Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 66

Tanja Vasojević pridružila se Why Not Agency

Nakon 10 godina rada u velikim domaćim i multinacionalnim korporacijama, Tanja Vasojević, nekadašnja direktorka korporativnih komunikacija u kompaniji Delta Holding, svoju karijeru nastavlja na poziciji Chief Growth Officer u agenciji Why Not.

„Velika je to promena, a promena je razvoj. Dugo sam u korporativnom svetu, a on sa sobom nosi određenu vrstu ograničenja, posebno za poziv koji sam odabrala. Sa velikim elanom, ali i planovima, pridružila sam se timu Why Not Agency. Njihova kultura i strategija poslovanja uklapaju se u ono u šta verujem i kao profesionalac. Takođe, videla sam priliku da radim sa doajenima naše industrije. Ne bih to propustila”, istakla je Tanja Vasojević.

Tanja je, iako mlada, veoma poznata biznis zajednici Srbije i iza sebe ima mnoštvo uspešno realizovanih projekata, kako u korporativnom svetu, tako i u građanskim inicijativama.

Miša Lukić, jedan od najistaknutijih poslovnih stručnjaka iz oblasti brend i biznis dizajna u ovom delu sveta, i partner u Why Not Agency, ne krije zadovoljstvo ovim velikim transferom na tržištu: „Raduje me što je Tanja u našem timu. Ona je primer renesansnog čoveka 21. veka koji poseduje brojne veštine, znanja i iskustva kojima će doprineti daljem razvoju i ostvarivanju vizije koju agencija Why Not ima u svojoj strategiji. Imamo velike planove za inostranstvo i to je ono gde vidim da će ona dati svoj veliki doprinos.”

Tanja Vasojević završila je međunarodne odnose na Fakultetu političkih nauka u Beogradu. Govori tečno engleski i ruski jezik. Učesnik je brojnih konferencija, istaknut je govornik i moderator, predsednik i član različitih stručnih žirija, koselektor je letnjeg Vivaldi foruma 2022. i 2023. Jedan je od osnivača i član nagrađivanog Udruženja za promociju turističkih potencijala Srbije – Putujuća petorka, koje je na društvenim mrežama, još od 2016. godine, poznato pod imenom TrippinSrbija.

Inovacije kao pokretač razvoja Štark brendova

0

Inovacije su postale sastavni deo sveta u kome živimo. Za razliku od davno prošlih vremena kada su inovacije bile retke do te mere da se u nekoliko godina ili čak decenija pojavi jedna velika inovacija na nivou cele industrije, u današnje vreme se od svakog segmenta industrije pa čak i od svakog sektora očekuje da bude inovativan. Počevši od grana kojima inovacije prirodno pripadaju poput proizvođača mobilnih telefona, auto industrije (Tesla), kompjuterske industrije tako i preko svih ostalih područja poslovanja. FMCG tu svakako nije izuzetak, a marketing je sektor u kome će se inovacije roditi i putem različitih kanala komunikacije adresirati do krajnjih potrošača.

ŠTA SE DANAS PODRAZUMEVA POD INOVACIJAMA?
Potrošači danas očekuju inovacije, očekuju da kompanije uvek ponude extra mile i da zadovoljenje njihovih potreba podignu na viši nivo. Ako se postavi pitanje šta se podrazumeva pod inovacijama i u kojim oblastima se inovacije mogu primeniti – odgovor je da se u svakom segmentu može inovirati. Primer Štarkovih brendova to jako dobro oslikava, jer se u posednjih nekoliko godina intenzivno radilo na unapređenju na najrazličitijim poljima:

  • Tako na primer ako govorimo o proizvodnom procesu, vodilo se računa o kupovini najmodernijih mašina i primeni najmodernije tehnologije u proizvodnji.
  • Ako govorimo o dizajnu pakovanja imamo odličan primer samog brenda Štark – nakon godina čak i decenija gde nije napravljen bilo kakav vidljiviji iskorak u pogledu dizajna i komunikacije, sada je kompletno redizajniran Štark logo i napravljena nova moderna komunikaciona platforma.
  • Naravnom, kruna svega su inovacije samih proizvoda, kao nečega što je potrošaču najopipljivije, i gde tržište daje konačan sud da li je proizvod prihvaćen ili ne. Primer koji je meni najbliži i koji bih ja izdvojio kao pozitivan je lansiranje Kremaste Bananice.

Bananica kao etabliran brend je dugo imala percepciju da je je namenjena svima od 7 do 107 ali i da nije brend koji može iznedriti bilo kakvu veću inovaciju. Taj mit je razbijen sa pojavom Ledene Bananice koja je ponudila jedan potpuno novi nivo uživanja pri konzumaciji, a sada je napravljen još jedan iskorak sa Kremastom Bananicom koja ponovo pomera granicu i potrošačima pruža nešto što od Bananice do sada nisu imali u smislu punoće ukusa i stukture samog proizvoda.

