Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 39

Biti u kontinuitetu među najboljima zahteva stalno prilagođavanje promenama

Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija i održivosti u kompanijama A1 Slovenija i A1 Srbija, govorio je za drugo izdanje Marketing mreža magazina zašto je važno da trud i rad budu prepoznati i nagrađeni, kao i o Gold Quill nagradama koje su nedavno osvojili.

Kompanija A1 Srbija nedavno je nagrađena sa dve Gold Quill nagrade koje se dodeljuju najboljim komunikacijskim projektima u svetu. Šta za Vas lično, kompaniju i zaposlene znače ova priznanja?
Uz intenzivne promene koje prolazimo kao društvo, razvoj tehnologije, ubrzanu digitalizaciju i tempo života i posao komunikatora podleže transformaciji, jer su zahtevi i očekivanja od njih veći. Ljudi imaju pristup mnogo većoj količini informacija i očekuju da one do njih stignu ranije nego pre, recimo, deset godina. Za nas u komunikacijama to znači da moramo smisleno da uvezujemo poruke, na način da ih ljudi razumeju, da su im korisne i da do njih dolaze brzo i na pravi način. Zato kada dobijete nagradu kakva je Gold Quill, koja ocenjuje izvrsnost komunikacije na globalnom nivou, znate da radite dobar posao. Ovo vidimo kao veliki podstrek da još snažnije nastavimo da negujemo odgovornost kompanije na svim nivoima – prema društvu, zaposlenima, korisnicima i poslovnim partnerima.

U kojoj meri nagrađeni projekti moraju da oslikavaju vrednosti koje su strateški važne za poslovanje kompanije?
Srž korporativnih komunikacija jeste da na pravi način prenesu poruke koje su strateški važne za poslovanje kompanije. Kada se razvijaju komunikacione inicijative, ključno je uskladiti ih sa misijom, vizijom i ciljevima organizacije. Što ste uspešniji i kreativniji u tome veća je i mogućnost za osvajanje nagrada, ali ne bih rekao da su one same po sebi cilj. Više podstrek da se razmišlja izvan uobičajenih okvira i ode korak dalje.

A1 Srbija je već dugi niz godina u Srbiji najnagrađivanija kompanija na kreativnim festivalima, a nekoliko godina u kontinuitetu proglašeni ste i Oglašivačem godine. U kojoj meri je danas teško zadržati se na vrhu liste po kvalitetu usluge, ali i komunikaciji sa korisnicima?
Biti u kontinuitetu među najboljima zahteva stalnu posvećenost i prilagođavanje promenama u industriji i potrebama korisnika. Srbija je uvek bila izuzetno konkurentno tržište, što je u poslednjih par godina samo još više intenziviralo. Uticaj digitalizacije je osetan u svim aspektima života, zato postaje sve važnije koristiti različite kanale, poigravati se i biti inovativan.

U kojoj meri su vaše agencije deo ovog uspeha? Šta je ključno za uspešnu dugogodišnju saradnju na relaciji klijent-agencija?
Agencije su naši starteški partneri i svaki uspeh koji ostvarimo posmatramo kao rezultat, pre svega, timskog rada, međusobnog poverenja, otvorene komunikacije i naravno dobrog razumevanja industrije čiji smo deo.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Izgradili smo poverenje i sačuvali tradiciju

Milica Matović, Marketing Manager u kompaniji Yuhor, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina šta je tajna „dobrog zrenja“ brenda, ali i o obeležavanju 120 godina postojanja kompanije.

Yuhor ove godine slavi 120 godina tradicije i kvaliteta, uz kampanju “Dobar ukus, na dobrom glasu.” Koji je glavni cilj kampanje i koje ključne poruke šaljete potrošačima?
Nova komunikaciona platforma Yuhora, pod sloganom “Dobar ukus na dobrom glasu”, kojom smo obeležili 120 godina postojanja, upravo za cilj ima prenošenje glavnih benefita od kojih je brend Yuhor satkan, a to su kvalitet, tradicija, poreklo i vrhunski ukus naših proizvoda. U novom TV spotu imali smo priliku da vidimo različite epohe, od nastanka brenda do danas, i jedna stvar koja se tokom vremena nije promenila jeste kvalitet naših proizvoda. To su potrošači prepoznali i nagradili svojim poverenjem, a mi ćemo njima u znak zahvalnosti, nastaviti da pružamo samo najbolje iz srca Srbije.

