Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 61

Supernova ima sve

Telekoma Srbija i agencije Ovation BBDO pokrenuli su novu kampanju za Supernovu. Agencija je imala zadatak da brendu Supernova da novi imidž – jednostavan, svež, svakodnevan. Kako kažu u agenciji, bio je to težak zadatak, ali ideja im je odmah bila pred očima – da počnu od brend istine, a ona glasi: Supernova IMA sjajan sadržaj!

Kreirali su tri televizijske reklame od po 35 sekundi u žanru „komedija“ za teleoperatera Supernova. Ideja su preneli i na OOH i radio, a uskoro i na digital.

Od čega si ti?

Cockta je jedinstveno piće koje ostaje verno svojoj prirodi uprkos trendovima koji dolaze i prolaze. Kao što joj i samo ime kaže, Cockta je zapravo koktel pažljivo biranih sastojaka. Svaki od njih donosi nešto jedinstveno, a zajedno ovom popularnom piću daju pun, jedinstven i autentičan ukus.

A isto se može reći i za ljude. Nije li svako od nas zapravo jedinstven koktel? Mešavina strasti, iskustava, uverenja, pogleda, emocija, ponekad neobičnih posebnosti i drugih osobina koje svedoče o našoj pravoj prirodi? Svaki naš ‘sastojak’ je važan i oblikovao nas je u ono što danas jesmo – jedinstvenu i autentičnu osobu.

Cockta u ovu sezonu ulazi sa novom regionalnom komunikacijskom kampanjom – Od čega si ti?’, kojom želi istaknuti jedinstvenost svojih sastojaka, ali i jedinstvenost svojih konzumenata. Protagonisti kampanje su bodybuilderka Larisa Glavina koja svojom ženstvenošću i nadnaravno isklesanim telom nadilazi stereotipe o lepoti i rodnim ulogama te paraolimpijski biciklist Milan Petrović kojeg ništa, pa ni slepilo, ne zaustavlja na putu do postizanje ciljeva i uspeha.

Regionalnu komunikacijsku strategiju i reklamnu kampanju osmislila je agencija Herman & partnerji. Miha Bevc, kreativni direktor, rekao je: „Cockta je jedan od najvećih regionalnih brendova sa ​​bogatom istorijom, stoga je osmišljavanje nove kampanje bio posebno odgovoran zadatak kojem smo se sa entuzijazmom i ponosom prionuli. Verujemo da će komunikacijska platforma ‘Od čega si ti?’ postići zadane komunikacijske ciljeve i omogućiti daljnje kreiranje autentičnog sadržaja sa kojim će se ljubitelji Cockte – ali i drugi – moći poistovetiti.”

„Ideja za novu kampanju krenula je od činjenice da je Cockta stvorena drugačija i da je njena receptura nepromenjena već punih 70 godina. Osim vrednosti koje kao brend zastupa kroz decenije, ona se ističe i po svom karakterističnom sastavu i prepoznatljivom ukusu, kojima se izdvaja od ostalih kola pića. Upravo smo ovim povodom želeli staviti u prvi plan sve njene benefite i podsetiti potrošače da je Cockta napravljena od najfinijeg bilja, prirodnog Co2 i da ne sadrži kofein. Pritom smo u kampanji zadržali i već dobro poznatu muzičku podlogu, ali u novom ruhu, te priču započeli sa dvoje autentičnih pojedinaca koji nas otkrivajući karakteristike od kojih su oni satkani prirodno uvode u priču o Cocktinim sastojcima”, kaže Laura Bortas, Senior Brand Development Manager.

Za više od remek-dela potrebna je strast

0

Marketing mreža i Xiaomi uradili su seriju intervjua sa predstavnicima kompanija i agencija u Srbiji na brojne teme iz struke. Između ostalo, sa našim sagovornicima pričali smo o tome kako nastaju remek-dela i ko ih stvara, šta je potrebno za više od remek-dela, ali smo pričali i o uspesima i trendovima na tržištu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Stefan Dimitrijević, Brand Business Leader, L’Oréal Italy. Profesionalne fotografije urađene su sa Xiaomi 13 serijom telefona, koji su lansirani pod sloganom „Za više od remek-dela“.

Brendovi ponekada kreiraju remek-dela kroz svoju komunikaciju, ali šta je, po Vašem mišljenju, potrebno za više od remek-dela?

Za više od remek-dela potrebna je ta neka strast, nešto što ne može da se opipa. Nešto što ljudi samo osećaju. Mislim da je remek-delo nešto što može da se opipa. U smislu KPI-jeva, ali na kraju dana nešto posebno i čini više od remek-dela. Nešto što čini baš to što je više, beyond, što bi se reklo.

Kako nastaju remek-dela i ko ih stvara?

Najčešće ljudi stvaraju remek-dela. I to može da bude i Mikelanđelo, koji slika određeni Magnum opus. Ili takođe ljudi koji hodaju hodnikom i na kraju dana dobiju neku ideju u toku razgovora i kažu WOW ovo je genijalno!

