Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 43

Studio Nexus osmislio novu kampanju za Sky Colu

REGION – Kampanja „Novo vrijeme, novi Sky“ kreativno je delo proizašlo iz agencije Studio Nexus koja je deo Real grupe, na čelu sa kreativnim direktorom Albinom Uršićem.

Kampanju potpisuju art direktor Goran Pećanac, copywriter Nikola Slamić, multimedijalni art direktor Ivan Anić i vođa projekta Jasmina Pešić (International Account Director).

Studio Nexus je posebno za potrebe ove kampanje napravio remix pesme NLO koju izvodi pevačica Miach, čime se kreirala odlična i pamtljiva muzička podloga koja prati novi stav, kako nove generacije, tako i novog poboljšanog ukusa i izgleda Sky Cole, navodi se na Facebook stranici ove agencije.

Upotreba TikTok-a u zemljama regiona porasla za 25% u proteklih godinu dana

REGION – Istraživanje Mediana TGI Adria, u kojem je učestvovalo približno 14.600 anketiranih godišnje, pokazuje da vreme upotrebe društvenih medija među stanovnicima Slovenije, Hrvatske, BiH i Srbije još uvek raste.

Podaci po generacijama govore da se izloženost društvenim medijima u minutama počela smanjivati kod generacije Z na svim proučavanim tržištima. Generacija Z je počela ograničavati upotrebu društvenih medija što je u skladu sa svetskim trendovima.

U državama Mediana TGI Adria najveći doseg imaju Facebook, Instagram i TikTok. Među ta tri društvena medija prvi put u istoriji počela je opadati upotreba Facebooka. Najviše je porasla upotreba TikToka i to za 25% u protekloj godini.

Izvor: Mediana TGI Adria

Kombinacija “rock- star” i “rock band” nabolje je rešenje

Ivana Jelovac, Client Service Director u agenciji BlackBox, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o tome ko su danas “rockstars” u advertising industriji u Srbiji i kako generacija Z redefiniše taj pojam.

Ko su “rockstars” u advertising industriji u Srbiji u 2023.?
Svi znamo da nekada jedna genijalna kampanja može potpuno promeniti sudbinu brenda i napraviti čitavu pometnju na tržištu, koje je do tog trenutka izgledalo relativno stabilno.

Moram tome da dodam da u tim trenucima – kada neko pojedinca veliča, nazove genijem ili rockstar-om, uvek pomislim na sate i dane timskog rada, koji je doveo do tog rezultata. Za mene su “rockstars” oni koji umeju da rade timski i emocionalno inteligentno, samosvesno, društveno svesno, upravljajući sobom i odnosima oko sebe.

Kako je generacija Z redefinisala pojam “rockstar” u advertising industriji?
Tradicionalno, “rockstar” u ovoj industriji bio je obeležen, uslovno rečeno, nekim kreativnim genijem ili liderom, koji je dominirao kampanjama i bio izvor inovacija, uglavnom na osnovu stare slave. U Srbiji i dalje ima tog uticaja. Generacija Z ima drugačiji set vrednosti i očekivanja i definitivno redefiniše taj koncept. Za njih je “rockstar” u advertajzingu kolektivna snaga tima. Ceni se kolaboracija, inkluzivnost, društvena odgovornost…

Kreativnost se meri kroz personalizaciju sadržaja, tehnološke alate i digitalnu ekspertizu. Lično mislim da je to odlično za industriju, jer postaje dinamičnija i interaktivnija.

Da li je danas isplativije zaposliti “rockstar” ili izgraditi “rock band”?
Rekla bih da je podjednako izazovno. Ponekad kombinacija “rockstar” pojedinaca i “rock benda” može biti najoptimalnije rešenje. Velika je socijalna veština zapravo razviti i izgraditi sinergiju tima gde stručnjaci sa specifičnim veštinama rade motivisano za istu stvar.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

foto by Miloš Nadaždin

 

Nove pismenosti ruše i gvozdene zavese

Darko Soković, rukovodeći partner za strategiju i razvoj i predsednik Uprave evropske organizacije Propulsion, govorio je za drugo izdanje  Marketing mreža magazina o rastu i razvoju Propulsiona i širenju na slovačkom tržište.

Kako je započela Propulsion priča?

