Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 3

Na TikTok-u svaka treća objava sponzorisana

Brendovi, ali i kreatori sadržaja, u poslednje vreme sigurno su primetili promene u TikTok algoritmu. Razlog? Početak oglašavanja.

Da li ste znali da je skoro pa svaka treća objava na ovoj platformi sada sponzorisana?

Prateći trendove koje TikTok, ali i samo tržište nameće, sve je više brendova koji se pojavljuju i oglašavaju na TikToku. Ovo umnogome smanjuje šansu za viralnost odnosno šansu da video organski dopre do što većeg broja gledalaca. I dok smo ranije potpuno bezbrižno mogli da kreiramo veliki broj videa sa ciljem da deo ili što je više moguće njih postane viralno (jer je i te kako bilo šanse za to), oglašavanje je, očekivano, promenilo pravila igre.

Ovome treba dodati i činjenicu da je, kao što znamo, pažnja ljudi sve kraća te je šansa da gledalac izađe sa platforme pre nego što naš video uopšte dođe do njega – sve veća. Pa ipak, ukoliko je tema videa dovoljno dobra da se pojavi na FYP-u velikom broju TikTok korisnika i ukoliko je tema dovoljno dobra da korisnik pogleda video do kraja ili makar što duže, organskih šansi za uspeh i dalje ima.

Imajući sve ovo u vidu, u novoj eri TikToka, koja taktika za kreiranje sadržaja je dobra taktika? Kvantitet ili kvalitet? Koliki budžeti su nam sada potrebni da bismo ostvarili uspeh na TikToku? Kada početi sa implementacijom novih strategija?

Na ova i još mnoga druga pitanja daćemo odgovor na našem masterclassu “Sve tajne TikToka koje vam nisu rekli” koji će se održati u okviru dnevnog dela programa Mark Awards, 29. novembra od 11:15h u Madlenianum Opera&Theatre.

Vidimo se!

Za Marketing mrežu tekst napisao:

Marko Anđelković, digital team lead, smartpoint adria

Kako najbolje pripremiti prijave za nagrade KAKTUS?

Povodom konkursa za dodelu regionalnih nagrada KAKTUS 2024 by MPC Properties, pitali smo članove single-channel žirija – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Evo šta su nam odgovorili…

„Predstavite svoje kampanje kroz prizmu merljivih rezultata. Fokusirajte se na jasne ciljeve, inovativne pristupe i dokazanu efikasnost rešenja. Dozvolite da o vašoj kreativnosti govore brojke, i tako pokažite njenu primenjivost i stvarnu vrednost.“ Branka Letica, Executive Division Director for Marketing and Communications, NLB Komercijalna banka

„Stvorite narativ. Budite sigurni da vaša prijava jasno vodi žiri kroz segmente i da ostavlja utisak doslednosti i promišljenosti. Prilikom ocenjivanja, najviše ću ceniti smelost u idejama i hrabrost da se izađe iz okvira standardnog, ali uz jasnu strategiju koja je vodila do opipljivih rezultata.“ Bojana Savić, PR & Digital Manager, MPC Properties

„Pripremite prijavu kao da je predstavljate nekome ko ne zna ništa o radu koji predstavljate. Pokušajte da vaša prijava bude jasna i lako razumljiva, objasnite cilj, svrhu, ideju i relevantnost iste, kao i rezultate egzekucije, odnosno postignuća. Ne držite se isključivo brojeva, ispričajte nam priču tako da prijava dobije pun kontekst, a ako uz sve to uspete da izazovete emociju, na dobrom ste putu da budete zapamćeni.“ Daliborka Rosić, Marketing Director, Dr. Oetker

„Pokazati i dokazati relevantnost insajta, jer je onda jasnija snaga i lepota ideje. Samu ideju objasniti već u prvih 30s videa. Žiri gleda veliki broj kejseve i važno je da što pre shvate suštinu iz videa. Jasno i glasno iskomunicirati rezultate.“ Jovana Bradaš, Associate Creative Director, McCann Beograd

„Ideje koje izazovu onaj kako-se-ja-toga-nisam-setila osećaj biće moji najveći favoriti!“ Vanja Samardžija, Associate Creative Director, Saatchi&Saatchi Belgrade

Konkurs je otvoren do 11. oktobra do ponoći. 

