Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 64

Rasprodato za dva sata! Zato otvaramo novi termin za TikTok biznis hub 18.04.

Sva mesta, za prvi u Srbiji – TikTok biznis hub u organizaciji Marketing mreže, a pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, rasprodata su za manje od dva sata! Zbog velikog interesovanja kolega, otvaramo novi termin! Drugi po redu TikTok biznis hub biće održan 18. aprila u Beogradu, i biće otvoren za sve zainteresovane kompanije, agencije, mala i srednja preduzeća i samostalne stručnjake.   

TikTok je društvena mreža koja je doživela rapidan rast u popularnosti i broju korisnika. Kao najbrže rastuća društvena mreža u svetu, TikTok i dalje ostvaruje najveći godišnji rast u pogledu broja korisnika. Istraživanja pokazuju da u Srbiji čak četvrtina populacije ima otvoren TikTok nalog, a procenjuje se da ova platforma broji više od milion aktivnih korisnika mesečno, dok u regionu ta brojka prelazi tri miliona. Takođe, svaki treći korisnik interneta je i posetilac TikTok-a ili konzumira njegov sadržaj, bez obzira da li na njemu ima otvoren nalog ili ne.

„Vreme je pokazalo da TikTok nije prolazni trend, već društvena mreža čija popularnost i uticaj nastavljaju da rastu. Nema sumnje da TikTok postaje jedna od najčešće korišćenih i, među korisnicima, najrelevantnijih društvenih mreža na kojoj provode najviše svog vremena u odnosu na druge mreže, na kojoj traže savete, edukuju se, istražuju proizvode i usluge i donose odluke o kupovini. S druge strane, i dalje je mali procenat brendova u Srbiji koji su spremni da se upuste u TikTok avanturu. Kako bismo pomogli svim zainteresovanim kolegama da hrabro zakorače u svet TikTok-a, kreirali smo jedinstven biznis hub koji će im pomoći da uskoče u ovaj „brzi voz“ i osveže komunikaciju sa svojim ciljnim grupama“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže, i dodala da je ovo prva edukacija ovog tipa u Srbiji, ali i regionu.

Drugi po redu TikTok biznis hub namenjen je svim zainteresovanim kolegama iz agencija, kompanija, malih i srednjih preduzeća, kao i samostalnim stručnjacima.  

Učesnici će kroz radionice, interaktivne prezentacije, studije slučaja, otvoreni dijalog sa influenserima dobiti odgovore, između ostalog, i na neka od sledećih pitanja – koje mogućnosti TikTok platforma nudi brendovima; kako kreirati TikTok strategiju i postaviti ciljeve; kako kreirati sadržaj koji će privući pažnju; kako unaprediti saradnju sa influenserima; kako „uskočiti“ u brzi TikTok voz i izgraditi zajednicu; koji su najefikasniji modeli oglašavanja na ovoj društvenoj mreži.

Svoja znanja i iskustva podeliće marketing stručnjaci iz kompanija koje već grade svoje zajednice na TikTok-u, predstavnici agencija koji pomažu klijentima da kreiraju i sprovode TikTok strategije, ali i i influenseri koji svakoga dana kreiraju sadržaje sa milionskim pregledima.

Svi učesnici će tokom biznis hub-a savladati znanja i veštine potrebne za otvaranje i vođenje TikTok naloga, a na poklon će dobiti i koristan eBook sa savetima za kreiranje stategija za ovu društvenu mrežu. 

Za više informacija o učešću u TikTok biznis hub-u pišite nam na mejl hello@marketingmreza.rs.

Prijave za biznis hub otvorene su do 07.04. ili do popunjavanja mesta. Broj mesta je ograničen! LINK ZA PRIJAVU

 

TikTok biznis hub (powered by SmartPoint Adria) 22. marta u Beogradu!

Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. TikTok biznis hub podržale su kompanije Mercator-S, Delta Holding, Xiaomi, Banjalučka pivara i Štark. 

TikTok je društvena mreža koja je doživela rapidan rast u popularnosti i broju korisnika. Kao najbrže rastuća društvena mreža u svetu, TikTok i dalje ostvaruje najveći godišnji rast u pogledu broja korisnika. Istraživanja pokazuju da u Srbiji čak četvrtina populacije ima otvoren TikTok nalog, a procenjuje se da ova platforma broji više od milion aktivnih korisnika mesečno, dok u regionu ta brojka prelazi tri miliona. Takođe, svaki treći korisnik interneta je i posetilac TikTok-a ili konzumira njegov sadržaj, bez obzira da li na njemu ima otvoren nalog ili ne.

