today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ljudskost kao preduslov svake dobre komunikacije

Svi mi koji radimo duže od 15 godina u komunikacijama, isto toliko slušamo frazu „PR je mrtav“ ili samo što nije umro. Ne samo što smo svi svesni da nove tehnologije zaista menjaju svet komunikacija, već vidimo i da mlađe generacije donose novi način obraćanja, menjaju ton, sve procese skraćuju… To zasigurno, ako ne sve nas, onda barem mene, često navodi da se zapitam – da li stvarno PR umire, barem onaj koji sam ja učila, pa i radila više od decenije?

I kad pokušam da sagledam svet komunikacija danas, u odnosu na onaj u koji sam ušla davno, kao novinar u redakciji dnevnog lista, činjenica je da se taj svet prilično promenio. Gotovo svi procesi sada idu na raketni pogon. Manje je vremena za analize, razrade scenarija, pa i pisanje “čaršava” od planova i poruka. Upravo poruka, “njeno veličanstvo”, postala je kraća, jasnija i konkretnija. A to je za svakoga ko je u svojoj biti pre svega novinar, možda i najplodonosnija promena. Informacija se sada prenosi brže, ona je jasna i koncizna (ako je to ideja pisca). Istovremeno, više nemamo mogućnost “skrivanja” iza saopštenja za javnost, već smo sada u prilici da komuniciramo istovremeno, gotovo lično, sa velikim brojem ljudi. Ipak, verujem da se neki elementi našeg posla nikada neće promeniti. Upravo oni su ključni za komunikaciju u trgovini, odnosno veletrgovini, kao što je Metro Cash&Carry.

Sigurna sam da dobri komunikatori moraju da imaju puno znanja o tržištu, industriji i ekonomiji uopšte i ovo pravilo “prepisujem” iz novinarstva. Uz to, podrazumeva se duboko razumevanje demografskih karakteristika stanovništva, životnih navika i trendova.

Ruku pod ruku ide i potreba da se komunicira sa što većim auditorijumom. A to ne znači upotrebu mas medija, već potrebu da se sa kupcima i potrošačima razgovara non-stop, bilo uživo ili putem društvenih mreža, call centra ili kod naših kupaca u njihovim restoranima ili malim trgovinskim objektima. Upravo je ovo specifičnost korporativnih komunikacija veletrgovine, kao što je METRO – potreba da se sa kupcima ostvari što ličniji odnos, na dnevnom nivou, kao i da se razumeju njihove potrebe, ali i da im se daju informacije koje su njima razumljive, ali pre svega potrebne. I u tom kontekstu, PR trpi tu najveću promenu – “korporative i PR floskule” nemaju nikakvu vrednost, ako nakon razgovora sa kupcem on nije zadovoljan ostvarenim odnosom i dobijenim odgovorima.

Kada govorimo o odnosu koji imamo sa svojom publikom (koja ima potrebu i kanale da stvara poruke), smatram da je ljudskost u odnosu presudna. U ličnim kontaktima, ali ona se mora osetiti i šire. Ključno je da onaj kome se obraćamo prepozna da iza METRO-a zaista stoje ljudi, celokupan tim, koji razume poslovanje svojih profesionalnih kupaca i razume šta mu je potrebno, da znamo njihove “pains & gains“. U tome zapravo leži empatija. Možda je danas aktuelnija, ali ona je, po mom mišljenju, preduslov za dobar odnos, a time i komunikaciju. Možda je ne prepoznajemo uvek kao takvu, ali svaki put kada se zapitamo šta bi kupac voleo da zna, šta bi pitao i šta bi pohvalio ili zamerio, mi smo već u sferi empatije. Čak i kada radimo 360 kampanje, sve što uradimo merimo istim parametrom – da li je ovo kupcu važno, razumljivo i da li može da ima koristi od ovoga? Kupac u ovom slučaju može biti i potencijalni kandidat za posao, jer sve češće korporativne komunikacije obuhvataju i employer branding (iako sve što radimo utiče na to).

Isto pitanje postavljamo sebi i kada komuniciramo sa kolegama, jer sam sigurna da je za uspeh eksternih komunikacija važna komunikacija „u kući“, posebno u METRO-u. Zašto? Kupci su sa našim kolegama u dnevnom kontaktu, dolaze u radnje, poručuju robu, provode vreme na našem sajtu i prate ponude na mrežama. Vrlo često nas pitaju o svemu što radimo i prilično je važno da svako od nas bude informisan, na svakoj poziciji. To zapravo nije nikakva novina, ali je značaj toga danas još veći – da korporative komunikacije osnaže zaposlene da budu komunkatori svega što radimo.

I hajde da se vratim na dilemu sa početka teksta – da li PR umire? Odgovor je NE. Transformiše se, pojedine forme odbacuje, ubrzava se nesagledivom brzinom, prodire dublje u svaki aspekt poslovanja, ali slavi ljudskost, empatiju i potrebu da sve veći broj ljudi ovlada veštinama dobre komunikacije. To samo govori o značaju komunikacija i još značajnijoj ulozi na svim nivoima poslovanja – od ulaska u naše radnje, usluživanja na odeljenjima, isporuke robe, posete kupcima, pregovorima sa proizvođačima, pa do obraćanja opštoj javnosti. I zato ću hrabro reći – PR i korporativne komunikacije imaju svetlu budućnost, jer će se njima baviti lideri budućnosti!

Za Mark Club tekst napisala:
Jovana Antović, Public Policy and Corporate Communications Manager, Metro Cash & Carry

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!