Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

Granice jezika su granice karijere

REGION – Škola stranih jezika Angla u saradnji sa kreativnom agencijom Spellcaster predstavila je novu kampanju „Granice“, koja na provokativan način podseća da bez znanja stranih jezika karijera može ostati ograničena.

Centralni motiv kampanje je Nikola Tesla – u alternativnom scenariju zamišljen kao skromni seljak u Lici, bez znanja jezika i bez dodira sa svetom. Poruka je jasna: „Granice tvog jezika postaju granice tvoje karijere.“ Srećom, stvarna Teslina priča bila je sasvim drugačija – govorio je osam jezika, a upravo mu je otvorenost prema znanju i kulturama omogućila da ostvari inostranu karijeru i postane jedan od najvećih inovatora u istoriji.

„Kampanja ‘Granice’ pokazuje da učenje jezika nije samo alat, već odskočna daska za celu karijeru. Nema boljeg primera od Nikole Tesle, čoveka sa naših prostora koji je globalno obeležio svet – upravo zahvaljujući učenju, znanju i otvorenosti“, poručuju iz škole Angla.

Kampanja se obraća mladim profesionalcima i onima koji tek ulaze u svet rada. Angla je tako, kroz provokativni vizuelni storytelling i angažovanje influensera, kreirala snažnu poruku o važnosti doživotnog učenja i otvaranja novih horizonata.

Oglasni plakati biće prisutni na spoljnim površinama širom Zagreba, dok će onlajn kampanja, uz podršku influensera i kreatora sadržaja, dodatno proširiti doseg i razgovor o tome koliko jezici mogu odrediti granice – ili ih ukinuti.

Za kliping agencije kriza se mogla naslutiti još prošle godine

Marketing mreža objavila je danas rezultate poslovanja agencija za usluge klipinga i analizu medija za 2024. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju sprovodimo poslednjih devet godina. 

Cela grupacija kliping agencija beleži rast poslovnog prihoda, ali pad neto dobiti i broja zaposlenih u 2024. godini.

Novosadska agencija NINAMEDIA KLIPING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po svim kriterijumima analize. Ova agencija, u 2024. godini, zabeležila je povećanje poslovnog prihoda za 9,16%. Kada je u pitanju neto dobit, ova agencija zabeležila je pad od 73,17% u odnosu na prethodnu godinu. Tim Ninamedia agencije smanjen je u 2024. za 2,15%.

Druga na rang listi po poslovnom prihodu, i druga po neto dobiti, nalazi se agencija KLIPING, koja je deo Newton Media Grupe. Kliping je zabeležio povećanje poslovnog prihoda za 18,06%, dok je neto dobiti porasla za 13,17%. Broj zaposlenih ostao je isti kao i u 2023. godini.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, i na trećem po neto dobiti, nalazi se REAL TIME CLIPPING. Ova agencija zabeležila je pad prihoda od 1,74%, pad neto dobiti za 57,04%, i pad broja zaposlenih za 5,56%.

DIGITAL ELEMENT, koji posluje kao zasebno pravno lice u okviru Represent Systema, zabeležio je još jednu lošu godinu po pitanju poslovnih prihoda. Ova agencija zabeležila je pad prihoda za 26,09%, kao i pad broja zaposlenih za 28,57%. Ipak, ova agencija zabeležila je najveći porast neto dobiti u odnosu na sve ostale agencije u ovoj grupaciji.

