Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 41

Ključ uspeha je u poverenju koje nam potrošači ukazuju

Filippos Nanopoulos, Direktor marketinga i razvoja u kompaniji Dijamant, govorio je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o velikom jubileju kompanije i šta je ključ uspeha za opstanak na tržištu.

Ove godine Dijamant je proslavio 85 godina uspešnog poslovanja. Koji veliki uspesi su obeležili prethodne godine kompanije?

Uspesi koje Dijamant tokom decenija beleži rezultat su kontinuiranog ulaganja u sve segmente poslovanja, sa posebnim akcentom na unapređenje proizvodnih procesa i razvoj portfolija. Posebno smo ponosni na osvojene nagrade za kvalitet proizvoda, koje dolaze od struke i samih potrošača. Prema rezultatima ankete istraživačke kompanije NielsenIQ, čak četiri Dijamant proizvoda prepoznata su i nagrađena, upravo od strane kupaca, prestižnim pečatom za proizvod godine. Da je visok standard imperativ u našem poslovanju govori i činjenica da se Dijamant ulje, Dijamant Classic i Dobro jutro margarin nalaze u prvih deset brendova u Srbiji, prema merenjima agencije za istraživanje tržišta IPSOS.

Pored toga što ulažemo u razvoj kategorija, trudimo se da negujemo prave vrednosti u društvu i budemo inicijatori važnih tema i odgovornih projekata. Kampanja „Prati suncokret“, usmerena je na potrebe osoba sa Daunovim sindromom, dok je sa druge strane projekat “Mladi poslastičar” namenjen edukaciji i razvoju talentovanih srednjoškolaca.

Šta je ključ uspeha za opstanak na tržištu uprkos brojnim političkim, ekonomskim i društvenim promenama?

Prilagođavanje tržišnim promenama i održavanje kontinuiteta u poslovanju i u otežanim uslovima rada, kakvi su naročito poslednjih godina na globalnom nivou, nužno je za razvoj kompanije i njenu profitabilnost. Rekao bih da je ključ uspeha Dijamanta u poverenju koje nam potrošači ukazuju, a za koje su zaslužni kvalitet, profesionalni i odgovorni nastup na tržištu.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

 

IKOTEK dolazi u Srbiju i osnažuje menadžment tim

Ikotek USA, Inc., jedan od vodećih ODM (Original Design Manufacturer) proizvođača uređaja za IoT (Internet of Things) i pružalaca EMS (Electronics Manufacturing Services) usluga iz Sjedinjenih Američkih Država, objavio je svoje prisustvo u Beogradu, a u okviru svoje posvećenosti globalnom rastu i širenju tržišta. Ova strateška odluka jača položaj Ikoteka kao značajnog učesnika u tehnološkoj industriji, istovremeno šireći njegovu sposobnost pružanja inventivnih rešenja klijentima širom sveta. Osim toga, Ikotek je ojačao svoj EMEA menadžment tim, dovođenjem Vladimira Rakića za direktora Sektora istraživanja i razvoja EMEA regiona, i Juru Gantara za direktora Sektora prodaje.

Cilj prisustva u Srbiji je povećati sposobnost Ikoteka da pomogne evropskim klijentima pružajući im snažniju podršku u oblastima dizajna, razvoja i konsultacija za IoT rešenja. Ovo će klijentima omogućavati brži izlazak na tržište, istovremeno osiguravajući da Ikotek ostane na čelu dizajna uređaja i kontinuirano unapređuje dizajn proizvoda.

„Oduševljeni smo što širimo svoje prisustvo u Srbiji, zemlji poznatoj po tehnološkoj stručnosti i izvanrednom izvoru talenata“, rekao je Džo Peterson, izvršni direktor Ikoteka. „Naše ulaganje u Srbiju odražava naše poverenje u potencijal zemlje i našu posvećenost pružanju usluga klijentima na najvišem nivou. Radujemo se bliskoj saradnji sa lokalnim partnerima i značajnom doprinosu tehnološkom ekosistemu Srbije“.

