Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 40

Kako je nastala ideja za TASTES LIKE SUMMER kampanju, koja je oduševila mnoge influensere?

Sigurno ste do sada već čuli za iMADE online shopping centar, koji na jednom mestu okuplja najlepše i najkvalitetnije domaće brendove. Pored originalnog koncepta, verujemo da ste videli i još originalnije kampanje koje ovaj domaći brend sprovodi. O tome gde se pronalazi inspiracija, čime se inspiriše i podstiče kreativnost, govorila je Tijana Marčićev, osnivač iMADE platforme.

„Ceo IMADE svet posvećen je ličnom stvaralaštvu, jer smo neizmerno inspirisani koliko predivnih stvari može nastati iz nečijih snova. Kada god otkrijem i zaljubim se u neki mali brend, počnem da zamišljam kako je sve nastalo. Kako je izgledao trenutak kada se sanjar, koji iza njega stoji, odvažio da sve o čemu mašta pretvori u stvarnost. Da li je prvo uzeo papir i olovku i iscrtavao logo ili pozvao najboljeg prijatelja da saopšti vest. I kada vidite svet tim očima možete samo da zamislite koliko je hrabrih koraka, ljubavi i posvećenosti bilo potrebno da bi jedan takav proizvod ušetao u vaš život. Sve mi je to toliko fascinantno da me iznova inspiriše i motiviše da nastavim da gradim svet koji je posvećen baš takvim brendovima“.

„Svaka naša kampanja je oda hrabrim sanjarima koji stvaraju nešto predivno i čine ovaj svet lepšim. Inspirisani njima i sami se ostvarujemo u našim kreativnim podvizima u želji da tako posebne brendove još više osvetlimo i učinimo vidljivijim onima koji traže nešto posebno, drugačije i autentično“

„Prošli put smo se predstavili tako što smo sve poveli na simbolično putovanje u naš svet sa IMADE koferčićima.Ovaj put smo bili inspirisani bojama, mirisima i ukusima leta, a ima li lepšeg simbola najtoplijeg godišnjeg doba od sladoleda. Tako je nastala ideja za TASTES LIKE SUMMER kampanju kroz koju predstavljamo letnji asortiman koji je baš takav, prava poslastica koja će svačije leto učiniti još slađim.”

iMADE je jedinstveni online shopping centar koji omogućava da se prava mala remek dela talentovanih stvaralaca mogu poručiti u samo par klikova. Ovaj originalni koncept kupovine pruža uvid u brend vrednosti, aktuelnosti i proizvode, a kupcima nudi širok asortiman iz različitih kategorija, 24/7, kroz jednostavan discover & shop način kupovine.

Više informacija možete naći na sajtu https://imade.shop/, kao i na imadebrand Instagram stranici.

Za uživanje u životu i umetnosti. Salute!

Kada pomislimo na Italiju, prva asocijacija nam je umetnost. Umetnost velikih majstora – i umetnost uživanja u životu. Kada se ova dva spoje, dobije se najnovija Birra Morreti kampanja – Doživi Italiju kroz umetnost, koju potpisuje agencija Fullhouse Ogilvy.

Birra Morreti je čuveni italijanski brend piva koji već više od stotinu godina neguje i podržava umetnost uživanja u malim stvarima, a ove godine je podržao i mlade likovne umetnike da stvore zaista velika dela! U saradnji sa Akademijom Umetnosti Novi Sad, Fakultetom likovnih umetnosti Beograd i Fakultetom umetnosti Niš, odabrano je ukupno 9 mladih umetnika. Birra Morreti ih je poveo na inspirativno putovanje u Italiju, gde su imali priliku da uživo vide neka od najčuvenijih svetskih remek dela i dožive dolce vitu u svakom pogledu, zalogaju i gutljaju…jednom rečju, da dožive Italiju kroz umetnost.

Zadatak studenata je bio da inspirisani putovanjem stvore autentična i originalna dela u duhu Italije i Birra Morreti brenda, a naš da napravimo kampanju. Zahvaljujući tome, devet umetničkih dela koja su studenti naslikali, javnost je mogla da vidi na izložbama u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, ali i na bilbordima širom Srbije. Napravljen je Birra Morreti mikrosajt (https://www.birramoretti.com/rs/sr/umetnost), gde su posetioci imali priliku da glasaju za svoje favorite, a tri najbolja rada pretvorena su u murale koji će krasiti ulice naših gradova. Tako su svi dobili priliku da dožive Italiju kroz umetnost, a tri fakulteta dobila su i donaciju Birra Morreti brenda, kako bi imali sve što je potrebno za dalji rad i negovanje mladih talenata.

