Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 32

To je velika ljubav – novi slogan i vizuelni identitet Pet centra

0

Aleksandra Parezanović, Marketing Manager u kompaniji Pet Network International, specijalno za Marketing mrežu govori o novom identitetu i konceptu Pet centra, ali i kako se on odražava na preferencije današnjih kupaca.

Pet centar menja logo, ceo vizuelni identitet i komuniakciju. Možete li nam reći više o novom vizuelnom identitetu i konceptu Pet centra?

Novi vizuelni identitet i koncept Pet centra je rezultat šestomesečnog istraživanja i želje da bolje razumemo potrebe današnjeg kupca i da budemo tamo gde je za njega relevantno.

Pet centar brend posluje na tržištu Srbije punih 15 godina, i prepoznat je po širokom asortimanu hrane i opreme za kućne ljubimce, kao i po poverenju koji je izgradio sa kupcima kroz stručno osoblje i odgovore na svako pitanje. Možemo reći da je za mnoge ljubimce Pet centar tu ceo njihov život.

Krenuvši od te osnove, kao jednog lepog nasleđa, naš put je bio uobličavanje i modernizacija izgleda brenda, kao i komunikacije. Želeli smo pokažemo da je Pet centar više od pet shop-a.  Pet centar je pet partner koji olakšava život na svakom koraku odrastanja ljubimca.

Novi vizuelni identitet i koncept ste nedavno predstavili u novoj prodavnici u Belgrade Waterfront naselju. Kako novi izgled prodavnice odražava preferencije današnjih kupaca i njihovih kućnih ljubimaca?

Da, u subotu 14.10. otvorili smo prvu prodavnicu u novom izgledu u Belgrade Waterfront naselju, zgrada Aurora, bulevar Vudroa Vilsona 8v.

Novi koncept donosi potpuno svež i moderan dizajn, stvarajući udobno i prijatno okruženje za kupce. U 200 metara kvadratnih prodajnog prostora, smešten je pažljivo biran asortiman hrane i opreme za pse, mačke, ribice, ptice i ostale ljubimce. U cilju još boljeg instore experience-a primenili smo jasno i čisto označavanje kategorija, kako bi kupci što lakše i bezbrižnije pronašli sve po šta su došli i obavili kupovinu. Deo prodvnice je i veterinarska apoteka, a tu je i naš doktor veterinarske medicine, za savete i izdavanje lekova uz recept.

Na koji deo Belgrade Waterfront prodavnice ste naročito ponosni?

Posebno smo ponosni na deo koji je deo posebnog experience-a, butik. Butik je izdvojeni deo prodavnice, specifičnog dizajna i ambijenta. U butiku ljubimci i vlasnici mogu pronaći najrazličitije aksesoare i opremu, a i birati sve po svojoj meri. Moguće je isprobavanje kaputića, kabanica, trenerki, odeće, kao i aksesoara i kako bi izabrali svoje “top“outfite.

Kako Pet centar planira da obezbedi da kućni ljubimci i vlasnici osećaju ljubav i podršku u novom okruženju?

Mi verujemo da kućni ljubimci zaslužuju svet u kojem će se osećati voljeni i cenjeni. Naš cilj je da budemo tu za njih, baš kao što su uvek tu za nas. Pet centar nastoji da obezbedi podršku i ljubav na svakom koraku njihovog putovanja. Odatle je nastao i naš novi slogan: To je velika ljubav.

Kako se sve ovo odražava na način na koji poslujete i pristupate kupcima?

Naša ponuda i iskustvo razvijaće se kako bi se bolje odgovorilo potrebama kućnih ljubimaca i njihovih vlasnika na svakom koraku. Veliki akcenat stavljamo na omnichannel experience i personalizaciju kako bismo kupcu olakšali svakodnevnicu na svakom koraku – bilo da je to iskustvu u našim prodavnicama, kroz online kupovinu, loyalty aplikaciju za dodatne popuste i pogodnosti ili Glovo uslugu kupovine.

Koje dalje korake planirate da preduzmete kako biste ostali verni svojoj misiji da budete podrška i ljubav za kućne ljubimce i vlasnike?