„Vreme je pokazalo da TikTok nije prolazni trend, već društvena mreža čija popularnost i uticaj nastavljaju da rastu. Nema sumnje da TikTok postaje jedna od najčešće korišćenih i, među korisnicima, najrelevantnijih društvenih mreža na kojoj provode najviše svog vremena u odnosu na druge mreže, na kojoj traže savete, edukuju se, istražuju proizvode i usluge i donose odluke o kupovini. S druge strane, i dalje je mali procenat brendova u Srbiji koji su spremni da se upuste u TikTok avanturu. Kako bismo im pomogli da hrabro zakorače u svet TikTok-a, kreirali smo jedinstven biznis hub koji će im pomoći da uskoče u ovaj „brzi voz“ i osveže komunikaciju sa svojim ciljnim grupama“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže, i dodala da je ovo prva edukacija ovog tipa u Srbiji, ali i regionu.

TikTok biznis hub namenjen je kompanijama i brendovima koji već imaju TikTok naloge ili imaju u planu da ih pokrenu u narednih šest meseci. 

Učesnici će kroz radionice, interaktivne prezentacije, studije slučaja, otvoreni dijalog sa influenserima dobiti odgovore, između ostalog, i na neka od sledećih pitanja – koje mogućnosti TikTok platforma nudi brendovima; kako kreirati TikTok strategiju i postaviti ciljeve; kako kreirati sadržaj koji će privući pažnju; kako unaprediti saradnju sa influenserima; kako „uskočiti“ u brzi TikTok voz i izgraditi zajednicu; koji su najefikasniji modeli oglašavanja na ovoj društvenoj mreži.

Svoja znanja i iskustva podeliće marketing stručnjaci iz kompanija koje već grade svoje zajednice na TikTok-u, predstavnici agencija koji pomažu klijentima da kreiraju i sprovode TikTok strategije, ali i i influenseri koji svakoga dana kreiraju sadržaje sa milionskim pregledima.

Za više informacija o učešću u TikTok biznis hub-u pišite nam na mejl hello@marketingmreza.rs 

Prijave za prvi TikTok su zatvorene, ali smo otvorili novi termin 18. april za sve zainteresovane. Prijave su otvorene na linku OVDE

Ko danas kupuje, a ko kupovinu inspiriše?

0

Potrošač i način na koji se obavlja kupovina su poslednjih godina “pretrpeli” dosta promena. Pandemija korona virusa, a potom i novonastala situacija na svetskom tržištu, koju je izazvao sukob u Ukrajini, u velikoj meri uticali su na navike potrošača.

Pre svega, došlo je do promene mesta kupovine, ona se iz hipermarketa preselila u super i mini markete, komšijske radnje su ponovo oživele, jer je brži način života iznova uzeo maha, a usitnjeno trošenje novca postalo je ponovo aktuelno.

Potrošačima cena više nije jedini bitni faktor pri donošenju odluka o kupovini. Današnji kupac želi “pozitivno iskustvo”, da mu prodavnica bude dobro organizovana, da je sve pregledno i dostupno, da jednostavno može da pronađe sve što mu treba, kao i da se oseća prijatno u kupovini.

Kategorija FRESH proizvoda sve više dobija na značaju kod potrošača, oni žele da imaju određeni nivo usluge i proizvoda prilikom kupovine svežih namirnica. Današnji kupac, takođe, želi da poseduje što više informacija o proizvodima koje kupuje, on čita deklaracije, zanima ga poreklo proizvoda, zanimaju ga sirovine, sastav, prisustvo aditiva itd.

Daje se prednost domaćim proizvodima, kao i proizvodima koji se lokalno proizvode, a zbog sve lošije situacije sa energentima i sirovinama na evropskom tržištu, kao i optimizacije asortimana velikih brendova, potrošači sada kupuju brendove koji su raspoloživi, ali se sve više okreću i PL-ovima trgovinskih lanaca, čiji je asortiman stabilan, kako u vreme korone, tako i sada u kriznom periodu.

Korona je najviše uticala na prisustvo dece u trgovini, tačnije njihovo odsustvo, te se smanjila i impulsivna kupovina, odnosno impulsivne kategorije imaju oscilacije u prodaji.

Način na koji potrošači dolaze do informacija o ponudama u trgovinskim lancima prilično je promenjen u odnosu na period pre korone. Tradicionalno veliki uticaj TV se smanjio, potrošači sve više koriste internet za svakodnevno informisanje, pre svega, društvene mreže i web portale. Jedna od retkih pozitivinih posledica COVID-a u domenu jeste sve frekventnije online kupovine, jer je rast broja online kupaca tokom COVID krize bio značajan.