Više informacija pronađite na Kaktus 2024

Začin C, OpenMind i Teads lansirali prvu omnichannel kampanju

Začin C, univerzalni začin broj 1 u Srbiji, u saradnji sa agencijom OpenMind, predstavlja prvu omnichannel kampanju realizovanu sa kompanijom Teads, globalnom medijskom platformom koja povezuje oglašivače sa vodećim izdavačima. Ova inovativna inicijativa, realizovana od avgusta do septembra kao deo kampanje za regenerativnu poljoprivredu, povećala je vidljivost brenda Začin C implementacijom premium formata na početnim ekranima Hisense Smart TV-a (kao i drugih uređaja koji koriste VIDAA OS), uz digitalnu komponentu sa prilagođenim Teads InRead formatima.

Teads i VIDAA kroz partnerstvo pružaju mogućnost da se publika angažuje na najvećem ekranu u domu, maksimizujući interakciju i postizanje merljivih rezultata u sve dinamičnijem digitalnom ekosistemu. Ovo ne samo da otvara vrata ka novim korisnicima na Connected TV uređajima proširivanjem pristupa premium inventaru Teads-a, već i omogućava brendovima da koriste precizno targetiranje kako bi svoju poruku preneli ciljnoj grupi i ostvarili zapažene kampanje na više ekrana.

Kombinovanjem prilagođenih formata oglasa koji dodatno pojačavaju priču brenda, Teads pruža priliku za osvajanje pažnje publike na najvećem ekranu u njihovom domu, maksimizujući angažman i postizanje merljivih rezultata u digitalnom okruženju koje se neprestano menja.

Jedan široki format oglasa dovoljan je da pojača prisustvo brenda na TV uređajima sa VIDAA operativnim sistemom – više od 250 brendova Smart TV-a, uključujući Hisense i druge brendove kao što su Toshiba, AKAI, Schneider, Loewe, BGH, Vortex, Element, NEI i drugi.

Pored korišćenja Connected TV komponente za doseg korisnika koji veoma malo ili uopšte ne gledaju klasičnu televiziju, InRead formati plasirani na mobilnim uređajima, desktop računarima i tabletima pomogli su kampanji da privuče pažnju ciljne grupe bez obzira na uređaj koji koriste.

Studija Mediascience iz 2023. godine pokazuje da dodavanje CTV komponente kampanji donosi bolje rezultate:

  • Povećana pažnja: CTV format privlači 129% veću pažnju u poređenju sa mobilnim uređajima.
  • Bolje prepoznavanje oglasa: Kombinovanje CTV formata sa mobilnim uređajima povećava prepoznavanje oglasa za 67%.
  • Jača namera za kupovinu: Optimizacija oglasa za CTV format dovodi do povećanja namere za kupovinu za 16%.

Ova pionirska kampanja Začina C i agencije OpenMind postavlja novi standard u oglašavanju, pokazujući moć omnichannel strategija za postizanje izuzetnih rezultata u današnjem dinamičnom medijskom okruženju. Začin C je univerzalni začin broj 1 u Srbiji (lider na tržištu sa udelom od 49% u kategoriji – po Nielsen-u 2024), koji „uvek teži da bude prvi na tržištu koji će na drugačiji i inovativan način komunicirati sa potrošačima“, izjavio je Stefan Brdarić, brend menadžer za C brend u Nestlé South East Europe Market.

„U OpenMind-u smo počastvovani što sarađujemo sa dva inovativna lidera. Ponosni smo i privilegovani što radimo sa Nestlé-om, dinamičnom kompanijom u prehrambenoj industriji, čija posvećenost napretku i kvalitetu odgovara našim vrednostima. Bliska saradnja sa Teads-om omogućava nam da budemo ispred u medijskim strategijama, oblikujući budućnost medijskih usluga kroz inovaciju i izvrsnost. Radujemo se postizanju novih prekretnica zajedno“, poručili su iz tima OpenMind-a.

„Veliko je zadovoljstvo raditi za kompaniju poput Teads-a i biti trendseter u industriji. Saradnja sa partnerima kao što su Nestlé i agencija OpenMind Srbija, koji su uvek u potrazi za sledećom velikim iskorakom u industriji, predodređena je za postizanje sjajnih rezultata“, dodala je Marija Šućur, direktorka prodaje za Teads Srbija.

