today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Agencija mora svom klijentu da objasni važnost CSR-a!

Jasmina Stojanov, Managing Director agencije Nova PR, specijalno za Marketing mrežu govori mogu li kompanije da zloupotrebe društveno odgovorno poslovanje, da li je CSR=PR i koja je uloga PR stručnjaka i agencija u društveno odgovornom poslovanju.

Mnoge kompanije za sebe kažu da su društveno odgovorne. Na koji način možemo prepoznati pravo društveno odgovorno poslovanje od obične promocije kompanije?
Teško je ulaziti u ocenjivanje šta je stvarno odgovorno, a šta nije. To bi značilo arbitriranje o nečijim motivima, i takav bi nas pristup sigurno odveo u grešku. Motiv nije bitan. Bitno je da svaka kompanija ima svest o svojoj društvenoj odgovornosti. A kada je ima i kada nešto konkretno i pozitivno preduzima, motiv i nije bitan.

Mogu li kompanije da zloupotrebe društveno odgovorno poslovanje? Ima li slučajeva da se akcije društvene odgovornosti koriste za zataškavanje krize u kompaniji?
Svaka kompanija im pravo da svaki svoj postupak iskoristi u smislu svog boljeg pozicioniranja na tržištu i građenja brenda. Legitimno je da za svaki pozitivan, humanitaran gest kojim se čini dobro delo, kompanija uknjiži pozitivan poen u javnosti. Naravno, kada se govori o akcijama humanitarnog tipa tu treba imati meru u smislu obznanjivanja, ali ih i ne treba skrivati jer su take vesti o takvim akcijama poziv i drugima da se u njih uključe i da se firme, prosto, takmiče ko će više i bolje.

Može li, po Vašem mišljenju, društveno odgovorno poslovanje doneti i negativni publicitet i u kojim slučajevima?
Svaka aktivnost firme može od strane zlonamernih da se spinuje na način koji može određenoj kompaniji naneti štetu. Tu je uloga dobre PR agencije, da predvidi i spreči tako nešto. A ako se šteta desila da je sanira.

Koja je uloga PR-ova i agencija u društveno odgovornom poslovanju? Da li PR agencije mogu „naterati“ svoje klijente da budu društveno odgovorni?
PR agencija može i mora svom klijentu da objasni važnost takvog delovanja. Ima firmi koje jednostavno ne razumeju efekat, ne razumeju potrebu. Marketing, čiji je PR samo deo, ima, u klasičnom tumačenju, za obavezu da poveća prodaju proizvoda. Da bi se proizvod prodavao, potrebno je da se formira interakcija između proizvoda i kupca. Ranije je interakcija bila jednostrana, a danas se i proizvođač obraća kupcima, ali se i kupci obraćaju, zahvaljujući internetu i društvenim mrežama, i u toj razmeni informacija, utisak i emocija, neophodno je da kupci vide kako njihov omiljeni brend ima odnos prema širim potrebama kupaca, tj. građana i mimo uske relacije prodavac-kupac. Neophodno je da brend postane deo života građana i izvan prodavnice. I da bude tamo gde će građani to da cene.

U kom slučaju bi neka PR agencija trebala da odbije klijenta koji nije društveno odgovoran i ne obraća pažnju na društvo u kome posluje?
Teška su vremena i nezahvalno je savetovati agencije kako da odbijaju klijente, ali one svakako mogu, a ako ostvare dobar i partnerski odnos sa klijentom i da uvedu svet društvene odgovornosti čak i one koji nemaju prirodno razvijenu potrebu za tim.

Kako ocenjujete situaciju u Srbiji kada je u pitanju CSR i u kojoj meri je to zaživelo kod domaćih kompanije?
Velike svetske kompanije su dolaskom u Srbiju, najviše se to dešavalo pre četvrt veka, donele i ideju društveno odgovornog poslovanja. One su jednostavno prenele model ponašanja koji je u njihovim civilizacijski i privredno razvijenijim zemljama bio normalna pojava. Pa su se naše firme učile na iskustvima došljaka. I sada je to i kod nad, u ozbiljnoj meri, postalo nešto što se podrazumeva. Ne postoji domaća uspešna firma koja ne primenjuje iste principe komunikacije kao i slične kompanije bilo gde u razvijenom svetu.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!