Srbija se pokazala kao idealna destinacija za ekspanziju Ikoteka. Povoljno poslovno okruženje, jaka infrastruktura i politika koja podržava inovacije pružaju odličnu osnovu za Ikotekove operacije u regionu.

Ikotekova prisutnost u Srbiji ne samo da predstavlja značajan korak u globalnoj strategiji rasta kompanije, već istovremeno naglašava posvećenost podršci lokalnim ekonomijama i stvaranju mogućnosti za zapošljavanje. Očekuje se da osnivanje kancelarije u Beogradu otvori značajan broj visokokvalifikovanih radnih mesta u regionu, dodatno jačajući poziciju Srbije kao tehnološkog centra za razvoj integrisanih (embedded) IoT rešenja za vodeće OEM (Original Equipment Manufacturer) proizvođače.

„Oduševljen sam što se pridružujem Ikoteku tokom ove uzbudljive faze u kojoj težimo proširenju prisustva kompanije u Evropi“, rekao je Vladimir Rakić, direktor za istraživanje i razvoj. “ Zajedno sa lokalnim timom predano ću raditi na našem rastu na ovom tržištu, kako bismo pružili izuzetnu uslugu našim klijentima“.

„Radeći u IoT tržištu već mnogo godina, jasno vidim mnogo poslovnih prilika za Ikotek u EMEA regionu i radujem se njihovom ostvarivanju. Sa operacijama u Evropi, bićemo još brži u pružanju kompletnih ODM i EMS usluga“, rekao je Jure Gantar, direktor prodaje.

Kompanija planira da sarađuje sa lokalnim obrazovnim institucijama i organizacijama radi pružanja obuka i mentorstva, negujući sledeću generaciju tehničkih talenata i podstičući inovacije u Srbiji.

Svojim prisustvom u Srbiji, Ikotek ima za cilj da ubrza tempo inovacija, uspostavi strateška partnerstva i dalje ojača svoju poziciju jednog od globalnih IoT lidera. Kompanija ostaje posvećena pružanju izuzetne podrške svojim klijentima, osnažujući organizacije i pojedince transformacijom digitalnih rešenja.

U 4h kod Dance Arene, u 5h kod Arene – pa ujutru nazad!

Beograd i Novi Sad nisu daleko. Ipak, ideja da ideš na muzički festival u drugi grad, a tek da se sa njega vraćaš kući u pola noći može delovati dalje od onoga što bi želeo. Tada se stvara nedoumica koja sa sobom povlači niz faktora za nećkanje. Odjednom ti se možda i ne ide baš toliko, nisu ti bendovi i izvođači ipak previše zanimljivi, a kod kuće sve iznenada deluje primamljivije.

Tada je potreban „ortak“ da zaustavi sve te misli, tako što će jasno i direktno, skoro pa „plastično“ objasniti koliko ta dva grada zapravo nisu daleko, čime će se taj oblak premišljanja istog trenutka rasprsnuti. To je bio uvid agencije Fullhouse Ogilvy koja je osmislila kampanju za Srbija Voz i time zauzela u komunikaciji sa festivalskom publikom.

Misliš da je EXIT predaleko od Banovog brda? Razmisli ponovo!
Kapiraš da će ti trebati previše vremena da dođeš do mesta dešavanja? Neće!

 

Bilbordi i digitalni postovi ušli su u ovaj proces odlučivanja i eleminisali čitavu liniju nepotrebnih izgovora, pružajući publici najlakše moguće prevozno rešenje, koje im ostavlja da razmišljaju samo o tome koliko će se na festivalu odlično provesti.

Čak su i tu odlučili da im dodatno pomognu. Svaka povratna karta za vreme festivala je ujedno bila i „Karta za osveženje“ koju su putnici mogli da zamene za besplatno Heineken Silver pivo na samom festivalu.

