Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 43

#BetterWithPepsi

SVET – Kompanija PepsiCo lansirala je kampanju povodom Nacionalnog meseca ruma koji se održava u avgustu, pozivajući potrošače da se uvere u to da je rum bolji uz Pepsi. Kampanja je usledila nakon nedavne studije potrošača u okviru koje je 56% ispitanika izjavilo da preferira Pepsi uz rum nego Coca-Colu.

U okviru kampanje možemo videti Pepsi logo na različitim mestima, kao i na logotipima određenih brendova ruma, čime je kompanija htela da prikaže „sveprisutnost“ brenda.

„Ljudi godinama greše misleći da vole ukus ruma i Coca-Cole, međutim naša studija je pokazala da zapravo preferiraju Pepsi sa svojim rumom. Znamo da se profil slatkog i ukusnog Pepsija savršeno slaže sa ukusom ruma, tako da smo želeli da pružimo ljudima priliku da konačno isprave ovu grešku tako što će kombinovati svoj Pepsi sa rumom kad god žele u okviru Nacionalnog meseca ruma. Činjenica da je naš logo već skriven u nekim od najpoznatijih brendova ruma bio je zabavan način da se ova istina oživi – na kraju krajeva, iako Pepsi možda nije uvek iza šanka, uvek bi trebalo da bude na slici“, rekao je Todd Kaplan, direktor marketinga za PepsiCo.

Pepsi je u saradnji sa kompanijom Drizly obezbedio besplatnu poštarinu za sve koji do 17. avgusta naruče svoj omiljeni rum i Pepsi.

Više informacija pročitajte ovde.

SDG više nije deo sistema I&F, od sada posluje u okviru TBWA

SVET – Scandinavian Design Group (SDG) više nije deo sistema I&F, od sada posluje u okviru TBWA.

I&F Grupa prodala je Scandinavian Design Group (SDG) agenciji TBWA sa sedištem u Rejkaviku na Islandu. TBWA posluje na tržištima u nordijskom regionu i deo je globalne mreže sa preko 300 agencija širom sveta.

Poslednjih sedam godina SDG je bio deo sistema I&F. Tokom tih sedam godina su osmišljene i realizovane neke od nezaboravnih kampanja i projekata, osvojene prestižne nagrade i formiran tim koji može da odgovori na najzahtevnije kreativne izazove. Jedan od takvih važnih projekata, a koji je postao sinonim za izuzetan kreativni rad SDG-a je The Explorer, digitalna platforma za istraživanje široke ponude zelenih i održivih rešenja u Norveškoj,

Pregovori o prodaji trajali su godinu dana i TBWA je pravi partner za vođenje SDG i obezbeđivanje daljeg razvoja. Ova odluka u skladu je sa I&F razvojnom strategijom sa fokusom na core biznis i implementaciju novih usluga, saopštila je Grupa.

Hrvatski oglašivači od sada, kroz Pinterest, mogu plasirati svoje proizvode na globalna tržišta

REGION – Httpool by Aleph sklopio je nedavno međunarodno prodajno partnerstvo sa Pinterestom, platformom na koju gotovo pola milijarde ljudi mesečno dolazi po inspiraciju i ideje. Time će Httpool by Aleph svojim klijentima omogućiti oglašavanje na toj platformi na više od 20 tržišta EMEA regije te desetak najvećih zemalja na drugim kontinentima.

Budući da korisnici na Pinterest svakodnevno dolaze kako bi otkrili proizvode i usluge za svoj novi dom ili sledeći odmor, inspiraciju za modu, kreativne recepte i još mnogo toga, oglašivači žele biti otkriveni upravo tokom ovih trenutaka planiranja kada korisnici zapravo traže brendove koji će ih podstaknuti na sledeću kupovinu. Na Pinterestu, oglašivači mogu dopreti do ciljanih potrošača i dovesti ih od otkrića do odluke za kupovinu, a odsad uz podršku i stručno vodstvo Httpool by Aleph.

