Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 68

Tiffany x Nike saradnja kao odličan primer “strategije plavog okeana”

Šta se desi kada se udruže dva brenda, sasvim različita, a oba čuvena u svojoj oblasti? Pored finalnog proizvoda koji je proistekao iz same saradnje, definitivno dobijamo i polemiku na društvenim mrežama: da li je ovo bio pametan potez ili potpuni fijasko?

Hajde da za početak prokomentarišemo Tiffany & Co. x Nike Air Force 1 Low “1837”. Reč je, dakle, o dobro poznatom modelu patika koji je ovoga puta kreiran u kombinaciji crne kože, “Tiffany plave” boje i srebrnih detalja na peti.

Jasno je da je u pitanju aluzija na kutije u kojima se prodaje luksuzni nakit. Međutim, ljudima je zasmetalo upravo to – očekivali su belu kožu. Kritike su mahom usmerene na dizajn za koji se veruje da je mogao da bude “mnogo kreativniji”. Neki su čak komentarisali da patike izgledaju kao da ih je kreirao AI (ali ne u dobrom smislu).

Osim toga, izgleda da je i sam model patika problem – iako je saradnja nastala u čast 40-ogodišnjice Nike Air Force 1, korisnici društvenih mreža nezadovoljni su izborom verujući da bi sa drugim modelom saradnja bila znatno uspešnija. Kako kažu, radovali su se, ali sada ne osećaju da je to – to.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tiffany & Co. (@tiffanyandco)

Tiffany x Nike nije jedini primer udruživanja brendova sa ciljem povećanja tržišnog učešća i generisanja profita, ali i osvajanja neke nove publike. Tu je i fantastična kolekcija sajtova “Reach for the planets” nastala u saradnji brendova Swatch i Omega, kao i izuzetno mudro uključivanje brenda Balenciaga u kultnu igru Fortnite.

Šta se krije iza ovih smelih poteza?

Ukoliko se vratimo na “slučaj” Tiffany x Nike, stvar je verovatno jasna: tokom 2020. godine, Tiffany je doživeo pad globalne prodaje za čak 37% koji je uzrokovan zatvaranjem prodavnica, globalnim ekonomskim pritiscima, pa i promenom ukusa njegovih kupaca. Sa novim vlasnikom brenda (Tiffany je kupljen od strane kompanije LVMH) došla je i nova strategija – približavanje mlađoj publici uz pomoć jeftinijih artikala. Otuda i saradnja sa Nike-om.

Na ovaj način, brend je odgovorio i na promene trendova i precepcije stila, pritom zadržavajući “ono nešto” što i dalje mami kupce – ekskluzivnost. U doba kada svako može da kupi sve u svakom trenutku, neki će po svaku cenu želeti nešto što nema niko, ili makar ima mali broj ljudi. Iz tog razloga su limitirane kolekcije uvek imale uspeha uprkos podeljenim mišljenjima kojih će, ruku na srce, uvek biti.

Na koji način se sve ovo uklapa u “strategiju plavog okeana”?

Foto: Unsplash

Kako se navodi u istoimenoj knjizi čiji su autori V. Čen Kim i Rene Mobornj, “strategija plavog okeana” podrazumeva kreiranje novog tržišta umesto osvajanja postojećeg, kreiranje nove potražnje i inovativnih proizvoda koji kao takvi konkurenciju čine nevažnom. “Uništavanju” konkurencije doprinosi i činjenica da je reč o proizvodima koji ne samo da svojim kupcima nude posebnu vrednost (i Tiffany i Nike su mnogo više od brenda – oni su na neki način stil života), već i nižu cenu (Tiffany & Co. x Nike Air Force 1 daleko su jeftinije od svih drugih Tiffany proizvoda). Sasvim dovoljno da pronađete smisao svoje kupovine.

Ipak, stvaranje nečeg do sada neviđenog može biti suviše ambiciozno, pa čak i izazovno – ako više njih razmišlja isto i radi isto, teško je biti originalan, što nas dovodi do toga da “plavi okean” vremenom može postati “crven”, opak i pun konkurencije koja želi isto što i vi.