Naša namera je da kontinuirano evoluiramo i unapređujemo naše usluge i ponudu kako bismo ostali dosledni svojoj misiji. Slušaćemo povratne informacije naših kupaca, pratiti njihove potrebe i nastaviti da radimo na inovacijama kako bismo pružili najbolju podršku vlasnicima kućnih ljubimaca i njihovim ljubimcima u njihovim svakodnevnim avanturama.

Kako smo od Munch-a napravili igračku?

Pre nekoliko dana izašla je kampanja na kojoj je tim brenda Munchmallow vredno radio od marta ove godine i za koju su jedva čekali da je svima pokažu – kao deca roditeljima savršenu kulu od peska na moru!

„Kada bismo jednom rečenicom objasnili šta smo to uradili, rekli bismo: u unutrašnjost Munch kutije postavili smo rasklope koji se kada se iseku, zalepe i sastave pretvaraju u igračku! I to ne bilo kakvu, već u malog robotića. I to čitavo RoboMunch pleme!“, navode u timu brenda Munchmallow, i dodaju: „Početna zamisao nam je bila ideja da pripremimo starim našim folijantima uputstvo za pravljenje raznih oblika koje će stajati u kutiji. Ali je naša ideja rasla kao loptica folije u reklamnom filmu Priča za sebe i odlučili smo da iskoristimo ne samo foliju već i ostale delove pakovanja-karton, sam slatkiš, spoljašnjost i unutrašnjost kutije. Nismo radili prema briefu, već smo ga kao naše figurice krojili, seckali, sastavljali u hodu, i uklapali u planove za ovu godinu, kako ovu kampanju nismo imali u planu. Znali smo da je moramo uraditi, jer je naredna logična i prirodna stvar za Munch.“

Munch je brend koji se asocira sa igrom, maštom, kreativnom slobodom. Poželi su da poruče odraslima da na svet gledaju iz ugla deteta i da u predmetima svakodnevice vide nešto drugačije, a deci da ih inspirišu da ostanu u tom pogledu na svet što duže: odatle od kutije igračka!

„Naša kampanja je namenjena svima i KPI nam je da u što više ljudi probudimo decu, ali i da zabavimo što više klinaca makar koliko je nama bilo zabavno da radimo na ovoj kampanji. Nadamo se da će sklapanje robotića postati možda porodična aktivnost roditelja i dece ili da će se kolege u kancu menjati ili takmičiti ko će skupiti prvi svih 15 i podetinjiti makar deo dana!“

Da bi proces olakšali tako da bilo ko ko sklapa može imati osećaj postignuća, na svaku kutiju postavili su i QR kod koji vas vodi ka tutorijalu kako da najbrže sklopite svog robotića.

Danas su to robotići, ali sutra ko zna, poruka je nedvosmislena: možeš da kreiraš bilo šta što zamisliš i izmaštaš!

Zajedno sa timom brend Munch radile su i agencije Žiška, Level4, Smurfit, DreamDust i HomePage.

Pad broja zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za tržišne komunikacije u Srbiji za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.

Nakon poslovno veoma neizvesne 2021, prošla godina donela je ohrabrenje i novu energiju za veliki broj agencija za tržišne komunikacije u Srbiji. Većina agencija uspela je pozitivno da završi poslovnu godinu i zadrži svoju poziciju na rang listi. Ipak, broj zaposleni zabeležio je pad u 2022. godini.

MMS COMMUNICATIONS/PUBLICIS ONE nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu i na sedmom mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2022. godini zabeležila rast poslovnog prihoda za 14,84%, pad neto dobiti za 1,66% i rast broja zaposlenih za 11,11%. Takođe, treba napomenuti da u je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije MMS Communications registrovan kao pravno lice u okviru koga posluje sedam ogranaka, među kojima su i agencije Leo Burnett i Saatchi&Saatchi.

Na drugom mestu po poslovnom prihodu i na 17. po neto dobiti nalazi se agencija NEW MOMENT NEW IDEAS COMPANY. Ova agencija zabeležila je u 2022. rast poslovnog prihoda za 32,68%, rast neto dobiti za 95,09%, a broj zaposlenih se nije menjao.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu nalazi se agencija REAL GRUPA RGS. Ova agencija je u 2022. zabeležila rast poslovnog prihoda od 0,33%, pad neto dobiti za 41,22% i rast broja zaposlenih za 19,05%.

Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji SMART VISION. Ova agencija zabeležila je u 2022. godini rast poslovnog prihoda za 74,43% i pad neto dobiti za 13,58%. Broj zaposlenih opao je za 5,26%.

Peto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji MCCANN BEOGRAD, koja je zabeležila rast od 5,89%. Neto dobit opala je za 595,13%, kao i broj zaposlenih za 19,12%.

U TOP 10 agencija po poslovnom prihodu iz 2022. godine nalaze se i agencije: FULLHOUSE OGILVY, OVATION BBDO, STUDIO NEXUS, EXECUTIVE GROUP i CHEIL CENTRADE ADRIATIC. Na samom vrhu liste po neto dobiti, četvrtu godinu za redom, našla se agencija OPEN MIND.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 131 pravno lice koje se primarno bave tržišnim komunikacijama (nudeći, pre svega, uslugu integrisanih komunikacija).

Ukupan poslovni prihod agencija za tržišne komunikacije u 2022. povećan je za 16,92%, kao i neto dobit za 56,20%. Broj zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije opao je za 0,62%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Da li je brendovima lakše u eri digitalnih medija?

Generacija Z nameće promene u načinu na koji brendovi dolaze do svojih potrošača. Broj korisnika digitalnih platformi iz godine u godinu raste, ali podaci kompanije Meta pokazuju da je mogući doseg u oglašavanju na Instagram platformi u 2023. godini niži za 9,8% u odnosu na prethodnu.[1]

S druge strane, istraživanje kompanije za kreativne transformacije WPP, pokazuje da 61% potrošača veruje preporuci influensera u odnosu na 38% njih koji veruju sadržaju koji generišu brendovi. Globalno gledajući, 60% brendova, radi sa preko 10 influensera na godišnjem nivou[2], a primer brenda koji prati svetske trendove jeste Grand Black’n’Easy. Njegova ciljna grupa vodi moderan i užurban način života, a brend kontinuirano prati promene u konzumaciji medija, naročito među mlađom publikom.

Potrošači, tehnologija i trendovi primoravaju brendove da transformišu poznate marketinške strategije novom digitalnom ekosistemu kako bi došli do svojih potrošača.

KAKO?

Odavno znamo da je preporuka ljudi uvek prisutna i važna kada su brendovi u pitanju, što pokazuje i istraživanje brenda Grand Black’n’Easy za 2020. godinu gde se vidi da potrošači ovu kafu najčešće počinju da piju na preporuku drugih, jer su generalno jako zadovoljni proizvodom.[3] Ta preporuka sada lakše i jednostavnije stiže do većeg broja ljudi zahvaljujući mogućnostima koje pružaju digitalni mediji.

Ove godine, brend Grand Black’n’Easy i agencija SIVO, prateći trendove u korišćenju digitalnih kanala, realizovali su “Travel” kampanju na tržištima Srbije i Bosne i Hercegovine. Cilj je bio pomoći potrošačima da uživaju u svojoj omiljenoj kafi i na putovanju, a sve što treba da urade je da ponesu Grand Black’n’Easy, koji pruža ukus prave turske kafe, gde god da su.

Da je Grand Black’n’Easy spremna za putovanja, potrošači su mogli da vide na bilbordima, POS materijalima i PR člancima. U digitalnoj kampanji ostvarena je saradnja sa 4 kreatora sadržaja i čak 14 influensera, koji su podsetili ljubitelje prave turske kafe, da ne moraju da se odreknu svog omiljenog napitka čak ni tokom godišnjeg odmora.

Tako je snimak novog putovanja i obaveznog rituala ispijanja kafe influenserke Jelene Stefanović dosegao preko 1,5 miliona ljudi, dok je video uživanja u pravoj turskoj kafi u udaljenim delovima sveta kreatorke sadržaja Marije Piroški stigao do više od milion gledalaca. Sumarno gledano, digitalna kampanja je na tržištu Srbije dosegla je 80% target grupe, u odnosu na ciljanih 60%. Ostvarila je preko 2,3 miliona interakcija, što u postotku iznosi blizu 45% u poređenju sa 25% planiranih.

