Sve više influensera koristi svoj uticaj za razvijanje sopstvenog biznisa

REGION – Na konferenciji DIABLOG, koja se bavi blogerima, influenserima i kreatorima sadržaja, predstavljeni su rezultati najnovijeg istraživanja koje je sprovela agencija Dialog komunikacije krajem oktobra i početkom novembra ove godine.

Blogeri i influenseri i dalje su većinom žene, iako je procenat muškaraca u odnosu na prošlu godinu porastao za čak 10%. Značajni rast beleži i udeo blogera i influensera mlađih od 25 godina, što znači da u industriju ulazi sve veći broj mladih snaga. Slično kao i u drugim apektima poslovanja, i ovde je prisutan trend centralizacije – čak 67.4% blogera i influensera dolazi iz srednje Hrvatske. Iako sve više sarađuju s brendovima (čak 84% ispitanika), većina blogera i kreatora sadržaja obuhvaćenih istraživanjem komercijalnim saradnjama bavi se honorarno, odnosno samo 5.8% njih živi isključivo od svoje prisutnosti na društvenim mrežama. Više od polovine ispitanika (55.8%) ima stalne poslove, a 51.2% svoj online kanal smatra poslom i hobijem istovremeno. Ipak, o društvenim mrežama sve više razmišljaju kao o poslu kojim će se baviti u budućnosti – njih gotovo 80% planira pokrenuti sopstveni biznis koji bi na neki način imao veze s njihovim online kanalom. Od tih 80%, čak 69% razmišlja o pokretanju novih usluga, dok ih 25.4% razmišlja o sopstvenoj liniji proizvoda.

Iako se video sadržaj ove godine ponovno nametnuo kao top trend među ispitanicima, zanimljivo je primetiti da velika većina hrvatskih blogera i influensera (60.5%) još uvek ne objavljuje video sadržaj na svojim kanalima. Od društvenih mreža, najpopularniji je Instagram, na kojem se nalaze svi ispitanici (100%), a ove godine prvi put se u istraživanju pojavio i TikTok, na kojem je trenutno prisutno 12.8% ispitanika.

Od najistaknutijih kategorija o kojima blogeri pišu, ove godine na prvo mesto su se probila putovanja, kojima se bavi 45.3% ispitanika, kategorija gastro je porasla za čak 17%, a po prvi put značajnu zastupljenost kod ispitanika ostvarila je i kategorija fitness.

Dobitnici nagrada DIABLOG04 su:

NAJBLOGER
Putovanja: Kristijan Iličić
Gastro: Mile Butorac
Lepota: Ivana Blažoti Mijoč
Moda: Dora Predojević
Fitness: Martina Boss

NAJINFLUENSER: Ella Dvornik

NAJBRENDOVI: NIVEA, Dukat, Optika Anda


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

1 komentar

Komentari