U okviru kampanje kreirano je i limited edition pakovanje, TVC tag on, OOH i digitalna kampanja koja je uključivala društvene mreže, mikrosajt i kratke video formate u kojima se umetnici predstavljaju, ali i virtuelnu, a kasnije i otvorenu izložbu u Beogradu, Nišu i Novom Sadu.

Tekst pripremio: Fullhouse Ogilvy

As Featured In Meal!

Od klasika filmske industrije do komedija koje vredi bindžovati do hit pesama i animiranih serija u japanskom stilu, McDonald’s je imao prepoznatljivu ulogu u zabavnoj industriji decenijama. Sada našim fanovima nudimo priliku da osete novo iskustvo iz prvih redova gde će glavnu ulogu imati neki od najvoljenijih proizvoda sa menija pod nazivom „As Featured In Meal“. Od 14. avgusta noviteti će biti dostupni u preko 100 zemalja širom sveta u specijalno dizajniranim pakovanjima. A u Srbiji će biti dostupni od 28. avgusta.

U ograničenom vremenskom periodu, fanovi mogu ponovo da osete magiju popularnih likova i umetnika zahvaljujući omiljenim proizvodima sa poznatih menija. U obroku možete da birate između 9 Chicken McNuggets-a, Big Mac burgera zajedno sa svetski poznatim velikim i srednjim pomfritom i velikim i srednjim pićem.

„Nisu samo naši stvarni fanovi ti koji imaju omiljenu porudžbinu. Nekoliko decenija unazad, naši popularni filmski i TV likovi takođe imaju svoje omiljene porudžbine,“ objašnjava šef globalnog marketinga u McDonald’s-u i direktor sektora za nove poslovne poduhvate u McDonald’s-u Morgan Flatley. „Obrok „As Featured In Meal“ je naša ponuda koja uključuje  popularne proizvode, a kojom slavimo najupečatljivija pominjanja MCDonald’s-a u svetu zabave.“

I, naravno, mi želimo da naši fanovi osete svežinu i prepoznatljivost njihovog McDonald’s obroka. To je razlog zbog koga smo se udružili sa brendom PALACE iz Londona. PALACE je skejtbord brend koji proizvodi i garderobu ulične mode na čijim proizvodima će biti vidljivo ime McDonald’s-a ispisano na njihov karakterističan i originalan način. Fanovi koji se opredele za obrok „As Featured In Meal“ mogu da skeniraju QR kod na ambalaži da pristupe eksluzivnoj liniji proizvoda pod nazivom „PALACE McDONALD’S“.

Bez obzira na to da li ste uživali dok gledate čuvenu izjavu George-a Costanza-e „Nisam jeo Big Mac® dugo vremena,“ iz serije „Sajnfeld“ (Seinfeld) u produkciji studija Warner Bros, Discovery ili Travisa u filmu „Clueless” u produkciji Paramount Pictures, u kojoj zahvaljuje „divnom McDonald’s timu koji je proveo sate i sate u pripremi mafina sa jajima, McMuffins“, možete zauzeti mesto u prvim redovima „As Featured In Meal“ ovog leta.

 

Vegeta&Spirulina osvojila Best of the Best na Red Dotu

REGION – Agencija Bruketa&Žinić&Grey osvojila je dve nagrade Red Dot za dizajn ambalaže Vegete&Spiruline i maslinovog ulja Turinela. Reč je o nagradi koja slovi za najtraženiju međunarodnu oznaku kvalitete dizajna. Vegeta&Spirulina ambalaža proglašena je najboljom od najboljih osvojivši titulu „Red Dot Best of the Best“ za najbolje među svim Red Dot dobitnicima koji su se istaknuli vrlo visokom kvalitetom dizajna.

„Ova nagrada potvrda je naše strasti za stvaranjem inovativnih proizvoda koji osvajaju srca potrošača širom sveta. Iako je nagrađena ambalaža nastala povodom godišnjice, ne odražava samo našu bogatu istoriju i tradiciju, već pruža iskustvo kakvo privlači i nove generacije“, izjavio je Krunoslav Bešvir, glavni direktor za poslovne programe iz Podravke.

„Želeli smo napraviti ambalažu koja će biti dobra za partnere, za Podravku i za, još uvek, jedino mesto u svemiru na kojem možemo postojati“, izjavio je Davor Bruketa, glavni kreativni direktor iz agencije Bruketa&Žinić&Grey.

