today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Krize nas teraju da razmišljamo “van okvira”

Danijela Gašparac, Head Of Market Research – CEO Advisor, Telekom Srbija i Marketing and Communication Consultant, Srbija voz i UNDP, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o  tome na koji način će inflacija i kriza uticati na marketinšku industriju u Srbiji.

U kom smeru će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište u 2023. godini u Srbiji?
Tržište će nastaviti da se kreće u istom smeru u kom ide već poslednjih godina, a to je konstantno unapređenje korisničkog iskustva. Vidimo ogromnu promenu u verovanjima o tome šta marketing zapravo jeste. Više se ne radi o pokušaju da ubedite ljude da kupuju od vaše kompanije ili da rade sa njom. Umesto toga, prioritet se pomerio ka pružanju najbolje korisničkog iskustva koje će naterati ljude da se vraćaju po još. Kupac sada očekuju besprekorno iskustvo od prve iskre interesovanja pa do korisničke podrške nakon prodaje, tako da sada cela kultura kompanije i komunikacija treba da budu usmerene ka kupcu. Pored personalizovanih marketinških poruka, potrebno je da nađemo način da slušamo i odgovaramo na njihova pitanja, što podrazumeva, danas više nego ranije, koordinaciju marketing, pre svega, digital tima sa korisničkom podrškom i prodajom. Rast onlajn sadržaja dao je potrošačima više moći. Oni više nisu pasivna strana, ne čekaju da im putem reklama kažemo koliko je neki proizvod odličan. Umesto toga, oni rade sopstveno istraživanje. Dakle, moramo im ponuditi nešto više od informacija. Čak 73% ljudi kaže da je korisničko iskustvo važan faktor u njihovim odlukama o kupovini.

Na koji način će inflacija i kriza uticati na marketinšku industriju u Srbiji?
“Teška” vremena zahtevaju “težak” rad, koji onda rezultira natprosečnim rezultatima! Verujem da manji budžeti otvaraju prostor da dodatno budemo kreativni i pronađemo nove načine kako da naša poruka dođe do kupca/korisnika.

Kako planirati neplanirane scenarije i na najefikasniji način iskoristiti resurse sa kojima raspolažemo?
Ono čemu nas je pandemija naučila, jeste da uvek očekujemo neočekivano! Niko nije mogao da predvidi kako će 2020. promeniti lice marketinga. Oni koji su pažljivo planirali svoje marketinške aktivnosti na osnovu onoga što su znali na početku te godine, našli su se da moraju da odbace svoj plan i počnu od nule. U nekim slučajevima, to je rezultiralo još kreativnijim rešenjima i kampanjama, a svakako je pokazalo značaj digitala i personalizacije poruka koje šaljemo. Mislim da je dugoročan marketing plan neizvesan u svim vremenima, jer mnogi faktori ne zavise samo od vas, već i od celokupnog tržišta i konkurencije. Ali tu neizvesnost treba da prigrlimo, budemo agilni, transparentni i fokusiramo se na faktore koje možemo da kontrolišemo. I opet, nesigurna vremena i krize nas teraju da razmišljamo „van okvira“ i dovode do inovacija.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!