Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 46

Snažan tim je ponos i ključ uspeha svake kompanije

Nataša Pavlović, direktorka poslovnog područja marketinga u kompaniji Mercator-S, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o svojoj profesionalnoj karijeri, na koje uspehe je najponosnija, koje rezultate je postigla od kada je na ovoj poziciji i zašto je važno da iza brenda stoji snažan tim.

Kako je započela Vaša karijera u marketingu? Jedna anegdota ili zanimljivost sa početka karijere?

Bio je to prvi CV koji sam poslala, odmah po završetku studija, prvi konkurs na koji sam se javila, prošla četiri krugova selekcije i od jula 2009. godine sam u kompaniji IDEA, današnjem Mercator-S. Čak ima i anegdota baš uz sam konkurs, kada sam nakon konkursa otišla na unapred uplaćeno letovanje, sigurna da imam vremena, u slučaju da dobijem posao. Dogodilo se tako da mi je telefon zazvonio u trenutku kada sam posle 15 sati puta izašla iz autobusa, saznala da sam dobila posao i da počinjem sledeći dan. Isti dan nazad. Najvažnije, opet bih sela u taj bus istog dana i vratila se u Beograd.

Da li je marketing Vaš dream job i zašto?

Imala sam tu sreću da studiram marketing i od samog početka karijere budem u marketingu i prođem sve pozicije unutar onoga što jedna naučna disciplina kao takva ima. Mogućnost da imaš pristup svim istraživanjima, da analiziraš tržište i potrošača, da kreiraš strategije, projekte, doprinosiš konkretno rezultatima poslovanja, a da pri tome imaš slobodu kroz kreativnost je ono zbog čega je marketing za mene dream job. Umetnost i nauka kombinovane u jednoj disciplini.

Ko ili šta je najviše uticalo na Vaš profesionalni put?

Ljudi, uvek su ljudi ti koji ostavljaju najveći uticaj na nas. Lideri, mentori i kolege sa kojima sam sarađivala i sa kojima sarađujem. Njihova stručnost, iskustvo i podrška su mi omogućili da rastem i razvijam se. Drugi deo medalje je iskustvo i neprekidno učenje, mi ljudi najviše učimo kroz vreme i iskustvo, što više pokušaja, situacija, novih projekata, to smo bolji kroz vreme, to donosimo brže i bolje odluke, kao što danas AI funkcioniše, samo što za razliku od veštačke inteligencije, mi uvek ukalkulišemo i emocije u celu računicu, pa je svaki korak tog puta ustvari prožet emocijama koje su neprocenjiva konstanta koja sve ovo čini jedinstvenim.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji? Zašto?

Svaki milestone mi je bio važan, ma koliko mali on bio u nekim trenucima, za mene je svaki taj stepenik bio jedan deo slagalice, neke velike slike koja će sigurno na kraju moje profesionalne karijere imati i neki deo slagalice viška, a i neki deo koji nedostaje. I to je ok, to će je učiniti jedinstvenom i drugačijom. Najviše sam ponosna na činjenicu što sam u kompaniji u kojoj sam počela kao pripravnik u marketingu dobila priliku da posle 10 godina vodim marketing kompanije koja je prošla kroz velike promene i integracije i koja je danas jedna od najvećih kompanija u Srbiji i što sada četrnaest godina kasnije i dalje svakodnevno sa istom željom i voljom radim. Ponosna sam na sve nagrade za ceo tim kroz vreme, a zatim je usledilo veliko priznanje i nagrada – Mark Awards.

Prva ste dobitnici Mark Awards priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year. Šta za Vas lično znači ovo priznanje? Na koji način je ovo priznanje uticalo na Vašu dalju karijeru?