Da li je brend “živo biće”?

Rekao bih da je brend živ entitet. Ne bih mogao da kažem da je živo biće kao čovek. Može da se personifikuje. Međutim, definitivno ima mnogo tu života, jer je brend priča, a priča, ona je živa!

Da li se uspešni brendovi rađaju slučajno? Zašto?

Moj moto za ovu godinu je definitivno – ništa nije slučajno. Ili što bi Italijani rekli „non è un caso“. Dakle, ne verujem da postoje slučajne stvari. Postoji minimum nekih slučajnosti. Međutim, kada se sklope i taj puzzles, što bi se reklo, mi razumemo da ništa nije slučajno.

Ko danas stvara brend – potrošači ili korporacije?

Praksa pokazuje da je najbolji ekvilibrijum, odnosno sinergije između korporacije i potrošača. Moraju korporacije da slušaju ljude, da bi došli do nekih dobrih rezultata. Takođe, praksa pokazuje ako se potrošači ne slušaju u jednom trenutku može da dođe do fijaska. Tako da bih rekao da je najbolja praksa ekvilibrijum, sinergija, balans.

Šta danas znači jak brend i kako ga izgraditi?

Jak brend je definitivno onaj koji je pomenut u prethodnom pitanju, a to je brend koji sluša potrošača. Dakle onaj koji ima naravno, određene korporativne ciljeve koje ispunjava. Međutim, u isto vreme onaj koji sluša potrošače što je consumer centric,  što bi rekli na zapadu. Tako da definitivno jačina brenda mora da se opipa. Čak ne kroz finansije, nego kroz moć koja se oseti, a moći jeste remek-delo.

Video intervju pogledajte na linku ispod:

Za uspešnu kolaboraciju potrebni su jaki, zdravi i voljeni brendovi

0

BRENDOVI BUDUĆNOSTI
Da bismo pričali o budućnosti, moramo pre svega krenuti od centra usmerenosti svih naših aktivnosti – a to su, naravno, naši potrošači. Znamo da su oni danas veoma zahtevni, njihove potrebe se stalno menjaju i žele da imaju aktivnu ulogu u stvaranju vrednosti podrazumevajući da proizvodi koje kupuju oslikavaju ono što oni misle i osećaju. Suštinki su postali pravi istraživači, kritički razmišljaju i putem društvenih mreža tragaju za novim proizvodima i novim načinima zadovoljenja svojih potreba. Jedno od češćih pitanja koje mi u Štarku sebi postavljamo  i u slanim i slatkim kategorijama je “Kako bi trebalo da se ponaša brend i šta da poruči generacijama budućih potrošača odraslih na pametnim telefonima i na internet platformama?” Odgovor je jasan. Evolucijom. Konstantnim razvojem. Koncept samog brenda i brendiranje se uvek oslanjalo na percepciju posmatrača, a budućnost je donela da je ta percepcija postala doživljaj. Zato svi Štark brendovi, teže ka tome da stalno prate ali, još važnije, da stvaraju trendove. Svesni smo da kao brendovi budućnosti moramo imati jaku i jasnu bazu koju verno čuvamo, ali i stalno raditi na pomeranju svojih granica kroz razigravanje ponude. Više nije dovoljno pružiti samo kvalitetan proizvod već moramo uvek težiti ka tome da ponudimo više, da inventivnim, kreativnim i vizionarskim razmišljanjem pružamo dodatnu vrednost koja će potrošače budućnosti navesti da ostanu verni našim brendovima.

BUDUĆNOST KOLABORACIJA U MARKETINGU
U današnje vreme kada se na svakodnevnom nivou „rađaju“ novi brendovi i tržište se kontinuirano menja i razvija jasno je da nijedan put više nije utaban i siguran. Za brendove je postao pravi izazov kako se istaći u masi i ponuditi potrošačima nešto što će vaša konkurencija teško moći da isprati. Ako tome dodamo da stalno tražimo način da povećamo prodaju proizvoda i da dodjemo do novih potrošača, nameće se logična ideja da se brendovi udružuju, da sarađuju i zajedno stvaraju atraktivne ponude. U Štarku se možemo pohvaliti jakim i prepoznatljivim brendovima, i da smo se više puta igrali i „spajali“ brendove praveći zanimljive i zapažene kombinacije. Kao sjajan primer navela bih Napolitanku sa Bananica ukusom, koji je najprodavaniji SKU u segmentu ukusa i već duže vreme ima svoju verne obožavatelje. Svesni smo da tržište postavlja sve teže uslove poslovanja i već danas se podrazumeva da brendovi i kompanije smislenije i efikasnije koriste svoje resurse i tehnologije, unapređuju svoje procese pa je kolaboracija jasan pravac nadogradnje brendova u cillju odgovora na sve zahtevnije potrebe kupaca. Ne postoje pravila sa kim i kako sklopiti partnerstvo, ali se mora postaviti cilj šta se tom saradnjom želi postići. Štark brendovi imaju jasno definisane ciljeve, dugoročnu strategiju i ambiciju pa ideju kolaboracije ne usvajamo po svaku cenu da bismo odgovorili na trenutne izazove, već kao pronalaženje načina za kvalitetnu saradnju koja će doprineti izgradnji modernijeg brenda ili omogućiti brendu da proširi polje svog delovanja i osvoji nove potrošače.