A pored odgovorne konzumacije, vožnja vozom do Novog Sada i nazad, omogućila je i malo odgovornije ponašanje prema našoj planeti.
Znalo se da će karte za voz planuti, pa se i to predupredilo time što se pored 30 redovnih polazaka uvelo još 7 dodatnih noćnih linija na relaciji Beograd – Novi Sad – Beograd, sve vreme trajanja EXIT-a. Tako da je bilo mesta za sve, i to sa rekordnih 17.500 prodatih voznih karata za vreme trajanja festivala!

Tekst pripremio: Fullhouse Ogilvy

Zašto društvene mreže menjaju svoj identitet?

Promene su retko kome najomiljenija stvar na svetu, ali ponekad, a naročito u našoj industriji, jednostavno su neizbežne.

Meta to možda i najbolje zna – kompanija koja je sinonim ne samo za uspeh, već i za imitiranje svega što taj uspeh donosi, toliko toga je promenila samo da bi mogla da parira ili, idealno, pobedi konkurenciju.

Instagram Story vs. Snapchat, Instagram Reels vs. TikTok, Threads vs. Twitter… Siguran sam da se ovde neće zaustaviti.

Ipak, tehnološki gigant više nije sam u ovoj priči. Čak je i TikTok počeo da, polako ali sigurno, menja svoju suštinu uvodeći najpre carousel foto objave, a sada i tekstualne objave slične onima koje viđamo na Instagramu – jednobojna pozadina, tekst preko celog ekrana, uz mogućnost dodavanja stikera, sound-ova i sličnih “ukrasa”.

Iza svega ovoga se lowkey krije namera da se ostane u igri i bori za publiku, dok je ideja predstavljena kao logičan potez koji će kreatorima sadržaja dodatno olakšati kreativno izražavanje. Jer, kako drugačije na TikToku promovisati pesmu koju ste napisali!?

Naravno, šokantni (?) rebranding koji je doživeo Twitter najbolja je polazna tačka za odgovor na pitanje postavljeno u naslovu teksta. “Pravim” tviterašima brza propast Twittera bila je jasna onog trenutka kada ga je preuzeo Ilon Mask, a ako je tačno da nada poslednja umire, čini se da se to desilo upravo sada. U tom slučaju, priznaćete da X deluje prilično simbolično.

Foto: Unsplash

Iako je tačno da se čuvena društvena mreža suočavala sa izvesnim poteškoćama i pre nego što ju je kupio Mask, pad se samo nastavio. Mnoge velike kompanije su se povukle sa Twittera zbog uvedenih promena i Maskovog “agresivnog pristupa poslovanju”, što je dovelo do toga da su se prihodi od oglašavanja, a samim tim i vrednost mreže, prepolovili. Ako tome pridodamo i iznenadna otpuštanja zaposlenih i neizmirene obaveze, da li je očekivanje svetle budućnosti realno koliko i povratak plave ptičice?

Dok se pojedini marketinški stručnjaci pitaju zašto bi iko želeo da odbaci “tako prepoznatljivu marku, koja ima veliku vrednost, i počne od nule”, ima i onih koji naglašavaju da ovakva promena imidža na duže staze može da se isplati, naročito u slučaju prevazilaženja trenutnih izazova ili promene delatnosti. Setimo se, X više neće biti samo mreža za razmenu mudrih misli kroz kratak tekst, već i sveobuhvatna aplikacija koja će korisnicima omogućiti da šalju novac, igraju igre, rezervišu smeštaj, pa čak i zovu taksi. Eh, kada bismo zaista mogli da koristimo samo jednu aplikaciju za baš sve što nam je potrebno u životu…

Da se vratimo na početak. Promena je gotovo uvek neizbežna, a ako ne ranije, tek kada prođe neko vreme shvatimo da je imala poentu. I Mark Zakerberg i Ilon Mask sigurno znaju šta rade i zašto to rade i sigurno ih nije briga šta mi mislimo o tome. Uostalom, ponekad rizik i nije tako loša stvar.

