Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 44

Zašto je nadrealizam u marketingu (ponovo) tako primamljiv?

Cipela ili automobil? Ili je to ipak jedrilica? Tašna ili autobus? Kaiš ili voz? Čekajte, da li mi to dobro vidimo? Da li je to kroasan ili mačka?!

Sve je u redu, nismo poludeli, samo navodimo nekoliko najzanimljivijih primera upotrebe nadrealizma u marketingu koje smo mogli da primetimo na Instagramu u poslednje vreme. Da budemo precizniji: predstavljanje aksesoara u ovom maniru potez je modnih kuća koji je u prethodnom periodu postao izuzetno popularan, dok “slučaj” kroasana i mačke zapravo datira iz 2013. godine kada je brend Life Buoy Hand Wash prikazao kampanju “You Eat What You Touch” aludirajući na važnost pranja ruku pre pripreme hrane, ali na vrlo zanimljiv i neobičan način.

Foto: Jeremy Wong, itsnicethat.com

Italijanski brend Tod’s svoju najnoviju kolekciju luksuznih cipela i kožne galanterije prezentovao je u formi prevoznih sredstava koja nas vode na omiljene letnje destinacije. U redu, možda bismo više voleli da smo zaista na moru, ali jasna je poruka koju je brend želeo da prenese i osećaj koji je želeo da probudi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tod’s (@tods)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tod’s (@tods)


Francuska modna kuća Jacquemus dala je pečat ulicama Pariza “provozajući” svoje prepoznatljive modele tašni, a ako je sudeći prema komentarima na društvenim mrežama, ovo je jedna od najboljih kampanja ikada.

Modna kreatorka Isabel Marant takođe se poigrala nadrealnim elementima i na neočekivani način najavila svojim kupcima jednako neočekivani limited edition poklon.

Ukoliko se prisetimo da je nadrealizam kao umetnički pravac nastao iz otpora prema ustaljenim konvencijama te imao za cilj da šokira, zbuni i sasvim sigurno privuče pažnju svojim apsurdom, ne treba da nas iznenađuje to što je i marketinška industrija odlučila da iskoristi ovaj stari-novi pristup.

Imajući u vidu gužvu koja je prisutna na društvenim mrežama, brendovima je više nego ikada potrebno “ono nešto” što će zaustaviti skrolovanje. Koristeći se hiper-kreativnošću, brendovi stvaraju jedinstvena, neočekivana iskustva za svoje kupce navodeći ih da proizvode sagledaju iz potpuno drugačijeg ugla. Iako je modna industrija možda najbolja oblast za eksperimentisanje ovog tipa, i druge mogu da pronađu način da uključe malo nadrealnog, magičnog i bajkovitog u svoje kampanje.

Nadrealizam u marketingu omogućen je i olakšan korišćenjem CGI (computer generated imagery) i, naravno, veštačkom inteligencijom. Primena računarske grafike kreativcima daje slobodu da stvaraju kako realistična, tako i sasvim otkačena, provokativna dela koja često umeju da budu mnogo efektnija od klasičnih fotografija ili video snimaka. CGI kampanje su jednostavnije za dalje prilagođavanje zahtevima, a nije neobično ni da se na ovaj način lakše uključuju i bude željene emocije kod ciljne publike. Već znamo, emocije su ključne za preduzimanje akcije.

IKEA gotovo uvek koristi CGI (prvi put je to učinila 2006. godine sa Bertil pinewood stolicom), LEGO takođe, a dobri primeri jesu i virtuelna armija luksuzne modne kuće Balmain, kao i drugi virtuelni influenseri kojima nije strana saradnja sa svetskim brendovima.

Korišćenje svih ovih digitalnih alata nije ništa novo u svetu marketinga, ali možda može da bude nešto novo u vašem pristupu. Pokušajte – možda se iznenadite rezultatima!

Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Tomić, Smartpoint Adria Brand Specialist

Foto: Instagram (@tods, @jacquemus, @isabelmarant, @shudu.gram)

Pregledaj se. Meni za ljubav!

