Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 33

Umesto muzičkih instrumenata, svirali su pomoću auto delova. Zvuči baš dobro!

Šta se desi kada bubanj zamenimo felnom, a činele amortizerima?! Isto to su se pitali Friday Finally i njihov klijent Prodaja Delova.

Jer kako bolje komunicirati da u jednoj online prodavnici možeš pronaći više od milion i po auto delova, nego da pomoću njih sastaviš bubnjarski set i zadaš dobar ritam.

U ovom poduhvatu pomogli su im produkcija Top Cut i bubnjar Nikola Janković.

Poslušajte kako su pronašli način da njihova glavna poruka „mesto na kom živi milion i po delova“ zvuči dobro.

Media auditing & consulting – nova agencija u regionu za reviziju medija i medijskih agencija

REGION – Barbara Modic i Vesna Marđonović, međunarodne stručnjakinje u oblasti planiranja i zakupa medijskih oglasa, udružili su snage sa kompanijom STARS, globalnom media auditing agencijom i osnovale prvu agenciju za reviziju medija u Sloveniji. Kompanija Media auditing & consulting, koja deluje pod brendom STARS, poslovaće i na području Adriatic i Balkan regiona.

STARS Adriatic & Balkans će za oglašivače realizovati postupke za izbor medijskih agencija, revidirati investicije i uslove u medijskim kampanjama, pratiti procese, pregledati agencijske ugovore i savetovati pri upravljanju sredstvima namenjenim za medijsko oglašavanje. Zahvaljujući nezavisnoj partnerskoj mreži STARS, klijentima iz regije Adriatic i Balkan, koji posluju izvan te regije, može nuditi savetovanje i reviziju za medijske aktivnosti koje realizuju bilo gde u Evropi ili svetu.

Govori kreativno da te ceo svet razume

U svetu kreativnih industrija (a važno je posmatrati ga odvojeno od sveta umetnosti i sveta nauke u kojima kreativnost, takođe, igra veoma važnu ulogu), postoji nekoliko zemalja i gradova koji su već decenijama poznati centri. Njujork, London, LA, San Francisko, Tokio, Berlin, Pariz… gradovi su kojima svako ko za kreativnošću ima potrebe teži. Njima se u poslednje vreme pridružuju i Amsterdam i Dablin (nakon Bregzita), Stokholm, Barselona, Kopenhagen, Lisabon, Seul (sa tehnološkim i K-pop bumom)… Mesto na ovoj mapi polako pronalaze i Beograd i Srbija.

Često čujemo kako oni koji čekaju revoluciju ni ne primete da se u međuvremenu desila evolucija. Čini se da je tako i sa našim kreativnim industrijama. Evolucija i nije ništa drugo do niz malih revolucija posmatran sa istorijske distance. To mogu biti naizgled mali koraci za društvo. Kuvar iz Srbije postane najveća svetska Instagram Zvezda, agencija iz Beograda osmisli veliki globalni brend od nule, naši sugrađani kreiraju jednu od najigranijih video igara na svetu… i kad se takvi mali koraci postave jedan pored drugog, oni nas mogu dovesti do nove slike Srbije i Beograda – slike naše zemlje kao nove “go to” destinacije za sve one koji veruju da je kreativnost vodilja njihovog poslovanja. Srbija ima talente koji naše, lokalne specifičnosti mogu da pretoče u globalno razumljive poruke, Srbija ima pojedince i kolektive koji suočavanje sa našim, lokalnim problemima pretvaraju u znanje potrebno za rešavanje globalnih izazova.

Kreativnost se često definiše kao stvaranje nečeg novog pomoću mašte, kao rešavanje problema neočekivanim povezivanjem različitih elemenata, kao inovativnost, umeće izražavanja posebnosti, posvećenost, profesionalnost, stalno učenje, i pre i posle svega kao slobodno, otvoreno i kritičko promišljanje. Sve to jesu uslovi da jedna industrija prevaziđe sopstvene granice. Isto važi i za celo društvo.

Koliko je srpska kreativnost vrednovanja u svetu i šta to sve mi stvaramo za globalno tržište saznajte na panelu МAДЕ ИН СЕРБИА ФОР ТХЕ ВОРЛД: SRPSKI TALENAT ZA SVETSKO TRŽIŠTE, koji će biti održan 2. novembra na festivalu KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija. 

Autor teksta: Bojan Babić, Creative Director, Executive Group

Kako izlečiti kreativno slepilo?

Legendarni britanski kreativni direktor i autor Dejv Trot, zajedno sa Bojanom Lekovićem iz KupujemProdajem i Srđanom Janićijevićem iz Mokrogorske, poziva vas na jedinstven događaj. Usmeren na rušenje mitova i primenu praktične kreativnosti u poslovne svrhe, događaj će se održati 11. oktobra u Dorćol Platzu, Beograd.