Agencije za usluge klipinga i analize medija najmanja su grupacija agencija sa svega četiri pravna lica koja primarno posluju u ovoj oblasti. Ukupan poslovni prihod agencija za usluge klipinga i analizu medija u 2024. porastao je za 9,05%, dok je zabeležen i veliki neto gubitak od čak 61,88%. Broj zaposlenih u agencijama za usluge klipinga opao je za 3,31% u odnosu na 2023. godinu.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 950 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

„U senci“, kratki film o tihoj snazi prirode

Agencija McCann Skopje i produkcijska kuća AdVenture, članice AMA Group, ponosno stoje iza kreativne realizacije kratkog filma U senci, nastalog u saradnji sa Halkbankom Skopje, partnerom koji već godinama dosledno pokazuje posvećenost održivom razvoju i društvenoj odgovornosti. Ovaj projekt je više od filma, to je promišljena i emotivna poruka o značaju prirode, senke i drveća, koje kroz jednostavne, a duboko iskrene kadrove, podseća na vrednosti koje oblikuju naše zajedničko postojanje.

„U senci“ kroz niz autentičnih i iskrenih trenutaka, uhvaćenih ispod jednog drveta tokom jednog sunčanog dana, osvetljava senku kao prostor života, bliskosti, igre, odmora, kao simbola svega onoga što priroda daruje svakodnevno i bezuslovno. Na suptilan način, film ističe značaj drveća ne samo kao ekološkog, već i društvenog i emotivnog resursa.

Kampanje sa širom društvenom porukom uvek predstavljaju poseban izazov, zahtevaju promišljen pristup, duboko razumevanje konteksta i iskrenu poruku. Kreativni partneri, McCann Skopje i AdVenture su sa velikom odgovornošću pristupili ovom projektu, svesni važnosti teme i potencijala da film podstakne na promenu svesti i ponašanja.

Film je deo HalkEco platforme,  inicijative Halkbanke Skopje za sadnju 1.000.000 sadnica širom zemlje, ali njegova poruka ide dalje, to je poziv da usporimo, pogledamo oko sebe, i osvestimo koliko jedno drvo, jedna senka, jedan trenutak u prirodi mogu da znače.

McCann Skopje i AdVenture veruju u moć ideja koje pokreću društvo, i ponosni su deo kampanje koja ne govori samo o prirodi, već i o budućnosti koju zajedno gradimo. Jer svaka senka počinje jednim drvetom, a svaka promena jednom pričom.

Pogledajte kratak film U senci i podsetite se koliko je malo potrebno da svet bude zeleniji i da zajedno udahnemo više života oko nas.

Ljubljana kao destinacija koju svi pamtimo

REGION – Turizam Ljubljana i McCann Ljubljana, članica AMA Group, osvojili su srebrno priznanje na Međunarodnom turističkom filmskom festivalu – Afrika 2025 za kampanju Grad biciklista. Nagrada je osvojena zahvaljujući nesvakidašnjoj aktivaciju za  promociju glavnog grada Slovenije i to kroz spektakularne akrobacije biciklista na prepoznatljivim gradskim simbolima poput Ljubljanskog grada, Prešernovog trga i Nebotičnika.

Biciklistički spektakl u srcu Ljubljane
Turizam Ljubljana je i 2024. godine bio partner trke Po Sloveniji, jednoj od najvažnijih biciklističkih manifestacija u regionu. Treća etapa startovala je iz glavnog grada, što je bila odlična prilika da se Ljubljana predstavi kao idealna destinacija, kako za opuštajući gradski predah uz bogatu kulturnu ponudu, tako i za aktivni, adrenalinski odmor ispunjen uzbuđenjima.

U sprovođenju aktivacija sa biciklistima i akrobatama učestvovalo je više lokalnih partnera: u performansu na Prešernovom trgu učestvovalo je 50 biciklista iz različitih ljubljanskih biciklističkih klubova i drugih volontera, koji su izveli koreografiju na biciklima iz sistema za javno iznajmljivanje BicikeLJ. Akrobatkinja je vozila bicikl na tornju Ljubljanskog grada sa pogledom na panoramu čitave Ljubljane, dok su se trojica akrobata na biciklima vertikalno spuštala 70 metara niz fasadu Nebotičnika. Sve akrobacije su izvedene pod budnim okom poznatog kaskadera Filipa Kržišnika, i to na legendarnim biciklima Rog, simbolu ljubljanske i slovenačke biciklističke industrije.

