today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Uspešna firma mora da zna da sluša!

Patrick Galvin, predsednik Nacionalnog udruženja govornika Oregon (USA) i suosnivač Galvanize group, kompanije za kreiranje brend strategija i savetovanje u oblastima PR-a, govori koje društvene mreže su najadekvatnije za komunikaciju brendova, kako kompanije mogu da se povežu sa svojim ciljnim grupama i da li je dobra strategija smanjenje budžeta u vreme krize.

Šta moraju da imaju firme koje žele da stvore uspešne brendove?
Kod brendova se ne radi o specifičnom proizvodu ili usluzi. Radi se o osećaju. Uspešna firma shvata emocije i povezana sa svojim brendom, zato se pobrinite da svaka komunikacija sa strankom – pre i za vreme kupovine kao i posle nje – jača te emocije.

Kako kompanije mogu da se povežu sa svojim ciljnim grupama i njihovim ubeđenjima?
Uspešna firma mora da zna da sluša. Veliku pažnju treba posvetiti analizi mišljenja ciljne grupe u stvarnom svetu, na internetu i u fokusnim grupama, i to pre nego što se prihvate većeg marketinškog projekta. Kada firme otkriju ubeđenja svojih ciljnih grupa, mogu izabrati najefikasniji način povezivanja.

U mnogim firmama tradicionalni marketing više ne donosi željene rezultate. Postoje li neke druge mogućnosti koje biste preporučili takvim firmama?
Među najvećim izazovima sa kojima se kompanije susreću jeste kako privući pažnju ljudi. Mnogo marketinških poruka se izgubi u „metežu“. Naprosto, postoji previše firmi koje se bore za pažnju upotrebom marketinških kanala i jednolikog prenošenja poruke za sve.
Kada imate odličan proizvod ili uslugu, ljudima morate omogućiti da ga/je na jednostavan način isprobaju. U mnogim firmama besplatno isprobavanje obično dobro prolazi. Bez obzira da li ljudima nudite zanimljive aplikacije za pametni telefon ili prodajte slatkiše, dajte im mogućnost da ih probaju. Mnogi će se odlučiti za kupovinu.
Često su najviše oduševljene upravo oni korisnici koje su vaš proizvod ili uslugu isprobali prvi put. Pobrinite se da tokom testiranja vaših brendova skupite sve video ili audio snimke, odnosno pismene komentare. Privlačna i ubedljiva sadržina biće vam od velike pomoći u marketingu, odnosima s javnošću i kampanjama u društvenim medijima.

Društveni mediji postaju sve popularniji u komunikaciji brendova sa ciljnim grupama. Šta mislite, koje društvene mreže su najadekvatnije za komunikaciju brendova i zašto?
Nema „jedine prave“ društvene mreže ili kombinacije društvenih medija koje bi trebalo da koriste sve firme. Preporučujem da firme izdvoje vreme i da dobro prouče internetsko ponašanje svojih postojećih i potencijalnih stranaka. Nema smisla da se pojavite na najnovijoj platformi društvenih medija ako tamo nema vaših stranaka i kupaca. Previše firmi troši svoje vreme i novac da prodaju preko društvenih mreža koje za njihove ciljne grupe nisu važne.
Društveni mediji mogu da budu vrlo efikasni u komuniciranju i uticanju na ponašanje u vezi kupovine. Ipak svoje klijente uvek upozorim da ne postanu zavisni od bilo kog društvenog medija. Pošto su društveni mediji „pozajmljeni“ i nisu u „vlasništvu“, uslovi usluga mogu brzo da se promene. To može da utiče na vidljivost vaših sadržaja i troškove upotrebe. Na primer, mnoge firme otkrivaju da Facebooku moraju da plate ako žele da njihove objave budu vidljive. Ne iznenađuje da se i druge platforme društvenih medija kreću u tom pravcu, jer njihovi vlasnici i akcionari žele da ostvare velike prihode.
Firme moraju da ostvare privlačni sadržaj u svojim „vlasničkim“ medijskim kanalima, kao što su blogovi i obaveštenja (internetska ili štampana). To može da im pomogne na razne načine. Na primer, dobro napisan blog sa optimalno izabranim ključnim rečima može veoma da poveća vidljivost objave u brauzeru. Osim toga, sadržaj bloga je odličan materijal za objavljivanja u društvenim medijima i e-obaveštenjima. Kompanije podstiče da potraže kreativne načine da bi se njihove postojeće i potencijalne stranke prijavile za e-obaveštenja, jer je to izuzetno dobar način širenja kvalitetnih sadržaja i ostajanja u prvim redovima.

U periodu krize i recesije firme obično „iskoriste priliku“ i uglavnom smanje svoj budžet za odnose sa javnošću. Da li je to dobra strategija? Zašto?
Smanjenje budžeta za odnose sa javnošću obično donese kratkoročnu uštedu na štetu dugoročnih prednosti. Pošto se smanjenje budžeta za odnose sa janvošću obično desi u celoj industrijskoj grani koja se bori za opstanak, obično su one firme koje nastavljaju sa odnosima sa javnošću u periodu krize vrlo uspešne, jer se bore za pažnju sa manje firmi. Osim toga prilagođavanjem medijskih objava kriznim vremenima moguće je svoje brendove pozicionirati tako da postanu važniji od onih koji su prestali da komuniciraju.

Kako vam vaše sposobnosti javnog nastupanja pomažu da steknete nove klijente? Da li je veštinaprezentovanja od ključnog značanja za sticanje novih poslova ili su to druge veštine (ako je tako, koje)?
Za mene je javno nastupanje odličan način za sticanje novih klijenata. Kada publici na zanimljiv način predstavim korisne informacije, uvek se pojavi neko ko želi posle događaja da govori sa mnom. Iz takvih razgovora se razvilo već mnogo predivnih i zanimljivih projekata.
Ako želite da je vaša poslovna prezentacija uspešna, morate da shvatite izazove i prilike sa kojima se susreće vaša publika. U svojoj prezentaciji morate na poučan i privlačan način da se uhvatite u koštac sa tim pitanjima. Da biste to ostvarili, morate da planirate i da vežbate. Ako stojite ispred i čitate sa slajdova u PowerPointu, idete putem neuspeha. Morate da pričate priče i da stvarate slike koji nisu samo interesantne, već i podržavaju vašu poruku. Ako je osnovni cilj vaše prezentacije da zadovoljite potrebe publike, onda ste uspeli.

Patrick Galvin će na temu moći marketinga od usta do usta (word of mouth marketing) i drugim trendovima govoriti na konferenciji medijskih trendova SEMPL, koja će se 27. i 28. novembra 2014. održati u Portorožu u Sloveniji. Za više informacija posetite www.sempl.si

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!