Takođe, nagrađeni dizajn etikete ekstra devičanskog maslinovog ulja Turinela proizašlo je iz imena brenda i toponima Mali Turini u Istri gde se nalazi maslinik. Dizajneri su u imenu Turinela zamislili ženski lik, a inspiraciju su pronašli u lokalnoj legendi. Ona kaže kako su vile noću svojim magičnim plesom gradile pulski amfiteatar, prenoseći kamen sa Učke do Pule, a danju su se skrivale u krošnjama masline, možda baš i u Malim Turinima koji su im bili na putu. Tako je Turinela postala jedna od vila iz legende, a svaki kupac može prizvati njezin ples i iskusiti njenu magiju skeniranjem QR koda na etiketi ovog maslinovog ulja, uz pomoć mobilnog telefona i AR tehnologije.

„Cilj nam je bio da, uz dizajnerski minimalističku i autentičnu etiketu, dodatno proširimo i oplemenimo brend priču ulja koje je magičan rezultat truda njegovih stvaratelja i porodičnog zajedništva. Vođeni tim ciljem, i uz pomoć AR tehnologije, kreirali smo etiketu koja oživljava tu brend priču. Time su vlasnici OPG-a dobili dodatnu komunikacijsku vrednost za svoja ulja, a kupcima su omogućili još jednu posebnost u ukupnom doživljaju“, izjavila je Andrea Knapić, umetnička direktorka iz agencije Bruketa&Žinić&Grey.

Red Dot nagrada dodjeljuje se već 67 godina, a slovi za najtraženiju međunarodnu oznaku kvalitete dizajna. Agencija Bruketa&Žinić&Grey do sada je osvojila 28 Red Dot nagrada, od čega tri Best of the Best, što je najviše u regiji.

#BetterWithPepsi

SVET – Kompanija PepsiCo lansirala je kampanju povodom Nacionalnog meseca ruma koji se održava u avgustu, pozivajući potrošače da se uvere u to da je rum bolji uz Pepsi. Kampanja je usledila nakon nedavne studije potrošača u okviru koje je 56% ispitanika izjavilo da preferira Pepsi uz rum nego Coca-Colu.

U okviru kampanje možemo videti Pepsi logo na različitim mestima, kao i na logotipima određenih brendova ruma, čime je kompanija htela da prikaže „sveprisutnost“ brenda.

„Ljudi godinama greše misleći da vole ukus ruma i Coca-Cole, međutim naša studija je pokazala da zapravo preferiraju Pepsi sa svojim rumom. Znamo da se profil slatkog i ukusnog Pepsija savršeno slaže sa ukusom ruma, tako da smo želeli da pružimo ljudima priliku da konačno isprave ovu grešku tako što će kombinovati svoj Pepsi sa rumom kad god žele u okviru Nacionalnog meseca ruma. Činjenica da je naš logo već skriven u nekim od najpoznatijih brendova ruma bio je zabavan način da se ova istina oživi – na kraju krajeva, iako Pepsi možda nije uvek iza šanka, uvek bi trebalo da bude na slici“, rekao je Todd Kaplan, direktor marketinga za PepsiCo.

Pepsi je u saradnji sa kompanijom Drizly obezbedio besplatnu poštarinu za sve koji do 17. avgusta naruče svoj omiljeni rum i Pepsi.

Više informacija pročitajte ovde.

SDG više nije deo sistema I&F, od sada posluje u okviru TBWA

SVET – Scandinavian Design Group (SDG) više nije deo sistema I&F, od sada posluje u okviru TBWA.

I&F Grupa prodala je Scandinavian Design Group (SDG) agenciji TBWA sa sedištem u Rejkaviku na Islandu. TBWA posluje na tržištima u nordijskom regionu i deo je globalne mreže sa preko 300 agencija širom sveta.

Poslednjih sedam godina SDG je bio deo sistema I&F. Tokom tih sedam godina su osmišljene i realizovane neke od nezaboravnih kampanja i projekata, osvojene prestižne nagrade i formiran tim koji može da odgovori na najzahtevnije kreativne izazove. Jedan od takvih važnih projekata, a koji je postao sinonim za izuzetan kreativni rad SDG-a je The Explorer, digitalna platforma za istraživanje široke ponude zelenih i održivih rešenja u Norveškoj,

Pregovori o prodaji trajali su godinu dana i TBWA je pravi partner za vođenje SDG i obezbeđivanje daljeg razvoja. Ova odluka u skladu je sa I&F razvojnom strategijom sa fokusom na core biznis i implementaciju novih usluga, saopštila je Grupa.