Kad adrenalinski performans postane globalni hit

Ovaj performans je postigao izuzetne rezultate: 10 miliona gledalaca na TV Slovenija i Eurosportu, koji je prenos emitovao u 130 zemalja sveta. Ukupno je ostvareno više od 100.000 pregleda na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, TikTok, X).

Uz ovako snažan odjek u javnosti, stiglo je i zvanično priznanje. Naime, Ljubljana je na manifestaciji Naj gostitelj 30. trke Po Sloveniji dobila priznanje za najkreativniju destinaciju. Ova nagrada je prvi put uvedena upravo ove godine, kao odgovor na oduševljenje žirija smelim spuštanjem biciklista niz Nebotičnik.

Pored viralnog efekta same akrobacije, Turizam Ljubljana i agencija McCann Ljubljana pripremili su i promotivni film koji dodatno doprinosi prepoznatljivosti Ljubljane kao biciklističke i održive turističke destinacije, u kojoj znamenitosti možete razgledati upravo biciklom.

Pogledajte video: https://drive.google.com/file/d/1lxKz_-pyiu2FjkRdOUGik_VJ5Ha5XJUL/view?usp=sharing

Agencija: McCann Ljubljana
Elementi akcije: gerilska akcija, TV prenos uživo, PR aktivnosti
Klijent: Turizam Ljubljana
Predstavnice klijenta: Tanja Vidmar Petković i Nina Roškar
Kreativni direktor: Anže Jereb
Art direktor: Uroš Podgorelec
Direktor agencije: Žiga Anžlovar
Vođa projekta: Vito Pešič

Raspisan konkurs za regionalnu nagradu KAKTUS Talents 2025!

11. regionalni festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2025 održava se ove godine pod sloganom „Snaga“. Tim povodom, Marketing mreža raspisuje, sedmi po redu, konkurs za takmičenje mladih talenata iz agencija u celom regionu (Srbija, Hrvatska, Slovenija, Severna Makedonija, BiH, Crna Gora) – KAKTUS Talents.

Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a mladi talenti imaće priliku da kreiraju CSR kampanju. 

Na takmičenje mogu da se prijave mladi profesionalci iz agencija u regionu, starosti do 32 godine.

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Brief će se odnositi na izradu društveno odgovorne kampanje za određeno udruženje, kompaniju ili organizaciju. Naziv organizacije, detalji briefa, kao i sve dodatne informacije biće poznate 6. oktobra odnosno na dan briefiranja. Takmičari će imati na raspolaganju 48 sati da odgovore na brief.

Žiri KAKTUS Talents Award čini 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija, čija imena će biti objavljena u narednim danima.

Prijavljivanje timova otvoreno je do 30.09. na sajtu https://kaktus.rs/ i potpuno je besplatno.

Otvorene nominacije za prestižna Mark Awards 2025 priznanja!

Marketing mreža, petu godinu za redom, nastavlja da ističe, promoviše i nagrađuje najuticajnije marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, u okviru projekta Mark Awards. Nominacije su otvorene do 7. septembra na sajtu www.mark-awards.rs

Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije, Mark Awards nagrade dodeljuju se pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.

“Nakon veoma uspešnih prethodnih izdanja Mark Awards-a, Marketing mreža, i ove godine, dodeliće priznanja stručnjacima iz kompanija koji su odbacili stare načine poslovanja i odlučili da budu drugačiji. Stručnjacima koji su odabrali da budu izvanredni i da se izdignu iznad kulture istovetnosti – izuzetnim rezultatima. Mark Awards nastavlja da nagrađuje pojedince za lične poslovne i profesionalne uspehe, koji svojim radom ostavljaju trag na tržištu i koji su lideri u svom poslu. Nagradićemo pojedince koji inspirišu, motivišu i podstiču da i sami dosegnemo rezultate, a što ih i čini izuzetnim!“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreže, koja je organizator projekta Mark Awards, i pozvala sve kolege da se nominuju za prestižna priznanja.