Ako su najveće vrednosti nagrade upravo njeni dobitnici, jako je važno da su nagrađeni osobe koje to zaista radom i znanjem zaslužile. Zato ovo priznanje meni znači mnogo i predstavlja veliku odgovornost. Želim da inspirišem druge, svoj tim, nove mlade ljude koji dolaze u kompaniju i sve one koji imaju priliku da čuju moju priču, da se trud i rad uvek isplati, da istražuju nove ideje, preuzimaju rizike i teže inovacijama, da upijaju znanje i grade iskustvo, kako bismo zajedno gradili bolju budućnost za naše brendove i industriju.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Vodama, vode vode me…

REGION – Agencija McCann Zagreb kreirala je novu kampanju za Jana vodu.

Kako se navodi na agencijskom Instagram profilu, prošetali su obroncima Žumberka, udahnuli svežinu šume i potražili svoj odraz u koritu potoka. Krenuli su u potragu za sobom i vratili se bogatiji. Pronašli su svoj izvor.

„Na putu do njega zapjevali smo – Vodama, vode vode me…, i stvorili prepev legendarne pesme sa Mladenom Bodalecom, Jasenkom Hourom i Zvonimirom Dusperom. Sve zahvaljujući Jani“, navode iz agencije.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McCann Zagreb (@mccannzagreb)

Krize nas teraju da razmišljamo “van okvira”

Danijela Gašparac, Head Of Market Research – CEO Advisor, Telekom Srbija i Marketing and Communication Consultant, Srbija voz i UNDP, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o  tome na koji način će inflacija i kriza uticati na marketinšku industriju u Srbiji.

U kom smeru će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište u 2023. godini u Srbiji?
Tržište će nastaviti da se kreće u istom smeru u kom ide već poslednjih godina, a to je konstantno unapređenje korisničkog iskustva. Vidimo ogromnu promenu u verovanjima o tome šta marketing zapravo jeste. Više se ne radi o pokušaju da ubedite ljude da kupuju od vaše kompanije ili da rade sa njom. Umesto toga, prioritet se pomerio ka pružanju najbolje korisničkog iskustva koje će naterati ljude da se vraćaju po još. Kupac sada očekuju besprekorno iskustvo od prve iskre interesovanja pa do korisničke podrške nakon prodaje, tako da sada cela kultura kompanije i komunikacija treba da budu usmerene ka kupcu. Pored personalizovanih marketinških poruka, potrebno je da nađemo način da slušamo i odgovaramo na njihova pitanja, što podrazumeva, danas više nego ranije, koordinaciju marketing, pre svega, digital tima sa korisničkom podrškom i prodajom. Rast onlajn sadržaja dao je potrošačima više moći. Oni više nisu pasivna strana, ne čekaju da im putem reklama kažemo koliko je neki proizvod odličan. Umesto toga, oni rade sopstveno istraživanje. Dakle, moramo im ponuditi nešto više od informacija. Čak 73% ljudi kaže da je korisničko iskustvo važan faktor u njihovim odlukama o kupovini.

Na koji način će inflacija i kriza uticati na marketinšku industriju u Srbiji?
“Teška” vremena zahtevaju “težak” rad, koji onda rezultira natprosečnim rezultatima! Verujem da manji budžeti otvaraju prostor da dodatno budemo kreativni i pronađemo nove načine kako da naša poruka dođe do kupca/korisnika.

Kako planirati neplanirane scenarije i na najefikasniji način iskoristiti resurse sa kojima raspolažemo?
Ono čemu nas je pandemija naučila, jeste da uvek očekujemo neočekivano! Niko nije mogao da predvidi kako će 2020. promeniti lice marketinga. Oni koji su pažljivo planirali svoje marketinške aktivnosti na osnovu onoga što su znali na početku te godine, našli su se da moraju da odbace svoj plan i počnu od nule. U nekim slučajevima, to je rezultiralo još kreativnijim rešenjima i kampanjama, a svakako je pokazalo značaj digitala i personalizacije poruka koje šaljemo. Mislim da je dugoročan marketing plan neizvesan u svim vremenima, jer mnogi faktori ne zavise samo od vas, već i od celokupnog tržišta i konkurencije. Ali tu neizvesnost treba da prigrlimo, budemo agilni, transparentni i fokusiramo se na faktore koje možemo da kontrolišemo. I opet, nesigurna vremena i krize nas teraju da razmišljamo „van okvira“ i dovode do inovacija.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Raspisan konkurs KAKTUS Talents 2023!