Za Marketing mrežu tekst napisao:

Nikola Jagodić, Digital BDM Coordinator, Smartpoint Adria

Sprinterka Daljević potpisala za Friday

Ne tako davno, o dizajn sprintovima se samo šuškalo, i tek stidljivo pričalo uz navođenje uglavnom dobrih primera iz prakse sa “zapada”. Danas, mi na ovu temu pričamo sa jedinom kreativnom design sprint agencijom kod nas, koja kroz svoje projekte demistifikuje ovaj proces i uspešno ga kao već dobro oprobani recept koristi kako bi zajedno sa svojim klijentima definisala brend strategije, nove komunikacione kampanje i rešila različite poslovne izazove.

O Friday-u se već puno pričalo, a ovog leta njihovom sprinterskom timu pridružila se i polumaratonka Jovana Daljević i trenutno se tim priprema za neke jesenje trke.

Šta je ono što treba da znamo o tebi i otkud jedan dugoprugaš u sprint timu?

Maratonac u pokušaju, nekadašnji Scrum Master i veliki zaljubljenik u Service Design još od  2016. godine kada sam se prvi put kao učesnik Telenorovog Foruma Mladih u Oslu susrela sa tom metodologijom. Put me je po povratku iz Norveške odveo u agilne vode, gde sam sticala iskustvo kao Scrum Master i ojačala mišiće neophodne za fasilitaciju radionica na najrazličitije teme, uz rad sa timovima iz The Coca Cola Company, AstraZenece, Raiffeissen banke. Međutim oduvek postoji taj zov kreativnosti – da pored procesa i metodologije i ja uskočim u sam kreativni proces i učestvujem u ideaciji, što kao deo Friday ekipe finally mogu da ostvarim na način na koji sam maštala.

Đorđe i Milica kao iskusni i talentovani kreativci i stratezi kroz dizajn sprintove počeli su da grade agilne mišiće i kreativnoj industriji daju ubrzanje. Kliknuli smo na prvom razgovoru uz kafu kada smo shvatili da bi naša komplementarna znanja i veštine mogli da dovedu do nekih mnogo dobrih stvari. I eto nas sada!

Kako bi našim čitaocima koji se prvi put susreću sa sprintovima, objasnila šta su oni zapravo i koji su benefiti?

Dizajn sprint je intenzivan ko-kreativni proces za brzo rešavanje biznis izazova.

Design sprint spaja Design thinking metodologiju, uzimajući alate i kreativni pristup rešavanju problema koji su joj svojstveni, i agilni pristup koga karakteriše brzina, efikasnost i krosfunkcionalna timska saradnja. Iako su nastali u oblasti product menadžmenta i izvorno se kao proces koriste za brzo validiranje ideja, njihova primena u marketingu i advertajzingu odjeknula je vrlo glasno. Toliko da je u našem regionu pronašla svoj put u najrazličitijim oblastima – od farmaceutske kompanije, preko telekomunikacija, do FMCG industrije.

Zašto? Jer donosi novu perspektivu, prkoseći tradicionalnom pristupu rešavanju strateških pitanja i na nov, efikasniji način nama kao komunikacionoj agenciji i našim klijentima pomaže da dođemo do jakih komunikacionih poruka, nagrađivanih kampanja i brend strategija čiji se rezultati ogledaju u konkretnim brojkama. Daje strukturu i novo ruho kreativnom procesu, čineći ga agilnijim, bržim i svrsishodnijim.

Šta je ono što vam je najupečatljivije od skorašnjih projekata?

Inspira grupa jedan je od primera gde smo kroz design sprint proces zajedno sa internim timom radili na projektu rebranding-a i zajedno kreirali novo ime, strateški pravac i vizuelni identitet nekadašnjeg Infostud grupe.

