Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 39

Change is (for) good!

Kada god nas zadesi neka velika promena, mi u agenciji često (sami sebi) kažemo – CHANGE IS GOOD. Nekada je delovalo da se tako međusobno bodrimo (i sigurno je bilo istine u tome), ali je ta krilatica vremenom postala važan deo našeg mindset-a. Bilo da je u pitanju digital revolucija, Covid-19, ekonomska kriza, nadolazeća AI „pošast“ ili nešto sasvim treće. Change is good, jer nam, osim napretka, uvek donese i neke nove postulate koje potom utkamo u naš way of (agency) life. Evo primera kako ti postulati izgledaju na primeru poslednje velike (pre AI ere) promene.

Knock, knock who’s there?
Početkom 2020. godine, najveća svetska pandemija „poslala“ je čitavu industriju na prinudni rad od kuće. Agencije su ostale prazne, a creative vibe svake od njih bio je rasut i zaključan po kućama. Siguran road to nowhere. Jer svi znamo da kreativna energija traži stalnu, live, razmenu, a kreativci „oštru ruku“.

Ili, samo nismo znali drugačije?
Tako smo zbog Covid-a, sasvim neplanirano, otkrili da promena mesta boravka ne menja nužno i efikasnost rada. Makar ne na gore. Kreativnost uvek nađe put da se ispolji, a dobra interna kultura joj, i u najtežim okolnostima, pomaže da buja. Zbog čega i mi njoj moramo da pomognemo da ostane „zdrava“.

Ili, prevedeno na logiku advertajzinga:
KEY OUTCOME #1: ADJUST AND EVOLVE YOUR CULTURE
I šta smo mi u Fullhouse Ogilvy-u sa tim uradili? Ono što nam je do pre 3 godine delovalo nezamislimo – „hibridni“ sistem (3 dana iz FHO office-a & 2 iz home office-a) postao je naš stalni modalitet rada. I to samo za neke sektore – digital, BTL i DTP tim rade u full remote-u. Jer smo shvatili da samo sa full adaptilnim pristupom možemo da budemo tamo gde želimo – u fullu.

You can’t get them all or lose some get some
Za vreme Covid-a sve se izmenilo. Redizajnirali smo sva postojeća i nepostojeća pakovanja, ali je event praktično iščezao. Realizovali smo tone online kampanja, ali nismo snimili nijedan TVC. U post-Covid svetu, korporativne komunikacije postaju „nova zvezda serije“. Employer branding je hot topic. TV je jači nego ikad, a BTL timovi (naš sigurno) potajno žele da AI može da odgovori na task „Dear AI, pls organize me an event“. Ali teško da bi u tome uspeo, zar ne? Čak i u narednih 10 godina.

Ili, ponovo:
KEY OUTCOME #2: SOME CAPABILITIES ARE YET TO COME (BACK)
Druge će da nestanu, a treće ćemo tek razviti. I to je ok. I šta smo mi u Fullhouse Ogilvy-u sa tim saznanjem uradili?
Diverzifikovali smo portfolio usluga.Npr. odlučili smo da iskoristimo momentum i „kapitalizujemo“ ekspertizu koju do sada nismo koristili na domaćem tržištu – desetogodišnje iskustvo partnera Coca-Cola Hellenic u oblasti korporativnih komunikacija u 28 zemalja. A naravno, i da nastavimo da jačamo druge i gradimo nove „nadolazeće“ veštine. Jer samo tako možemo spremni da dočekamo promene. I da se (još jednom) podsetimo zašto često kažemo: CHANGE IS GOOD.
Zato što jeste.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Maja Radak, New Business Director, Fullhouse Ogilvy

Lepo se lepim umnožava

Milena Ćirković, Account Manager u agenciji XYZ Communications, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o kampanji „Vidi više od boje“, koju su kreirali za klijenta Samsung.

Kompanija Samsung i XYZ Communications pokrenuli su BTL kampanju sa humanim ciljem. Koliko je tema kampanje “Vidi više od boje” bila inspirativna za BTL kreativni koncept?
Za nepuna tri meseca trajanja kampanje dobili smo neprocenjive reakcije posetilaca i uverili se da je lepota u oku posmatrača. Uspeli smo da kroz objektiv Samsung Galaxy S23 Ultra telefona probudimo empatiju, ljubav, saosećajnost i pokrenemo talas dobrih dela. Ceo kreativni tim u XYZ Communications je od trenutka pristizanja detaljnog opisa kampanje, od strane kompanije Samsung, osećao izuzetnu odgovornost, ali i motiv da je učini što vidljivijom.

