Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 40

Pokrenuta “ADD TO HEART” društveno odgovorna kampanja

Povodom 9. festivala integrisanih komunikacija KAKTUS by Shoppster Srbija, koji će biti održan 1. i 2. novembra u Beogradu pod sloganom „Add to heart“, Marketing mreža, kompanija Shoppster Srbija i udruženja Prostor, objavili su zajedničku kolaboraciju, koja ima za cilj doprinos unapređenju zaštite mentalnog zdravlja u Srbiji, podizanje svesti o značaju ove teme, ali i osnaživanje i podršku osobama sa problemima mentalnog zdravlja.

Tim povodom, korisnici udruženja Prostor, u okviru umetničke radionice, nacrtali su kaktuse, koji su postali glavni komunikacioni elementi festivala KAKTUS ove godine. Crteži korisnika udruženja naći će se i na majicama i cegerima, koje će svi zainteresovani moći da kupe preko Shoppster e-prodavnice do 10. novembra i time direktno doniraju novac za pomoć udruženju Prostor.

„Znamo koliko je kolaboracija važna, ali nismo želeli da se ona svede samo na slogan ili zanimljive, šarene vizuale. Želeli smo da pokažemo kako kolaboracija izgleda u praksi. I to je upravo ‘Add to heart’ nacionalna društveno odgovorna kampanja, koju je osmislio kreativni tim agencije Ovation, a koja festival KAKTUS ove godine podiže na viši nivo. Veoma smo zahvalni kompaniji Shoppster i udruženju Prostor što su prepoznali značaj i podržali ovu inicijativu, jer verujemo da, samo kroz snažnu kolaboraciju, možemo da pomerimo stvari u društvu. Ovom prilikom pozivamo sve zainteresovane da se pridruže našoj misiji i da zajedno stvorimo promenu koju želimo da vidimo“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže i organizator festivala KAKTUS.

„U današnjem svetu, društvena odgovornost nije samo izbor, već naša suštinska misija. ESG poslovni pristup postao je globalni standard, i mi sa ponosom donosimo ovu filozofiju u srpski kontekst kao sastavni deo naše strategije, potvrđujući našu ulogu kao lidera u ovoj oblasti. Naša posvećenost zajednici i saradnja sa Marketing mrežom i udruženjem Prostor koraci su koje smatramo prirodnim. Naša inicijativa nije samo izraz podrške, već i poziv na akciju i dublje razmišljanje celog društva. Želimo motivisati sve da se pridruže ovom plemenitom cilju kako bismo zajedno stvarali pozitivne promene. Smatramo da bi pružanje pomoći drugima trebalo biti temeljna vrednost u svakodnevnom poslovanju i životu, i radimo na tome da to postane stvarnost“, rekao je Filip Đorović, regionalni marketing direktor kompanije Shoppster.

„Osobe sa problemima mentalnog zdravlja su među socijalno najugroženijim grupama u Srbiji. Uglavnom su to nezaposlena lica koja nemaju nikakav izvor prihoda. Pored toga, postoji i problem njihovog zaposlenja zbog stigmatizacije i odbacivanja od strane bliže okoline i društva u celini. Mislim da su ovakve inicijative veoma važne, jer se uključivanjem korisnika i korisnica psihijatrijskih usluga u aktivnosti i zajednicu doprinosi njihovom oporavku. Putem prikazivanja svojih umetničkih radova, naši korisnici i korisnice mogu da se predstave javnosti kao produktivne ličnosti, što je od ključne važnosti u procesu smanjenja predrasuda koji se vezuju uz ovu marginalizovanu grupu. Ekonomsko osnaživanje naših korisnika i korisnica način je da oni putem sopstvenog rada bar delimično reše različite probleme sa kojima se svakodnevno susreću – od ekonomskih do socijalnih, i to u svojoj zajednici“, rekla je Marija Kućan, potpredsednica udruženja Prostor.

