today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U kom si internet filmu?

Pred preko 300 posetilaca, u hotelu Metropol u Beogradu održan je ovogodišnji „Dan internet domena Srbije“ (DIDS 2015), u organizaciji Fondacije „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS). DIDS 2015, šesta je godišnja konferencija o razvoju Interneta u svetu i na .RS i .СРБ domenskim prostorima Srbije, održana pod sloganom „U kom si internet filmu?“. Celodnevni program DIDS-a, tradicionalno podeljen u tri bloka, pored IT profesionalaca iz svih privrednih oblasti, okupio je i druge domaće korisnike Interneta najrazličitijih interesovanja, koji su imali priliku da čuju iskustva tridesetak učesnika konferencije iz zemlje i inostranstva.

Prvi blok konferencije pod nazivom „Gospodari Interneta“ govorio je o najavljenim promenama u globalnom upravljanju Internetom. Bez pravilnog i nediskriminišućeg prevođenja domena u IP adrese i njihove fer raspodele milijardama povezanih uređaja – Internet bi bio rasparčan. Od septembra nadzor nad ovim funkcijama trebalo bi da bude prenesen sa Vlade SAD na „sve nas“, odnosno globalnu internet zajednicu, kao i da se uspostavi tzv. „multiakterski model“ upravljanja Internetom.

„Po ovom modelu, ICANN (Internet korporacija za dodeljene nazive i brojeve) imala bi sva ovlašćenja za upravljanje globalnom mrežom, a države, korporacije i drugi akteri, u okviru različitih tela, imali bi mogućnost da daju predloge i aktivno učestvuju u oblikovanju politike i prakse vezane za sajber prostor, ali ne i da samostalno odlučuju. Predloženi model prilično je kompleksan i formalizovan, pa može da dovede do smanjene inkluzivnosti zainteresovanih aktera“, ocenio je za Marketing mrežu Vladimir Radunović, direktor programa sajber bezbednosti i e-Diplomatije „Diplo fondacije“ i moderator panela „Gospodari Interneta“. Prema njegovim rečima, imajući u vidu globalnu prirodu Interneta i veliku zainteresovanost moćnih država i industrijskih igrača za ovu temu, ishod ovog procesa vrlo je neizvestan, pa se može reći da je pred nama vrlo zanimljiv period kada je upravljanje Internetom u pitanju. Takođe, ovaj događaj ima poseban značaj u svetlu krize poverenja u upravljanje Internetom i vodeću ulogu SAD, nakon izbijanja afere Snouden i razotkrivanja američkih programa globalnog nadgledanja, a predloženi model mogao bi da povrati poverenje Americi.

Drugi blok pod nazivom „Pozovi E radi trgovine“ bio je posvećen e-trgovini, kroz sve njene aspekte: pravno-finansijski, promotivni, logistički i softverski. Učesnici u panel diskusiji bili su domaći stručnjaci iz ove oblasti, koji su prezentovali konkretna rešenja iz prakse i iskustva iz sopstvenih onlajn projekata, a moderator bloka bio je Miloš Petrović, veb preduzetnik i bloger.

„Građani Srbije kupuju preko Interneta, ali e-trgovina, kao model poslovanja, još uvek nije u potpunosti u svesti prodavaca. Ipak, stvari se menjaju i sve je veći broj zahteva firmi da kreiraju sajtove sa sistemom za e-trgovinu. S druge strane, više ne postoji strani sajt – domaći sajt. Internet je globalna priča i kupci to već sada na taj način percipiraju“, objasnio je za naš portal Miloš Petrović. Zaključak ovog panela je i da u Srbiji postoji osnovni okvir za elektronsku trgovinu, ali ipak, prisutni su i bitni nedostaci u vidu zastarelih propisa iz oblasti finansijskih transakcija, koji u značajnoj meri otežavaju ili čak potpuno onemogućavaju primenu određenih internet poslovnih modela. „Platiti nije problem, zato naši ljudi i kupuju, ali je problem primiti novac, ako ste prodavac. Domaći procesori plaćanja se i dalje ponašaju previše birokratski, dok postoje mišljenja da je nama potreban liberalniji sistem“, ocenio je Petrović. On dodaje da možda najveće prepreke kod krajnjih korisnika u vezi sa kupovinom na Internetu ostaju – strah od nepoznatog i manjak informacija.

Treći blok pod nazivom „Domen koji obećava“ tradicionalno je bio rezervisan za ugledne lokacije na nacionalnim internet domenima .RS i .СРБ sa životnim temama koje dobro ilustruju razne mogućnosti stvaranja kvalitetnih sadržaja, ali i poslovanja na globalnoj mreži. Ovaj blok vodio je Radomir Lale Marković, suosnivač i direktor content marketing agencije TAG Media.

RNIDS je jedina organizacija nastala iz srpske internet zajednice koja već nekoliko godina pomaže razvoj Interneta u Srbiji. Pored upravljanja nacionalnim internet domenima najvišeg nivoa, kao dodatni cilj ima upravo razvoj Interneta u Srbiji i, posebno, lokalnog sadržaja na njemu. „DIDS je najvidljiviji, a verovatno i najvažniji način na koji RNIDS okuplja zajednicu iz koje je nastao i pomaže joj u ostvarenju punih potencijala. Ove godine DIDS je dobio regionalni značaj kroz organizaciju Regionalnog internet foruma, drugog dana skupa, koji je ujedno i zvanični pripremni skup za ovogodišnji EuroDIG – Evropski dijalog o upravljanju Internetom, koji se održava u Sofiji“, rekao je za Marketing mrežu Danko Jevtović, direktor RNIDS-a. Ovogodišnja, šesta DIDS konferencija, dobila je podršku od ICANN-a, vodeće organizacije za upravljanje Internetom i rukovođenje njegovom globalnom strukturom.

Detaljnije informacije o konferenciji DIDS 2015, kao i linkovi ka video zapisima i galeriji fotografija sa događaja, nalaze se na sajtu na adresama dids.rs i дидс.срб.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!