SVET – Sve veći jaz između niskog poverenja i visokih očekivanja postaje pravilo kada se radi o poslovnim i političkim liderima širom sveta – zaključak je komunikacijske studije Ketchum Leadership Communication Monitor (KLCM) 2016, koju je po peti put sproveo Ketchum, jedna od vodećih svetskih agencija za odnose s javnošću.
Istraživanje je sprovedeno na uzorku od preko tri hiljade ispitanika u 10 zemalja, od kojih su se tražili odgovori koji se tiču efikasnog liderstva, komunikacije i veza između ta dva pojmova. Prema KLCM studiji, samo 23% ispitanika veruje da su lideri efikasni, a još je porazniji rezultat od njih samo 13% koji smatraju da lideri preuzimaju potrebnu odgovornost. Čak 65% ispitanika s druge će strane kupovati manje ili u potpunosti prestati kupovati određene proizvode zbog lošeg ponašanja čelnika kompanija.
Situacija s političarima još je gora: 63% ispitanika tvrdi da političari ne zadovoljavaju njihova očekivanja, a samo 7% veruje da političari preuzimaju odgovornost za neuspeh. Stvari se, izgleda, neće popraviti niti u budućnosti: samo 12% ispitanika predviđa napredak po pitanju primenjenih i efikasnosti političkih aktivnosti, a više od polovine ispitanika (51%) očekuje da će se situacija još i pogoršati. Kao koren ove duboke, globalne krize poverenja u političke vođe navodi se percepcija da se važne stvari rešavaju pogrešnim postupcima. U tri oblasti koji su od najvećeg značaja za ispitanike (borba protiv korupcije, nacionalna ekonomija i obrazovanje), postoji veliki jaz između važnosti problema i efikasnosti političkih vođa u rešavanju tih problema.
KLCM studija ove godine, kao i prošle, donosi zaključak da se žene ističu u odnosu na muškarce kada se radi o 3 ključne karakteristike lidera – davanju ličnog primera, otvorenoj i transparentnoj komunikaciji i priznavanju grešaka, no većina ispitanika (61%) i dalje veruje da su muškarci ti koji će nas uspešnije voditi u sledećih pet godina.
„Ketchumovo istraživanje donosi nam još jedan zanimljivi niz podataka vezano za komunikacione kanale koji imaju najveći uticaj na stvaranje percepcije o liderima. Prvo mesto (s po 56%) dele pojavljivanje u javnosti, razgovori uživo, zvanične izjave i saopštenja za javnost, iza čega slede TV intervjui (53%), kompanijske sajt (51%) i zvanični izveštaji (43%). Zadnja dva mesta dele oglašavanje na televiziji (25%) i oglašavanje u štampi (14%), dok pojavljivanje lidera na društvenim mrežama po ovoj studiji nema nikakvog efekta na njihovu reputaciju. Verujem da je samo pitanje dana kada će se pokazati da i taj segment imati značajnu ulogu u kreiranju percepcije vođa„, istakla je Marina Čulić Fischer, direktorka Ketchumovog ekskluzivnog zastupnika u Hrvatskoj, agencije DIALOG komunikacije.