Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 45

Dan kada marketing ne spava

Black Friday je jedan od najvećih izazova e-commerca. Od strategija koje počinju nedeljama unapred do tehničke podrške velikih poseta i konverzija, a pre svega pitanja kako privući pažnju u moru oglašavanja i popusta. Delimo sa vama kako je agencija Loft 19 za klijenta Fashion&Friends za ovu online kampanju napravila revenue od +544%.

Važno je da napomenemo da smo napravili digital first kampanju, što čini veliku razliku od offline kampanja koje se samo podele na mrežama. Primenili smo multichannel pristup.

Najvažnije jeste početi celu pripremu na vreme. Strategija treba da bude poznata minimum dva meseca unapred kako bi dala pravac i stabilnost, ali da bi eventualne iznenadne promene algoritma, trendovi ili druga dešavanja na tržištu mogli da se isprate.

Ljudi u novčanicima imaju određenu sumu koju mogu da potroše za ovaj dan, a širok je dijapazon stvari koje im trebaju. Od bele tehnike, garderobe, do letovanja… Sve je jeftinije. I neretko jedan brend ima veoma sličnu komunikaciju svake godine. Stoga je bilo izazovno napraviti nešto novo, upečatljivo za našeg klijenta Fashion&Friends.

Angažovali smo komercijalna lica i modele koji su se razlikovali od dosadašnjeg artističnog i editorijalnog izgleda. Napravili smo video koji je nosio celu kampanju i pregledan skoro 55 hiljada puta. Kako bismo ispratili komunikaciju Crnog petka u sve materijale i sam set smo uneli dosta crne boje, na kojoj je kontrast pravila neon zeleno-žuta tipografija. Kontrastni vizuali su se pokazali kao dobri u prethodnom radu. Profile smo u potpunosti presvukli u prepoznatljive boje izmenivši čak i profilne slike i istaknute priče. Definitivno veliki značaj ima činjenica da smo i kreativnu i performans strategiju radili inhouse kao agencija Loft 19 te smo tačno znali šta nam treba.

Kako je klijent prethodne godine imao kriznu situaciju na Black Friday kampanji kada su obračunati dupli popusti, bili smo veoma obazrivi i spremni za ovu godinu u smislu komunikacije. Takođe, ove godine su odobreni manji popusti nego prošle tako da je bilo važno da frekvencija bude velika, a sadržaj upečatljiv.

Komunikacija najave dana popusta krenula je nedelju dana ranije. Poslat je i newsletter za pravljenje whishlist-e i čekanje popusta, zatim na dan popusta poseban.

Naše objave na Instagram feedu su došle do 760 hiljada korisnika, a njihov engagement je bio 165 hiljada. Sadržaj na Facebook-u je pregledan 450 hiljada puta. Storiji su zabeležili 8.327 link klikova. U toj nedelji Facebook je zapratilo 543, a Instagram 1589 ljudi. Za ovaj dan smo napravili i posebne stikere za Instagram.

Presudno dobro za našu kreativu bila je činjenica da je ona prvenstveno pravljena u video formatu, što nas je navelo da par meseci kasnije otvorimo Loft 19 Studio.

Prvo je puštena teaser YouTube zatim Converting Google display kampanje koje su pratile ostale.

Singergijskim delovanjem Meta Ads, Google Ads, Newsletter i Push notifications kanala postigli smo rast prihoda od čak 544% tokom trajanja akcije.

Tokom tizer faze, plasirali smo video sadržaj na YouTube kanalu, gde je akcenat bio na modelima koji nose Fashion&Friends atikle. Dalje, u converting fazi koristili smo Meta Ads dark posts i catalogue – gde posebno treba istaći važnu ulogu koju je igrala custom kreativa koju smo postavili na oglase uz pomoć Hunch creative automation platforme. Putem Google Ads platforme plasirali smo oglase putem Display kanala – Standard (Responsive, Static i HTML5 formati) i Dynamic remarketing. Baneri su pratili razigrani kolorit artikala videa iz teaser faze – zbog čega je korisnicima bilo lako da prepoznaju Fashion&Friends oglase i izdvoje ih od konkurencije.

