Kvalitetan content je ono što razlikuje iskusnog influensera od nekoga ko se time bavi od skoro!

Vukašin Lazarević, Digital Account Manager u agenciji SIVO, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori o confluence marketingu.

Da li će confluence marketing biti trend br. 1 u Srbiji i regionu u 2020?
Uz dinamičnost digitalnih mreža teško je reći da li će confluence marketing biti br.1 trend u 2020. Ono što je definitivno je da će biti neizostavna stavka skoro svake ozbiljnije strategije, a u nekim slučajevima i najpodbnija strategija. Često je bilo reči o tome kako će influencer marketing umreti, ali je ispalo drugačije, razvio se. Influencer marketing je postao popularan i širom dostupan uz rast korišćenja društvenih mreža, ali on je bio zastupljen i pre društvenih mreža. Ljudi su imali svoje idole i kopirali ih, i to je činjenica koja se neće menjati ni u neko skorije vreme. Jedino što se menja je način na koji se određenja usluga ili proizvod promoviše putem influencera, i ko sve može da učestvuje, od influencera ali i kompanija.

Kada govorimo o saradnji sa influenserima – u kojoj meri je kvalitetan content važan i presudan za saradnju?
Kvalitetan kontent je ono što razlikuje dobrog i iskusnog influencera od nekoga se time bavi od skoro. Kvalitetnim kontentom će i vrednost rada nekog influensera skočiti, ali šta je tačno kvalitetan kontent zavisi od ciljne grupe kojoj se kontent plasira, i od onoga od čega se krenulo. To često brendovi ne razumeju, pa pokušavaju da ostvare dominaciju svog kontenta u odnosu na influenserski, čime se dobije jasno vidljiv hibrid koji je toj publici ne odgovara. Najbolje je pustiti influensera da uradi “svoje” i korigovati samo ono što se kosi sa osnovnim brend vrednostima, mada je to nešto što se može i prethodno iskomunicirati. Da bi izbegli kreiranje tog “hibridnog” kontenta najbolje je da prethodno uradimo analizu tržišta i vidimo koji od influencera bi najbolje odgovarali brendu i trenutnoj kampanji.

U kojoj meri influencer marketing zaista doprinosi razvoju brenda?
U kojoj meri će saradnja doprineti brendu, zavisi od više faktora kao što su trenutna pozicija brenda, kvalitet sadržaja, količina objava, odabira influensera kao i broja influensera koji će podržati određenu kampanju. Ukoliko je brend već pozicioniran na tržištu kao poželjan među potrošačima i kao konkurentan, saradnja sa influenserima može održavati vrednost i konkurentnost brenda, posebno kada konkurencija ne kaska previše. Ukoliko je brend nov ili od skora u igri, ovakvi potezi mogu dosta doprineti ubrzanju razvoja tog brenda. Naravno i u jednom i drugom slučaju, podjedanko je bitno da je taj kontent kao što smo spomenuli kvalitetan, relevantan i u tonu sa brend komunikacijom, ali i kreativnim konceptom influensera koji ga predstavlja.

Možemo li da kažemo da je influence marketing isplativ? Da li imamo mogućnost da merimo ROI za influence kampanje?
Kao i kod većine stvari ovo zavisi od toga kako smo postavili našu strategiju i šta su nam ciljevi. Ukoliko merimo isključivo prodaju moguće je propratiti ROI putem specijalnih kodova, linkova, upitnika itd… ukoliko merimo učinak saradnje na awarness, bitno je da smo u mogućnosti da izolujemo ostale faktore koji utiču na brand awareness i da imamo uzorak prethodnih rezultata koje poredimo sa novim rezultatima gde kao promenu imamo samo novoostvarene saradnje.

Koji su najveći problemi u saradnji agencija-klijent-influencer?
Kao najveći problem bih naveo komunikaciju. Svima ide u korist da ova saradnja proteče što je efikasnije moguće, a za to je potrebno da svako učestvuje u svojoj ulozi na pravi način. Da se agencija angažuje i pomogne influenceru da kreira idealan sadržaj za plasiranje, gde influencer neće izgubiti svoju orginalnost, ali ni ugroziti brend. Potrebno je da influencer ponudi insighte o svojoj publici, i da se angužuje da sadržaj koji se plasira bude što kvalitetniji. Sa strane klijenta je neophodno da unapred zna šta očekuje i da se informiše kako najlakše (i da li) može doći do uvida u to kako je saradnja prošla. Shodno dosadašnjem iskustvu agencija bi trebalo da klijenta posavetuje o tome kako iz saradnje izvući najveći doprinos. Ukoliko se neki od koraka ili čitavi koraci propuste rezultate i učinak kampanje prepuštamo čistoj sreći, a ono što je možda i štetnije, gubimo uvid u to koje korake možemo preduzeti da neki sledeći put tu saradnju učinimo efikasnijom.

Jedan trend za 2020. godinu?
Gaming industrija.


Oceni tekst

4,50 od 5
Loading...

Komentari