Inovacije ujedno stvaraju i veliku obavezu, jer sa svakim uspešnim lansiranjem, sa svakom velikom promenom podižete lestvicu. Sada je popularna fraza New Normal, ali zaista, jednom kada pomerite granicu to postaje baza, nulta tačka koju sledeću put morate da nadmašite, inače će vas tržište kazniti.

Ono što je svakako važno napomenuti, to je da inovacije nisu same sebi cilj, iza njih mora da stoji utemljenje zbog čega i na bazi kojih uvida se došlo do potrebe da se radi baš na tom konkretnom proizvodu ili kampanji. U Štarku se na primer izuzetno puno pažnje poklanja istraživanju tržišta, potrebama potrošača kako bi se stekli jasni uvidi u kom pravcu se kreću kategorije u kojima poslujemo kao i šta to naši potrošači žele, kakva očekivanja imaju od samoh brendova i kako bi želeli da im se brendovi obraćaju u budućnosti. Tek kada tu postoje čvrste osnove ide se u inovacije i unapređenja.

PRIMENA NOVIH TEHNOLOGIJA
Da li i na koji način iskoristiti nove tehnologije za jačanje Brenda? Kako dolazim iz proizvodne kompanije moram da dam viđenje iz dva ugla – proizvodnog i komunikacionog. Naravno da bez primene novi tehnologija ne možete napraviti iskorak, ali je važno da se napravi adekvatan izbor tehnologija koje će se primeniti, i možda još važnije da se izabrane tehnologije adekvatno uposle.

Pomenuo sam već Štark brend i promene koje su napravljene u dizajnerskom i komunikacionom pravcu. Ali ovde nikako nije zanemaren i konačan proizvod – ulaganja napravljena u najmoderniju proizvodnu liniiju su predstavljala preduslov da se uopšte razmišlja o daljim unapređenjima. Jer ako nemate dobar proizvod, ne postoji dizajn ili kampanja koja to može da popravi.

Kada gledamo različite vidove komunikacije, nove platforme se rađaju svakoga dana, a na brendu je da odabere kanale na kojima želi i treba da bude prisutan, kao i poruku za targetiranu cilnju grupu. Primera radi, više nije pitanje da li ćete biti na TikToku ili ne, već samo koliko često ćete plasirati sadržaj na ovoj mreži. Ono što je krucijalno je da taj sadržaj bude prilagođen TikTok publici. Tako će na primer Bananica imati jedan ton komunikacije u tv reklami, a sasvim drugačiji u TikTok videima – naravno uvek štiteći brend vrednosti na kojima počiva.

Svojevrsni pritisak koji je nastao da se bude inovativan, ne znači nužno da se konstantno mora tražiti najnovija tehnologija, ili lansirati proizvod koji ne postoji. Inovirati se može i kroz uvezivanje različitih platformi, i na taj način stvoriti originalna inovativna komunikacija. Konkretan primer imamo na Smoki kampanji koja je u svom sklopu imala 3D taktilne table namenjene slepim i slabovidim osobama. Kako je cela kampanja bila bazirana na Street art umetnosti, ideja je bila da se umetnost približi što široj publici, a to znači i onom delu publike koji naizgled ne može da doživi vizuelni identitet nekog umetničkog dela. Pomenute 3D taktilne table su bile dobar pokazatelj da u umetnosti granice zaista ne postoje, i da osobe sa oštećenim vidom itekako mogu da dožive različite slikovne radove , a sve je opet vrlo usko povezano i sa porukom samog Brenda, jer Smoki kao takav takođe ne poznaje bilo kakve granice – u njemu uživaju sve generacije sa najrazličitijih regiona.

METAVERSE
Posebna tema kada govorimo o novim tehnologijama je svakako Metaverse – jedan paraleni univerzum koji nudi neslućene mogućnosti i koji u sebi krije mnogo toga pozitivnog i potencijalno negativnog. Sa idejom da svako od nas ima svog avatara koji će uploviti u metaverse u kome će se obrisati sve barijere jezičke, političke, rasne…zvuči kao idelan svet koji kad već nije mogao da postoji u realnosti prebačen je u virtuelnu realnost. Iz ovog ugla Spilbergov film “Ready Player One” više ne deluje kao SF već kao dokumentarac.

Ono što je potencijalno negativno je svakako socijalni momenat i činjenica da će generacijama koje dolaze biti mnogo važnije kako izgledaju i kako se kotiraju u virtulenom svetu umesto u realnosti koja ih okružuje. Ostaje da vreme pokaže kako će se Metaverse dalje razvijati ali ono što je sigurno jeste da je već tu i da se ne sme nikako zanemariti niti se smemo zavaravati da je u pitanju nešto što je jednokratno i što za par meseci više neće biti aktuelno. Metaverse će za par godina postati New Normal.