Svi paid kanali su dodatno podražni owned kanalima – newsletterom i push notifikacijama, koji su zaokružili komunikaciju sa korisnicima koje smo ranije akvizirali a sada smo želeli da ih podstaknemo na akciju tj. kupovinu.

Pored akcijskih oglasa sve vreme su bile aktivne i Always-on Search kampanje, za koje smo napravili dodatne adaptirane oglase sa akcijskom komunikacijom – zbog čega su dobile dodatni boost.

„Black Friday akcija je dala izvanredne rezultate, prelazeći planirani target, a posebno treba istaći da je polovina prihoda došla putem aplikacije – gde su always-on App install kampanje i Push notifikacije dale sjajan rezultat, čime smo stvorili bazu lojalnih korisnika, samim tim umanjujući cenu po konverziji“,  rekao je Nikola Kušić, PPC team lead, Loft 19.

Pomenućemo metrike za Srbiju, ali smo kampanju primenili na pet tržišta.

Meta Ads su povećali kupovine za 1321%, a revenue za 1519%. ROAS je iznosio 33.29.

Sa druge strane convesion value na Google ads je povećan za 417%, a ROAS je iznosio 11.62.

Display prospecting kampanje su imale 2.7 miliona impresija, a remarketing 2.1 milion.

Newsletteri za BF kampanju čine 35% prihoda za novembar mesec.

Ako želimo da ostvarimo dobar online rezultat treba da kreiramo i takav sadržaj. Davno je prošlo vreme key visuala sa izloga butika koje se objavljuje na feed-u. Neophodno je imati omnichanel pristup ali prilagoditi komunikaciju svakom kanalu. I naravno, napraviti dobru simbiozu kreative i performansa.

Za Marketing mrežu tekst pripremio: Loft 19

PepsiCo pokrenuo inicijativu “Plus za planetu – promena počinje od tebe”

Povodom Svetskog dana ponovne upotrebe plastične ambalaže, koji se obeležava svakog 16. juna, kompanija PepsiCo, u saradnji sa Nacionalnom geografijom kao medijskim partnerom i JP Ada Ciganlija, pokrenula je akciju prikupljanja plastičnih flaša i time obeležila početak inicijative “Plus za planetu – promena počinje od tebe”. Kako bi skrenula pažnju na adekvatno odlaganje plastike, ali i značaj cirkularne ekonomije, kompanija PepsiCo poziva građane u Beogradu da donesu svoje iskorišćene plastične flaše na nekoliko „zelenih“ punktova.

Počevši od 16. juna, pa sve do 16. jula, flaše će se prikupljati u posebno obeleženim kontejnerima, koji će biti postavljeni na Adi Ciganliji, u tržnim centrima (Ušće Shopping Center, Delta City, BEO Shopping Center, Navigator i Ada Mall), kao i ispred hipermarketa Mega Maxi Ada.

„Ova inicijativa nastala je kako bismo ilustrovali sve ono što kao PepsiCo, na globalnom nivou, želimo da postignemo u okviru PepsiCo Positive strategije održivog razvoja. Kroz kontinuirano usmeravanje zajednice ka odgovornom ponašanju prema okruženju, želimo da ovaj poduhvat bude podsetnik  da samo udruženi možemo da napravimo promenu – što pokazuju i svi partneri okupljeni oko ove kampanje. Nisu u pitanju samo ciljevi koje želimo da postignemo, već to da odgovornost treba da bude način na koji živimo. Posebno smo ponosni na to što je ideja za ovu kampanju došla od zaposlenih koji svakodnevno grade kulturu održivosti iznutra“, izjavila je Ivana Vukić, menadžerka korporativnih komunikacija i javnih politika za Zapadni Balkan u kompaniji PepsiCo.

Još jedan od ciljeva ove akcije uključuje i izgradnju najveće strukture od plastičnih flaša preko veštačkog jezera na Adi Ciganliji i pokušaj obaranja Ginisovog ™ svetskog rekorda. Nakon toga, prikupljena plastična ambalaža u akciji, kao i flaše korišćene u izgradnji konstrukcije, biće odložene na adekvatan način, kako bismo im dali i novi život. Prepoznavši važnost ove teme, kampanju su podržali Ada Ciganlija, Nacionalna geografija, Sekopak, MPC Properties, Ada Mall, kompanija Delez Srbija, Gorska služba spašavanja Srbije i Belgrade Office Park.

