Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 92

Mirno more ne čini iskusnog mornara!

0

Povodom konkursa za osmu po redu dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, pitali smo članove žirija – na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Marina Burazer, Group Marketing Director, Fortenova Grupa (Hrvatska) rekla je…

Medijska pismenost i oglašavanje: Promišljanje marketinških strategija

U istraživanju koje je Propulsion zajedno sa CeSID-om sproveo među predstavnicima biznis zajednice 2019. godine u okviru programa Nova pismenost koji partnerski sprovodimo sa Američkom agencijom za međunarodni razvoj, 54% ispitanika je reklo da njihove kompanije ulažu onoliko sredstava koliko moraju kada je u pitanju reklamiranje, kako bi njihovi proizvodi ili usluge ostali aktuelni.

Nije bila retka tendencija korporativnog sektora da u neizvesnim finansijskim periodima prvo targetiraju marketinške aktivnosti za stezanje kaiša. Ipak, čini se da se vremena jesu promenila, samo je važno postaviti pitanje, koliko su se sama vremena izmenila, a koliko generacije potrošača?

Bez obzira na to da li je korporativna delatnost takva da je fokusirana na fizičku proizvodnju, usluge ili komunikaciju, njeni produkti postaju inkorporirani deo svačije svakodnevnice. Biznisi su ti koji zapravo “iskaču iz frižidera”, dele sa nama našu dnevnu sobu, životni i poslovni prostor, ali i onaj prostor u umovima, kroz poruke i agende koje odašilju. Najbolja moguća opisnica ovog fenomena bila bi sveprisutnost. Odavno je ova vrsta biznis infiltracije u sferu privatnog poznata potrošačima, jedina je razlika u tome što je pripadnici Gen Z ne uzimaju zdravo za gotovo.

Za ovu genraciju linija između javnog i privatnog toliko je tanka da se može povesti polemika da li uopšte postoji. Njihov gotovo ceo javni prostor im staje u džep od high-waisted (a trendovi govore da će uskoro biti ponovo low-waisted) farmerica. Za razliku od njihovih roditelja, medijski, ili javni prostor nije distanciran od njih samih, oni ne samo što mu pripadaju, već i aktivno učestvuju u njemu, očekujući da njima ravni igrači, igraju po njihovim pravilima. Biznisi, koji svojim proizvodima, uslugama i porukama zauzimaju veliki deo ovog prostora postaju, u očima ove generacije, ali i objektivno, pripadnici medija.

Ali šta predstavlja to da moramo odjednom igrati po pravilima mladih? Simplifikujući stvari, to bi značilo da je jedini način da opstanemo taj da uvedemo “no-bullshit” komunikaciju i poslovanje.

Kao što su ispitanici u našem istraživanju i sami rekli, ulaganje zarad relevantnosti i dalje je neophodno, samo što nisu prepoznali da ne samo što je neophodno, već je i jedino moguće. Korporativni skandali, društvena neodgovornost, neosetljivost i neprepoznavanje različitosti više ne mogu zameniti samo dobru uslugu ili proizvod. Biti korporativni građanin, sa svim društvenim obavezama kao i bilo koji drugi akter u društvu, imperativ je za poverenje. Između osvajanja novčanika mladih generacija i osvajanja njihovih srca i poverenja stoji danas znak jednakosti.

Šta ovo znači u praktičnom smislu?

Pravljenje marketinške strategije nije više aktivnost u svrsi održavanja profita i relevantnosti koje se zadržava u tabelama i dokumentima marketinških timova. Ove strategije danas moraju izaći iz marketinga, i preliti se u celokupni model poslovanja. Ako komunikacijska strategija šalje poruke podržavanja različitosti, onda to mora činiti i strategija zapošljavanja, ako poruke koje šaljemo spolja fokusiraju pažnju javnosti na važnost društvene podrške i društvenog angažovanja, onda nam u internom poslovanju radna prava moraju biti imperativ.

Verovali ili ne, za sve nas mlade pitanje kupovine proizvoda ili usluga određene kompanije u ravni je sa pitanjem da li ta kompanija čini (Does) ono što komunicira (Preaches). Mladi jednostavno više ne žele da kupuju proizvode, plaćaju usluge ili slušaju poruke, one kompanije za koju hipotetički nikada ne bi želeli da rade.

Zato se ne bojmo “cancel” kulture, jer će nam strah samo ubiti kreativnost, ali je takođe i ne zaboravimo, jer je ona postala odličan podsetnik da ne možemo da radimo i komuniciramo baš šta god hoćemo, jer to prosto više ne prolazi.