Valentina Golub, lider za e-trgovinu i održivost u Nestlé South East Europe Market je rekla: „Inovativni premium formati poput ovih predstavljaju revoluciju u kampanjama nudeći interaktivna iskustva. Gledaoci mogu da se uključe tako što imaju interakciju sa klikabilnim elementima (npr. skeniranjem QR koda) i istraživanjem dodatnog sadržaja na sajtu (npr. u samo 2 nedelje QR kodovi su skenirani više od 8000 puta), gde smo dodatno mogli da razvijemo našu priču, posebno kada je tema poput regenerativne poljoprivrede, koja još uvek nije dovoljno poznata. Zato uvek želimo da budemo prvi i pioniri u korišćenju novih formata dostupnih na tržištu i zato vidimo Teads kao dobrog partnera i medijski kanal za naše aktivnosti.”

Maria Hristova-Svec, menadžerka za medije i digital za Nestlé u regionu Adriatika, Bugarskoj i Rumuniji: „Sve veći broj domaćinstava sa Smart TV uređajima čini Connected TV atraktivnom prilikom za efikasnu medijsku komunikaciju koja obezbeđuje premium sadržaj, dobru povezanost brenda, manju zasićenost u poređenju sa linearnom televizijom i znatno veću vidljivost čak i među mlađom publikom. CTV se pokazao kao veoma uspešan za našu kampanju, za Začin C, a zajedno sa InRead formatom maksimizovali smo domet. Posebno sam zadovoljna što smo omnichannel pristup testirali sa pouzdanim partnerom, kao što je Teads, s kojim već godinama sarađujemo.”

 

Roze dame protiv roze naočara

Da li je umetničkim delima mesto samo u muzejima gde su, već time što su tu gde jesu, postavljena u kontekst divljenja i poštovanja – ili imaju šta da kažu i tamo gde se odvija stvaran život, van galerijskih zidova, u prostoru svakodnevice?

Kreativni tim agencije NextGame osmislio je kampanju “Tvoje telo je umetničko delo” za Narodni muzej Srbije upravo sa pretpostavkom da je umetničko delo živo samo onda kada se “sretne” sa nama, kada nas inspiriše, izaziva emocije, razmišljanja, diskusije, poziva na dijalog… Ako se taj susret odvija van muzeja, u autobusu, kod kuće, u šoping centru ili na ulici…. pa neka bude tako. Na kraju dana važno je ono što se u tom “razgovoru” između nas i umetničkog dela desi – a ne i gde se to dešava. Iz ovog stava proistekla je kampanja za podršku ženama obolelim od raka dojke u kojoj su ženski portreti iz Narodnog muzeja “obučeni” u roze a koja je progovorila kroz digitalne sadržaje i bilborde prenoseći im poruku da nisu same i da itekako imaju podršku u svojoj borbi.

Preko 4000 žena koje godišnje obole od raka dojke u Srbiji, nažalost veoma često se osećaju upravo tako – usamljene u svojoj borbi. Kada se međutim u tu borbu, makar u svojstvu nekoga ko razume i prihvata, umeša i 40 muzeja i institucija kulture širom Srbije, koliko ih se priključilo ovoj akciji, onda to uliva nadu i daje snagu. Pošto se u okviru kampanje agencije NextGame za Narodni muzej Srbije, desilo upravo to – postignut je redak i dirljiv efekat zajedništva u različitosti. Na mrežama su se danima pojavljivali ženski portreti iz kolekcija ovih muzeja, svih umentičkih pravaca, epoha i autorskih estetika) – odeveni u roze u znak podrškama svim damama naše zemlje koje se danas bore sa ovom teškom bolešću. Među obojenim artefaktima našli su se i neki praistorijski nalazi.

Tako su nam te aktivne i brižne roze muzejske dame zapravo pomogle da skinemo roze naočare i pogledamo u ne tako roze stvarnost u kojoj najčešća maligna bolest kod žena u Srbiji – svake godine uzima veliki broj žrtava. Kampanja “Tvoje telo je umetničko delo. Čuvaj ga” zasnovana je na poruci da kao što muzeji čuvaju umetnička dela tako bi i žene trebalo da čuvaju i neguju svoja tela, odlazeći na redovne preventivne kontrole, kojima se opaka bolest u
velikoj meri može sprečiti.