Zajednički pozivamo sve Beograđane da daju svoj doprinos ovoj akciji, ali i stanovnike svih ostalih gradova u Srbiji da odgovorno koriste i adekvatno odlažu plastičnu ambalažu i svojim primerom podstaknu pozitivne promene u društvu.

Otvorene nominacije za prestižna Mark Awards 2023 priznanja!

Marketing mreža, treću godinu za redom, nastavlja da ističe, promoviše i nagrađuje najuticajnije marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, u okviru projekta Mark Awards. Nominacije su otvorene do 10. avgusta na sajtu www.mark-awards.rs

Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije, Mark Awards nagrade dodeljuju se pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.

“Nakon veoma uspešnog prvog i drugog izdanja Mark Awards, i ove godine Marketing mreža dodeliće priznanja stručnjacima iz kompanija koji su odbacili stare načine poslovanja i odlučili da budu drugačiji. Stručnjacima koji su odabrali da budu izvanredni i da se izdignu iznad kulture istovetnosti – izuzetnim rezultatima. Mark Awards nastavlja da nagrađuje pojedince za lične poslovne i profesionalne uspehe, koji svojim radom ostavljaju zvezdani trag na tržištu. Nagradićemo pojedince koji inspirišu, motivišu i podstiču druge da i sami dosegnu zvezde, a što ih i čini izuzetnim“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreže, koja je organizator projekta Mark Awards.

Na konkurs za nagrade Mark Awards mogu da se prijave svi marketing i komunikacijski stručnjaci iz kompanija u Srbiji, koji smatraju da su svojim radom i delima ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji. Na konkurs za Mark Awards priznanja mogu da se nominuju i marketing i komunikacijski stručnjaci iz regiona koji vode više tržišta, među kojima je i tržište Srbije, s tim što u formularu za nominacije navode realizovane projekte i postignute rezultate isključivo za tržište Srbije.

Stručnjaci iz kompanije mogu se prijaviti u jednoj od 11 glavnih kategorija, lično ili da ih nominuje neko od kolega i saradnika iz kompanija, agencija, medija sa kojima sarađuju. Pored toga, i ove godine biće dodeljeno Specijalno priznanje za lični doprinos razvoju struke. 

O tome ko će dobiti ovogodišnje Mark Awards nagrade odlučuje stručni žiri koji čine priznati i ugledni profesionalci iz kreativnih, PR, digitalnih agencija i kompanija. Njihova imena biće objavljena u narednim danima.

Nominacje su besplatne, a više informacija o nagradi, Pravilnik i formular za nominacije dostupan je na sajtu www.mark-awards.rs

Vizuelno rešenje Mark Awards 2023, pod sloganom „On you MARK, get set GOAL“, potpisuje agencija Ovation BBDO.

Effie Awards 2023: Ovation najuspešniji među agencijama

Sa dve srebrne i jednom bronzanom nagradom iz 6 finala, agencija Ovation bila je i najuspešnija na jučerašnjoj dodeli Effie Srbija Awards, u organizaciji IAA Serbia. Ovo takmičenje posebnu pažnju obraća na doprinos kampanja u poslovanju, prodaji i zdravlju brenda.

Projekti Unicef Srbija – „Kako si, ali stvarno“ i Centar Srce – „Zakazali smo“, nagrađeni su srebrom u kategorijama Non-profit i Small budget, a kampanja Clipsy – „Rispekt za sve što jesi“, bronzanim priznanjem u kategoriji Snacks. Među finalistima, našli su se i projekti Ovationa za klijente Chipsy – „Domaćinski zlatni“ i „Opasna akcija“, kao i za brend Boom Box – „Za čas ovas“.

Iz Ovationa još jednom zahvaljuju žiriju Effie festivala na nagradama, klijentima i članovima pobedničkih timova, ali i agencijama Luna TBWA, Rooster production i drugim partnerima koji su dali svoj doprinos na nagrađenim projektima!

