Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ljudskost kao preduslov svake dobre komunikacije

Svi mi koji radimo duže od 15 godina u komunikacijama, isto toliko slušamo frazu „PR je mrtav“ ili samo što nije umro. Ne samo što smo svi svesni da nove tehnologije zaista menjaju svet komunikacija, već vidimo i da mlađe generacije donose novi način obraćanja, menjaju ton, sve procese skraćuju… To zasigurno, ako ne sve nas, onda barem mene, često navodi da se zapitam – da li stvarno PR umire, barem onaj koji sam ja učila, pa i radila više od decenije?

I kad pokušam da sagledam svet komunikacija danas, u odnosu na onaj u koji sam ušla davno, kao novinar u redakciji dnevnog lista, činjenica je da se taj svet prilično promenio. Gotovo svi procesi sada idu na raketni pogon. Manje je vremena za analize, razrade scenarija, pa i pisanje “čaršava” od planova i poruka. Upravo poruka, “njeno veličanstvo”, postala je kraća, jasnija i konkretnija. A to je za svakoga ko je u svojoj biti pre svega novinar, možda i najplodonosnija promena. Informacija se sada prenosi brže, ona je jasna i koncizna (ako je to ideja pisca). Istovremeno, više nemamo mogućnost “skrivanja” iza saopštenja za javnost, već smo sada u prilici da komuniciramo istovremeno, gotovo lično, sa velikim brojem ljudi. Ipak, verujem da se neki elementi našeg posla nikada neće promeniti. Upravo oni su ključni za komunikaciju u trgovini, odnosno veletrgovini, kao što je Metro Cash&Carry.

Sigurna sam da dobri komunikatori moraju da imaju puno znanja o tržištu, industriji i ekonomiji uopšte i ovo pravilo “prepisujem” iz novinarstva. Uz to, podrazumeva se duboko razumevanje demografskih karakteristika stanovništva, životnih navika i trendova.

Ruku pod ruku ide i potreba da se komunicira sa što većim auditorijumom. A to ne znači upotrebu mas medija, već potrebu da se sa kupcima i potrošačima razgovara non-stop, bilo uživo ili putem društvenih mreža, call centra ili kod naših kupaca u njihovim restoranima ili malim trgovinskim objektima. Upravo je ovo specifičnost korporativnih komunikacija veletrgovine, kao što je METRO – potreba da se sa kupcima ostvari što ličniji odnos, na dnevnom nivou, kao i da se razumeju njihove potrebe, ali i da im se daju informacije koje su njima razumljive, ali pre svega potrebne. I u tom kontekstu, PR trpi tu najveću promenu – “korporative i PR floskule” nemaju nikakvu vrednost, ako nakon razgovora sa kupcem on nije zadovoljan ostvarenim odnosom i dobijenim odgovorima.

Kada govorimo o odnosu koji imamo sa svojom publikom (koja ima potrebu i kanale da stvara poruke), smatram da je ljudskost u odnosu presudna. U ličnim kontaktima, ali ona se mora osetiti i šire. Ključno je da onaj kome se obraćamo prepozna da iza METRO-a zaista stoje ljudi, celokupan tim, koji razume poslovanje svojih profesionalnih kupaca i razume šta mu je potrebno, da znamo njihove “pains & gains“. U tome zapravo leži empatija. Možda je danas aktuelnija, ali ona je, po mom mišljenju, preduslov za dobar odnos, a time i komunikaciju. Možda je ne prepoznajemo uvek kao takvu, ali svaki put kada se zapitamo šta bi kupac voleo da zna, šta bi pitao i šta bi pohvalio ili zamerio, mi smo već u sferi empatije. Čak i kada radimo 360 kampanje, sve što uradimo merimo istim parametrom – da li je ovo kupcu važno, razumljivo i da li može da ima koristi od ovoga? Kupac u ovom slučaju može biti i potencijalni kandidat za posao, jer sve češće korporativne komunikacije obuhvataju i employer branding (iako sve što radimo utiče na to).

Isto pitanje postavljamo sebi i kada komuniciramo sa kolegama, jer sam sigurna da je za uspeh eksternih komunikacija važna komunikacija „u kući“, posebno u METRO-u. Zašto? Kupci su sa našim kolegama u dnevnom kontaktu, dolaze u radnje, poručuju robu, provode vreme na našem sajtu i prate ponude na mrežama. Vrlo često nas pitaju o svemu što radimo i prilično je važno da svako od nas bude informisan, na svakoj poziciji. To zapravo nije nikakva novina, ali je značaj toga danas još veći – da korporative komunikacije osnaže zaposlene da budu komunkatori svega što radimo.

I hajde da se vratim na dilemu sa početka teksta – da li PR umire? Odgovor je NE. Transformiše se, pojedine forme odbacuje, ubrzava se nesagledivom brzinom, prodire dublje u svaki aspekt poslovanja, ali slavi ljudskost, empatiju i potrebu da sve veći broj ljudi ovlada veštinama dobre komunikacije. To samo govori o značaju komunikacija i još značajnijoj ulozi na svim nivoima poslovanja – od ulaska u naše radnje, usluživanja na odeljenjima, isporuke robe, posete kupcima, pregovorima sa proizvođačima, pa do obraćanja opštoj javnosti. I zato ću hrabro reći – PR i korporativne komunikacije imaju svetlu budućnost, jer će se njima baviti lideri budućnosti!

Za Mark Club tekst napisala:
Jovana Antović, Public Policy and Corporate Communications Manager, Metro Cash & Carry

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!