BRENDOVI I BENEFITI KOLABORACIJA
Kolaboracijom kompanije žele da kreiraju nove proizvode, da osveže svoju ponudu i time privuku pažnju i novu publiku. Dostupnost informacija putem digitanog sveta navikla je potrošače na brze promene. Oni su danas, više nego ikada veoma zainteresovani i otvoreni za nove ukuse, neobične teksture i zanimljive kombinacije brendova i proizvoda koji su primamljiv spoj. Kolaboracija brendovima pruža mogućnost da izlaze iz svojih kategorija, da budu prisutni i van svojih sezona, da proširuju tržista i opseg delovanja stvarajući put ka novim ciljnim grupama. Omogućeno im je da stvaraju proizvode koristeći tehnologije svojih partnera, da generišu novu tražnju nenarušavajući polja delovanja u svojim kategorijama i što je najvažnije da grade imidž svog brenda u modernijem i inovativnijem pravcu. Ovakve saradnje obično uvek budu primećene, izazivaju snažne reakcije, donose moć i konkurentsku  prednost.  Da, osvojiti potrošača danas podrazumeva da izlazite iz okvira klasične originalnosti, ali brendovi moraju znati da ovakvi inovativni poduhvati mogu doneti veliku slavu, ali moraju biti pažljivi i svesni svih potencijalnih rizika, ukoliko izazovu negativne reakcije i gubitak poverenja.

ŠTARK I FRIKOM SARADNJA
U Štarku stalno težimo ka usavršavanju proizvoda i ulažemo u novu tehnologiju u cilju pružanja najkvalitetnije ponude našim potrošačima. Želimo da budemo najbolji u svim kategorijama u kojima smo prisutni i iz tog usmerenja proizilaze inovacije ali i unapređenja osnovnog asortimana. Međutim, već duže vreme smo svesni da su ukusi naših brendova oni koje bi potrošači rado probali u drugačijim formama i kategorijama što smo u prethodnoj godini i ostvarili.  Saradnjom sa kompanijom Frikom, napravili smo hrabar iskorak u kategoriji sladoleda sa brendom Najlepše želje kao logičnim pravcem za čokolade, a zatim smo legendarni sladoled preoblikovali i u našim pogonima napravili  Kapri čokoladu i dezerte uz koje letnji osećaj traje cele godine. Inovacije su u obe kategorije postigle izvanredne rezultate i izazvale sjajne reakcije potrošača. Rezultati su premašili sva naša očekivanja, oba brenda su ostvarila prisutnost na tržištima van svojih sezona i na insistiranje potrošača obe inovacije su zadržane u asortimanima. Naš uspeh se krije u tome što smo našli nove načine da zadovoljimo potrebe potrošača – da kada je toplo imaju priliku da se rashlade uz omiljeni ukus čokolade, a sa druge strane da kada je hladno, u zimskom periodu, umesto sladoleda gickaju čokoladu sa prepoznatljivim ukusom Kaprija. I naravno ključno je da su to zaista preukusni proizvodi koji bude sva čula. Za kraj mogu reći da smo postigli sve naše ciljeve, privukli veliku pažnju, osvojili nove potrošače i doprineli izgradnji brenda prevashodno u domenu modernosti i inovativnosti. Jer za brendove uvek važe ista pravila – konstantna fleksibilnost, prilagodjavanje, osvajanje novih ciljnih grupa i pronalaženje načina da odgovorite na nove potrebe potrošača,  čak i kada za to nemate sopstvene kapacitete, a kolaboracija je upravo jedan od uspešnih načina koji vam to može omogućiti.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Milica Gajić, Marketing manager for chocolate group of brands, SBU Snacks, Atlantic Grupa

Remek-dela nastaju kada svi ljudi u lancu rade vrhunski svoj posao!

Marketing mreža i Xiaomi uradili su seriju intervjua sa predstavnicima kompanija i agencija u Srbiji na brojne teme iz struke. Između ostalo, sa našim sagovornicima pričali smo o tome kako nastaju remek-dela i ko ih stvara, šta je potrebno za više od remek-dela, ali smo pričali i o uspesima i trendovima na tržištu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Ivan Westerveen, Co-Founder & Creative Director, Creative Disorder. Profesionalne fotografije urađene su sa Xiaomi 13 serijom telefona, koji su lansirani pod sloganom „Za više od remek-dela“.

Šta je, po Vašem mišljenju, potrebno za više od remek-dela?   