“Oduševljeni smo ovim novim partnerstvom sa Pinterestom jer ono predstavlja izvanrednu priliku za hrvatske export oglašivače i brendove da stupe u kontakt sa publikom koja dolazi na platformu kako bi otkrila nove ideje za njihove projekte, a sve sa namerom kupovine proizvoda i usluga. U tom ćemo ih procesu podupirati svojim stručnim znanjem i iskustvom, kao i do sad“, naglasila je Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica Httpool by Aleph u Hrvatskoj.

Budweiser Kanada iz naziva izbacio ‘bud’ kako bi ukazao na značaj prijateljstva

SVET – Kompanija Budweiser je, na Međunarodni dan prijateljstva, lansirala novu kampanju o važnosti prijateljstva. Kampanja prati nacionalnu studiju kompanije u okviru koje je od 1.000 ispitanih učesnika 70% je reklo da ređe viđaju prijatelje što više stare, a 20% je izjavilo da nema bliskih prijatelja. U međuvremenu, 75% ispitanih muškaraca veruje da kvalitetno vreme provedeno sa prijateljima poboljšava njihovo blagostanje.

Kompanija je u okviru kampanje uklonila reč „bud“ („drug“ na engleskom) sa svog 147 godina starog logotipa, kako bi naglasila važnost ove reči i onoga što ona označava. Reč je bila uklonjena sa određenih flaša koje su bile puštene u prodaju, kao i na bilbordima i društvenim mrežama.

Kako bi skrenula još više pažnje na ono što naziva „recesijom prijatelja“, Budweiser je takođe snimio film u kom je tražio od Kanađana da razmisle o tome kakav bi život izgledao bez njihovih prijatelja, nakon čega je usledilo jednominutno isključenje emitovanja na kanadskom kanalu Sportsnet.

Kampanja je kulminirala razvojem veb stranice pod nazivom „ThatsWhatBudsDo.ca“, koja šalje tekstualne podsetnike za povezivanje sa prijateljima, kao i poklon kartice od 25 dolara za Boston Pizzu za prvih 20.000 Kanađana koji se prijave.

Više informacija pronađite ovde.

Promene su neizbežne, čak i za zrele brendove

Ana Smileska, Marketing Manager u kompaniji Bambi, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina u kojoj meri su brendovi zaista spremni da ulažu u inovacije.

Šta danas podrazumevamo pod inovacijama? U kojoj meri su brendovi zaista spremni da ulažu u inovacije?

Ranije smo inovacije posmatrali u okvirima proširenog koncepta brenda ili industrije tj. segmenta u kojoj kompanija posluje. Tako smo nebrojeno puta svedočili strukturalnim i inkrementalnim inovacijama u vidu nove varijante proizvoda, ulaska u srodne kategorije, unapređenja receptura kroz nove sastojke ili inovacija na pakovanjima, novim materijalima, paketima usluga…

Konstantna potreba za promenama radi prilagođavanja potrebama potrošača, jačanja pozicije, popravljanja poslovnih rezultata i sl, stvorila je plodno tlo za inovacije na mnogo širim poljima. Danas nije retkost da pričamo o inovacijama u korisničkom iskustvu, online i offline, zatim inovacijama u procesima i pristupima, kao i inovacijama u celom biznis modelu.

Nažalost, ove transformativne i radikalne inovacije daleko su ređe (verovatno sa izuzetkom IT sektora), što je donekle očekivano budući da je Srbija ipak malo tržište, pa je apsolutni potencijal manji, ali je istovremeno indikator da u procesima odlučivanja verovatno češće prevagnu kratkoročni faktori, kao i percepirani rizik, što nepovoljno utiče na spremnost da se donese odluka u pravcu radikalnijih ideja koje menjaju način na koji potrošači ili zaposleni funkcionišu u određenom kontekstu.

Ove godine uvodite inovacije i u kategoriji Wellness keksa. U kojoj meri inovacija na proizvodu mora da prati i osvežena komunikacija sa krajnim kupcem? Zašto je važno da krajnji kupac bude upućen u svaki “korak” brenda?