Pored toga bili smo deo Coca Cola sustainability foruma i oprobali se i u kraćim formatima radionica, ali i uradili definisanje MVP-a digitalne platforme  i korisničkog iskustva jedne telekomunikacione kompanije. Dopada nam se što izlazimo iz okvira tradicionalnog advertajzinga i uz pomoć novih alata uspevamo da pronađemo način da kreativnost otključamo na najrazličitijim mestima i domenima biznisa, na kojima je možda ne bismo očekivali.

Letnji period je uglavnom malo tiši period, kada se lagano kuju neke nove ideje. Kakvi su vaši planovi?

Leto je period kada kreativnosti pružamo malo slobode, ideje nam padaju na pamet dok ispijamo fiku u stokholmskoj kafeteriji, ispijamo vino na plažama Španije ili plovimo hrvatskom obalom. Mi smo ovoga leta posebno inspirisani osvežili našu ponudu i mapirali nove klijente i projekte na kojima bismo voleli da zajedno stvaramo. Kada malo zahladi, negde početkom oktobra, osvanuće nam i sajt – finally!

U našem portfoliju sprintova pored komunikacionih i strateških naći će se i oni usmereni na service design, inoviranje proizvoda i usluga i korisničko iskustvo. Sa većim timom otvaraju se prilke da i neki novi klijenti iskuse i uvere se u rezultate jednog ovakvog procesa, jer ne samo da ćemo moći da trčimo brže već i dalje.

 

Umro Vladimir Čeh!

Vladimir Čeh, osnivač Instituta za istoriju oglašavanja, jedan od prvih marketinški stručnjaka u Srbiji, autor festivala i kultnih emisija, preminuo je u 77. godini.

Rođen je 1946. godine, po obrazovanju – filolog. Vladimir Čeh je autor kultne emisije Radio Beograda „1,2,202“, kreator i jedan od pokretača prvog komercijalnog muzičkog „Radija 101“.

Čeh je bio i idejni tvorac, i prvi glavni i odgovorni urednik radija za radio u kolima „Roadstar“, dugogodišnji predsednik Beogradskog ogranka IAA, član mnogih žirija, radne grupe za izradu prvog Zakona o oglašavanju, predsednik Suda časti UEPS.

Dobitnik je priznanja Jugoslovenske Radio Televizije „Svaka ti čast“ za izuzetan i trajan doprinos razvoju ekonomske propagande na programima JRT, nagrade UEPS za životno delo, mnogih priznanja kao autor, član tima ili kreativni direktor – od lokalnih do nagrada i priznanja Holivudskog, Njujorškog i Portoroškog festivala.

Autor je neprihvaćene kampanje „Da devedesetprva ne bude četrdesetprva“.

Takođe je autor brojnih kampanja i stručnih radova, uz osnivanje Instituta za istoriju oglašavanja i izložbi: „Od lovljenog do lovca“ (Tito na plakatu) u Rovinju i Beogradu, trilogije o Velikom ratu „Rat i plakat“ „Žena, rat i plakat“ i „Srbija, rat i plakat“ u Muzeju primenjene umetnosti, „Ko je Malvina Hofman“ u sedam gradova u Srbiji, „Zajedno smo jači“ u Skupštini Srbije (povodom 100 godina od srpske zastave na Beloj kući) i izložbe „Rat i humor“ u Narodnoj biblioteci u Beogradu.

Share With Care

SVET – Deutsche Telekom pokrenuo je kampanju Share With Care koja prikazuje zastrašujući video kako se uz pomoć veštačke inteligencije može zloupotrebiti fotografija deteta.

Video na primeru devetogodišnje Elle prikazuje devojčicu koje se pretvara u odraslu ženu pomoću veštačke inteligencije, a zbog svog realističnog prikaza ubrzo je postao viralan. Preneli su ga mnogi mediji, a deli se i među roditeljima na društvenim mrežama.