Brendovi će morati da nađu svoju relaciju sa Metaverse-om i pronađu modalitet sinergije. Još uvek su u fazi ispitivanja kroz povremene izlete, ali svakako da će jedna od komunikacionih strategija u budućnosti biti i kreiranje adekvatnog sadržaja i adresiranje prave poruke za publiku u Metaverse-u.

KOLIKO SU BRENDOVI SPREMNI DA ULAŽU U INOVACIJE
Spremnost brendova da ulažu u inovacije pokazuje njihovu spremnost da izađu sa dugoročnom strategijom na tržište. Ako ne inovirate verovatno nećete imati negativan uticaj u kratkom roku, ali dugoročno ne možete da opstanete. Tako da ukoliko brend nije spreman da ulaže u inovacije mora brzo da se spremi ili ga više neće biti. Pogledajte šta se desilo sa Nokiom koja nije imala sluha za nadolazeću eru touchscreen telefona sa Android platformom. Šta se desilo sa Kodakom i njihovim nerazumevanjem potrebe za digitalnom fotografijom. Pričamo o brendovima koji su bili sinonimi za cele industrije a sada su prosto zbrisani sa mape. Tržište danas mnogo traži, tera brendove da stalno pomeraju granice, a ako se brendovi opiru kazna sledi vrlo brzo.

Ja imam sreću da radim u Atlantic Grupi koja je itekako svesna potreba za ulaganjem u inovacije i gde se jako mnogo vodi računa o tome šta potrošači žele i osluškuju njihove potrebe. Inoviranje kao i edukacija je proces koji nikada ne sme da stane. Percepcija da je neki brend dostigao svoj zenit i da na njemu ništa ne može da se unapredi je pogrešna – uvek ima prostora za nadgradnju i za krajnje pozitivne iskorake, naveo sam već primer Bananice. Ako pogledamo i ostale brendove iz Štark portfolija: Smoki, Najlepše Želje, Štark, Menaž…svi su u manjoj ili već meri imali svoje iskorake a tek će ih imati. Niko ne zna šta nam budućnost donosi, ali ono što znamo sigurno je da moramo biti inovativni da bi nas bilo u toj budućnosti.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Luka Đukanović, Senior menadžer za razvoj brenda i inovacije SPP Slatko i slano,
Atlantic Grupa

Zašto kompanije moraju da komuniciraju o održivosti?

0

Preduzimanje smislenih ESG akcija postao je imperativ za današnje korporacije. Aktivnosti iz oblasti zaštite životne sredine, pomaganja društvu i savesnog upravljanja, sada su veoma značajne i kada želimo da privučemo investitore, nove klijente i mlade talente, kojima su te teme posebno interesantne. Zbog toga održivost postaje mnogo više od CSR-a – ona je, iako sada vrlo popularna, pre svega, biznis strategija. Klijenti danas žele da kupuju od kompanija koje imaju ESG ciljeve i strategiju, investitori žele da investiraju u firme koje ostvaruju svoje ciljeve održivosti, a prisutan je i trend da zaposleni sada radije biraju organizacije gde je održivost deo strategije, naročito kada je reč o milenijalsima. Međutim, samo preduzimanje akcija nije dovoljno, neophodno je proaktivnije i otvorenije komuniciranje o tim akcijama. Imam sreću da već dugi niz godina radim u kompaniji čiji je osnovni biznis održivost, jer naša rešenja omogućavaju drugim kompanijama i pojedincima da troše manje energije i budu efikasniji.

U današnjem okruženju, koje je izuzetno konkuretno i ambiciozno, mnoge kompanije prepoznale su značaj održivosti u poslovnim ciljevima. Na žalost, ne koriste sve kompanije svoje napore na tom polju za efikasnu komunikaciju, a upravo tom komunikacijom se gradi liderstvo i kredibilitet, i čuva reputacija. Komunikacija ima i druge prednosti kompanije koje javno objavljuju svoje ciljeve održivosti, brže ih i ostvaruju, jer se na taj način pred javnošću obavezuju na ispunjenje tih ciljeva.

Komunikacija kompanije mora biti transparentna i jednostavna. Svi razumemo da smo u problemu i da su klimatske promene realnost, ali važno je i da ljudi razumeju šta korporacije i druge organizacije rade kako bi tu situaciju poboljšali, i gde smo tačno na tom putu. Komunikacija o održivosti mora da ima i edukativnu komponentu, kao i da bude predstavljena u brojkama i na način koji je razumljiv što većem broju ljudi, odnosno kroz jasne činjenice, proverene podatke i uz očigledne primere.

