Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 32

Domaće u glavnoj ulozi

REGION – Podravka i hrvatska agencija ZOO pokrenuli su novu kampanju u kojoj glume krastavac, paprika i grašak.

„Umjesto klasičnih vizuala od polja do stola klijentu smo predložili drugačiji smer. Želeli smo prikazati domaće poljoprivredne proizvode u svom punom sjaju. Verovali smo da domaći krastavci i paprike i domaći grašak, zaslužuju svoj vlastiti trenutak slave. Zato smo osmislili koncept „Domaće u glavnoj ulozi” koji prikazuje ove sastojke kao vrhunske glumice i glumce koji briljiraju u vrhunskim Podravkinim teglicama i konzervama,” rekli su u ZOO agenciji koja potpisuje ovaj koncept.

Da bi kreativna vizija zaživela u stvarnosti, pobrinuo se tim od preko 30 ljudi koji su svoje uloge odigrali kroz različite faze projekta, od konceptualizacije do egzekucije.

Coca-Cola predstavila proizvod razvijen uz pomoć veštačke inteligencije

SVET – Coca-Cola je lansirala ograničeno izdanje Coca-Cola Zero Sugar soka „Y3000“ razvijenog korišćenjem podataka koje je prikupila veštačka inteligencija i povratnih informacija kupaca, saopštila je ova globalna kompanija.

Kako navode iz kompanije, Coca‑Cola Y3000 Zero Sugar ima podjednako „futuristički i optimističan“ vizuelni identitet. Kreiran u saradnji sa veštačkom inteligencijom, dizajn prikazuje tečnost koja u „evoluirajućem stanju“ menja oblik i boju, dok paleta svetlih boja koja sadrži ljubičastu, magenta i cijan dizajnu daje futuristički izgled.

Potrošači će moći da skeniraju QR kod na pakovanju soka i pristupe Coca‑Cola Creations Hub-u, gde će moći da provuku svoje fotografije kroz „Y3000“ AI filter i vide kako bi njihova budućnost mogla da izgleda, dodaju iz kompanije.

Sok će biti dostupan ograničeno vreme na odabranim tržištima uključujući Sjedinjene Države, Kanadu, Kinu, Evropu i Afriku.

Otvorene prijave za BalCannes 2024!

BalCannes nastavlja sa isticanjem kreativnih potencijala regije – otvorene su prijave za najkvalitetnije kreativne projekte! Zvanično je dostupan pravilnik ovog regionalnog takmičenja kreativnosti, koje će ponovno zasijati u kompetitivnijem svetlu i definisati komunikacijsku industriju Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije, slaveći najbolje i najoriginalnije u regiji.

NOVE TRŽIŠNE KATEGORIJE: CRISIS RESPONSE, AUTOMOTIVE, IT

U grupi I. Market Mosaic, koja projekte vrednuje i nagrađuje prema poslovnim kategorijama u kojima i inače konkurišu na tržištu: od Hrane, Alkoholnih i Bezalkoholnih pića, Telekomunikacijskih usluga, Zdravlja i farmacije pa sve do kategorija poput Korporativnih komunikacija, uvrštene su i tri nove kategorije: Crisis Response, koja će okupiti projekte kojima je cilj bio da odgovore na krizne situacije pružanjem informacija, podrške i smernica pogođenom stanovništvu i drugim učesnicima; Automotive, u koju će se smestiti novi projekti koji tematizuju automobilsku industriju te IT, kategorija koja će posebno biti usmerena na tehnološke inovacije. Takmičarima će u ovoj grupi biti dostupno čak 15 kategorija.

NOVA GRUPA: POSITIVE CHANGE MOSAIC

Prošla takmičarska sezona BalCannesa posebno je reflektovala činjenicu da su kreativci u regiji usmereni na društvenu odgovornost. Zbog velikog broja prijavljenih, ali i visoko ocenjenih prijava u kategoriji Social Responsibility, takmičenje od ove godine uvodi Grupu II: Positive Change Mosaic, koja sadrži dve takmičarske kategorije: Green Impact, koja će biti usmerena na projekte koji su podstakli korisnike na ekološki prihvatljivije izbore i/ili povećali popularnost ekološki prihvatljivih proizvoda i usluga koje uključuju ekološki osvešćenje poruke; te Community Care, koja će proslaviti marketinške napore koji su bili efektivni u rešavanju određenog društvenog problema.