Ono što je počelo kao akcija jedne institucije – Narodnog muzeja Srbije uskoro je postalo efekat snežne grudve, tako da se kampanji osim pomenutih 40 muzeja, pridružio i Euromedik sistem koji je svim damama sa muzejskom ulaznicom omogućio popust od 20% na sve relevantne preglede kada je reč o raku dojke. U ovu nacionalnu kampanju velike vidljivosti je potpuno organska. Dakle moguće je. Podrška kompanije Skip Ad Advertising koja je omogućila da se umetnička dela Narodnog muzeja pojave na bilbordima u svim tržnim centrima u Beogradu, učinila je da ova akcija bude delo kompletnog entuzijazma i zajedništva u istom cilju.

Agencija: NextGame (www.nextgame.rs)
Kreativni direktor: Bogdan Španjević
Produkcija, kreativa: Jovana Blanuša
Grafički dizajn: Anđela Antić
Videograf: Jelena Petrović

Storytelling: povezivanje sinapsi u pripovedanju

0

Počelo je sa zaboravljanjem ključeva. Onda sa pitanjem da li si isključio šPoret, da li će izbiti požar u kuhinji. Polako zaboravljaš rođendane, članove porodice, svakoga dana sećanja se više gube…  Jednog dana sediš na kauču u mrklom mraku. Budiš se, u nepoznatom prostoru, nepoznata osoba ti nudi doručak. Izmaglica je svuda oko tebe. Osećaš prazninu, nedostajanje. Čega? Ne znaš. Strah te je nepoznatog. Sve je nepoznato. Bojiš se. Ne poznaješ taj glas. Zašto je tu?

Usled starenja populacije i nezdravog načina života, prema SZO, trenutno se procenjuje da na svetu ima oko 55 miliona ljudi sa demencijom, dok se očekuje da će se broj obolelih povećati na 139 miliona do 2050. godine. U slučaju demencije, posebno kod Alchajmerove bolesti, dolazi do oštećenja neurona i smanjenja broja funkcionalnih sinapsi, što otežava prenos informacija.

Jedno istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Alzheimer’s Disease, ističe da ljudi često, nakon što zaborave druge aspekte svog života zadržavaju sećanja na svoja zanimanja. To se može povezati s emocionalnim i identitetskim vezama koje su sa profesijom u pitanju, što ih može učiniti manje podložnim zaboravu. Dakle, ono što nam ostaje jasno i čisto o nama samima, gotovo do kraja, je – naša profesija. Do kraja svog života zapamtićeš da si bio marketar, da je to nešto TVOJE. Zamisli da u tom mrklom mraku jedina svetla tačka ti bude bljesak sećanja na nešto što si uradio, čime si pomerio granice i dotakao tuđe duše… I opet ti srce preskoči od uzbuđenja, kao i tada.

Storytelling je umetnost prenošenja priča na način koji angažuje i inspiriše publiku. Pokreće čitavu komunikaciju, kroz bilo koji oblik medija. I nije tako striktno šta sve mora da sadrži od elemenata. Danas u vremenu kopiranja i veštačke inteligencije, generičkih tekstova i priča, najdragocenije što možemo ponuditi je autentična emocija, prenošenje našeg iskustva i dobra priča. Kada se ljudi prepoznaju i povežu sa nečim, konekcija zauvek ostaje. U osnovi, storytelling nam pomaže da razumemo svet oko nas, delimo iskustva i stvaramo zajednice.

Kako storytelling iskoristiti u biznisu?

  • Eksterne komunikacije

Napoleon Hil je rekao „Postoje dve vrste mašte: sintetička mašta vam omogućava da reafirmišete postojeće znanje, a kreativna mašta vam omogućava da sanjate nove ideje i planove. Kreativna mašta je moćna i koristeći je mozak komunicira sa nečim što se zove beskonačna inteligencija. Beskonačna inteligencija vam omogućava da se fokusirate na svoj krajnji plan, odvodeći vas tamo gde želite. Kroz nju doživljavate one  bljeskove ideja za koje se čini da nemaju mnogo smisla. Ako te ideje i slutnje stavite u plan, velika je verovatnoća da ćete uspeti”.

Kako dolazite do kreativne mašte, potrebne za vašu priču? Kako se povezati sa idejom i izvrnuti je naopako? Kako izgleda brainstorming? Da li je ceo tim uključen?

Kojim putem vaša priča dolazi do javnosti? Koju emociju budi? Ko je ciljna grupa?

Šire od toga – zapitajte se kakvu priču govore vaši print i digitalni materijali, skupovi koje organizujete, vaš websajt i sve ostale tačke komunikacije?