Ono što javnost zanima jeste da li kompanija svojim poslovanjem pozitivno doprinosi borbi protiv klimatskih promena, da li, na primer, efikasno koristi prirodne resurse? Da li u svoje proizvode ugrađuje reciklirajuće materijale, da li u voznom parku koristi električna i hibrid vozila, da li su objekti u kojima posluje energetski efikasni? Osim ovih parametara, ono što nas kao posmatrače zanima jeste – koliko je organizacija posvećena lokalnoj zajednici u kojoj posluje, ali je veoma važno i koliko vodi računa o svojim zaposlenima. I ovde je presudna uloga CSR timova da osmisle i implemetiraju projekte koji će pojasniti strategiju održivosti kompanije i pojasniti je potrošačima, i to je upravo najveći izazov – kako na najjednostavniji način preneti poruke o vrednostima koje gajimo.

Drugi veliki izazov je kako da javnost uključimo u naše akcije i tu se naročito dobrom strategijom pokazalo podržavanje dobrih inicijativa i projekata. Na primer, od ove godine naslovni smo sponzor najvećeg tim bilding događaja u zemlji – Schneider Electric Serbia Business Run. Zajedno sa organizatorima ove godine postigli smo velike uspehe, obarali rekorde posećenosti, a plan nam je da ova trka za pet godina postane prvi potpuno održivi veliki sportski događaj u regionu. Postepeno uvodimo rešenja kojima ćemo to postići, poput solarnih panela, reciklažnog sistema na svakoj trci i smanjivanjem količine otpada koji ostaje iza trke. Na ovaj način proširujemo ciljeve ove manifestacije, jer sada želimo da osnažimo i inspirišemo kompanije, poslodavce, zaposlene i sve pojedince da više vode računa o životnoj sredini i resursima koje dobijamo iz nje, što je jedan od parametara održivosti. Takođe, trka je po prvi put uvela koncept “CO2 offset”, tako što će pretpostavljenu količinu utrošenog CO2 na trkama nadoknaditi sađenjem stabala.

Eksperti kažu da smo za sve probleme na putu ka održivosti krivi mi – ljudi. I upravo mi, malim promenama u ponašanju, možemo da napravimo razliku. Mi smo, takođe, i deo svih kompanija koje imaju veliku odgovornost da jasno saopšte strategiju održivosti koja pokazuje svest, zabrinutost i akciju za rešavanje ovih pitanja. Nedelovanje nije opcija. Brojke jasno pokazuju da svet gleda i da planeta zavisi od toga.

I na kraju, ne postoji način da se vodi uspešan posao bez razmatranja koja će nam rešenja doneti održiviju budućnost. Dakle, ostaje pitanje – šta vaša kompanija čini da razvoj poslovanja pretvori u nešto održivo? I kako o tome komunicira?

Za Mark Club tekst napisala:
Marijana Jović, Marketing Communications Manager, Schneider Electric

eBook: Kako skockati pitch?

U okviru platforme ADukacija, Marketing mreža, u saradnji sa agencijom Spark Integrated, kreirala je drugi po redu eBook pod nazivom „Kako skockati pitch?“

U okviru ovog eBooka možete da pronađete najnovije rezultate istraživanja na temu pitch procesa u Srbiji, koje je Marketing mreža sprovela u oktobru i novembru 2022. godine na uzorku od 115 agencija i 107 kompanija koje posluju na tržištu Srbije.

Pored istraživanja, pročitajte i mišljenja vrhunskih stručnjaka iz kompanija i agencija na teme – koje su ključne prepreke za regulaciju pitch procesa, zašto bi pitchevi trebali da budu plaćeni i ko je odgovoran za trenutno stanje na tržištu.

Kako bi eBook bio sveobuhvatan i koristan za celu industriju, Nevena Joksimović, Managing Director u agenciji Spark Integrated, pripremila je savete za fer pitch u okviru pet ključnih faza.

eBook „Kako skockati pitch“ preuzmite ovde.

Detaljan izveštaj možete naručiti putem mejla hello@marketingmreza.rs

Rasprodato za dva sata! Zato otvaramo novi termin za TikTok biznis hub 18.04.

Sva mesta, za prvi u Srbiji – TikTok biznis hub u organizaciji Marketing mreže, a pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, rasprodata su za manje od dva sata! Zbog velikog interesovanja kolega, otvaramo novi termin! Drugi po redu TikTok biznis hub biće održan 18. aprila u Beogradu, i biće otvoren za sve zainteresovane kompanije, agencije, mala i srednja preduzeća i samostalne stručnjake.   

TikTok je društvena mreža koja je doživela rapidan rast u popularnosti i broju korisnika. Kao najbrže rastuća društvena mreža u svetu, TikTok i dalje ostvaruje najveći godišnji rast u pogledu broja korisnika. Istraživanja pokazuju da u Srbiji čak četvrtina populacije ima otvoren TikTok nalog, a procenjuje se da ova platforma broji više od milion aktivnih korisnika mesečno, dok u regionu ta brojka prelazi tri miliona. Takođe, svaki treći korisnik interneta je i posetilac TikTok-a ili konzumira njegov sadržaj, bez obzira da li na njemu ima otvoren nalog ili ne.

