Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 47

Izabela Albrychiewicz nova izvršna direktorka GroupM CEE

REGION – WPP-ova medijska investiciona grupa GroupM, unapredila je Izabele Albrychiewicz i postavila je na čelo GroupM tržišta Centralne i Istočne Evrope. Albrychiewicz ovim postaje izvršna direktorka GroupM CEE koja obuhvata 10 tržišta: Hrvatska, Češka Republika, Bosna i Hercegovina, Mađarska, Poljska, Rumunija, Srbija, Slovačka, Slovenija i Ukrajina.

Albrychiewicz odmah preuzima novu poziciju, nakon što je četiri godine bila izvršna direktorica GroupM Poljska i ukupno već preko 24 godine provela u mreži WPP.

Usklađivanje tržišta Centralne i Istočne Evrope omogućava GroupM da udovolji zahtevima klijenata. Kao izvršna direktorica, Albrychiewicz će raditi na podršci ambicijama klijenata i ostvarivanju njihovih poslovnih ciljeva. Deset tržišta kojima će rukovoditi ključna su za rast i razvoj klijenata unutar EMEA regije.

Izabela Albrychiewicz, izvršna direktorka GroupM CEE dodala je: „Dok sam neformalno vodila udružena tržišta Centralne i Istočne Evrope za GroupM, imala sam priliku upoznati i razumeti tržišta ove regije. Vidim veliki potencijal za bližu saradnju te razmenu znanja i inovacija. Formalizacija moje nove uloge poklapa se sa trendom oglašivača da regionalno strukturiraju svoje marketinške sektore i njihovim zahtevima prema partnerskim agencijama da se usklade sa tom strukturom. U svojoj novoj ulozi biću bliža potrebama oglašivača i specifičnostima globalizujućeg medijskog tržišta. Kao najveći igrač na tržištu, sa udelima koji se kreću oko 30% investicija u oglašavanje, GroupM i naše agencije u jedinstvenoj su poziciji da podrže klijente u definisanju nove ere oglašavanja.”

Nova kampanja za PreKrašne kolačiće

REGION – Kraš i agencija Utorak pokrenuli su novu kampanju za PreKrašne kolačiće.

Kako se navodi na Krašovom LinkedIn nalogu, osim što imaju dilemu koja je reklama bila najbolja do sada, tako imaju i jednu zajedničku Prekrašnu dilemu: koji ukus odabrati?

Pogledaj nove Prekrašne reklame pune dileme i podseti se da dileme zapravo nema, jer su svi naši kolačići PreKrašni.

Tvrd spolja, mekan iznutra

Frikom i agencija Spellcaster pokrenuli su novu kampanju za za brend Macho.

Hrabra kombinacija ukusa crne čokolade i pomorandže i slane karamele i kikirikija, hrskava spoljašnjost i nežna, kremasta unutrašnjost Macho sladoleda opravdavaju slogan „Tvrd spolja, mekan iznutra“, navode u kompaniji Frikom.

Kako kažu, ovaj slogan ima za cilj da pozove sve nas da ispoljimo svoju nežnu unutrašnjost, ma koliko da se naša spoljašnjost čini grubom i čvrstom. „Macho sendvič ili Macho tamna čokolada i pomorandža, svejedno je – svaki od njih ima svoju tvrdu i nežnu stranu. Da nije tako, ne bi bili Macho. Isto je i sa ljudima. Hvala našim kolegama iz Spellcaster koji su na moderan način, kroz slike, bez reči, uspeli da prenesu poruku da se snaga i nežnost mogu sinhronizovati u jednom“, navodi se na kompanijskom LinkedIn nalogu.

Radna grupa Ministarstva trgovine za Zakon o oglašavanju bez medijskih udruženja

Koalicija za slobodu medija je danas upozorila da je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine Srbije osnovalo Radnu grupu za izmene i dopune Zakona o oglašavanju bez predstavnika novinara. Ta koalicija je u saopštenju pozvala Ministarstvo da ponovo razmotri odluku o formiranju radne grupe i uvrsti u nju predstavnike relevantnih medijskih asocijacija.