DVOGODIŠNJI KVALIFIKACIJSKI PERIOD

Moguće je prijaviti celovite, integrisane kampanje, kao i pojedinačne, jedinstvene delove unutar kampanje koji predstavljaju jednu ideju sprovedenu tokom dvogodišnjeg kvalifikacijskog perioda od 20.8.2021. do 16.11.2023. Prijava na BalCannes jako je jednostavna – dovoljno je ispuniti prijavu te priložiti kratki video zapis, a sve informacije o prijavi dostupne su u pravilniku takmičenja.

Rani prijavni rok traje do 17.10., dok kasni prijavni rok završava se 16.11.2023. O najboljim radovima i ovoga će puta odlučivati žiriji sačinjeni od profesionalaca iz redova agencija i klijenata. Poseban žiri činiće predstavnici vodećih strukovnih medija u regiji sa specijalizovanim pristupom te najbolji rad po svojim kriterijumima nagraditi nagradom koja će odabrani projekat istaći u BalCannes Reportu – BalCannes Editor’s Pick Award.

Preko 200 radova u konkurenciji za nagrade KAKTUS 2023!

Deveti po redu nacionalna dodela godišnjih strukovnih nagrada KAKTUS by Shoppster Srbija izazvala je ogromno interesovanje agencija i kompanija iz Srbije. Na konkurs za nagrade KAKTUS 2023, koji organizuje Marketing mreža, uprkos izazovima na tržištu, pristiglo je preko 200 prijava.

„Ovo je zaista ogroman uspeh kreativne industrije u Srbiji. Agencije i kompanije još jednom su dokazale da, bez obzira na izazove i teške uslove, kvalitetne ideje i kreativnost uvek opstaju! Baš kao i kaktus u pustinji“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže, i dodala: „Kvalitet pristiglih radova je zaista na visokom nivou. Žiri će imati veoma težak zadak, a ono što možemo da obećamo jeste fer, transparetno i stogo glasanja. Srećno svima u nastavku takmičenja i neka najbolji pobede!“

Nagrade se dodeljuju u 25 kategorija, a dobijaju ih organizacije, kompanije, institucije i agencije za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje u protekloj godini. Glavne nagrade na festivalu su, kao i do sada, Agencija godine, Oglašivač godine i Integrisana kampanja godine – Grand Prix. Najviše prijavljenih radova pristiglo je u kategorijama Pojedinačni radovi – TV, Digital – Social Media, Digital – Content marketing, Profitna integrisana kampanja i Brand Awareness integrisana kampanja. 

Novina u okviru ovogodišnjeg konkursa za nagrade KAKTUS 2023 je nova kategorija – TikTok. U ovoj kategoriji biće dodeljena nagrada za najuspešnije TikTok naloge i kampanje. Takođe, umesto kategorije Web, uvedena je kategorija E-commerce, koja će nagraditi najuspešnije web prodavnice i platforme za online kupovinu.

Pored toga, Marketing mreža, i ove godine, dodeliće priznanja najuspešnijim stručnjacima iz agencija u Srbiji – KAKTUS All Stars. Cilj KAKTUS All Stars nagrade jeste da podstakne i motiviše stručnjake iz agencija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Ovom nagradom, Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju kreativne industrije u Srbiji.

Nominovani za KAKTUS All Stars priznanja su svi stručnjaci iz agencija u Srbiji koji su prijavili svoje radove za tradicionalne KAKTUS 2023 nagrade. Ove godine nagrade će biti dodeljene u 11 kategorija. Spisak kategorija, kao i kriterijumi po kojima će se odrediti dobitnici KAKTUS All Stars priznanja dostupni su na sajtu KAKTUS ALL STARS.

Nagrade će biti svečano dodeljene na 9. nacionalnom Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2023, koji će biti održan 1. i 2. novembra u Beogradu, pod sloganom „Add to Heart“.

O tome ko će dobiti tradicionalne KAKTUS nagrade odlučuje stručni žiri koji čine priznati i ugledni profesionalci iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije i regiona.