Ne zaboravimo da je i opasnost od rizika velika – šta ako se vašoj ciljnoj grupi ne dopada ono što želite da joj ponudite? Komentari na račun saradnje premium brenda nakita i ležernog brenda sportske obuće ovo potvrđuju. No, verovatno treba da sačekamo 7. mart, od kada će patike i zvanično biti u prodaji, da procenimo da li je Tiffany odneo pobedu u ovoj igri, ili ipak treba da sačeka narednu sezonu.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, SmartPoint Adria

Prva AI kampanja u Srbiji

Ukoliko ste se ovih dana prošetali ili provozali ulicama Beograda i većih gradova Srbije, sigurni smo da ste primetili bilborde na kojima se nalazi nameštaj kompanije Matis i nameštaj iz budućnosti?! U ovom tekstu ćemo vam otkriti o čemu je zapravo reč i ko stoji iza ove nesvakidašnje kampanje.

Svedoci smo toga da je veštačka inteligencija glavna vest ove godine. Zbog sve veće upotrebe AI programa mnogi su se zabrinuli, a neki i oduševili najavljujući novu industrijsku revoluciju. Zaposleni iz kompanije Matis i agencije WHY NOT, u svojoj novoj kampanji, nisu se bavili sve češćim pitanjem da li će nas sve zameniti veštačka inteligencija, već su odlučili da naprave prvu AI kampanju na našim prostorima.

Koristeći programe veštačke inteligencije kreirali su serije bilborda koji nam jasno poručuju „Realno Matis, sve dok se ne pojavi ovakav nameštaj!” Poruka je jasna, takav nameštaj koji nam stiže direktno iz budućnosti je produkt AI programa, a do tada, svi možemo da uživamo u realnom komforu koji nam pruža Matis.

Kontaktirali smo zaposlene agencije WHY NOT koji su poručili da je cilj ove kampanje pored promocije kompanije Matis, svakako i podizanje svesti kod ljudi o korisnoj upotrebi inovativnih tehnologija. Kampanju prati slogan: ZAPRATI I KREIR(AI) NAMEŠTAJ BUDUĆNOSTI, pa je ideja da ljudi u komentarima na Instagram profilu @matis.rs ostave svoje zamisli komada nameštaja iz budućnosti koje bi potom vizualizovao AI program i prikazao fotografije u story sekciji istog profila. Želja je da se, osim interakcije sa pratiocima, na ovaj način omogući ljudima da iskažu svu svoju kreativnost i maštu, dok će onaj najmaštovitiji biti nagrađen Matis foteljom.

Inovativna upotreba novih tehnologija u marketinške svrhe od strane domaćeg brenda i agencije je svakako potez vredan pažnje, a kako vi zamišljate nameštaj u budućnosti možete pokazati na Instagram profilu @matis.rs.

Evo kako bi izgledao najudobniji leteći krevet na svetu iz Matisa 😉

Infinum otvorio kancelariju u Amsterdamu

Poslednjih nekoliko godina, jedna od najsnažnijih hrvatskih tehnoloških kompanija, Infinum, širila se diljem Evrope i SAD-a otvarajući kancelarije na strateškim lokacijama kako bi mogli biti bliže svojim klijentima. Trenutno tako posluju u sedam kancelarija u šest zemalja, a nedavno su otvorili kancelariju i u Holandiji.

Kancelarija u Amsterdamu vodi Martijn Spek, iskusni menadžer sa više od 20 godina iskustva u tehnološkoj industriji.

Infinum već godinama sarađuje sa međunarodno priznatom i nagrađivanom agencijom Dept sa sedištem u Amsterdamu, dok ih dugogodišnje partnerstvo sa liderom na tržištu pametne rasvete, Signify, povezuje sa Eindhovenom. Globalno sedište Philipsa, Infinumovog dugogodišnjeg klijenta, takođe je u Amsterdamu.

 

BOSS se ne rađa, već se postaje!