Kada su u pitanju trgovačke i ostale kartice lojalnosti, trend rasta njihove upotrebe je i dalje prisutan, kupci želi iskustvo i interakciju, a takođe, i ponude koje su kreirane specijalno za njih.

Sve ovo govori o značajnim promenama u ponašanju tipičnih srpskih kupaca i sve istaknutije usvajanje modernih trendova sa svetskog tržišta.

Za Mark Club tekst napisala:
Olivera Papestijević, Marketing Director, DIS

Glasno govorimo o temama koje se tiču žena

0

Potrošači danas očekuju od brendova mnogo više nego što je to bilo u vreme „Mad Men“ ere, booma industrije 60-ih ili 80-ih godina, ali i mnogo više nego pre samo dve godine. I, to je nesumnjivo dobro!

Briga o zaposlenima, o životnoj okolini, životinjama, sastojcima proizvoda, amabalaži – sve su to očekivanja koja potrošači sa pravom imaju od kompanija i brendova. I, ne samo da imaju očekivanja, već insistiraju da kompanije u praksi dokažu svoje društveno odgovorno poslovanje.

Dobra vest je da i na našem tržištu, u regionu i Srbiji sve više brendova privlači potrošače, ne samo svojim kvalitetom i „super cool“ kampanjom, već i angažovanjem oko važnih društvenih i socijalnih pitanja, odgovarajući na izazove savremenog društva. Kompanija Avon definitivno je jedna od njih.

Avon već 135 godina ima jasnu misiju – osnaživanje žena. Sa ciljem da poboljšamo kvalitet života žena i doprinesemo njihovom jačanju, svoju društveno odgovornu strategiju baziramo na pitanjima koja su od vitalnog značaja za njihovo zdravlje, ravnopravnost, bezbednost i finansijsku sigurnost.

Postavljene ciljeve već dugi niz godina realizujemo u okviru „Akcije za borbu protiv raka dojke“ i projekta „Reci NE nasilju nad ženama“. U okviru njih uručili smo vredne donacije za nabavku medicinske opreme, ali i doprineli podizanju svesti o ovim temama u javnosti i podržali organizacije koje svakodnevnim radom doprinose konkretnom rešavanju problema.

Kao uspešna kompanija svoju strategiju zasnivamo na poslovanju koje je odgovorno prema čitavoj zajednici u kojoj poslujemo. Svesni smo značaja očuvanja životne okoline i brige o zajednici u kojoj živimo. Zato 77% naše ambalaže već sada može da se reciklira, kompostira i ponovo koristi, a cilj nam je da do 2030. godine koristimo 20% manje ambalažnog materijala i da 100% naše ambalaže bude za višekratnu upotrebu.

Kada je dobrobit životinja u pitanju, a to je jedna od najvažnijih tema u našoj industriji, važno je da naglasim da Avon ne testira proizvode na životinjama ni na jednom tržištu u svetu.

Avon je snažan, smeo i inkluzivan brend, koji se bavi lepotom na drugačiji način. Imamo preko 750 patenata, više od 300 nagrada za proizvode u prethodnih nekoliko godina, ali i dalje nastavljamo da stvaramo inovacije i razvijamo se. Posvećeni smo daljem ulaganju u istraživanje, razvoj proizvoda i ljudi. I u budućnosti ćemo se truditi da pokrećemo promene i glasno govorimo o temama i problemima koji se tiču žena u Srbiji, regionu i širom sveta.

I za kraj, da, svakodnevno razgovaramo sa našim potrošačima i oni su nam jasno rekli – pored omiljenih brendova parfema i make-up Avon proizvoda, veliki je broj ljubiteljki i ljubitelja Avona baš zbog brige o lokalnoj zajednici, pre svega brige o ženama.

Zato želimo da Avon ne bude najbolja kozmetička kompanija na svetu, već najbolja kozmetička kompanija za svet!

Za Mark Club tekst napisala:
Milica Savinšek, PR & Advertising Supervisor Adriatic, AVON

Smartpoint Adria nastavlja regionalno širenje i pojačava tim

Smartpoint Adria, jedna od najvećih nezavisnih regionalnih marketinških agencija, u februaru ove godine dobila je pojačanje. Na poziciju menadžera poslovnog razvoja, nakon višegodišnje uspešne karijere u Mokrogorskoj, vodećoj poslovnoj školi u regionu, došao je Bojan Balaž.

U skladu sa svojim razvojnim ciljevima, agencija Smartpoint Adria tokom prošle godine investirala je kako u širenje tima na više različitih pozicija, tako i u širenje portfolija usluga i tržišta na kojima posluje. Osluškivanje i ispunjavanje potreba svojih zaposlenih, kao i praćenje promena i trendova u sferi marketinga, Smartpoint Adria čine agencijom koja jednako jača i svoje ljude, i klijente sa kojima sarađuje. Sa Bojanovim dolaskom, nastavak sprovođenja ovakve poslovne filozofije biće još efikasniji.