Iako se povremeno može čuti da doba Instagrama prolazi, podaci upućuju na to da je u pitanju platforma koju ne smemo zanemariti. Na njoj influenseri imaju odličnu konekciju sa pratiocima, pa nije čudno što u marketingu ova platforma nudi najveći ROI, [4] a ne iznenađuje ni podatak da 90% marketara veruje da su influenseri efektivan kanal komunikacije.[5]

Prema predviđanjima, do 2040. godine skoro cela globalna populacija će imati pametni telefon, a blizu 90% će koristiti Internet[6]. To nas ostavlja da aktivno pratimo duh vremena i životne navike potrošača u novom digitalnom ekosistemu. Na brendovima je da i dalje budu bliski svojim potrošačima, a na kreativnim agencijama da osmisle načine kako da taj odnos neguju.

Agencija SIVO

 

[1] Meta Planning tool, January 2023
[2] The State of Influencer Marketing 2023, Influencer MarketingHub
[3] Black’n’Easy, How to grow?, Deep Dive, April 2020
[4] Navigating Influencer Marketing, WPP
[5] Navigating Influencer Marketing, WPP
[6] Euromonitor International

Golden Drum završen dodelom nagrada, agencija godine LePub

REGION – Festival Golden Drum završen je dodelom nagrada najboljima u struci. Žiri je dodelio 50 bronzanih, 37 srebrnih, 29 zlatnih i 12 Grand Prix nagrada u različitim grupama i kategorijama.

Prestižna titula Agencije godine dodeljena je LePub, dok je McCann Worldgroup sakupila najviše poena i proglašena za Mrežu godine.

Najbolji brend koji je ostavio trag i dobio Grand Prix Brend je Mastercard. Marcin Sosiński, McCann Poland, kreativni direktor koji stoji iza kampanje „Where to Settle“, dobio je prestižnu titulu Kreativni Direktor Godine, by Elan.

Titulu Nezavisne agencije godine, podržanu od strane Allfred.io, dobila je agencija THIS IS LOCCO iz Bratislave.

Produkcijska agencija godine postala je izraelska agencija Mud production, dok je titula Digitalne agencije godine pripala MRM Romania. Ove godine je prvi put proglašena Medijska agencija godine uz podršku BH Telecoma, a nagradu je dobila agencija UM Romania.

Nagradu, Best of Genius Loci, koju dodeljuje Sekcije All Juries dodelila je agencija McCann Poland, to je nagrada koja slavi lokalna dela koja predstavljaju njihov prepoznatljiv lokalni duh, za „Where to Settle“, napravljenu za klijenta Mastercard. Žiri nije dodelio nagrade Best of Social Good award i Game Changer award, powered by Telemach Slovenia.

Najuspješnija agencija Jadranske regije, koja je dobila specijalnu nagradu Adriatic Agency of the Year, powered by Zavarovalnica Triglav, je Via Media iz Bosne i Hercegovine sa “Bingom”.

Najnoviji član Hall of Fame je Catalin Dobre Co-CEO and Chief Creative Officer, McCann Worldgroup Romania, & Regional Creative Director, McCann CEE. Sada se pridružuje cenjenoj kohorti kreativnih vizionara koji su ne samo inspirisali, već su duboko uticali na svet kreativnosti kakav poznajemo.

Najbolje kreativno rešenje za brief takmičenja Young Drummers, powered by Slovenian Tourist Organization is “When it’s a Match!” je kreirao Paul Schneider Schneider.Studio, Yerevan, Jermenija.

Pobednici su kući odneli održive trofeje napravljene od ekološki prihvatljivih materijala.

Čestitamo svim pobedničkim idejama, pojedincima i timovima koji stoje iza njih!

Dobitnici nagrada: goldendrum.com/showcase

Glovo pokreće nove opcije oglašavanja – Glovo Ads

Glovo, platforma za više kategorija koja nudi pristup širokom spektru proizvoda, lansira nove opcije oglašavanja i usluge za partnere i brendove, integrisane u novu ponudu – Glovo Ads.