0

Svaka osma žena u Srbiji oboli od raka dojke, a više od 1.600 njih izgubi najvažniju bitku svake godine. Ukoliko se otkrije na vreme i leči, stopa izlečenja od raka dojke je u 90% slučajeva uspešna, zbog čega su važni prevencija i preventivni pregledi, među kojima je i mamografski pregled, koji se preporučuje svim ženama od 45 do 69 godina starosti.

Verujući u snagu zajedničke akcije, u kojoj se poruka glasnije i dalje čuje kada je više ljudi prenosi, Grand kafa je pomogla Ženskom centru „Milica“ za prevenciju raka dojke i podržala ih kampanjom.

Naime, zajedno sa Udruženjem za tržišne komunikacije (UEPS), a u okviru takmičenja Young Lions Srbija, mladim kreativcima iz sveta advertajzinga otvorena su vrata da pokažu svoje umeće kroz zadatak da osmisle kampanju za prevenciju raka dojke. Tako je nastala kampanja: „Pregledaj se. Meni za ljubav!“, „iz pera“ mladih kreativaca Nevene Petrović i Nikole Mijailovića iz agencije McCann Beograd.

Oni su uspeli da na jednostavan i efektan način pošalju važnu poruku o ljubavi i podršci naših najmilijih svim važnim ženama u našim životima! To je ono što svako od nas kao pojedinac treba i da radi. S druge strane, mi ćemo se kao kompanija i dalje truditi da podsećamo, motivišemo i edukujemo žene koje su stub našeg društva. Ujedno, kako verujemo u moć i snagu koju imaju mladi umetnici, nastavićemo da da ih ohrabrujemo da i ubuduće razvijaju svoje talente, tako što će kreativnu energiju koristiti za kreiranje poruka koje će pokretati sve nas da uradimo nešto dobro za sebe, a i druge, kažu u Grand kafi.

Kampanja „Pregledaj se. Meni za ljubav!“ se realizuje uz pokroviteljstvo Ministarstva zdravlja Republike Srbije i podršku Instituta za javno zdravlje, a u saradnji sa udruženjem za tržišne komunikacije UEPS, Grand kafom, agencijom McCann Beograd i fotografom Nebojšom Babićem. Ovaj projekat pomogle su i agencije UM Beograd, Media House i Two Rivers.

Leo Burnett najefikasnija agencija u Srbiji po Global Effie Index izveštaju

Effie Worldwide objavio je godišnju rang listu kompanija/agencija koje su sprovele najefektivnije kampanje u prethodnoj godini. Global Effie Index prepoznaje i rangira najuspešnije globalne, regionalne i lokalne marketinške agencije, oglašivače i brendove, a među njima su se našle i agencije iz Srbije.

Najuspešnije domaće agencije su Leo Burnett, New Moment New Ideas Company, Communis, Baš čelik (produkcija) i Fullhouse Ogilvy, dok su kod oglašivača najbolje pozicije pripale kompanijama A1 Srbija, Hemofarm, Bambi, The Coca-Cola Company, WWF International i Atlantic Grupa.

Poredak domaćih agencija i oglašivača na globalnom Effie indeksu efikasnosti sastavljen je na osnovu bodova ostvarenih na srpskom Effie takmičenju.

Señor je najefektivnija agencija u Hrvatskoj – potvrdio Global Effie Index

REGION – Objavljen je najnoviji Global Effie Index, najopsežnije istraživanje marketinške efikasnosti u svetu. Hrvatska agencije Señor našla se u samom vrhu liste, kako na nacionalnom, tako i na globalnom nivou.

Nakon osvojenog Effie Grand Prixa na prošlogodišnjim Danima komunikacija i uvrštavanja Nije u redu u uredu u top 100 najnagrađivanijih kampanja po efektivnosti u svetu od strane World Advertising Research Center-a, Señoru je pristiglo još jedno priznanje. Global Effie Index Señoru je dodelio titulu najefektivnije agencije u Hrvatskoj!

Sjajan rezultat ostvarili su i među globalnom konkurencijom, gde su proglašeni 26. najefektivnijom nezavisnom agencijom na svetu.