Autor teksta: Vanja Banković, Analyst and Content Creator, Propulsion

NFT: Nova šansa za kompanije i agencije

Kada je u martu 2021. godine, umetnik Beeple putem aukcije prodao svoj NFT za $69.3 miliona dolara, ovaj koncept se našao u fokusu javnosti, te je uz nagli porast popularnosti ukazao i na potpuno nove horizonte u industriji komunikacija.

Stabilizacija agencija za spoljno oglašavanje

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za spoljno oglašavanje u Srbiji za 2021. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju sprovodi Marketing mreža poslednjih pet godina.

U okviru ove grupacije, ALMA QUATTRO, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu, ali i po neto dobiti. Ova agencija je u 2021. godini zabeležila rast poslovnog prihoda za 30,69%, rast neto dobiti za 53,75% i pad broja zaposlenih za 4,08%.

Na drugom mestu u tabeli, po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti, nalazi se DIGITAL PRINTING CENTER (DPC). U prošloj godini DPC zabeležio je rast poslovnog prihoda za 47,09% i veliki rast neto dobiti od čak 550%. Broj zaposlenih povećan je za 6,31%. U okviru DPC-a, koji je primarno štamparija velikih formata, posluje i agencija za spoljno oglašavanje MultiVision, koja je u APR-u registrovana kao zasebno pravno lice, sa prijavljenim godišnjim prihodom od šest hiljada dinara u 2021. godini.

Na trećem mestu nalazi se MAXIM&CO i to po oba finansijska parametra. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u odnosu na 2020. za 37,28%, dok je neto dobit uvećana za 131,81%. Broj zaposlenih povećan je za 53,57%.

Četvrto mesto pripalo je agenciji INFO MEDIA GROUP, koja beleži stabilan rast poslovnog prihoda od 53,07% i rast neto dobiti za čak 285,35%. Broj zaposlenih uvećan je za 6,67%.

Mala agencija, sa svega pet zaposlenih, BILLBOARD, zauzela je peto mesto na rang listi, sa zabeleženim rastom prihoda od 28,93% i treće mesto po neto dobiti sa padom od 31,08%.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 32 pravna lica koja se primarno bave spoljnim oglašavanjem.

Ukupan poslovni prihod agencija za spoljno oglašavanje u 2021. beleži rast od 27,49% i rast neto dobiti za čak 76,14%, u odnosu na 2020. godinu. Broj zaposlenih na nivou grupacije veći je za 8,72%.

Svi parametri ukazuju na stabilizaciju poslovanja agencija za spoljno oglašavanje. U 2021. godini samo 10 od 32 agencije u ovoj grupaciji zabeležilo je pad prihoda, a 12 od 32 i pad neto dobiti.

Celu tabelu pogledajte na platformi AdNetwork.

Ako i neko ne želi biti samokritičan – moraće biti!

Iva Kaligarić, Managing Director agencije Señor Hrvatska i predsednica regionalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, specijalno za Marketing mrežu govori da li advertising industriji u regionu nedostaje samokritičnosti, kao i zašto prijaviti radove za nagrade KAKTUS 2022.

Stvari se konstantno menjaju, a mi se (uspešno) prilagođavamo!

Povodom konkursa za osmu po redu dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, pitali smo članove žirija – na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Sanja Gajić, Digital Account Director, Fullhouse Ogilvy rekla je…

Kreativnost uvek ispliva u prvi plan

Povodom konkursa za osmu po redu dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, pitali smo članove žirija – na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Kristina Jovanović, Senior Art Director, McCann Beograd rekla je…

Iskreno sagledajte ono što je iza vas!

Povodom konkursa za osmu po redu dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, pitali smo članove žirija – na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Ivan Radojević, Client Service Director, Real Grupa RGS rekao je…

Pogled u nazad da bi se kretali u pravom smeru!

0

Sanja Bušić, Marketing Lead South Central Europe & Baltics u kompaniji PepsiCo i predsednica lokalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, specijalno za Marketing mrežu govori da li advertising industriji u Srbiji nedostaje samokritičnosti, kao i zašto je važno da jedno tržište ima nacionalni kreativni festival.

Marketing nije samo jedna grana industrije, već fluidna oblast u kojoj je potrebno uvek biti drugačiji!

0

Povodom konkursa za osmu po redu dodelu nagrada KAKTUS by 1664 Blanc, pitali smo članove žirija – na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Danilo Kalezić, Senior Manager, PR, Communications & Events, Porto Montenegro rekao je…