Na događaju, Leković, Janićijević i Trot će podeliti svoja iskustva i demistifikovati koncept kreativnosti u poslovnom i svakodnevnom kontekstu. Očekuju vas korisni saveti, lične anegdote i primeri kreativnih rešenja iz njihovih bogatih, višedecenijskih karijera u korporacijama i preduzetništvu.

Nakon više hiljada prodatih primeraka Trotovih knjiga u srpskom prevodu u izdanju KP, KupujemProdajem i Mokrogorska udružuju snage kako bi doveli ovog globalno priznatog kreativca i autora, pravo u kreativno srce Beograda. Bojan Leković, pored bogate karijere, iza sebe ima poslovni bestseler “Medvedi na Putu”, svoju intimnu preduzetničku ispovest. Srđan Janićijević je, pored poslovnih uspeha, izdao tri knjige na teme podržavanja preduzetništva.

“Kreativnost je svuda oko nas” kaže Trot, nakon četiri decenije vrhunske, međunarodno priznate advertajzing karijere i šest objavljenih knjiga. “Ne samo u galerijama, već u vozu, na poslu, na ulici, u školama, bolnicama, čak i restoranima. Kreativnost se rađa svuda gde se ljudi susreću.” Njegove univerzalne lekcije mogu se koristiti ne samo u marketingu, već i u svakodnevnom poslovnom i privatnom životu.

Kako Leković, Janićijević i Trot poručuju: „Gledajući stvari drugačije, možete razmišljati drugačije i promeniti svet oko sebe.“ Pridružite nam se 11. oktobra u Dorćol Platzu i započnite svoj put prema „izlečenju“ kreativnog slepila. Broj mesta je ograničen!

Događaj su prepoznali i podržali naši dragi biznis partneri i sponzori: Direct Media United Solutions, Banca Intesa Beograd, Walter BBQ, Carslberg Srbija.

Za više informacija o događaju i nabavku ulaznica, posetite www.kreativnoslepilo.rs

Concentrix i Webhelp udružili snage u oblasti korisničkog iskustva

0

Korporacija Concentrix (NASDAK: CNKSC), vodeći globalni provajder usluga i tehnologija korisničkog iskustva (CX), danas je objavila da je zatvorila svoj dogovor sa Webhelp-om i da je integracija dve kompanije u toku. Dok kombinovana kompanija finalizuje svoje trajno ime, ona će poslovati pod trgovačkim
imenom Concentrix + Webhelp.

Ova kombinacija dalje pozicionira Concentrix + Webhelp kao globalnog CX lidera, sa proširenim opsegom generativnih AI rešenja, digitalnih mogućnosti i usluga visoke vrednosti. Takođe, jača svoju CX vrednost od kraja do kraja, sa jednim od najsnažnijih, dobro izbalansiranih globalnih otisaka u industriji kako bi pomogao najboljim svetskim brendovima da transformišu iskustva kupaca i postignu svoje poslovne ciljeve.

„Uzbuđen sam što ću zajedno krenuti na ovo novo putovanje i verujem da smo, sa našim kombinovanim snagama, u jedinstvenoj poziciji da redefinišemo industriju i dizajniramo, gradimo i vodimo budućnost CX-a za naše neverovatne i cenjene klijente. Želim da se zahvalim našim GameChanger-ima širom
sveta koji su ovo omogućili. Zaista sam počastvovan što radim sa tako raznolikim i talentovanim timom“, rekao je Chris Caldvell, izvršni direktor Concentrix + Webhelp.

Kompanija takođe postavlja dva nova člana u odboru direktora, Olivija Duha i Nikolasa Gejsensa, navodi se u saopštenju.

Objavljena imena dobitnika prestižnih Mark Awards 2023 priznanja!

Marketing mreža objavila je imena dobitnika prestižnih Mark Awards priznanja koja će, 23. oktobra na svečanoj ceremoniji, biti uručena stručnjacima iz kompanija u Srbiji za lične poslovne i profesionalne uspehe. Za priznanja ove godine nominovana su čak 43 stručnjaka, a stručni žiri doneo je odluku da nagradi njih 12, koji su u 2022/23. ostavili trag na tržištu Srbije.

U kategoriji Chief Marketing of the Year nagrada je pripala Aleksandri Kosanović Strižak, direktorki Sektora marketinga i komunikacija u Erste banci, dok je Milan Perić, direktor marketinga i komunikacija u kompaniji Carlsberg (Srbija, Crna Gora, BIH, Albanija), dobitnik priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year – Multi Country.