  • Interne komunikacije

Ovo zapravo treba da bude tačka 1. U biznisu se često zaboravlja da su naši zaposleni naša prva ciljna grupa, ponekad i najizazovnija. Kao i ostalim ljudima, kapacitet pažnje se smanjio – pa je poruka („buy in“) koja se daje interno često i ključna za uspeh, jer su zaposleni najbolji ambasadori našeg brenda ili željene poruke. Koliko vremena ulažemo u interni storytelling – u uključivanje tima u priču, u zajedničko stvaranje?

Da li se komunikacija koju vodimo može unaprediti? Kako joj dati neki dublji smisao i veći značaj, koji ima širu ulogu u doprinosu sveopšteg boljitka čovečanstvu?

Kako vežbati storytelling – praktični primeri:

  • Neuroplastičnost – probajte da naučite nešto novo (bar par reči nepoznatog jezika, alternativni, novi put s posla do kuće ili novu društvenu igru koja uključuje strateški pristup)
  • „Out of the box“ razmišljanje – prvi pojam koji vidite u svom okruženju povežite i napravite priču u vezi sa nekom od gorućih društvenih tema (npr. stolica i klimatske promene)
  • Korišćenje alata za otvaranje i pokretanje kreativnosti (neki od alata koje interno koristimo su Points of You, kreativna metoda za razvoj koja koristi vizualne i verbalne tehnike za refleksiju; zatim World Café metodologija – strukturirani proces razgovora koji podstiče dijalog i razmenu ideja u opuštenom okruženju).
  • Praksa – neka vam ove stavke uđu u rutinu i bar jednom nedeljno proverite da li ste radili na njima.

Naravno, struktura, vizuelni elementi i poznavanje ciljne grupe kojoj se obraćate za pričanje priče su jako važni.

Ali, ipak je ključno preneti esencijalnu, ljudsku emociju i stvoriti vezu.

I ne zaboravite, za prevenciju Alchajmerove bolesti i očuvanje sinapsi, ključne su: fizička aktivnost (najmanje 150 minuta aerobnog vežbanja nedeljno), zdrava ishrana (Mediteranska dijeta, bez trans masti, prerađene hrane i mnogo šećera) i mentalna stimulacija – neuroplastičnost (čitanje, ukrštenice, društvene igre, održavanje socijalnih interakcija).

Ivana Vasiljević, Regional Marketing Manager, Salveo CEE EAST

 

Kraljevska kampanja Chipsy-Pepsi

Već godinama unazad, Pepsico brendovi Chipsy i Pepsi deluju u sadejstvu; formula je laka – kupiš Chipsy, dobiješ Pepsi na poklon. Nakon više prodajno jakih kolaborativnih kampanja, ovoj komunikaciji rebalo joj je prići perspektive mlađih.

A šta mladi više vole od trepa? Kraljevska pesma za kraljevske brendove “Chipsy Kings”, pa čik da ne uđe u uši i onim malo starijima! zato je ova promocija, koju je sa Pepsicom radila agencija Ovation, „kraljevska“ – jer ko časti, taj je kralj, kako na netu, tako i na TVu, radiju, a najbitnije – za kasom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Chipsy (@chipsymarbo)

Izvanredni poslovni rezultati kompanije dm drogerie markt u godini jubileja, uz rast od 30,34%

Kompanija dm drogerie markt ostvarila je rekordne poslovne rezultate u poslovnoj 2023/24. godini u kojoj obeležava dve decenije poslovanja na tržištu Srbije. Uz promet u filijalama i online shopu od 38,2 milijarde dinara, rast od 30,34 odsto i investicije u iznosu 1,07 milijardi dinara, dm je ostvario napredak na svim ključnim poljima, učvršćujući još više svoju poziciju u industriji trgovine u našoj zemlji.

Kada je reč o grupaciji dm Austrija i pridruženim zemljama (izuzev Nemačke i Poljske), generisan je ukupan promet od 5,2 milijarde evra, uz širenje prodajne mreže na 1.947 drogerija. Broj zaposlenih u grupaciji veći je od 28.000, a u Srbiji je premašio 2.000.

Lanac dm proširio se na još tri grada u Srbiji – Šid, Loznicu i Bor, te sada posluje u 37 gradova s 131 prodavnicom, dok je distributivni centar proširen za gotovo 50 odsto i sada se prostire na preko 22.000 kvadratnih metara skladišnog i kancelarijskog prostora. U opremanje distributivnog centra i logističku opremu uloženo je preko 208 miliona dinara, kao doprinos bržem i efikasnijem snabdevanju filijala.

