today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ne postoji čarobni štapić za uspeh na TikToku!

Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Bogdanom Radenkovićem, Digital Marketing Manager for Balkan u kompaniji Xiaomi i jednim od predavača na TikTok biznis hub-u, o tome zašto bi kompanije trebale da budu na ovoj društvenoj mreži i kako unaprediti saradnju sa influenserima.

Zašto bi kompanije i brendovi danas trebalo da budu na TikTok-u?

TikTok je kao i svaka druga društvena mreža podjednako bitan za bilo koji brend i kompaniju, a pogotovu zbog ogromnog rasta korisnika u prethodnoj godini. Brendovi se i dalje boje prisutnosti na TikTok-u, jer im ne uliva sigurnost, a ujedno im je jasno da ne postoji čarobni štapić za uspeh na ovoj mreži. Sadržaj koji je viralan na TikTok-u može biti sušta suprotnost vrednostima koje neguje određeni brend, što dovodi u pitanje to da li je TikTok adekvatan za svaki brend ili ne? Moje mišljenje je da ako kompanija ne želi da kreira sadržaj koji može biti zanimljiv korisnicima ove društvene mreže uopšte ne mora da pokušava da bude na njoj. Ovo nije mreža gde možemo reciklirati video sadržaj koji je nastao za druge kanale, jer algoritam to ume da prepozna. Ako je kompanija spremna da koristi kreatore i kreira User Genereted Content, TikTok je odlična mreža za nju. Korisnici žele da vide proizvod ili uslugu iz drugog ugla, a to je ono što TikTok i omogućava. Ako ovo kompanija iskoristi na dobar način, uspeh će biti zagarantovan. 

Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?

Jedinstvenost TikTok-a se bazira na tome što i dalje ne postoji tačna formula za to da li ćemo biti popularni na njoj ili ne. Svedoci smo toga da viralan sadržaj nije kvalitetno isproduciran video, što dovodi u pitanje ko će kreirati video za brend kako bi postao viralan? Rešenje je da svaka kompanija mora kreirati sadržaj koji nije format TV reklame, već najobičniji video najčešće sniman mobilnim telefonom. Na ovaj način kompanije daju mogućnost TikTok Content kreatorima da dođu do izražaja, a benefit je što na našem tržištu njih ima i više nego dovoljno. Algoritam će raditi za nas ako prepoznamo kreatora čiji sadržaj može dobro predstaviti proizvod ili uslugu brenda za koji radimo. Na taj način dolazimo do kohezije između kreatora i brenda, što rezultira uspehom za obe strane. Baš ovo dovodi do jedinstvenosti TikTok-a kao mreže, jer uslovljava brend da kreira sadržaj svojstven samo ovoj društvenoj mreži.

Šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?

Za svaku uspešnu saradnju potrebno je stvoriti kvalitetan odnos uz pomoću kog ćemo ispuniti određeni cilj. Kompanije ne treba da posmatraju influensere kao alat za to, već kao deo svog tima. Timskim radom se dolazi do najboljih rezultata, a preteča toga je dobar brief koji je bitno iskomunicirati na početku. Ako kompanija bira određenog influensera to znači da je u njemu videla određenu vrednost za koju smatra da je u skladu sa duhom brenda. S tim u vezi, najkvalitetniji sadržaj nastaje ako influenserima ne “lomima krila” i pustimo ih da kreiraju sadržaj na način na koji oni misle da će ostvariti najbolji rezultat za brend. Ako prethodno razumeju koje su vrednosti kompanije, to je ključ uspešne saradnje. Kvalitetnim odnosom kompanije mogu naučiti dosta od njih, ali isto tako i oni mogu naučiti dosta o određenoj industriji i samom brendu. Bitno je da se influenseri povežu sa proizvodom i ne pristaju da rade za brend koji lično ne bi koristili. Nažalost, na tržištu je u određenom trenutku došlo do prezasićenja korisnika mnoštvom sadržaja od strane influensera, jer on nije bio autentičan i korisnici su mogli da primate da nije u skladu sa vrednostima koje neguje influenser ili brend. Ovo je, takođe, bitna stavka kako bi saradnja bila uspešna. 

Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.?

Teško je prognozirati određeni trend za ovu društvenu mrežu, jer je baš ovo mreža koja plasira sadržaj “Za Vas”. Kada TikTok spozna šta je ono što vi volite, te videe će vam masovno i prikazivati. Ovo znači da za zadržaj koji vas zanima ne morate da pratite određeni profil, jer TikTok kreira trend isključivo za vas, plasirajući sadržaj koji je vama interesantan. Sve više i više je trend User Experience koji je korisnicima jako zanimljiv, kao i Tips&Tricks koji korisnici čuvaju za gledanje kasnije. Korisnici odlaze na TikTok kako bi pobegli od svoje realnosti, pa će se nastaviti i trend “funny” videa koji kod korisnika bude osećaj sreće i zadovoljstva.

Prijave za TikTok biznis hub 18. aprila otvorene su na linku OVDE 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!