Clipsy – Rispekt za sve što jesi

Unicef – Kako si, ali stvarno?

Ledeno dobra kampanja

REGION – Kad zapeku vrućine, neki u traženju osveženja ne biraju sredstva. Ima tu svega, od polivanja vodom iz lavora do strateškog pozicioniranja ventilatora u stanu, a neki jednostavno guraju glavu u frižider.

Inspirisani maštovitim ritualima za rashlađenje, Karlovačko i agencija Bruketa&Žinić&Grey napravili su kampanju za Karlovačko Ledeno. Ovo novo pivo pitko je, puno ukusa i ima termo etiketu.

 

Prva Tinder kampanja za zapošljavanje u regionu

Da li ste nekada čuli da je neko našao pravu ljubav na Tinderu? Verovatno jeste, ali pravi posao na dejting aplikaciji – sigurno NE. Nismo ni mi, sve dok tokom juna na pomenutoj aplikaciji nisu osvanuli neobični profili sa porukama: „Tražimo naložene“, „Ko kaže da uživanje mora da traje kratko?“, „Ako voliš vezivanje, ovo je mesto za tebe“…

U pitanju je prva kampanja za zapošljavanje u regionu, objavljena isključivo na Tinderu. Iza ovog inovativnog i potpuno neočekivanog pristupa u pronalaženju novih kadrova stoji agencija New Media Team.

Kampanja je nastala iz potrebe da se osveži pristup u traženju novih zaposlenih, koji su se umnogome zasitili standardnih oglasa za posao. Osmišljena je tako da targetira različite starosne grupe na pomenutoj dejting aplikaciji, plasiranjem poruka kreiranih tako da privuku pažnju svake od njih.

Princip, na kom je ideja bazirana, veoma je jednostavan i u potpunosti u skladu sa Tinder platformom – swipe desno sve zainteresovane uvezuje, ili Tinder „jezikom“ matchuje, sa agencijom i daje im više informacija o otvorenim pozicijama; swipe levo i kampanja odlazi u zaborav, zajedno sa ostalim neželjenim profilima.

Kroz šaljiva imena profila i njihove opise transparentno je predstavljeno da se radi o projektu zapošljavanja sa veoma jasnom namerom – da zaintrigira i motiviše korisnike Tindera koji se bave poslovima iz oblasti PR-a, marketinških komunikacija, digitalnog i influenser marketinga, dizajna, eventa i produkcije, da se prijave za otvorene pozicije. Naravno, zahvaljujući viralnom efektu koji je postignut, prijave stižu sa svih strana.

U svakom ima nešto posebno!

Kompanija Frikom lansirala je novu letnju kampanju za Quattro sladolede pod nazivom „Quattro – u svakom ima nešto posebno!“.

Kako se navodi na njihovom LinkedIn nalogu, svaki član porodice ima svoje jedinstvene poglede na svet, ali su svi ujedinjeni ljubavlju. „Naš Quattro slavi raznolikost unutar svake porodice, nudeći ukusni spektar aroma koje zadovoljavaju želje svakog pojedinca. Tu je ponešto za svakoga.“

Kampanju prati pesma „Totalno drukčiji od drugih“!, koja će sigurno postati hit ovog leta.

Sve je bolje kad si UP!

0

REGION – Agencija Why Not i New Startegy osmislili su i kreirali novu raspevanu kampanju za Zvijezda kečap.

Kreirali su komunikacionu platformu i TV spotove, koje su dodatno začinili ludim ritmom, navodi se na agencijskom LinkedIn nalogu.

Ključna poruka kampanje je SVE JE BOLJE KAD SI UP!

Objavljen BalCannes Report – kreativni pregled regije

Nakon što su proglašeni pobednici takmičenja BalCannes, koje se ove godine prvi put održalo na Danima komunikacija i ostvarilo najveći rast takmičenja u istoriji, okupivši najbolje od kreativnosti u pet zemalja regije, na jednom su mestu okupljeni važni rezultati ovog velikog takmičenja u kreativnosti. Agencije Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije mogle su se takmičiti u nizu od 13 kategorija tržišnog poslovanja u kojima i inače konkurišu na tržištu za kampanje sprovedene tokom dvogodišnjeg kvalifikacijskog perioda, u kojima je bilo moguće osvojiti zlatnu, srebrnu ili bronzanu nagradu.

