today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Reklame – novitet za kubansko društvo

SVET – Tradicionalno kubansko društvo ne poznaje svet reklame i oglašavanja. Ipak, to bi se moglo promeniti nakon poboljšanja ekonomskih odnosa sa Sjedinjenim Američkim Državama. Sve je više reklama i uglavnom imaju neku kubansku draž, piše Al Jazeera.

Oglašavanje u novinama na Kubi je nepoznanica. Postoji samo jedan način na koji Kubanci mogu prodati neki suvišni toster ili kuću u lošem kvartu. Telefoniraju Davidu, koji onda poruku prenese Mariji Erceliji i Aliju, koji potom informaciju prenesu putem valova radija CoCo.

Kritike neprijatelja
Radio CoCo ponavlja reklame u nekoliko emisija, time pružajući takvu vrstu usluge širem području glavnog grada Havane. Na Kubi nema raskošnog i šarenog oglašavanja jer je za ovdašnje komunističke vlasti to znak tržišne ekonomije kojoj se opiru više od 50 godina, javlja novinar Al Jazeere Daniel Schweimler iz Havane.

„Na Kubi možete kupiti uglavnom sve kao i u drugim državama sveta. Razlika je u tome što ne postoje reklame za tene ili sokove. Ono što se promoviše su ideje. Ovaj plakat, naprimer, poziva kubanski narod da brani vrednosti svoje države“, kaže on. Na drugim plakatima veličaju se vrednosti revolucije i kritikuju se neprijatelji Kube – uglavnom SAD. Ipak, vlasti sada pokušavaju ohrabriti strane ulagače te olakšati rad malim preduzetnicima.

Nerazvijeno oglašivanje
Premda nije reč o njujorškom Times Squareu ili londonskom Piccadillyju, u Havani je sve više svetlećih reklama. S rastom konkurencije, pogotovo kada je reč o noćnom životu, došlo je do pojave suptilnih oblika oglašavanja.

„Oglašavanje nije razvijeno. Restorani imaju znakove i nalepnice. Ne govorimo o velikim plakatima, poput onih u Kini. To je previše. Ipak, ne trebamo se iznenaditi ako se i to jednog dana pojavi kod nas“, navodi ekonomista Omar Everleny. Otvaranjem ekonomije, oprezni kubanski potrošači – ako to žele i mogu sebi priuštiti – na nekim mestima mogu doživeti pravu reklamnu „ludnicu“, kao i u bilo kojem drugom delu sveta.

Internet je ovde i dalje retka pojava, a konekcije nisu stabilne. No, web-dizajneri spremno čekaju i taj dan.

Izvor: Al Jazeera

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!