Godina je 2010; tu je nas nekoliko, pri kraju studija režije, dizajna, programiranja, sa velikom željom da veštinama sa fakulteta, kreativnošću i upornošću stvorimo sebi prostor za rad, ali i da nekako aktivno doprinesemo društvu u Srbiji. Da li je moguće spojiti te dve namere, da li je uopšte u našim rukama moć da najpre sebe zaposlimo, pa da radimo ono što volimo, a zatim da i nekim drugim ljudima pomognemo da ostvare svoj puni potencijal? I to sve u Srbiji? Mislili smo da jeste. Čak i iz današnje perspektive, ta misao mi deluje ludački ambiciozno.

Radije smo pravili filmove, pokretali kampanje na društvenim mrežama i dizajnirali postere, koji su na afirmativan način govorili o ljudskim pravima ili vladavini zakona, nego što nas je uzbuđivalo da promovišemo keš-kredite ili čips. Mislili smo da, kad već moramo da tražimo klijente, to treba da budu oni koji kao i mi žele bolje, pravednije društvo.

Propulsion je full-service organizacija koja je specijalizovana za social impact komunikaciju. Šta to konkretno znači?

Najjednostavnije je reći da smo mi danas retka zver među komunikacijskim agencijama, grupa agencija i fondacija sa jasnom društvenom misijom. Svakodnevno stotinak saradnika u desetak zemalja dizajnira, piše, snima, proizvodi mobilne i veb-aplikacije, stvara vrhunski video, animirani i televizijski sadržaj, vodi kampanje na društvenim mrežama i kreira jedinstvena komunikacijska rešenja. Mi smo kreativna konsultantska organizacija za angažovane komunikacije, danas lider u kampanjama sa društvenim uticajem. Sa evropskim centrom u Bratislavi i kancelarijama u Beogradu, Zagrebu i Sarajevu, Propulsion je vodeći dobavljač angažovanih komunikacijskih rešenja u regiji Adria i šire.

Jedan od najistaknutijih vaših projekata je „Nova pismenost”. Šta danas znači pojam nova pismenost?

Kada se probudimo ujutru, mi u deceniji za nama – a još će jači biti taj utisak u budućnosti – ne možemo da znamo hoćemo li svet zateći onakvim kakvog smo ga sinoć ostavili. Doslovno preko noći, menjaju se prioriteti, potrebna znanja, dostupne tehnologije, geopolitički vektori, granice, navike i vrednosti. U tom i takvom svetu, ko god da ste, nije vam lako.

Zamislimo onda, kako je vladama i državnim službenicima, brendovima, velikim kompanijama, obrazovnom sistemu, medijima, onima koji kroje sudbine milionima ljudi i čitavih država – ko ste, da ste, za snalaženje u svetu koji je otišao dođavola, svakog dana potrebne su nam sve moguće „nove pismenosti”.

Zato smo u partnerstvu s Američkom agencijom za međunarodni razvoj USAID, na osnovu međudržavnog sporazuma vlada Srbije i SAD, pokrenuli višegodišnji program „Nova pismenost”, vredan tri miliona dolara. Radimo sa građanima, medijima, kompanijama, obrazovnim sistemom, influenserima i državnom upravom, kako bi se najbolje prakse medijske, informacione i digitalne pismenosti našle među temeljima savremenog i konkurentnog srpskog društva. Posla još ima, a nastavljamo punom parom.

Zastupate stav da smo danas svi mediji. Da li je to zaista tako?

Građani Srbije su i dalje preplavljeni informacijama, ali su naučili lekciju iz perioda pandemije, a to je da niko umesto njih neće kritički promisliti sadržaj i doneti pravu odluku, već to moraju da urade sami. Društvene mreže i dalje drže primat kao mediji putem koga se više od polovine građana Srbije svakodnevno informiše, dok je sa druge strane indeks digitalne pismenosti u padu. To je tako, jer stariji od 55 godina, bejbi bumeri, ne postižu da idu u korak sa svim promenama u digitalnom svetu i drže se dobro poznatog, analognog sveta. Tako se čak 84 odsto te generacije informiše putem televizije. Situacija je potpuno obrnuta kod generacije Z, mladih ljudi rođenih nakon 1996. Čak 83 odsto građana dobi od 12 do 26 godina informiše se putem društvenih mreža, dok je ta brojka kod starijih skoro trostruko manja.