Koalicija je ocenila da je to „još jedan propust“ Vlade Srbije u vezi s Medijskom strategijom čija nova verzija kasni već tri godine.

„Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je 17. maja 2023. osnovalo radnu grupu za izmene i dopune Zakona o oglašavanju, a o tome nije ni obavešteno Ministarstvo informisanja i telekomunikacija koje je nadležno za implementiranje Medijske strategije u kojoj se četiri aktivnosti vezuju za oblast oglašavanja“, piše u saopštenju.

Koalicija je dodala da je „uređenje oblasti oglašavanja ključno za uspostavljanje fer i transparentnog medijskog tržišta“, te da je osnovni preduslov za održivost pre svega privatnih medija.

Podsetila je da je država propustila da na početku primene Medijske strategije izradi sveobuhvatnu analizu relevantnog medijskog tržišta koja je trebalo da obuhvati i tržište oglašavanja i da, kako je ukazano, da jasnu sliku šta su problemi u ovoj oblasti, a koji utiču na pluralizam medijskog sadržaja.

„Posebna pažnja u Strategiji posvećena je tzv. državnom oglašavanju (oglašavanju organa javne vlasti i privrednih društava koji su u delu ili u potpunosti u državnom vlasništvu) koje posebno utiče na poremećaj medijskog tržišta favorizovanjem određenih medijskih kompanija“, piše u saopštenju.

Koalicija je navela i da je „više puta“ dobili obećanje od Vlade Srbije i premijerke ane Brnabić da će biti uspostavljena koordinacija među radnim grupama osnovanim radi izmena i dopuna medijskih i drugih relevantnih zakona koji se pominju u Medijskoj strategiji.

Ocenila je da “ Vlada nastavlja sa lošom praksom netransparentnog i nekoordinisanog rada“ što, kako je ukazano, samo otežava i usporava procese reformi koji su važni za celokupno srpsko društvo.

Koaliciju za slobodu medija čine Asocijacija medija, Asocijacija onlajn medija (AOM), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Poslovno udruženje Asocijacija lokalnih i nezavisnih medija „Lokal Pres“ i Fondacija Slavko Ćuruvija.

Izvor: Beta

Foto: Unsplash

11. izdanje SoMo Borca powered by Httpool u novom formatu!

Nakon prošlogodišnjeg spektakularnog jubilarnog izdanja dodele najvažnije digitalne nagrade u regiji, ove godine organizacijski tim SoMo Borca powered by Httpool priprema brojne novosti koje će ovu nagradu podići na potpuno novi nivo. Najveća novost je da je suorganizator ovogodišnjeg izdanja Hrvatsko društvo digitalnih izdavača (HUDI), kao i da će se SoMo Borac powered by Httpool po prvi put održati u formi celodnevne konferencije.

Ovogodišnji program biće održan 17. novembra u Zagrebu, a konferencija će se odvijati u dva streama. Ugledni nacionalni i inostrani stručnjaci deliće svoje znanje s ciljem pozicioniranja i razvoja struke u regiji, a nakon razmene znanja i iskustava, tradicionalno sledi svima dobro poznat najbolji party u gradu koji ni ove godine neće razočarati.

„Prošle godine smo srušili rekorde s prijavama, interesovanjem i posećenošću naše dodele i partya i to nam je dalo vetar u leđa da ove godine postavimo još više ciljeve, kako u sadržajnom, tako i iskustvenom i edukativnom smislu. Uz naše partnere i suorganizatore, ne sumnjam da će ovo zaista biti jedan veliki korak ka napretku digitalne struke u regiji”, rekla je Ružica Vrdoljak Ličina, izvršna direktorica nagrade SoMo Borac.