Naš kreativni koncept podrazumevao je mobilni paviljon sa zonom za fotografisanje koja je privukla vlasnike pasa da zabeleže jedinstvene epic trenutke sa svojim ljubimcima. Kalemegdan, Ada Ciganlija, Zemunski Kej samo su neke od lokacija koje smo obišli, a prema postignutom engagementu utvrdili smo da ovakvih akcija treba da bude više.

Koliko je izazovno biti kreativan i inovativan u BTL i LIVE marketingu, s obzirom da stalno morate pružiti nešto što će posetioci iskusiti prvi put?
Svedoci smo da su najzapaženije kampanje u svetu one koje šokiraju, dele javnost, postaju viralne. Naša target grupa je mlada, urbana, obrazovana, željna novih iskustava, a naš zadatak je da se prilagodimo njihovim preferencijama i neprekidno osluškujemo i pratimo trendove. LIVE marketing strategija/event ili experiential marketing fokusiraju se na stvaranje autentičnih iskustava koje podstiču pozitivne emocije i akcentuju uključivanje korisnika putem LIVE događaja. Mi se ne oslanjamo na tradicionalne pristupe i pasivno prenošenje poruka već na direktni angažman publike.

Da biste bili aktuelni neophodno je da pratite inovacije – koristite tehnologije poput proširene i virtuelne stvarnosti, veštačku inteligenciju, kreirate interaktivne instalacije, pružate personalizovana iskustva prilagođena individualnim potrebama ili druge nekonvencionalne koncepte. U periodu informacione preopterećenosti kada je ogromna količina sadržaja već viđena, izazov je kreirati nešto potpuno novo i relevantno što će se istaći. Takođe, ono što često zanemarimo je pritisak rokova koji može uticati negativno na kreativnost. Pod pritiskom vremena i potrebe za brzim reakcijama nekada sami sebi ograničimo slobodu eksperimentisanja i razmišljanja.

U kojoj meri je važno da agencije CSR aktivnosti integrišu i povežu sa svojim core biznisom?
CSR pored toga što predstavlja primer dobre prakse i glas velikih koji mogu da svojim primerom utiču na društvo, oplemene ga i transformišu, predstavlja i priliku da kompanije pokažu odgovornost i učvrste svoju poziciju na tržištu dodatno jačajući reputaciju. U okruženju u kome živimo se često govori i polemiše o humanosti, a nesrazmerno se preduzima. Svima nam je potreban humaniji pristup, saosećanje, empatija.

Svaka humana akcija koju preduzmemo i podržimo čini nas boljim ljudima i boljom organizacijom – lepo se lepim umnožava. Tako je i kod nas u agenciji, naš motiv jeste ljubav, uz sve izazove i “nedaće” našeg marketinškog života, uz osećaj podrške i kolegijalnosti sve se realizuje uspešno! XYZ Communications u brojnim segmentima poslovanja primenjuje CSR aktivnosti, pre svega, interno kroz model upravljanja, a zatim i u skladu sa specifičnostima industrije. Posebno je interesantno eksperimentisati u sferi dizajna, zero waste, saradnjama sa neprofitnim sektorima/lokalnim zajednicama – sve radi postizanja sinergijskih učinaka. Trendovi se menjaju, brendovi se prilagođavaju, ali vrednosti koje se kroz društveno odgovorno poslovanje plasiraju ostaju čvrsto utemeljene kao trajni ambasadori vrednosti brenda.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Glavni adut agencija je sloboda razmišljanja

Maja Subotić, Managing Director u agenciji SVA, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o transformaciji agencija.

Reorganizacija, repozicioniranje, refrešovanje. Da li su agencije blizu ili daleko od kraja transformacije?
Agencije kao tradicionalni nosioci kreativne misli trebalo bi da su u prvim redovima biznis transformacije. To je, naravno, mnogo lakše izgovoriti, nego izvesti. Globalne mreže su sigurno već daleko odmakle, što ne znači da se u lokalu promene dešavaju istim tempom. Nije tu jedini krivac malo tržište, zaostala ekonomija, i sve ono ’’teško’’ što nas ne zaobilazi proteklih par godina, sa kulminacijom potpune krize humanosti, čija spoznaja nam je nedavno surovo preprečila put. Ljudski faktor je presudan, a implementacija promena je maraton za koji se treba dobro naoružati i ne odustajati. Agencije imaju kao adut u toj trci slobodu razmišljanja i bila bi velika šteta da tu otvorenost ne iskoriste.