„Vreme je pokazalo da TikTok nije prolazni trend, već društvena mreža čija popularnost i uticaj nastavljaju da rastu. Nema sumnje da TikTok postaje jedna od najčešće korišćenih i, među korisnicima, najrelevantnijih društvenih mreža na kojoj provode najviše svog vremena u odnosu na druge mreže, na kojoj traže savete, edukuju se, istražuju proizvode i usluge i donose odluke o kupovini. S druge strane, i dalje je mali procenat brendova u Srbiji koji su spremni da se upuste u TikTok avanturu. Kako bismo pomogli svim zainteresovanim kolegama da hrabro zakorače u svet TikTok-a, kreirali smo jedinstven biznis hub koji će im pomoći da uskoče u ovaj „brzi voz“ i osveže komunikaciju sa svojim ciljnim grupama“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže, i dodala da je ovo prva edukacija ovog tipa u Srbiji, ali i regionu.

Drugi po redu TikTok biznis hub namenjen je svim zainteresovanim kolegama iz agencija, kompanija, malih i srednjih preduzeća, kao i samostalnim stručnjacima.  

Učesnici će kroz radionice, interaktivne prezentacije, studije slučaja, otvoreni dijalog sa influenserima dobiti odgovore, između ostalog, i na neka od sledećih pitanja – koje mogućnosti TikTok platforma nudi brendovima; kako kreirati TikTok strategiju i postaviti ciljeve; kako kreirati sadržaj koji će privući pažnju; kako unaprediti saradnju sa influenserima; kako „uskočiti“ u brzi TikTok voz i izgraditi zajednicu; koji su najefikasniji modeli oglašavanja na ovoj društvenoj mreži.

Svoja znanja i iskustva podeliće marketing stručnjaci iz kompanija koje već grade svoje zajednice na TikTok-u, predstavnici agencija koji pomažu klijentima da kreiraju i sprovode TikTok strategije, ali i i influenseri koji svakoga dana kreiraju sadržaje sa milionskim pregledima.

Svi učesnici će tokom biznis hub-a savladati znanja i veštine potrebne za otvaranje i vođenje TikTok naloga, a na poklon će dobiti i koristan eBook sa savetima za kreiranje stategija za ovu društvenu mrežu. 

Za više informacija o učešću u TikTok biznis hub-u pišite nam na mejl hello@marketingmreza.rs.

Prijave za biznis hub otvorene su do 07.04. ili do popunjavanja mesta. Broj mesta je ograničen! LINK ZA PRIJAVU

 

TikTok biznis hub (powered by SmartPoint Adria) 22. marta u Beogradu!

Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. TikTok biznis hub podržale su kompanije Mercator-S, Delta Holding, Xiaomi, Banjalučka pivara i Štark. 

TikTok je društvena mreža koja je doživela rapidan rast u popularnosti i broju korisnika. Kao najbrže rastuća društvena mreža u svetu, TikTok i dalje ostvaruje najveći godišnji rast u pogledu broja korisnika. Istraživanja pokazuju da u Srbiji čak četvrtina populacije ima otvoren TikTok nalog, a procenjuje se da ova platforma broji više od milion aktivnih korisnika mesečno, dok u regionu ta brojka prelazi tri miliona. Takođe, svaki treći korisnik interneta je i posetilac TikTok-a ili konzumira njegov sadržaj, bez obzira da li na njemu ima otvoren nalog ili ne.

„Vreme je pokazalo da TikTok nije prolazni trend, već društvena mreža čija popularnost i uticaj nastavljaju da rastu. Nema sumnje da TikTok postaje jedna od najčešće korišćenih i, među korisnicima, najrelevantnijih društvenih mreža na kojoj provode najviše svog vremena u odnosu na druge mreže, na kojoj traže savete, edukuju se, istražuju proizvode i usluge i donose odluke o kupovini. S druge strane, i dalje je mali procenat brendova u Srbiji koji su spremni da se upuste u TikTok avanturu. Kako bismo im pomogli da hrabro zakorače u svet TikTok-a, kreirali smo jedinstven biznis hub koji će im pomoći da uskoče u ovaj „brzi voz“ i osveže komunikaciju sa svojim ciljnim grupama“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže, i dodala da je ovo prva edukacija ovog tipa u Srbiji, ali i regionu.

TikTok biznis hub namenjen je kompanijama i brendovima koji već imaju TikTok naloge ili imaju u planu da ih pokrenu u narednih šest meseci. 