Ulaganje u poslovni razvoj će omogućiti tržištu Adria regije da se još bolje upozna sa radom i uslugama koje Smartpoint nudi, dok će klijenti, kako postojeći, tako i novi, dobiti adekvatnu podršku za postizanje ili jačanje svojih liderskih pozicija.

Bojan Balaž je dobro poznato lice u poslovnoj zajednici čija će reputacija i brojni poslovni kontakti pomoći agenciji Smartpoint Adria u daljem osvajanju regionalnog tržišta. Sa druge strane, marketinška agencija koja nastoji da uspostavi dugoročne odnose sa svojim poslovnim partnerima predstavlja idealno mesto za nastavak karijere menadžera koji veruje da su i B2B i B2C pristupi zapravo H2H (Human to Human).

Nove tehnologije bude kreativnost

0

Kažu da je, pogotovo u poslednje dve godine, ulaganje u ljude, kadrove, modernizaciju poslovnih procesa i komunikaciju sa partnerima i kupcima garant uspeha u poslovanju, a kao jedan od ključnih alata u tome je digitalizacija. Kad se osvrnemo oko sebe, proizvodne kompanije već uveliko uvode novine u usavršavanju procesa proizvodnje i bez izuzetka prate tehnološke promene koje dopinose da sam proizvod sa kojim se nastupa na tržištu bude u skladu sa ispunjenjem svih zahteva koje ono donosi.

Nove tehnologije danas diktiraju tempo rada, ali ako pričamo iz ugla marketinga i komunikacija, oni nesumnjivo igraju i veliku ulogu u načinu na koji predstavljate ono najbolje što izlazi iz jedne kompanije.

Ako u tom lancu na prvo mesto stavimo ljude, one koji su već deo sistema ili one koji tek treba da postanu, vrlo je jasno koliko najnovije tehnologije pomažu u deljenju vrednosti kompanije i naporima da svako od zaposlenih oseti kompaniju kao mesto na kojem se oseća dobro. Zato je važan „hod po digitalnom putu“, da postanemo i ostanemo u digitalnoj zajednici okupljenoj oko našeg brenda, koja daje uvek mogućnost više, a donosi obostranu korist – talentovane ljude u radnom angažovanju kompanije i doprinos njenom napretku.

Komunikacija sa kupcima danas je ključ uspeha, bez obzira da li su u pitanju biznis partneri ili krajnji kupci. Tu najnovije tehnologije i njihova neminovna upotreba dolaze do izražaja. U načinu na koji komunicirate sa njima umnogome zavisi kakav utisak ostavljate, koliko ste ozbiljni, profesionalni, jasni i precizni u onome što predstavljate.

U današnje vreme dosta toga je prebačeno u digitalni svet i drago mi je što smo, kao dugogodišnji lider u digitalnim komunikacijima, uspeli da odlazak na sajmove, ali i organizaciju velikog kućnog sajma za velekupce na kojem predstavljamo novu kolekciju, predstavimo upravo na digitalan način. Postavljanje B2B digitalne platforme za kupce iz više od 80 zemalja, za cilj je imala nov, moderan način poslovanja, ali i efikasniju i bržu komunikaciju sa kupcima.

Najnovije tehnologije otvorile su dodatni prostor da budemo kreativni, da još više i snažnije povezujemo različite segmente u okviru kompanije, a pre svega u komunikaciji i predstavljanju brenda. Danas nam je komunikacija obavezna kroz veb sajt kompanije, društvene mreže, AR aplikaciju Idealan dom, blog i vlog na korporativnom sajtu i YouTube kanalu.

I na kraju, čini se da nijedna priča o savremenom načinu poslovanja ne može da prođe bez digitalizacije, u njenom najširem obliku. I to ne samo u poslednje vreme. Za uspeh je neretko potrebno da predvidite neke stvari, da idete korak napred i vi budete ti koji postavljaju trendove. U komunikaciji i marketingu tako pravite ogroman korak napred i stvarate prednost na tržištu. To nekad znači i da prihvatate rizik, ali istovremeno i da ste dovoljno hrabri da probate nešto novo.