Ove godine uvodimo nekoliko inovacija na Wellness brendu. U kategoriji keksa fokusirali smo se na širenje našeg funkcionalnog portfolija – Wellness Yes Fiber High, keks obogaćen biljnim vlaknima i Wellness No Gluten Inside, bezglutenski keks od heljdinog brašna i pirinčanog brašna sa čia semenkama. Ovim inovacijama hteli smo da odgovorimo na rastuće potrebe naših potrošača za proizvodima koji imaju dodatne dijetetske zahteve. Treća inovacija je u segmentu žitnih barova, gde ćemo pored šest trenutnih proizvoda uskoro proširiti ponudu još jednim ukusom od koga očekujemo da dodatno razigra ovaj rastući segment i pomogne da nas celokupan nastup na tržištu bude efektivniji. Komunikacija je bitna za inovacije, posebno, ako su one glavna poluga rasta brenda, ako zahtevaju određena objašnjenja koja treba dati potrošaču ili imaju potencijal da značajno utiču na percepciju brenda. Takve inovacije uvek želimo da iskomuniciramo i osiguramo da smo im pružili maksimalnu podršku da zažive i donesu očekivani rezultat.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Mash-up omogućava brendovima da budu autentični i relevantni

Nataša Grbić, Portfolio Integration Manager u kompaniji Coca-Cola HBC, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o benefitima kolaboracije brendova.

Imajući u vidu globalnu ekonomsku situaciju i inflaciju, da li je budućnost marketinga u kolaboracijama?

U današnjem globalnom ekonomskom kontekstu, kolaboracije su relevantnije nego ikada. Brendovi se suočavaju sa sve većim izazovima u privlačenju pažnje potrošača i ostvarivanju rasta u sve konkurentnijem okruženju. U tom kontekstu, kolaboracije pružaju mogućnost za deljenje resursa, znanja i ekspertize između brendova kako bi se postigla veća efikasnost, a istovremeno kreiralo bolje iskustvo za potrošače.

Koje benefite ovakva vrsta saradnje donosi brendovima? Kako da kolaboracije budu win-win za obe strane?

Jedan od glavnih benefita je pristup novim ciljnim grupama čime učesnici u saradnji jačaju svoju poziciju na tržištu. Kroz kolaboracije učimo zajedno, osluškujemo tržište i to nam daje priliku da formiramo bolje iskustvo za potrošače. Dodatan benefit je i to što delimo resurse, pa kroz zajedničke aktivacije i kampanje unapređujemo efikasnost marketinških aktivnosti. Za uspeh su neophodni jasno definisani ciljevi i vrednosti, transparentna komunikacija i međusobno poverenje, kao i balans između zajedničkih i individualnih interesa.
Odličan primer su Uber i Spotify, koji su udružili snage kako bi pružili bolje iskustvo putnicima tokom vožnje. Saradnja je omogućila putnicima da povežu svoje Spotify naloge sa Uber aplikacijom i nesmetano slušaju svoju omiljenu muziku tokom putovanja. Ova saradnja stvorila je personalizovano iskustvo za korisnike Ubera, istovremeno promovišući Spotify široj publici.

Kako kroz kolaboraciju povećati prodaju, a smanjiti troškove?

Ovo se postiže deljenjem resursa, zajedničkom nabavkom i proizvodnjom, deljenjem troškova marketinga i promocije, te zajedničkim inovacijama. Na primer, saradnja između Coca-Cole i Costa Coffee, zajedničke promocije Coca-Cola HBC i Bambi portfolija, ali i saradnje sa brendovima iz drugih industrija, kao što su Tommy Hifiger, Lego, Apple, Levi’s. Sve su zanimljivije saradnje luksuznih sa mainstream brendovima iz sveta modne industrije, tehnologije, sportske opreme, ali i hrane i pića.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Ključ uspeha je u poverenju koje nam potrošači ukazuju

Filippos Nanopoulos, Direktor marketinga i razvoja u kompaniji Dijamant, govorio je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o velikom jubileju kompanije i šta je ključ uspeha za opstanak na tržištu.

