Kompanije su ljudi i način na koji oni funkcionišu. Zato su zaposleni najbitnija interesna grupa svake organizacije. Da bi se uskladile potrebe zaposlenih s ciljevima i kompanijskom politikom, neophodno je dobrim planiranjem, međusektorskom saradnjom i ujedinjenim naporima uspostaviti takav sistem informisanja zaposlenih koji će osigurati da se kompanijske vrednosti odražavaju kroz odnos organizacije prema zaposlenima.
Protok informacija i planska komunikacija daju zaposlenima jasne poruke o radnim zadacima i rezultatima rada i presudni su za donošenje odluka, što će doprineti boljem razumevanju kompanijske pozicije u širem okruženju. To možemo nazvati efikasnom internom komunikacijom, koja podrazumeva nesmetan unutrašnji tok informacija i povećava zadovoljstvo i motivaciju zaposlenih. Oni će zato istovremeno lakše i efektivnije objašnjavati stavove kompanije u svakodnevnim kontaktima s prijateljima, komšijama i drugima. Uostalom, ne zaboravimo na konstataciju da je svaka izjava koju daje zaposleni u stvari „medijska izjava”.
Odnosi sa zaposlenima, tj. interne komunikacije, podrazumeva građenje dobrih odnosa unutar kompanije. To je i proces usklađivanja s korporativnim vrednostima, čime se učvršćuje korporativna kultura i poboljšava stepen identifikacije zaposlenih s kompanijom, gradi poverenje i partnerski odnos. Specifični ciljevi komunikacije sa zaposlenima u Atlantic grupi uključeni su u kompanijske ciljeve, a jasno definisanje sadržaja i odnosa u komunikaciji pomaže da se usklade procesi i olakša koordinacija svih službi, zaposlenih i menadžmenta, što je od ključnog značaja. Procenjuje se da čak 60 odsto problema pri upravljanju potiče od slabe, tj. loše komunikacije.
Za zaposlene zadovoljstvo znači individualni status i maksimalnu angažovanost, a delotvorna komunikacija upravo doprinosi boljem razumevanju kompanijskih ciljeva, uz sagledavanje i satisfakciju ličnog doprinosa, jer je onda svima jasno kuda kompanija ide i čemu teži. U tom slučaju, interna komunikacija nije samo set alata i sredstvo već i način na koji kompanija komunicira sa zaposlenima u skladu sa svojim vrednostima.
Njena uloga je da na odgovoran način prenosi informacije u kompaniji, kroz različite nivoe i funkcije, i da pomaže drugim službama u njihovoj komunikaciji, a na kraju da uspostavljanjem mehanizma povratne informacije ima i ulogu monitoringa. Naravno, planski i organizovano. Jer, kako je jednom prilikom rekao Bernard Šo, najveći problem u komunikaciji jeste iluzija da je komunikacija na kraju i ostvarena, što je njen ulimativni cilj.
U suštini, interna komunikacija treba da identifikuje šta zaposleni rade, misle i žele i da uskladi potrebe i očekivanja kompanije i njenih zaposlenih, da bude ključ za dobijanje podrške za kompanijske ciljeve i generator zadovoljstva zaposlenih.
Ceo tekst pročitajte na portalu Market Network.
Autor teksta: Marina Savić, rukovodilac korporativnih komunikacija za Srbiju i Makedoniju Atlantic Grupe