Žiri iz Srbije ove godine radiće u sastavu: Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun&Fit Company; Arsenije Krnjajski, Creative Director, Why Not Agency; Đorđe Đukanović, Creative Director, Havas Adriatic; Dušica Matijašević, Director of Advertising and Strategy, Executive Group; Filip Đorović, Marketing Director, Shoppster Srbija & Slovenija; Maja Uzelac, Chief Marketing & Digital Officer, L’oréal Adria-Balkan; Marija Kojčić, Head of PR, Lidl Srbija; Marko Anđelković, Digital Team Leader, Smartpoint Adria; Miodrag Marinković, Brand Development Director Adriatics, Frikom; Nevena Balšić, Creative Director, Leo Burnett; Nikoleta Pavlović, Head of Social Media, DRV; Una Zabunov, Šef službe za digitalne marketing komunikacije, Telekom Srbija; Vladimir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO; Vladimir Simić, Creative Director, Mccann Beograd; Zorana Ćirica, Digital Associate Creative Director, Fullhouse Ogilvy.

Regionalni žiri ove godine činiće:Drago Mlakar, Regional Creative Director, Futura DDB (Hrvatska); Elena Božinova, Head of Creative & Design, Idea+ Communications (Severna Makedonija); Eva Gradišnik, Creative Director, SHIFT Agency (Slovenija); Jelena Doderović, Marketing Director, Mercator-CG (Crna Gora); Jurica Ćorluka, Head Of Creative, Señor (Hrvatska); Luka Mavretić, Creative Director, Imago Ogilvy (Hrvatska); Mirka Modrinić, Executive Creative Director, Pristop (Slovenija); Oliver Noveski, Partner & Media Director, Brand Union (Severna Makedonija); Robert Škunca, Managing Director SEE, Grayling (Hrvatska); Sara Grepo, Social Media Team Leader, Bruketa&Žinić&Grey (Hrvatska); Simona Mladenović, Head of Advertising, NLB Group (Slovenija); Stella Bogovac, Creative Director, I TO NIJE SVE! (Hrvatska); Tibor Trupec, Creative Director, Kontra Agency (Hrvatska); Tomislav Rašković, Tiktok Strategist, Degordian (Hrvatska); Uroš Svenšek, Head of Digital, Agencija 101 (Slovenija).

Više informacija o festivalu i nagradama dostupno je na sajtu www.kaktus.rs.

Čak 20 timova učestvuje na takmičenju KAKTUS Talents (powered by DExpress)!

Čak 20 timova mladih talenata iz agencija u Srbiji, starosti do 32 godine, prijavilo se na takmičenje KAKTUS Talents (powered by DExpress). 

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Na čelu sa Nikolom Riznićem, CEO kompanije DExpress, žiri će ove godine raditi u sastavu: Nataša Pavlović, Chief Marketing Officer, Mercator-S; Predrag Petrović, Head of Business Development and Marketing, Belodore / DP Lux Group; Miroslav Miljenović, Creative Director, SIVO; Milica Šljivančanin, Marketing Manager, Henkel Consumer Brands; Milan Perić, Marketing and Communications Director, Carlsberg Srbija; Marija Arsić, Digital Manager, Delta Holding; Luka Đukanović, Marketing Manager, Atlantic Grupa; Ivan Westerveen, Co-Founder & Creative Director, Creative Disorder Studio; Dunja Dejanović, Marketing Manager SEE, Visa; Dijana Vučković, Digital Communications Manager, Forma Ideale; Darko Soković, Managing Partner, Strategy & Development, Propulsion; Bojana Savić, PR & Digital Manager, MPC Properties; Aleksandra Stevović, Media & Connections Planning Manager SEE and Baltics, Pepsico i Aleksandra Kosanović Strižak, direktorka marketinga i komunikacija, Erste Banka Srbija.

Cilj ovog takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a radovi i ideje koje budu kreirani u okviru takmičenja biće donirani socijalnom udruženju na čiji brief su mladi talenti imali zadatak da odgovore.

Dan briefiranja zakazan je za 27. septembar. 

Više informacija o takmičenju i festivalu možete pronaći na sajtu Kaktus 2023 by Shoppster Srbija.

Umereniji rast agencija za digitalni marketing u 2022. godini

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za digitalni marketing u Srbiji za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.

Tržište digitalnog marketinga u Srbiji, iako znatno umerenije nego prethodnih godina, nastavlja stabilan rast uprkos svim izazovima, što pokazuju i poslovni rezultati agencija koje primarno posluju u ovoj oblasti, kao i broj novootvorenih agencija i rast broja zaposlenih. Iako su, u poslednje dve godine, primetna značajna prestrojavanja na rang listi, s obzirom da neke agencije beleže pad poslovnih prihoda i neto dobiti, ulaganja u digitalni marketing iz godine u godinu sve su veća i značajnija.