Važnost BalCannesova izveštaja – osim što kreativno ujedinjuje regiju te podstiče zdravu konkurenciju, razmenjivanje znanja i iskustava, kao i otvaranja regionalnih horizonta, čime postaje istinski mozaik kreativnosti regije – leži upravo u činjenici da je sjajno ogledalo trenutnih struja na regionalnoj komunikacijskoj sceni, kao i tržištu, na čak 58 stranica.

SADRŽAJ REGIONALNOG REPORTA

BalCannes Report konceptualno je podeljen na tri celine: prva se odnosi na poredak po projektima, druga rangira oglašivače čiji su projekti učestvovali u takmičenju, dok se treća celina usredsređuje na agencijske lestvice. U izveštaju su tako dostupne rang-liste najboljih projekata, oglašivača i agencija u regiji, kao i poredak unutar pojedinih zemalja. Potrebno je istaći i da Report premijerno pokazuje – prvi put sa lestvicama po rangu, a ne abecedno – kako razmišlja žiri oglašivača, kao i kako su projekte ocenili članovi žirija iz agencijskih redova, a daje uvid i u stavove predstavnika strukovnih medija u žiriju.

POBEDNICI TAKMIČENJA BALCANNES 2023

Podsetimo, na Danima komunikacija u Rovinju Grand Prix osvojili su Pioniri Communications i Metalac za projekat Metalac x Konstrakta – Umetnica mora jesti kuvano. Titula najbolje agencije pet zemalja BalCannesa pripala je agenciji Bruketa&Žinić&Grey, a najboljim oglašivačima proglašeni su Radgonske gorice i The Fun&Fit Company. Posebna nagrada Editor’s Pick Award, u selekciji predstavnika strukovnih medija iz regije, otišla je u ruke Radgonskih gorica i agencije Bruketa&Žinić&Grey za projekat Untouched By Light.

„Osvojiti BalCannes znači biti najbolji u našoj regiji. Ponosni smo i zahvaljujemo svim našim delatnicima, klijentima Radgonske gorice, Croatia osiguranje i Saponija, te cenjenom žiriju i DK Festivalu što su nam omogućili da slavimo kreativnost. To je jedina stvar koja čini razliku u našoj industriji i to se nikada neće promeniti. Samo se tehnologije menjaju kao novi alati za kreativnost u službi tržišnog uspeha, što dokazuje i Brigometar Croatia osiguranja, jedan od naših nagrađenih projekata“, poručio je Davor Bruketa (Chief Creative Officer and Co-Chairman at Bruketa&Žinić&Grey).

Osim detaljnijeg uvida u pobedničke projekte, Report otkriva i brojne informacije o drugim projektima koji su na takmičenju osvojili zlata, srebra i bronze.

TOP 15 PROJEKATA NA BALCANNESU

U nastavku pogledajte kako izgleda lestvica projekata koji su ostvarili najviše ocene na takmičenju BalCannes 2023. Neki od projekata osvojili su jednak broj bodova, zato dele mesto na lestvici.
1. Metalac x Konstrakta – Umetnica mora jesti kuvano / Pioniri Communications / Metalac / Household
2. Beestro / Imago Ogilvy / Franck / Non-alcoholic Beverages
3. Untouched by Light / Bruketa&Žinić&Grey / Radgonske gorice / Alcoholic Beverages
4. The Sweds / Futura DDB / Lesnina MMS / Retail
5. 100% COVID FREE Journey / Studio Sonda / Gradska knjižnica Poreč / Tourism, Culture and Leisure
6. Vote (Glas) / Via Media / Helem nejse / Social Responsibility
7. Brigometar / Bruketa&Žinić&Grey / Croatia osiguranje / Finance and Insurance
8. Villa „Wilderness“ / Communis / WWF Adria / Social Responsibility
9. Literally for peanuts. / Why Not / The Fun&Fit Company / Food
18+ godina sa vama! Polovni automobili / Friday Finally / Polovni automobili / Miscellaneous
10. Domoljubna Žuja / BBDO Zagreb / Zagrebačka pivovara / Alcoholic Beverages
#volitePipi / Imago Ogilvy / Pipi / Non-alcoholic Beverages
Nije u redu u uredu / Señor / CESI / Social Responsibility
11. IN CHARGE DURING THE NIGHT / Agencija 101 / Burek Olimpija / Food
12. Otkrij Varteks / Señor / Varteks / Fashion and Beauty
13. Čvarak Dorina / Studio Sonda / Kraš / Food
14. Beestro / Imago Ogilvy / Franck / Social Responsibility
15. (NE)SIGURAN DOM / BBDO Zagreb / IKEA / Household