Šta je tajna “dobrog zrenja” brenda?
Brendovi koje na tržištu postoje dugo, kao što je to slučaj sa Yuhorom, a koji poštuju osnovna načela i prave vrednosti i nastoje da održe dugoročnu emotivnu povezanost sa svojim potrošačima, jesu brendovi koji imaju dobru perspektivu. Brendovi svakako treba da prate trendove i da agilno reaguju na tržišne promene, ali moraju da zadrže svoje osnovne vrednosti, jer ih po tome potrošači prepoznaju i pamte.

Godine su surov selektor, pre nego veran saveznik. Kako da brend, tokom rasta i razvoja, stekne “imunitet” na društvene promene? Šta je bilo presudno da Yuhor opstane na tržištu sve ove godine?
Godine donose iskustvo i znanje, i u našem slučaju su ogromna prednost, posebno kada govorimo o promenama sa kojima se svakodnevno suočavamo. To što opstajemo više od 120 godina pokazatelj je da kvalitet, koji nam je uvek u fokusu, nema rok trajanja.

Takođe, poverenje koje se izgradilo tokom vremena, reputacija koju smo stekli, tradicija koju poštujemo, još su neki od elemenata našeg uspeha. Sa druge strane, Yuhor je moderna i inovativna kompanija, koja u svojim proizvodnim procesima koristi najsavremenije tehnologije, poštuje najviše standarde iz oblasti kvaliteta i bezbednosti hrane, ali i obogaćuje svoj portfolio visokokvalitetnim proizvodima.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

U brend komunikaciji iskrenost je najvažnija

Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director u kompaniji The Fun&Fit Company govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina kada je pravo vreme za rađanje novog brenda u okviru kompanije.

Kada je pravo vreme za rađanje novog brenda u okviru kompanije?
Izuzetno mi se sviđa formulacija „rađanje brenda“ jer do momenta kada se brend pojavi na tržištu treba proći proces koji je veoma sličan porođaju. Od prvobitne zamisli, nabavke sirovina, preko određivanja brend identiteta i usaglašavanja kompanijskih sektora, mnogo je toga potrebno kako bi se brend „porodio“, a još više da bi dospeo gde mu je i mesto. Srećom, imamo sjajan tim, pa ovaj proces za nas nije toliko težak. Zahtevan da, ali težak nikako. Kada je u pitanju pravo vreme za uvođenje novog brenda, istakla bih da je krucijalno istražiti tržište i u svakom trenutku osluškivati potrošače i njihove potrebe. Mnogi se zalete i misle da je ispravna odluka da lansiraju brend, jer to rade kompanije u okruženju, ali svako tržište je različito i zahteva drugačiji pristup.

“Lepota je unutra” – slogan je nove kampanje koju ste pokrenuli za Granola proizvode. Šta je glavni cilj kampanje i koje su ključne poruke koje plasirate ka potrošačima?
Glavni cilj kampanja je uvek isti – stvoriti svest kod potrošača o postojanju brenda i pozicionirati ga na tržištu, ali naša Granola ima i dublju poruku.
LEPOTA JE UNUTRA ne ukazuje isključivo na nutritivne vrednosti koje Granola krije u sebi, već pokreće i društvenu konverzaciju. Danas, kada se stvari više nego ikad shvataju krajnje površno, ceni i vrednuje samo spoljašnjost, mi usmeravamo pažnju javnosti na ono što je zaista važno, a što se nekad ne vidi na prvi pogled i sakriveno je duboko ispod površine.