Agencija HTTPOOL našla se na samom vrhu rang liste po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti. Ova agencija je u 2022. godini zabeležila rast poslovnog prihoda od 32,29%, ali pad neto dobiti od 46,49%. Httpool je u 2022. uvećao tim za 47,83%.

Na drugom mestu na rang listi po poslovnim prihodima i na prvom po neto dobiti nalazi se agencija WIRELESS MEDIA. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast poslovnog prihoda od 13,75%, ali i ogroman rast neto dobiti od 151,65%, koji je u 2022. godini iznosio preko 793 miliona dinara, kao i rast broja zaposlenih za 0,47%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti nalazi se agencija NETCONOMY, koja je osnovana u junu 2020. godine. Poslovni prihod Netconomy prošle godine uvećan je za 22,15%, a neto dobit za 47,15%. Ova agencija je u 2022. imala čak 81 zaposlenog, što je rast od 14,08%.

Visoko četvrto mesto pripalo je agenciji SMARTPOINT ADRIA, koja je tokom 2020. godine transformisala svoje poslovanje iz event u digitalnu agenciju. Ova agencija popela se za jedno mesto na rang listi po poslovnom prihodu u odnosu na 2021. godinu. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 28,7%, i rast neto dobiti za 20,52%. Tim je uvećan za 5,71%.

INNOVATIVITY našao se na petom mestu u 2022. po poslovnom prihodu. Ova agencija je prošle godine prihodovala preko 423 miliona, ali je zabeležila pad od 15,37%, kao i veliki pad neto dobiti za 148,87%.

U TOP 10 agencija nalaze se i DEGORDIAN, NEW MEDIA IDEAS, SELLERS ALLEY, SPACESHIP i LOFT19.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 109 pravnih lica koja se primarno bave digitalnim komunikacijama, što je 16 novih agencija u odnosu na 2021. godinu.

Ukupan poslovni prihod agencija za digitalni marketing u 2022. porastao je za 25,07%, a neto dobit za 32,23%. Broj zaposlenih u agencijama za digitalni marketing veći je za 9,53%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija za digitalni marketing možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Enstring je HR-first agencija u regionu

0

REGION – Nakon što je u prvoj polovini ove godine napravio repozicioniranje na tržištu iz strateško-kreative u digital-first agenciju i doneo odluku da svim svojim unitima omogući da se pozicioniraju u podbrendove, Degordian danas lansira Enstring – HR-first agenciju!

Degordian je stratešku odluku o kreiranju podbrendova pod umbrellom svog poznatog i na tržištu etabliranog brenda doneo sa ciljem da se svaka od vertikala usluga lakše pozicionira na regionalnom i  globalnom tržištu kao nišni ekspert u svom području. Nakon što je prošlog meseca lansirao svoj prvi podbrend, development agenciju Builtt, sledeći je na red došao employer branding unit kojeg od sada na tržištu poznajemo pod imenom Enstring.

Ko je Enstring?

Enstring je HR-first agencija, novi podbrend Degordiana, do sada poznat kao njihov employer branding sektor.

Employer branding najmlađi je unit u Degordianu, no stanje na tržištu rada i povećanje interesa za employer branding aktivnostima omogućili su ovom sektoru još brži rast i razvoj nego što je bilo očekivano i planirano. Sve veća potražnja za uslugama širima od onih koje se smatraju delom employer brandinga te paralelno usavršavanje i edukovanje tima, omogućilo im je da prošire svoj portfolio i pozicioniraju se u HR-first agenciju.

Koje područje usluga pokriva Enstring?

HR-first podrazumeva tri područja fokusa: employer branding, HR consulting i edukacije, kao i jačanje HR zajednice.

Šta znači Enstring?

„Enstring“ utelovljuje bit povezanosti, one koja spaja različite elemente unutar organizacije. Baš kao što konac povezuje bisere u ogrlicu, mi služimo kao poveznica između HR stručnjaka, potencijalnih i sadašnjih zaposlenih, različitih sektora kompanije, pa čak i šire javnosti. Naša agencija deluje kao kanal za efikasnu komunikaciju, olakšavajući dijalog i razumevanje u svim smerovima.

Kako najbolje pripremiti prijave za nagrade KAKTUS?