Suštinski je pitanje svrhe. Advertajzing nije umetnost. To je nešto što svaki kreativac u svakoj agenciji treba da shvati. Advertajzing je neka vrsta primenjene umetnosti. On se dotiče zapravo sa svim vrstama umetnosti i može da se izrazi kroz svaku vrstu kreativnosti ili umetnosti. Ono što čini fenomenalnu kampanju, vanserijskom da kažemo, savršeno izvedenu kampanju ili remek-delo, jeste šta ona radi u životu ljudi, ne potrošača. Volimo da pričamo o potrošačima, ali nijedna osoba nikada nije razmišljala o sebi kao potrošaču. Ja ne razmišljam o sebi kao potrošaču. A šta radimo za ljude? Šta brend radi za ljude? Kako ih tera da menjaju svoje ponašanje ili da menjaju percepciju sveta? To jeste suština kampanje koje su mnogo više od remek-dela. I sebi ne smemo da dozvolimo da izgledamo samo lepo ili čak savršeno. Moramo konstantno da razmišljamo o tome. Zašto radimo? Šta radimo? Za koga radimo? I kako u krajnjem slučaju naš brend utiče i menja život ljudi i svet?

Kako nastaju remek-dela i ko ih stvara?

Remek-dela uveliko nastaju (i sad kao nemojmo nikome reći) na strani klijenta. To je nešto što agencije sebi često ne žele da dopuste, da priznaju. Ali suštinski brief koji dođe od klijenta je prva odrednica koja određuje kampanju, koja će možda poslati remek-delo. Druga stvar, jeste pitanje da li će taj klijent prihvatiti, prepoznati kampanju koja može da postane remek-delo. Da li će shvatiti kao svoju? Da li će učestvovati u njoj? To je deo koji se jako retko pominje, a ja imam puno fioku kampanja koje bi mogle da postanu super, a koje jednostavno nikada nisu prepoznate kao takve, a i ta vrsta saradnje je užasno važna. Tu je i deo koji svi znamo – da fenomenalna ideja, koja nikada nije viđena ranije, može da nastane od bilo koga u kreativnom timu, bilo kad, u bilo kom trenutku. Bilo u zajedničkom radu, bila samostalno. I onda dolazimo suštinski do dela koji je možda za remek-dela od presudne važnosti, a to su ljudi koji ta dela kasnije izvode. Znači zapravo, svaki deo procesa je beskrajno važan. Fenomenalne kampanje na kraju izgledaju jako glupo kada se izvedu i onda pričamo o ljudima i onome imao sam super ideju i to je trebalo da izgleda ovako. I mi smo ga zamislili ovako, a neko pogleda tu kampanju na bilo kom kanalu i kaže – kakva je ovo glupost. Treba vreme, treba rad ljudi, koji su vrhunski u svom poslu. Ne pričam samo o dizajnu, kopirajtingu i agencijskim stvarima. Zavisi od produkcije, od reditelja, od fotografa, remek-dela nastaju zapravo kada svi ljudi u lancu rade vrhunski svoj posao.

Jedna domaća kampanja koja je obeležila prethodnu deceniju po Vašem mišljenju… Zašto?

Za mene je ta kampanja VIP mame agencije Leo Burnett. I zašto? Upravo ono o čemu smo pričali. To je pitanje svrhe, a meni je fantastično da jedna kompanija napravi proizvod koji odgovara na potrebu ljudi. Ne potrošača. Napravi proizvod za mame i na taj način izmeni svoj biznis. To je fenomenalna stvar, jer onda biznis kompanije postaje, takođe, stvar brenda. Kada su biznis i brend u korelaciji zapravo onda nastaju i kampanje koje menjaju stvari. Da ne pričam o tome da mi je brilijantna teza „da svaki put kada se rodi beba rodi se jedna mama“. Taj insajt je meni apsolutno brilijantan. Tako da sa te strane ta kampanja je pravac u kome tržište treba da se kreće. Ne samo sa strane kreative. Zato što možda to nije najkreativnija kampanja koja je izašla u poslednjih 10 godina, ali na nivou saradnje klijenta, agencije, biznisa, kreative, po meni čini veliku razliku.

Šta klijenti više cene – ideju ili strategiju?

Ne postoji dobra ideja, bez strategije. Nema veze to što nema možda 150 slajdova nekog objašnjenja pre toga. Svaka dobra ideja ima strategiju iza sebe. Kreativac je razmišljao strateški. On je razmišljao o brendu, razmišljao o ljudima, o insajtu i napravio ideju koja proizilazi iz toga. Znači to su povezane stvari, a s druge strane mislim da klijenti često ne koriste potencijal kreativne agencije strateški na pravi način. Proces po meni treba da počne mnogo ranije, a ne samo – evo ga zadatak, brief, pa vi odgovorite na brief. Pa onda kreativni tim ode negde u rudnik da kopa, kopa, pa dođi sa zlatom. Onda klijent kaže to nije zlato, to je blato. Pa onda agencija kaže ti si glup i onda ode ponovo da kopa. Ne radi to tako. U trenutku kada klijent uključi agenciju u svoj biznis i formiranje briefa, partnerski odnos prema strategiji, kada počne da priča sa agencijom na nivou apsolutno partnera i uvede je u sve aspekte poslovanja, u tom trenutku se otvori prostor za fenomenalne kampanje. Na taj način klijentima jeste strategija užasno bitna. Na taj način suštinski klijent koristi potencijal kreativnosti u biznisu, ne samo u komunikaciji. I onda je to pun krug.