Granola je nova kategorija proizvoda bez dodatog šećera zaslađena sokom od urme, što je inovacija na tržištu. Nove generacije mnogo više brinu o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Kako zadovoljiti potrebe generacija X, Y, Z, pa sada i Alfa? Koji pristup treba da ima jedan savremeni brend prema ovim ciljnim grupama?
Iskren. U brend komunikaciji iskrenost je najvažnija. Ne možete da pričate o kvalitetu proizvoda, a niste se potrudili da svaki detalj bude gotovo savršen i zadovolji i najzahtevnije potrošače. Nove generacije veoma lako mogu da razaznaju iskrenost od „prazne priče“, iako to na prvi pogled tako ne deluje. One su znatno osvešćenije od nas, što se ogleda i u njihovom pristupu ka fizičkom i mentalnom zdravlju. Komunikaciona platforma brenda Fun&Fit „Nije teško biti fit“ govori o tom savršenom psihofizičkom balansu, a Granole zaslađene urmom predstavljaju perfektan obrok koji će vam pomoći da priđete bar korak bliže tom stanju, za kojim, verujem, svi tragamo.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Carlsberg odabrao iProspect za globalnu medijsku agenciju

SVET – Kompanija Carlsberg, na globalnom pitchu, izabrala je novu medijsku agenciju, iProspect, koja će biti odgovorna za vođenje reklamnih i marketinških kampanja kompanije na svim tržištima. Agencija se pronašla u užem izboru sa druge dve kompanije – Wavemaker Global i Zenith.

„Oduševljeni smo što smo izabrali iProspect za našeg globalnog medijskog partnera. Njihov sveobuhvatan, kreativan i inovativan pristup, u kombinaciji sa njihovim savremenim alatima i strategijama, uverio nas je da oni su idealan izbor za podizanje našeg marketinga i naših brendova do novih visina. Željni smo da blisko sarađujemo sa iProspect-om i iskoristimo njihovu stručnost da bismo postigli naše ciljeve“, rekao je Søren Brinck, glavni komercijalni direktor u Carlsberg Group.

Agencija iProspect preuzeće ulogu glavnog medijskog partnera kompanije počev od 2024. godine.

Kompanija je prethodno sarađivala sa agencijom Grey Europe, sa kojom je 2022. lansirala globalnu kampanju čiji je glavni akter bio danski glumac Mads Mikkelsen, ambasador kompanije Carlsberg već dugi niz godina.

Više informacija dostupno je ovde.

The Square Eyed Boy

SVET – BBC je lansirao novu kampanju koja se bavi odnosom dece i ekrana. Ovaj 60-sekundni animirani video ima za cilj da uveri roditelje da ekrani, kada se koriste odgovorno, mogu biti izuzetno moćno sredstvo za njihovu decu.

Video poručuje roditeljima da na BBC-ju postoji koristan sadržaj kojem mogu verovati. Zaključna poruka: „Ekrani, važno je ono što je na njima“ podseća na moć sadržaja BBC-a koji pomažu u razvoju radoznalih i kreativnih mladih umova.

TV spot „The Square Eyed Boy“ režirao je Sam Gainsborough iz studija Blinkink.

Max Verstappen u novoj globalnoj kampanji kompanije Heineken

SVET – Heineken, globalni partner Formule 1 i aktuelni svetski šampion Formule 1 Max Verstappen, predstavili su novu kampanju. Nova kampanja, koja je deo šire kampanje ‘When You Drive, Never Drink’, ima za cilj da podigne svest o odgovornom konzumiranju alkohola.

Kao vozaču Formule 1, pravi izbor na stazi i van nje je od vitalnog značaja za uspeh. Kada vozite, fokus je od ključne važnosti, posebno kada je u pitanju bezbednost. “

„Kada vozite, ne pijte“ je poruka koja nam je veoma važna i nastavlja da bude na čelu našeg dugogodišnjeg partnerstva sa Formulom 1. Kako sezona trka počinje da se zahuktava tokom letnjih meseci, uzbuđeni smo što pokrećemo najnoviju fazu ove kampanje koju smo prvi put započeli 2016. Dok uživamo u neverovatnoj akciji na stazi, važno je da zapamtimo da kada je u pitanju biranje vozača nakon izlaska, „najbolji vozač“ je uvek onaj koji nije pio, rekao je Bram Westenbrink, globalni šef Heineken brenda.