Global Effie Index je istraživanje koje meri efektivnost zasnovanuu na rezultatima prošlogodišnjih Effie Awards takmičenja. Agencije, mreže, grupe, brendovi i oglašivači prikupljaju bodove putem kampanja koje su osvojile nagradu ili ostvarile status finalista na globalnom, regionalnom ili nacionalnom Effie takmičenja. Tako je ove godine, pri sabiranju bodova za plasmanna rang listi indeks uključio više od 4300 prijava iz 125 zemalja sveta, a Señoru je ovo prestižno priznanje pripalo kreiranjem kampanja: Nije u redu u uredu za udruženje CESII dalje osigura vavaš mir za Wiener osiguranje te Ljudski je uspoređivati! za bonbon.

A o značaju ovih nagrada govorila je Señorova Super managing direktorica Iva Kaligarić: „S obzirom da sam u srcu strateg, za mene su ove nagrade kao Oscari. U Señoru smo od početka postavili standard po kojem, bez udaljavanja od zagrebačkog botaničkog vrta, bez obzira na set ograničenja malog tržišta, verujemo da možemo stvarati svetske ideje. S druge strane, Effie više od 50 godina predstavlja zlatni standard marketinške efektivnosti, a dajući nam kontekst na globalnom nivou osveštava nas da naši ideali nisu pusti snovi (a i da se u svetu kotiramo bolje od agencije Mother London:). Iza ovih priznanja stoji sjajan tim koji neprestano istražuje, analizira, uči i insistira na kreativnoj izvrsnosti što dugoročno donosi rezultate i smisao našem poslu.

CESI – Nije u redu u uredu

 

Wiener osiguranje — I dalje osiguravaš mir

 

bonbon — Ljudski je uspoređivati!

 

 

BEO rođendan na SIVO način

Ovog leta tržni centar BEO proslavlja svoj 3. rođendan, a rođendanski koncept je i ove godine osmislila i organizovala agencija SIVO. Čitavo dešavanje pleni atmosferom cirkusa i poziva posetioce da se upuste u akrobacije šopinga i zabave, pa zato nismo mogli a da se ne zapitamo odakle je došla inspiracija. Usledio je odgovor: „BEO je za rođendan poželeo spektakl od proslave, a mi smo odlučili da napravimo neviđeni cirkus. Organizacija je bila veoma izazovna, pogotovo jer je u pitanju slavljenik koji rođendan obeležava mesec dana. Pripreme su trajale sve do poslednjeg trenutka, a kada je sve završeno, znali smo da je želja zaista ispunjena.”

BEO cirkus šopinga i zabave je do sada neviđen događaj u našem gradu! Ne samo zato što do sada nije organizovan u ovom tržnom centru, već i jer donosi jedinstveno iskustvo. Po prvi put u Srbiji pojavila se BTL postavka Human Claw, odnosno mašina zabave, koju je kreirao kreativni tim iz 365ads.

„Budući da se BEO kao brend ističe svojom autentičnošću, uvek se trudimo da u osmišljavanju kampanja unesemo inovacije i do sada neviđeno na našem tržištu”, dodaju iz agencije SIVO.

Pomenuta atrakcija nije jedino iznenađenje. BEO je kao pravi slavljenik odlučio da časti i obezbedio 3330 nagrada za učesnike u aktivaciji. Dodatno, rođendanski spektakl otvorio je šou program u trajanju od tri dana, koji je privukao puno pažnje, kako starijih, tako i mlađih posetilaca. Kada BEO slavi, za svakog ima po nešto, a na rođendan pozvani su svi!

Tekst pripremio: SIVO

Šta nam je jedan uvid doneo godinu dana kasnije?

Svaka uspešna kampanja počinje dobrim uvidom. A šta predstavlja završetak uspešne kampanje i da li joj ima kraja?

Pre godinu dana, prisustvovali smo na forumu IZAZOV 2022, a u istom periodu radili na pripremi oglasa za posao u okviru naše marketing agencije Evoke. Udružili se dobar tajming i “faktor sreće” (priznajemo), pa se jedna od panel diskusija fokusirala upravo na tržište rada i to kako ga nove generacije transformišu i oblikuju.