Milica Gajić, marketing menadžerka (Najlepše želje i Menaž) u kompaniji Atlantic Grupa, proglašena je dobitnicom u kategoriji Brand Manager of the Year. Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću u kompaniji NIS, istakao se u kategoriji PR/Corporate Communications Manager of the Year, a Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager u kompaniji Mars UBBAI, dobitnica je u kategoriji Internal Communications Manager of the Year.

Employer Branding Manager of the Year je Ivana Eror Bauk, Head of People Engagement and Culture u Delhaize Serbia. Digital Marketing Manager of the Year je Una Zabunov, šef Službe za digitalne marketing komunikacije u kompaniji Telekom Srbija, a CSR/ESG Manager of the Year je Dušan Stojaković, Senior Manager Global Sustainability u STADA Arzneimittel AG (Hemofarm AD).

Filip Đorović, Marketing Director, Shoppster Srbija & Slovenija, osvojio je nagradu u kategoriji Rising Star of the Year, za marketing profesionalce do 30 godina. Luka Đukanović, Marketing menadžer (Bananica, Štark), Atlantic Grupa, osvojio je titulu Brand Innovator of the Year, dok je Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun&Fit Company, dobitnica u kategoriji Super Hero of the Year, za marketare koji su, uprkos brojnih krizama i izazovima tržišta hrabro nastavili sa komunikacijom ka potrošačima.

Na predlog članova žirija, Ivanu Žagaru, Senior Brand Manager, Jaffa Crvenka, dodeljeno je Specijalno priznanje za lični doprinos razvoju struke u Srbiji.

Žiri Mark Awards činilo je 15 uglednih profesionalaca – direktora kompanija, direktora kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i jedan predstavnik organizatora, odnosno strukovnog medija iz Srbije. Ove godine žiri je radio u sastavu – Vlastimir Vuković, CEO – President of Executive Board, NLB Komercijalna banka; Branka Pudrlja Durbaba, glavna direktorka za prodaju i zadovoljstvo korisnika, A1 Srbija; Goran Sorak, direktor, Gorenje; Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO; Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, SmartPoint Adria; Katarina Pribićević, Managing Director, McCann Beograd; Ksenija Karić, CEO, Schneider Electric za Srbiju i Crnu Goru; Ljiljana Ahmetović, CEO, Shoppster Srbija & Slovenija; Marina Hadrović, Managing Director za Adria region i Bugarska, Mondelēz International; Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications; Olivera Nikodijević, Managing Director, Havas Adriatic; Violeta Kovačević, CEO, Mercator-S; Predrag Milinčić, General Manager, MARS Balkan; Sanja Milaković Kolundžija, Principal, Executive Group i Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreža.

Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije, Mark Awards nagrade dodeljuju se pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.

Više informacija i spisak dobitnika sa biografijama i obrazloženjima članova žirija dostupno je na sajtu https://mark-awards.rs/dobitnici/

Srebrni sponzor Mark Awards projekta je agencija Cheil Centrade Adriatic. Bronzani sponzor je agencija SmartPoint Adria. Sponzori su Mercator-S, Carlsberg Srbija i Generali osiguranje. Agencija partner je Ovation BBDO.

Nagrada za New Moment na Lisabon Advertising Festival

Agencija New Moment New Ideas Company osvojila je bronzanu nagradu u kategoriji PRINT na Internacionalnom festivalu kreativnosti Lisabon Advertising Festival za rad Kraj škole. To je ujedno i jedini nagrađeni rad u kategoriji Print na ovogodišnjem festivalu.

Lisabonski međunarodni festival dodeljuje globalne nagrade za kreativnost u advertajzingu, sa misijom da nagradi najbolje na svetu, ali i one najkreativnije radove u svakom regionu. Festival koji se ove godine održao po osmi put prepoznat je po prestižnim članovima žirija, kao i po tome što je okupio neka od najvećih svetskih imena iz domena marketinga i kreativnosti.

Na čelu kreativnog tima nagrađenog rada su Veljko Golubović, izvršni kreativni direktor i Igor Milovanović, Head of Art.

„Zahvalan sam i počastvovan priznanjem, ali i prilikom da skenemo pažnju na teror koji se ne sme ponoviti i posle kojeg dugo i duboko gledamo u prazno“, rekao je Milovanović, dok je Golubović dodao da je zadatak kreativnosti je da bude relevantna, pravovremena, da izazove emotivnu reakciju i podstakne sve nas da svet činimo boljim.

„U tom smislu, nagrade nisu same sebi cilj, ali internacionalna priznanja potvrđuju da dobru ideju, važnu temu i emociju prepoznaju ljudi iz celog sveta“, zaključio je Golubović.

