Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 42

Napravili smo savršen proizvod za većinu zoomera

Tamara Pajević, marketing direktor u kompaniji HEINEKEN Srbija, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o Heineken® Silver pivu i kada je pravo vreme za rađanje novog brenda u okviru kompanije.

Nedavno, na spektakularnoj audio-vizuelnoj žurci, HEINEKEN je predstavio novo Heineken® Silver pivo. Po čemu je ovaj događaj bio jedinstven i na koji način su posetioci mogli da osete “srebrni buzz”?
Želja je bila da kroz fantastičnu atmosferu, najsavremenije audio vizuelne efekte na spektakularan način približimo našu novinu potrošačima, pružimo im priliku da dožive i osete izuzetnu svežinu Heineken® Silver-a, dok uživaju u muzici naših poznatih domaćih DJ-eve, ali i velike zvezde Frenky Wah.

Zadatak nije bio lak, ali utisak je da je ceo tim obavio sjajan posao, jer je preko 2.000 gostiju moglo da, na nesvakidašnji način doživi muziku, oseti boje i upozna novi proizvod na našem tržištu. Dobili smo sjajne komentare posle događaja, a i reakcije na društvenim mrežama su bile izvanredne, što nas sve raduje.

U kojoj meri je experience marketing važan za povezivanje brenda sa potrošačima?
Verujem da je stvaranje zabavnog i jedinstvenog iskustva jedno od najboljih načina za povezivanje sa potrošačima. Na taj način, ono što brend priča i iza čega stoji, donosimo u stvarnost i dajemo potrošačima priliku da ga zapravo prožive, povežu sa lepim uspomenama i situacijama.

Žurka u Hangaru je odličan primer, jer smo tokom te noći u pravom smislu oživeli lagani ukus Heineken® Silver piva.

Kada je pravo vreme za rađanje novog brenda u okviru kompanije? Po čemu je Heineken® Silver pivo drugačije?
Pravo vreme je kada imate proizvod koji donosi nešto novo za tržište, samim tim na kvalitetan način odgovora na potrebe potrošača koje se menjaju. Potreba za nečim novim, drugačijim, jedinstvenim, još je više prisutna kod mlađih generacija.

Verujemo da novi Heineken® Silver ispunjava te uslove, jer je interesantan generacijama koje odrastaju u digitalnom dobu, a pritom pruža jedinstveni lagani, ekstra-osvežavajući ukus, ima suptilnu voćnu aromu, a uz sve to niži procenat alkohola. Sve se to postiže procesom hladnog odležavanja na -1 stepen.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Autentičnost gradimo iskrenom komunikacijom

Nataša Jokić, Marketing & R&D Director u Nectar Group, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o kupcu budućnosti.

U industriji u kojoj posluje kompanija Nectar – ko kupuje, a ko kupovinu inspiriše?
Nectar grupa, kao jedna od vodećih food & beverage kompanija u regionu, u svom portfoliju ima iconic brendove sa dugom tradicijom i bogatim nasleđem. U centru svih naših aktivnosti je potrošač, pri čemu se posebna pažnja poklanja segmentaciji i targetiranju krajnjih korisnika, ali i donosiocima odluke o kupovini. Kada je u pitanju naš odnos sa potrošačima, rekla bih da inspirišemo jedni druge zahvaljujući jakim emocionalnim vezama koje uspešno gradimo dugi niz godina.

“Me, me, me” – da li je to kupac budućnosti? Ko je kupac budućnosti Nectar proizvoda?
Sve u vezi sa potrošačima je podložno brzim i stalnim promenama: očekivanja, motivacije, prioriteti, navike kupovine. Svedoci smo da su dani “business as usual” za nama. Obraćamo se 100% digital generaciji koju motivišu dostignuće i rezultat, a ne radni okvir od 9 do 17h. Pokreću ih personalizovano iskustvo i “better for me” propozicije. Design thinking, tehniku kreativnog rešavanja izazova, usvojili smo kao našu redovnu poslovnu praksu u procesu strateškog brend pozicioniranja upravo u cilju boljeg razumevanja potrošača i njihovih budućih potreba.