Deveti festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2023 (powered by Shoppster) održava se ove godine pod sloganom „Add to heart“. Ove godine tokom festivala slavićemo snagu kolaboracija, ali i sagledati potencijale – pojedinaca, timova, agencija i brendova.

Tim povodom, Marketing mreža raspisuje, peti po redu, konkurs za takmičenje mladih talenata iz agencija u Srbiji – KAKTUS Talents.

Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a radovi i ideje koje budu kreirani u okviru takmičenja biće donirani socijalnom preduzeću ili udruženju na čiji brief su takmičari imali zadatak da odgovore.

Na takmičenje mogu da se prijave mladi profesionalci iz agencija u Srbiji, starosti do 32 godine.

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Brief će se odnositi na izradu kampanje za određeno socijalno preduzeće ili udruženje, a identitet socijalnog preduzeća ili udruženja, njihovi ciljevi, strategija, kao i sve dodatne informacije biće poznate 28. septembra na dan brifiranja. Takmičari će imati na raspolaganju 48 sati da odgovore na brief.

Žiri KAKTUS Talents Award čini 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije, kao i jedan tajni član – predstavnik socijalnog preduzeća ili udruženja, čija imena će biti objavljena u narednim danima.

Prijavljivanje timova otvoreno je do 22. septembra na sajtu https://kaktus.rs/ i potpuno je besplatno.

Kako je nastala najuspešnija Fashion&Friends kampanja?

U komercijalnoj euforiji Dana zaljubljenih, odlučili smo da prikažemo kako zaista izgleda traženje pravog poklona i podelimo to sa ciljnom grupom našeg klijenta Fashion&Friends. Uz dobru strategiju i relatable kreativu ostvarili smo izvanredne rezultate u procesu koji delimo sa vama.

Trudili smo se da cela kampanja bude nešto sa čime će ljudi moći da se poistovete. Od situacija, do reakcija, odabira influensera, produkcije, a da na kraju damo konkretno rešenje ovog slatkog problema. Vodeća lica kampanje bili su influenserka i model Anđelka Tomašević i influenser Đura fiskultura, čiji je uticaj doprineo brand awareness-u.

Kao i uvek koristili smo omnichannel pristup, detaljnu strategiju oglašavanja, a kreativnu i video produkciju smo radili inhouse. Loft 19 kao agencija se veoma zalaže za negovanje oba stuba poslovanja, te iako smo na tržištu poznati najviše po performasu i e-commerce klijentima, veoma polažemo na content zbog kog smo za potrebe video produkcije otvorili Loft 19 Studio.

Napravljena su četiri osnovna i tri dodatna videa koja su pregledana više od dva miliona puta. Pratila su ih 63 storija i 3 posta i pregršt kreativa za oglašavanje sa temom Dana zaljubljenih.

Kampanja je podeljena u dve faze. Teaser faza kojom smo kod potrošača stvarali potrebu uz 4 engaging videa, newsletter najave i app push notifikacije. Zatim je usledila converting faza u kojoj smo nastavili sa ovim kanalima uz fear of missing out komunikaciju, a dodali smo im Google ads display kampanje kao podsticaj na kupovinu i Meta broad i remarketing kampanje.

Sve detalje kampanje pogledajte u case videu, a ovde predstavljamo neke od najvažnijih brojki.

Meta Ads napravile su revenue od +242% i ROAS 26. Google kampanje su povećale conversion value za 434% i napravile ROAS 39. Prihod putem newslettera je porastao za 35%.