“Nove generacije su zahtevnije”, “Nove generacije nemaju strah od nemanja posla”, “Nove generacije se ne ustručavaju da traže uslove i okruženje za rad koje im odgovara”… Da li su ovi uvidi relevantni ili ne? Verovali smo da jesu, ali smo hteli da testiramo.

Testirali smo hipotezu da kandidati biraju kompanije, a ne kompanije kandidata. I tako, izrodio se prvi “obrnuti” oglas za posao. Šta smo obrnuli? Umesto kandidati nama, mi smo se predstavili njima, otvorili vrata agencije i upoznali ih sa našom kulturom. Ako niste imali prilike da pogledate kako je izgledao proces u kom kandidat bira poslodavca, ceo video case vas čeka na linku.

Pored toga što smo uspešno zaposlili dve nove koleginice, Obrnuti oglas za posao potvrdio je gore navedene uvide po više tačaka. Pre svega, sam oglas je premašio sva očekivanja po broju prijavljenih kandidata, posebno u delu prekvalifikovanih.

Godinu dana kasnije, i dalje dobijamo pozitivne komentare od kolega i stručne zajednice. Nagrada i nekoliko finala na strukovnim takmičenjima, takođe su dokaz da je ovaj pristup preopoznat u stručnoj javnosti, kako kolega iz agencija, tako i kolega iz kompanija. Takođe, godinu dana kasnije, javlja nam se niz kompanija sa upitima kako bismo ovaj koncept mogli da implementiramo kod njih i inoviramo proces zapošljavanja.

Ovde ćemo i odgovoriti na pitanje da li uspešna kampanja ima kraja. U našem slučaju, uspešna kampanja traje i godinu dana nakon njenog “završetka”. Pored toga što je nama poslužila kao dobar poligon za testiranje kreativnosti i drugačijeg pristupa, posebno smo ponosni što je poslužila i našem okruženju, kao inspiracija i pokretač promena, na koje je naše tržište rada definitivno spremno.

Za Marketing mrežu tekst pripremio: Evoke Group

Degordian zapošljava na čak pet pozicija u regionu

REGION – Degordian, međunarodna digital-first agencija, trenutno zapošljava čak pet pozicija u regionu, na svim nivoima senioriteta.

Preovlađujuća nestabilnost u IT sektoru, obeležena smanjenjem budžeta za zapošljavanje i masovnim otkazima, stigla je u naš region, sa primetnim, ali ne i nepredviđenim zakašnjenjem. Degordian je to prepoznao kao priliku da unapredi i diverzifikuje svoj portfolio usluga, uključujući akviziciju srpske agencije za e-commerce. Idući protiv trenda u IT sektoru, ne samo da dokazuju svoju posvećenost rastu, već i daju tračak nade trenutnoj situaciji na tržištu rada.

Primetne su i značajne posledice na tržištu rada – kvalitetne kandidate je postalo sve teže naći i zadržati. Poslodavci više ne drže svu kontrolu u svojim rukama, umesto toga, talenti pažljivo biraju gde će raditi.

Degordian nastoji da popuni pet otvorenih pozicija, uključujući Art Directora i Digital Advertising Team Leada u Beogradu ili Zagrebu, sa minimumom od pet godina iskustva na sličnim pozicijama. Pored toga, traže se Account Manager u Zagrebu i Senior Finance Specialist u Beogradu. U mostarskoj kancelariji je otvorena pozicija Graphic Design Intern za studente koji nastoje da uče i razvijaju se u polju marketing dizajna.

Degordian želi da svojim zaposlenima obezbedi zdravo i prijatno radno okruženje, zbog čega su bili prepoznati i nagrađeni šest puta za najboljeg poslodavca. Ako ste zainteresovani za neku od pozicija i razmišljate o tome da se prijavite, da donesete odluku bi vam mogla pomoći ova stranica koju je Degordian nedavno lansirao, a reč je o transparentnom prikazu zadovoljstva njihovih zaposlenika.

Detaljne informacije o otvorenim pozicijama, uključujući krajnje rokove i uslove, svi zainteresovani mogu pronaći na njihovoj stranici karijera i aplicirati uz motivaciono pismo i CV.