Ali, kada sve te medije u užem smislu stavimo po strani, više od 70 odsto ljudi u Srbiji je, tokom i nakon pandemije, dalo primat ličnim kontaktima kao kanalima informisanja, pre svega porodici i prijateljima. Građani su, izgleda, rešeni da taj prostor po svaku cenu zaštite, pa ova brojka raste iz godine u godinu, a poverenje u ostale medije pada. Upravo u tom prostoru mesto je i za naš rad.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Snažan tim je ponos i ključ uspeha svake kompanije

Nataša Pavlović, direktorka poslovnog područja marketinga u kompaniji Mercator-S, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o svojoj profesionalnoj karijeri, na koje uspehe je najponosnija, koje rezultate je postigla od kada je na ovoj poziciji i zašto je važno da iza brenda stoji snažan tim.

Kako je započela Vaša karijera u marketingu? Jedna anegdota ili zanimljivost sa početka karijere?

Bio je to prvi CV koji sam poslala, odmah po završetku studija, prvi konkurs na koji sam se javila, prošla četiri krugova selekcije i od jula 2009. godine sam u kompaniji IDEA, današnjem Mercator-S. Čak ima i anegdota baš uz sam konkurs, kada sam nakon konkursa otišla na unapred uplaćeno letovanje, sigurna da imam vremena, u slučaju da dobijem posao. Dogodilo se tako da mi je telefon zazvonio u trenutku kada sam posle 15 sati puta izašla iz autobusa, saznala da sam dobila posao i da počinjem sledeći dan. Isti dan nazad. Najvažnije, opet bih sela u taj bus istog dana i vratila se u Beograd.

Da li je marketing Vaš dream job i zašto?

Imala sam tu sreću da studiram marketing i od samog početka karijere budem u marketingu i prođem sve pozicije unutar onoga što jedna naučna disciplina kao takva ima. Mogućnost da imaš pristup svim istraživanjima, da analiziraš tržište i potrošača, da kreiraš strategije, projekte, doprinosiš konkretno rezultatima poslovanja, a da pri tome imaš slobodu kroz kreativnost je ono zbog čega je marketing za mene dream job. Umetnost i nauka kombinovane u jednoj disciplini.

Ko ili šta je najviše uticalo na Vaš profesionalni put?

Ljudi, uvek su ljudi ti koji ostavljaju najveći uticaj na nas. Lideri, mentori i kolege sa kojima sam sarađivala i sa kojima sarađujem. Njihova stručnost, iskustvo i podrška su mi omogućili da rastem i razvijam se. Drugi deo medalje je iskustvo i neprekidno učenje, mi ljudi najviše učimo kroz vreme i iskustvo, što više pokušaja, situacija, novih projekata, to smo bolji kroz vreme, to donosimo brže i bolje odluke, kao što danas AI funkcioniše, samo što za razliku od veštačke inteligencije, mi uvek ukalkulišemo i emocije u celu računicu, pa je svaki korak tog puta ustvari prožet emocijama koje su neprocenjiva konstanta koja sve ovo čini jedinstvenim.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji? Zašto?

Svaki milestone mi je bio važan, ma koliko mali on bio u nekim trenucima, za mene je svaki taj stepenik bio jedan deo slagalice, neke velike slike koja će sigurno na kraju moje profesionalne karijere imati i neki deo slagalice viška, a i neki deo koji nedostaje. I to je ok, to će je učiniti jedinstvenom i drugačijom. Najviše sam ponosna na činjenicu što sam u kompaniji u kojoj sam počela kao pripravnik u marketingu dobila priliku da posle 10 godina vodim marketing kompanije koja je prošla kroz velike promene i integracije i koja je danas jedna od najvećih kompanija u Srbiji i što sada četrnaest godina kasnije i dalje svakodnevno sa istom željom i voljom radim. Ponosna sam na sve nagrade za ceo tim kroz vreme, a zatim je usledilo veliko priznanje i nagrada – Mark Awards.

Prva ste dobitnici Mark Awards priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year. Šta za Vas lično znači ovo priznanje? Na koji način je ovo priznanje uticalo na Vašu dalju karijeru?

Ako su najveće vrednosti nagrade upravo njeni dobitnici, jako je važno da su nagrađeni osobe koje to zaista radom i znanjem zaslužile. Zato ovo priznanje meni znači mnogo i predstavlja veliku odgovornost. Želim da inspirišem druge, svoj tim, nove mlade ljude koji dolaze u kompaniju i sve one koji imaju priliku da čuju moju priču, da se trud i rad uvek isplati, da istražuju nove ideje, preuzimaju rizike i teže inovacijama, da upijaju znanje i grade iskustvo, kako bismo zajedno gradili bolju budućnost za naše brendove i industriju.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Vodama, vode vode me…

REGION – Agencija McCann Zagreb kreirala je novu kampanju za Jana vodu.