Nakon veoma važne godine i uspešnog rebrendiranja, BOSS kroz kampanju proleće/leto 2023, zajedno sa poznatim ličnostima, šalje poruku o tome šta je sve potrebno da uradimo da bismo postali “BOSS”. Kampanja otkriva šta se krije iza poznatog slogana “Be Your Own BOSS“, koji nas inspiriše da iskoristimo svoj potencijal u potpunosti, da živimo život po svojim pravilima – sa samopouzdanjem, stilom i vizijom.

Šest talenata iz različitih sfera dele priče o svom uspehu kako bi inspirisali druge da postanu ono što žele. Među njima je britanski supermodel Naomi Kembel, kolumbijski pevač Maluma, američki model Džidži Hadid, južnokorejski glumac Li Min Ho i italijanske zvezde – teniser Mateo Beretini i predstavnik nove generacije, kreator TikTok sadržaja, Kabi Lejm. Sva navedena svetski poznata lica savladala su prepreke koje su se nalazile na njihovom putu, kao i lične borbe, s ciljem da postanu svoj “BOSS”. Kroz snažne i emotivne reči, ispričali su kako je izgledao njihov put do pobede. Ove BOSS ličnosti, koje je za kampanju fotografisao Mikael Janson, šalju poruku da – BOSS se ne rađa, već se postaje.

Svetskim zvezdama, pridružila su se i četiri talentovana i uspešna lica iz Srbije, sa inspirativnim pričama o tome kako su postali ono što su danas – glumac Milan Marić, muzička umetnica Konstrakta, basketaš Dušan Bulut i umetnik Andrej Josifovski. Njihovi testimonijali o uspehu su potvrda da snovi koje sanjamo kao mali zaista mogu da se ostvare, ali i da je za tako nešto potrebna rešenost, istrajnost, upornost i posvećenost.

Kampanja proleće/leto 2023 predstavlja novu priliku za prenošenje važnih poruka, kao i povezivanje sa BOSS zajednicom. Osnovni cilj je da se podstakne lična ambicija kroz predstavljanje nove kolekcije tako da nas ona motiviše i podseća da svi životni putevi mogu da predstavljaju igru sudbine, ali da put ka onom što želimo da postanemo počinje od nas samih.

Uz snažnu estetiku BOSS kombinuje gradski duh sa letnjim, sportskim i van-terenskim stilom života, a ujedno implementira karakterističnu paletu boja brenda – crnu, belu i kamel. Na taj način, dobija se sofisticiran, ali opušten asortiman u koji se BOSS logo savršeno utapa, stvarajući elegantnu kombinaciju mekog kroja i sportske elegancije.

Noseći BOSS proleće/leto 2023 džempere, uspešne poznate ličnosti ostvarene u različitim sferama – VIP osobe, fotografi, preduzetnici, borci za ljudska prava – deliće svoje inspirativne priče putem Instagrama uz svoje fotografije iz detinjstva u skladu sa celokupnom kampanjom. Neka od slavnih imena su Demi Lovato, DJ Kalid, Bela Torn, En-Mari, BamBam, Stela Maksvel, Steflon Don, Makoli Kalkin i Kristina Riči, zajedno sa sportskim zvezdama među kojima su Rišarlizon, Karl Entoni Tauns, Fernando Alonso, Ćavi Simons, Aleksander Omot Kilde, Sureš Rejna, Entoni Santos, Jusra Mardini i Zair Vejd.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BOSS (@boss)

Izvor: Nedeljnik

Otvoren konkurs za Disrupt nagrade 2022!

Disrupt nagradni konkurs za projekte realizovane u 2022. godini zvanično je otvoren, a prijava radova traje do 15. marta. Javno proglašenje pobednika je planirano za 1. april.

Pravo na učešće imaju svi koji smatraju da se njihovi radovi (iz bilo koje oblasti) mogu svrstati u Disrupt, a to podrazumeva da su inovativni u smislu rešenja određenog problema (Disrupt inovacija) ili neobični/drugačiji u smislu komunikacije (Disrupt komunikacija). Projekti koji učestvuju na konkursu moraju biti osmišljeni i realizovani (javno ili interno) na teritoriji Srbije, najvećim delom tokom 2022. godine.