U okviru kampanje je lansirana reklama u kojoj vidimo šampiona F1 kako se druži sa prijateljima i biva primoran da preuzme ulogu vozača jer je „najbolji vozač“, nakon čega on zaključuje da je najbolji vozač onaj koji ne pije ili onaj koji izabere da pije Heineken 0.0.

Više informacija pronađite ovde.

Tech Frustrations

SVET – Kompanija Nestlé lansirala je novu kampanja pod nazivom „Tech Frustrations“, a koja ima za cilj da podstakne potrošače da „odmore od beskorisne tehnike“.

Reklama lansirana u okviru kampanje nas vraća u srednji vek, gde vidimo devojku koju ne puštaju u zamak, jer je zaboravila šifru za ulazak i ne može da je se seti. Kampanja se oslanja na, po mišljenju mnogih potrošača, „beskorisna“ pitanja tehnike u slučajevima kada zaborave svoju šifru kao što su: „Kako je glasilo srednje ime vašeg prvog ljubimca?“ ili „Koja je vaša omiljena vrsta kamena?“.

„U KitKat-u se zalažemo za pauze više od 85 godina, a naša nova kampanja nije izuzetak. U današnjem brzom svetu, svi se suočavamo sa stalnim zahtevima da radimo više, zbog čega je pauza važnija nego ikada. Kroz ovu kampanju želimo da podstaknemo ljude da se odmaknu od svojih tehnoloških frustracija, naprave pauzu da razmisle i resetuju se i zatim vrate sa svežom perspektivom“, rekla je Stephanie Scales, Senior brend menadžerka za KitKat.

Kampanja će uključivati kratke i duže spotove, kao i kampanju na društvenim mrežama i trajaće do kraja novembra.

Više informacija pročitajte ovde.

Recept za zajedništvo od 1877.

SVET – Kompanija Barilla lansirala je novu reklamu u saradnji sa agencijom Le Pub kako bi promovisala svoju Barilla Classic testeninu.

U jednominutnom spotu možemo videti porodicu kako večera zajedno, ne obraćajući pažnju na uobičajene „smetnje“ tokom obroka kao što je TV program koji se čuje u pozadini ili vibracija poruka na telefonu.

Spot pod nazivom „Recept za zajedništvo od 1877.“ (Recipe for Togetherness since 1877) se zasniva na zapažanju da su svi previše zauzeti kako bi imali vremena za male trenutke.

Ovo zapažanje se ogleda u istraživanju kompanije 3Gem, koje je otkrilo da 49 odsto globalnih potrošača smatra da bi se osećalo srećnije kada bi mogli da provode više vremena sa voljenima, dok je 36 odsto ispitanika reklo da se oseća bliže gostima kada svi dele obrok.

„Kao brend, snažno verujemo da hrana zbližava ljude i da je naša misija da promovišemo testeninu kao znak ljubavi. Iako pokreti kao što su digitalna detoksikacija mogu izgledati kao veliki korak za mnoge, u Barilli se nadamo da ova kampanja može osnažiti ljude da budu prisutniji i stvaraju nezaboravne trenutke zajedništva“, rekla je Ilaria Lodigiani, direktorka marketinga kompanije Barilla.

Više informacija pročitajte ovde.

Menjaju li korisnici navike informisanja?

REGION – Istraživanja pokazuju da korisnici sve manje koriste društvene mreže za čitanje vesti i informiranje. Postavlja se pitanje jesu li korisnici promenili kanale putem kojih se informiraju ili se pak u današnje vreme ljudi jednostavno manje informišu.

O tome smo razgovarali sa članovima žirija ovogodišnjeg SoMo Borca. Pavle Savović, osnivač portala Telegraf.rs, Aljaž Peklaj, partner i strateški direktor u Bold Grupi i Mirela Hegediš Horvat, vođa prodaje i promocije na tportalu i članica Hrvatske udruge digitalnih izdavača (HUDI) objasnili su šta je po njihovu mišljenju razlog za promene koje se događaju među publikom.