Velikim multinacionalnim brendovima, kao i malim nezavisnim restoranima i prodavnicama, na raspolaganju su alati koje nudi ‘Glovo Ads’, a kojima će moći da ubrzaju svoj rast u okviru aplikacije i povećaju vidljivost među njenim korisnicima.

Kroz ‘Glovo Ads’, kompanija ima za cilj da razvije saradnju sa brendovima i kompanijama kako bi ih podržala u širenju njihove grupe potrošača, izgradnji lojalnosti korisnika i povećanju prodaje unutar same Glovo aplikacije.

Konkretno, ‘Glovo Ads’ platforma nudi različite alate za oglašavanje u okviru Glovo aplikacije, gde se, pored ostalih, nalaze i sponzorisane pretrage, programski oglasi, kreiranje prilagođenih sekcija ili banera ponuda i promocija. Pored toga, informacije se ažuriraju u realnom vremenu, omogućavajući brendovima da vide učinak svojih kampanja, kako bi došli do najrelevantnijih kupaca i garantovali povraćaj ulaganja.

Već u prvoj fazi lansiranja, na globalnom planu – više od 5.000 Glovo partnerskih preduzeća i više od 350 brendova iz različitih industrija, od FMCG do finansijskog sektora, koristi ove alate za pokretanje integrisanih reklamnih kampanja u aplikaciji i povezivanje sa svojom ciljnom publikom.

Jedan od ovih brendova je Plazma, sa kojom je Glovo upravo potpisao ugovor o partnerstvu, omogućavajući Plazmi na srpskom tržištu da iskoristi prednosti Glovo maloprodajnih medijskih ponuda na licu mesta i van nje, kao što su sponzorisana pretraživanja ili funkcije za povećanje prodaje (kao što su pop-up baneri prilikom završetka porudžbine).

„Drago nam je što Plazma ima bogatu mrežu kvalitetnih partnera koji su prepoznali vrednost našeg brenda. Radujemo se budućoj saradnji i svim inovativnim rešenjima koja ćemo zajedno postići.” , rekao je Miloš Ćušić, brend menadžer u Plazmi.

„Integracija reklamnih rešenja u jednu vertikalu predstavlja dalji korak u našoj čvrstoj posvećenosti da postanemo vodeći digitalni partner za sve brendove, restorane i prodavnice koji su nam poklonili svoje poverenje. Kroz Glovo Ads, pružamo širok spektar alata za podršku brendovima i kompanijama, uz priliku da rastu i približe se svojim klijentima“, rekao je Rodrigo Alier, izvršni direktor za partnere i brendove u Glovu.

I mi kreativu za svet imamo

Neizvesnost. Panika. Stres. Strah. Strah za najbliže. Za starije. Za zdravlje. Za sebe. Za egzistenciju. Za planetu. Bile su to misli i osećanja, sada naizgled davno zaboravljenog marta 2020. Svet je stao. Zemlji sa brdovitog Balkana taj scenario je odavno bio poznat. Preživeli smo i pre, pa čak mnogo gore, preguraćemo i ovo, jer smo eksperti improvizacije kad je najgušće – tešili smo se.

Radom od kuće i opštom izolacijom udaljili smo se jedni od drugih, bliske kontakte koje smo svakodnevno gajili zamenili su Zoom sastanci sa ponekad nestabilnom internet konekcijom, zvukom koji se duplira, kamerom koja „kao ne radi” i ono čuveno “Je l’ me čujete sad?” Da li smo mogli da pretvorimo opšte otuđenje, ne samo čitave nacije, nego i sveta u neku priliku? Da li se to čuveno marketinško pitanje „kako slabost brenda pretvoriti u prednost” moglo primeniti u ovakvom apokaliptičkom raspoloženju?

A onda su se prilike ukazale same, granice između zemalja su se izbrisale, više nije bilo bitno odakle si, već šta znaš i da li se uklapaš u celokupnu viziju. Nekada daleki centri advertajzinga, kao što su Njujork, London, Pariz ili Amsterdam, postali su nam nikad bliži. Bilo je samo potrebno pritisnuti „connect to meeting” i tamo si, ravnopravan sa svim head-ovima globalnih brendova, bistriš o predstojećoj internacionalnoj kampanji.