Potrošač danas od brenda očekuje da u komunikaciji bude autentičan, a poruke personalizovane. Šta to konkretno znači? Da li brendovi i na koji način pitaju potrošače da zajedno kreiraju priče?
Autentičnost gradimo kroz originalnu, iskrenu i doslednu komunikaciju koja mora da odražava identitet i vrednosti brenda. Istraživanja pokazuju da mlađe generacije prednost daju brendovima koje percipiraju kao transparentne i autentične, pri čemu dodatnu vrednost kreira i asocijacija sa svrhom. Najčešće su najbolja rešenja upravo najjednostavnija, ona koja dotiču ljudsku istinu na način da se u njoj prepoznamo. Odličan primer je Nectar komunikaciona platforma utemeljena na našoj Nije svejedno filozofiji i prepoznatljivom Nije svejedno humoru. Nije svejedno znači preuzeti odgovornost, dati sve od sebe i izboriti se za ono do čega nam je stalo.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Novi Smoki WOW filling za feeling koji nema greške!

Jelena Poduška, Marketing Manager for savory group of brands SBU Snacks u Atlantic Grupi, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o Smoki WOW inovaciji i kampanji koja je pitala potrošače „imaju li osećaj za fililing“.

Pitali ste potrošače – imaju li osećaj za filling? Šta se u stvari krije iza ovog tizer pitanja?
Mladi danas žive za WOW momente, a sve što nosi u sebi WOW prizvuk sastavni je deo njihovog života i interesovanja. Tizer „IMAŠ LI OSEĆAJ ZA FILLING” igra je reči koja sa jedne strane otkriva funkcionalni benefit proizvoda u vidu bogatog punjenja, ali isto tako i jedinstveni „WOW” osećaj koji se javlja kada ga probamo. Time na poseban način stvaramo konekciju između potrošača, njihovog omiljenog Smoki brenda i novog proizvoda. Ono što je zanimljivo jeste da smo upravo sa ovakvom tizer kampanjom na društvenim mrežama izazvali mnoštvo pozitivnih komentara. Neki su nam i skretali pažnju da u ispisu treba da piše reč „feeling“, ali kao što već znate, uz Smoki – Nema greške, te je i „filling“ sa razlogom tako ispisan.

Šta potrošači mogu da očekuju u nastavku kampanje i koje su ključne poruke?
Kao što i sam naziv proizvoda kaže, u nastavku kampanje potrošači mogu da očekuju pregršt inovativnih WOW aktivacija i projekata, namenjenih kako ljubiteljima Smoki brenda, tako i svima onima koji će tek zakoračiti u slatko-slani Smoki WOW ukus, bogatiji nego ikad pre! Smoki WOW za nas predstavlja izuzetnu inovaciju sa kojom verujemo da ćemo na pravi način, još jednom, potvrditi da uz Smoki – Nema greške, i to će ostati naša ključna poruka brenda i za ubuduće.

Smoki WOW je nov i inovativan proizvod u portfoliju kompanije Štark. Po čemu je ovaj proizvod jedinstven i drugačiji od drugih grickalica?
Odakle da počnemo – da li od oblika, teksture, punjenja, pakovanja? Kada se rodila ideja o koekstrudiranom proizvodu koji ima oblik kikirikija, pa je još i punjen bogatim kikiriki ili čokoladnim filom, a na sve to i preliven kikirikijem kao i Smoki original, mnogi su rekli da smo zamislili nemoguće!

Ipak, nismo odustajali ni od jednog elementa, jer smo znali da pripremamo nešto WOW i da Smoki brend, kao lider u kategoriji zaslužuje takvu inovaciju. Bili smo sigurni da to što do sada niko nije video ili napravio ovakav proizvod, ne znači da je zaista nemoguće, samo je potrebno da pomerimo granice mogućeg. Smoki WOW rezultat je višegodišnjeg rada velikog tima – marketinga, tehnologa, tehnike, proizvodnje i kolega iz drugih povezanih sektora.