Ove godine Dijamant je proslavio 85 godina uspešnog poslovanja. Koji veliki uspesi su obeležili prethodne godine kompanije?

Uspesi koje Dijamant tokom decenija beleži rezultat su kontinuiranog ulaganja u sve segmente poslovanja, sa posebnim akcentom na unapređenje proizvodnih procesa i razvoj portfolija. Posebno smo ponosni na osvojene nagrade za kvalitet proizvoda, koje dolaze od struke i samih potrošača. Prema rezultatima ankete istraživačke kompanije NielsenIQ, čak četiri Dijamant proizvoda prepoznata su i nagrađena, upravo od strane kupaca, prestižnim pečatom za proizvod godine. Da je visok standard imperativ u našem poslovanju govori i činjenica da se Dijamant ulje, Dijamant Classic i Dobro jutro margarin nalaze u prvih deset brendova u Srbiji, prema merenjima agencije za istraživanje tržišta IPSOS.

Pored toga što ulažemo u razvoj kategorija, trudimo se da negujemo prave vrednosti u društvu i budemo inicijatori važnih tema i odgovornih projekata. Kampanja „Prati suncokret“, usmerena je na potrebe osoba sa Daunovim sindromom, dok je sa druge strane projekat “Mladi poslastičar” namenjen edukaciji i razvoju talentovanih srednjoškolaca.

Šta je ključ uspeha za opstanak na tržištu uprkos brojnim političkim, ekonomskim i društvenim promenama?

Prilagođavanje tržišnim promenama i održavanje kontinuiteta u poslovanju i u otežanim uslovima rada, kakvi su naročito poslednjih godina na globalnom nivou, nužno je za razvoj kompanije i njenu profitabilnost. Rekao bih da je ključ uspeha Dijamanta u poverenju koje nam potrošači ukazuju, a za koje su zaslužni kvalitet, profesionalni i odgovorni nastup na tržištu.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

 

IKOTEK dolazi u Srbiju i osnažuje menadžment tim

Ikotek USA, Inc., jedan od vodećih ODM (Original Design Manufacturer) proizvođača uređaja za IoT (Internet of Things) i pružalaca EMS (Electronics Manufacturing Services) usluga iz Sjedinjenih Američkih Država, objavio je svoje prisustvo u Beogradu, a u okviru svoje posvećenosti globalnom rastu i širenju tržišta. Ova strateška odluka jača položaj Ikoteka kao značajnog učesnika u tehnološkoj industriji, istovremeno šireći njegovu sposobnost pružanja inventivnih rešenja klijentima širom sveta. Osim toga, Ikotek je ojačao svoj EMEA menadžment tim, dovođenjem Vladimira Rakića za direktora Sektora istraživanja i razvoja EMEA regiona, i Juru Gantara za direktora Sektora prodaje.

Cilj prisustva u Srbiji je povećati sposobnost Ikoteka da pomogne evropskim klijentima pružajući im snažniju podršku u oblastima dizajna, razvoja i konsultacija za IoT rešenja. Ovo će klijentima omogućavati brži izlazak na tržište, istovremeno osiguravajući da Ikotek ostane na čelu dizajna uređaja i kontinuirano unapređuje dizajn proizvoda.

„Oduševljeni smo što širimo svoje prisustvo u Srbiji, zemlji poznatoj po tehnološkoj stručnosti i izvanrednom izvoru talenata“, rekao je Džo Peterson, izvršni direktor Ikoteka. „Naše ulaganje u Srbiju odražava naše poverenje u potencijal zemlje i našu posvećenost pružanju usluga klijentima na najvišem nivou. Radujemo se bliskoj saradnji sa lokalnim partnerima i značajnom doprinosu tehnološkom ekosistemu Srbije“.