Da li kreativna reč danas ima veću težinu offline ili online?

Koja je reč? To je pitanje. Kakva je? Kad je izgovorena? Gde je izgovorena? Ko je izgovorio? To je pitanje. Mislim mnogo se zapravo bavimo kanalima, a suštinski moć toga što govorimo je najvažnija. I ta moć će se amplificirati na ovaj ili onaj, na online ili offline. Online zapravo jeste ogromni megafon i to je činjenica. Sve što kažemo online postaje vlasništvo ljudi. Ljudi ga onda adaptiraju, odgovaraju, pokreću konverzaciju. Sa druge strane, toliko je sadržaja online da je isto toliko ograničavajuće koliko je i potencijal za širenje poruke. Na primer, smislena reč izgovorena offline će se svakako naći online i svakako će ljudi deliti, svakako će pričati o njoj. Znači nije poenta da stavimo online ili da ga stavimo offline. Pitanje je šta ćemo da kažemo i ono će naći svoj prostor svuda i ljudi će ga širiti dalje.

Ako biste klijentu morali da predložite samo jedan kanal komunikacije, koji bi to bio?

Osoba. Na kraju krajeva ono što čovek kaže čoveku o brendu, o proizvodu, o kampanji, jeste smisao našeg postojanja. To može da dođe do osobe kojim god kanalom, svejedno je. Ali jednom kada počnu da pričaju o nama mi smo ispunili zadatak. Jer mi možemo da vičemo sa svih kanala veoma glasno, što se u etru dešava jako često, a da niko to ne vidi. Nikog nije briga. Meni je često poražavajuće koliko ljudi kaže: „E jesi video ovu kampanju?“. Jako retko. Ljudi ne pričaju o advertajzingu. Mi pričamo advertajzingu non-stop. Ja pričam sada puno ovde o advertajzingu. Ali da pitate bilo koga na ulici: „Jesi video ovu reklamu?“ „Kakvu reklamu?“ Tako da negde jeste suština svega, manje o kanalima više o suštini. Kanali imaju svoje jako važno mesto u celom procesu. Ljudi se jako ozbiljno bave tim, ali ono što hoćemo da kažemo mora da dođe prvo. I onda se kanali prema tome adaptiraju. Nema nijedna kampanja svoju matricu. Ne postoji. Taj koji kaže da ima, taj ne radi svoj posao kako treba. Kanali se optimizuju prema poruci i jedino tako nastaju remek-dela.

Video intervju pogledajte na linku ispod:

Za više od remek-dela potrebno je da samo remek-delo motiviše ciljnu grupu na kolektivnu akciju!

0

Marketing mreža i Xiaomi uradili su seriju intervjua sa predstavnicima kompanija i agencija u Srbiji na brojne teme iz struke. Između ostalo, sa našim sagovornicima pričali smo o tome kako nastaju remek-dela i ko ih stvara, šta je potrebno za više od remek-dela, ali smo pričali i o uspesima i trendovima na tržištu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Una Ratković, šef Službe za digitalne marketing komunikacije u kompaniji Telekom Srbija. Profesionalne fotografije urađene su sa Xiaomi 13 serijom telefona, koji su lansirani pod sloganom „Za više od remek-dela“.

Šta je, po Vašem mišljenju, potrebno za više od remek-dela?

Za više od remek-dela potrebno je da samo remek-delo motiviše ciljnu grupu na kolektivnu akciju, a kolektivna akcija je najkompleksniji vid udruživanja ljudi na internetu. S toga, kada neko delo uspe da motiviše ljude da zajedničkim resursima i zajedničkim snagama, motivima, promene neku stvarnost, to znači da je remek-delo zapravo više od remek-dela.

Kako nastaju remek-dela i ko ih stvara?

Preduslov za stvaranje remek-dela je zapravo da poznajemo sopstveni brend. Dakle, potrebno je da zamislimo da je brend ljudsko biće i da zamislimo da je ono konzervativno, liberalno, da je čovek – kakvu bi muziku slušao. Recimo koja su mu interesovanja itd. Kada sve to znamo, onda znamo iz koje pozicije brend može zapravo da komunicira i stvori neko remek-delo.

Učestvuju u stvaranju remek-dela zapravo svi od internih resursa, od pisanja samog briefa, pa potom do eksternih partnera, koji na primer realizuju neku kampanju, a koja će na kraju biti proglašena za neko remek-delo.

Kako ispričati drugačiju priču, a ostati dosledan brendu?