Otvaranje izložbe „She is divine“

Od petka 30. juna u Galeriji Štab (SC Galerija) biće otvorena izložba Nine Milović “She is divine”. To je njena prva samostalna izložba na kojoj će biti predstavljene apstraktne reljefne slike, izrađene u različitim materijalima i tehnikama, inspirisane formom i simbolikom žene kao uzvišenim bićem. Ninina inspiracija su oduvek bile žene, sve njihove uloge, kao i njihov položaj u društvu, što je tema i ove izložbe koja će biti prikazana kroz 9 radova koji opisuju i slave 9 karakteristika “Božanstvene žene”, a to su: intuicija, ljubav, razumevanje, saosećajnost, nežnost, kreacija i rađanje, strast, moć i naravno ženstvenost.

Nina Milović, kreativni direktor koji, osim brenda NINAMILÁN art,  stoji i iza brenda NINAMILÁN studio, nakon dugogodišnjeg muzičkog obrazovanja, tokom studija dizajna i jezika, svoje slobodno vreme provodi u slikarskim i vajarskim ateljeima, što dodatno doprinosi razvoju njene kreativnosti i inspiriše je da svoju vizuju savremenog modnog izraza jedne žene, prikaže upravo kroz kolekciju. Iz želje za kreiranjem sopstvenog brenda, najpre započinje sa svojom prvom preduzetničkom idejom, iz koje nastaje fashion, beauty i lifestyle portal WANNABE MAGAZINE i WANNABE MEDIA – digitalni kreativni studio koji pruža različite usluge kreativne direkcije brendova i pojedinačnih kampanja. Nakon toga započinje sa kreiranjem NINAMILÁN studio koncepta, koji u svojoj ponudi ima kolekciju odeće, obuće i kožne galanterije.

Izložbu je podržao L’Oréal Paris i biće otvorena za posetioce zaključno sa nedeljom 2. julom.

Slovenačke agencije zabeležile rast prihoda od 7% u 2022. godini

REGION – Slovenački Marketing magazin je objavio je pregled poslovanja agencija za 2022. godinu. Prvi put objedinio je oglašivačke i digitalne agencije jer je postalo jasno da je podela besmislena, navodi se na njihovom sajtu. Nešto više od 100 agencija je u 2022. godini ostvarilo preko 186 miliona evra prihoda, što je za 7% više nego 2021. godine. Agencije, koje su imale prihod manji od 100.000 evra, nisu se našle na listi.

Podaci za prve tri najveće agencije još nisu poznati, pa su zato uzeti oni iz 2021.

47 agencija, koje su imale prihode veće od million evra, ostvarili su 161 milion evra prihoda, što je 7% više nego 2021. godine. Manje agencije, njih 54, su ostvarile ukupan prihod od 25 miliona evra.

Specializovane agencije za odnose s javnostima imale su slične prihode kao i u 2021. Istraživačke agencije su ostvarile prihod iznad 23 miliona evra što je za 6% više nego 2021. godine.

Nove podatke o poslovanju najvećih agencija, koje su po zakonu obavezne na mnogo detaljnije izveštavanje o svom poslovanju, Marketing magazine će objaviti na jesen.

Prva tri mesta zauzimaju MMS Komunikacije (16.730.282 evra), Futura DDB (12.614.716 evra) i Pristop (8.879.772 evra) i tu se podaci nisu menjali, odnosno preuzeti su iz prošlogodišnjeg izveštaja.

Na 4. mestu je digitalna agencija Digital House sa prihodom od 8.653.655 što je za 4% manje nego prethodne godine.

Sledi Studio Nexus na 5. mestu sa prihodom od 7.256.743, što je povećanje za 5%, Herman&partnerji sa prihodom manjim za 14%, Agencija MPG plus sa isto tolikim rasta (+14%).

Među prvih deset agencija najveći pad prihoda zabeležila je agencija Formitas ostvarivši prihod od 5.836.117, što je za 20% manje nego prethodne godine.

iPROM je sa prihodom od 5.740.235 zabeležio pad od 3%, dok je na 10. mestu Luna TBWA, kojoj je upisan prihod u iznosu od 4.438.915, što je približno jednako prihodu iz prethodne godine.