TOP 10 OGLAŠIVAČA NA BALCANNESU

U nastavku pogledajte kako izgleda lestvica oglašivača čiji su projekti ostvarili najviše ocene na takmičenju BalCannes 2023. Neki od oglašivača osvojili su jednak broj bodova, stoga dele mesto na lestvici.
1. Radgonske gorice / The Fun&Fit Company
2. Croatia osiguranje
3. Metalac / Jadran Galenski Laboratorij
4. Franck
5. Gradska knjižnica Poreč
6. Lesnina MMS / Helem nejse / Polovni automobili / Varteks
7. Konzum
8. A1 Srbija
9. IKEA / Pipi
10. Zagrebačka pivovara

TOP 10 AGENCIJA NA BALCANNESU

U nastavku pogledajte kako izgleda lestvica agencija čiji su projekti ostvarili najviše ocene na takmičenju BalCannes 2023. Neke od agencija osvojile su jednak broj bodova, stoga dele mesto na lestvici.
1. Bruketa&Žinić&Grey
2. Señor
3. Imago Ogilvy
4. Why Not
5. Pioniri Communications
6. Studio Sonda
7. BBDO Zagreb
8. FRIDAY FINALLY / Futura DDB / Utorak / Via Media
9. ZOO agencija
10. Leo Burnett Beograd

REPORT PREUZMITE NA LINKU

Degordian predstavio svoje novo pozicioniranje

Uoči svoje 14-godišnjice osnivanja, Degordian je prošao proces repozicioniranja te ga od danas poznajemo kao digital-first agency that helps businesses advance to the next level. Podsetimo, Degordian se dosad na tržištu pozicionirao kao strateško-kreativna agencija. Međutim, značajni događaji koji su obeležili njihovo poslovanje u protekle dve godine – utrostručen rast, reorganizacija u unite i osnivanje novih unita i otvaranje kancelarije u New Yorku, ali generalno i digital kao industrija poznata po brzom razvoju i čestim promenama, podstaknuli su Degordian da preispita svoje trenutno predstavljanje na tržištu te se ispostavilo kako ga je potrebno ponovno postaviti. Tim povodom razgovarali smo sa CEO-om Danielom Ackermannom kako bi nam predstavio osveženi identitet Degordiana i ispričao viziju za budućnost.

Kako to da ste se odlučili napraviti novo pozicioniranje?
Poslednje pozicioniranje smo radili 2018. godine, a u međuvremenu se dogodilo 100 stvari. Pre svega, Degordian ima tri puta veće prihode, potpuno smo prešli na organizaciju unita, pokrenuli i neke nove, restrukturirali se iz kancelarija po državama u jedan – Degordian One, stvorili novi proizvod – Stethoscope, napravili svoju prvu akviziju – Shopycode i otvorili kancelariju u New Yorku. Kompanija se iz temelja promenila, naš pristup se iz temelja promenio te je positioning morao to ispratiti.

Iako je odlično to što smo ostvarili ovakav rast, ipak je došlo do suštinske promene: Degordian je počeo kao digitalna marketinška agencija i, koliko god nam je to još uvek najveći deo poslovanja, to smo prerasli te se danas bavimo, naravno i marketingom, no i drugim konceptima. Sve više radimo na samom salesu sa taktikama kao što su lead generation, lead qualification, lead nurturing, sales automatization, itd. Sve smo dublje u HR vertikali sa Employer Branding unitom, Stethoscope productom i festivalom HR.WEEKEND. U produkciji sve više radimo na razvoju novih proizvoda i e-commercea gde ulazimo u digitalnu transformaciju i razvoj celih businessa. Kada to zbrojim, daleko više smo od marketinga, a kada bismo to morali okarakterizovati jednom rečju, to bi bio – business.