Da li agencije u Srbiji danas mogu da zadovolje potrebe i očekivanja tržišta?
Ovde se vraćamo na zrelost tržišta, ali i potrebe, aspiracije, probleme sa kojima se naše društvo bori. Ne može biznis da bude neka druga priča u odnosu na kvalitet života u Srbiji, kao što ne mogu komunikacija i brend da budu drugačiji od samog načina na koji jedna kompanija živi. Namerno kažem ’’živi’’, jer je kompanija isto što i svaka ličnost, pravi, živi organizam, kojeg čine pojedinci koji se prepoznaju i okupljaju oko određenih vrednosti i zajedničkog profesionalnog poduhvata. Kompanije u određenim segmentima marketinga pokazuju ogromnu snagu i znanje, ali se i dalje dominantno vode aktivnostima konkurencije i prodajnim rezultatima, tj. tradicionalnim, reaktivnim pristupom, zanemarujući značaj sopstvenog brenda i evidentnog ponašanja kupaca koji danas traže vrednost kroz različite forme i načine, a koja se ne odnosi samo na cenu.

U 2023. agencije su vrlo oprezne sa svojim budžetima i razvojnim planovima. Zašto? Kakvi su planovi agencije SVA?
Vremena su takva da smo često i previše obazrivi u donošenju odluka, uvođenju promena koje zahtevaju jako puno energije, i to one najpotrebnije – razvojne, koja se svakodnevno troši i tanji u brzini života. SVA je bila i ostala preduzetnički vođena agencija, živa i žilava već 33 godine. To je deo našeg nasleđa i kulture i to nas održava hrabrim da i u ovo nevreme planiramo, učimo, testiramo. Radimo na integrisanju svojih ’’brand development & brand support product-a’’ koje smo proteklih godina razvijali i radujemo se da ih komercijalizujemo.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu

Čak 43 vrhunska stručnjaka nominovana za Mark Awards 2023 priznanja!

Treća po redu dodela godišnjih priznanja marketing i komunikacijskim stručnjacima iz kompanija u Srbiji, Mark Awards, izazvala je veliko interesovanje kolega. Na konkurs za prestižna Mark Awards priznanja, koji organizuje Marketing mreža, pristigle su čak 43 nominacije.

„Na osnovu pristiglih nominacija zaključak je da Srbija zaista ima vrhunske profesionalce koji, uprkos neizvesnoj ekonomskoj situaciji na tržištu, uspevaju da zadrže kreativnost i inovativnost, i postignu zapažene poslovne rezultate za svoje kompanije i brendove“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže, i dodala: „Žiri će imati veoma težak zadak, a ono što možemo da obećamo jeste fer, transparetno i stogo glasanja. Srećno svima u nastavku takmičenja i neka najbolji pobede!“

Priznanja se dodeljuju u ukupno 11 kategorija, a najviše nominovanih je u kategorijama Rising Star of the Year, Chief Marketing Officer of the Year, PR/Corporate Communications Manager of the Year i Super Hero of the Year.

Ove godine, na čelu sa predsednicom žirija Brankom Pudrljom Durbabom, glavnom direktorkom za prodaju i zadovoljstvo korisnika, A1 Srbija, žiri će raditi u sastavu – Vlastimir Vukotić, CEO – President of Executive Board, NLB Komercijalna banka; Goran Sorak, direktor, Gorenje; Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO; Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, SmartPoint Adria; Katarina Pribićević, Managing Director, McCann Beograd; Ksenija Karić, CEO, Schneider Electric za Srbiju i Crnu Goru; Ljiljana Ahmetović, CEO, Shoppster Srbija & Slovenija; Marina Hadrović, Managing Director za Adria region i Bugarska, Mondelēz International; Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications; Olivera Nikodijević, Managing Director, Havas Adriatic; Violeta Kovačević, CEO, Mercator-S; Predrag Milinčić, General Manager, MARS Balkan; Sanja Milaković Kolundžija, Principal, Executive Group i Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreža.

Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije koje nagrađuju najuspešnije timove i projekte, Mark Awards nagrade biće dodeljene pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.

Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Više informacija i spisak nominovanih po kategorijama dostupno je na sajtu https://mark-awards.rs/nominovani/

Snickers i Orbit te zovu da aktiviraš um i telo

Prvi septembar za mnoge je prvi dan škole, a za kreativnu agenciju Sivo to je dan koji obeležava početak velike kampanje Work&Study za brendove Snickers i Orbit. Sudeći po kompleksnosti projekta, kreativci u agenciji Sivo nisu imali letnji raspust, jer se kampanja realizuje na čak 8 tržišta u saradnji sa 16 influensera. Države u kojima se ostvaruje aktivacija obuhvataju teritorije od Adriatik regije, preko Balkana, uključujući i baltičke zemlje: Srbija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Slovenija, Bugarska, Litvanija, Letonija i Estonija. Razviti i prilagoditi koncept svim zemljama, osmisliti i kreirati sve landing stranice i postići dogovore sa popularnim influenserima na ovim tržištima moguće je samo za iskusne u poslu. Zanimalo nas je ipak šta u agenciji imaju da kažu na pitanje kako to uspevaju.

„Lako. Dobra organizacija je pola posla, a druga polovina je kreativa. Na prvi pogled, Snickers i Orbit su brendovi koji nemaju mnogo toga zajedničkog. Međutim, čim se zađe u njihovu analizu, izdvaja se jedna važna činjenica. U pitanju su proizvodi koje ljudi koriste kada osete nedostatak energije, odnosno pad motivacije. Ideja koja stoji iza kampanje je da podržimo ljude u tim trenucima. Zato smo organizovali konkurs na koji će učesnici moći da šalju svoje načine za prevazilaženje umora i manjka motivacije. Najkreativniji će osvojiti fitnes ili joga treninge sa influenserima i influenserkama u 8 zemalja i na taj način dobiti priliku da unaprede rad na sebi.”

Tako to radi Sivo, a u slučaju da vama ponestane energije pred nove radne pobede, znajte da je konkurs „AKTIVIRAJ UM I TELO” otvoren od 01.09.2023. do 01.11.2023. na stranici www.marsactiv.com.

KAKTUS All Stars – i ove godine saznaćemo ko su zvezde agencija u Srbiji

Deveti festival integrisanih komunikacija – KAKTUS by Shoppster Srbija održava se ove godine pod sloganom „Add to heart“.

Marketing mreža, drugi put za redom, dodeliće priznanja najuspešnijim stručnjacima iz agencija u Srbiji – KAKTUS All Stars.

Cilj KAKTUS All Stars nagrade jeste da podstakne i motiviše stručnjake iz agencija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Ovom nagradom, Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju kreativne industrije u Srbiji.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije koje nagrađuju najuspešnije timove i projekte, među kojima su i tradicionalne KAKTUS nagrade, KAKTUS All Stars nagradiće i istaći pojedince iz agencija koji svojim radom, kreativnošću, znanjem i veštinama svakoga dana pomeraju granice na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji.

Nominovani za KAKTUS All Stars priznanja su svi stručnjaci iz agencija u Srbiji koji prijave svoje radove za tradicionalne KAKTUS 2022 nagrade do 20. septembra. U formularu za prijavu radova za tradicionalne KAKTUS nagrade, neophodno je precizno navesti imena svih članova tima koji su radili na prijavljenoj kampanji.

U kategoriji KAKTUS RISING STAR nominovani su svi mladi profesionalci iz agencija u Srbiji, starosti do 32 godine, koji se prijave za takmičenje KAKTUS Talents (powered by SBB) najkasnije do 23. septembra. 

Za KAKTUS All Stars nije moguće nominovati se mimo tradicionalnog konkursa za nagrade KAKTUS i KAKTUS Talents.

„Marketing mreža, već punih devet godina, kroz festival KAKTUS nagrađuje i ističe vrhunske projekte agencija i kompanija, a poslednje četiri godine i timove mladih talenata kroz KAKTUS Talents takmičenje. Kada timovi izađu na binu da im se uruči nagrada za nauspešniji projekat, najčešće po imenu znamo jednu ili dve osobe. Vrlo često uopšte i ne znamo ko stoji iza najuspešnijih kampanja, ko su ljudi koji, svakoga dana pomeraju granice tržišta marketinških komunikacija u Srbiji. Zapravo ne znamo ko su zvezde naše industrije. KAKTUS All Stars upravo želi da istakne i nagradi najuspešnije pojedince iz agencija koji požrtvovano rade kreirajući na taj način i našu advertising industriju. Sigurni smo da će ova nagrada značajno doprineti kvalitetu i razvoju tržišta, boljem pozicioniranju stručnjaka u agencijama, ali i da će biti najprestižnije priznanje na tržištu kojim će se dobitnici iz agencija lično ponositi“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže. 