Radovi se prijavljuju elektronski, putem online fome koja se nalazi na sajtu  https://adamstudio.rs/

Stručni žiri, sastavljen od profesionalaca iz različitih oblasti, daće svoj sud o tome koji radovi zaslužuju Disrupt nagradu.

Samo 17% Hrvata zaposlenih u marketingu preporučilo bi svoju kompaniju drugima

REGION – Puls zadovoljstva hrvatskih zaposlenih, istraživanje koje je sprovela kompanija Stethoscope na uzorku od preko 4.000 ispitanika, detaljno analizira zadovoljstvo i angažovanost Hrvata u radnom odnosu. Oni su na skali od 0 do 5 svom zadovoljstvu dali tek ocenu 3.

Zadovoljstvo Hrvata

Na uzorku od preko 4.000 ispitanika, od čega 60% muškaraca i 40% žena, najviše se našlo onih uzrasta od 31 do 40 – njih 40%, ali u ispitivanju su zastupljene sve dobne grupe, a poznat je i staž ispitanika.

Upitnik od ispitanika zahteva unos industrije u kojoj radi kako bi se mogla napraviti generalna analiza te ispitanik može uporediti svoje rezultate u odnosu na rezultate industrije u kojoj radi.

Najzadovoljniji su ljudi zaposleni u IT industriji – njihov je prosek zadovoljstva 3,49, a sledi automobilska industrija čije je zadovoljstvo u proseku 2,92 od 5. Najnezadovoljniji je javni sektor – prosek zadovoljstva ljudi zaposlenih u ovom sektoru je tek 2,01.

eNPS je employee net promotor score; metrika koja pokazuje kolika je verovatnost da će zaposleni preporučiti kompaniju drugima kao dobro mesto za rad, a eNPS Hrvatske iznosi 7,19 na skali do 10. Među ispitanicima je podjednak omer onih koji su promoteri kompanije u kojoj rade, odnosno koji će svoju kompaniju preporučiti; kao i pasivnih i onih koji svoju kompaniju nikako neće preporučiti kao dobro mesto za rad.

Verovatnost da će zaposleni preporučiti kompaniju kao dobro mesto za rad varira u zavisnosti od industrije. Najveću ocenu dobila je automobilska industrija – iznad 8 te, očekivano s obzirom na zadovoljstvo, IT industrija, a sledi ih marketing. Najmanje bi preporučili svog poslodavca zaposleni u finansijama, te oni najmanje zadovoljni – javni sektor.

Najzadovoljniji su ljudi koji rade u kompanijama do 9 ljudi, a najmanje zadovoljni oni koji rade u velikim sistemima koji broje preko 1.000 zaposlenih, ali nivoi zadovoljstva nemaju velike oscilacije pa možemo zaključiti kako u Hrvatskoj nema velikih razlika u zadovoljstvu s obzirom na veličinu kompanije.

Uzrast nije faktor koji značajno utiče na zadovoljstvo – iako su u Hrvatskoj najzadovoljniji oni koji se nalaze tek na početku karijere, sve uzrasne grupe ocenile su svoje zadovoljstvo između 2,42 i 2,64.

Marketing

Osobe zaposlene u marketingu ukupno su zadovoljstvo ocenile sa 3,53, a employee net promotor score na skali do 10 ocenjen je 6.33. Iznenađujuća je brojka koja ukazuje na to da preko 47% zaposlenih ne bi preporučilo svoju kompaniju kao dobro mesto za rad. To bi učinilo tek nešto manje od 17% zaposlenih u marketinškoj industriji.