Izvor: Marketing magazin

Pratimo ritam naših potrošača

0

Smela i inspirativna kampanja kompanije Frikom „Tvrd spolja, mekan iznutra“ za brend Macho, izazvala je veliko interesovanje javnosti. Sa Miodragom Marinkovićem, brand development direktorom za kategoriju sladoleda u Adriatik klasteru kompanije Nomad Foods, kom pripada i Frikom, razgovarali smo o porukama i vrednostima na kojima se temelji aktuelna kampanja, kako je nastala i kakve su bile reakcije.

Imajući u vidu da je naziv najnovije kampanje Macho sladoleda „Tvrd spolja, mekan iznutra“, na koji način vaša kompanija prenosi poruke o evoluciji muškaraca koji bez straha pokazuju svoju mekšu stranu?
Kampanja Macho sladoleda koristila je aluziju na evoluciju muškaraca kako bi istakla da pokazivanje nežnije strane ne umanjuje njihovu muževnost. Sladoled je bio ključni element u prenošenju te poruke, jer je simbol uživanja i zadovoljstva, koji se ne vezuje isključivo za određeni pol. Tvrda spoljašnjost u vidu čokolade jeste ukusna, ali svi želimo da dođemo do mekane pomorandže u sredini. Tako je i sa Macho muškarcima – snažan karakter je primamljiv, ali se danas više vrednuje ona nežnija, unutrašnja strana.

Kulturološki gledano, u ovom delu sveta od muškarca se očekuje grubost ili tvrdoća. To očekivanje najbolje dočarava rečenica – dečaci ne plaču. Ovo se može tumačiti kao rezultat društvenih normi, kulturnih uticaja ili drugih faktora. Naša kampanja ima za cilj da izazove tu percepciju i istakne činjenicu da ispod površine svako ima svoju mekšu, ranjivu srž i da je potpuno u redu iskazati je.

Naš televizijski spot nesumnjivo doprinosi ovoj poruci. Ljudi mogu videti vaterpoliste kako vežbaju sinhronizovano plivanje. Iako je na većini takmičenja po pravilima dozvoljen nastup i muškarcima, sinhrono plivanje uglavnom se smatra ženskim sportom, te ga u velikoj većini praktikuju i u njemu se takmiče samo žene. Inače, reč je o izuzetno zahtevnoj sportskoj disciplini koja uključuje elemente plivanja, gimnastike i plesa. Dakle, na prvoj ravni nalazi se poruka da mačo muškarci treba da spoznaju i upoznaju ženski svet – njegovu gracioznost, lepotu, ali i kompleksnost i težinu. Ova scena je namerno uključena kako bi se pokazalo da i muškarci, koji se često doživljavaju kao grubi ili snažni, mogu pokazati eleganciju, gracioznost i spremnost da se povežu sa svojom mekšom stranom.

Izraz tvrd spolja upućuje na spoljašnji izgled ili ponašanje koje može stvoriti utisak čvrstine, snage, čak grubosti. To je maska koju ljudi nose kako bi se zaštitili ili ispunili društvena očekivanja. Istovremeno, Macho sladoledi su prepoznatljivi po tvrdoj čokoladi, koja je u spoljašnjem sloju, i mekoj kremastoj unutrašnjosti, što je poveznica koja je ključna za razumevanje kampanje.

Kakve su reakcije na kampanju, s obzirom da je drugačija i da propagira nešto što nije tipično za stanovnike ove regije?
Macho je brend koji oduvek prati ritam mladih generacija i odlikuju ga smele i potpuno drugačije kampanje. Pored lepih komentara i podrške, naišli smo na nekoliko negativnih reakcija, ali smatram da su one bile posledica nesagledavanja ukupnog konteksta i poruke ove kampanje. Uvek smo spremni da objasnimo nejasnoće i da, kao voljeni brend, šaljemo poruke koje će mladim ljudima, ciljnoj grupi Macho sladoleda, biti zanimljive i privući pozornost, ali i biti pozitivne. Ova kampanja im poručuje da prigrle svoju nežnu stranu i da je mačo, citiraću jedan odgovor iz naše interne ankete među zaposlenima, onaj ko najjače grli kad si najviše tužna. Drugim rečima – onaj koji se ne usteže da pokaže svoju nežnu stranu i spreman je da, u isto vreme, bude snažan oslonac.

