today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

„Pevajuće“ reklame su ponovo u modi!

Slobodan Krajnović, glavni i odgovorni urednik i Duška Kurucić, Head of Sales Digital Services medijske kuće 021 iz Novog Sada, specijalno za Marketing mrežu govore da li je radio reklama još uvek „živa“, šta zaista prodaje u ovoj vrsti oglašavanja i da li je realno da se radio „preseli“ potpuno na Internet.

Možemo li reći da je radio reklama danas još uvek „živa“ i da ovaj medij omogućava da se brend emotivno „gurne napred“ ka potrošaču?
Naravno, mislim da se to ni u jednom trenutku nije dovodilo u pitanje poput npr. efekta reklame u štampi zbog ekspanzije interneta. Naime, na radiju reklama poprima sasvim drugu dimenziju i često može da nadmaši vizuelni efekat. Naravno, dosta toga zavisi od samog klijenta, pre svega od toga da zna šta želi, ali i od kreativnosti tima koji će umeti da zamisli pretoči u konkretan reklamni proizvod.
Efekat je bolji ako ponuda uključi oba elementa, odnosno i poruku kroz reklamni džingl i programsku podršku. Dobar voditelj, duhovit i kreativan, najbolje može svojim slušaocima približiti neki proizvod, on ima vernu publiku, ljude koji mu veruju.

Šta je to što prodaje u radio reklami? Koji su potencijali ove vrste oglašavanja i koliko je zvuk važan?
Treba istaći i važnost teksta reklamne poruke, odnosno izbora pravih reči, kao i muzičke podloge. Jer na radiju čujete sada i nema ponavljanja, mora da vam kao slušaocu nešto uđe u uho, da zapamtite poruku. Puno zavisi i od toga koliko je klijent spreman da plati. Jer prava radijska reklama traje 30 sekundi. Neke stanice napolju ne daju da reklamne poruke budu kraće, jednostavno to je dužina spota koja ima efekat. Tada i kreativnost zaista može doći do izražaja. Međutim, pošto se radio reklama naplaćuje po sekundi, a tržište je slabašno, jako je malo onih koji se odluče na tako nešto.
Jako je važan slogan, a dobru reklamu slušalac upija, pamti, pevuši. „Pevajuće“ reklame su ponovo u modi, ako su tekst i kompozicija dobri jako lako nalaze put do slušaoca, odnosno potencijalnog potrošača. Trenutno su „pevajuće“ reklame vrlo popularne, ima odličnih poput onih za Tempo ili Forma ideale. Kreativni tim 021 je dobio nagradu za najbolju radijsku reklamu u Srbiji na nedavnom takmičenju, a reklama je za lokalnu knjižaru, takođe je pevajuća i sa odličnom porukom. Poruka se lako pamti, skreće pažnju i slušalac zamišlja i pravi svoju idealnu sliku reklamiranog proizvoda.
Pošto radio reklamom možete okupirati samo čulo sluha važni su glas ili glasovi koji će čitati tekt. Dobru reklamu prodaje toplina koja dolazi iz nje, boja glasa i dikcija, dramaturgija glasa koji skreće pažnju, duhovita ideja ili skeč, sve su to načini kako da putem radija dođete do željenog cilja. To su elementi koji direktno utiču na efekat koji reklama postiže tokom emitovanja.

Šta je, po Vašem mišljenju, budućnost radija i da li je realno da se radio „preseli“ potpuno na Internet?
Treba naglasiti da je radio jedini medij koji je u svakom trenutku dostupan, a cena oglašavanja je višestruko niža u odnosu na TV. Radio je jak medij, i bez obzira na činjenicu da je internet medij koji se ubedljivo najbrže razvija i raste, radiju slušanost ne pada. Zato ne vidim šansu da se u bliskoj budućnosti radio u potpunosti preseli na internet. U Engleskoj radio dostiže svoj vrhunac, nikada nije bio toliko slušan kao sada. S druge strane, kombinacija radija sa internenom definitivno mu daje veću snagu. Tako lokalne stanice koje imaju kvalitetan program, a uz to i razvijen sajt zaista imaju veliku moć, pa su samim tim vrlo primamljivi za oglašivače. Jer mogu da prodaju paket proizvoda koji se najčešće danas traži, dakle kombinacija dva medija. Finansijska kriza je elemenat zbog kog sve rečeno ne važi kod većine, jednostavno nema više toliko novca na tržištu, pa je i radio na udaru.

Koliko je po Vašem mišljenju danas važno imati jakog lokalnog medijskog partnera, u smislu dolaska do lokalne ciljne grupe?
021 je lokalna medijska kuća pa je klijentima važno da imaju jakog lokalnog medijskog partnera kako bi lakše došli do ciljne grupe. U odnosu na nacionalne, lokalni mediji imaju prisniji odnos sa konzumentima, bilo da pričamo o lokalnoj radio stanici ili lokalnom internet portalu. Lokalni mediji nude informacije koje su od značaja za ljude koji žive u lokalu, pa ih iz tog razloga ljudi rado prate, a poverenje je daleko veće. Nacionalni mediji svakako imaju kvalitet, ali ne i tu vrstu topline, pa ni važnih informacija za „građane“, informacije koje su im bitne za svakodnevno funkcionisanje.

Kao lokalnoj medijskoj kući koja posluje već 15 godina, koliko je teško opstati na medijskom tržištu, a u isto vreme zadržati kvalitet i prilagoditi se potrebama oglašivača?
Medijska kuća 021, radio i portal, posluje više od 17 godina. Dobar tim, istraživanja i konstantno praćenje trendova su dobitna kombinacija za kvalitet i prilagodjavanje potrebama oglašivača. S obzirom na to da uspešno poslujemo toliko dugo, imamo prilično uigran tim, ali sa teškim zadatkom. Ciljna grupa kojoj se obraćamo su mahom ljudi srednjih godina, od 30 do 50 godina, radno aktivni i platežno najsposobniji, pa je i program i sadržaj na oba medija usmeren njima i njihovim interesovanjima. Što se oglašivača tiče, ukoliko je kampanja dobro zamišljena, što u našem slučaju uvek radi poseban tim, rezultat je u velikoj meri izvestan.

Autor teksta: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!