Cilj kampanje je upozoriti i pozvati roditelje da ne dele fotografije i video snimke svoje dece na društvenim mrežama, što se naziva ‘sharenting’. Kampanjom se želi podići svest roditelja da i naizgled bezazlene objave na društvenim mrežama mogu dovesti do krađe i zlouporabe identiteta, do dečje pornografije i do tzv. deepfake prevara – realistično izmanipuliranih fotografija, videa i audozapisa.

Golden Drum: Rok za prijavu radova je 21. avgust

REGION – Ovogodišnji Golden Drum biće održan od 9. do 10. oktobra u Portorožu, Slovenija.

Konkurs je otvoren do 21. avgusta, a ove godine su uvedene mnoge novine – dodata je nova takmičarska sekcija Creative Media Excellence Drum kao i nova grupa u sekciji All Juries, Game Changer koja je namenjena kampanjama koje svojim idejama, konceptima i izvođenjem izlaze iz okvira tradicionalnog oglašavanja. Takmičari, imajte na umu da na svakih 10 prijavljenih radova dobijate jednu besplatnu kotizaciju za učešće na festivalu.

Nagrade će biti uručene na završnoj manifestaciji, koja će biti održana 10. oktobra. Dobitnici Grand Prix biće direktno i besplatno prijavljeni na takmičenje The Immortal Awards u Londonu. Festival Golden Drum je takođe uvršten u WARC 100, Creative 100 i AdForum rang listu ove godine.

Konkurs za Young Drummers, namenjen mladima do 30 godina, održava se na temu „Sastanak sa remek-delom“ i organizuje se u saradnji sa Turističkom organizacijom Slovenije. Tema konkursa je osmišljavanje plakata ili seriju plakata koji pobuđuju interesovanje za otkrivanje slovenačke kulture i umetnosti. Autoru najboljeg rada pripašće novčana nagrada od 1.000 evra i besplatna kotizacija. Rok za prijavu je 12. septembar 2023. godine.

Više informacija o konkursu možete pronaći ovde: goldendrum.com/competition/groups-and-categories

Veliki brendovi zaslužuju veliki logo

REGION – Kraš je angažovao agenciju Bruketa&Žinić&Grey kako bi modernizovao Ki-Ki pakovanje i vizuelno odvojili voćne karamele, Punioze i Gumioze.

Priča o Ki-Ki bombonama započela je 1927. godine kockicom voćne karamele uz koju su rasle brojne generacije. Danas, pri pomisli na Ki-Ki bombone, većina misli na voćne karamele, međutim, pod krovnim Ki-Ki brendom postoje tri vrste slatkiša – voćne karamele (Ki-Ki), punjene voćne karamele (Ki-Ki Punioze) i gumeni bombone (Ki-Ki Gumioze).

Zadatak agencije Bruketa&Žinić&Grey bio je modernizovati pakovanje u skladu sa trendovima, učiniti ga atraktivnijim te vizuelno razdvojiti tri navedene vrste bombona.

Analiza
Istraživanja su podsetila na ikoničnost Ki-Ki karamele, bombon nastao 1927. sa kojim su odrasle mnoge generacije. Jedan od trendova među potrošačima je upravo nostalgičnost zbog čega 64% roditelja bira sadržaj i proizvode koji ih podsećaju na njihovo detinjstvo. Deci je važna zabava. Smešan, šaren i zaigran sadržaj je onaj na kakvog najviše obraćaju pažnju. Stoga ne čudi da 83% roditelja traži zabavan sadržaj koji će doneti osmeh na dečja lica.

Sinteza
Analiza je ukazala na to da Kiki ne sme izgubiti svoju ikoničnost, ali i da nove generacije imaju neka nova očekivanja i nove zahteve.

Bilo je potrebno napraviti jasnu segmentaciju:

1. Ki-Ki voćne karamele, gde su primarna ciljna grupa stariji. Oni su ti koji imaju emocionalnu, nostalgičnu povezanost sa Ki-Kijem. Za njih on ima status kultnog proizvoda.