Srbija se pokazala kao idealna destinacija za ekspanziju Ikoteka. Povoljno poslovno okruženje, jaka infrastruktura i politika koja podržava inovacije pružaju odličnu osnovu za Ikotekove operacije u regionu.

Ikotekova prisutnost u Srbiji ne samo da predstavlja značajan korak u globalnoj strategiji rasta kompanije, već istovremeno naglašava posvećenost podršci lokalnim ekonomijama i stvaranju mogućnosti za zapošljavanje. Očekuje se da osnivanje kancelarije u Beogradu otvori značajan broj visokokvalifikovanih radnih mesta u regionu, dodatno jačajući poziciju Srbije kao tehnološkog centra za razvoj integrisanih (embedded) IoT rešenja za vodeće OEM (Original Equipment Manufacturer) proizvođače.

„Oduševljen sam što se pridružujem Ikoteku tokom ove uzbudljive faze u kojoj težimo proširenju prisustva kompanije u Evropi“, rekao je Vladimir Rakić, direktor za istraživanje i razvoj. “ Zajedno sa lokalnim timom predano ću raditi na našem rastu na ovom tržištu, kako bismo pružili izuzetnu uslugu našim klijentima“.

„Radeći u IoT tržištu već mnogo godina, jasno vidim mnogo poslovnih prilika za Ikotek u EMEA regionu i radujem se njihovom ostvarivanju. Sa operacijama u Evropi, bićemo još brži u pružanju kompletnih ODM i EMS usluga“, rekao je Jure Gantar, direktor prodaje.

Kompanija planira da sarađuje sa lokalnim obrazovnim institucijama i organizacijama radi pružanja obuka i mentorstva, negujući sledeću generaciju tehničkih talenata i podstičući inovacije u Srbiji.

Svojim prisustvom u Srbiji, Ikotek ima za cilj da ubrza tempo inovacija, uspostavi strateška partnerstva i dalje ojača svoju poziciju jednog od globalnih IoT lidera. Kompanija ostaje posvećena pružanju izuzetne podrške svojim klijentima, osnažujući organizacije i pojedince transformacijom digitalnih rešenja.

U 4h kod Dance Arene, u 5h kod Arene – pa ujutru nazad!

Beograd i Novi Sad nisu daleko. Ipak, ideja da ideš na muzički festival u drugi grad, a tek da se sa njega vraćaš kući u pola noći može delovati dalje od onoga što bi želeo. Tada se stvara nedoumica koja sa sobom povlači niz faktora za nećkanje. Odjednom ti se možda i ne ide baš toliko, nisu ti bendovi i izvođači ipak previše zanimljivi, a kod kuće sve iznenada deluje primamljivije.

Tada je potreban „ortak“ da zaustavi sve te misli, tako što će jasno i direktno, skoro pa „plastično“ objasniti koliko ta dva grada zapravo nisu daleko, čime će se taj oblak premišljanja istog trenutka rasprsnuti. To je bio uvid agencije Fullhouse Ogilvy koja je osmislila kampanju za Srbija Voz i time zauzela u komunikaciji sa festivalskom publikom.

Misliš da je EXIT predaleko od Banovog brda? Razmisli ponovo!
Kapiraš da će ti trebati previše vremena da dođeš do mesta dešavanja? Neće!

 

Bilbordi i digitalni postovi ušli su u ovaj proces odlučivanja i eleminisali čitavu liniju nepotrebnih izgovora, pružajući publici najlakše moguće prevozno rešenje, koje im ostavlja da razmišljaju samo o tome koliko će se na festivalu odlično provesti.

Čak su i tu odlučili da im dodatno pomognu. Svaka povratna karta za vreme festivala je ujedno bila i „Karta za osveženje“ koju su putnici mogli da zamene za besplatno Heineken Silver pivo na samom festivalu.