Povodom konkursa za dodelu nagrada KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija, pitali smo članove žirija – kako najbolje pripremiti prijavu i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Evo šta su nam odgovorili…

„U procesu ocenjivanja posebno ću vrednovati dobre ideje i pametna rešenja, jer su to faktori koji često vode do odličnih rezultata.“ Filip Đorović, Marketing Director, Shoppster Srbija & Slovenija

„Moj primarni fokus biće na traženju inovativnih i relevantnih ideja, u kombinaciji sa izuzetnim zanatskim umećem koje „okreće mozak“, dirne srce, pomera granice, izaziva konvencije, rešava hitne izazove ili nas samo teraju da poželimo da smo i sami pomislili na njih. To su ideje koje treba da prepoznamo i poštujemo.“ Simona Mladenović, Head of Advertising, NLB Group (Slovenija)

„Ne preterujte sa previše podataka, prikažite samo svoje najznačajnije rezultate koje ste postigli kampanjom. Još bolje, navedite samo jednu stvar zbog koje se vaša kampanja izdvaja iz gomile.“ Oliver Noveski, Partner & Media Director, Brand Union (Severna Makedonija)

„U kampanje ugradimo bezbroj kreativnih i strateških elemenata na koje smo ponosni, što svima redovno oteža skraćivanje prijava. Važno je ispričati sve, bez da doslovno pokažeš sve. Dobar case čine samo najbolji highlightsi, što prijavi pomaže da zadrži dinamiku, a žiriju da primeti šta sačinjava vašu veliku ideju.“ Luka Mavretić, Creative Director, Imago Ogilvy (Hrvatska) 

„Radujem se učešću u izboru najboljih kandidata za dodelu nagrada Katus 2023 i sigurna sam da ćemo pred sobom imati izazovan zadatak. Svim potencijalnim kandidatima savetovala bih da obrate pažnju na nekoliko ključnih stvari. Pre svega, dobro predstavljanje osnovne ideje i načina na koji odgovor na zadatak postavlja u kontekst, koji nam pomaže da sagledamo vrednost brenda iz jednog novog, inovativnog ugla. Zatim tu su i rezultati, koji nam omogućavaju da originalan pristup validiramo kroz konkretne parametre. I naravno, ne smemo izostaviti ni generalni utisak, koji i jeste glavni razlog zbog koga u kreativnoj industriji pamtimo one najbolje i uvek ih rado delimo kao primere na koje se treba ugledati.“ Jelena Doderović, Marketing Director, Mercator-CG (Crna Gora)

Kako je davno rekao sir Hegarty: „advertising is 80idea and 80% execution“, po tom principu ću i ja presuđivati prijave. Tražiću najbolje ideje koje su jako dobro izvedene. I dobra ideja za prijavu je kratak case study i dobro izveden case study je kratak.“ Drago Mlakar, Regional Creative Director, Futura DDB (Hrvatska)  

„Tri su glavna parametra na osnovu kojih ću kao član žirija ocenjivati radove i ova tri parametra trebalo bi da budu jasno artikulisana u prijavi, naravno poštujući formu prijave: 1. Koja je osnovna ideja, hipoteza (tzv. challenge) od koje se krenulo u kreiranje kampanje. Kampanja bi trebalo da pokuša da reši neki od biznis, marketing, komunikacionih situacija/problema brenda.

2. Na koji način je sprovedena kampanja kako bi se postigao definisani cilj. Alati & sredstva (assets) korišćena tom prilikom, medijski kanali, potencijalne inovacije, specifična komunikacija itd.

3. Rezultat kampanje jasno merljiv: pozitivno pomeranje parametara postavljenih na početku kampanje  za merenje uspešnosti aktivnosti, npr: Povećana prodaja proizvoda, povećan awareness za kampanju ili brand, veće učešće korisnika / ciljne grupe u organizovanoj aktivnosti itd.“ Jovana Petrović, Head of Media, L’oréal Adria-Balkan 

„Najvažnija stvar u prijavi je jasno komunicirati insight i ideju iza kampanje. Ne dajte da vam loše napravljena prijava sakrije super koncept, a žiri će pripaziti i da nas super isprodukovan prijavni video ne zavara ako iza njega nema dobre ideje.“ Jurica Ćorluka, Head of Creative, Señor (Hrvatska)

„Ideje su toliko jednostavne da ih možete objasniti za minut. I tako iznenađujuće da smo o njima mogli razgovarati satima.“ Eva Gradišnik, Creative Director, SHIFT Agency (Slovenija) 