Da bismo ispričali drugačiju priču, kao što smo rekli preduslov je da poznajemo brend, ali isto tako i da osluškujemo potrebe publike. Društvene mreže su nam omogućile danas da osluškujemo koje su njihove želje, potrebe, koje su teme koje ih okupiraju. Ukoliko mi znamo kontekst u kojem smo danas i ukoliko znamo kontekst u kojem nastaje neko delo i iskoristimo ga, to je upravo i način da stvorimo remek-delo i ispričamo drugačiju priču iz perspektive svog brenda. Dakle, potrebno je da brend koji ima svoju ličnost, svoj karakter, iskoristi neki kontekst i pokuša da bude originalan, a ne da kopira ono što se već dešava na tržištu.

Da li emocija u digitalnoj kampanji sigurno prodaje?

Uspešna kampanja je ona koja odgovara na potrebe korisnika. To je osnovni preduslov, a ukoliko ta kamanja poseduje i emociju to je dodatan bonus. Dakle sama emocija ne donosi nužno neki uspeh ukoliko kampanja, odnosno neka ponuda, ne odgovara na potrebu korisnika.

Kada govorimo o digitalnoj komunikaciji brenda sa potrošačima – da li biste se pre opredelili za “nikad viđenu” inovativnu kampanju ili “siguricu” koja donosi dobar poslovni rezultat? Zašto?

Suština digitalnog marketinga je eksperimentisanje. To je njegova priroda. Dakle, svako ko se bavi digitalnim marketingom ima jednu neopisivu potrebu da stalno proba nešto novo. Drugo, ne postoji više sigurica, zato što sigurica brzo dosadi. Brzo se čovek navikne na neku određenu komunikaciju. Stoga, uvek sam za to da se eksperimetiše, da se bude inovativan, ukoliko je to moguće.

Video intervju pogledajte na linku ispod:

McCann Beograd na Međunarodni dan žena skrenuo pažnju na femicid u Srbiji

Agencija McCann Beograd je na 8. mart, Međunarodni dan žena, svoj instagram profil iskoristila da na kreativan način pošalje važnu poruku i skrene pažnju na sve češće slučajeve femicida u Srbiji.

Igrajući se sa simbolom ovog praznika, crvenim ružama, simbolično su prikazali zabrinjavajuće podatke koji govore da je od početka ove godine, u Srbiji, ubijeno 8 žena i 1 devojčica. Agencija je ovu objavu i svoju osmomartovsku čestitku posvetila borbi protiv femicida, najtežeg oblika nasilja nad ženama kako bi one bile zadržane u podređenom položaju u odnosu na muškarce u patrijahalnim društvima.

Izraz „femicid“ prvi put je upotrebila Diana H. Russell, borac za ženska prava i feministkinja, koja definiše femicid kao „ubijanje žena od strane muškaraca zato što su žene.“ Ovim svojim gestom, agencija McCann Beograd aktivno se uključila u podršku svim ženama koje su žrtve nasilja ili zlostavljanja, a svest javnosti o težini problema i njegovim posledicama na celokupno društvo podigla na što viši nivo.

Kompanija Mars slavi žene koje menjaju pogled na svet

Bilo da se radi o poziciji višeg rukovodstva u velikoj kompaniji, konsultantskoj poziciji u maloj radnji ili u poljoprivredi, jedno je jasno – obezbeđivanje većeg učešća žena u poslovanju donosi merljive koristi preduzećima, celoj industriji i društvu. Kompanija Mars je prepoznatljiva po svom dugogodišnjem istrajnom zalaganju za stvaranje rodno ravnopravnog radnog okruženja, kroz pokretanje društveno odgovornih kampanja i inicijativa.

„Želimo da svet, koji je pred nama, bude inkluzivan i da se svi osećaju prihvaćeno. Zalažemo se za osnaživanje žena jer je neophodno da se uspostavi određeni vid podrške kako bi se postigao pun potencijal. U ovo nas je ubedila i naša #HereToBeHeard kampanja. Shvatili smo da je neophodno da, ukoliko želimo da poboljšamo svet za sve nas, zapravo oslušnemo ljude koji će deliti taj svet sa nama. Inkluzivan svet u kojem se svi osećaju kao da pripadaju, je nešto što svako od nas u kompaniji Mars želi da vidi. I to je tema kojom se jako aktivno i kontinuirano bavimo”, istakla je Vanja Vagić, menadžerka korporativnih poslova kompanije Mars.

Uoči proslave Međunarodnog dana žena, kompanija Mars najavila je svoju najnoviju globalnu M&M’s inicijativu, kroz koju nastoji da podrži preduzetnice i žene koje postavljaju nove standard i inovacije u svojim poljima – i na taj način menjaju status kvo. U okviru svoje #FlipTheStatusQuo inicijative, kompanija će dodeliti 20 grantova od po 10.000 dolara ženama koje prave promene na bolje i stvaraju pozitivan uticaj na svet. Pobednice će biti identifikovane u partnerstvu sa M&M’S FUNd Savetodavnim savetom i istaknute na M&M’S digitalnim i društvenim platformama danas, na Međunarodni dan žena.

