Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 319

DIRECT MEDIA United Solutions donirala Institutu za majku i dete „Dr Vukan Čupić“

DIRECT MEDIA United Solutions donirala je dijagnostički aparat u vrednosti od 1.150.000 dinara Institutu za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije „Dr Vukan Čupić“ u Beogradu. Savremeni dijagnostički aparat koji se nalazi na Odeljenju za patologiju, značajno će unaprediti i ubrzati dijagnostičku proceduru za mališane obolele od raka.

Da li je petak najbolji dan za lajkove?

Jednu od najvažnijih metoda promocije i digitalnog marketinga predstavlja povezivanje sa ciljnom grupom i potrošačima putem društvenih mreža. Cilj je da se pratioci povežu sa brendom i da steknu znanja o njemu, ali i da se opravda njihovo poverenje.

Pored praćenja trendova i promena na društvenim mrežama, kao i redovnog oglašavanja, važno je da znamo i kada treba plasirati određene sadržaje. Kada razmišljamo o kreiranju sadržaja, svakako ne ispuštamo iz vida kome se obraćamo i ko je tačno publika koju želimo da osvojimo. Sadržaj može da bude namenjen potrošačima ili kompanijama, ali u oba slučaja se pokazalo da je pomoću istraživanja i analitičkog pristupa moguće utvrditi „idealan“ dan i vreme za objavu.

CoShedule.com navodi da je sadržaj namenjen kompanijama na Facebook-u najbolje postavljati kada se očekuje da će zaposleni biti na pauzi, bilo da je to vreme ručka ili posle 16h. Pokazalo se da se u slučaju Facebook-a kao posebno pogodan izdvaja kraj sedmice – objave će imati više pregleda i lajkova u periodu od četvrtka do nedelje. Stanje je slično na Twitter-u, mada su korisnici nešto aktivniji radnim danima nego vikendom, ali i pored toga, bolje je da se obraćamo korisnicima od srede do nedelje, a za više retvitova predlažu da vreme objave bude oko 17h.

Instagram se najčešće dovodi u vezu sa opuštanjem i događajima van radnog vremena i zbog toga Hubspot.com savetuje da se korisnicima obraćamo u popodnevnim i večernjim časovima, a tako dolazimo i do podataka da je  petak najbolji dan za postavljanje objava, što se podudara i sa podacima već spomenutih Facebook-a i Twitter-a.

Savršeni podaci svakako ne postoje, ali sve smernice su dobrodošle. Uspeh objave zavisi i od našeg angažovanja i truda i redovne interakcije sa korisnicima.

Izvor: Represent Communications

The best of Epica 2019

SVET – Na svečanoj dodeli Epica nagrada za 2019. godinu u Amsterdamu najvišim priznanjima – Epica Grand Prix, nagrađeno ovih sedam kreativnih komunikacijskih rešenja. Pogledajte ih u nastavku.

Mašine će ostaviti ljude bez tradicionalnih zanimanja, ali…

0

Mališa Stojanović, direktor marketinga kompanije Saga, specijalno za Marketing mrežu govori o veštačkoj inteligenciji, ali i o sinergiji između kompanija, agencija i tehnologije.

Agencija Bruketa&Žinić&Grey imenovala Ivu Bolta vođom digitalne strategije i kreative

1

REGION – Agencija Bruketa&Žinić&Grey imenovala je Ivu Bolta vođom digitalne strategije i kreative.

Sve više influensera koristi svoj uticaj za razvijanje sopstvenog biznisa

1

REGION – Na konferenciji DIABLOG, koja se bavi blogerima, influenserima i kreatorima sadržaja, predstavljeni su rezultati najnovijeg istraživanja koje je sprovela agencija Dialog komunikacije krajem oktobra i početkom novembra ove godine.

Predstavljen program 18. PRO.PR konferencije!

0

REGION – Predstavljen je program 18. po redu PRO PR konferencije.

Ili jesi ili nisi – lajv

1

U trenutku dok si jutros uživao u toplini kreveta i krajičkom oka posmatrao sat i preslišavao se koliko još minuta možeš da se izležavaš, grupa Coldplay je u glavnom gradu Jordana, uz prve zrake sunca lansirala prvi deo novog, duplog albuma „Everyday life“. Na istom mestu, kroz nekoliko sati, u sumrak, lansiraće drugi deo.

Oba događaja su (biće) preneta uživo na YouTube-u. Iako je od prethodnog albuma prošlo 5 godina, ovim nastupima, ali i celokupnom teaser kampanjom koja je prethodila, potvrdili su tezu da je za opstanak u današnjoj muzičkoj industriji neophodna inovativnost i neprestano osluškivanje potreba publike.