Kako je nastala ova kampanja?
Ova kampanja, pored još jedne koju smo pripremili za naš brend Quattro, jeste plod rada regionalnog marketing tima, koji čine kolege iz više zemalja – Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine. Naš tim za marketing je regionalan i upravo zajednički rad omogućuje nam da se približimo potrošačima na svim tržištima gde se uživa u našim brendovima. Naposletku, najvažnije je slanje univerzalne poruke koja treba da nas liši stereotipnih pogleda na svet i pozove nas da ispoljimo svoju nežnu stranu, koja je itekako aktuelna na svim tržištima.

Sinhrono plivanje je dominantno ženski sport, kako ste uspeli da pronađete toliko plivača?
Iako je na većini takmičenja pravilima dozvoljen nastup i muškarcima, sinhrono plivanje uglavnom se smatra ženskim sportom te ga u velikoj većini praktikuju i u njemu se takmiče samo žene. Međutim, ima i muških plivača. Jedan od plivača iz TVC-a je član reprezentacije Srbije u sinhronom plivanju. Inače, reč je o izuzetno zahtevnoj sportskoj disciplini koja uključuje elemente plivanja, gimanstike i plesa.

Kako je Frikom kroz revoluciju u ukusima i tehnologiji promenio percepciju sladoleda?
Najveći izazov sa kojim se suočava ne samo industrija sladoleda, već brendovi i kompanije u svim sferama poslovanja, jeste njihova personalizacija. Industrija 4.0, sa novim tehnologijama veštačke inteligencije i opšte digitalizacije svih poslovnih procesa, doneće neslućene mogućnosti za prilagođavanje svih faza potrošačkog iskustva. Kompanija Frikom svojim inovativnim pristupom uspešno odgovara revoluciji u ukusima i tehnologiji i intenzivno radi na razvoju novih, iznenađujućih ukusa koji zadovoljavaju različite preferencije potrošača.

Na koji način Frikom koristi tehnološke inovacije kako bi pružio idealno rešenje za svakoga?
Stalno ulaganje u tehnološke inovacije osigurava da svaki pojedinačni proizvod bude vrhunskog kvaliteta. Tako gledamo na tehnološka unapređenja. Stvaranje nove vrednosti za potrošače, bilo u obliku novog proizvoda ili u vidu nematerijalne vrednosti, omogućilo nam je da smo danas sinonim za neprikosnoveni kvalitet i omiljeni sladoled u svakom domu. Naša tehnologija zamrzavanja i smrzavanja, kao i napredni procesi proizvodnje, osiguravaju svežinu, teksturu i bogatstvo ukusa u svakom zalogaju i potrošačima pružaju najbolje iskustvo prilikom konzumacije.

Kako balansirate tradicionalne ukuse sladoleda sa inovativnim ukusima koji privlače nove generacije potrošača?
Naši potrošači vole da isprobavaju nove proizvode, naročito u kategoriji sladoleda. Dosta truda i rada uloženo je u neprestano inoviranje značajnog dela portfolija, a to je nešto što potrošači očekuju od nas i ono po čemu smo prepoznatljivi. Bez obzira na činjenicu da cenimo tradiciju, sa pojedinim brendovima idemo u korak s novim trendovima, te slobodno mogu reći da je brend Macho postao sinonim za smele i drugačije kampanje.

Kako kompanija Frikom planira da ostane konkurentna u industriji sladoleda, koja se konstantno menja?
Svi poslujemo i takmičimo se na jednom tržištu i, ukoliko uzmemo u obzir da se u današnje vreme sve dešava velikom brzinom, od potrošačke navike do konkurencije, dolazimo do zaključka da se brendovi moraju razvijati zajedno sa svojim potrošačima i njihovim potrebama. Konstantnim osluškivanjem potreba i želja potrošača u kombinaciji sa inovacijama i kontinuiranim održavanjem kvaliteta proizvoda, verujem da smo itekako konkurentni u industriji sladoleda.