„Prijava koju smatram kvalitetnom jasno i konkretno sumira ostvarene rezultate i postavljene ciljeve. Ukoliko imamo kampanju koja ispunjava kriterijume i pravila, kao i jasan proizvod i efekat prikazanih aktivnosti, kreativnost u kreiranju same prijave je sasvim sigurno ono što će napraviti razliku i zaokružiti opšti utisak.“ Nikoleta Pavlović, Head of Social Media, DRV Agency

„Najbolje ideje su obično jako jednostavne, pa ih tako treba i prikazati – kratko, fokusirano i jasno, sa dobro postavljenim ciljevima i rezultatima. Nadam se da ćemo ove godine videti veliki broj hrabrih projekata, koji su napravili razliku i doneli neku novu perspektivu.“ Zorana Ćirica, Digital Associate Creative Director, Fullhouse Ogilvy

„Mislim da su najbolje prijave napisane jednostavnim jezikom, kratko i direktno. A iz onih pobedničkih sija i vera u ideje iza kojih stoje.“ Nevena Balšić, Creative Director, Leo Burnett

„Prilikom pripreme prijave, mislim da je važno da prijava jasno i artikulisano odgovori na nekoliko ključnih pitanja. Aplikacije obično dobro opisuju problem koji rešavaju, ali često nam nedostaje dobro objašnjenje zašto je taj problem relevantan za tog klijenta. Naročito u eri mnogih društveno odgovornih i održivih rešenja, čini mi se da je odgovor na ovo pitanje sve važniji od npr. kreativnosti, što je obično lakše postići na račun manje relevantnosti. Još jedno ključno pitanje je kreativnost i realizacija. Slično, aplikacije obično dobro opisuju ideju, ali egzekucija je kao „naknadna razmišljanja“ gde navodimo skup materijala. Čini mi se da previše puta velike ideje ispadnu osrednje, i premalo puta osrednje ideje ispadnu sjajne. I na kraju: rezultati. Aplikacije obično dobro navode rezultate, ali često nam nedostaje „pripovedanje“ brojeva. Kakvu nam priču govore ovi brojevi? Obično imamo gomilu uspešnih kampanja na stolu, koje su sve postigle izuzetne brojke, ali ne možemo da ih poredimo jedni sa drugima, tako da zaista možemo da donosimo odluke na osnovu toga šta i koliko je ubedljiva priča iza njih. Ukratko, prilikom prijavljivanja preporučujem da se fokusirate na tri često zaboravljene stvari: relevantnost problema, umešnost u prezentaciji i pripovedanje u brojevima.“ Uroš Svenšek, Head of Digital, Agencija 101 (Slovenija)

Konkurs je otvoren do 22. septembra do ponoći. 

Više informacija pronađite na Kaktus 2023

Moć rebrendiranja: Kada je pravi trenutak da svoj brend predstavite u novom ruhu?

Uvek? Možda, ali sasvim sigurno onda kada shvatite da ste postali mnogo, mnogo više. Kada shvatite da ste “prerasli” sebe same i da je prostor u kome ste do tada obitavali postao tesan za sve vaše želje i ideje.

Ako ćemo školski, rast tržišta i borba protiv konkurencije, promena poslovne strategije, lansiranje novih proizvoda i praćenje trendova najčešći su razlozi za rebrendiranje, ali iznad svega ovoga verujemo da se nalazi taj neki osećaj.

“Iskren da budem, više se i ne sećam kada smo krenuli sa ovim procesom. Samo znam da je bilo mnogo bitno, mada su projekti za klijente uvek prioritet, znam da je bilo baš hitno, ali njemu bar uvek možemo da se vratimo od ponedeljka i znam da smo svi pričali kako nas je sramota što ništa ne radimo po tom pitanju, ali to je ipak samo naša sramota”, počinje priču o procesu pripreme predloga novog brend identiteta agencije smartpoint adria Andrija Grković, Creative&Content Team Lead.

Ako ćemo ponovo školski, rebrendiranje najčešće obuhvata promenu imena, logoa, slogana, ali to nije sve. Ovi elementi jesu ono što najpre vidimo, ali iza njih se krije nešto mnogo važnije – način na koji se brend percipira – što je potrebno predstaviti tako da u potpunosti odgovara onome što on jeste i za šta se zalaže.