Na konkurs za nagrade Mark Awards mogu da se prijave svi marketing i komunikacijski stručnjaci iz kompanija u Srbiji, koji smatraju da su svojim radom i delima ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji. Na konkurs za Mark Awards priznanja mogu da se nominuju i marketing i komunikacijski stručnjaci iz regiona koji vode više tržišta, među kojima je i tržište Srbije, s tim što u formularu za nominacije navode realizovane projekte i postignute rezultate isključivo za tržište Srbije.

Stručnjaci iz kompanije mogu se nominuju u jednoj od 11 glavnih kategorija, lično ili da ih nominuje neko od kolega i saradnika iz kompanija, agencija ili medija sa kojima sarađuju. Pored toga, i ove godine biće dodeljeno Specijalno priznanje za lični doprinos razvoju struke. 

O tome ko će dobiti ovogodišnje Mark Awards nagrade odlučuje stručni žiri koji čine priznati i ugledni profesionalci iz kreativnih, PR, digitalnih agencija i kompanija. Njihova imena biće objavljena u narednim danima.

Nominacje su besplatne, a više informacija o nagradi, Pravilnik i formular za nominacije dostupan je na sajtu www.mark-awards.rs

Vizuelno rešenje Mark Awards 2025, pod sloganom „Mark your drive, fire, story“, potpisuje agencija Ovation BBDO.

Microsoft pokreće inicijative za očuvanje evropskih jezika i kulturnog identiteta uz podršku AI

Kako sistemi veštačke inteligencije postaju ključni za način na koji komuniciramo, učimo i poslujemo, sve je izraženija zabrinutost zbog toga što su podaci koji se koriste za njihovu obuku pretežno na engleskom jeziku, naročito na američkom dijalektu. To stvara digitalnu neravnotežu i rizikuje da potisne glasove, vrednosti i identitete više od 200 evropskih jezika i bogatu kulturnu tradiciju kontinenta.

Microsoft je predstavio novu inicijativu s ciljem da obezbedi da jezici i kulturno nasleđe Evrope ne budu zapostavljeni u brzo razvijajućem svetu veštačke inteligencije.

Višejezična veštačka inteligencija i digitalno očuvanje kulturnih znamenitosti

U cilju prevazilaženja ovog izazova, Microsoft razvija višejezičnu veštačku inteligenciju za Evropu, kao i projekte digitalnog očuvanja najpoznatijih kulturnih i istorijskih znamenitosti širom kontinenta.

Microsoft osniva nove inovacione centre u Strazburu, fokusirane na proširenje dostupnosti višejezičnih podataka za razvoj veštačke inteligencije. Ovi centri će podržati kreiranje inkluzivnijih velikih jezičkih modela (LLM: large language models) koji bolje razumeju i odražavaju jezičku raznolikost Evrope. Paralelno s tim, Microsoft objavljuje poziv za predloge projekata usmerenih na digitalizaciju sadržaja na deset evropskih jezika, čime se gradi reprezentativnija i kulturno svesnija osnova za buduće AI sisteme.

Nadovezujući se na svoju postojeću inicijativu Culture AI, Microsoft takođe ulaže u digitalno očuvanje značajnih evropskih znamenitosti i artefakata. Među dosadašnjim projektima nalaze se digitalne rekonstrukcije drevne Olimpije u Grčkoj, Mont-Sen-Mišela u Francuskoj i Bazilike Svetog Petra u Vatikanu. Naredni veliki projekat biće digitalna replika katedrale Notr Dam, koju Microsoft razvija u saradnji sa francuskim Ministarstvom kulture i kompanijom Iconem, specijalizovanom za 3D digitalizaciju kulturnog nasleđa. Ovaj digitalni dvojnik biće predstavljen krajem godine i služiće i kao alat za očuvanje i kao obrazovni resurs.