Hrabrost da nešto pokušate, želja da u tome istrajete i strpljenje da sačekate da rezultati dođu i da ne mogu da se postignu preko noći doveli su nas do toga, da kad pričamo o upotrebi najnovijih tehnologija možemo da se vratimo čak 11 godina unazad i da kažemo da smo još tada prepoznali da će online prodaja biti od izuzetne važnosti, iako je reč o prodaji nameštaja, za koji, u datom trenutku, nije moglo da se pretpostavi koliko će biti adekvatan asortiman za takav vid prodaje. Pokazali smo otvorenosti za promene koje vreme donosi, i 2011. osnovali prvu Internet prodavnicu nameštaja u Srbiji, a koja je veoma brzo pokazala da su njeni kupci spremni za ovaj tip kupovine, te da kupovina nameštaja, kada postoji dobra podršku servisa za kupce, nije nikakav tabu, i da internet kupovina nije samo za „sitne stvari“.

U korak sa razvojem tehnologija, razvijali su se i naši kanali i načini komunikacije – od video upustava za sklapanje više od 300 artikala, Live Chat platforma kroz koju se dobijaju sve potrebne informacije u direktnom kontaktu sa agentima za prodaju, besplatnu Android i Apple aplikaciju za uređenje enterijera, zahvaljujući kojoj kupci mogu i da vide kako se odabrani komadi nameštaja uklapaju u ambijente njihovog doma, zabavnu, ali i edukativnu formu, VLOG. Pored standardnih saveta za uređenje životnog prostora, koje korisnici prate na blogu sajta i njegovu vizualizaciju kroz Forma Ideale VLOG.

Savremene tehnologije vas uvek drže budnim, inspirišu da tražite nova rešenja i tražite prostor za nove male i velike pobede, pratite trendove, ali ono što je još važnije, ponekad i budete oni koji iste postavljaju.

Za Mark Club tekst napisao:
Aleksandar Ružesković, Marketing Director, Forma Ideale

Budućnost ritejl industrije u Srbiji

0

Prva pomisao kada govorimo o budućnosti ritejla je da su EMOCIJE VAŽNE. Deluje kao oksimoron, ali zapravo nije, jer su one te koje kreiraju doživljaj.

Zašto idete u fizičku radnju ili restoran ako ne zbog toga da se osećate dobro, da vam je udobno, zanimljivo, drugačije prijatno iskustvo. U suprotnom, naručićete online. Nećete se mučiti, uz sav trud da pametno iskoristite vreme, provučete se kroz saobraćajni zastoj i rešite logistiku ostalih obaveza.

Danas su društvene i tehnološke promene toliko dinamične i brišu liniju između fizičkog i digitalinog sveta, da nam je potrebno vreme da se adaptiramo i zato nam se svima dešava nešto poznato kao Future Shock. S tim raste i potreba za relaksirajućim iskustvima, da ono što smo možda prvo upoznali na društvenim mrežama doživimo kroz pravo fizičko iskustvo i zaokružimo ceo pozitivan doživljaj. To “putovanje” od digitalnog susreta sa brendom do fizičke radnje propraćeno prijatnom emocijom čini da nam cena neće biti bitna, otićićemo na destinaciju i platićemo više ako će to doprineti da se osetimo bolje.

Zato pitanje da li će e-commerce prevazići fizička mesta ili obratno više nije tako kreativno koliko ono – kako da se međusobno najbolje iskoodiniraju u kreiranju ukupnog iskustva. Put koji konzument pređe, tzv. consumer journey bitan je i njemu se treba posvetiti na pravi način. Iako prve susrete sa brendovima često imamo preko digitalnih kanala, emocije koje daje realno iskustvo na fizičkim mestima su autentičnije i efektnije. Zato brendovi svoja fizička mesta prodaje treba da tretiraju kao svojevrsne habove gde se učvršćuje afinitet i lojalnost potrošača. Ambijent, dekoracija, svi čulni utisci, marketinške aktivnosti doprinose kompletnom utisku uživanja. Ni ostali praktični parametri nisu manje važni: komforni pristup prodajnom mestu, opcije za lako parkiranje, blizina stanovanja, veoma važna mogućnost socijalizacije, ali i bezbednost objekata u kontekstu prisustva globalne pandemije.

To su sve delovi slagalice koji utiču na budućnost ritejla, pri čemu je jasna važnost uloge marketing i customer experience timova.

To je najlakše objasniti kroz odgovor na pitanje kako birate gde ćete i na šta potrošiti svoj novac. Bitno vam je da vam se brend ili usluga dopadaju, primarno da su efikasni i svrsishodni, ali je ništa manje važno gde i na koji način se susrećete sa njima, kako vas tretira prodavac, da li vas je sadržaj oglasa zaintrigirao dok vozite auto, gledate TV ili surfujete internetom, koja nova saznanja u kontaktu sa brendom dobijate, kako se vrednosti koje propagira uklapaju u vaš životni stil i uverenja, a sve više i koje akcije preduzima u širem kontekstu dobrobiti zajednice kojoj se obraća. Sve navedeno je mozaik detalja koji kreira ukupan utisak sabran u omnichannel pristupu brenda ka konzumentu.