Lajv od Gize do Jordana
Nakon toliko godina postojanja nije lak zadatak ostati relevantan, a pored toga pokušati da svoju muziku približiš novoj publici, koja živi onlajn i u doba hiperprodukcije, a navikla je na laku dostupnost svih sadržaja. Ipak, sudeći po reakcijama, Coldplay-u to itekako polazi za rukom – upravo kao direktna posledica korišćenja YouTube Live-a.

Lajv video je svakako jedan od najefektnijih načina plasiranja sadržaja i širenja kruga onlajn zajednice. Kroz strimovanje bilo koje vrste sadržaja stvara se ličniji i intimniji odnos sa gledaocima, odaje se utisak bliskosti i osećaja da i sam gledalac doprinosi stvaranju sadržaja i direktno je uključen u njega.

Iz tog razloga, mnoge industrije sve više se služe ovim načinom komunikacije: Coldplay jeste prvi bend koji je lansirao album putem YT live-a kroz koncept, međutim i drugi izvođači su svoje koncerte prenosili ovim putem. Nekadašnji lajv albumi koji su snimani tokom nastupa, unapređeni su u uživo prenose. Tako je na primer publika širom sveta prisustvovala koncertu Pepersa koji je održan ispred Piramida u Gizi koji je ušao u istoriju kao prvi događaj ikada koji je strimovan ispred ovog Svetskog čuda.

Takođe, veliki broj festivala organizuje prenose koncerata putem YouTube-a ili Facebooka. Prošlogodišnja Coachella proglašena je najgledanijim prenosom – imala je preko 43 miliona pregleda i strimova iz 230 zemalja tokom tri dana trajanja. Kao dodatak Coacheli, Bijonsin nastup sa festivala pratilo je skoro pola miliona ljudi, što je zvanično najgledaniji uživo prenos koncerta u istoriji.

Lajv nije samo za koncerte
Sa druge strane – još uvek prva i glavna asocijacija na strimovanje jesu video igrice. YouTube je razvio livestreaming platformu davne 2011. koja se unapređivanjem tokom godina specijalizovala za različite vrste sadržaja, međutim u tom periodu dobija glavnog konkurenta kada je strimovanje video igrica u pitanju – Twitch. Iako nastaje par meseci kasnije, može se reći da je Twitch prva platforma koja se bavila strimovanjem video igrica.

Naizgled slične platforme koje imaju istu svrhu, međusobno se dosta razlikuju. Glavna prednost YouTube Gaming platforme je instant monetizacija – ona podrazumeva da gledaoci plate određeni iznos kako bi se njihova poruka pojavila u live chat-u, a dodatno imaju opciju editovanja strima koja im omogućava da skrate ili naglase određene delove i da ih takve podele nakon završetka strima.

Međutim, Twitch iako će uvek biti prepoznatljiv po svojoj gaming tradiciji, vremenom se razvijao i sada u ponudi ima i lifestyle, kao i kulinarske kanale koji okupljaju šefove širom sveta koji uživo dele svoje recepte sa gledaocima.

Za razliku od YouTube-a, Twitch je prvenstveno live streaming platforma, koja okuplja publiku koju isključivo takav sadržaj interesuje, a samim tim potencijalna publika je dosta veća, što je jedna od glavnih prednosti platforme. Takođe, prosečno gledanje strimova je dosta visoko, čak 106 minuta po gledaocu, na dnevnom nivou – stvaraocima sadržaja ovo pruža veliku mogućnost da privuku gledaoce i da ih zainteresuju da što duže prate njihov sadržaj. Ipak, Twitch partneri su obavezani da gaming sadržaj objavljuju isključivo na toj platformi, dok na drugim platformama mogu strimovati bilo koje druge sadržaje sem video igrica.

Strim kao link ka čoveku
Predviđanja su da će tokom sledeće godine broj live videa dostići 82% celokupnog YT sadržaja. Ljudi sve češće žele da pogledaju neki događaj u realnom vremenu, bilo da je to utakmica, koncert ili prenos kraljevskog venčanja. Svima je zajednički taj neopipljivi osećaj zadovoljstva i neizvesnosti dok gledaju nešto što se događa ovog trenutka a da niko ne zna šta će se desiti sledeće.

Paradoksalno, u digitalizovanom svetu, prenosi uživo su možda jedina preostala stvar koja će nas zapravo podsetiti na to da iza svakog videa stoji osoba sa regularnim, svakodnevnim životom…

Autorka teksta:
Tijana Veljković, Account Executive, OvationBBDO

Dobra ideja je dobra i danas i pre 20 godina!

0

REGION – Nenad Došen, kreativni direktor agencije Aquarius iz Bosne i Hercegovine, će vam, na pitanje koja je razlika u poslu danas i pre deceniju-dve, reći da odgovor leži u brzini, ali i tome da kreativci sada treba da budu mnogo više upućeni u sve discipline tog procesa.

Otvorene prijave za No Limit Sarajevo Advertising Festival

0

REGION – Nakon devet godina, Media Marketing pokreće – No Limit Sarajevo Advertising Festival.