today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Danas jesi, sutra nisi…

Ako se pitate može li jedna informacija na društvenim mrežama zaista značajno uticati na poslovanje korporacije i imidž brenda, odgovor je – može.

Faktori koji utiču na krize su različiti, ali mogu se svrstati u dve kategorije – spoljne i unutrašnje. Na spoljne često ne možemo uticati jer ne možemo znati šta se sve može dogoditi – to su npr. promene na tržištu ili političke i zakonske promene. Nezadovoljstvo zaposlenih, sindikata ili neuređeni radni odnosi mogu postati glavni unutrašnji pokretači krize.

Kriza na društvenim mrežama je tzv. devastirajuća kriza jer se u vrlo kratkom vremenskom roku može proširiti na veliki broj korisnika, te dovesti do prelivanja u masovne medije. Ako je nekada za medijske krize zlatno pravilo za reagovanje bilo 24 sata, onda su to danas na društvenim mrežama – 24 minute. Strategije kriznog komuniciranja pojmovi su koje svaki community manager mora znati.

Društvene mreže vam „gore“, ne znate kako reagovati, a krizni tim nemate?

Primer: U 22.30 na vašim društvenim mrežama određena osoba objavi negativnu kritiku. U slučaju da ne reagirate na vreme, do 8 sati ujutro navedena kritika može postati najnovija vest u svim medijima.

Šta tada uraditi?
– Definisati izvor krize
– Savetovati se sa kolegama – ne brinite, u ovakvim situacijama je pristojno nazvati kolege i izvan radnog vremena
– Osmisliti strategiju komuniciranja – ublažiti kritiku koliko god je to moguće
– Ne preuzimati odgovornost dok ne vidite da li je kritika istinita
– Biti dostupan i brz za sve komentare koji će stizati brzinom lavine.

Proaktivne i reaktivne strategije ono su što bi svaki community manager trebao znati razlikovati. Iz studija slučaja, najbolje je naučiti šta napraviti u kriznim situacijama i verujte da iz svake krize koliko god ona bila loša, uvek izlazite pametniji. A primeri najbolje pokazuju kako treba, odnosno kako ne treba komunicirati u trenutku kad se kriza dogodi.

Studija slučaja Kitchen Aid-a
Kitchen Aid na svom je Twitter profilu 2012. godine objavio sledeće:

Možete li samo zamisliti kakve je reakcije ovaj post o mrtvoj baki predsednika Obame izazvao? Cynthia Soledad, vođa brenda KitchenAid, lično se uključila u komunikaciju na Twitteru i odgovorila: „Juče je član našeg Twitter tima svoje mišljenje podelio na zvaničnoj stranici Twitter profila Kitchen Aid-a. Neukusna šala ne predstavlja vrednosti našeg brenda te navedena osoba više neće komunicirati na našem Twitter profilu. Kao brend vođa Kitchen Aid-a preuzimam odgovornost za celi tim. Duboko se ispričavam predsedniku Obami, njegovoj porodici i celoj Twitter zajednici na neopreznoj grešci. Hvala što ste me saslušali.“

Soledad je pokazala kako reagovati u kriznoj situaciji na najbolji mogući način: lično se uključila, brzo odreagovala, priznala grešku, izvinila se, ogradila od tvita i objavila na koji način će kompanija ovakvu grešku sankcionirati.

Važno je napomenuti kako je nakon smirivanja krize potrebno napraviti dubinsku analizu situacije i pobrinuti se da se slična greška više ne ponovi. U tome vam može pomoći sektor korporativnih komunikacija ili vaša PR agencija, koji bi ujedno trebali napraviti i plan za poboljšanje ugroženog imidža.

Izvor i foto: Dialog komunikacije

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!