Baš zbog ovih prilika, Executive Group se u jeku korone našao na pitch-evima, gde su mnoge korporacije menjale svoje politike rada pri odabiru agencija. Ergo, eto i nas tamo. Posle dva meseca rada na pitch-u za poznati globalni brend, nakon dvanaest sati rada dnevno, pokoje preležane korone, Executive Group je u neravnopravnoj borbi među internacionalnim advertajzing agencijama doneo pobedu baš u naš Beograd. Da smo kao nacija dobri sportisti – to odavno znamo, ali da smo vrhunski advertajzeri – više nije bilo sumnje. Za nas je pobeda imala i patriotski značaj, jer je bila dokaz da srpski kreativni talent parira svetskom.

Dok su ulice Beograda i ostatka sveta bile prazne, broj megabajta u sekundi na worldwide webu se povećavao. Svet se nije zaustavio, samo je naučio da se pokrene na neki drugi način. Da je advertajzing još jednom u pravu, uverili smo se kroz konzistentnu tačnost čuvenog slogana Johnnie Walker-a – Keep Walking, baš u najizazovnijim danima za čovečanstvo. Samo smo hodanje zamenili onlajn traganjem. Zato – Keep Searching!

Kako srpski kreativni talenat parira svetskom možete saznati na panelu „МAДЕ ИН СЕРБИА ФОР ТХЕ ВОРЛД: SRPSKI TALENAT ZA SVETSKO TRŽIŠTE“, koji će biti održan 2. novembra na festivalu KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija.

Autor teksta: Dušica Matijašević, Direktorka advertajzinga i strategije, Executive Group

 

Belodore osvojio nagradu za najveći breakthrough u regionalnoj retail industriji!

REGION – Diplomacy&Commerce Croatia obeležio je svoj šesti rođendan. Tom prilikom dodeljene su regionalne nagrade kompanijama i institucijama, za izuzetan doprinos u svojim industrijama i poljima delovanja. Na ovom svečanom događaju, Belodore je dobio nagradu –  Najveći breakthrough u regionalnoj retail industriji!

Izražavajući zahvalnost medijskoj kući Diplomacy&Commerce na tome što je prepoznala i nagradila Belodore za najveći proboj u regionalnoj maloprodajnoj industriji, Miloš Milutinović, generalni direktor DP Lux grupe, čiji je Belodore član, istakao je da je za tri godine, od 2020. godine ostvaren  neverovatan rast Belodore parfimerija u regionu. „Ovaj rast postignut je zahvaljujući timu kolega iz DP Lux grupe, kao i regionalnih partnera poput Diplomacy & Commerce Hrvatska“, istakao je Milutinović.

Kreativna agencija challenguje klijente: Izađite na pitch!

Kreativna full service agencija DRV raspisala je pitch za challenger brendove. Ovim potezom, pozvali su zainteresovane klijente koji su hrabri i strastveni po pitanju kreativnih marketing rešenja na potencijalnu saradnju.

’’Do sada smo navikli da su klijenti ti koji pozivaju agencije na pitch i mislimo da je pravi trenutak da agencija izabere klijenta po svojoj meri – želimo da pronađemo svoj „perfect match“ i izaberemo challenger brendove sa kojima ćemo raditi.

Znamo da postoje brendovi i ljudi koji, kao i mi, ne pristaju na status kvo. Verujemo da stvari mogu biti drugačije, hrabrije, nove i neočekivane i da najbolje ideje nastaju van zone komfora.

„Želimo da pronađemo klijente koji su idealan spoj kako bismo zajedničkim snagama kreirali i realizovali ideje koje pomeraju tržište i izazivaju status quo. Verujemo da može biti drugačije, hrabrije i da se najbolje stvari dešavaju van “safe” zone. Naša strast prema kreativnosti i inovacijama nas vodi ka neprestanom istraživanju novih horizonata, osmišljavanju nekonvencionalnih pristupa i prepoznavanju prilika koje drugi možda ne bi ni razmatrali. Sa takvim klijentima i brendovima želimo da sarađujemo i u budućnosti i stoga ih pozivamo na ovaj mali izazov“, rekla je Danka Trbojević, direktorka agencije DRV.