Nastavak sveobuhvatne posvećenosti Evropi

Ovi napori predstavljaju nastavak Microsoftovih šireg programa Evropskih digitalnih obaveza, čiji je cilj da podrže digitalni suverenitet, infrastrukturu i ekonomsku otpornost kontinenta. Kompanija usklađuje svoje AI i cloud strategije sa evropskim vrednostima, ističući transparentnost, zaštitu privatnosti i kulturološku inkluziju.

Ova inicijativa nije samo stvar tehnologije. Radi se o tome da evropski jezici, priče i kulturni identitet ne budu samo sačuvani, već i ojačani u digitalnom svetu. Kako veštačka inteligencija postaje sve važnija u našem svakodnevnom životu, Microsoft želi da bude pouzdan partner Evropi u stvaranju budućnosti u kojoj će njena raznolikost biti poštovana i vidljiva.

Bez inkluzivne veštačke inteligencije, jezici, firme i ljudi u Evropi mogli bi lako ostati zapostavljeni kada dođe nova generacija digitalnih tehnologija.

Kako su Samsung i McCann otkrili tajnu komunikacije sa generacijom Alfa?

Jednog lenjog letnjeg dana, Petar je predložio: „Hajde da kampujemo.“ Nije znao da će ta ideja pokrenuti novu lavinu avantura, misterija i marketinške magije.

Dobro došli u Raspustolovinu 2, nastavak serijala koji je prošlog leta, kroz zajednički projekat Samsung Adriatic i agencije McCann Beograd, članice AMA Group, redefinisao digitalni storytelling i pokazao kako brend može organski da se ugradi u svakodnevicu mladih kao saputnik u avanturi, a ne reklama.

Od YouTube serijala do nagrađivane strategije

Prošlogodišnja kampanja bila je sve osim obične. Umesto reklame imali smo serijal. Umesto pasivne publike, zajednicu koja rešava zagonetke. Umesto „prodajnog“ narativa, priču o prijateljstvu i tehnologiji kao savezniku.

Raspustolovina je kroz pet epizoda ispričala priču o potrazi za blagom, ali i o tome kako Samsung Galaxy uređaji postaju deo svakodnevnih izazova mladih. Sa 3,8 miliona pregleda, 13 miliona impresija i dvema Kaktus nagradama, kampanja je postala benchmark za digitalni sadržaj.

Nova sezona, nova pravila igre

U Raspustolovini 2, naši junaci su stariji, odnosi složeniji, a avantura još uzbudljivija. Ovog puta, radnja se seli u prirodu, na kampovanje, gde ih čekaju krugovi u žitu, misteriozna svetla i novi tragovi. Ali i unutrašnji konflikti: neki od njih misle da su „prerasli“ avanture. Ipak, prijateljstvo i radoznalost ponovo pobeđuju.

Samsung uređaji su i dalje ključni: Galaxy AI pomaže u rešavanju zagonetki, Galaxy Watch broji korake do sledeće lokacije, a Galaxy Tab mapira tragove. Tehnologija nije samo alat ona je sastavni deo priče.

Kampanja koja razume svoju publiku

Format koji mladi vole: kratki formati na Instagramu, recap videi, tizeri, kvizovi i interakcija sa influenserima, a sve vodi ka YouTube gde se nalaze sve epizode.

Autentičnost: influenseri su deo priče. Ove sezone, uključuju se i u komentare ispod epizoda, dajući hintove i dodatnu dinamiku.

Gejmifikacija: kvizovi su pojednostavljeni, ali se ponavljaju, na kraju svake epozode i kao statični postovi na Instagramu. Fokus je na angažmanu u komentarima.

Afterlife sadržaj: Q&A sa glumcima, reels sa najzabavnijim trenucima sa snimanja, dodatni sadržaj na Twitch-u i Snapchatu.

Tajna uspeha

Uspeh leži u tome što ova kampanja ne pokušava da proda, već da poveže. Samsung ne govori mladima šta da rade, već ih poziva da učestvuju.