Andrija Grković ističe da je sasvim u redu ako se kompanija pozicionira kao tradicionalna, sa tradicionalnim vrednostima jer ovo nikako ne znači da nije inovativna i kreativna (što nove generacije danas naročito cene). “Prići će vam ljudi koji misle i imaju stavove kao vi i svi će biti srećni”, zaključuje on.

Rebrendiranje je moćna tehnika za osveženje i održavanje relevantnosti, ali novi život ne znači odustajanje od suštine. Tako, smartpoint adria i dalje je sinonim za vrednu i radnu ekipu, posvećenu klijentima i njihovom biznisu, samo što je sada naša agencija vizuelno prikazana kroz elemente brutalističke arhitekture koja karakteriše kako Srbiju, tako i centralu u Rumuniji, što je znatno drugačije od dosadašnjeg rešenja. Mi mislimo da nam baš dobro stoji!

“Bilo je zabavno shvatiti i osvestiti koliko smo se promenili kroz godine, koliko smo odličnih projekata realizovali za klijente i gradili samo one aspekte za koje smo svi bili sigurni da su pravi”, priseća se Andrija i naglašava da brend ili vizuelni identitet uvek zavisi od same organizacije, njenih karakteristika, zahteva i planova. “Prilagođavamo proces svakom našem klijentu, jer samo tako dolazimo do autentičnih rešenja koja odgovaraju nameni i nameri.”

Kada su se sve pametne tačkice spojile, nastao je vizuelni identitet koji na novi način priča našu staru priču. Priču o nezavisnosti, agilnosti i kreativnosti. I jedva čekamo da vam ispričamo još!

Foto: Andrija Grković, Creative&Content Team Lead, smartpoint adria

Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Tomić, Brand Specialist, smartpoint adria

Imenovan žiri KAKTUS Talents 2023 (powered by DExpress) takmičenja!

Konkurs za takmičenje mladih talenata iz agencija u Srbiji – KAKTUS Talents (powered by DExpress) otvoren je do 22. septembra. Žiri KAKTUS Talents Award čini 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije, kao i jedan tajni član – predstavnik socijalnog preduzeća ili udruženja.

Ove godine žiri, na čelu sa Nikolom Riznićem, CEO kompanije DExpress, radiće u sastavu: Nataša Pavlović, Chief Marketing Officer, Mercator-S; Predrag Petrović, Head of Business Development and Marketing, Belodore / DP Lux Group; Miroslav Miljenović, Creative Director, SIVO; Milica Šljivančanin, Marketing Manager, Henkel Consumer Brands; Milan Perić, Marketing and Communications Director, Carlsberg Srbija; Marija Arsić, Digital Manager, Delta Holding; Luka Đukanović, Marketing Manager, Atlantic Grupa; Ivan Westerveen, Co-Founder & Creative Director, Creative Disorder Studio; Dunja Dejanović, Marketing Manager SEE, Visa; Dijana Vučković, Digital Communications Manager, Forma Ideale; Darko Soković, Managing Partner, Strategy & Development, Propulsion; Bojana Savić, PR & Digital Manager, MPC Properties; Aleksandra Stevović, Media & Connections Planning Manager SEE and Baltics, Pepsico i Aleksandra Kosanović Strižak, direktorka marketinga i komunikacija, Erste Banka Srbija.

Cilj KAKTUS Talents takmičenja jeste da podstakne i motiviše mlade u kreativnoj industriji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Pored toga, ovo takmičenje ima humanitarni karakter, a radovi i ideje koje budu kreirani u okviru takmičenja biće donirani socijalnom preduzeću ili udruženju na čiji brief su takmičari imali zadatak da odgovore.

Na takmičenje mogu da se prijave mladi profesionalci iz agencija u Srbiji, starosti do 32 godine.

Ove godine mladi talenti pokazaće svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imaće zadatak da odgovore na brief kroz tri kanala komunikacije po izboru (tradicionalne ili online).

Brief će se odnositi na izradu kampanje za određeno socijalno preduzeće ili udruženje, a identitet socijalnog preduzeća ili udruženja, njihovi ciljevi, strategija, kao i sve dodatne informacije biće poznate 27. septembra na dan brifiranja. Takmičari će imati na raspolaganju 48 sati da odgovore na brief.

Više informacija pronađite na sajtu KAKTUS TALENTS AWARD (POWERED BY DEXPRESS).

Prijatelj KAKTUS Talents takmičenja je MPC Properties.