Učesnici će kroz radionice, interaktivne prezentacije, studije slučaja, otvoreni dijalog sa influenserima dobiti odgovore, između ostalog, i na neka od sledećih pitanja – koje mogućnosti TikTok platforma nudi brendovima; kako kreirati TikTok strategiju i postaviti ciljeve; kako kreirati sadržaj koji će privući pažnju; kako unaprediti saradnju sa influenserima; kako „uskočiti“ u brzi TikTok voz i izgraditi zajednicu; koji su najefikasniji modeli oglašavanja na ovoj društvenoj mreži.

Svoja znanja i iskustva podeliće marketing stručnjaci iz kompanija koje već grade svoje zajednice na TikTok-u, predstavnici agencija koji pomažu klijentima da kreiraju i sprovode TikTok strategije, ali i i influenseri koji svakoga dana kreiraju sadržaje sa milionskim pregledima.

Za više informacija o učešću u TikTok biznis hub-u pišite nam na mejl hello@marketingmreza.rs 

Prijave za prvi TikTok su zatvorene, ali smo otvorili novi termin 18. april za sve zainteresovane. Prijave su otvorene na linku OVDE

Ko danas kupuje, a ko kupovinu inspiriše?

0

Potrošač i način na koji se obavlja kupovina su poslednjih godina “pretrpeli” dosta promena. Pandemija korona virusa, a potom i novonastala situacija na svetskom tržištu, koju je izazvao sukob u Ukrajini, u velikoj meri uticali su na navike potrošača.

Pre svega, došlo je do promene mesta kupovine, ona se iz hipermarketa preselila u super i mini markete, komšijske radnje su ponovo oživele, jer je brži način života iznova uzeo maha, a usitnjeno trošenje novca postalo je ponovo aktuelno.

Potrošačima cena više nije jedini bitni faktor pri donošenju odluka o kupovini. Današnji kupac želi “pozitivno iskustvo”, da mu prodavnica bude dobro organizovana, da je sve pregledno i dostupno, da jednostavno može da pronađe sve što mu treba, kao i da se oseća prijatno u kupovini.

Kategorija FRESH proizvoda sve više dobija na značaju kod potrošača, oni žele da imaju određeni nivo usluge i proizvoda prilikom kupovine svežih namirnica. Današnji kupac, takođe, želi da poseduje što više informacija o proizvodima koje kupuje, on čita deklaracije, zanima ga poreklo proizvoda, zanimaju ga sirovine, sastav, prisustvo aditiva itd.

Daje se prednost domaćim proizvodima, kao i proizvodima koji se lokalno proizvode, a zbog sve lošije situacije sa energentima i sirovinama na evropskom tržištu, kao i optimizacije asortimana velikih brendova, potrošači sada kupuju brendove koji su raspoloživi, ali se sve više okreću i PL-ovima trgovinskih lanaca, čiji je asortiman stabilan, kako u vreme korone, tako i sada u kriznom periodu.

Korona je najviše uticala na prisustvo dece u trgovini, tačnije njihovo odsustvo, te se smanjila i impulsivna kupovina, odnosno impulsivne kategorije imaju oscilacije u prodaji.

Način na koji potrošači dolaze do informacija o ponudama u trgovinskim lancima prilično je promenjen u odnosu na period pre korone. Tradicionalno veliki uticaj TV se smanjio, potrošači sve više koriste internet za svakodnevno informisanje, pre svega, društvene mreže i web portale. Jedna od retkih pozitivinih posledica COVID-a u domenu jeste sve frekventnije online kupovine, jer je rast broja online kupaca tokom COVID krize bio značajan.

Kada su u pitanju trgovačke i ostale kartice lojalnosti, trend rasta njihove upotrebe je i dalje prisutan, kupci želi iskustvo i interakciju, a takođe, i ponude koje su kreirane specijalno za njih.

Sve ovo govori o značajnim promenama u ponašanju tipičnih srpskih kupaca i sve istaknutije usvajanje modernih trendova sa svetskog tržišta.

Za Mark Club tekst napisala:
Olivera Papestijević, Marketing Director, DIS

Glasno govorimo o temama koje se tiču žena

0

Potrošači danas očekuju od brendova mnogo više nego što je to bilo u vreme „Mad Men“ ere, booma industrije 60-ih ili 80-ih godina, ali i mnogo više nego pre samo dve godine. I, to je nesumnjivo dobro!

Briga o zaposlenima, o životnoj okolini, životinjama, sastojcima proizvoda, amabalaži – sve su to očekivanja koja potrošači sa pravom imaju od kompanija i brendova. I, ne samo da imaju očekivanja, već insistiraju da kompanije u praksi dokažu svoje društveno odgovorno poslovanje.

Dobra vest je da i na našem tržištu, u regionu i Srbiji sve više brendova privlači potrošače, ne samo svojim kvalitetom i „super cool“ kampanjom, već i angažovanjem oko važnih društvenih i socijalnih pitanja, odgovarajući na izazove savremenog društva. Kompanija Avon definitivno je jedna od njih.