Rad Kraj škole, kreiran uz pomoć veštačke inteligencije sa nepostojećim likovima, predstavljao je reakciju na tragični događaj u beogradskoj osnovnoj školi maja ove godine i objavljen je na naslovnoj strani magazina Nedeljnik.

„Globalni festivali su najznačajnija platforma za prepoznavanje kreativnosti sa naših prostora. Lisabonski festival obiluje brojnim radovima iz celog sveta i velika je čast biti jedna od retkih, ako ne i jedina agencija iz našeg regiona koja je osvojila nagradu na ovom festivalu svetskog ranga. Nadamo se da će ovo priznanje podstaći veće prisustvo i značaj srpske i balkanske kreativnosti u svetu“, izjavili su Žarko i Lazar Sakan u ime New Momenta.

Šta bi poručio malom sebi?

„Eh da sam tada znao ovo što sada znam.“ Sigurno ste mnogo puta ovo pomislili u sebi. Čak i najuspešniji među nama, nekada su bili deca, mladi i početnici.

Delta Holding je odlučio da otvori ovu temu, kroz novu kampanju. Postavili su pitanje „Šta bi poručio malom sebi?“ zaposlenima i prisutnima na ovogodišnjem Jesenjem Vivaldi forumu čija je tema bila – See Opportunity in People.

Neki od najistaknutijih ljudi iz Delta Holdinga odgovorili su na ovo pitanje sa željom da podstaknu one koji karijere tek grade da uvek slede svoje snove. U nastavku možete pročitati šta su poručili malom sebi.

Andrej Sovrović, Executive Board member, Delta Holding
„Važno je da sanjaš, važno je da imaš san i da se tiho nadaš.“

Marija Desivojević Cvetković, Senior Vice President, Delta Holding
„Veruj u budućnost sveta. Veruj u ljude. Veruj u sebe.“

Ivanka Novaković, HR Director, Delta Holding
„Ne čekaj četrdesete da počneš da se zabavljaš na poslu.“

Mina Tadić, Corporate Communication Director, Delta Holding
„Budi strpljiva. Sledi svoje snove, jer u njima leži snaga da ih ostvariš.“

Petar Žuljević, Executive Pastry Chef, Delta Hotels
„Preuzmi rizik, ali i odgovornost i uvek veruj u sebe!“

Slavoljub Stanković, Creative Director, Ananas
„Šu – šu – šu … tebi tri tajne otkriću
misli ka nebu nek’ streme
srce nek’ drhti od treme
biće sve u svoje vreme.“

Domaće u glavnoj ulozi

REGION – Podravka i hrvatska agencija ZOO pokrenuli su novu kampanju u kojoj glume krastavac, paprika i grašak.

„Umjesto klasičnih vizuala od polja do stola klijentu smo predložili drugačiji smer. Želeli smo prikazati domaće poljoprivredne proizvode u svom punom sjaju. Verovali smo da domaći krastavci i paprike i domaći grašak, zaslužuju svoj vlastiti trenutak slave. Zato smo osmislili koncept „Domaće u glavnoj ulozi” koji prikazuje ove sastojke kao vrhunske glumice i glumce koji briljiraju u vrhunskim Podravkinim teglicama i konzervama,” rekli su u ZOO agenciji koja potpisuje ovaj koncept.

Da bi kreativna vizija zaživela u stvarnosti, pobrinuo se tim od preko 30 ljudi koji su svoje uloge odigrali kroz različite faze projekta, od konceptualizacije do egzekucije.

Coca-Cola predstavila proizvod razvijen uz pomoć veštačke inteligencije

SVET – Coca-Cola je lansirala ograničeno izdanje Coca-Cola Zero Sugar soka „Y3000“ razvijenog korišćenjem podataka koje je prikupila veštačka inteligencija i povratnih informacija kupaca, saopštila je ova globalna kompanija.

Kako navode iz kompanije, Coca‑Cola Y3000 Zero Sugar ima podjednako „futuristički i optimističan“ vizuelni identitet. Kreiran u saradnji sa veštačkom inteligencijom, dizajn prikazuje tečnost koja u „evoluirajućem stanju“ menja oblik i boju, dok paleta svetlih boja koja sadrži ljubičastu, magenta i cijan dizajnu daje futuristički izgled.

Potrošači će moći da skeniraju QR kod na pakovanju soka i pristupe Coca‑Cola Creations Hub-u, gde će moći da provuku svoje fotografije kroz „Y3000“ AI filter i vide kako bi njihova budućnost mogla da izgleda, dodaju iz kompanije.

Sok će biti dostupan ograničeno vreme na odabranim tržištima uključujući Sjedinjene Države, Kanadu, Kinu, Evropu i Afriku.