Najzadovoljniji su oni zaposleni u malim kompanijama do 9 zaposlenih, dok su oni u kompanijama koje broje preko 1.000 zaposlenih najmanje zadovoljni. Razlike među polovima su male – žene su sa ocenom 2,52 nešto zadovoljnije od muškaraca koji su dali ocenu 2,43. Veće su razlike između dobnih grupa: osobe od 51 do 60 su svoje zadovoljstvo ocenile sa 3,32, sledi ih dobna grupa 41-50, a najmanje su zadovoljni oni u dobi 31-40 čija je prosečna ocena 2,41, značajno niža od one koja se pokazala kao najzadovoljnija poslom.

Među 12 ispitanih dimenzija, najbolje ocene dobili su oni faktori koji se tiču dimenzije saradnje – ona je ocenjena sa 3,46, prate ju autonomija i angažovanost, a značajno najmanju ocenu dobila je dimenzija lojalnosti – tek 1,87.

Najbolje ocenjena izjava je ona koja kaže “U kompaniji se poštuju različitosti te nema diskriminacije po bilo kakvoj osnovi”. S time se u potpunosti slaže 55% zaposlenih, a još gotovo 30% se slaže barem delimično. Tek nešto preko 2% se u potpunosti ne slaže s ovom izjavom, stoga se može zaključiti kako se u marketingu ceni ravnopravnost, jednakost i nediskriminacija, te se ove vrednosti i poštuju.

Najbolje ocenjene izjave su i one da osobe u marketingu imaju dobre prilike za razvoj prijateljskih odnosa na poslu, da im je osigurana dobra oprema za rad i da se poštuju njihova zakonska prava, a slične su izjave bile među najbolje ocenjenima i u IT industriji.

Najlošije je ocenjena ona izjava koja tvrdi “Bio/bila bih sretan/sretna kada bih ostatak karijere proveo/provela u ovoj kompaniji” – s njom se u potpunosti ne slaže 44.44% osoba koje su ispunile upitnik, a u potpunosti se s time slaže tek 4%. Ovi su rezultati u skladu s ocenom lojalnosti, koja je najniže ocenjena u marketingu među 12 ispitanih dimenzija. Međutim, ako nas zanima koliko su lojalni oni koji su tek na počecima svoje karijere, u dobi između 19 i 30 godina, rezultati su još lošiji – njihova ocena lojalnosti svom poslodavcu nije prolazna – 1,62.

Evo čime još nisu zadovoljni Hrvati u zaposleni u marketingu:

Dinamična je to industrija, što se vidi na ocenama koje ispituju work-life balance. Nijedan ispitani faktor nije dobio ocenu 3 ili više. Dovoljan je podatak da gotovo trećina ispitanika tvrdi kako često radi prekovremeno, ili da je oko 25% osoba izjavilo kako im posao ometa privatni i porodični život.

Sistem nagrađivanja u marketingu nije transparentan i pravedan – nije dobio niti prolaznu ocenu, baš kao ni benefiti, plate i dinamika napredovanja. No barem se radi s kvalitetnom opremom koja je ocenjena ocenom 4.

 

Feed Your Greatness

REGION – Agencija Imago Ogilvy i kompanija BITE ME odlučili su novom kampanjom pokazati ljudima da ne moraju više birati između zdravih proizvoda i proizvoda koji im brzo daju potrebnu energiju. Razvijena je serija snackova koji su utemeljeni na biljnim proteinima, potpuno organskim, koji im pružaju i jedno i drugo.

U kampanji pod sloganom „Feed Your Greatness“ slave sve one koji ne dopuštaju da ih išta u životu zaustavi. Ilustracije, koje je radio Vedran Klemensa, inspirisane su renesansnim remek-delima sa duhovitim momentom, snažne poruke i stil komunikacije prilagođen društvenim mrežama.

Kako navode u agenciji, slogan „Feed Your Greatness“ može funkcionisati i globalno, a  naglašava upravo one trenutke ličnog ‘uzvišenja’ kada neko uz malu pomoć BITE ME proizvoda nadvladava svakodnevne izazove.

Kako licencirana takmičenja doprinose razvoju struke?

