today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ko danas kupuje, a ko kupovinu inspiriše?

Potrošač i način na koji se obavlja kupovina su poslednjih godina “pretrpeli” dosta promena. Pandemija korona virusa, a potom i novonastala situacija na svetskom tržištu, koju je izazvao sukob u Ukrajini, u velikoj meri uticali su na navike potrošača.

Pre svega, došlo je do promene mesta kupovine, ona se iz hipermarketa preselila u super i mini markete, komšijske radnje su ponovo oživele, jer je brži način života iznova uzeo maha, a usitnjeno trošenje novca postalo je ponovo aktuelno.

Potrošačima cena više nije jedini bitni faktor pri donošenju odluka o kupovini. Današnji kupac želi “pozitivno iskustvo”, da mu prodavnica bude dobro organizovana, da je sve pregledno i dostupno, da jednostavno može da pronađe sve što mu treba, kao i da se oseća prijatno u kupovini.

Kategorija FRESH proizvoda sve više dobija na značaju kod potrošača, oni žele da imaju određeni nivo usluge i proizvoda prilikom kupovine svežih namirnica. Današnji kupac, takođe, želi da poseduje što više informacija o proizvodima koje kupuje, on čita deklaracije, zanima ga poreklo proizvoda, zanimaju ga sirovine, sastav, prisustvo aditiva itd.

Daje se prednost domaćim proizvodima, kao i proizvodima koji se lokalno proizvode, a zbog sve lošije situacije sa energentima i sirovinama na evropskom tržištu, kao i optimizacije asortimana velikih brendova, potrošači sada kupuju brendove koji su raspoloživi, ali se sve više okreću i PL-ovima trgovinskih lanaca, čiji je asortiman stabilan, kako u vreme korone, tako i sada u kriznom periodu.

Korona je najviše uticala na prisustvo dece u trgovini, tačnije njihovo odsustvo, te se smanjila i impulsivna kupovina, odnosno impulsivne kategorije imaju oscilacije u prodaji.

Način na koji potrošači dolaze do informacija o ponudama u trgovinskim lancima prilično je promenjen u odnosu na period pre korone. Tradicionalno veliki uticaj TV se smanjio, potrošači sve više koriste internet za svakodnevno informisanje, pre svega, društvene mreže i web portale. Jedna od retkih pozitivinih posledica COVID-a u domenu jeste sve frekventnije online kupovine, jer je rast broja online kupaca tokom COVID krize bio značajan.

Kada su u pitanju trgovačke i ostale kartice lojalnosti, trend rasta njihove upotrebe je i dalje prisutan, kupci želi iskustvo i interakciju, a takođe, i ponude koje su kreirane specijalno za njih.

Sve ovo govori o značajnim promenama u ponašanju tipičnih srpskih kupaca i sve istaknutije usvajanje modernih trendova sa svetskog tržišta.

Za Mark Club tekst napisala:
Olivera Papestijević, Marketing Director, DIS

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!