HUDI je vodeće strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje učestvuju u digitalnom oglašavanju. Njihovi ciljevi su oblikovanje pravila i standarda na digitalnom oglašivačkom tržištu, prenošenje znanja i trendova sa razvijenih digitalnih tržišta na nacionalno te podizanje opšteg nivoa znanja i stručnosti na tržištu uz deljenje znanja i resursa među zajednicom. Iste vizije o razvoju regionalne digitalne zajednice na svetski nivo dovele su do saradnje SoMo Borca powered by Httpool i HUDI-ja koja će svoje ciljeve i ostvariti.

Ozren Kronja, izvršni direktor Hrvatskog udruženja digitalnih izdavača istakao je važnost saradnje: “HUDI je prepoznao SoMo Borac kao projekat koji zaista okuplja zajednicu najvećih digitalnih stručnjaka s ovih prostora i stoga se izuzetno radujemo saradnji. Kao vodeće strukovno udruženje doprinećemo SoMo Borcu s ogromnim digitalnim sadržajem, znanjem i stručnošću. Istovremeno nam je ovo izazov jer prvi put ostvarujemo ovako važnu saradnju i želimo opravdati poverenje koje smo dobili. Verujem da ćemo zajedničkim snagama i znanjem zaista i doprineti razvoju struke.”

Osim novog izdanja konferencije, ovogodišnja dodela nagrada sadržavaće i nove kategorije. Kategorija “Best Digital OOH” obuhvatiće formate koji prethodnih godina nisu mogli učestvovati u takmičenju za ovo važno priznanje struke, a novost je i kategorija TikTok koji je već dobro poznat alat mnogih kompanija za stvaranje dodatne vidljivosti i komuniciranje ključnih poruka.

Iz Httpool by Aleph koji je i ove godine glavni sponzor, ističu zadovoljstvo oko zajedničkog cilja – razvoja digitalne ekonomije i promocije digitalnog marketinga u regiji, s ciljem maksimiziranja povrata investicije oglašivačima. „SoMo Borac je jedan od najvećih i najrelevantnijih digitalnih marketinških događanja u regiji te samim tim i centralno mesto za razmenu znanja, najnovijih trendova te primera dobre prakse iz kojih svi mogu da uče. Httpool je, s druge strane, aktivan učesnik digitalnog ekosistema, te kao zastupnik vodećih digitalnih medijskih platformi poput Twittera, Mete, Spotifya, Snapchata i Digital Turbinea želimo da nastavimo da razvijamo svest o važnosti visokih standarda performance marketinga u regiji, što je u SoMo Borcu posebno vidljivo kroz kategoriju nagrade Special mention by Httpool“, zaključuje Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica hrvatske podružnice Httpool by Aleph, dodajući kako se podrška SoMo Borcu prirodno uklapa u misiju kompanije – edukaciju globalnog tržišta u digitalnom marketingu na društvenim mrežama.

Dražen Šumić je novi direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji

0

Kao direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji (Microsoft Development Center Serbia, MDCS) Dražen Šumić, sa statusom Microsoft Partnera, će biti zadužen za dalji strateški razvoj centra u Beogradu, koji je odavno izgradio svojevrstan imidž unutar globalne kompanije i važi za jedan od najvažnijih razvojnih centara u Evropi. U MDCS-u se stvaraju najinovativniji servisi globalne kompanije koje koriste milioni ljudi širom sveta, kao što su Cloud servisi i razvoj generativne veštačke inteligencije.

„Zahvaljujući radu koji smo svi zajedno uložili, danas je MDCS značajno drugačije mesto nego 2011. godine u momentu kad sam se ja priključio timu. Sada imamo preko 600 inženjera, a naš centar je odgovoran za neke od ključnih Microsoft servisa. Zahvaljujem se mom prethodniku Draganu Tomiću, na dosadašnjem uspešnom vođenju, od koga sam lično mnogo naučio. MDCS je razvojni centar sa kompletnim procesom razvoja softverskih proizvoda, ali i rada sa korisnicima kako bi ih oni usvojili. Naša ključna snaga se nije promenila, a verujem da nikada i neće: zajedništvo i želja da budemo najbolji“, istakao je Dražen.