Majice i cegeri sa crtežima korisnika udruženja Prostor možete da kupite do 10. novembra putem linka https://www.shoppster.rs/add-to-heart, a sav prikupljen novac od kupovine biće direktno doniran udruženju nakon završetka kampanje.

U Sloveniji pokrenuta kampanja PAZI.SE o prevarama na internetu

REGION – Udruženje banaka Slovenije i agencija Saatchi&Saatchi Ljubljana, lansirali su nedavno kampanju pazi.se, koja podiže svest o internet prevarama. Kampanja uključuje TV oglase i OOH kampanju, kao i posebnu internet stranicu pazi.se i novootvorene profile na Facebooku i Instagramu.

TV oglas upozorava na, samo na izgled ljubazna lica različitih internet prevaranata, a OOH kampanja predstavlja najtipičnije načine kojim oni love svoje žrtve. Plakati na bilbordima su se već u prve dve nedelje kampanje pokazali vrlo uverljivi jer su na njih bili upozoreni čak i policija i Furs (Finansijska uprava Republike Slovenije), o njima su izveštavali mediji, brojne dobre reakcije su bile zabeležene i na društvenim mrežama.

Kompletnu kampanju uradila je agencija Saatchi&Saatchi Ljubljana, medijske i internet sadržaje agencija MSL, a za medijski zakup se pobrinula agencija Starcom.

WARC: Globalna potrošnja na oglašavanje premašiće 1 trilion dolara u 2024.

SVET – Nova WARC studija otkrila je da će globalna potrošnja na oglašavanje porasti za 4,4% ove godine i dodatnih 8,2% u 2024., kada će potrošnja preći 1 trilion dolara, saopštila je ova istraživačka kompanija.

Nova analiza, objavljena prošle nedelje, prvi put kombinuje podatke iz WARC-ove ankete vlasnika medija, industrijskih tela, oglasnih agencija i istraživačkih organizacija na 100 tržišta širom sveta sa podacima o prihodima od oglašavanja 40 najvećih medija kako bi ponudila potpunu sliku reklamne industrije.

Podaci pokazuju da će samo pet kompanija Alibaba, Alphabet, Amazon, Bytedance i Meta – privući više od polovine (50,7%) globalne potrošnje ove godine i konsolidovati tu poziciju u 2024. sa udelom od 51,9%. Očekuje se da će prihodi od oglašavanja među ovom grupom porasti za 9,1% ove i 10,7% sledeće godine, dok će prihodi od oglašavanja među svim ostalim vlasnicima medija zajedno biti, ove godine, isti.

Više informacija možete pročitati ovde.

TOP 50 najvrednijih kompanija u svetu u 2023.

SVET – Visual Capitalist predstavio je istraživanje 50 najvećih svetskih kompanija kojima se javno trguje prema tržišnoj kapitalizaciji, koristeći podatke od 16. avgusta 2023.

Istraživanje je pokazalo, između ostalog, da na svetu postoji samo nekoliko kompanija vrednih triliona dolara, uključujući Apple, Microsoft, Saudi Aramco, Amazon, Alphabet i Nvidia. Ukupno, 50 najvrednijih kompanija predstavlja preko 26,5 triliona dolara vrednosti za akcionare.

Na nivou sektora, informacione tehnologije su najzastupljenije u prvih 50, sa 9,3 triliona dolara kombinovane tržišne kapitalizacije. Sledeći najveći sektori su potrošački diskrecioni (4,0 triliona dolara), gde je na prvom mestu Amazon, i zdravstvena zaštita (3,3 triliona dolara).

Na listi najvrednijih kompanija sektora osnovnih životnih namirnica pronašli su se proizvođači kao što su Nestlé, PepsiCo, Coca-Cola i Procter & Gamble, kao i trgovci poput Walmarta i CostCo-a.

Na geografskom nivou, većina od 50 najvrednijih kompanija su američke. Posle SAD, tri najzastupljenije zemlje su Švajcarska, Francuska i Kina, sa po tri kompanije.

Više infromacija pronađite ovde.

Can We? We Can!