Upravo zbog toga deo odgovora na ovo pitanje prepustila bih koleginici Oliveri Pešić, senior tehnologu za razvoj proizvoda i pakovanja: „Naš prvi izazov bio je oblik. Tokom razvoja proizvoda kontaktirali smo i sarađivali sa najvećim proizvođačima opreme za ekspandirane proizvode i oni su bili skeptični po pitanju ovakvog tipa proizvoda i same realizacije projekta. Nismo pristajali na lakši put i već viđene forme jastučića koje olakšavaju tehnološki proces. Iz više iteracija, uspeli smo da razvijemo potpuno novi alat, WOW oblik, novi oblik koji će uspeti da dodatno pojača vezu sa kikiriki ukusom koji je karakterističan za Smoki brend. Možemo sa punim pravom reći da je Smoki ponovo zadao novi standard za oblik u kategoriji flipsa – sada punjenog flipsa! I nije samo oblik potpuna inovacija, Smoki WOW je prvi slani, preliveni koekstrudirani proizvod. Prelivanje koekstrudiranih proizvoda, takođe, do sada nije viđeno na tržištu, jer je ovaj tip proizvoda po svojoj strukturi mnogo čvršći od standardnog flipsa i ne upija lako prelive. Zbog toga, i ova faza razvoja bila je jako izazovna i tražila je vreme. Učili smo, pokušavali, menjali i na kraju uspeli da dođemo do te hrskave strukture flipsa koji je punjen kikiriki pastom, a u isto vreme i dodatno preliven kikirikijem! Svaka proba donosila nam je neke nove izazove, zaključke, ideje kako da se unapredi i poboljša proizvod ili pakovanje. Na kraju, dobili smo Smoki WOW, fenomenalan, hrskav flips, punjen bogatim filom, proizvod koji je rezultat rada, upornosti i istrajnosti celog tima da ostvarimo viziju koja će omogućiti Smoki brendu da još jednom pomeri granice u celoj kategoriji flipsa i snacka.“

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Digitalna ekonomija je sadašnjost, a sasvim sigurno i budućnost

Milena Đorić Gudurić, direktorka marketinga za tržišta Srbije, Crne Gore i BiH u kompaniji Mastercard, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o ESG strategiji i održivom poslovanju.

Koji su najveći izazovi kompanija kada govorimo o kreiranju i implementaciji ESG strategija?
ESG je kao koncept još uvek relativno nov i možemo govoriti o edukaciji kao o jazu koji prvo treba zatvoriti. U ovom trenutku to je svakako nedovoljno razumevanje svega što ESG strategija treba i može da uključuje, i sa strane kompanija, ali i sa strane korisnika. Naravno, postoji manji broj osvešćenih korisnika, koji imaju šire razumevanje i više informacija o tome šta sve ESG podrazumeva i šta treba da očekuju od brendova i kompanija u tom smislu.

Osvešćeni potrošači daju svoje poverenje brendovima koji imaju, ili je jasno da teže tome da imaju, 360 pristup ESG aktivnostima, pa tako razumeju da se ne radi samo o korišćenju recikliranih materijala ili smanjenju ugljeničnog otiska, već i da ceo proces proizvodnje treba da bude etički, da se ljudi koji rade u kompaniji i/ili u fabrikama, tretiraju kako treba, da se poštuju različitosti i manjinske grupe, kao i da se izbegava hiperprodukcija, što može biti značajno, na primer u modnoj industriji, ali i mnogim drugim.

Poseban akcenat bih želela da stavim na činjenicu da moramo da pronađemo način kako da održivi proizvodi i brendovi, koji su zdraviji i za životnu sredinu i koji poštuju gore navedene principe, budu i cenovno dostupniji široj zajednici, kako bi njihova upotreba bila demokratizovana i masovnija, jer samo tako zaista pozitivno utičemo na budućnost.

Da li su CSR i EGS dve strane iste medalje? Zašto?
Pre bih rekla da su komplementarni koncepti. CSR je širi koncept odgovornosti kompanije prema lokalnoj zajednici u kojoj posluje, dok ESG možemo posmatrati kao okvir za procenu i merljivo praćenje društvenog uticaja. Na našem primeru, to znači da je naša CSR strategija da nastavimo da budemo kompanija koja inovira i menja stvari na bolje, na svim poljima na kojim poslujemo i naravno, onoliko koliko jedna kompanija to može. Kada taj strateški cilj prevedemo na nivo konkretnijih ESG inicijativa, to znači da pored sadnje 100 miliona stabala do 2025. u okviru naše globalne Priceless Planet koalicije radimo na tome da do 2040. dostignemo nultu CO2 emisiju, a da do 2028. sve plastične kartice pod našim brendom budu izrađene od održive plastike, da do 2025. finansijski uključimo milijardu ljudi i 50 miliona malih biznisa širom sveta, kao i da pored jednakosti u platama za muškarce i žene (koju smo već dostigli), do 2030. dostignemo i jednakost u broju žena na rukovodećim pozicijama.