Znanje, talenat, motivacija, vizija i multidisciplinarni tim koji pronalazi pragmatična rešenja, izvršava projekte brzo i blisko sarađuje sa klijentima, su bili ključni u dosadašnjem pozicioniranju MDCS-a. Svi projekti razvojnog centra u Srbiji su priznati, kako na najvišem nivou korporacije, tako i od strane miliona korisnika i ucrtavaju Srbiju kao važnu IT destinaciju.

“Nastavljamo put naše vizije da postanemo glavni centar razvoja za Istočnu Evropu u Microsoft-u, sa centralnim kampusom u Beogradu. Kako bismo ostvarili zacrtano suština je u svakodnevnom napredovanju i nadogradnji znanja, jer živimo industriju koja isključivo ceni inovacije”, zaključio je Šumić.

Dražen je u Čačku završio Gimnaziju, a potom ETF u Beogradu 2003, na kom je magistrirao 2008. Softverskim inženjerstvom se bavi od kraja studija do danas. Microsoft-u se pridružio 2011- godine, kao Product Manager u SQL timu, a tokom poslednjih 8 godina je vodio Product Management i Data Science timove za Azure cloud servise i SQL Server. Stutus Partnera u kompaniji stekao je u septembru prošle godine.

Više o MDCS-u na linku.

Upoznajte mlade lavove agencije McCann Beograd, predstavnike Srbije na Cannes Lions festivalu

Na nedavno održanom Young Lions 2023 takmičenju za Srbiju, žiri je, kao najbolje, izabrao rešenje koje su osmislili Nevena Petrović i Nikola Mijailović iz agencije McCann Beograd pod sloganom „Pregledaj se! Meni za ljubav“. Njihov rad u kategoriji print, predstavlja odgovor na brif Ženskog centra Milica, udruženje za podršku i zastupanje pacijentkinja sa rakom dojke i karcinomom grlića materice, na temu prevencije. Sa Nevenom i Nikolom razgovarali smo o kreativnom procesu i timskom radu koji ih je doveo do pobedničkog postolja, kao i očekivanjima koja imaju od odlaska u Kan.

Da li i koliko se razlikuje pristup jednog kopirajtera i jednog dizajnera istom brifu?

Nikola: Mislim da ne mora nužno da se razlikuje, ali u većini slučajeva dizajner će inicijalno gledati da na brif odgovori rešenjem koje vizuelno nosi jaku poruku, dok će kopirajter gledati da poruku upakuje u reči. Problem nastaje kada jedna strana mora da žrtvuje svoj deo, a u idealnim okolnostima i dizajn i kopi šalju istu poruku istom jačinom, svaki na svoj način.

Nevena: To zavisi od samog brifa. U ovom slučaju, naš pristup se dosta razlikovao jer sam ja zadatak posmatrala kao potencijalno celu kampanju, dok se Džoni fokusirao na konkretan plakat i činjenicu da se takmičimo u kategoriji print. Ne znam ni sama koliko puta smo čitali brif reč po reč da bismo odlučili u kom smeru da krenemo.

U okviru Young Lions takmičenja rok za izradu rešenja izuzetno je kratak, na koji način je to uticalo na vas i vašu kreativnost?

Nevena: Prilično brzo smo odbacivali ideje koje nisu na prvu loptu bile jasne, što je na kraju i dovelo do toga da dođemo do prave ideje. Kratak rok je najviše uticao na naše spavanje i činjenicu da smo mogli još da doteramo prezentaciju, da smo za to imali više vremena.

Nikola: Do konačne ideje smo došli relativno brzo, veći problem od manjka vremena bio je da se odlučimo da li ostajemo pri toj ideji i odmah je razvijamo u potpunosti ili ćemo iskoristiti još koji sat za dolazak do još neke, potencijalno bolje ideje. Ovako kratak rok nas je samo naterao da brže reagujemo i radimo.