Kako se navodi na agencijskom Instagram profilu, prošetali su obroncima Žumberka, udahnuli svežinu šume i potražili svoj odraz u koritu potoka. Krenuli su u potragu za sobom i vratili se bogatiji. Pronašli su svoj izvor.

„Na putu do njega zapjevali smo – Vodama, vode vode me…, i stvorili prepev legendarne pesme sa Mladenom Bodalecom, Jasenkom Hourom i Zvonimirom Dusperom. Sve zahvaljujući Jani“, navode iz agencije.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McCann Zagreb (@mccannzagreb)

Krize nas teraju da razmišljamo “van okvira”

Danijela Gašparac, Head Of Market Research – CEO Advisor, Telekom Srbija i Marketing and Communication Consultant, Srbija voz i UNDP, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o  tome na koji način će inflacija i kriza uticati na marketinšku industriju u Srbiji.

U kom smeru će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište u 2023. godini u Srbiji?
Tržište će nastaviti da se kreće u istom smeru u kom ide već poslednjih godina, a to je konstantno unapređenje korisničkog iskustva. Vidimo ogromnu promenu u verovanjima o tome šta marketing zapravo jeste. Više se ne radi o pokušaju da ubedite ljude da kupuju od vaše kompanije ili da rade sa njom. Umesto toga, prioritet se pomerio ka pružanju najbolje korisničkog iskustva koje će naterati ljude da se vraćaju po još. Kupac sada očekuju besprekorno iskustvo od prve iskre interesovanja pa do korisničke podrške nakon prodaje, tako da sada cela kultura kompanije i komunikacija treba da budu usmerene ka kupcu. Pored personalizovanih marketinških poruka, potrebno je da nađemo način da slušamo i odgovaramo na njihova pitanja, što podrazumeva, danas više nego ranije, koordinaciju marketing, pre svega, digital tima sa korisničkom podrškom i prodajom. Rast onlajn sadržaja dao je potrošačima više moći. Oni više nisu pasivna strana, ne čekaju da im putem reklama kažemo koliko je neki proizvod odličan. Umesto toga, oni rade sopstveno istraživanje. Dakle, moramo im ponuditi nešto više od informacija. Čak 73% ljudi kaže da je korisničko iskustvo važan faktor u njihovim odlukama o kupovini.

Na koji način će inflacija i kriza uticati na marketinšku industriju u Srbiji?
“Teška” vremena zahtevaju “težak” rad, koji onda rezultira natprosečnim rezultatima! Verujem da manji budžeti otvaraju prostor da dodatno budemo kreativni i pronađemo nove načine kako da naša poruka dođe do kupca/korisnika.

Kako planirati neplanirane scenarije i na najefikasniji način iskoristiti resurse sa kojima raspolažemo?
Ono čemu nas je pandemija naučila, jeste da uvek očekujemo neočekivano! Niko nije mogao da predvidi kako će 2020. promeniti lice marketinga. Oni koji su pažljivo planirali svoje marketinške aktivnosti na osnovu onoga što su znali na početku te godine, našli su se da moraju da odbace svoj plan i počnu od nule. U nekim slučajevima, to je rezultiralo još kreativnijim rešenjima i kampanjama, a svakako je pokazalo značaj digitala i personalizacije poruka koje šaljemo. Mislim da je dugoročan marketing plan neizvesan u svim vremenima, jer mnogi faktori ne zavise samo od vas, već i od celokupnog tržišta i konkurencije. Ali tu neizvesnost treba da prigrlimo, budemo agilni, transparentni i fokusiramo se na faktore koje možemo da kontrolišemo. I opet, nesigurna vremena i krize nas teraju da razmišljamo „van okvira“ i dovode do inovacija.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Raspisan konkurs KAKTUS Talents 2023!

Deveti festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2023 (powered by Shoppster) održava se ove godine pod sloganom „Add to heart“. Ove godine tokom festivala slavićemo snagu kolaboracija, ali i sagledati potencijale – pojedinaca, timova, agencija i brendova.

Tim povodom, Marketing mreža raspisuje, peti po redu, konkurs za takmičenje mladih talenata iz agencija u Srbiji – KAKTUS Talents.

Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a radovi i ideje koje budu kreirani u okviru takmičenja biće donirani socijalnom preduzeću ili udruženju na čiji brief su takmičari imali zadatak da odgovore.

Na takmičenje mogu da se prijave mladi profesionalci iz agencija u Srbiji, starosti do 32 godine.