SVET – Tesco i agencija BBH Dublin laksirali su novu kampanju pod nazivom „Can We? We Can“, koja ima za cilj promociju „Click+Collect“ usluge trgovca.

U spotu koji traje 30 sekundi vidimo dečaka koji pita svog oca da li mogu da urade nešto zabavno sledećeg dana, dok njegov otac obavlja nedeljnu kupovinu namirnica putem Tesco Click+Collect usluge. Zahvaljujući ovoj usluzi, otac i sin imaju dovoljno slobodnog vremena da provedu dan zajedno, jedu sladoled, igraju fudbal, odu u bioskop, čak i da odu na putovanje u svemir.

„U Tesco-u smo strastveni prema hrani koju nudimo, ali smo takođe izuzetno strastveni kada je u pitanju ponuda usluga za naše klijente. Iz tog razloga smo kreirali Click+Collect, kako bismo našim kupcima omogućili da sami biraju kako, kada i gde kupuju. Videli smo promenu u kupovnim navikama ovih godina, a pošto ljudi imaju sve manje vremena, vidimo rast korisnika Click+Collect usluge na putu kući sa posla, na fudbalskom treningu, na kursevima ili čak na putu kući sa odmora“, rekao je Cathal Deavy, direktor za kupce Tesco Ireland-a.

Više informacija pronađite ovde.

Grand kafa inovira korisničko iskustvo uz pomoć AI tehnologije

Grand kafa, jedan od vodećih brendova Atlantic Grupe, ponovo je napravila korak dalje u segmentu inovacija i podrške umetničkim poduhvatima. Kao dugogodišnji ekskluzivni sponzor Sarajevo Film Festivala (SFF), ponosno je predstavila još jedan novitet koje potvrđuje viziju kompanije o značaju kreiranja izuzetnog korisničkog iskustva i isticanja kreativnosti.

U julu 2023. godine otvoren je konkurs za dizajn festivalske šoljice, i to ne samo za etablirane dizajnere, već i za sve one koji žele da iskažu svoju kreativnost i eksperimentišu u svetu dizajna. Putem Grand kafa web sajta, brend je predstavio revolucionarnu integraciju web nagradnog konkursa i veštačke inteligencije, uključujući Open AI alate ChatGPT i Dall-E, omogućavajući svim korisnicima da se oprobaju u kreiranju originalnih umetničkih dela koristeći Grand kafa brend elemente i sopstvenu kreativnost.

Ovaj inovativni pristup i korišćenje AI tehnologije omogućio nam je da prikupimo preko 1500 jedinstvenih radova iz regiona. Stručni žiri je pažljivo selektovao osam finalista koji su se takmičili za prestižnu titulu pobednika, koja je pripala Jovani Kecman. Grand kafa nije ostavila odluku isključivo u rukama stručnjaka – svi njeni ljubitelji i poštovaoci filma glasali su za svoje omiljeno kreativno rešenje direktno na Grand kafa platformi. Na taj način, dobili su priliku da učestvuju u odabiru finalnog dizajna koji će krasiti festivalsku šoljicu i postati zvanični simbol Sarajevo Film Festivala 2023.

Takođe, tokom trajanja SFF-a, svi posetioci su uživali u programu „Grand kafa sa…“, u kojem su organizatori razgovarali sa mnogim poznatim licima iz filmske industrije. Za dobar početak prvog dana festivala, organizovan je i doručak za mlade talente i novinare uz šoljicu omiljene kafe, koju su prisutni mogli da degustiraju i u Festivalskom kafiću, centralnom mestu svih događanja.

Zašto se nominovati za prestižna Mark Awards 2023 priznanja?