Koji je bio presudni momenat kada ste rešili da će „Meni za ljubav“ biti hajlajt vaše kampanje? Da li ste razmišljali i o nekim drugim pravcima?

Nevena: Volela bih da čujem kako će Džoni da odgovori na ovo pitanje. Ja sam odmah znala da je to to, dok je on želeo da razmišljamo još malo. Tu je bilo dosta polemike, pokušali smo i neke druge pravce, ali smo se na kraju ipak vratili na ovaj, jer smo u njega nekako najviše verovali.

Nikola: Bilo je dosta predloga i sa jedne i sa druge strane, većinom slabih naravno, ali je bilo i nekoliko ne toliko lošijih od finalnog. Ipak finalni koncept je najbolje odgovarao na brif i delovao je kao najzaokruženiji od svih. Presudni momenat je bio negde oko 3 ujutru kada više nismo mogli ni da stvaramo ni da se raspravljamo.

Zašto ste se odlučili da poruku o važnosti prevencije raka dojke pošaljete iz perspektive koja nije ženska?

Nevena: Uf. Mnogo stvari je dovelo do toga, to nije bila ideja na „prvu“. Zadatak je bio da poruka bude razumljiva i ženama u ruralnom području, da bude motivišuća i da ih ne uplaši i pored stravičnih statistika. Činjenica je da su njima porodica i njihovi najbliži na prvom mestu. U jednom trenutku nam je samo palo na pamet šta bi bolje motivisalo žene da odu na pregled, do poruka njihovih najdražih: „Pregledaj se, meni za ljubav“. Tada smo i shvatili koliko je zapravo važno da poruku šaljemo iz muškog ugla. Dodatni motiv bila je i zabrinjavajuća statistika brakova i veza koje su propale nakon otkrivanja raka kod žena.

Šta očekujete od odlaska u Kan?

Nevena: Da se šokiramo cenama! Iskreno, mislim da ne možemo ni da zamislimo šta nas tamo čeka. U fokusu nam je pre svega takmičenje, ali i dobar provod.

Nikola: Ja očekujem da pokidamo koliko možemo u takmičarskom delu, a posle toga, kakvi god bili rezultati, da se baš dobro provedemo na tim žurkama koje nam svi toliko pominju i naravno naučimo dosta na predavanjima koje nam malo manje pominju.

Kreativnost vs. medijski zakup – isključuje li jedno drugo?

0

Na ovogodišnjem IAB Bulgaria Mixx Awards 2023 događaju u organizaciji IAB Europe u Sofiji predstavljeni su najnoviji trendovi u digital sferi na forumu pod nazivom “Unzip your finest “. IAB Bulgaria je glas digitalne industrije u Bugarskoj gde profesionalci u industriji dele svoja znanja i učestvuju u panel diskusijama.

Ivan Brozović, Regional Digital Business Operations Director Mediabrands SEE, je bio član žirija za dodelu IAB MIXX nagrada u Bugarskoj, a održao je i predavanje na temu “Medijska kreativnost: Šta očekivati od vaše medijske agencije”. Tema tog predavanja jako je značajna za celu medijsku industriju, a njegovi uvidi mogu se primeniti u svakoj agenciji. O predavanju i odnosima između klijenata i agencije, razgovarali smo sa Ivanom.

1. Na predavanju si pokrenuo jako važnu temu, kreativnost u radu jedne medijske agencije. Pošto si bio uključen u projekte na internacionalnom nivou, koliko je važna uloga kreativnosti medijskoj agenciji kada dobije brif od klijenta?