Hrvatski oglašivači od sada, kroz Pinterest, mogu plasirati svoje proizvode na globalna tržišta

REGION – Httpool by Aleph sklopio je nedavno međunarodno prodajno partnerstvo sa Pinterestom, platformom na koju gotovo pola milijarde ljudi mesečno dolazi po inspiraciju i ideje. Time će Httpool by Aleph svojim klijentima omogućiti oglašavanje na toj platformi na više od 20 tržišta EMEA regije te desetak najvećih zemalja na drugim kontinentima.

Budući da korisnici na Pinterest svakodnevno dolaze kako bi otkrili proizvode i usluge za svoj novi dom ili sledeći odmor, inspiraciju za modu, kreativne recepte i još mnogo toga, oglašivači žele biti otkriveni upravo tokom ovih trenutaka planiranja kada korisnici zapravo traže brendove koji će ih podstaknuti na sledeću kupovinu. Na Pinterestu, oglašivači mogu dopreti do ciljanih potrošača i dovesti ih od otkrića do odluke za kupovinu, a odsad uz podršku i stručno vodstvo Httpool by Aleph.

“Oduševljeni smo ovim novim partnerstvom sa Pinterestom jer ono predstavlja izvanrednu priliku za hrvatske export oglašivače i brendove da stupe u kontakt sa publikom koja dolazi na platformu kako bi otkrila nove ideje za njihove projekte, a sve sa namerom kupovine proizvoda i usluga. U tom ćemo ih procesu podupirati svojim stručnim znanjem i iskustvom, kao i do sad“, naglasila je Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica Httpool by Aleph u Hrvatskoj.

Budweiser Kanada iz naziva izbacio ‘bud’ kako bi ukazao na značaj prijateljstva

SVET – Kompanija Budweiser je, na Međunarodni dan prijateljstva, lansirala novu kampanju o važnosti prijateljstva. Kampanja prati nacionalnu studiju kompanije u okviru koje je od 1.000 ispitanih učesnika 70% je reklo da ređe viđaju prijatelje što više stare, a 20% je izjavilo da nema bliskih prijatelja. U međuvremenu, 75% ispitanih muškaraca veruje da kvalitetno vreme provedeno sa prijateljima poboljšava njihovo blagostanje.

Kompanija je u okviru kampanje uklonila reč „bud“ („drug“ na engleskom) sa svog 147 godina starog logotipa, kako bi naglasila važnost ove reči i onoga što ona označava. Reč je bila uklonjena sa određenih flaša koje su bile puštene u prodaju, kao i na bilbordima i društvenim mrežama.

Kako bi skrenula još više pažnje na ono što naziva „recesijom prijatelja“, Budweiser je takođe snimio film u kom je tražio od Kanađana da razmisle o tome kakav bi život izgledao bez njihovih prijatelja, nakon čega je usledilo jednominutno isključenje emitovanja na kanadskom kanalu Sportsnet.

Kampanja je kulminirala razvojem veb stranice pod nazivom „ThatsWhatBudsDo.ca“, koja šalje tekstualne podsetnike za povezivanje sa prijateljima, kao i poklon kartice od 25 dolara za Boston Pizzu za prvih 20.000 Kanađana koji se prijave.

Više informacija pronađite ovde.

Promene su neizbežne, čak i za zrele brendove

Ana Smileska, Marketing Manager u kompaniji Bambi, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina u kojoj meri su brendovi zaista spremni da ulažu u inovacije.

Šta danas podrazumevamo pod inovacijama? U kojoj meri su brendovi zaista spremni da ulažu u inovacije?

Ranije smo inovacije posmatrali u okvirima proširenog koncepta brenda ili industrije tj. segmenta u kojoj kompanija posluje. Tako smo nebrojeno puta svedočili strukturalnim i inkrementalnim inovacijama u vidu nove varijante proizvoda, ulaska u srodne kategorije, unapređenja receptura kroz nove sastojke ili inovacija na pakovanjima, novim materijalima, paketima usluga…

Konstantna potreba za promenama radi prilagođavanja potrebama potrošača, jačanja pozicije, popravljanja poslovnih rezultata i sl, stvorila je plodno tlo za inovacije na mnogo širim poljima. Danas nije retkost da pričamo o inovacijama u korisničkom iskustvu, online i offline, zatim inovacijama u procesima i pristupima, kao i inovacijama u celom biznis modelu.