Povodom konkursa za dodelu prestižnih Mark Awards 2023 priznanja, koji je otvoren do 25. avgusta, pitali smo prošlogodišnje dobitnike – zašto bi kolege trebale da se nominiju za priznanja ove godine? Evo šta su nam odgovorili…

„Kolege treba da se nominuju kako bi odali priznanje branši i upoznali nas sa fenomenalnim ljudima koji upravljaju kampanjama i brendovima koje volimo. To je i idealna prilika da na trenutak zastanemo i podsetimo se svih velikih stvari koje su urađene u prošloj godini, i odamo priznanje najboljima za sav napor i trud. Time možda pružimo inspiraciju i nekim mlađim kolegama koji razmišljaju o tome da uplove u naše vode.“ BOJANA NENADOVIĆ, Marketing Director, Coca-Cola HBC (Srbija, Crna Gora, Kosovo) i dobitnica Mark Awards 2022 priznanja u kategoriji CHIEF MARKETING OFFICERS OF THE YEAR – MULTI COUNTRY

„Prijaviti se za Mark Awards priznanja znači pružiti priliku za osvrt na dosadašnja dostignuća, veštine i uticaje koje smo ostvarili. Sam rad na prijavi omogućava detaljniju analizu svega postignutog i prilika je da bolje sagledamo rezultate koje smo postigli, ali i osvestimo i prepoznamo oblasti u kojima možemo dodatno da se razvijamo. Dodatna vrednost je biti u prilici da dobijete priznanje i budete u društvu pojedinaca čija dela su izvanredna u oblastima iz kojih dolaze. Na kraju, ali ne manje važno, prijaviti se za nagradu uz mogućnost da je osvojite je i posebno zabavno iskustvo, koje vam donosi i lične navijače, odnosno podršku kolega i prijatelja, koja je dodatni vetar u leđa za sve buduće poduhvate!“ SANJA TOMIĆ, Employee Communication Manager, A1 Srbija i dobitnica Mark Awards 2022 priznanja u kategoriji INTERNAL COMMUNICATIONS MANAGER OF THE YEAR

„Mark Awards predstavlja prestižnu nagradu koja ističe izvanredne doprinose u oblasti marketinga i komunikacija. Kao neko ko ne radi direktno u ovim sferama, već blisko sarađuje sa komunikacijskim stručnjacima u oblasti Employer Brandinga i radi na njihovom razvoju i privlačenju talenata, ova nominacija za mene nije bila očigledna. Ipak, drago mi je da sam postala deo Mark Awards zajednice, jer sam dobila izuzetnu priliku da proširim svoju mrežu kontakata, učim i razvijam se, dobijem priznanje za svoj rad i razmenim iskustva sa izuzetnim profesionalcima. Deljenje svojih uspeha i naučenih lekcija može biti inspiracija drugima da, takođe, rade na unapređenju svojih veština i pristupa. Konkurencija podstiče inovacije i bolje prakse, što može pozitivno da utiče na celokupnu industriju. Pored priznanja, umrežavanja, tu je momenat inspiracije, motivacije, profesionalnog razvoja i doprinosa industriji kroz podizanje standarda. Takođe, prija kada sagledate kako vas percepiraju kolege, zajednica i šta ste sve postigli na profesionalnom planu.“ SANJA MILADINOVIĆ, dobitnica Mark Awards 2022 priznanja u kategoriji EMPLOYER BRANDING MANAGER OF THE YEAR

„Profesionalno me vrlo raduje i sigurna sam da je bitno da postoji ovakva nagrada koje prepoznaje i rad nas marektara, koji smo uglavnom u pozadini, a koje podsećaju na veliki uticaj koji marketing timovi imaju na ukupno poslovanje kompanije. I zato, svi koji se svakodnevno sa svojim timovima trude da traže inovativna rešenja, nove pristupe i pomeraju granice naše profesije, bez razmišljanja treba da se prijave, jer su Mark Awards jedinstvena prilika da od renomiranih stručnjaka dobiju feedback na svoj rad, ali se i upoznaju bolje sa sjajnim radovima i uspesima ostalih kolega! Osvajanje nagrade je iskreno velika satisfakcija, ali i dodatni podstrek i odgovornost, da nastavite da učite i trudite se da uvek budete još bolji! Srećno svima i jedva čekam da vidim ko su novi superheroji!“ DANIJELA GAŠPARAC, Head Of Market Research – CEO Advisor, Telekom Srbija i Marketing and Communication Consultant, Srbija voz i dobitnica Mark Awards 2022 priznanja u kategoriji SUPER HERO OF THE YEAR