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Brief će se odnositi na izradu kampanje za određeno socijalno preduzeće ili udruženje, a identitet socijalnog preduzeća ili udruženja, njihovi ciljevi, strategija, kao i sve dodatne informacije biće poznate 28. septembra na dan brifiranja. Takmičari će imati na raspolaganju 48 sati da odgovore na brief.

Žiri KAKTUS Talents Award čini 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije, kao i jedan tajni član – predstavnik socijalnog preduzeća ili udruženja, čija imena će biti objavljena u narednim danima.

Prijavljivanje timova otvoreno je do 22. septembra na sajtu https://kaktus.rs/ i potpuno je besplatno.

Kako je nastala najuspešnija Fashion&Friends kampanja?

U komercijalnoj euforiji Dana zaljubljenih, odlučili smo da prikažemo kako zaista izgleda traženje pravog poklona i podelimo to sa ciljnom grupom našeg klijenta Fashion&Friends. Uz dobru strategiju i relatable kreativu ostvarili smo izvanredne rezultate u procesu koji delimo sa vama.

Trudili smo se da cela kampanja bude nešto sa čime će ljudi moći da se poistovete. Od situacija, do reakcija, odabira influensera, produkcije, a da na kraju damo konkretno rešenje ovog slatkog problema. Vodeća lica kampanje bili su influenserka i model Anđelka Tomašević i influenser Đura fiskultura, čiji je uticaj doprineo brand awareness-u.

Kao i uvek koristili smo omnichannel pristup, detaljnu strategiju oglašavanja, a kreativnu i video produkciju smo radili inhouse. Loft 19 kao agencija se veoma zalaže za negovanje oba stuba poslovanja, te iako smo na tržištu poznati najviše po performasu i e-commerce klijentima, veoma polažemo na content zbog kog smo za potrebe video produkcije otvorili Loft 19 Studio.

Napravljena su četiri osnovna i tri dodatna videa koja su pregledana više od dva miliona puta. Pratila su ih 63 storija i 3 posta i pregršt kreativa za oglašavanje sa temom Dana zaljubljenih.

Kampanja je podeljena u dve faze. Teaser faza kojom smo kod potrošača stvarali potrebu uz 4 engaging videa, newsletter najave i app push notifikacije. Zatim je usledila converting faza u kojoj smo nastavili sa ovim kanalima uz fear of missing out komunikaciju, a dodali smo im Google ads display kampanje kao podsticaj na kupovinu i Meta broad i remarketing kampanje.

Sve detalje kampanje pogledajte u case videu, a ovde predstavljamo neke od najvažnijih brojki.

Meta Ads napravile su revenue od +242% i ROAS 26. Google kampanje su povećale conversion value za 434% i napravile ROAS 39. Prihod putem newslettera je porastao za 35%.

Ono što je za nas najvažnije jeste da smo drastično prešli target klijenta napravivši total revenue od +422%. To čini ovu kampanju jednom od najboljih u istoriji online poslovanja ovog brenda.

Ovo je kampanja na koju smo kao agencija izuzetno ponosni, ali svaka saradnja koja donosi dobre rezultate bazirana je kaooperaciji obe strane i poverenju. Tako je i sada slučaj sa klijentom Fashion&Friends koji je imao apsolutno razumevanje da efektivne digitalne kampanje moraju biti digital native kako bi imale najbolje rezultate. Što znači da imaju jači učinak nego TVC ili offline kampanje samo plasirane na mreže. Takođe, formula uspeha za nas jeste da performans i kreativa dolaze iz iste agencije kako bi komunikacionih šumova bilo što manje, a rezultati što bolji.

Za Marketing mrežu tekst pripremio: Loft 19

 

Dok ti guglaš, ja već gulaš!

REGION – Podravka Goveđi gulaš već godinama drži sam vrh lestvice na tržištu Hrvatske i susednih zemalja zahvaljujući tradiciji, hrvatskom poreklu, kvalitetu i domaćem ukusu.

Iako njegova izvrsnost traje već 65 godina, priprema je znatno brža. Upravo je to bila inspiracija za novu kampanju koju je Podravka realizovala u saradnji sa agencijom Bruketa&Žinić&Grey.

U kampanji vidimo da neki satima guglaju inspirativne recepte za večeru, dok drugi ukusan obrok imaju u nekoliko minuta jer, kako kaže jedan od likova u televizijskom oglasu – dok ti guglaš, ja već gulaš.

Podravka gulaš: Tok ti guglaš, ja već gulaš from Bruketa&Zinic&Grey on Vimeo.