„Cilj dm-a je da uspostavi ravnotežu između društvene, ekološke i socijalne odgovornosti. Upravo iz tog razloga, dm zauzima ključnu ulogu u zaštiti prirodnih resursa i klime, uzimajući u obzir interese svih generacija. U celokupnom životnom ciklusu objekata u kojima posluje, dm teži ekološkoj neutralnosti i poseban značaj daje održivoj, energetski efikasnoj gradnji i odgovornom korišćenju građevinskih materijala, upotrebi obnovljivih izvora energije, kao i smanjenju emisija ugljen-dioksida. Zaštita čoveka i njegove okoline u dm-u su prioritet. Shodno tome, a po mogućnosti i premašujući savremena tehnička dostignuća, koriste se ekološki prihvatljivi materijali koji ne sadrže štetne supstance“,  rekao je Branko Basar, rukovodilac Ekspanzije.

Poslovne uspehe u 2023/24. godini propratile su i donacije kompanije dm od ukupno 40,8 miliona dinara novčane i robne vrednosti u već tradicionalnim projektima, kampanjama i darivanjima.

„Ponosni smo što je godina našeg jubileja praćena velikim poduhvatima u kojima smo najširoj zajednici zahvalili na ukazanom poverenju. Posebno nas raduje to što su društveno odgovorne kampanje koje sprovodimo prepoznate u javnosti i što one na neki način predstavljaju našu „ličnu kartu“. Trudićemo se da i dalje podržavamo lokalnu zajednicu i životnu sredinu konkretnim projektima i donacijama onima kojima je pomoć najpotrebnija“, zaključila je Vesna Stojanović, direktorka dm Srbija i Severna Makedonija.

Investicije u digitalne platforme i servise

Jubilarnu godinu drogerijskog lanca obeležili su značajni noviteti – pokretanje dmLIVE formata u okviru aplikacije Moj dm, koja je preuzeta više od 1,3 miliona puta. Na ovoj inovativnoj platformi korisnici imaju priliku da se povežu s brendom slušajući interaktivne prezentacije proizvoda i trendova, kao i razgovore sa stručnjacima. Za verne kupce predstavljene su i nove pogodnosti za kupovinu u dm drogerijama ili online na aplikaciji Moj dm, koja im donosi brojna iznenađenja i kupone.

„Od otvaranja prve drogerije u Srbiji, 2004. godine na Terazijama, dm u kontinuitetu važi za kompaniju koja je mnogo više od brenda, više od prodavnice, više od poslodavca. Takav će ostati i naš pristup u svemu što radimo, s težnjom da i u narednih 20 godina ostanemo omiljeno mesto za kupovinu, stavljajući uvek čoveka u centar našeg poslovanja”, izjavila je direktorka dm Srbija i Severna Makedonija Alexandra Olivera Korichi.

„UVEK POVOLJNO“ – koncept dugoročne cenovne stabilnosti

Jedan u nizu pionirskih poduhvata dm-a u maloprodajnoj industriji bilo je uvođenje dugoročno povoljnih cena koje ostaju iste minimum četiri meseca. Na ovaj način koncept „UVEK POVOLJNO“ doprinosi uštedi novca i vremena na duže staze. Inače, lanac dm u svom asortimanu broji više od 14.500 proizvoda, od čega preko 3.000 zauzimaju visokokvalitetne robne marke koje nose dm oznaku, a kupci među njima izuzetno vrednuju brendove Balea, alverde, dmBio, babylove, Denkmit i druge koje nude identičan kvalitet u svim zemljama u kojima dm posluje.

Niz jedinstvenih događaja u rođendanskoj godini

U proteklom periodu posvećenom velikom jubileju, dm je svojim kupcima poklonio i dva autentična događaja. U aprilu je organizovan dm Feel, manifestacija sajamskog tipa koja je postavila standarde u industriji lepote. U okviru kampanje posvećene ženskom zdravlju, u septembru je održana i prva dmFem konferencija u kojoj su, pružajući vrsne diskusije i korisne savete, učestvovali brojni stručnjaci iz raznih sfera. Kao simbol inspiracije, zajedništva i uspeha, kompanija dm organizovala je i jedinstvenu proslavu jubileja „20 godina zajedno jedni za druge“, u okviru koje je okupila više od 1.000 zvanica iz Srbije i inostranstva.

