today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Brazil je bio PR pokazna vežba!

Ovo je godina Svetskog prvenstva u fudbalu, kao i brojnih drugih takmičenja, a kada se tako nešto dešava, svi “veliki igrači” se trude da unaprede način komunikacije svojih robnih marki. PR odavno nije samo plasman informacije i odnosi sa medijima, već kreiranje priče koja će da zaintrigira generički, realno, a ne da bude veštački plasirana kod medija sa kojima je dogovoreno oglašavanje.
Ono što je ozbiljan pokazatelj, kada je u pitanju KOMUNIKACIJA, jeste da se fokus prebacio sa klasičnih kanala (koji su i dalje tu) na društvene mreže. Brazil je bio PR pokazna vežba kakve su nove svetske tendencije, a to je kreiranje spostvenog zanimljivog sadržaja koji će privući pažnju. Kombinovani su offline i online alati, s tim da je online, kao brži, išao ispred, tj. prvo se sadržaj plasirao putem kanala društvenih reža, zatim na blogovima, a onda, dan kasnije, u offline medijima. Brend koji je imao najviše pominjanja je adidas, a ono što su oni uradili bilo je odustajanje od tradicionalnih press konferencija i organizovanje Dugout emisija uživo u saradnji sa YouTube-om. To je serija šest interaktivnih live stream emisija iz studija u Rio de Žaneiru, a pored toga što su dovodili zvezde fudbala (Vieira, Kaka, Rafina, Bekam,…) novinari i svi ostali širom sveta imali su mogućnost da postavljaju pitanja putem Tvitera. Live stream je bio zakazan unapred, a, kada se emituje, snimljena emisija ostaje na YouTube kanalu. Upravo ovo je suština – dobija se na živosti. Ima i ovde scenarija, ali je zanimljivije nego da se sedi u sali za konferencije.
Kod nas se PR pažnja usmerava na društvene mreže, ali kao na prateći kanal komunikacije, ne kao vodeći. Organizuju se tvitapovi (susreti tviteraša na određenim događajima), podrška blogerima, kanali društvenih mreža služe i dalje kao podrška offline kampanji, a ne obrnuto. Potrebno je ulaganje u kreiranje zanimljivog sadržaja koji će biti atraktivan široj javnosti, ali tako da ga javnost sama preuzme informaciju i širi je dalje. Sve što se plasira po principu “PR služba – medijska kuća” je kratkog daha. Model “PR služba – viralni plasman” je mnogo delotvorniji (ako je sadržaj odgovarajući), i onda to preuzmu i mediji i ciljne grupe.

Za Bilten DSOJ tekst napisala: Jasmina Krstić Latinović, PR menadžer i preduzetnica

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!