Ne treba zaboraviti na naviruće digitalne inovacije koje, iako dolaze sa zakašnjenjem na naše tržište, jako brzo se integrišu u život uz rastuće digitalno opismenjavanje ljudi na ovim prostorima. Tako da su inovacije apsolutna potreba ritejla. Istraživanja kažu da su trendovi, koji će oblikovati budućnost upravo ovi – metaverse, gejmifikacija šopinga, kao i tzv. livestream shopping. To otvara društvene mreže kao e-komerc mesta na nov način. Korišćenje AR I VR uređaja, podrška kupcima dok kupuju kroz chat bot-ove, messenger, voice assistant, mobilne aplikacije – formati su koji se kreativno mogu integrisati u iskustvo koje uključuje fizička mesta prodaje. Tu ne treba zaboraviti dodatnu vrednost kroz limitirane serije, posebne ponude, popuste i slične taktičke aktivacije u radnjama koje uz dugoročno kreiranu vrednost brenda daje lojalne kupce.

Iz svega nabrojanog, izvesno je da je ključ budućnosti ritejla u Srbiji koliko u adaptiranju na nove potrebe i ponašanja ljudi, toliko i u kreativnom pristupu u integrisanju brojnih novih digitalnih mogućnosti i novih usluga u svoju praksu.

Za Mark Club tekst napisala:
Jelena Lešević, Head of Marketing, MPC Properties

Najaktuelnije teme i trendovi na forumu IZAZOV 2023 (powered by Štark)!

Deveti po redu, regionalni forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2023, koji se ove godine održava pod pokroviteljstvom kompanije Štark, biće održan 4. i 5. aprila na Beogradskom sajmu. Reč je o interaktivnom poslovnom događaju, prvom ovog tipa u regionu, namenjenom isključivo profesionalcima iz oblasti marketinga, odnosa s javnošću i digitalnih komunikacija iz kompanija i agencija, a ove godine održava se pod sloganom „It’s all about the CHANGEMAKERS“.

„Ljudi su najveća snaga i nešto najvrednije što naša struka ima. Zato ih želimo motivisati, podsticati, promovisati i obezbediti im prostor za njihov kreativni, profesionalni i lični razvoj. Smatramo da svaki pojedinac koji radi u advertising industriji ima „moć“ da menja stvari na bolje kroz svoj rad i svoje kampanje, ali isto tako, i obavezu i odgovornost, da da doprinos razvoju struke i tržišta. Stanje na tržištu marketinških komunikacija tiče se svih nas – pojedinaca, a udruživanjem i umrežavanjem možemo da pokrenemo stvari na bolje. Zato, hajde da svi probudimo svoje skrivene moći i budemo changemakeri“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže, koja je organizator foruma, i dodala da su upravo changemakeri bili inspiracija agencije Ovation BBDO, koja već punih osam godina potpisuje kreativni koncept foruma IZAZOV.

Ove godine teme foruma biće, između ostalog, u kom smeru će se kretati tržište u 2023. godini; na koji način će inflacija i kriza uticati na pojedine industrije i formiranje cena proizvoda; kako kroz kolaboraciju brendova povećati prodaju, a smanjiti troškove; kako domaći brendovi utiču na brendiranje Srbije u svetu; koji je položaj pojedinca u advertising industriji; da li je budućnost oglašavanja održiva i kako prepoznati greenwashing; kako iskoristiti potencijale AI tehnologije u svrhu optimizacije poslovanja; koji su najveći izazovi kada govorimo o kreiranju i implementaciji ESG strategija; ali i ko zapravo profitira od senzacionalizma, click baita, infotainmenta i zašto je hiperprodukcija mač sa dve oštrice. O stanju na tržištu marketinških komunikacija zemalja u regionu govoriće predstavnici agencija iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Crne Gore, BiH i Severne Makedonije.

Forum IZAZOV ove godine otvoriće Nataša Šarčević, Direktorka marketinga i inovacija SBU Snacks i Vladimir Ivančev, Direktor prodaje SBU Snacks, Atlantic Grupa, koji će govoriti na temu zašto su važne promene za zrele brendove, a razgovor će voditi Luka Đukanović, Senior menadžer za razvoj brenda i inovacije SBU Snacks, Atlantic Grupa.