Mastercard gradi održivu digitalnu ekonomiju. Šta to zapravo znači za korisnike i društvo?
Razvoj tehnologije je nezaustavljiv i možemo očekivati da će ona u još većoj meri oblikovati naše okruženje u budućnosti, od toga da ćemo imati sve više smart uređaja u svojim domovima do toga da će se odnos između fizičke i digitalne trgovine sve više kretati u pravcu ove druge, od e-commerce rešenja do kupovine glasom.

Digitalna ekonomija je sadašnjost, a sasvim sigurno i budućnost za čiji dalji razvoj, kao pojedinci, potrošači, kompanije ili državne institucije treba da budemo spremni kako bismo u njoj mogli ne samo da opstajemo, već i da uspevamo i rastemo. Mastercard spremnost vidi u izgradnji finansijskih, sigurnosnih i drugih digitalnih veza i infrastrukture. To podrazumeva široku infrastrukturu za digitalna plaćanja i njihovu sigurnost, jer konkretno govoreći, ako proizvođač prehrambenih proizvoda sa Zlatibora prima kartice, onda su veće šanse da će svoje proizvode prodati turisti iz Nemačke i da će taj turista biti zadovoljniji jer je imao mogućnost izbora. Ako proizvođač drvenog nameštaja za decu ima svoj web shop, veće su šanse da će njegov proizvod naći put do kupaca van granica zemlje u kojoj posluje.

Održiva digitalna ekonomija je od neprocenjive vrednosti i za nevladine i humanitarne organizacije, i odličan primer za to je Nurdor, koji zahvaljujući superhero.rs onlajn platformi za donacije koju smo kreirali i donirali im je, sada ima održiv, dodatni kanal prikupljanja pojedinačnih, ali i ponovljenih donacija što ih čini spremnijim danas, ali i za sutra.

Različitost, inkluzija i jednakost važan su deo ESG strategije kompanije Mastercard. Šta sve Vaša kompanija radi na tim poljima?
Lično mogu da kažem da sam ponosna što radim u kompaniji koja svima daje jednake prilike, bez obzira na pol, rod, nacionalnost, versku ili seksualnu pripadnost, ne samo interno već i eksterno. Pomenula sam da smo već dostigli jednakost u platama između žena i muškaraca, što je, nažalost, i dalje retkost – samo u Srbiji je situacija i dalje takva da su žene plaćene oko 25% manje od muškaraca. Imamo oko 30% žena na rukovodećim pozicijama i cilj nam je da dostignemo odnos 50-50, pri čemu se dosta ulaže u razvoj zaposlenih i kroz mentorske programe, kako bi menadžeri nastavili dobre prakse osnaživanja žena i kreiranja novih inkluzivnih lidera.

Ono što je, takođe, važno je da naša podrška LGBTQI+ zajednici nije samo deklarativna – mi pripadnicima ove grupe dajemo priliku da izraze svoj identitet tako što će na njihovoj platnoj kartici pisati ime sa kojim se identifikuju, koje nužno ne mora biti i njihovo ime na nekom drugom dokumentu. Ovo posebno ističem jer je pitanje podrške LGBTQI+ zajednici, nažalost, i dalje pitanje oko kojeg kompanije nisu dovoljno vokalne, a važno je da na svakom koraku i sa svakom senzitivnom grupom demonstriramo otvorenost i inkluzivnost o kojoj govorimo, jer tako menjamo širu svest zajednice na bolje.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

UniCredit proglašena za Najbolju banku u centralnoj i istočnoj Evropi

0

UniCredit je proglašena za najbolju banku u centralnoj i istočnoj Evropi na Euromoney nagradama za izvrsnost. Grupa je osvojila ukupno devet nagrada, osim pet osvojenih 2022. godine i zadržala krunu kao najbolja banka u Italiji.

U CIE UniCredit je takođe osvojila nagrade za najbolju banku u Austriji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj i Hrvatskoj.