Često se medijske agencije promatraju kao kompanije u kojima se ljudi više bave brojkama i „dosadnim“ tablicama, što jeste veliki deo posla medijske agencije. Ja često volim reći da smo mi medijaši više matematičari nego kreativci – barem u onom klasičnom smislu te reči gde se kreativcima smatraju kolege iz kreativnih agencija (dizajneri, copywriteri, art directori, kreativni directori). Izuzetno je važno da su i medijske agencije kreativne na svoj način te da kroz poznavanje medijskog prostora i razumevanje ciljne grupe tog poslovnog okruženja i ciljeva klijenta definiše najbolju strategiju i taktike za ispunjenje tih ciljeva. Suštinski, kreativnost u medijskim agencijama se ogleda u tome koliko dobro možemo iskoristiti medije i tehnologiju, u uslovima ograničenih budžeta, kako bi kreativna poruka kampanje ostala upamćena i dovela do najboljih mogućih rezultata.

2. Da li možeš malo bliže da nam približiš svoj koncept podele„Gatto“ ? Koliko je važno u osmišljavanju kreativnih ideja „thinking outside the box“ pristup i na koji način treba pristupiti svakom brifu koji dobije jedna medijska agencija od klijenta?

Dugo sam razmišljao o tome zašto se ponekad na medijske agencije gleda kao na onaj manje kreativni deo advertising industrije i zapravo sam došao do zaključka da je to iz razloga što se često kreativnost promatra kroz odličan vizual ili vrhunski copy. Kreativnost je puno širi pojam od toga, pa je tako nekako nastao i GATTO kao koncept kroz koji ja (a nadam se i puno drugih) promatram kreativnost. Ukratko, radi se o pet izjava kojima možemo definisati šta znači kreativnost i šta znači biti kreativan:
• Generating original ideas
• Applying imagination
• Thinking divergently
• Taking risks
• Original and valuable outcome

Naravno, poseban naglasak tu je na izjavu „Thinking divergently“ koja podrazumeva razmišljanje „van kutije“ i istraživanje puno različitih rešenja i pristupa problemu koji je kroz brief postavljen. Kako bi se to uspešno radilo, potrebno je biti otvorenog uma te imati volju istraživati i rešenja koja se možda smatraju nekonvencionalnima.

Konkretno govoreći, kada se dobije brief, ponekad ona standardna i očigledna rešenja nisu nužno i najbolja. Upravo iz tog razloga treba proširiti vidike i istražiti sve potencijalne opcije kako bi se postigao najbolji rezultat za klijenta.

A po mom shvatanju, upravo to znači biti kreativan.

3. Sada kada znamo na koji način treba pristupiti zadatku, da li smatraš da je osim nekonvencionalnih rešenja, važno i biti spreman na neuspeh? Da li smatraš da ima istine u mantri Semjuela Beketa koja kaže „Pokušaj ponovo, ponovo padni, padni bolje (try again. fail again. fail better.?

Naravno, jer jedno podrazumeva drugo. Biti kreativan u bilo kojoj sferi, pa tako i u zakupu medija, znači da trebamo biti spremni preuzeti rizik. Isprobavanje nečeg novog, drugačijeg, nikad viđenog isto tako dovodi do toga da nemamo unapred definisane benchmarke i teže je predvideti ishode.
No, ključ svega je u tome da ako i “padnemo”, da idući put “padnemo bolje”. U današnje doba, imamo neverovatne mogućnosti prikupljanja svih mogućih podataka te analize istih. Na taj način možemo jako dobro videti šta je pošlo pogrešno i šta napraviti sledeći puta bolje. Dakle, trebamo učiti iz svojih i tuđih grešaka.

Ipak, rekao bih da u našoj regiji, u advertising industriji, još uvek nije razvijena “fail faster” mantra i da se češće traže već proverena i isprobana rešenja, te da niti mali neuspeh iz kojeg se uči nije prihvatljiv… a na taj način nismo kreativni, ne idemo napred i propuštamo prilike za puno bolje rezultate na tržištu.

4. Kao što znamo, klijenti traže da agencije osmisle vrhunske ideje a nisu prilagodili budžet za tako nešto. Na koji način možemo sa malim budžetom dođi do najboljeg rešenja? Šta je sve potrebno uzeti u obzir u kreiranju jedne ideje za klijenta?

