Marina Savić, rukovodilac korporativnih komunikacija za Srbiju & Makedoniju u kompaniji Atlantic Grupa, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori o sa kojim se problemima susreću kompanije koje posluju na regionalnom nivou.
Postoji li recept za postizanje uspeha na regionalnom tržištu?
Svesni smo da se navike potrošača u regionu menjaju i da su otvoreni za nova iskustva i nove načine konzumacije, a pritom znamo i da smo svi mi danas izloženi velikim mogućnostima kako izbora, tako i razmene informacija. U tom smislu, temelj poverenja je naš istančan pristup svakom od tržišta u nastojanju da inspirišemo naše potrošače da uživaju u svom omiljenom brendu – na sopstveni način, prilagođeno njihovom stilu i životnim navikama.
Iste emocije, slična kultura, različiti lokalni trendovi – da li na to agencije i kompanije treba da gledaju kao na šansu ili prepreku?
Svaka sličnost ili razlike na regionalnim tržištima u suštini otvaraju nove mogućnosti da nastavimo da budemo prvi izbor naših potrošača, zahvaljujući našoj inovativnosti i autentičnim brendovima. Primena istih šablona nije put ka uspešnom regionalnom poslovanju, ali otvorena razmena iskustava u jednoj multinacionalnoj kompaniji kao što je Atlantic Grupa – sigurno da.
Sa kojim se problemima susreću kompanije koje posluju na regionalnom nivou?
Sve izazove poslovanja na regionalnom nivou Atlantic Grupa prevazilazi kao jedinstven sistem sa svojim poslovnim i distributivnim područjima (nezavisno od pravnih subjekata po tržištima), korporativnim vrednostima i zajedničkom korporativnom kulturom, koja poštuje i uvažava različitosti.
Jedan trend za 2020.?
Svet se još nije izborio sa korona virusom i njegovim posledicama, što će sigurno obeležiti čitavu 2020. godinu, pa ćemo i ubuduće izgleda učiti da živimo i poslujemo u novim uslovima u kojima digitalizacija svih procesa ima najznačajniju ulogu u kompanijskom poslovnom prilagođavanju.