„Mark Awards je jedno od retkih priznanja koje slavi pojedince i njihov rad. Često o njima javnost ne zna mnogo, zbog čega je ova nagrada posebno važna jer ukazuje na profesionalce koji pomeraju granice, čiji rad utiče na širu zajednicu i koji od brendova stvaraju „lovemark“. O nagrađenima odlučuje žiri sastavljen od iskusnih profesionalaca iz različitih agencija, nacionalnih i međunarodnih kompanija. Proces selekcije, izbora i obrazloženja nagrađenih je transparentan, što ovu nagradu svrstava u one koje biste želeli da dobijete. Dodatnu vrednost predstavlja i mogućnost povezivanja sa ekspertima iz različitih industrija, upoznavanje sa njihovim radom i uspesima što je samo razlog više da se prijavite za ovo prestižno priznanje.“ SUZANA ĐORĐEVIĆ, Director, Hemofarm Fondacija i dobitnica Mark Awards 2022 priznanja u kategoriji CSR MANAGER OF THE YEAR.

Nominacije za Mark Awards 2023 priznanja otvorene su do 25. avgusta, a više informacija, pravilnik i formular za nominacije pronađite na sajtu Mark Awards.

Da li veštačka inteligencija može da prepozna vaš stil oblačenja?

REGION – U tržnom centru Citypark, SPAR Slovenija je, u saradnji sa reklamnom agencijom AV Studio, postavio poseban svetlosni panel ispred ulaza u Interspar prodavnicu. Panel koristi veštačku inteligenciju za otkrivanje stilova odevanja, a zatim servira zabavan rezultat i pušta muziku preko zvučnika koja odgovara stilu osobe koja stoji ispred njega.

Na ovaj način možete se uveriti da li ste zaista nemilosrdni roker, autentični metalac, moderan hipster, možda čak i aktuelni gaser ili limka… Panel je u stvari napredna veštačka inteligencija koja je prethodno obučena da prepozna stilove odeće. Njegov algoritam za mašinsko učenje analizira percipiranu sliku osobe i određuje koji stil odeće ima. Zatim joj pokazuje rezultat u vidu avatara, koji je, takođe, ilustrovan uz pomoć programa veštačke inteligencije i preko zvučnika pušta odgovarajuću muziku. Ceo proces podešavanja stila i puštanja muzike traje desetak sekundi. Interakcija je bezbedna, pošto sistem ne čuva fotografije korisnika.

„Kao prvi trgovac na malo u Sloveniji, našim kupcima donosimo neviđena moderna iskustva. Isti stil donosimo i na naše police, jer je holandski brend Fresh’n’Rebel pravo osveženje, kako za lični stil, tako i za doživljaj muzike“, rekla je Lidija Rakuša, direktor marketinga, SPAR Slovenija.

„Projekat je stavio veštačku inteligenciju na pravi test. Prvo smo se pitali da li može prepoznati nešto tako lično kao što je stil. Prvi rezultati su bili ohrabrujući, a uz dodatno mašinsko učenje, prepoznavanje ličnog stila postalo je prilično tačno. AI je bio podjednako pozitivno iznenađen kada je ilustrovao likove za pojedinačne stilove… Imao je problema sa crtežima „gaser“ i „limka“, ali smo mu pomogli u tome na ljudski način, i uspelo je“, rekao je Gašper Štern, umetnički direktor reklamne agencije AV Studio.

 

Da li će brendovi nastaviti da pričaju svoje priče ili ih moraju i proživeti?

Sročeno dinamičnim jezikom digitalnog marketinga, trendovi na društvenim mrežama se razvijaju brzinom svetlosti. Jedan fenomen novog doba se izdvojio kao odlučujući pravac za brendove koji žele da privuku nove korisnike i neguju smislenije veze sa njima, a nazivamo ga storyliving. Ovaj koncept ne samo da predstavlja prirodnu evoluciju od tradicionalnog pripovedanja, već poseduje i neverovatnu moć transformacije obraćanja brendova ka korisnicima u digitalnoj eri. Da li to znači da je pravi trenutak da brendovi u potpunosti napuste ideju pasivnog angažovanja publike?