A pored odgovorne konzumacije, vožnja vozom do Novog Sada i nazad, omogućila je i malo odgovornije ponašanje prema našoj planeti.
Znalo se da će karte za voz planuti, pa se i to predupredilo time što se pored 30 redovnih polazaka uvelo još 7 dodatnih noćnih linija na relaciji Beograd – Novi Sad – Beograd, sve vreme trajanja EXIT-a. Tako da je bilo mesta za sve, i to sa rekordnih 17.500 prodatih voznih karata za vreme trajanja festivala!

Tekst pripremio: Fullhouse Ogilvy

Zašto društvene mreže menjaju svoj identitet?

Promene su retko kome najomiljenija stvar na svetu, ali ponekad, a naročito u našoj industriji, jednostavno su neizbežne.

Meta to možda i najbolje zna – kompanija koja je sinonim ne samo za uspeh, već i za imitiranje svega što taj uspeh donosi, toliko toga je promenila samo da bi mogla da parira ili, idealno, pobedi konkurenciju.

Instagram Story vs. Snapchat, Instagram Reels vs. TikTok, Threads vs. Twitter… Siguran sam da se ovde neće zaustaviti.

Ipak, tehnološki gigant više nije sam u ovoj priči. Čak je i TikTok počeo da, polako ali sigurno, menja svoju suštinu uvodeći najpre carousel foto objave, a sada i tekstualne objave slične onima koje viđamo na Instagramu – jednobojna pozadina, tekst preko celog ekrana, uz mogućnost dodavanja stikera, sound-ova i sličnih “ukrasa”.

Iza svega ovoga se lowkey krije namera da se ostane u igri i bori za publiku, dok je ideja predstavljena kao logičan potez koji će kreatorima sadržaja dodatno olakšati kreativno izražavanje. Jer, kako drugačije na TikToku promovisati pesmu koju ste napisali!?

Naravno, šokantni (?) rebranding koji je doživeo Twitter najbolja je polazna tačka za odgovor na pitanje postavljeno u naslovu teksta. “Pravim” tviterašima brza propast Twittera bila je jasna onog trenutka kada ga je preuzeo Ilon Mask, a ako je tačno da nada poslednja umire, čini se da se to desilo upravo sada. U tom slučaju, priznaćete da X deluje prilično simbolično.

Foto: Unsplash

Iako je tačno da se čuvena društvena mreža suočavala sa izvesnim poteškoćama i pre nego što ju je kupio Mask, pad se samo nastavio. Mnoge velike kompanije su se povukle sa Twittera zbog uvedenih promena i Maskovog “agresivnog pristupa poslovanju”, što je dovelo do toga da su se prihodi od oglašavanja, a samim tim i vrednost mreže, prepolovili. Ako tome pridodamo i iznenadna otpuštanja zaposlenih i neizmirene obaveze, da li je očekivanje svetle budućnosti realno koliko i povratak plave ptičice?

Dok se pojedini marketinški stručnjaci pitaju zašto bi iko želeo da odbaci “tako prepoznatljivu marku, koja ima veliku vrednost, i počne od nule”, ima i onih koji naglašavaju da ovakva promena imidža na duže staze može da se isplati, naročito u slučaju prevazilaženja trenutnih izazova ili promene delatnosti. Setimo se, X više neće biti samo mreža za razmenu mudrih misli kroz kratak tekst, već i sveobuhvatna aplikacija koja će korisnicima omogućiti da šalju novac, igraju igre, rezervišu smeštaj, pa čak i zovu taksi. Eh, kada bismo zaista mogli da koristimo samo jednu aplikaciju za baš sve što nam je potrebno u životu…

Da se vratimo na početak. Promena je gotovo uvek neizbežna, a ako ne ranije, tek kada prođe neko vreme shvatimo da je imala poentu. I Mark Zakerberg i Ilon Mask sigurno znaju šta rade i zašto to rade i sigurno ih nije briga šta mi mislimo o tome. Uostalom, ponekad rizik i nije tako loša stvar.

Za Marketing mrežu tekst napisao:

Nikola Jagodić, Digital BDM Coordinator, Smartpoint Adria