2. Punioze i Gumioze, koje odgovaraju na želje mlađih. Oni traže zabavu i smeh te likove sa kojima se mogu poistovetiti. Za njih to više nije bio klovn.

Implementacija
Ki-Ki voćne karamele – Kako Ki-Ki voćne karamele imaju status kultnog proizvoda, nije im potreban celi logotip da bi bile prepoznatljive. Zato su izbačeni svi nepotrebni elementi, a novi dizajn temelji se na ikoničkom logotipu sastavljenom od dva sloga. Veliki proizvodi trebaju velike logotipe, a u ovom slučaju svima je jasno o čemu je reč već na prvom slogu. Uz to, poredani na polici, jedan do drugog, formiraju beskonačan Ki-Ki niz.

Ki-Ki Punioze i Gumioze – Redizajn Punioza i Gumioza odmaknuo se od lika klovna i uveo nova Ki-Ki čudovišta inspirisana grimasama koje deca rade pri probanju ovih slatkiša, a koje zavise od njihovog ukusa.

Budući da i Punioze i Gumioze dolaze u raznim kombinacijama ukusa, nova ambalaža ima veću prozirnost koja omogućava lakše prepoznavanje ukusa u pakovanju.

Zadržan je kultni Ki-Ki izgled ambalaže jarkih boja na neutralnoj pozadini, a dizajn Punioza i Gumioza ujednačen je odabirom iste tipografije koja stvara meki vizuelni utisak, baš poput mekih Ki-Ki bombona, kako bismo zadržali poveznicu cele Ki-Ki linije proizvoda.

Budućnost kupovine je u omni-channel pristupu

Igor Grmuša, Chief Marketing Officer u ePlaneta i Planeta Sport, govorio je za drugo izdanje Marketing mreža magazina da li je budućnost kupovine u sinergiji offline i online kupovine.

Krajem maja otvorili ste prvu flagship prodavnicu u Srbiji?
Na početku mali uvod, ePlaneta.com je novi biznis koncept kompanije Planeta Sport sa preko 1.000 kategorija različite robe, od malih kućnih aparata i televizora, pa sve do igračaka, alata i baštenskog nameštaja. Prisutni smo već godinu dana, ali smo prvenstveno komunicirali sa velikom bazom Planeta Sport kupaca, od kojih smo dobili poverenje i razumevanje.

Nakon godinu dana krenuli smo sa komunikacijom ka široj publici. U sklopu razvoja novog koncepta, otvoren je i prvi flagship store kao podrška našoj internet prodavnici ePlaneta.com. Oni zajedno čine omni-channel prodaje i pružaju posebno iskustvo. U prodavnici je izložen samo deo asortimana, ali preko prodajnih displeja, a uz pomoć naših savetnika, moguće je pronaći i kupiti bilo koji artikal iz kompletne ponude ePlanete, koju čini 50.000 artikala. Tako izabrani artikli u najkraćem roku stižu kupcima na kućnu adresu. Moderan prostor opremljen je i kancelarijama za B2B sastanke. Ovde će se organizovati brojni događaji, od prezentacija najnovijih modela različitih uređaja, do mini sajmova.

Puna snaga prodavnice upravo i dolazi iz sinergije sa partnerima, kojima je omogućeno da na najbolji način predstave svoje proizvode.

ePlaneta povezuje tradicionalnu i online kupovinu. Da li je budućnost kupovine u sinergiji offline i online kupovine? Zašto?
To pokazuju i globalni trendovi, offline neće nestati već će se modifikovati i prilagoditi novom načinu kupovine. Svesni smo toga i zato već sada koristimo preko 100 prodajnih Planeta Sport objekata kao mesta promocije kompletne ponude ePlaneta.com.

Kupci često žele pre kupovine da vide proizvod uživo, a da im bude isporučen na kućnu adresu, ili pak žele da proizvode koje su kupili online, preuzmu na pouzdanom mestu. Zato ćemo uskoro uvesti i mogućnost 24/7 preuzimanja robe u našem prostoru na Adi.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.