Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 300

Budućnost marketinga je dosadna?

1

Marketing se s pravom naziva delom kreativne industrije. Zajedno s filmom, muzikom, modom i ostalim kreativnim drugarima obogaćuje našu okolinu stvaranjem sadržaja “iz ničega”. No, iako deli drugarstvo s umetnicima, ne deli i slobodu koju umetnost podrazumeva.

Za razliku od umetnosti, marketing je predodređen setom parametara postavljenih tako da definišu njegovu svrhu. Volim reći da, za razliku od umetnika, mi marketingaši moramo više paziti na vlastito ponašanje i aktivnosti kojima se bavimo. Jedan od parametara koji uslovljava naše ponašanje su podaci. Bez podataka dobijenih iz istraživanja, marketinški stručnjaci ne bi znali šta raditi sa svoja četiri P i cela svrha marketinga kao usluge bi otišla u k(rivom smeru).

Podaci u zemlji čudesa

Prikupljanje podataka tradicionalno je spor proces. Veće istraživanje tržišta se u pravilu odvija svakih tri do šest meseci, a proces konsolidacije informacija zahteva veliku količinu ljudstva. Osim toga, i najopsežnijim istraživanjem teško je dobiti celovitu sliku o karakteristikama osobe kroz ankete, intervjue i ostale tradicionalne oblike prikupljanja podataka.

U situaciji s nepotpunim informacijama na scenu obično stupa intuicija, spasitelj agencijskog kreativnog procesa. Suprotno od objektivnih podataka, intuicija je subjektivni aspekt marketinga koji mu daje za pravo nazvati se delom kreativne industrije. Na temelju nje marketinški stručnjaci stvaraju kreativne poruke koje ostvaruju komunikacijske ciljeve. No, intuicija treba potpune podatke kako bi njena kreativna rešenja rezultirala efikasnim kampanjama.

Razvojem interneta i novih tehnologija omogućeno je praćenje navika i ponašanja ciljnih grupa online. Nove metode prikupljanja podataka nadopunjavaju tradicionalne po “show, dont’ tell” principu gde se ispitanicima ne postavljaju pitanja, već prate njihove akcije u stvarnom vremenu. Ovim putem istraživači dobijaju potpuniju sliku o ciljnoj grupi i imaju više prostora za interpretaciju prikupljenih podataka.

Potpuniji podaci planerima pomažu u stvaranju bolje strategije i preciznijem definisanju ciljnih grupa, što će za posledicu imati bolje kreativno rešenje. Možda i najbolji pokazatelj važnosti podataka pri inspirisanju kreativnih kampanja dolazi u obliku kategorije Creative Data na Cannes Lions festivalu. Prošle je godine Grand Prix u kategoriji osvojila kampanja “Back to Africa”.

U Degordianu, Creative sektor i Performance Marketing sektor zajedno rade na stvaranju kreativne strategije. Data analitičari pomažu stratezima u prikupljanju i interpretaciji podataka pre nego čarolija intuicije uđe u igru i kampanja počne dobijati svoju kreativnu formu. Velike kreativne agencije u UK-u prepoznale su potencijal u povezivanju perfomance i creative sektora te se prilagođavaju novoj situaciji sve češćim akviziranjem performance marketing agencija i integrisanjem u svoj kreativni proces.

Čeka li nas zaista dosadna marketinška budućnost?

Zbog važnosti intuicije u stvaranju komunikacije, u marketingu se posebno cene stručnjaci koji generišu ideje, kreativci. I dok je do sad uspeh kampanje često zavisio od inspiracije tih pojedinaca, situacija se menja. Data analitičari postavljaju čvršće temelje za uspeh kreativne komunikacije kvalitetnijim prikupljanjem i interpretacijom podataka, čime se uloga intuicije ne umanjuje, već bolje usmerava. Kreativci i dalje ostaju okosnica uspeha marketinške kampanje i, kako stvari stoje, ključ kvalitetne komunikacije još će dugo biti u njihovim rukama. Roboti nam ne mogu ništa!

Iako će za podatke mnogi reći da su dosadni, činjenica je da su oni preduslov bez kojeg kreativci teško mogu uspeti. Inovativnim metodama prikupljanja podataka budućnost marketinga možda ipak postane dosadna. Toliko dosadna da će agencije osigurati uspeh baš svake kampanje, a klijent se neće pitati koja je polovina budžeta bačena, a koja je osigurala uspeh.

Važnost podataka pri inspirisanju kreativnosti jedna je od tema kojom ću se baviti na skorašnjem predavanju “2020: Odiseja u kreativi: Kako offline ideje podići na digital” u sklopu Detangled edukacija. Ako se početkom marta nađete u blizini zagrebačke kancelarije, prijavite se i navratite!

Za Marketing mrežu piše: Ivan Tušek, vođa kreativnog sektora, Degordian Hrvatska

#kaktus2019: EDUARDO MARQUES, Publicis Spain

0

Marketing mreža organizovala je 29. i 30. oktobra peti, jubilarni festival intergisanih komunikacija KAKTUS 2019. Kao i prethodnih godina, KAKTUS 2019 ponudio je učesnicima kvalitetan i raznovrstan program iz različitih oblasti integrisanih komunikacija, a jedan od glavnih predavača prošlogodišnjeg festivala bio je EDUARDO MARQUES, Chief Creative Officer, Publicis Spain, koji je govorio na temu „Don’t Wait. Just Make it.“

Jesmo li otkrili recept za dobru kreativu?