Šta znači sadašnje pozicioniranje?
Naše novo pozicioniranje glasi: digital-first agencija koja pomaže klijentima da svoj business dovedu na viši nivo. “Digital first agency” znači da je Degordianu digital uvek bio u krvi i uvek će biti. Sve što radimo je digitalno, inovativno, tehnološko, progresivno i to se nikada neće promeniti. Ipak, cilj nam je uvek raditi stvari koje imaju najviše smisla za klijenta i njegov business problem, i koliko god verujemo da digital i tehnologija mogu rešiti većinu problema, nekad će biti potrebno rešenje koje je van digitala i za to smo opremljeni. “Pomoći klijentima da business dovedu na viši nivo” znači da smo orijentisani na business i celokupno poslovanje klijenta – ne želimo raditi projekat samo zato što se čini cool, već želimo raditi onaj koji zaista čini razliku u poslovanju i pomaže klijentu da unapredi svoje poslovanje.

Osim positioninga Degordiana, i svaki je unit dobio svoje pozicioniranje. Koji je razlog tome?
Uvek smo pokušavali balansirati između velikog, širokog full service pristupa i manjih specijalizovanih unita. Strukturisanjem u unite, mislim da smo baš to postigli. Degordian je širok, snažan, integrisan te klijentima koji traže takve usluge, možemo tačno to deliverovati – lokalno, regionalno ili globalno. S druge strane, svaki je unit praktično postao agencija unutar agencije. Svaki ima svoju viziju, pristup, ciljeve, strukturu i na kraju, fokus. Svaki unit, svaki član unita razmišlja potpuno jednako i 100% je fokusiran na svoju viziju, a to je kako da u tom segmentu na svetskom nivou postanu apsolutni top.

Kakav je business plan za dalje – svaki unit je dobio svoj positioning, šta je sledeće?
Svakom unitu želimo omogućiti da se što više razvije u skladu sa svojom vizijom – svaki ima poprilično visok level autonomije. Zato svaki počinje imati i svoj positioning, a neke ćemo početi čak i spin-offati u svoje brendove pod Degordian umbrellom, odnosno u potpuno specijalizovane agencije, kako bismo još više naglasili snažnu specijalizaciju.

Kako će se to odraziti na Degordian – koji će biti odnos Degordiana i njegovih podbrendova?
Ovim potezom želja nam je unitima omogućiti jasniju komunikaciju njhove nišne ekspertize i dugogodišnjeg iskustva, a posledično će i Degordian brend jačati. Naime, svi uniti koji se spin-offaju u podbrendove biće deo Degordian grupacije. Degordian je i dalje krovni brend.

Rekli ste kako je jedan od razloga repozicioniranja i otvaranje kancelarije u New Yorku. Kako će se ovo odraziti na poslovanje u SAD-u?
Ne bih rekao da će pozicioniranje imati toliki uticaj, koliko sami podbrendovi. NYC i SAD kao tržište jako traže specijalizaciju. Što uže, to bolje. Degordian kao široka agencija nije bio najbolje pozicioniran za SAD tržište. No sa specijalizovanim brendovima i njihovim dobrim pozicioniranjem koje smo napravili, mnogo smo više fit i biće lakše probiti se.

Za kraj, kako će izgledati idući meseci za Degordian nakon ovog repozicioniranja? Koji su sledeći koraci i aktivnosti?
Spomenuo sam spin-offanje unita u zasebne podbrendove. Uskoro ćemo lansirati prvi takav, i to upravo naš tech sektor specijalizovan za e-commerce te product i website development. Zatim krećemo raditi na spin-offu idućeg unita u podbrend, a u 9. mesecu održat ćemo naš prvi HR.WEEKEND. Za kraj, Stethoscope je u pregovorima za investicije, a i njega čeka potpuni rebrending. Leto nam definitivno neće biti mirno!