Poseban segment foruma biće posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Kao i prethodnih godina, na forumu IZAZOV 2023, uz podršku agencije SmartPoint Adria, biće organizovan teambuilding na temu kako kreirati kvalitetan sadržaj za TikTok, a biće predstavljeno i najnovije istraživanje stanja struke u regionu, koje Marketing mreža sprovodi punih devet godina.

Prijavljivanje za učešće na forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2023 traje do 24. marta, a broj mesta je ograničen. Više informacija pronađite na sajtu www.izazovforum.rs

Zlatni sponzor foruma IZAZOV 2023 je kompanija Štark, srebrni sponzor agencija SmartPoint Adria, dok su bronzani sponzori Lidl Srbija i Telekom Srbija. Forum IZAZOV 2023 podržale su i agencije Ovation BBDO, DPC Networks, AlmaQuattro, Info Media Group, McCann Beograd, Chapter 4 PR, Fusion Communications, Direct Media United Solutions i Novaston Marketing Consultancy. Sponzori ovogodišnjeg foruma su kompanije Forma Ideale, Carlsberg Srbija, Coca-Cola HBC, Mastercard, Ananas, Infostud, Xiaomi i Zlatiborac.

10. DIGGIT konferencija 9. maja u Ljubljani!

REGION – Konferencija 10DIGGIT biće održana u Ljubljani 9. maja, a posetiocima će ponuditi kvalitetan sadržaj – predavanja, radionice, razmenu znanja i mišljenja, nagrađivanje najboljih, druženje i večernju zabavu.

Učesnici će moći čuti više od 30 govornika koji će predstaviti aktuelne teme. Među stranim predavačima ističe se Aragorn Maulendijks, suosnivač agencije ItsMrMetaverse.

S obzirom da je 10DIGGIT događaj za pametne ljude, organizatori nisu zaboravili na relaksirane teme. Osim budućnosti posla, marketinga, tehnologija i novca, na konferenciji će se govoriti i o budućnosti medija, zabave, kozmetike i hrane.

Kao i svake godine tako će stručni žiri, kojeg vodi Jure Doler, direktor u engagency, i ove godine dodeliti nagrade DIGGIT, namenjene najboljim digitalnim rešenjima koja na kreativan i efikasan način pozivaju ljude u budućnost.

Više o događaju pronađite na https://www.diggit.si/

TikTok strategija – podmlađivanje dugovečnih (Štark) brendova

Brendovi na TikTok-u

Kao najbrže rastuća društvena mreža u svetu, TikTok i dalje ostvaruje najveći godišnji rast u pogledu broja korisnika. U Srbiji čak četvrtina populacije ima otvoren TikTok nalog, a procenjuje se da ova platforma broji više od milion aktivnih korisnika mesečno, dok u regionu ta brojka prevazilazi tri miliona. Takođe, svaki treći korisnik interneta je i posetilac TikTok-a, bez obzira da li na njemu ima otvoren nalog ili ne. Šta to znači? Čak i ukoliko nemate profil na ovoj mreži sigurno ste bili u situaciji da vam neko od prijatelja pošalje link ka zanimljivom TikTok videu, što znači da iako niste aktivan korisnik ove platforme ipak jeste konzument sadržaja.

Što nas dovodi do pitanja „Šta će moj brend na TikTok-u kad su tamo samo deca?“ Zapravo, 32% korisnika TikTok-a su starosti između 10 i 19 godina, što će reći da ostalih 68% nisu „deca“, tj. imaju više od 20 godina (tačnije – 20-29 godina 30%, 30-39 godina 17%, 40-49 godina 14% i 50+ godina 7%).

Dakle, vaša publika jeste na TikTok-u, ali s obzirom na to da na ovoj mreži još uvek vlada organski reach, samim tim sadržaj koji brendovi kreiraju i plasiraju korisnicima ne bi trebalo da bude prodajnog i promotivnog karaktera, već da na zanimljiv ili edukativan način izazove interesovanje postojećih, ali i potencijalnih potrošača. U praksi se pokazalo da na Najlepše želje i Bananica TikTok profilima najbolje prolazi sadržaj koji komunicira novitete (Najlepše želje Kapri, Ledena Bananica…) upravo iz razloga što je koncipirano na takav način da primarni cilj komunikacije ka pratiocima nije da proda proizvod, već da ga predstavi na interesantan način. Primera radi, trenutno najgledaniji video na Najlepše želje TikTok profilu kroz „običnu“ situaciju iz svakodnevice prikazuje Najlepše želje Kapri proizvode i broji više od 200 hiljada pregleda.