0

REGION – Duško Tubić, odgovoran za razvoj poslovanja digitalne agencije Isobar Hrvatska govorio je za HURA-u postoji li recept za dobru kreativu i kako će se kreativna rešenja menjati u novoj dekadi.

Red Dot Award: Otvoreno takmičenje Brands & Communication Design 2020

0

SVET – Novo izdanje Red Dot Award takmičenja Brands & Communication Design 2020 počinje danas. Do 5. juna ove godine dizajneri, agencije i kompanije mogu prijaviti svoje brendove i kreativne radove na jedno od najpoznatijih svetskih takmičenja u dizajnu. Svi oni koji budu učestvovali imaće priliku da osvoje žiri svojim inovativnim idejama i kreativnim rešenjima u dva segmenta Brendovi i Komunikacijski dizajn.

Kako napraviti content koji će zainteresovati milenijalce?

0

Milenijalci se često spominju u negativnom kontekstu, pod ruku sa brojnim stereotipima: da su lenji, neodgovorni, da ne žele da rade i da očekuju brze rezultate, kao i da previše insistiraju na podršci i pažnji. Kada je u pitanju content, priča se o tome kako je za ovu generaciju teško smisliti dobru kampanju ili slogan. I dok smo shvatili da nismo ni zagrebali kako treba i da su milenijalci još uvek nepoznanica, pojavila se i generacija Z koja je još zahtevnija u pogledu novih tehnologija i rešenja i koja nema strpljenja za duge reklame i sadržaj koji oduzima previše vremena.

U toku je upis nove generacije LSPR – popust 20% za čitaoce Marketing mreže!

0

Londonska škola za odnose sa javnošću upisuje novu generaciju polaznika, a predavači iz velikih, uspešnih kompanija, medija i agencija na interaktivan i moderan način preneće polaznicima svoja znanja i PR veštine. LSPR počinje 7. marta i traje do 11. aprila.

Ko su bili najuspešniji korporativni i brend nalozi na društenim mrežama u Srbiji u 2019. godini?

0

Facebook

Formaideale i Gigatron su u prethodnoj godini ostvarili ubedljivo najviši engagement zahvaljujući komuniciranju popusta i promocijama koje su organizovali.

U kategoriji trgovinskih lanaca posebno su su se istakli Lidl i DIS market. S obzirom na činjenicu da je Lidl pretprošle godine ušao na tržište i od tog trenutka imao prilično aktivno prisustvo na društvenim mrežama ovaj podatak ne treba da čudi.

Od tehnoloških kompanija, Huawei je bio lider kada je ukupan broj ostvarenih reakcija korisnika na Facebook-u.

Sportske kladionice MaxBet i Mozzart su takođe našle svoje mesto na listi. Kladionice generalno ostvaruju sve bolje rezultate kada je komunikacija na društvenim mrežama u pitanju i očekuje se da će ovaj trend biti prisutan i u 2020. godini.

Instagram

Slično kao i na Facebooku Lidl je i na Instagramu u samom vrhu liste. Guarana je na drugom mestu po broju reakcija dok nalozi Formaideale, DM-a i Lilly-ja  zaokružuju prvih pet naloga u prethodnoj godini

Kada je reč o šoping centrima, svoje mesto na listi je našao TC Ušće dok se u kategoriji trgovinskih lanaca na listi TOP 15 nalazi i Maxi Srbija.

Primetan je i značajan broj FMCG brednova koji su našli svoje mesto na listi i koji su u 2019. procenili da je Instagram društvena mreža na kojoj se većinski nalaze njihovi potrošači.

Youtube

Huawei je tokom 2019 godine imao najveći ukupan broj pregleda. Lidersku poziciju ova kompanija je ostvarila konstantnim plasiranjem video spotova gde su promovisali svoje proizvode, a najviše modele iz serije P30.

U samom vrhu nalaze se  NESCAFE i NIVEA. Kada je reč o telekomunikacionim kompanijama pored Telenora svoje mesto na listi našao je i VIP mobile.

Veliku vidljivost na Yotube-u su ostvarile kompanije iz oblasti igara na sreću, pa se tako na listi pored MaxBet kladionice nalaze  Mozzart kao i Meridianbet, koje su veliki broj pregleda ostvarile plasirajući specijalno kreirane serijale koji su često rađeni u saradnji sa influenserima poput „Betparačke priče“, “Ekipizza“ i „Fudbalski kutak“.

Izvor: Digital Element

Zašto retko izlazimo na pičeve?

Mi ne izlazimo na puno pitcheva. Češće se zahvalimo na pozivu nego što izađemo sa ponudom. Toliko često da smo propustili šansu kod nekih kompanija više puta. To je dosta neobično za jednu agenciju. Znamo da jeste po reakcijama koje dobijamo. Neki se zapitaju da li treba da se uvrede, neki nam napišu mejl podrške, a jedan kolega je čak podelio naš chat na LinkedInu.

Burger King uzdrmao javnost novom kampanjom

0

SVET – Burger King lansirao je novu kampanju The Moldy Whopper. Kampanja je zapravo obećanje brenda da do kraja 2020. njihovim burgeri neće sadržati veštačke dodatke i konzervanse.

Marketinška magija Oskara ili kako trendovi parazitiraju na odličnom filmu

0

Najlepši su oni dani kad ustanem i saznam da sam bila u pravu. Ili bar da su se moje nade ispunile i da je velika politička nagrada otišla u ruke u koje je trebalo da ode po umetničkim standardima.