Udruženja IAA Serbia i IAB Serbia organizuju zajednički događaj na temu značaja licenciranih takmičenja za industriju, sa ciljem da se istakne njihov međunarodni karakter, globalni standardi, odnosno značaj za unapređenje struke.

U okviru događaja koji nosi naziv Lokalno kreirano, globalno prepoznato predavanja će održati dva stručnjaka iz inostranstva – Angel Iskrev (Creative director & Co-founder, proof.) i Jonathan Brown (Planning Partner, McCann UK). Nakon predavanja, o takmičenjima Effie i Mixx govoriće domaći stručnjaci.

Učesnici panela su Nataša Đurđević (predsednica žirija Effie Awards), Jelena Šarenac (potpredsednica žirija Effie Awards 2017–2021), Branka Batričević (član žirija IAB Mixx Europe) i Olja Nestov (član žirija IAB Mixx Srbija). U ulozi moderatora je Goran Jankuloski, predsednik IAB Mixx žirija i višegodišnji član Effie žirija.

Događaj je zakazan za 8. februar (od 14h do 18h), a mesto održavanja je Dorćol Platz. Prisustvo je besplatno. Svi zainteresovani se mogu prijaviti ovde.

Platforma za budućnost

0

Ulaganje u zaposlene kroz različite treninge i programe za njihov razvoj i unapređenje njihovog iskustva vrlo je važno i dovodi do toga da oni ostaju što duže u kompanijama, što je pogotovo u današnje vreme postalo apsolutni prioritet i izazov koji treba rešiti u trenutnom okruženju. Svedoci smo promena zbog tehnološkog napretka i digitalizacije koje dovode do toga da mladi danas žele veću fleksibilnost i svaka sledeća generacija želi informacije odmah i na lako dostupan način – tako da komunikacija sa zaposlenima, kakva je bila do pre nekoliko godina, više nije dovoljna, pa se i kompanije užurbano prilagođavaju i postaju fleksibilnije. Generacija Z više od prethodnih, a to će sigurno biti slučaj i sa svim narednim generacijama, brine o tome da kompanija ima jasnu svrhu, odnosno da čini dobro za društvo i to im je veoma važno kada odlučuju u kojoj kompaniji žele da se zaposle. O tome moramo razmišljati i fokusirati se na ove činjenice prilikom kreiranja poruka ka budućim generacijama zaposlenih. Ulaganje u iskustvo zaposlenih je, takođe, najbolji način da oni požele da budu brend ambasadori i kroz njihove priče i iskustva kompanija postaje privlačna za nove talente.

Naši globalni timovi konstantno pronalaze nove mehanizme kako da unapredimo iskustva naših zaposlenih, da im omogućimo da dobiju neophodne resurse, kako bi ispoljili svoj potencijal, bili zadovoljni, i pored posla vodili svoj privatni život na način koji ih ispunjava.

Jedan od tih mehanizama je i implementacija tehnološkog rešenja Workplace from Meta, koje omogućava značajnije angažovanje i podršku, jednostavno deljenje informacija koje će obezbediti da timovi koji rade u restoranima imaju neophodne alate i resurse kako bi gradili najbolje moguće iskustvo koje će dodatno unaprediti odnose sa gostima.

Prilikom odabira platforme, vodilo se računa o tome da ona mora da bude veoma pristupačna, da omogućava zaposlenima u restoranima da se angažuju na mobilnom uređaju – bilo da je to da završe neki trening ukoliko imaju slobodnog vremena tokom smene ili da se povežu sa drugim kolegama u sistemu. Dodatno je platforma, takođe, morala da bude intuitivna omogućavajući zaposlenima i menadžerima da se lako prilagode novom alatu i brzo i lako komuniciraju unutar tima, a ono što je predstavljalo najveći izazov jeste da se može implementirati u složen i bezbedan McDonald’s ekosistem.

