Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Zašto društvene mreže menjaju svoj identitet?

Promene su retko kome najomiljenija stvar na svetu, ali ponekad, a naročito u našoj industriji, jednostavno su neizbežne.

Meta to možda i najbolje zna – kompanija koja je sinonim ne samo za uspeh, već i za imitiranje svega što taj uspeh donosi, toliko toga je promenila samo da bi mogla da parira ili, idealno, pobedi konkurenciju.

Instagram Story vs. Snapchat, Instagram Reels vs. TikTok, Threads vs. Twitter… Siguran sam da se ovde neće zaustaviti.

Ipak, tehnološki gigant više nije sam u ovoj priči. Čak je i TikTok počeo da, polako ali sigurno, menja svoju suštinu uvodeći najpre carousel foto objave, a sada i tekstualne objave slične onima koje viđamo na Instagramu – jednobojna pozadina, tekst preko celog ekrana, uz mogućnost dodavanja stikera, sound-ova i sličnih “ukrasa”.

Iza svega ovoga se lowkey krije namera da se ostane u igri i bori za publiku, dok je ideja predstavljena kao logičan potez koji će kreatorima sadržaja dodatno olakšati kreativno izražavanje. Jer, kako drugačije na TikToku promovisati pesmu koju ste napisali!?

Naravno, šokantni (?) rebranding koji je doživeo Twitter najbolja je polazna tačka za odgovor na pitanje postavljeno u naslovu teksta. “Pravim” tviterašima brza propast Twittera bila je jasna onog trenutka kada ga je preuzeo Ilon Mask, a ako je tačno da nada poslednja umire, čini se da se to desilo upravo sada. U tom slučaju, priznaćete da X deluje prilično simbolično.

Foto: Unsplash

Iako je tačno da se čuvena društvena mreža suočavala sa izvesnim poteškoćama i pre nego što ju je kupio Mask, pad se samo nastavio. Mnoge velike kompanije su se povukle sa Twittera zbog uvedenih promena i Maskovog “agresivnog pristupa poslovanju”, što je dovelo do toga da su se prihodi od oglašavanja, a samim tim i vrednost mreže, prepolovili. Ako tome pridodamo i iznenadna otpuštanja zaposlenih i neizmirene obaveze, da li je očekivanje svetle budućnosti realno koliko i povratak plave ptičice?

Dok se pojedini marketinški stručnjaci pitaju zašto bi iko želeo da odbaci “tako prepoznatljivu marku, koja ima veliku vrednost, i počne od nule”, ima i onih koji naglašavaju da ovakva promena imidža na duže staze može da se isplati, naročito u slučaju prevazilaženja trenutnih izazova ili promene delatnosti. Setimo se, X više neće biti samo mreža za razmenu mudrih misli kroz kratak tekst, već i sveobuhvatna aplikacija koja će korisnicima omogućiti da šalju novac, igraju igre, rezervišu smeštaj, pa čak i zovu taksi. Eh, kada bismo zaista mogli da koristimo samo jednu aplikaciju za baš sve što nam je potrebno u životu…

Da se vratimo na početak. Promena je gotovo uvek neizbežna, a ako ne ranije, tek kada prođe neko vreme shvatimo da je imala poentu. I Mark Zakerberg i Ilon Mask sigurno znaju šta rade i zašto to rade i sigurno ih nije briga šta mi mislimo o tome. Uostalom, ponekad rizik i nije tako loša stvar.

Za Marketing mrežu tekst napisao:

Nikola Jagodić, Digital BDM Coordinator, Smartpoint Adria

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,50 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!