Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Glavni adut agencija je sloboda razmišljanja

Maja Subotić, Managing Director u agenciji SVA, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o transformaciji agencija.

Reorganizacija, repozicioniranje, refrešovanje. Da li su agencije blizu ili daleko od kraja transformacije?
Agencije kao tradicionalni nosioci kreativne misli trebalo bi da su u prvim redovima biznis transformacije. To je, naravno, mnogo lakše izgovoriti, nego izvesti. Globalne mreže su sigurno već daleko odmakle, što ne znači da se u lokalu promene dešavaju istim tempom. Nije tu jedini krivac malo tržište, zaostala ekonomija, i sve ono ’’teško’’ što nas ne zaobilazi proteklih par godina, sa kulminacijom potpune krize humanosti, čija spoznaja nam je nedavno surovo preprečila put. Ljudski faktor je presudan, a implementacija promena je maraton za koji se treba dobro naoružati i ne odustajati. Agencije imaju kao adut u toj trci slobodu razmišljanja i bila bi velika šteta da tu otvorenost ne iskoriste.

Da li agencije u Srbiji danas mogu da zadovolje potrebe i očekivanja tržišta?
Ovde se vraćamo na zrelost tržišta, ali i potrebe, aspiracije, probleme sa kojima se naše društvo bori. Ne može biznis da bude neka druga priča u odnosu na kvalitet života u Srbiji, kao što ne mogu komunikacija i brend da budu drugačiji od samog načina na koji jedna kompanija živi. Namerno kažem ’’živi’’, jer je kompanija isto što i svaka ličnost, pravi, živi organizam, kojeg čine pojedinci koji se prepoznaju i okupljaju oko određenih vrednosti i zajedničkog profesionalnog poduhvata. Kompanije u određenim segmentima marketinga pokazuju ogromnu snagu i znanje, ali se i dalje dominantno vode aktivnostima konkurencije i prodajnim rezultatima, tj. tradicionalnim, reaktivnim pristupom, zanemarujući značaj sopstvenog brenda i evidentnog ponašanja kupaca koji danas traže vrednost kroz različite forme i načine, a koja se ne odnosi samo na cenu.

U 2023. agencije su vrlo oprezne sa svojim budžetima i razvojnim planovima. Zašto? Kakvi su planovi agencije SVA?
Vremena su takva da smo često i previše obazrivi u donošenju odluka, uvođenju promena koje zahtevaju jako puno energije, i to one najpotrebnije – razvojne, koja se svakodnevno troši i tanji u brzini života. SVA je bila i ostala preduzetnički vođena agencija, živa i žilava već 33 godine. To je deo našeg nasleđa i kulture i to nas održava hrabrim da i u ovo nevreme planiramo, učimo, testiramo. Radimo na integrisanju svojih ’’brand development & brand support product-a’’ koje smo proteklih godina razvijali i radujemo se da ih komercijalizujemo.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu

PROJEKAT

spot_img

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!