„Svi brendovi koji su challengeri ili žele to da postanu su dobrodošli da se prijave. Želimo da zajedničkim snagama radimo na projektima koji nas raduju i zbog kojih ćemo uvek dati makar 3% više od očekivanog. Volimo ovaj posao i želimo da stvaramo kampanje o kojima će se pričati, ali želimo da ih radimo sa pravim ljudima!“ rekao je Zdravko Kevrešan, kreativni direktor agencije DRV.

Poziv na pitch traje do 27.10.2023. a više o njemu i prjavi možete saznati putem sajta: drv.agency/pitch ili na pitch@drv.agency

Pred vama uskoro peto, jubilarno, izdanje publikacije ADBOOKA!

Marketing mreža pokrenula je pre 2019. godine specijalnu publikaciju namenjenu kreativnoj industriji u Srbiji i regionu, pod nazivom Adbooka. Krajem oktobra ove godine, biće objavljeno peto, jubilarno, izdanje pod sloganom „Collab ili kolaps“, a vizuelno rešenje i kreativni pravac publikacije potpisuje agencija Friday Finally.

„Suprostavljene opcije Collab ili kolaps želeli smo da predstavimo kroz minimalizam. Da jednostavne grafičke elemente posložimo na način da što bolje prenesemo poruku. Collab je nešto što stvari dovodi u red, organizaciju i harmoniju, a kolaps je predstavljen kao nešto haotično, van svake forme, što unosi nered, i posledično dovodi do propasti. Kao što je to bio slučaj sa prvom Adbookom koju smo kreirali, i sada bismo inovativnom štampom i bušenjem korice želeli da postignemo veći efekat. Nova Adbooka ima dizajn koji je sveden, jednostavan i pametan, čime publikacija dobija originalan izgled i vizuelni identitet koji će je na polici odvojiti od prethodnih izdanja“, kažu u agenciji Friday Finally.

Cilj ovogodišnjeg izdanja ADBOOKA je da slavi snagu kolaboracija i potencijale umrežavanja.

I ove godine, moderna, ekskluzivna publikacija na više od 180 strana, sadržaće samo najkvalitetnije autorske tekstove, intervjue, analize iz svih oblasti integrisanih kominikacija, sa ključnim ljudima iz kompanija i agencija u celom regionu. Adbooka izlazi jednom godišnje, a ima za cilj afirmaciju struke, isticanje talenata i potencijala, ali i edukaciju i unapređenje kreativne industrije u celom regionu.

Tiraž ovogodišnjeg izdanja je 15.000 primeraka, a distribuiraće se agencijama i značajnijim klijentima u celom regionu, bibliotekama fakulteta koji izučavaju marketing i komunikacije, kao i strukovnim udruženjima.

ADBOOKA je projekat humanitarnog karaktera, pa će, kao i prošle godine, deo tiraža biti u slobodnoj prodaji po ceni od 50 evra + PDV po komadu, a sav novac biće direktno doniran nekom od socijalnih udruženja u Srbiji. Cena kompleta publikacije, svih pet izdanja, iznosi 200 evra + PDV.

Podsećamo da je u okviru humanitarne akcije, koju već četiri godine pokreće Marketing mreža povodom novog izdanja publikacije ADBOOKA, socijalnim udruženjima u Srbiji donirano je preko 20 hiljada evra. Preko 200 kompanija, agencija, ali i pojedinaca iz Srbije i regiona, kupovinom dela tiraža publikacije ADBOOKA, priključilo se akciji i direktno doniralo novac onima kojima je pomoć najpotrebnija.

Elektronsko izdanje ADBOOKA publikacije dostupno je tokom cele godine na linku https://adbooka.com/

Promocija publikacije ADBOOKA V biće održano 2. novembra od 17.30h na festivalu KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija. 

Za više informacija o četvrtom izdanju publikacije, obratite se na mejl hello@marketingmreza.rs