Zdravlje žena u fokusu

Kampanja Žensko zdravlje u fokusu je drugu godinu zaredom, a dm je kao njen deo početkom 2024. pokrenuo novu kampanju posvećenu borbi protiv menstrualnog siromaštva, u okviru koje je dugoročno dodatno umanjio cene uložaka i tampona Jessa. Kompanija je nastavila i drugi serijal dm Podcasta o zdravlju žena, koji je prošle godine dobio prestižnu nagradu „Kaktus“.

Tradicionalna dm Ženska trka, koja se organizuje u saradnji s Beogradskim maratonom, bila je u znaku humanosti i solidarnosti, pa je za svaku kupljenu kotizaciju kompanija donirala paket uložaka Jessa članicama Specijalne olimpijade iz 16 klubova širom Srbije i Sportskog saveza osoba s invaliditetom Beograda.

Titula omiljenog poslodavca

Osim što se često karakteriše kao omiljeno mesto kupovine, dm se već treći put zaredom nalazi na listi najpoželjnijih poslodavaca na tržištu rada u Srbiji, prema istraživanju Talent X koje sprovodi portal Poslovi Infostud. Godinu jubileja dm je započeo uvećanjem bruto zarada od 15 odsto za sve zaposlene, pored redovne 13. i 14. plate. Kompanija zaposlenima pruža i brojne prednosti koje doprinose njihovom ličnom i profesionalnom razvoju: kurseve, edukacije, kao i pogodnosti koje im olakšavaju balans između poslovnog i privatnog života. Razvojem i uvođenjem sistema poput dmGPT (baziranog na platformi ChatGPT), dm se pozicionira kao lider u segmentu uvođenja veštačke inteligencije u maloprodaji, kako bi što više olakšao rad zaposlenima.

Dovoljno je razloga da godina u kojoj dm proslavlja jubilej, dvadesetogodišnicu poslovanja u Srbiji, ostane upamćena po mnogo čemu: rekordnim poslovnim rezultatima kompanije, jedinstvenim događajima, inovacijama, društveno odgovornim kampanjama – što predstavlja stabilan temelj za uspehe u budućnosti.

Mercator-S podržao regionalno KAKTUS Talents takmičenje!

Kompanija Mercator-S podržala je, šesto po redu, takmičenje mladih talenata iz agencija u regionu – KAKTUS Talents. Konkurs se održava u okviru regionalnog festivala integrisanih komunikacija KAKTUS 2024 by MPC Properties, koji će biti održan 26. i 27. novembra pod sloganom „Samo oštro“.

Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a mladi talenti imaće priliku da kreiraju CSR kampanju.

Na takmičenje mogu da se prijave mladi profesionalci iz agencija u celom regionu (Srbija, Hrvatska, Slovenija, Severna Makedonija, BiH, Crna Gora), starosti do 32 godine. Tim čini dva predstavnika iz iste agencije.

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Brief će se odnositi na izradu društveno odgovorne kampanje za određeno udruženje, kompaniju ili organizaciju. Naziv organizacije, detalji briefa, kao i sve dodatne informacije biće poznate 4. novembra odnosno na dan briefiranja.

Žiri KAKTUS Talents Award čini 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije, kao i jedan tajni član – predstavnik socijalnog preduzeća ili udruženja, čija imena će biti objavljena u narednim danima.

Prijavljivanje timova otvoreno je do 25. oktobra na sajtu https://kaktus.rs/kaktus-talents-award-2024/ i potpuno je besplatno.

Pored generalnog sponzora MPC Properties, KAKTUS 2024 festival podržali su i srebrni sponzori kompanije – Forma Ideale, kao i bronzani sponzori NLB Komercijalna banka i 365 Lab, kao i sponzori: Mercator-S, Henkel, SBB, Grand kafa, Frikom, Imlek, Dr. Oetker, dm drogerie markt, Atlantic Grupa – Štark, Ananas E-Commerce, MaxBet, Apatinska pivara i Coca-Cola HBC. Naši dugogodišnji partneri festivala su agencije – Ovation BBDO, Info Media Group, Alma Quattro i DPC Networks, kao i agencije koje su podržale festival – Direct Media United Solutions i Fusion Communications.

Imenovan žiri za dodelu Mark Awards by 1664 Blanc priznanja!

