today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kreativni deo posla treba da bude posao influensera, ne brenda!

Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Aleksom Todorovićem, digitalnim marketing menadžerom, PR-om, influenserom i jednim od govornika na TikTok biznis hub-u, o tome koji su ključni izazovi saradnje brendova i influensera, ali i ključni trendovi za 2023.

Zašto bi kompanije i brendovi danas trebali da budu na TikTok-u?

Već smo svi upoznati sa brzim rastom aplikacije i pogodnostima koje nam njen algoritam nudi. Za vrlo kratak vremenski period, možemo da dopremo do zaista velikog broja ljudi i potencijalnih kupaca. Uprkos tome, dosta kompanija i brendova i dalje ima predrasude oko generacija koje su prisutne na TikTok-u, ali je činjenica da sve veći broj milenijalaca, pa čak i bumera prelazi na ovu aplikaciju, jer sadržaj na istoj itekako sada postoji za sve uzraste. Ukoliko ih plaši da neće postići rezultate kod generacije Z, razmišljajte o tome kao o investiciji. Investirate svoje vreme, resurse, sadržaj u TikTok i publiku koja je mahom prisutna tu, kako bi vam se u bliskoj budućnosti, kada ta generacija još malo sazri i postanu vaši korisnici, ta investicija vratila.
Šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?
Jedna praksa koja je i dalje itekako zastupljena kod brendova, a meni uopšte nije jasna, jeste da prilikom njihove saradnje sa influenserima uporno nameću jedan isti brief i scenario svima, bez ikakvog truda da se upoznaju sa influenserom i prepuste mu/joj kreativni deo posla. Poenta saradnje sa influenserima jeste korišćenje njihove platforme, ideja i autentičnosti radi bolje prodaje ili brand awareness-a, samim tim, nema puno prostora za korporativna pravila, osim naravno standardnih odstupanja prilikom komunikacije sa kojima je svaki dobar influenser već sigurno upoznat, poput govora mržnje, političkih i religijskih uverenja i slično. Pogotovo na aplikaciji kao što je TikTok, brendovi trebaju da dozvole influenserima da se pokažu u svom pravom svetlu i na najiskreniji način predstave uslugu ili proizvod. Naravno, slanje materijala na odobrenje je neophodno, ali bez nametanja rečenica, slogana, pa čak i pokreta prilikom kreiranja. Uz ovo bih dodao i to upoznavanje sa influenserom, bliži odnos koji će sigurno doneti lepše iskustvo tokom saradnje, što podrazumeva personalizovane kampanje.
Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?
TikTok je jedinstven po tome što je filtriran sadržaj „out“, a iskrenost i autentičnost „in“. Nesavršenosti koje video sadržaj ističe, energija i karakter koji se oseti zaista izdvaja influensere i poznate ličnosti od mase i čini ih pristupačnijim, što momentalno uliva veće poverenje u pratioce. Takođe, način komunikacije je totalno drugačiji od bilo koje druge društvene mreže, oseća se veća sloboda i samim tim što uz pomoć algoritma možeš da dopreš do velikog broja istomišljenika, dobiješ vrlo brzo i podršku, kao neki „vetar u leđa“ za nastavak kreiranja sadržaja. Ukoliko si kvalitetan, daješ vrednost i iskren, možeš vrlo brzo da postigneš veliki uspeh.
Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.?
Najpopularniji TikTok trend za ovu godinu je definitivno storytelling. To su GRWM videi, vlogovi itd. gde ti pričaš priču. To može biti neka zanimljiva anegdota iz prošlosti ili vođenje kroz dan koje uključuje sve detalje tog dana. Niche down trend postaje sve zastupljeniji, gde se influenseri sve više fokusiraju na jednu-dve niše po kojoj će biti prepoznatljivi. To postaje trend zbog toga što ima mnogo više kreatora na TikTok-u nego na bilo kojoj drugoj aplikaciji i dosta ljudi priča o raznim temama nepovezano, što te samim tim i ne čini autentičnim i brendove zbunjuje, da li te treba uzeti za određenu kampanju. Sporiji je rast, ali kvaliteniji. Treći trend mi je dosta zanimljiv, a to je minimalni product placement ili „nepostojeći“. Mislim da će to biti dosta teško našim kompanijama i brendovima da prihvate, ali publiku na TikTok-u zamara konstantno guranje proizvoda u centar kamere i mnogo više vole da pogledaju ceo proces, spremanja na primer, a zatim da u komentarima potraže određeni proizvod koji im je delovao interesantno.

Prijave za TikTok biznis hub 18. aprila otvorene su na linku OVDE 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!