Avon već 135 godina ima jasnu misiju – osnaživanje žena. Sa ciljem da poboljšamo kvalitet života žena i doprinesemo njihovom jačanju, svoju društveno odgovornu strategiju baziramo na pitanjima koja su od vitalnog značaja za njihovo zdravlje, ravnopravnost, bezbednost i finansijsku sigurnost.

Postavljene ciljeve već dugi niz godina realizujemo u okviru „Akcije za borbu protiv raka dojke“ i projekta „Reci NE nasilju nad ženama“. U okviru njih uručili smo vredne donacije za nabavku medicinske opreme, ali i doprineli podizanju svesti o ovim temama u javnosti i podržali organizacije koje svakodnevnim radom doprinose konkretnom rešavanju problema.

Kao uspešna kompanija svoju strategiju zasnivamo na poslovanju koje je odgovorno prema čitavoj zajednici u kojoj poslujemo. Svesni smo značaja očuvanja životne okoline i brige o zajednici u kojoj živimo. Zato 77% naše ambalaže već sada može da se reciklira, kompostira i ponovo koristi, a cilj nam je da do 2030. godine koristimo 20% manje ambalažnog materijala i da 100% naše ambalaže bude za višekratnu upotrebu.

Kada je dobrobit životinja u pitanju, a to je jedna od najvažnijih tema u našoj industriji, važno je da naglasim da Avon ne testira proizvode na životinjama ni na jednom tržištu u svetu.

Avon je snažan, smeo i inkluzivan brend, koji se bavi lepotom na drugačiji način. Imamo preko 750 patenata, više od 300 nagrada za proizvode u prethodnih nekoliko godina, ali i dalje nastavljamo da stvaramo inovacije i razvijamo se. Posvećeni smo daljem ulaganju u istraživanje, razvoj proizvoda i ljudi. I u budućnosti ćemo se truditi da pokrećemo promene i glasno govorimo o temama i problemima koji se tiču žena u Srbiji, regionu i širom sveta.

I za kraj, da, svakodnevno razgovaramo sa našim potrošačima i oni su nam jasno rekli – pored omiljenih brendova parfema i make-up Avon proizvoda, veliki je broj ljubiteljki i ljubitelja Avona baš zbog brige o lokalnoj zajednici, pre svega brige o ženama.

Zato želimo da Avon ne bude najbolja kozmetička kompanija na svetu, već najbolja kozmetička kompanija za svet!

Za Mark Club tekst napisala:
Milica Savinšek, PR & Advertising Supervisor Adriatic, AVON

Smartpoint Adria nastavlja regionalno širenje i pojačava tim

Smartpoint Adria, jedna od najvećih nezavisnih regionalnih marketinških agencija, u februaru ove godine dobila je pojačanje. Na poziciju menadžera poslovnog razvoja, nakon višegodišnje uspešne karijere u Mokrogorskoj, vodećoj poslovnoj školi u regionu, došao je Bojan Balaž.

U skladu sa svojim razvojnim ciljevima, agencija Smartpoint Adria tokom prošle godine investirala je kako u širenje tima na više različitih pozicija, tako i u širenje portfolija usluga i tržišta na kojima posluje. Osluškivanje i ispunjavanje potreba svojih zaposlenih, kao i praćenje promena i trendova u sferi marketinga, Smartpoint Adria čine agencijom koja jednako jača i svoje ljude, i klijente sa kojima sarađuje. Sa Bojanovim dolaskom, nastavak sprovođenja ovakve poslovne filozofije biće još efikasniji.

Ulaganje u poslovni razvoj će omogućiti tržištu Adria regije da se još bolje upozna sa radom i uslugama koje Smartpoint nudi, dok će klijenti, kako postojeći, tako i novi, dobiti adekvatnu podršku za postizanje ili jačanje svojih liderskih pozicija.

Bojan Balaž je dobro poznato lice u poslovnoj zajednici čija će reputacija i brojni poslovni kontakti pomoći agenciji Smartpoint Adria u daljem osvajanju regionalnog tržišta. Sa druge strane, marketinška agencija koja nastoji da uspostavi dugoročne odnose sa svojim poslovnim partnerima predstavlja idealno mesto za nastavak karijere menadžera koji veruje da su i B2B i B2C pristupi zapravo H2H (Human to Human).

Nove tehnologije bude kreativnost

0

Kažu da je, pogotovo u poslednje dve godine, ulaganje u ljude, kadrove, modernizaciju poslovnih procesa i komunikaciju sa partnerima i kupcima garant uspeha u poslovanju, a kao jedan od ključnih alata u tome je digitalizacija. Kad se osvrnemo oko sebe, proizvodne kompanije već uveliko uvode novine u usavršavanju procesa proizvodnje i bez izuzetka prate tehnološke promene koje dopinose da sam proizvod sa kojim se nastupa na tržištu bude u skladu sa ispunjenjem svih zahteva koje ono donosi.