Storytelling ili Storyliving?

Umetnost pripovedanja se još uvek smatra glavnom komponentnom i veštinom omogućavajući brendovima da svoje poruke i vrednosti prenesu kroz ubedljive narative. Međutim, dodavanje ličnih elemenata uvodi nesvakidašnju promenu – prelazak sa pasivnog posmatranja na aktivno učestvovanje. Storyliving, jednostavno, prevazilazi tradicionalno pripovedanje pozivajući korisnike da aktivno učestvuju u narativu koji se odvija. Brendovi uskoro neće biti samo naratori, već kokretori iskustava koji brišu granice između stvarnog i virtuelnog.

Ovakav pristup nije samo nastavio da informiše korisnike, već im je omogućio da učestvuju u razvoju brendova uspostavljajući dublju vezu sa njima. Brendovi su shvatili, a kasnije i korisnici, da ograničenje na Instagram Story objavama, Reelsu i Tik Toku nije dovoljno, a dodavajući osećaj hitnosti i ekskluzivnosti, brendovi pozivaju korisnike da učestvuju u priči, ne samo da je konzumiraju.

Dok se kod nas obrisi novog koncepta tek pojavljuju, svet nije čekao da storyliving pokaže u praksi. Sve više brendova u svetu koristi fizički prostor za kreiranje sadržaja vrednog pažnje koji kasnije umnožava putem društvenih mreža. Tako jedna ideja postaje opipljiva i budi želju korisnika da je vide, osete, dodirnu i najvažnije – podele online. Razvoj rešenja koja kombinuju imerzivne tehnologije, veštačka inteligencija i gejmifikacija pokrenule su čitav talas širenja četbotova, virtuelnih asistenata i sve pouzdaniji glasovni interfejs. VR tehnologija napravila je promene čije ćemo implikacije tek videti.

Da li onda postoji obostrana korist koncepta koji nudi storyliving?

Storyliving prevazilazi metriku angažovanja (engagementa) kakve u digitalnom marketingu poznajemo. Za brendove, on predstavlja sredstvo za očuvanje lojalnosti, povećanje prepoznatiljivosti i autentičnosti. Sa druge strane, korisnicima i potencijalnim kupcima se daju obogaćena iskustva. Oni postaju učesnici što im omogućava da steknu dublje razumevanje vrednosti, kulture i ponude brenda. Za potencijalne kupce bolje razumevanje lako može da se pretvori u sigurne odluke o kupovini.

Brendovi koji su spremni da prihvate ovaj trend mogu da prevaziđu površne interakcije formirajući značanije odnose sa svojom publikom. Storyliving nam je jasno stavio do znanja da se više ni brendovi ni korisnici ne zadovoljavaju jednostavnim deljenjem priča. Naravno, nisu sve aktivnosti niti sve kampanje vredne storylivinga. Naravno, generacija Z sve više vrednuje storyliving u odnosu na storytelling.

Za Marketing mrežu tekst napisala:

Đina Grčić, Digital Marketing Coordinator, Smartpoint Adria

Proglašeni dobitnici priznanja PRO PR Globe Awards 2023!

REGION – Ovogodišnjih 25 laureata PRO PR GLOBE Awards dolazi iz 15 zemalja, tokom PRO PR konferencije biće im uručena unikatna umetnička dela  Akademije umetnosti iz Novog Sada, Univerziteta u Novom  Sadu. Dodela priznanja održaće se 15. marta 2024. godine u Hotelu Mona Plaza u Beograd gde se održava i 21. jubilarno izdanje međunarodne PRO PR konferencije.