Temeljitost i iskreno zalaganje kompanije Mars za rodnu ravnopravnost, moguće je uočiti u svim oblastima poslovanja kompanije. Uoči današnjeg dana, Mars nastoji da proslavi izuzetne žene i saradnice koje unutar same kompanije predvode promenu i menjaju status kvo. Inspirisan M&M’s #FlipTheStatusQuo projektom, Mars je želju za podsticanjem rodne ravnopravnosti u radnom okruženju proširio i implementirao u nameri da ohrabri i svoje zaposlene širom sveta, uključujući i Srbiju – kako bi doprineo izgradnji inkluzivnijeg sveta u kome žene mogu da ostvare svoj puni potencijal. Mars je izdvojio fond od 100.000 dolara koji će se uložiti u lični razvoj i napredak 10 saradnica unutar kompanije koje menjaju status kvo.

Istrajnost Mars kompanije u nameri da stvori društvo u kojem se svi osećaju prihvaćeno, ogleda se i u prethodnim projektima koje je kompanija sprovela u nameri da doprinese dijalogu o rodnoj ravnopravnosti. Među njima je i globalna kampanja #HereToBeHeard, koja je bila pokrenuta u okviru programa „Full Potential“ kako bi omogućila prevazilaženje različitosti i postizanje jednakosti na radnim mestima, tržištu, kao i u svim zajednicama širom sveta. Kompanija Mars ističe koliko je svaki glas u okviru ove studije bio značajan za oblikovanje budućnosti, a 10.000 žena iz preko 80 zemalja podelile su svoje mišljenje i rekle šta je potrebno uraditi za postizanje ravnopravnosti. Prikupljena mišljenja deo su globalne studije koja je podeljena sa čitavim svetom i poslužila je za razvoj aktivnosti i inicijativa usmerenih ka stvaranju jednakih mogućnosti za sve.

Kompanija Mars pruža jednake mogućnosti za karijeru svim svojim zaposlenima nastojeći da obezbedi 100% rodnu ravnotežu u raspodeli liderskih pozicija u globalnim timovima kompanije. Trenutno, 43% rukovodilaca Mars, Inc. čine žene, a u regiji Mars UBBAI, koja se sastoji od 15 tržišta uključujući Srbiju, odnos rodne ravnoteže je 43% ženskih naspram 57% muških zaposlenih.

Otvorene prijave za radionice kompanija na forumu IZAZOV 2023 (powered by Štark)!

Deveti po redu, regionalni forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2023, koji se ove godine održava pod pokroviteljstvom kompanije Štark, biće održan 4. i 5. aprila na Beogradskom sajmu. Reč je o interaktivnom poslovnom događaju, prvom ovog tipa u regionu, namenjenom isključivo profesionalcima iz oblasti marketinga, odnosa s javnošću i digitalnih komunikacija iz kompanija i agencija, a ove godine održava se pod sloganom „It’s all about the CHANGEMAKERS“.

Ovogodišnji forum IZAZOV pomera granice organizacije događaja u Srbiji, a kao i svake godine, okupiće najvažnija imena iz domaćeg i regionalnog sveta marketinga, PR-a i digitalnih komunikacija. Na događaju se očekuje prisustvo preko 300 kompanija i agencija iz celog regiona.

Kao i svih prethodnih, i ove godine na IZAZOV 2023 biće organizovane radionice kompanija. Zadatke pred agencije ove godine postavljaju kompanije Štark (Smoki), Carlsberg Srbija, Telekom Srbija, Lidl Srbija, Zlatiborac, Infostud (HelloWorld), Banjalučka pivara.

„Radionice kompanija jedan su od najpopularnijih sadržaja svake godine na forumu IZAZOV, jer podstiču dijalog između agencija i kompanija, nude mogućnosti za networking, razmenu mišljenja, ali i mogućnost za uspostavljanje poslovne saradnje. Pozivamo agencije da iskoriste ove mogućnosti i prijave se na radionice kompanija“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreža.

Link za prijavu, kao i teme radionica, nalaze se na sajtu https://izazovforum.rs/event/radionice-kompanija/

Prijave za radionice otvorene su do 24. marta, a broj mesta je ograničen. Učešće na radionicama moguće je isključivo za predstavnike agencija koji su se prijavili za učešće na forumu IZAZOV 2023.

Zlatni sponzor foruma IZAZOV 2023 je kompanija Štark, srebrni sponzor agencija SmartPoint Adria, dok su bronzani sponzori Lidl Srbija i Telekom Srbija. Forum IZAZOV 2023 podržale su i agencije Ovation BBDO, DPC Networks, AlmaQuattro, Info Media Group, McCann Beograd, Chapter 4 PR, Fusion Communications, Direct Media United Solutions i Novaston Marketing Consultancy. Sponzori ovogodišnjeg foruma su kompanije Forma Ideale, Carlsberg Srbija, Coca-Cola HBC, Mastercard, Ananas E-Commerce, Infostud, Xiaomi, Zlatiborac i brend Dolce Gusto.