Ono što je za nas najvažnije jeste da smo drastično prešli target klijenta napravivši total revenue od +422%. To čini ovu kampanju jednom od najboljih u istoriji online poslovanja ovog brenda.

Ovo je kampanja na koju smo kao agencija izuzetno ponosni, ali svaka saradnja koja donosi dobre rezultate bazirana je kaooperaciji obe strane i poverenju. Tako je i sada slučaj sa klijentom Fashion&Friends koji je imao apsolutno razumevanje da efektivne digitalne kampanje moraju biti digital native kako bi imale najbolje rezultate. Što znači da imaju jači učinak nego TVC ili offline kampanje samo plasirane na mreže. Takođe, formula uspeha za nas jeste da performans i kreativa dolaze iz iste agencije kako bi komunikacionih šumova bilo što manje, a rezultati što bolji.

Za Marketing mrežu tekst pripremio: Loft 19

 

Dok ti guglaš, ja već gulaš!

REGION – Podravka Goveđi gulaš već godinama drži sam vrh lestvice na tržištu Hrvatske i susednih zemalja zahvaljujući tradiciji, hrvatskom poreklu, kvalitetu i domaćem ukusu.

Iako njegova izvrsnost traje već 65 godina, priprema je znatno brža. Upravo je to bila inspiracija za novu kampanju koju je Podravka realizovala u saradnji sa agencijom Bruketa&Žinić&Grey.

U kampanji vidimo da neki satima guglaju inspirativne recepte za večeru, dok drugi ukusan obrok imaju u nekoliko minuta jer, kako kaže jedan od likova u televizijskom oglasu – dok ti guglaš, ja već gulaš.

Podravka gulaš: Tok ti guglaš, ja već gulaš from Bruketa&Zinic&Grey on Vimeo.

Zašto je nadrealizam u marketingu (ponovo) tako primamljiv?

Cipela ili automobil? Ili je to ipak jedrilica? Tašna ili autobus? Kaiš ili voz? Čekajte, da li mi to dobro vidimo? Da li je to kroasan ili mačka?!

Sve je u redu, nismo poludeli, samo navodimo nekoliko najzanimljivijih primera upotrebe nadrealizma u marketingu koje smo mogli da primetimo na Instagramu u poslednje vreme. Da budemo precizniji: predstavljanje aksesoara u ovom maniru potez je modnih kuća koji je u prethodnom periodu postao izuzetno popularan, dok “slučaj” kroasana i mačke zapravo datira iz 2013. godine kada je brend Life Buoy Hand Wash prikazao kampanju “You Eat What You Touch” aludirajući na važnost pranja ruku pre pripreme hrane, ali na vrlo zanimljiv i neobičan način.

Foto: Jeremy Wong, itsnicethat.com

Italijanski brend Tod’s svoju najnoviju kolekciju luksuznih cipela i kožne galanterije prezentovao je u formi prevoznih sredstava koja nas vode na omiljene letnje destinacije. U redu, možda bismo više voleli da smo zaista na moru, ali jasna je poruka koju je brend želeo da prenese i osećaj koji je želeo da probudi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tod’s (@tods)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tod’s (@tods)


Francuska modna kuća Jacquemus dala je pečat ulicama Pariza “provozajući” svoje prepoznatljive modele tašni, a ako je sudeći prema komentarima na društvenim mrežama, ovo je jedna od najboljih kampanja ikada.

Modna kreatorka Isabel Marant takođe se poigrala nadrealnim elementima i na neočekivani način najavila svojim kupcima jednako neočekivani limited edition poklon.

Ukoliko se prisetimo da je nadrealizam kao umetnički pravac nastao iz otpora prema ustaljenim konvencijama te imao za cilj da šokira, zbuni i sasvim sigurno privuče pažnju svojim apsurdom, ne treba da nas iznenađuje to što je i marketinška industrija odlučila da iskoristi ovaj stari-novi pristup.