Slažu se da je jedan od mogućih razloga veliki broj dezinformacija i fake newsa koje se pojavljuju na društvenim mrežama. Pavle Savović ističe da “iako razni alati za proveravanje tačnosti informacija (Fact-checker) dobro rade svoj posao, količina dezinformacija koje cirkulišu društvenim mrežama ipak ih nadvladava”.

 “Nije se smanjio interes za konzumaciju vesti, ali korisnici su donekle izgubili poverenje u društvene mreže, ponajviše zbog učestalog širenja lažnih vesti koje vrlo brzo preplave web. Nemali broj korisnika veruje svakoj vesti, iako uz samo nekoliko klikova na webu možemo saznati je li to prava vest”, dodaje Aljaž Peklaj.

Ipak, uprskos padu, društvene mreže i dalje igraju bitnu ulogu u čitanosti online medija, dodaje Mirela Hegediš Horvat, “podjednak je procenat onih koji na portale dolaze direktno i posredstvom drugih izvora pri čemu je fokus svakako na direktnim dolascima, jer je to onaj segment čitalaca kojima je važno na kojem mediju se informišu i koje portale čitaju. Upravo ovaj trend pada uticaja društvenih mreža pokazuje koliko je na strani izdavača bitno graditi lojalnu publiku i koliko je to moguće smanjiti ‘zavisnost’ o algoritmima”.

Istraživanje koje je sproveo Reuters Institute pokazalo je da većina ispitanika i dalje preferira vesti u tekstualnom obliku, ali beleži se porast interesovanja za vestima u obliku video sadržaja, a kao izvor istih prednjače YouTube i TikTok.

“Era dugih vesti je iza nas, nove generacije konzumiraju kraći sadržaj i brže. Postali smo generacija koja praktično sav sadržaj konzumira trenutno, u hodu. Na primer, kada ste videli da neko čita novine u fizičkom obliku? Novije aplikacije podstiču nas da čitamo samo najvažnije sažetke svetskih vesti. Dolazak kratkih vertikalnih videa uz TikTok to je dodatno ubrzao, a brzo su ga prihvatile i druge mreže poput Facebooka, Instagrama i YouTubea”, kaže Aljaž Peklaj i ističe da će se tome morati prilagoditi i mediji i brendovi – korisnici žele sve potrebne informacije u najkraćem mogućem roku i ukoliko žele opstati, izdavači će se morati prilagoditi novim zahtevima korisnika.

Sa njim se slaže i Mirela Hegediš Horvat koja ističe da se navike konzumiranja vesti generacije Z mogu razlikovati od prethodnih generacija, ali i dalje su zainteresovani za informisanje. Zato je izvesno kako u segmentu online izdavaštva nema alternative konstantnom praćenju trendova i prilagođavanju istima.

Pavle Savović dodaje da će u budućnosti opstati samo veliki mediji sa modelom pretplate. Naime, “takav sadržaj će biti „nedostupan“ internet pretraživačima, a korisnicima će nuditi proverene informacije koje ih zanimaju i rado će plaćati za njih”.

Činjenica je da se svet oko nas menja, a promene zahtevaju brzo prilagođavanje svih pružalaca usluga novim zahtevima publike. Ovogodišnje izdanje SoMo Borca pokriće mnoge teme iz sveta digitala od strane marketinških i medijskih stručnjaka, a svoju Early Bird ulaznicu osigurajte što pre.

Sigurno se vrati kući

Toliko chat grupa na telefonu i baš u pogrešnu pošaljete pogrešno napisanu poruku!? Da li vam se to nekad desilo? Ako vama nije, jeste junacima najnovije kampanje Apatinske pivare „Kad pijem ne vozim“, koju od ove nedelje možete videti na bilbordima širom Srbije i na društvenim mrežama.

Pogrešne poruke će vam svi nekako i oprostiti, ali neodgovorno ponašanje za volanom nikako. Konzumiraj odgovorno! KAD PIJEM, NE VOZIM!

Kampanju potpisuje agencija McCann Beograd.