U vezi sa priznanjem za najbolju banku u CIE, Euromoney je prokomentarisao: “Tokom prošle godine, veliki deo konkurencije bio je u procesu različitih akvizicija, tako da je UniCredit-ov potencijal za organski rast u centralnoj i istočnoj Evropi postao jasniji. Banka je zabeležila snažan rast broja klijenata – posebno u zemljama kao što su Rumunija i Srbija, gde njen tržišni udeo najviše raste – kao i rast u segmentu unakrsne prodaje proizvoda kao što su osiguranje i upravljanje imovinom. Ovom uspehu u velikoj meri doprineo je UniCredit-ov razvoj digitalnog bankarstva – sa većom digitalizacijom hipoteka, potrošačkih kredita i tekućih računa u Češkoj Republici i Slovačkoj, na primer – i njegovim naporima da smanji broj proizvoda za maloprodaju, podstičući veću efikasnost i fokus”.

Ovaj uspeh zasniva se na istorijski snažnom prisustvu banke u regionu CIE, gde je osvojila nagrade za najbolju banku za transakcione usluge u četiri od poslednjih pet godina, kao i najbolju banku za upravljanje imovinom.

Kao i prethodnih godina, kriterijumi ocenjivanja uključuju profitabilnost, rast, relativni učinak u poređenju sa kolegama i sposobnost prilagođavanja promenljivim tržišnim uslovima i potrebama klijenata.

Radimo zajedno na podršci za veću zaposlenost pripadnika LGBTQI+ zajednice

Čak 86% zaposlenih tvrdi da im ne bi smetalo da LGBTQI+ osoba radi sa njim, ali samo 53% ispitanika/ce zna da u njihovom kolektivu postoji LGBTQI+ koleginica/kolega. Najčešći načini na koji su pripadnice/i LGBTQI+ zajednice diskriminisani na svom radnom mestu su različiti komentari, tračevi, neslane šale, osuđivanje oblačenja, ponašanja i slično. Gotovo isključivo muški ispitanici izražavali su negativna mišljenja o LGBTQI+ populaciji. Ovo  su rezultati istraživanja o položaju LGBTQI+ mladih na tržištu rada u Srbiji koje je sprovedeno u okviru projekta “Radimo zajedno” koji će u narednom periodu realizovati Grupa “Izađi” uz podršku Američke agencije za međunardni razvoj (USAID) i partnera, među kojima je i agencija McCann Beograd.

Cilj projekta “Radimo zajedno” je podrška za zapošljavanje i samozapošljavanje, obuku i mentorstvo, rad na politikama inkluziji. Agencija McCann Beograd i do sada je kroz svoj rad i kampanje za LGBTQI+ organizacije podržavala pripadnike ove populacije, aktivno je uzela učešće u projektu, tako da će kreirati dve kampanje koje imaju za cilj da pozovu pripadnike LGBTQI+ da se prijave za učešće u projektu, kao i da podstakne kompanije da iznesu svoju iskustva na ovu tematiku.

“U McCann-u verujemo da smo važan deo zajednice koja oblikuje kulturu. Kao kompanija, negujemo inkluzivnu kulturu u kojoj se svi osećaju dobro i daju doprinos svojom različitošću. Zato je potpuno prirodno bilo postati integralni deo projekta “Radimo zajedno” u okviru koga ćemo nastojati da damo glas i vidljivost LGBTQI+ zajednici, sa posebnim osvrtom na tržište rada. Svesni smo koliko izazova i dalje postoji, i koliko se jednakost danas različito tumači. Zato je ovo naše putovanje dugoročno i kontinuirano”, ističe Katarina Pribićević, direktorka McCann Beograd.

Prema različitim studijama, LGBTQI+ osobe čine od 3% do 12% radne snage, ali je tačan procenat teško utvrditi jer ove osobe često kriju svoj identitet na poslu. I pored postojanja odgovarajućih zakona koji zabranjuju svaku vrstu diskriminacije, u praksi, pripadnici ove zajednice se često suočavaju sa različitim vidovima diskriminatornog ponašanja. Projekta “Radimo zajedno” kroz zajednički rad civilnog sektora, poslodavaca i pripadnika ove zajednice želi da identifikuje pravo stanje, probleme, oblike diskirminacije i da svima pomogne u prevazilaženju teškoća i predrasuda kako bi se obezbedilo veća zaposlenost i zaštita pripadnika LGBTQI+ zajednice.