Imajući u vidu gužvu koja je prisutna na društvenim mrežama, brendovima je više nego ikada potrebno “ono nešto” što će zaustaviti skrolovanje. Koristeći se hiper-kreativnošću, brendovi stvaraju jedinstvena, neočekivana iskustva za svoje kupce navodeći ih da proizvode sagledaju iz potpuno drugačijeg ugla. Iako je modna industrija možda najbolja oblast za eksperimentisanje ovog tipa, i druge mogu da pronađu način da uključe malo nadrealnog, magičnog i bajkovitog u svoje kampanje.

Nadrealizam u marketingu omogućen je i olakšan korišćenjem CGI (computer generated imagery) i, naravno, veštačkom inteligencijom. Primena računarske grafike kreativcima daje slobodu da stvaraju kako realistična, tako i sasvim otkačena, provokativna dela koja često umeju da budu mnogo efektnija od klasičnih fotografija ili video snimaka. CGI kampanje su jednostavnije za dalje prilagođavanje zahtevima, a nije neobično ni da se na ovaj način lakše uključuju i bude željene emocije kod ciljne publike. Već znamo, emocije su ključne za preduzimanje akcije.

IKEA gotovo uvek koristi CGI (prvi put je to učinila 2006. godine sa Bertil pinewood stolicom), LEGO takođe, a dobri primeri jesu i virtuelna armija luksuzne modne kuće Balmain, kao i drugi virtuelni influenseri kojima nije strana saradnja sa svetskim brendovima.

Korišćenje svih ovih digitalnih alata nije ništa novo u svetu marketinga, ali možda može da bude nešto novo u vašem pristupu. Pokušajte – možda se iznenadite rezultatima!

Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Tomić, Smartpoint Adria Brand Specialist

Foto: Instagram (@tods, @jacquemus, @isabelmarant, @shudu.gram)

Pregledaj se. Meni za ljubav!

0

Svaka osma žena u Srbiji oboli od raka dojke, a više od 1.600 njih izgubi najvažniju bitku svake godine. Ukoliko se otkrije na vreme i leči, stopa izlečenja od raka dojke je u 90% slučajeva uspešna, zbog čega su važni prevencija i preventivni pregledi, među kojima je i mamografski pregled, koji se preporučuje svim ženama od 45 do 69 godina starosti.

Verujući u snagu zajedničke akcije, u kojoj se poruka glasnije i dalje čuje kada je više ljudi prenosi, Grand kafa je pomogla Ženskom centru „Milica“ za prevenciju raka dojke i podržala ih kampanjom.

Naime, zajedno sa Udruženjem za tržišne komunikacije (UEPS), a u okviru takmičenja Young Lions Srbija, mladim kreativcima iz sveta advertajzinga otvorena su vrata da pokažu svoje umeće kroz zadatak da osmisle kampanju za prevenciju raka dojke. Tako je nastala kampanja: „Pregledaj se. Meni za ljubav!“, „iz pera“ mladih kreativaca Nevene Petrović i Nikole Mijailovića iz agencije McCann Beograd.

Oni su uspeli da na jednostavan i efektan način pošalju važnu poruku o ljubavi i podršci naših najmilijih svim važnim ženama u našim životima! To je ono što svako od nas kao pojedinac treba i da radi. S druge strane, mi ćemo se kao kompanija i dalje truditi da podsećamo, motivišemo i edukujemo žene koje su stub našeg društva. Ujedno, kako verujemo u moć i snagu koju imaju mladi umetnici, nastavićemo da da ih ohrabrujemo da i ubuduće razvijaju svoje talente, tako što će kreativnu energiju koristiti za kreiranje poruka koje će pokretati sve nas da uradimo nešto dobro za sebe, a i druge, kažu u Grand kafi.