Nažalost, ove transformativne i radikalne inovacije daleko su ređe (verovatno sa izuzetkom IT sektora), što je donekle očekivano budući da je Srbija ipak malo tržište, pa je apsolutni potencijal manji, ali je istovremeno indikator da u procesima odlučivanja verovatno češće prevagnu kratkoročni faktori, kao i percepirani rizik, što nepovoljno utiče na spremnost da se donese odluka u pravcu radikalnijih ideja koje menjaju način na koji potrošači ili zaposleni funkcionišu u određenom kontekstu.

Ove godine uvodite inovacije i u kategoriji Wellness keksa. U kojoj meri inovacija na proizvodu mora da prati i osvežena komunikacija sa krajnim kupcem? Zašto je važno da krajnji kupac bude upućen u svaki “korak” brenda?

Ove godine uvodimo nekoliko inovacija na Wellness brendu. U kategoriji keksa fokusirali smo se na širenje našeg funkcionalnog portfolija – Wellness Yes Fiber High, keks obogaćen biljnim vlaknima i Wellness No Gluten Inside, bezglutenski keks od heljdinog brašna i pirinčanog brašna sa čia semenkama. Ovim inovacijama hteli smo da odgovorimo na rastuće potrebe naših potrošača za proizvodima koji imaju dodatne dijetetske zahteve. Treća inovacija je u segmentu žitnih barova, gde ćemo pored šest trenutnih proizvoda uskoro proširiti ponudu još jednim ukusom od koga očekujemo da dodatno razigra ovaj rastući segment i pomogne da nas celokupan nastup na tržištu bude efektivniji. Komunikacija je bitna za inovacije, posebno, ako su one glavna poluga rasta brenda, ako zahtevaju određena objašnjenja koja treba dati potrošaču ili imaju potencijal da značajno utiču na percepciju brenda. Takve inovacije uvek želimo da iskomuniciramo i osiguramo da smo im pružili maksimalnu podršku da zažive i donesu očekivani rezultat.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Mash-up omogućava brendovima da budu autentični i relevantni

Nataša Grbić, Portfolio Integration Manager u kompaniji Coca-Cola HBC, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o benefitima kolaboracije brendova.

Imajući u vidu globalnu ekonomsku situaciju i inflaciju, da li je budućnost marketinga u kolaboracijama?

U današnjem globalnom ekonomskom kontekstu, kolaboracije su relevantnije nego ikada. Brendovi se suočavaju sa sve većim izazovima u privlačenju pažnje potrošača i ostvarivanju rasta u sve konkurentnijem okruženju. U tom kontekstu, kolaboracije pružaju mogućnost za deljenje resursa, znanja i ekspertize između brendova kako bi se postigla veća efikasnost, a istovremeno kreiralo bolje iskustvo za potrošače.

Koje benefite ovakva vrsta saradnje donosi brendovima? Kako da kolaboracije budu win-win za obe strane?

Jedan od glavnih benefita je pristup novim ciljnim grupama čime učesnici u saradnji jačaju svoju poziciju na tržištu. Kroz kolaboracije učimo zajedno, osluškujemo tržište i to nam daje priliku da formiramo bolje iskustvo za potrošače. Dodatan benefit je i to što delimo resurse, pa kroz zajedničke aktivacije i kampanje unapređujemo efikasnost marketinških aktivnosti. Za uspeh su neophodni jasno definisani ciljevi i vrednosti, transparentna komunikacija i međusobno poverenje, kao i balans između zajedničkih i individualnih interesa.
Odličan primer su Uber i Spotify, koji su udružili snage kako bi pružili bolje iskustvo putnicima tokom vožnje. Saradnja je omogućila putnicima da povežu svoje Spotify naloge sa Uber aplikacijom i nesmetano slušaju svoju omiljenu muziku tokom putovanja. Ova saradnja stvorila je personalizovano iskustvo za korisnike Ubera, istovremeno promovišući Spotify široj publici.

Kako kroz kolaboraciju povećati prodaju, a smanjiti troškove?

Ovo se postiže deljenjem resursa, zajedničkom nabavkom i proizvodnjom, deljenjem troškova marketinga i promocije, te zajedničkim inovacijama. Na primer, saradnja između Coca-Cole i Costa Coffee, zajedničke promocije Coca-Cola HBC i Bambi portfolija, ali i saradnje sa brendovima iz drugih industrija, kao što su Tommy Hifiger, Lego, Apple, Levi’s. Sve su zanimljivije saradnje luksuznih sa mainstream brendovima iz sveta modne industrije, tehnologije, sportske opreme, ali i hrane i pića.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.