Sa Workplace-om, McDonald’s je pronašao platformu za angažovanje, koja je uradila sve to i više. Workplace nudi McDonald’su siguran pristup informacijama i osnovnim resursima direktno na telefonima korisnika i koristi poznate alate koji olakšavaju usvajanje. U isto vreme, postavljen je na način koji zaposlenima daje priliku da se povežu ili prekinu vezu kada osete potrebu da to učine. U početnom pilot projektu Workplace u McDonald’s restoranima u Španiji, timovi restorana nisu samo brzo uspeli u pristupu pravovremenim i relevantnim operativnim i poslovnim informacijama, već i u deljenju saveta, trikova i najboljih praksi u restoranu. Implementacija moderne tehnologije bila je katalizator u razvoju načina na koji timovi restorana komuniciraju, pojednostavljujući procese i stvarajući timske veze na tom putu. Ova platforma je dobra, jer omogućava da se dobiju brze i jasne povratne informacije od zaposlenih, ali verujemo da smo imali ovo rešenje početkom Covid-19 pandemije da bi nam značajno pomoglo u internoj komunikaciji i praćenju propisa koji utiču na poslovanje restorana i mera bezbednosti koje su se menjale gotovo na dnevnom nivou.

Workplace se trenutno koristi za podsticanje angažovanja zaposlenih u restoranima, koji su u vlasništvu kompanije McDonald’s, ali i kod franšiznih partnera na jedanaest tržišta širom Evrope i azijsko-pacifičkog regiona, kao što su Australija, Novi Zeland, Portugalija, Slovačka i Poljska, kao i u raznim državama i restoranima u SAD-u. U Portugaliji je 73% korisnika restorana aktivno na nedeljnom nivou, a u Španiji se na Workplace-u šalje 140.000 poruka svakog meseca.

Ono po čemu je naša kompanija poznata, i što želimo da zadržimo i u godinama koje su pred nama, jeste taj duh zajedništva koji se gradi i osećaj pripadanja jednoj velikoj porodici – McFamily, mogućnost da se u svakom momentu iskaže individualna autentičnost i mišljenje, uz izuzetno poštovanje i kolega i gostiju i praćenje svih procedura koje kompanija propisuje.

Za Mark Club tekst napisala:
Desanka Landauer, Marketing Director, McDonald’s

Novi vizuelni identitet Erste banke u Srbiji i na tržištima SEE

Celokupni vizuelni korporativni identitet međunarodne Erste Groupe, uključujući i Erste banku u Srbijii, u januaru ove godine temeljno je modernizovan i prilagođen budućnosti. Poznati logotip Erste i Sparkassen optimizovan je za digitalne medije, uz uvođenje novog ujednačenog fonta i novih boja. Osim Erste Bank i Sparkassen u Austriji, novi monohromatski višebojni identitet dobiće i Erste banke na svim tržištima srednje i istočne Europe, u Austriji, Hrvatskoj, Češkoj, Mađarskoj, Rumuniji, Srbiji i Slovačkoj.

„Brend može dugoročno biti uspešan samo ako se zalaže za jasne vrednosti i jasna uverenja i ako im se pridržava. To je ono što nas definiše od osnivanja naše kompanije pre više od 200 godina. Svojom vizijom, koja u središte stavlja finansijsko zdravlje naših klijenata, pretočili smo našu svrhu u sadašnjost i postavili jasan smer za budućnost. Ipak, svaku viziju treba doživeti na pravi način, a to je upravo ono što naš novi korporativni dizajn omogućava”, rekao je Willi Cernko, glavni izvršni direktor Erste Group.

Novi vizuelni identitet obuhvata optimizaciju logotipa, nove korporativne boje i novi font. Erste logotip zadržava svoj prepoznatljiv i jedinstven karakter, ali je osvežen u dizajnu i monohromatski u primeni. U kombinaciji sa novim fontom, koji je prilagođen analognoj i digitalnoj upotrebi i novim bojama, izgled Erste banke postaje moderniji, privlačniji i svežiji. Višebojni pristup takođe je i poveznica između dizajna Erste Groupe i dizajna digitalne platforme George. Sve to rezultira korporativnim dizajnom koji pruža dosledno iskustvo brenda na svim kanalima.