ChatGPT otvorio vrata personalizacije, Argeta Junior je približila korisnicima

Viralni fenomen ChatGPT više nije nepoznanica. Već mesecima svet bruji i aktivno koristi alatku veštačke inteligencije, koja ima preko 170 milijardi parametara i koja je sposobna da uz vrlo kratko upustvo sastavi tekst, članak, prevede tekst, napiše pesmu, priču, šalu, objasni ili otkloni neku grešku u programu. Ukoliko se adekvatno i na pametan način koristi, uz kontrolu čoveka, ChatGPT i te kako može da bude zanimljiv i koristan.

Kompanije prate ovaj pozitivan trend, a Argeta je primer kako se na kreativan način mogu iskoristiti neke od opcija koje pruža ChatGPT. Na svojoj edukativno-zabavnoj platformi „Junior Dogodovštine“, Argeta Junior zajedno sa chatbotom stvara jedan novi svet, do sada neviđenih, personalizovanih i unikatnih bajki za decu.

Juniorov Pripovedač je novi segment na platformi koja već sadrži edukativne e-knjige i zanimljive igre, a ujedno i najinteresantniji segment za buđenje mašte kod dece, stvaranje jednog imaginarnog sveta ispunjenog različitim avanturama, sa poukama o dobroti, ljubavi, prijateljstvu… Platforma je interaktivna i korisnik izborom pola, imena i uzrasta deteta, kroz Junior Pripovedač uz pomoć ChatGPT-a, kreira personalizovanu jedinstvenu priču sa detetom u glavnoj ulozi.

Argeta korišćenjem veštačke inteligencije na fenomenalan i kreativan način, kroz platformu za decu podržava ljubav prema pričama, ujedno podstičući čitalačke navike kod dece. Da se Juniorov pripovedač i te kako dopao korisnicima pokazuju i statistike nakon samo sedam dana od lansiranja u Srbiji – kreirano je čak 2.263 priče, što je više od 320 priča dnevno. Na nivou regiona, do sada je kreirano preko 13.000 priča, a više od 90% primera priča su od strane korisnika ocenjene maksimalnim ocenama (4 ili 5).

Iz Argete ističu  da je cilj lansiranja ove platforme da se na najbolji mogući način iskoriste aktuelni svetski trendovi i ponudi mališanima jedan novi svet mašte i podstakne kod njih kreativnost i želja za čitanjem. Svakako nije cilj da se zameni kvalitetna književnost poznatih dečijih autora.

Na ovaj način Argeta je postala prva kompanija u Srbiji i u FMCG industriji, koja je iskoristila trenutno najpopularniji produkt veštačke inteligencije, ChatGPT, u cilju unapređenja iskustva korisnika i stvaranja originalnog inspirativnog sadržaja u okviru jednog od svojih projekata.

Digitalno doba, uz savremen način života, zahteva od svih nas da se postepeno prilagođavamo i postajemo deo novih trendova, koji se u jednom trenutku pretvaraju u standardnu rutinu. Priključiti se talasu promena na samom početku znači biti dovoljno hrabar, edukovan i spreman za mnogo više mogućnosti, koje se mogu ponuditi krajnjim korisnicima, uz dozu opreza i kontrole. Kompanije, kao što je Argeta, koje preduzimaju odvažne korake kada je u pitanju nova tehnologija, postavljaju standarde i ujedno su pioniri pozitivnih promena.

Juniorov Pripovedač možete pokrenuti na ovom linku: https://pripovedac.junior-adventures.com/

 

Umorni smo od društvenih mreža, ali ipak isprobavamo Threads

Glavna tema u našim kancelarijama prošle nedelje zasigurno je bila Threads. Čim smo saznali da je Metina kopija Twittera live, zgrabili smo telefone da vidimo o čemu se to tačno radi. Očigledno, nismo bili jedini budući da mediji već izveštavaju da je Threads postao aplikacija sa najbržim rastom u istoriji i da, premašio je čak i ChatGPT!