Prestižna Mark Awards dodela godišnjih priznanja, pod generalnim pokroviteljstvom brenda 1664 Blanc, biće održana 29. novembra u Beogradu. Ovogodišnji žiri Mark Awards čini 15 uglednih profesionalaca – direktora kompanija, direktora kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i jedan predstavnik organizatora, odnosno strukovnog medija iz Srbije.

Ove godine žiri će raditi u sastavu – Branka Pudrlja Durbaba, Consumer Area Senior Director, A1 Srbija; Jasmina Stojanov, Managing Director, Nova Communications; Jovan Šarenac, CEO, Maxidom; Katarina Kljajić, Commercial and Business Development Director, Carlsberg Srbija; Marko Carević, CEO, Ananas E-Commerce; Milivoj Đorđić, General Manager – Adria region, smartpoint adria; Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO; Nikola Riznić, CEO, Dexpress; Radojka Bošković, Managing Director, McCann Beograd i DRV Agency; Renata Matusinović, Business Executive Officer (BEO) Food – South East Market, Nestlé; Saša Popović, CEO, Vega IT; Sonja Ćetković, CEO, Infostud; Tamara Bekčić, Managing Director & Co-Founder, Chapter 4 PR; Vukašin Cicmil, Regional Sales Director, Beorol i Ivana Parčetić Mitić, CEO, Marketing mreža.

Za predsednicu žirija ove godine izabrana je Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO.

Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije koje nagrađuju najuspešnije timove i projekte, Mark Awards nagrade biće dodeljene pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili zvezdani trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.

Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Više informacija pronađite na sajtu https://mark-awards.rs/

7 čvrstih razloga zašto da prijavite radove za regionalne nagrade #kaktus2024 by MPC Properties!

Ukoliko se još uvek dvoumite da li da prijavite kampanje za nagrade KAKTUS 2024 by MPC Properties, u nastavku pročitajte 7 čvrstih razloga zašto da odlučite da to ipak uradite. Prijave su produžene do 14. oktobra do ponoći!

1. TRANSPARENTNOST PROCESA
Kompletan proces od prijave radova do objave dobitnika javan je i transparentan! Posebno smo ponosni što smo JEDINI festival u Srbiji, ali i regionu koji nakon dodele nagrada javno na sajtu www.kaktus.rs objavi spisak finalista i dobitnika sa prosečnim ocenama.

2. POZNATA PRAVILA IGRE
Kod nas su pravila jasna i unapred definisana. Mi ne menjamo pravila u toku igre i strogo se držimo Pravilnika koji je javno objavljen na sajtu www.kaktus.rs.

3. KREDIBILAN SASTAV ŽIRIJA
Kako bi se obezbedila maksimalna nepristrasnost i objektivnost, naš žiri čini ukupno 40 vrhunskih stručnjaka iz kompanija, marketinških, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona. Kada vam kolege iz celog regiona dodele nagradu, ta nagrada najjače sija i ima posebnu težinu.

4. SVAKA KAMPANJA NE DOBIJA!
Da, dobro ste pročitali… Svaka kampanja NE dobija. Kaktus festival već punih osam godina nagrađuje isključivo najbolje i najkvalitetnije kampanje, koje pomeraju granice struke. Ako imaš jasan cilj, ne slušaš druge nego sebe i ne plačeš za propuštenim prilikama nego iz njih učiš, onda je sve moguće. Ukoliko ne osvojite nagradu, osvojićete neprocenjivo iskustvo!

5. KAKTUS KAO SVOJEVRSNA NEW BIZNIS PLATFORMA
Da li ste znali da u publici na dodeli nagrada KAKTUS sedi više klijenata nego agencija? Direktori marketinga i komunikacija preko 300 kompanija iz celog regiona svake godine učestvuje na festivalu Kaktus, koji je postao svojevrsna new biznis platforma. Neka vaše kampanje govore same za sebe i otvore vam vrata za nove poslove i kontakte.

6. PROMOCIJA NAJBOLJIH VAN GRANICA 
Marketing mreža obezbediće promociju najboljih agencija sa festivala KAKTUS 2024 i van granica Srbije i regiona, kroz izdanje publikacije Adbooka i regionalni magazin Marketing mreža.

7. KREATIVNA ARENA
KAKTUS je već 10. godinu zaredom arena u kojoj najbolji u advertising industriji odmeravaju snage i procenjuju kako se kotira njihov rad. Važno je da znaš gde si, da bi znao kuda želiš da ideš!