Ove godine nagrade će biti dodeljene u 11 kategorija. Spisak kategorija, kao i kriterijumi po kojima će se odrediti dobitnici KAKTUS All Stars priznanja dostupni su na sajtu KAKTUS ALL STARS.

Povodom 125 rođendana Pepsi pokreće kampanju koja će trajati 125 dana

SVET – Kako bi proslavila 125 godina postojanja, kompanija Pepsi pokreće kampanju dugo 125 dana, u čijem će centru biti uticaj ovog brenda na pop kulturu, saopštila je ova kompanija.

Kompanija je slavlje otvorila najavom o lansiranju restorana u Njujorku početkom oktobra koji će se zvati „The Pepsi 125 Diner“. Potrošači mogu da rezervišu svoje mesto putem sajta restorana kako bi imali priliku da probaju ograničene serije sokova brenda koji će biti lansirani posebno za ovaj restoran, ali i da vide kako se kompanija razvijala tokom godina, saopšteno je iz kompanije.

U okviru 125. godišnjice, Pepsi je takođe zvanično prešao na novi logo i vizuelni identitet koji su predstavljeni krajem marta ove godine, dok će na međunarodnom nivou logo predstaviti 2024. godine.

„Pepsi je postao kultni brend u proteklih 125 godina sa bogatim nasleđem izazivanja „statusa quo“ u potrazi za uživanjem – kako u industriji pića tako i u pop kulturi. Dok slavimo istorijsku prekretnicu brenda u narednih 125 dana, podsetićemo se nekih od naših najcenjenijih trenutaka dok gledamo ka budućnosti uvođenjem novog logotipa i vizuelnog identiteta“, rekao je Todd Kaplan, direktor marketinga za Pepsi.

Više informacija pročitajte ovde.

 

Arnold Schwarzenegger novo zaštitno lice Lidlovog brenda Parkside

SVET – Zvezda akcionih filmova Arnold Schwarzenegger imenovan je za novo zaštitno lice Lidlovog brenda za uređenje doma Parkside na nekoliko evropskih tržišta.

Glumac se pojavljuje u glavnoj ulozi u nekoliko reklama brenda čiji je glavni moto „You got this!“ i koji čini oko 800 proizvoda za samostalno (DIY) uređenje doma.

Lidl je u saopštenju naveo da se Arnold Schwarzenegger „savršeno slaže“ sa proizvodima iz asortimana Parkside, jer i njih i glumca odlikuju reči kao što su „snaga, ambicija i praktičnost“.

„Ovde sam da pričam o svojim alatima za uspeh. Sve što sam ikada napravio bilo je zato što je moć bila u mojim rukama. Nisam se plašio neuspeha i da razmišljam van kutije“ – napravio sam novu kutiju, kaže Schwarzenegger u reklami.

Više informacija pročitajte ovde.

Degordian je lansirao svoj prvi podbrend – upoznajte Builtt, development agenciju!

Nastavljajući organizacijsko restrukturiranje nakon nedavnog repozicioniranja na tržištu iz strateško-kreative u digital-first agenciju, Degordian je doneo stratešku odluku da svim svojim unitima omogući da se pozicioniraju u podbrendove pod umbrellom svog poznatog i na tržištu etabliranog brenda. Danas je lansiran prvi njihov brend. Upoznajte Builtt – development agenciju!

Ko je Builtt?

Builtt je development agencija Degordiana, ujedno njihov Digital Production sektor, koji je početkom ove godine značajno osnažen akvizicijom srpske e-commerce kompanije Shopycode. Tim mergerom nastao je vrlo snažan IT igrač na tržištu specijalizovan za tri područja u: e-commerce, website i product development.

Digital Production sektor, uprskos globalnoj krizi u IT svetu, ove je godine ostvario rast od 31% u odnosu na prošlu godinu, čemu je uvelike pridonela i sama akvizicija. Stvaranjem spin-off brenda, ovaj će se sektor moći dodatno specijalizovati i fokusirati na ostvarenje svoje vizije: biti najbolji svetski dev shop.

Koje područje usluga pokriva Builtt?

Ovim potezom, Degordianova digitalna produkcija imaće mogućnost snažnije se pozicionirati na tržištu kao leader specijalizovan u navedena tri područja developmenta, a istovremeno će delovati pod Degordian umbrellom, što im daje kredibilitet jer se radi o agenciji koja na regionalnom tržištu deluje već gotovo 15 godina.