Za slučaj da i dalje odolevate trendu, jer niste baš toooliko radoznali, Threads je dakle Instagramova verzija Twittera koja nam možda garantuje manje Ilona Maska, ali nam zato donosi više Marka Zakerberga. Iskreno, još uvek ne znamo koga više gotivimo.

Uglavnom, ako zanemarimo koncept i ideju mreže zbog kojih je neki u startu ne vole, još jedna problematika ogleda se u činjenici da je Threads profil vezan za Instagram profil korisnika što znači da ga je nemoguće ugasiti bez da ugasite i profil na Instagramu. No, kako je Instagram CEO Adam Moseri nedavno istakao, intenzivno se radi na tome da se profili razdvoje kako bismo ipak imali slobodu da se povučemo ukoliko se pokajemo što smo uopšte i zagazili u tu zajednicu.

Za razliku od Twittera, Threads nam dozvoljava do 500 karaktera po objavi, a objave mogu da uključuju i linkove, fotografije i video snimke dužine do 5 minuta. Treba li da kažemo da je Threads u prvim danima neodoljivo ličio na Instagram, budući da su korisnici nastavili da objavljuju svoje fotografije, samo na drugoj društvenoj mreži. Pa, ipak je to Instagram publika.

Foto: instagram.com/threadsapp

Nešto ranije sam se zapitao da li nam je zaista potrebna još jedna društvena mreža misleći na Artifact, ali sada ovo pitanje ipak upućujem na račun novog Twittera.

Realno je da nove društvene mreže neće prestati da se pojavljuju, naročito usled trendova i dešavanja na digitalnom tržištu – ako želite da ostanete u igri, morate da ispoštujete pravila. Donekle. Međutim, činjenica je da nas sve to već pomalo umara. Zanimljivo je na početku, hajp je previše jak da bismo ostali imuni, a istina je i da je čovek po prirodi radoznao.

Ipak, dok smo do sada imali problem sa količinom sadržaja, sada imamo problem i sa količinom aplikacija koje taj sadržaj plasiraju.

Skini novu aplikaciju. Skroluj. Objavi. Ponovi. I tako svaki put.

Iako ima korisnika, mada sve manje, koji i dalje odolevaju TikTok “groznici”, većina ne može da ostane imuna na još jedno “mesto” na kome može da provodi slobodno vreme i bude u toku sa dešavanjima. Ali, dan po dan, objava po objava, i shvatamo da ne možemo više.

Zašto ne bismo sproveli digitalni detoks, pitate se? FOMO je i dalje jači od želje da odmorimo glavu…

Šta onda? Pa, možda je najmudrije zaključiti da je, kao i u svemu u životu, ključ u balansu. OK je da bacite pogled šta se to tamo negde dešava, pa ako vam prija tu i ostanete, a ako ne, jednostavno se pozdravite. Poenta valjda i jeste da mi koristimo aplikacije, a ne one nas.

Za Marketing mrežu tekst napisao:

Nikola Jagodić, Digital BDM, Smartpoint Adria

Naša tradicija

Agencija Leo Burnett kreirala je novu kampanju za Zaječarsko pivo.

Kampanja slavi srpsku tradiciju, kulturu i nacionalnu baštinu, naglašavajući važnost njihovog očuvanja.

„U saradnji sa Nacionalnim savezom folklornih ansambala, Zaječarsko će podržati ansamble širom Srbije i pomoći im da nabave opremu, kostime i druge potrepštine za uvežbavanje i izvođenje naših tradicionalnih folklornih igara“, naveo je Igor Vranjković, Group Brand Manager u HEINEKEN Srbija na svom LinkedIn kanalu.

Leto je moje

Agencija Friday Finally osmislila je novu kampanju za Extreme Intimo.

U okviru ove letnje kampanje želeli su da podstaknu sve da leto koriste kako, gde, kada i sa kim žele. Leto je na plaži, ali leto je i na reci, na klupici u parku, na keju, na splavu, na terasi…

Deo kampanje je ciljna grupa mogla videti u Srbiji, a deo na primorju Crne Gore. Kampanja je obuhvatala plažni program i kolekcije kupaćih kostima, a ključne poruke ste mogli da vidite na kanalima digitala, na ulicama, kao i na prodajnim touchpointovima Extreme Intimo, navodi se na LinkedIn-u agencije.