TikTok strategija

TikTok je algoritam koji radi u službi korisnika, što znači da koristeći veštačku inteligenciju prikazuje korisnicima sadržaj koji su pokazali da žele da gledaju i koji ih zanima. Ukoliko ste na TikTok-u odgledali nekoliko videa na temu kuvanja, budite sigurni da će vam ovakav tip sadržaja biti dominantno prikazan na „For you“ stranici.

A gde su tu brendovi? Zamka u koju brendovi na TikTok-u obično upadnu jeste da kreiraju sadržaj po „šablonu“. Iako takav sadržaj može da donese veliki broj pregleda, on suštinski ne doprinosi brendu, jer zanemaruje njegove vrednosti. Stoga bi TikTok strategija trebalo da proizilazi iz komunikacione strategije, a ne nužno da se zasniva na prolaznim trendovima. Svakako, to ne znači da određeni brendovi ne treba da prate trendove, posebno one koji su u skladu sa brend narativom i ciljnom grupom. U slučaju Smokija i njegove ciljne grupe, pokazalo se da praćenje trendova i aktuelnosti, bilo da su u pitanju popularne serije ili aktuelni trendovi, donosi dobre rezultate i veći broj pregleda od „regularnog“ brend sadržaja.

Tips & tricks za sadržaj

TikTok ne „zahteva“ od svih da proizvode nešto sasvim novo i drugačije, već ohrabruje korisnike da učestvuju u „izazovima“, što omogućava svima da na svoj način „odgovore“ na trendove, bez pritiska da ih stvaraju. Korisnici ove platforme, za razliku od Instagram-a gde je dominantan estetičan i lep sadržaj, svoje videe snimaju u kućnim uslovima, što dodatno doprinosi relaksiranosti sadržaja. Na TikTok-u ne morate biti savršeni, već ono što jeste, jer je pre svega cilj zabava. Iako je platforma predviđena prevashodno za zabavu, ona može imati i edukativnu stranu što je pokazao i Smoki kroz TikTok serijal „Mala škola street art-a“ u okviru kog su pratioci kroz šest zanimljivih „lekcija“ mogli da se upoznaju sa street art osnovama i tehnikama. Ovi videi su za jako kratko vreme dosegli auditorijum od više od 14 hiljada gledalaca.

Iako ne postoji „recept“ za viralni sadržaj, jer je TikTok algoritam „nedokučiv“, pokazalo se da su najviralniji video sadržaji na TikTok-u dužine 24-36 sekundi i oni obično sadrže „mamac“ u prve tri sekunde, zatim objašnjenje procesa koje može da traje od tri do trideset sekundi i na kraju ispunjenje i „call to action“ u poslednjih tri do pet sekundi.

Saradnja sa influenserima

Ukoliko kao brend tek razvijate TikTok strategiju svakako bi bilo od koristi da u tome imate pomoć i podršku, kroz angažovanje TikTok-era koji već imaju izgrađene baze pratilaca. Ovde je takođe bitno da se selekcija saradnika ne vrši samo po principu brojki koje oni imaju, već i da se pronađu kreatori koji dele i neguju iste vrednosti kao i sam brend, a uz to imaju i istu ciljnu grupu. Na ovaj način se pre svega izbegavaju potencijalne krizne situacije, zbog neadekvatnog sadržaja ili komunikacije plasirane od strane TikTok-era, koje mogu ugroziti reputaciju brenda. Osim toga, adekvatnim odabirom influensera za saradnike brend može imati dodatni benefit u vidu većeg kredibiliteta i poverenja od strane potrošača.

Dobar primer saradnje sa popularnim TikTok-erima jeste kampanja za Ledenu Bananicu u kojoj su bili angažovani Arsa i Elena. Videi sa njima na Bananica TikTok nalogu zabeležili su više od 1,7 miliona pregleda (od čega prvih pola miliona pregleda u prvih 72 sata kampanje) i naišli su na brojne pozitivne reakcije i komentare pratilaca. Osim toga, broj pratilaca na Bananica TikTok nalogu povećao se čak 14 puta za vreme trajanja kampanje!

Pored same promocije proizvoda, influenseri mogu pomoći brendovima i da „prošire vest“ o određenoj aktivnosti koja koja ima za cilj angažovanje pratilaca. Tako je povodom proslave stogodišnjice Štarka u okviru Najlepše želje kampanje organizovana TikTok aktivacija sa plesnim „izazovom“, a ko će najbolje ispromovisati plesni izazov do popularnog TikTok dance profila. Zato je izbor pao na Vesnu Đogani, čiji su videi koji promovišu aktivaciju dostigli više od 200 hiljada pregleda, a više od 500 ljudi plesalo je uz Najlepše želje melodiju.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Jelena Ovuka, Digital Marketing Manager SBU Snacks, Atlantic Grupa