today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ili jesi ili nisi – lajv

U trenutku dok si jutros uživao u toplini kreveta i krajičkom oka posmatrao sat i preslišavao se koliko još minuta možeš da se izležavaš, grupa Coldplay je u glavnom gradu Jordana, uz prve zrake sunca lansirala prvi deo novog, duplog albuma „Everyday life“. Na istom mestu, kroz nekoliko sati, u sumrak, lansiraće drugi deo.

Oba događaja su (biće) preneta uživo na YouTube-u. Iako je od prethodnog albuma prošlo 5 godina, ovim nastupima, ali i celokupnom teaser kampanjom koja je prethodila, potvrdili su tezu da je za opstanak u današnjoj muzičkoj industriji neophodna inovativnost i neprestano osluškivanje potreba publike.

Lajv od Gize do Jordana
Nakon toliko godina postojanja nije lak zadatak ostati relevantan, a pored toga pokušati da svoju muziku približiš novoj publici, koja živi onlajn i u doba hiperprodukcije, a navikla je na laku dostupnost svih sadržaja. Ipak, sudeći po reakcijama, Coldplay-u to itekako polazi za rukom – upravo kao direktna posledica korišćenja YouTube Live-a.

Lajv video je svakako jedan od najefektnijih načina plasiranja sadržaja i širenja kruga onlajn zajednice. Kroz strimovanje bilo koje vrste sadržaja stvara se ličniji i intimniji odnos sa gledaocima, odaje se utisak bliskosti i osećaja da i sam gledalac doprinosi stvaranju sadržaja i direktno je uključen u njega.

Iz tog razloga, mnoge industrije sve više se služe ovim načinom komunikacije: Coldplay jeste prvi bend koji je lansirao album putem YT live-a kroz koncept, međutim i drugi izvođači su svoje koncerte prenosili ovim putem. Nekadašnji lajv albumi koji su snimani tokom nastupa, unapređeni su u uživo prenose. Tako je na primer publika širom sveta prisustvovala koncertu Pepersa koji je održan ispred Piramida u Gizi koji je ušao u istoriju kao prvi događaj ikada koji je strimovan ispred ovog Svetskog čuda.

Takođe, veliki broj festivala organizuje prenose koncerata putem YouTube-a ili Facebooka. Prošlogodišnja Coachella proglašena je najgledanijim prenosom – imala je preko 43 miliona pregleda i strimova iz 230 zemalja tokom tri dana trajanja. Kao dodatak Coacheli, Bijonsin nastup sa festivala pratilo je skoro pola miliona ljudi, što je zvanično najgledaniji uživo prenos koncerta u istoriji.

Lajv nije samo za koncerte
Sa druge strane – još uvek prva i glavna asocijacija na strimovanje jesu video igrice. YouTube je razvio livestreaming platformu davne 2011. koja se unapređivanjem tokom godina specijalizovala za različite vrste sadržaja, međutim u tom periodu dobija glavnog konkurenta kada je strimovanje video igrica u pitanju – Twitch. Iako nastaje par meseci kasnije, može se reći da je Twitch prva platforma koja se bavila strimovanjem video igrica.

Naizgled slične platforme koje imaju istu svrhu, međusobno se dosta razlikuju. Glavna prednost YouTube Gaming platforme je instant monetizacija – ona podrazumeva da gledaoci plate određeni iznos kako bi se njihova poruka pojavila u live chat-u, a dodatno imaju opciju editovanja strima koja im omogućava da skrate ili naglase određene delove i da ih takve podele nakon završetka strima.

Međutim, Twitch iako će uvek biti prepoznatljiv po svojoj gaming tradiciji, vremenom se razvijao i sada u ponudi ima i lifestyle, kao i kulinarske kanale koji okupljaju šefove širom sveta koji uživo dele svoje recepte sa gledaocima.

Za razliku od YouTube-a, Twitch je prvenstveno live streaming platforma, koja okuplja publiku koju isključivo takav sadržaj interesuje, a samim tim potencijalna publika je dosta veća, što je jedna od glavnih prednosti platforme. Takođe, prosečno gledanje strimova je dosta visoko, čak 106 minuta po gledaocu, na dnevnom nivou – stvaraocima sadržaja ovo pruža veliku mogućnost da privuku gledaoce i da ih zainteresuju da što duže prate njihov sadržaj. Ipak, Twitch partneri su obavezani da gaming sadržaj objavljuju isključivo na toj platformi, dok na drugim platformama mogu strimovati bilo koje druge sadržaje sem video igrica.

Strim kao link ka čoveku
Predviđanja su da će tokom sledeće godine broj live videa dostići 82% celokupnog YT sadržaja. Ljudi sve češće žele da pogledaju neki događaj u realnom vremenu, bilo da je to utakmica, koncert ili prenos kraljevskog venčanja. Svima je zajednički taj neopipljivi osećaj zadovoljstva i neizvesnosti dok gledaju nešto što se događa ovog trenutka a da niko ne zna šta će se desiti sledeće.

Paradoksalno, u digitalizovanom svetu, prenosi uživo su možda jedina preostala stvar koja će nas zapravo podsetiti na to da iza svakog videa stoji osoba sa regularnim, svakodnevnim životom…

Autorka teksta:
Tijana Veljković, Account Executive, OvationBBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!