Možete da prepoznate remek-delo po osećaju u stomaku!

0

Marketing mreža i Xiaomi uradili su seriju intervjua sa predstavnicima kompanija i agencija u Srbiji na brojne teme iz struke. Između ostalo, sa našim sagovornicima pričali smo o tome kako nastaju remek-dela i ko ih stvara, šta je potrebno za više od remek-dela, ali smo pričali i o uspesima i trendovima na tržištu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Slavoljub Stanković, Creative Director u Ananas E-Commerce. Profesionalne fotografije urađene su sa Xiaomi 13 serijom telefona, koji su lansirani pod sloganom „Za više od remek-dela“.

Šta je, po Vašem mišljenju, potrebno za više od remek-dela?

Kada me pitate: „Jel to više od remek-dela?“. To je drugo remek-delo. Ne postoji više od remek-dela. To je samo neko drugo remek-delo. A šta je uopšte potrebno da bi neko delo bilo remek-delo? Mislim da postoji jedna paralela. Ne znam da li ste čuli da postoji teorija šarma? Kao što postoji Big Bang – teorija haosa, tako postoji i teorija šarma. Ona objašnjava kako je nastao kosmos. Naime, eksperiment je pokazao da kada pustite elektrone u jednom snopu ka zidu ka kome se oni jedino i mogu videti, jer ovako elektrone ne možete videti, onda svi idu u jednom pravcu, samo jedan od njih uvek ode negde sa strane. I svaki put kada se izveo taj eksperiment, svaki put je taj elektron otišao sa strane. I onda su to nazvali teorijom šarma. Znači imate nešto što je ustaljeno i kuda sve ide, a onda imate taj jedan momenat nekog iskakanja, koje se dopadne svima i onda za nekog kažemo da je šarmantan ili da je ta priča divna i ostavi nam neki trag.

Za remek-delo nije dovoljno da se nešto uradi, već je potreban i neki sklop čudnih odnosa između publike i samog dela, jer publika daje tome određenu snagu. Vi imate dela koja su kroz istoriju prošla potpuno nezapaženo, a onda je vreme ili duh vremena dodao to nešto i doneo praktično da ga mi sada vrednujemo. Najklasičniji primer je, naravno, Van Gogh. Za života, njegova dela nisu nešto bila na ceni, ali su zato danas jedna od najvrednijih. Vizuelno nama prijaju. I ko zna, možda za 10 vekova opet neće značiti ništa.

Kako nastaju remek-dela i ko ih stvara?

Autor, vreme, duh vremena, u smislu šta na autora utiče i šta to autor gleda. To je isto jako važno, i duh vremena znači to nešto što daje vrednost ili kriterijum na osnovu koga mi vrednujemo neko remek-delo. Svi ti spoljni momenti. Komercijalni uspeh, veliki impact odnosno veliki uticaj. To uopšte zapravo ne mora da znači. Možete da prepoznate remek-delo po osećaju u stomaku. Kada i vi poželite da nešto uradite, onda ste sigurno ispred remek-dela.

Kako biste ocenili stanje eCommerce tržišta u Srbiji u ovom trenutku?

Mogu samo da govorim o svom utisku. Da bismo ocenili nešto trebali bi da imamo nešto u odnosu na šta merimo. Ako gledamo u Evropu, čiji smo i mi deo, to još uvek nije neki maksimum koji bi mogao da bude, ali sa druge strane evidentno je da se stvar kreće i da je taj kanal prodaje, promocije, života na kraju krajeva, poprilično jako krenuo. Tako da tek će sada ekspanzija da se dešava. Što bi rekli na srpskom „so far so good“.

Da li je korisničko iskustvo preduslov za uspeh eCommerce platforme?

Ekvivalent tom pitanju je – koliko utiče ambijent u nekoj prodavnici na to kako kupac kupuje, odnosno kako se odlučuje na kupovinu. Kada i šta od svega toga? Da li ga zanima? I nije teško onda dati odgovor. Korisničko iskustvo je jedan od važnijih segmenata, ali kao što ono staro pravilo kaže – ljudi ne gledaju reklame nego proizvode koji ih zanimaju. Tako da platforma, i uopšte kako to sve izgleda, vrlo je važno, ali i to šta mene zanima kao kupca? Ja sam lenj i tako želim da sve bude – po mome. I kada nešto treba da nađem, želim da to bude odmah, lako i brzo, jednostavno, pa i jeftino i da bude najbolje. I onda tu jedan od tih štiklirunga mora da bude – da li se lako kreće kroz platformu? Kako ona izgleda? Šta mi još daje itd? Tako da jedan komplikovan odgovor zapravo može da se svede na to – da, jako je važno, ali nije presudno.

Video intervju pogledajte na linku ispod: