Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 279

Koje aplikacije se najviše preuzimaju u doba pandemije?

Kako se značajan deo svetske populacije nalazi u izolaciji, ljudi se okreću tehnologiji kako bi bili u prilici da rade, komuniciraju i zabave se. Svakodnevno pričamo o povećanoj konzumaciji digitalnih medija, o velikoj posećenosti web portala, o eksploziji komunikacije na društvenim mrežama, ali hajde da pogledamo koje su aplikacije tokom pandemije Covid-19 globalno zabeležile visok skok u preuzimanjima i broju korisnika.

1. Društvene mreže/Video aplikacije

U samom vrhu liste najviše puta preuzetih aplikacija u martu mesecu je TikTok, kao najtraženija video aplikacija sa preko 115,2 miliona instalacija širom sveta. Zaslužuje da bude posebno pomenuta. Prošlo je dosta vremena otkako je neka nova aplikacija za društvene mreže ostvarila takav uticaj da oni koji je ne koriste osećaju da propuštaju jedno iskustvo. Ako se sećate, to je svojevremeno bio Snapchat koji se moramo priznati i u vreme pandemije dobro drži, budući da je u martu bio u top 10 najtraženijih aplikacija. Što se tiče TikToka, već smo pisali o njemu, ali nije zgoreg ponoviti da je kupio pažnju jedne generacije svojim brzinim, kratkim video formatom i da aplikacija trenutno broji 500 miliona korisnika. Ipak, ako sama platforma želi da traje duže od 15 sekundi, koliko traju njeni video zapisi, moraće da se pozabavi  ključnim izazovima ove godine koji dolaze iz domena sigurnosti, regulacije i samim tim obezbeđivanja bolje destinacije za prisutnost brendova.

Izvor: SensorTower

2. Aplikacije za razmenu poruka

Prvo što nam padne na pamet u vreme globalne pandemije je zdravlje i dobrobit naših najmilijih. Uvek i iznova želite da ostanete povezani sa najbližima i imate najnovije informacije o njihovom zdravlju i životu. Da biste zadovoljili tu potrebu, neophodan vam je pouzdan posrednik, pa zato ne čudi da su aplikacije za razmenu poruka u vrhu liste najtraženijih u poslednjih par meseci. WhatsApp je bila najviše puta preuzeta aplikacija za četovanje u martu. Ima oko 76,3 miliona instalacija širom sveta. Popularnosti Whatsapp-a doprinosi više funkcija kao što su: tamni režim ekrana, ažuriranje statusa, korišćenje emotikona i gifova u porukama, kreiranje grupa, funkcije pozivanja i još mnogo toga. Whatsapp u stopu prate ZOOM, Facebook i Messenger koji su se u martu nalazili u top 5 najviše preuzimanih aplikacija svih kategorija.

3. Aplikacije za rad od kuće

Skype, Zoom, Houseparty

Pandemija je ljude dovela u situaciju da se okrenu većem korišćenju aplikacija za biznis komunikaciju a najveći rast beleži trenutno megapopularna aplikacija – Zoom. Šta treba da bude vodeći kriterijum za izbor aplikacije za video četovanje: lakoća komunikacije, rasprostranjenost aplikacije ili ipak sigurnost prenetih podataka? Sva tri sasvim sigurno. I pored informacija koje su se pojavile o ugroženoj sigurnosti podataka na Zoom platformi, ona je ostala u vrhu liste po broju preuzetih aplikacija, ostavivši ispod sebe Skype i Houseparty koji je takođe iznenadio velikim rastom. Ove aplikacije integrišu radne procese i socijalnu interakciju, a ista tehnologija je sada među najtraženijim sredstvima u svetu upoznavanja: sa video i audio zapisima.

Izvor: Statista

4. Aplikacije za zabavu

Ispostavilo se da nam je zabava od vitalne važnosti u samoizolaciji. Višak slobodnog vremena koje sada provodimo u četiri zida umesto napolju, utiče na to da tražimo nove načine da se zabavimo u kući, a gledanje filmova i serija je jedan od njih. Sa personalizovanim preporukama i dobrim kontentom, iskustvo striminga sa Netflix-om znatno je poraslo pojavom pandemije korona virusa. Netflix je za vreme pandemije zabeležio ogroman rast u preuzimanjima aplikacije, tako zadržavši poziciju najtraženije streming aplikacije na svetu sa 59,1 miliona preuzimanja. Ipak, na nekim tržištima poput SAD došlo je do zasićenja kontentom Netflixa, pa je tamo vodeća platforma Disney plus sa 14,1 milion preuzimanja, nasuprut 11,9 miliona koliko ima Netflix.

5. Aplikacije za učenje

Globalna pandemija nije sputala samo svetsku ekonomiju već i svetski sistem obrazovanja. Međutim, to što ostajete kod kuće ne znači da ne možete da učite. Danas postoje aplikacije koje omogućavaju online interaktivno učenje, a koriste ih nastavnici i učenici širom sveta kako bi nastavili sa obrazovanjem. Zato ne čudi da se u top 10 najpreuzimanijih aplikacija u martu našao i Google Classroom. Budući da su škole i fakulteti širom sveta zatvoreni usled korona virusa, pomoću aplikacije Google Classroom, učenici i nastavnici mogu međusobno da komuniciraju bez mnogo napora. Ova najbolja aplikacija za učenje, barem sudeći po broju preuzimanja, omogućava nastavnicima i učenicima da stvaraju grupe, podele zadatke i direktno vode diskusije.

Ostale aplikacije

Aplikacije za kupovinu

Iako možda nisu bile najpreuzimanije za vreme pandemije korona virusom, sasvim sigurno su rasle u broju korisnika i aplikacije za kupovinu. Među najboljim i doslednim aplikacijama za kupovinu, Amazon vam na kućnu adresu  dostavlja gotovo sve što vam je potrebno. Bez obzira da li želite namirnice, uređaje, odeću ili proizvode za svakodnevnu upotrebu, Amazon dostavlja gotovo sve. Uz isporuku u roku od jednog dana, u dve ponuđene satnice za dostavu, i minimalnu doplatu, aplikacija može da bude vaš savršen online izbor u nabavci svakodnevnih potrepština. Inače, jaz u performansama između online Walmart-a i Amazon-a u Americi nastavio je da se širi u nedelji od 19. aprila, pošto je rast kompanije Amazon u odnosu na prethodnu godinu dostigao skoro 100%, prvenstveno zbog iznenadne potražnje koju je izazvala pandemija korona virusa. Walmart-ov rast je porastao tokom ove nedelje za 15% više u odnosu na prethodnu godinu.

Izvor: Enlightmint

6. Aplikacija za praćenje Covid19

Aplikacija koja prati simptome Covid-19 u Velikoj Britaniji, postala je jedna od najpopularnijih preuzimanih aplikacija. Njeni tvorci imaju za cilj da pruže uvid u to zašto neki ljudi oboljevaju od težeg oblika bolesti u odnosu na druge.  Oni se takođe nadaju da će stvoriti mapu koja će prikazivati žarišta epidemije, ali i pomoći u razlikovanju slučajeva korona virusa od obične prehlade. Trenutno je Covid Symptom Tracker treća najpopularnija aplikacija u Apple-ovoj prodavnici i druga na listi novih izdanja Google Play-a u Velikoj Britaniji.

7. Aplikacija protiv anksioznosti

Biti u samoizolaciji ili u svom domu duže vreme, može dovesti do toga da vremenom osetite anksioznost i stres. Guglova studija iz 2011. godine pokazala je da učešće u meditacijskom programu čini velike promene u određenim delovima mozga koji se povezuju sa pamćenjem, samosvesnošću, empatijom i stresom. U borbi protiv rastuće anksioznosti postoje mnoge aplikacija koje vam mogu pomoći u tome, a među njima je aplikacija Calm koja beleži najveći rast instalacija u proteklom periodu.

Aplikacije za dostavu hrane

Budući da nam je sada, usled pandemije korona virusa, onemogućen odlazak u omiljene restorane, ipak su nam dostupne aplikacije za dostavu hrane koje imaju primamljivu ponudu, kvalitetne i higijenski ispravne uslove za bezbedno online naručivanje hrane. Tokom prve nedelje marta prodaja namirnica i hrane porasla je za skoro 42,6 procenata u odnosu na mart 2019. godine.

Izvor: Statista

Fitnes aplikacije za treniranje kod kuće 

Širom sveta teretane i fitnes klubovi su zatvoreni usled pojave korona virusa i ljudi moraju da ostanu u svojim domovima, kako bi sačuvali svoje zdravlje. Međutim, to što smo u izolaciji ne znači da ne možemo da treniramo i održavamo naše svakodnevne rituale. Čin koji se nekolicini čini normalnim, može stvarati puno problema ljubiteljima fitnesa. Ali kako kažu, gde postoji problem, tu uvek postoji i rešenje – vežbajmo kod kuće.

Broj preuzimanih fitnes aplikacija porastao je za 40% tokom marta meseca. U istom vremenskom intervalu u SAD, korisnici su potrošili 59 miliona dolara na health aplikacije i 36 miliona dolara na fitnes aplikacije.

Izvor: App Annie

U Velikoj Britaniji je broj preuzimanja  porastao za 65% nakon pooštrenja mera Covid-19, a korisnici su potrošili 2,9 miliona dolara na fitness&health aplikacije.

Izvor: App Annie

Prvih 10 fitnes aplikacija ostvarilo je 5 miliona više preuzimanja tokom marta u odnosu na decembar 2019. – rast od 60%! Zaista impresivno, jer su kraj decembra i početak nove godine obično period kada najviše korisnika preuzima ovakve aplikacije.

Izvor: App Annie

Home Workout

Kada govorimo o aplikacijama koje čine treninge kod kuće veoma efikasnim, Home Workout jedna je od najboljih i najpopularnijih fitness aplikacija koja je rasprostranjena svuda u svetu. Uz personalizovane preporuke i vežbe za svaki tip telesne građe, aplikacija nudi vežbe za koje nije potrebno imati opremu za teretanu.

Autor teksta: Olja Milanović, Account Executive, Fusion Communications

#AdCast: Tržište influensera će se u ovoj krizi resetovati!

0

Marketing mreža, u okviru svoje biznis platforme AdNetwork, organizuje seriju webinara na različite teme iz struke, pod nazivom #AdCast. Treći webinar zakazan je za četvrtak 7. maj sa početkom u 18h na temu – Influencer marketing u doba korone – da li je COVID-19 „porazio“ influensere. Tim povodom razgovarali smo sa Goranom Jankuloskim, Managing Partnerom agencije Žiška i jednim od panelista.

Karijera nije na pauzi – virtuelni događaj za nova radna mesta u doba recesije

0

Da se u kriznim situacijama rađaju neverovatne ideje već se pokazalo u prošlosti, a među slavnim primerima je i Isak Njutn koji je došao do ideje o gravitaciji dok je boravio u izolaciji od velike epidemije kuge 1665. Isto se dešava i danas, u vreme velike pandemije koja trenutno potresa svet: brojne su priče i primeri širom sveta, ali evo jedne koja se upravo realizuje kod nas.

Sada je vreme kada atributi brenda, koje smo pažljivo negovali, dolaze do izražaja!

0

Sandra Lazarević, direktor Sektora za PR i marketing komunikaciju Banca Intese, specijalno za Marketing mrežu govori o komunikaciji finansijskog sektora u doba korone.

Samo 9,5% potrošača u Srbiji smatra da bi kompanije trebale da prekinu oglašavanje u doba korone

0

Povodom prvog #AdCast webinara, Marketing mreže sprovela je istraživanje na više od 2.000 potrošača u Srbiji uzrasta od 18 do 65 godina, koje je pokazalo da samo 9,5% njih misli kako bi kompanije trebalo da prekinu sa komunikacijom u toku vanrednog stanja. Čak 77% smatra da bi brendovi trebali da nastave sa informisanjem javnosti o svojim aktivnostima.

TikTok: Šta marketari i brendovi treba da znaju?

0

Tik-tok, TikTok! Sat otkucava, a svakoga dana se hiljade korisnika pridružuje ovoj aplikaciji i to je trend koji će još dugo trajati!

Human u finalu za Webby Awards nagradu!

REGION – Međunarodna akademija digitalnih nauka i umetnosti (IADAS) proglasila je finaliste ovogodišnjeg 24. izdanja Webby Awards nagrade, međunarodno priznate kao jedne od najprestižnijih nagrada na internetu. Za razliku od prethodnih godina kada se nagrada dodeljivala u New Yorku, zbog trenutnih okolnosti ovogodišnja se dodela odvija online, pa tako ovogodišnji Webby nosi naziv “WFH: Webbys From Home”.

#AdCast: Influencer marketing u doba korone

0

Marketing mreža, u okviru svoje biznis platforme AdNetwork, organizuje seriju webinara na različite teme iz struke, pod nazivom #AdCast. Treći webinar zakazan je za četvrtak 7. maj sa početkom u 18h na temu – Influencer marketing u doba korone – da li je COVID-19 „porazio“ influensere.

E-commerce u Srbiji: Lekcije iz pandemije iskoristiti za dalji rast onlajn trgovine

I pored svih izazova, pandemija je bila svojevrsni akcelerator e-trgovine u Srbiji. Sada je na marketarima da kroz preciznu data analizu i kreiranje dobrog consumer journey zadrže nove korisnike onlajn kupovine. S druge strane, e-commerce zajednica mora zajedničkim snagama da nadje rešenje za probleme sa isporukom i pogura sve pa i male proizvđače u pravcu internet trgovine.