Najlakše je biti kreativan sa neograničenim budžetom. Kreativnost se i uočava u situacijama kada su nam resursi (a i budžeti) ograničeni. No, treba uzeti u obzir da to ne znači da se sa malim budžetom može napraviti bilo šta… ali se može izvući maksimum iz njega. Tu uvek trebamo biti realni jer neke ideje su možda jako dobre i jako kreativne, ali isto tako imaju troškove koji ih prate i nisu u skladu sa definisanim budžetom.

Kada razmišljamo o strategiji za klijenta i definišemo ideju, moramo:
• znati koji su ključni poslovni KPI-jevi za klijenta
• znati koji su glavni ciljevi kampanje ili neke aktivnosti
• poznavati ciljnu grupu klijenta
• razumeti aktivnosti konkurencije
• razumeti trendove na tržištu
• poznavati stanje medija i tehnologiju

Kada to znamo, ključno je razvijati rešenje koje ima potencijal ostvariti rezultat i dati vrednost za klijenta. Biti kreativan kreativnosti radi nije naš posao i koliko god određeni advertising projekti izgledali kao umetnost, ipak su oni tu da donesu poslovnu vrednost za klijenta. To naravno nikako ne znači da ne trebamo izazivati status quo, da ne trebamo paziti na estetiku i da ne trebamo konstantno tražiti svežu perspektivu i pogled na poslovni problem koji je stavljen pred nas.

5. Na konferenciji si spomenuo neke od projekata na kojem je agencija UM radila. Da li možda možeš da nam približiš na koji način ste prepoznali problem i ispunili ciljeve klijenta upotrebom medija na projektima za Perfecta Dreams i Pirinsko ledeno. Na koji način ste upotrebom tehnologije i programatic buyingom došli do najboljih rezultata za kampanju?

Ponekad je teško od puno odličnih kampanja izdvojiti samo neke, no kada je vreme ograničeno, nađe se način.

Recimo, naši klijenti i partneri iz Perfecta Dreamsa su se našli u situaciji u kojoj svoj brand žele repozicionirati i dići ga u Premium kategoriju, što sam kvalitet proizvoda u potpunosti podržava. Samim time je naš zadatak bio jasan, no morali smo pronaći najbolji način kako bismo prezentovali brand na premium način, a opet da osiguramo da se svi brand parametri podignu na željeni način. Možda je najbolje videti kako smo to napravili iz videa niže:

LINK NA VIDEO CASE STUDY PERFECTA DREAMS – Perfecta Dreams – #ostvarisvojesnove.mp4

Kod Pirinskog se naša i kreativnost naše partnerske agencije Proof ispoljavala u apsolutnom poznavanju i razumevanju mogućnosti koje nam tehnologija daje. Kako bismo u potpunosti efikasno iskoristili definisani budžet, a tako i osigurali ispunjenje ciljeva smo išli na personalizaciju i povećanje relevantnosti tako što su se oglasi prikazivali samo kada su zadani uslovi bili ispunjeni – što je u suprotnosti sa nekim standardnim pristupom kojem je cilj pokriti što više ljudi sa oglasima i imati najveći doseg. I to je možda najjednostavnije prikazati kroz video case study:

Ova oba case study-a mogu biti primer kreativnosti u medijskim agencijama – kroz razumevanje ciljeva klijenta, poslovnog okruženja i ciljne grupe, predložena su rešenja koja na izuzetno relevantan način dovode do pozitivnih rezultata.

6. Dotakao si se teme AI tehnologija u medijskom svetu. Da li već možda vidiš budućnost AI-a? Da li danas klijenti traže rešenja koja su nastala upotrebom AI tehnologija i kolika je važna sinergija između svega?