Kada govorimo o tri vertikale Builtta – ecommerce, website i product development, ekspertiza je neupitna. Naime, Degordian svoj development sektor specijalizovan za izradu web stranica i producta jedna od usluga koje takođe nude, a potvrdu da rade uspešne digitalne proizvode možemo pronaći u njihovom Stethoscopeu, alatu za istraživanje zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih, i jedan od najbrže rastućih startupa. S druge strane, akvizicijom Shopycodea, kompanije koja je svoju ekspertizu usmerila na e-commerce, konkretno, Shopify rešenja, osnažena je i treća vertikala te se Builtt sastoji od stručnjaka nišno specijalizovanih upravo za ta tri područja u developmentu kako bi svojim partnerima mogli sa sigurnošću ponuditi najvišu kvalitetu usluge i outputa.

Pritom je bitno istaknuti kako svaka od navedenih vertikala sadrži sklop usluga koji klijentu osigurava full-service: strategiju, development, dizajn, skaliranje i podršku. To znači da, uz razvoj same infrasturkture webshopa, web stranice ili digitalnog proizvoda, klijent može očekivati strateški pristup celokupnom projektu koji ima smisla za njihov business, gotov output spreman za lansiranje, integraciju sa alatima poput Google Analyticsa za praćenje rezultata te, naravno, podršku za optimizaciju tima, održavanje, te sveukupno jednostavan proces od početka do kraja projekta uz pomoć tima project managera i account managera.

Kako je nastalo ime Builtt?

Činjenica jeste da osobe zaposlene u Digital Production unitu zaista grade nešto svakodnevno. Kombinujući različita područja stručnosti, oni grade digitalna rešenja, a digitalna rešenja grade i unapređuju business te priču njihovih klijenata.

U logotipu je nastavljeno korišćenje istog elementa, a u digitalu je osnovna jedinica gradnje – piksel. Stoga logo ima istaknuti piksel kako bi naziv bio jasan i kroz verbalni izraz i kroz vizuelni identitet.

Do 2030. globalno AI tržište vredeće 1,8 biliona dolara

SVET – Globalno tržište veštačke inteligencije bi, prema predviđanjima kompanije za istraživanje tržišta Next Move Strategy Consulting, do 2030. moglo dostići vrednost od čak 1,8 biliona dolara.

Sam pojam tržišta veštačke inteligencije obuhvata više industrija – od lanaca snabdevanja, marketinga, istraživanja, izrade proizvoda do troškova rada stručnjaka. Pre dve godine njegova vriednost je bila 95,9 milijardi dolara, 2022. 142,2 milijarde, dok se ove godine procenjuje na 207,9 milijardi dolara. Tako bi se, prema predviđanjima, za manje od decenije (od 2021. do 2030.) ta vrednost mogla povećati za čak 19 puta.

Iako neke tehnologije veštačke inteligencije postoje više od 50 godina, poslednjih godina su napredak u snazi računara, dostupnost velike količine podataka i novi algoritmi doveli do velikih otkrića. Sposobnost uređaja da zaključuje, uči, planira i bude kreativan postala je posebno popularna prošle godine zbog Chat GPT-a, iza kojeg stoji američka istraživačka firma OpenAI. Trend su sledili Majkrosoft i Gugl, a veštačku inteligenciju primenile su aplikacija za učenje stranih jezika Duolingo, alat za ispravljanje gramatike Grammarly i mnogi drugi. Upravo je to objašnjenje brzog rasta vrednosti tržišta jer gotovo svaka tehnološka kompanija koja ima dugoročnu viziju poslovanja mora ići ukorak s razvojem i primenom veštačke inteligencije.

Daktilografi, savetnici za putovanja, pisari, službenici za informacije u kontaktnim centrima ili šalterima u bankama te anketari samo su neka od zanimanja koja uskoro više neće obavljati ljudi. Najveće promene osetiće zaposleni u administraciji, posebno žene, jer su one češće zaposlene upravo na takvim radnim mestima. Međunarodna organizacije rada je izračunala da će zbog toga nestati 21 milion radnih mesta na kojima trenutno rade žene, dok je u slučaju muškaraca broj znatno manjih devet miliona.

Open AI već radi na ažuriranju svog popularnog chatbota, a žestoka konkurencija mogla bi uticati na to da razvoj tehnologije u budućnosti bude još i brži. S druge strane, „kočnica“ dolazi u obliku regulacija o kojima se sve glasnije govori, posebno kada je reč o podacima koje veštačka inteligencija koristi u svom radu.

Piše: Marina Klepo
Izvor: jutarnji.hr