Priznanje su osvojile Milena Avramović Bjelica, izvršna direktorica i suosnivačica Chapter 4, Jelena Milašinović, komunikacijska menadžerka Beogradske filharmonije, Suzana Miličić, vlasnica Kontakta PR i Andrea Brbaklić, direktorica FromA Consulting Ltd.

Osim njih, priznanje su osvojili, iz Slovenije: Sabrina Pečelin, PR menadžer u Porsche Slovenija, Alenka Vidic Praprotnik, upravna direktorica o28 komunikacijske grupe i Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija i održivosti u A1 Slovenija i A1 Srbija, iz Velike Britanije: Polly Cziok, izvršna direktorica promena i inovacija London Borough of Merton i Sophie Brendel, direktorica sektora za publiku, komercijalu i digital u Muzeju Viktorija i Alberta, iz Crne Gore: Nina Redžepagić, vlasnica PR agencije OR i Slađana Radović, voditeljica marketinga, PR-a i korisničkog iskustva Novi Volvox, iz Hrvatske: Robert Škunca, generalni direktor regiona Jugoistočne Evrope Grayling i Dario Gabrić, rukovodilac korporativnih komunikacija Erste banke Hrvatska, iz Italije: Alicia Matilda Lubrani, glavna direktorica marketinga i direktorica korporativnih komunikacija u zemlji Axpo Italia, iz Bosne i Hercegovine: Nedžad Džudža, rukovodilac marketinga i komunikacija, ASA OSiguranje d.d. i Latifa Imamović, rukovodilac marketinga Klika, iz Severne Makedonije: Ratka Tiricovska, rukovodilac sektora marketinga i PR-a Stopanske banke AD Skopje, iz Sjedinjenih Američkih Država: LaShonda L. Eaddy, docent za odnose sa javnošću na Univerzitetu Penn State i Travis Parman, glavni direktor za komunikacije AppHarvest, iz Južne Afrike: Dustin Chick, partner i generalni direktor Razor PR, iz Ukrajine: Sergii Bidenko, direktor Bayka.agency, iz Irana: Mina Nazari, stručnjak za odnose sa javnošću i komunikaciju Power Distribution Company, Tabriz, iz Rumunije: Dana Oancea, predsednica Foruma za međunarodnu komunikaciju, iz Španije: Rafa Llopis, rukovodilac sektora marketinga Revestech i iz Mađarske: Zsófia Balatoni, suosnivačica Uniomedia PR agencije.

PRO PR GLOBE Awards jedini je program nagrađivanja pojedinaca, koji svojim radom doprinosi boljoj percepciji pozicioniranja profesije odnosa sa javnošću na globalnom, regionalnom i lokalnom nivou. Fokusiran je na pojedince, a ne na projekte.

Priznanje se dodeluje na osnovu javno dostupnog pravilnika, bivši dobitnici nominuju buduće, a savet, koje uključuje bivše dobitnike ovog priznanja i članove organizacionog odbora, odlučuje o dobitnicima na temelju podataka prikupljenih nakon postupka nominacije, što uključuje: pregled biografije, medijske objave i druge relevantne javne izvore informacija koje mogu potvrditi verodostojnost i stručnost kandidata u procesu nominacije i odabira za PRO PR GLOBE Awards.

Od 2017. godine, PRO PR GLOBE Awards jedini je program dodele priznanja u kojem pobjednike nominuju i četiri svetska komunikacijska udruženja: International Public Relations Association (Međunarodna udruženje za odnose sa javnošću) – IPRA, International Communication Consulting Organisation (Međunarodna organizacija za komunikacijsko savetovanje) – ICCO, The Public Relations and Communications Association (Udruženje za odnose sa javnošću i komunikaciju) – PRCA i Chartered Institute of Public Relations (Ovlašćeni institut za odnose sa javnošću) – CIPR.

U sklopu PRO PR GLOBE Awards, tradicionalno će se dodeliti i priznanja PRO PR Vision City, PRO PR Vision Manager i Infigo Award za poseban doprinos razvoju upravljanja komunikacijama, a dobitnici će biti objavljeni 7.11.2023.