Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Glavni adut agencija je sloboda razmišljanja

Maja Subotić, Managing Director u agenciji SVA, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o transformaciji agencija.

Reorganizacija, repozicioniranje, refrešovanje. Da li su agencije blizu ili daleko od kraja transformacije?
Agencije kao tradicionalni nosioci kreativne misli trebalo bi da su u prvim redovima biznis transformacije. To je, naravno, mnogo lakše izgovoriti, nego izvesti. Globalne mreže su sigurno već daleko odmakle, što ne znači da se u lokalu promene dešavaju istim tempom. Nije tu jedini krivac malo tržište, zaostala ekonomija, i sve ono ’’teško’’ što nas ne zaobilazi proteklih par godina, sa kulminacijom potpune krize humanosti, čija spoznaja nam je nedavno surovo preprečila put. Ljudski faktor je presudan, a implementacija promena je maraton za koji se treba dobro naoružati i ne odustajati. Agencije imaju kao adut u toj trci slobodu razmišljanja i bila bi velika šteta da tu otvorenost ne iskoriste.

Da li agencije u Srbiji danas mogu da zadovolje potrebe i očekivanja tržišta?
Ovde se vraćamo na zrelost tržišta, ali i potrebe, aspiracije, probleme sa kojima se naše društvo bori. Ne može biznis da bude neka druga priča u odnosu na kvalitet života u Srbiji, kao što ne mogu komunikacija i brend da budu drugačiji od samog načina na koji jedna kompanija živi. Namerno kažem ’’živi’’, jer je kompanija isto što i svaka ličnost, pravi, živi organizam, kojeg čine pojedinci koji se prepoznaju i okupljaju oko određenih vrednosti i zajedničkog profesionalnog poduhvata. Kompanije u određenim segmentima marketinga pokazuju ogromnu snagu i znanje, ali se i dalje dominantno vode aktivnostima konkurencije i prodajnim rezultatima, tj. tradicionalnim, reaktivnim pristupom, zanemarujući značaj sopstvenog brenda i evidentnog ponašanja kupaca koji danas traže vrednost kroz različite forme i načine, a koja se ne odnosi samo na cenu.

U 2023. agencije su vrlo oprezne sa svojim budžetima i razvojnim planovima. Zašto? Kakvi su planovi agencije SVA?
Vremena su takva da smo često i previše obazrivi u donošenju odluka, uvođenju promena koje zahtevaju jako puno energije, i to one najpotrebnije – razvojne, koja se svakodnevno troši i tanji u brzini života. SVA je bila i ostala preduzetnički vođena agencija, živa i žilava već 33 godine. To je deo našeg nasleđa i kulture i to nas održava hrabrim da i u ovo nevreme planiramo, učimo, testiramo. Radimo na integrisanju svojih ’’brand development & brand support product-a’’ koje smo proteklih godina razvijali i radujemo se da ih komercijalizujemo.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!