AI je u zadnje vreme baš “hot topic” i postavlja se jako puno pitanja – od upotrebljivosti i etičnosti, a javljaju se i određeni strahovi. No, svesni smo da se razvoj tehnologije ponekad može usporiti, ali se teško može zaustaviti i to vredi i za razvoj AI-a.

Osobno mislim da je AI dobra stvar (naravno, pod uslovom da radi u skladu sa etičnim i moralnim načelima) i da nam može pomoći da radimo pametnije, brže i lakše.

Danas živimo u vremenu kratkog fokusa i malih, brzih pobeda, gde je dugoročno planiranje nešto što je više na lestvici lepih želja nego pravog planiranja. Nažalost, različite globalne krize nas teraju na to da smo spremni na brze promene, pa gotovo svakodnevno. Isto tako, tehnologija se razvija sve brže, promene su sve češće, a trendovi sve kraći. Uz to, naše ciljne grupe su sve zahtevnije prema brandovima, a proporcionalno im stvari postaju dosadne puno pre.

Kako bismo ostali relevantni, sinergija u razumevanju tehnologije, razumevanju kupaca, kreativni pristup i efikasni medijski pristup će biti jedini način za isporuku kampanja koje donose vrednost. U tom pogledu, korišćenje AI-a kao alata koji će nas ubrzati i olakšati nam sve procese će biti neizbežno. A naravno da i mnogi klijenti već danas razmišljaju o AI-u i sa svojim partnerskim agencijama razmenjuju informacije o tome kako različite AI alate koristiti u procesima vezanima za advertising – od dizajna, copywritinga, pa i medijskog planiranja.

No, suštinski smatram da će jedna stvar ostati i dalje ista, ali i najvažnija – a to je strateški pristup te vođenje podacima kako bi se kreirali pravi insighti koji će dovesti do kreativnih ideja… a AI nam može pomoći da budemo brži i efikasniji u tom procesu. Mislim da je za sve u advertising industriji bitno što pre prihvatiti AI i videti kako ga uklopiti u procese, jer sa odbijanjem tehnologije ćemo jako brzo postati nerelevantni – jer u današnjem svetu više ne jede veća riba manju, nego brža sporiju, a AI nam daje tu priliku da budemo brži.

Potpuno iskrena kampanja

Širom Srbije osvanuli su bilbordi i oglasi domaćeg brenda ePlaneta kojim se najavljuje internet prodavnica ovog brenda. Ono što je iznenadilo većinu jeste način na koji je brend rešio da komunicira – POTPUNO ISKRENO!

Iako oglasi ne smeju da lažu o proizvodu, između ostalog to i zakon zabranjuje, navikli smo da nam predstavljaju „ulepšanu stvarnost“. Ono što nismo navikli i što još ređe srećemo je da nam se brend obraća potpuno iskreno.

Da, i ePlaneta priznaje da to radi zbog zarade, što je i normalno, ali da nam brend kaže da nam neki proizvodi možda i neće biti potrebni, da su obezbedili besplatnu dostavu samo kako bismo posetili baš njihov portal… takve reči nismo navikli da čujemo od brendova. U vreme kada svi obećavaju „kule i gradove“, hvale se da su najbolji, da su nam baš oni neophodni, „navuku“ nas sa nekim društveno korisnim ciljem, bombarduju nas različitim marketing forama, ova kampanja predstavlja pravo osveženje.

Iza kampanje sa ponosom (iskreno) stoji tim agencije DRV.

Posetite sajt ePlaneta

Vatrogasac kao frizer? Bolje NE!

Agencija Friday Finally i kompanija Infostud pokrenuli su novu kampanju „Da pravi čovek bude na pravom mestu“.

Kampanja je započela tizerom, serijalom „životnih priča“ u kojima anonimni automehaničar priča kako je pronašao posao u salonu lepote, a vatrogasac kako je vatrogasnu stanicu zamenio šamponjerom.

Kampanja je nastavljena zanimljivim TV spotovima koji poručuju – pronađite idealan posao na poslovi.infostud.com.