U današnje vreme, kada je pažnja najvrednija stvar, „Raspustolovina“ pokazuje da je prava vrednost u tome koliko ljudi učestvuju i uživaju u sadržaju. Umesto da se brend samo pojavi u priči, on postaje njen glavni pokretač. Samsung nije samo prikazao šta njegovi uređaji mogu da urade – već je publici omogućio da ih stvarno koriste kroz jednu uzbudljivu avanturu.

Tim McCann Beograd:

Kreativni direktor: Vladimir Simić

Strateški direktor: Aleksandar Milojević

Head of Arts: Dragana Božić

Senior Designer: Milica Zeljković

Group Account Director: Jelena Urošević

Regional Head of Digital: Mihajlo Petrović

Team Samsung Adriatic:

Marketing Communication Manager: Maja Protić

Marketing Communication Manager: Katarina Ilić Hrgović

Smoki Protein – za sportiste i one koji se često tako osećaju

Kada je reč o grickalicama, većina nas zna šta očekuje: dobar ukus, uživanje u hrskanju i zadovoljstvo. Ali, šta ako ti kažemo da sada možeš dobiti i mnogo više? Brend Smoki lansirao je novi proizvod u svom portfoliju – Smoki Protein.

Za sve koji žive brzo i aktivo, tu je Smoki Protein – novi omiljeni flips u prepoznatljivom Smoki ukusu, sada dodatno obogaćen sa više kikirikija i 20% proteina. Hrskavost je ostala, ali je uživanje sada još intenzivnije, navodi se u ovoj kampanji uz haštag #MeniSavršeno.

Savršen za aktivan tempo života
Kikiriki je ono što Smoki ukus čini posebnim i nezaboravnim. U isto vreme, kikiriki je i prirodni izvod proteina, pa smo ga u novom Smoki Proteinu pojačali za čak 35%*. Pored toga, dodatni proteini dolazi iz soje, biljnog porekla, koja je već deo originalne recepture pa je samim tim i ovaj prozvod potpuno veganski.

Bilo da si u pokretu, na treningu ili u kratkoj pauzi – Smoki Protein je tu da ti pruži još bogatiji ukus i više energije, bez kompromisa.

I kada je novo, meni savršeno
Život možda nije savršen, ali u njegovoj nesavršenosti kriju se trenuci koji ga čine posebnim – topli razgovori, iskreni osmesi i uživanje uz omiljeni Smoki. Takav je i novi Smoki Protein – veći flips, bogatijeg ukusa, spreman da te prati kroz svaki aktivan dan.

*U poređenju sa Smoki Original
#MeniSavršeno

Designed by People: Ledo i Sonda pozivaju te da osmisliš izgled novog sladoleda

U toku su prijave za novo izdanje programa Sonda Designed by People, a ove godine polaznici će imati priliku da učestvuju u osmišljavanju izgleda novog Ledo sladoleda koji će se naći na policama tokom 2026. godine.

Reč je o participativnom programu radionica koji okuplja pojedince iz različitih oblasti, bez obzira na predznanje ili profesionalno iskustvo, i omogućava im da pod vođstvom stručnjaka uče, razvijaju svoju kreativnost i aktivno učestvuju u stvarnom procesu razvoja proizvoda – od istraživanja tržišta i razrade kreativnog koncepta, preko skiciranja, do predstavljanja konačnog rešenja.

Ove godine, program će se realizovati od kraja jula do početka septembra kroz nedeljne radionice koje će se održavati u kreativnom centru Sonda u Vižinadi, dok će jedna faza uključivati i posetu Ledo fabrici u Zagrebu, kako bi učesnici izbliza upoznali i industrijski kontekst.

Učešće u programu je besplatno, a broj mesta ograničen je na šest odabranih kandidata koji će, uz stručno mentorstvo tima Studija Sonda sa skoro dvadeset godina iskustva u dizajnu, vizuelnim komunikacijama i razvoju brend identiteta, imati priliku da učestvuju u oblikovanju stvarnog proizvoda, steknu dragoceno iskustvo i dobiju sertifikat o učešću.