Nove tehnologije danas diktiraju tempo rada, ali ako pričamo iz ugla marketinga i komunikacija, oni nesumnjivo igraju i veliku ulogu u načinu na koji predstavljate ono najbolje što izlazi iz jedne kompanije.

Ako u tom lancu na prvo mesto stavimo ljude, one koji su već deo sistema ili one koji tek treba da postanu, vrlo je jasno koliko najnovije tehnologije pomažu u deljenju vrednosti kompanije i naporima da svako od zaposlenih oseti kompaniju kao mesto na kojem se oseća dobro. Zato je važan „hod po digitalnom putu“, da postanemo i ostanemo u digitalnoj zajednici okupljenoj oko našeg brenda, koja daje uvek mogućnost više, a donosi obostranu korist – talentovane ljude u radnom angažovanju kompanije i doprinos njenom napretku.

Komunikacija sa kupcima danas je ključ uspeha, bez obzira da li su u pitanju biznis partneri ili krajnji kupci. Tu najnovije tehnologije i njihova neminovna upotreba dolaze do izražaja. U načinu na koji komunicirate sa njima umnogome zavisi kakav utisak ostavljate, koliko ste ozbiljni, profesionalni, jasni i precizni u onome što predstavljate.

U današnje vreme dosta toga je prebačeno u digitalni svet i drago mi je što smo, kao dugogodišnji lider u digitalnim komunikacijima, uspeli da odlazak na sajmove, ali i organizaciju velikog kućnog sajma za velekupce na kojem predstavljamo novu kolekciju, predstavimo upravo na digitalan način. Postavljanje B2B digitalne platforme za kupce iz više od 80 zemalja, za cilj je imala nov, moderan način poslovanja, ali i efikasniju i bržu komunikaciju sa kupcima.

Najnovije tehnologije otvorile su dodatni prostor da budemo kreativni, da još više i snažnije povezujemo različite segmente u okviru kompanije, a pre svega u komunikaciji i predstavljanju brenda. Danas nam je komunikacija obavezna kroz veb sajt kompanije, društvene mreže, AR aplikaciju Idealan dom, blog i vlog na korporativnom sajtu i YouTube kanalu.

I na kraju, čini se da nijedna priča o savremenom načinu poslovanja ne može da prođe bez digitalizacije, u njenom najširem obliku. I to ne samo u poslednje vreme. Za uspeh je neretko potrebno da predvidite neke stvari, da idete korak napred i vi budete ti koji postavljaju trendove. U komunikaciji i marketingu tako pravite ogroman korak napred i stvarate prednost na tržištu. To nekad znači i da prihvatate rizik, ali istovremeno i da ste dovoljno hrabri da probate nešto novo.

Hrabrost da nešto pokušate, želja da u tome istrajete i strpljenje da sačekate da rezultati dođu i da ne mogu da se postignu preko noći doveli su nas do toga, da kad pričamo o upotrebi najnovijih tehnologija možemo da se vratimo čak 11 godina unazad i da kažemo da smo još tada prepoznali da će online prodaja biti od izuzetne važnosti, iako je reč o prodaji nameštaja, za koji, u datom trenutku, nije moglo da se pretpostavi koliko će biti adekvatan asortiman za takav vid prodaje. Pokazali smo otvorenosti za promene koje vreme donosi, i 2011. osnovali prvu Internet prodavnicu nameštaja u Srbiji, a koja je veoma brzo pokazala da su njeni kupci spremni za ovaj tip kupovine, te da kupovina nameštaja, kada postoji dobra podršku servisa za kupce, nije nikakav tabu, i da internet kupovina nije samo za „sitne stvari“.

U korak sa razvojem tehnologija, razvijali su se i naši kanali i načini komunikacije – od video upustava za sklapanje više od 300 artikala, Live Chat platforma kroz koju se dobijaju sve potrebne informacije u direktnom kontaktu sa agentima za prodaju, besplatnu Android i Apple aplikaciju za uređenje enterijera, zahvaljujući kojoj kupci mogu i da vide kako se odabrani komadi nameštaja uklapaju u ambijente njihovog doma, zabavnu, ali i edukativnu formu, VLOG. Pored standardnih saveta za uređenje životnog prostora, koje korisnici prate na blogu sajta i njegovu vizualizaciju kroz Forma Ideale VLOG.

Savremene tehnologije vas uvek drže budnim, inspirišu da tražite nova rešenja i tražite prostor za nove male i velike pobede, pratite trendove, ali ono što je još važnije, ponekad i budete oni koji iste postavljaju.

Za Mark Club tekst napisao:
Aleksandar Ružesković, Marketing Director, Forma Ideale