Kampanja „Pregledaj se. Meni za ljubav!“ se realizuje uz pokroviteljstvo Ministarstva zdravlja Republike Srbije i podršku Instituta za javno zdravlje, a u saradnji sa udruženjem za tržišne komunikacije UEPS, Grand kafom, agencijom McCann Beograd i fotografom Nebojšom Babićem. Ovaj projekat pomogle su i agencije UM Beograd, Media House i Two Rivers.

Leo Burnett najefikasnija agencija u Srbiji po Global Effie Index izveštaju

Effie Worldwide objavio je godišnju rang listu kompanija/agencija koje su sprovele najefektivnije kampanje u prethodnoj godini. Global Effie Index prepoznaje i rangira najuspešnije globalne, regionalne i lokalne marketinške agencije, oglašivače i brendove, a među njima su se našle i agencije iz Srbije.

Najuspešnije domaće agencije su Leo Burnett, New Moment New Ideas Company, Communis, Baš čelik (produkcija) i Fullhouse Ogilvy, dok su kod oglašivača najbolje pozicije pripale kompanijama A1 Srbija, Hemofarm, Bambi, The Coca-Cola Company, WWF International i Atlantic Grupa.

Poredak domaćih agencija i oglašivača na globalnom Effie indeksu efikasnosti sastavljen je na osnovu bodova ostvarenih na srpskom Effie takmičenju.

Señor je najefektivnija agencija u Hrvatskoj – potvrdio Global Effie Index

REGION – Objavljen je najnoviji Global Effie Index, najopsežnije istraživanje marketinške efikasnosti u svetu. Hrvatska agencije Señor našla se u samom vrhu liste, kako na nacionalnom, tako i na globalnom nivou.

Nakon osvojenog Effie Grand Prixa na prošlogodišnjim Danima komunikacija i uvrštavanja Nije u redu u uredu u top 100 najnagrađivanijih kampanja po efektivnosti u svetu od strane World Advertising Research Center-a, Señoru je pristiglo još jedno priznanje. Global Effie Index Señoru je dodelio titulu najefektivnije agencije u Hrvatskoj!

Sjajan rezultat ostvarili su i među globalnom konkurencijom, gde su proglašeni 26. najefektivnijom nezavisnom agencijom na svetu.

Global Effie Index je istraživanje koje meri efektivnost zasnovanuu na rezultatima prošlogodišnjih Effie Awards takmičenja. Agencije, mreže, grupe, brendovi i oglašivači prikupljaju bodove putem kampanja koje su osvojile nagradu ili ostvarile status finalista na globalnom, regionalnom ili nacionalnom Effie takmičenja. Tako je ove godine, pri sabiranju bodova za plasmanna rang listi indeks uključio više od 4300 prijava iz 125 zemalja sveta, a Señoru je ovo prestižno priznanje pripalo kreiranjem kampanja: Nije u redu u uredu za udruženje CESII dalje osigura vavaš mir za Wiener osiguranje te Ljudski je uspoređivati! za bonbon.

A o značaju ovih nagrada govorila je Señorova Super managing direktorica Iva Kaligarić: „S obzirom da sam u srcu strateg, za mene su ove nagrade kao Oscari. U Señoru smo od početka postavili standard po kojem, bez udaljavanja od zagrebačkog botaničkog vrta, bez obzira na set ograničenja malog tržišta, verujemo da možemo stvarati svetske ideje. S druge strane, Effie više od 50 godina predstavlja zlatni standard marketinške efektivnosti, a dajući nam kontekst na globalnom nivou osveštava nas da naši ideali nisu pusti snovi (a i da se u svetu kotiramo bolje od agencije Mother London:). Iza ovih priznanja stoji sjajan tim koji neprestano istražuje, analizira, uči i insistira na kreativnoj izvrsnosti što dugoročno donosi rezultate i smisao našem poslu.

CESI – Nije u redu u uredu

 

Wiener osiguranje — I dalje osiguravaš mir

 

bonbon — Ljudski je uspoređivati!