Temelj programa Sonda Designed by People zasniva se na uverenju da kreativni potencijal postoji u svakom pojedincu. Cilj projekta nije samo oblikovanje proizvoda, već i otvaranje prostora za razmenu ideja i iskustava, čime se kreiraju rešenja koja autentično odražavaju duh zajednice i snagu kolektivne kreativnosti. Istovremeno, brendovima se pruža prilika da kroz saradnju s krajnjim korisnicima odgovore na konkretne izazove, istraže nove načine pristupa publici u savremenom komunikacijskom okruženju i doprinesu razvoju kreativnog potencijala zajednice – čime ovaj model postaje podsticajna platforma i za sve one koji žele da grade relevantne, odgovorne i inkluzivne brendove budućnosti.

Do sada se ovaj pristup pokazao kao uspešan primer društveno angažovanog i inovativnog dizajna, koji aktivno uključuje širu javnost u stvaranje stvarnih proizvoda. Kroz tri prethodna izdanja, program je dokazao da saradnja s građanima može rezultirati kvalitetnim dizajnerskim rešenjima koja su u potpunosti realizovana i uspešno plasirana na tržište.
Svaki projekat naišao je na pozitivan odjek među potrošačima i stručnjacima, potvrđujući vrednost modela u kojem krajnji korisnici postaju aktivni suautori, a ne samo posmatrači.

Iz Sonde ističu da su ponosni što je upravo Ledo, kao najveći domaći proizvođač sladoleda i jedan od lidera u segmentu smrznute hrane, prepoznao vrednost ovog programa. Njihova posvećenost edukaciji i razvoju novih generacija kreativaca savršeno se uklapa u filozofiju programa, što ovu saradnju čini posebno značajnom.

„Svaki put iznova nas oduševi ono što se dešava kada ljudima pružiš prostor da izraze svoju kreativnost – bez straha, bez pritiska, ali uz stvarnu odgovornost. Sonda Designed by People pokazuje da vrhunska rešenja ne dolaze uvek iz očekivanih pravaca, već iz različitosti perspektiva koje se susretnu oko zajedničkog cilja. Upravo zato nas izuzetno raduje što nam se pridružuje Ledo – brend koji prepoznaje važnost edukacije i veruje u snagu saradnje s onima kojima su njihovi proizvodi i namenjeni“, istakao je Šon Poropat, kreativni direktor Studija Sonda.

Dijana Buzjak, Product Manager Adriatics iz Leda dodala je: „Kao kompanija koja kontinuirano teži stvaranju dodatne vrednosti na tržištu, sa velikim zadovoljstvom učestvujemo u programu koji potrošačima pruža priliku da zajedno kreiramo sladoled koji u svakom detalju – od dizajna do ukusa – donosi jedinstven i potpuno nov doživljaj. Naši potrošači su oduvek u centru svega što radimo, a njihove ideje, mašta i svež pogled na dizajn za nas su neprocenjivi jer verujemo da najbolji proizvodi nastaju upravo u saradnji s onima za koje ih i stvaramo.“

U saradnji sa brendovima, program radionica sprovode Udruga Sonda za promicanje kreativnosti, edukaciju i razvoj lokalne zajednice i Studio Sonda u okviru svog Kreativnog centra, kako bi zajedno sa svim zainteresovanim pojedincima, ali i širom zajednicom, u inspirativnom i autentičnom okruženju, stvarali relevantne proizvode, projekte i programe usmerene ka jačanju saradnje i stvaranju boljeg društva – društva ideja.

Više informacija o uslovima, rasporedu i načinu prijave dostupno je na: www.sonda.hr.

Prijave su otvorene do 20.7. u 23.59, putem linka: Ledo&Sonda Designed by People – prijavnica.