Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 31

Uručena prestižna Mark Awards 2023 priznanja!

Dobitnicima prestižnih Mark Awards priznanja uručene su nagrade na svečanoj ceremoniji, u organizaciji Marketing mreže. Priznanja su uručena stručnjacima iz kompanija u Srbiji za lične poslovne i profesionalne uspehe.

Za priznanja ove godine bilo je nominovano čak 43 stručnjaka, a stručni žiri doneo je odluku da nagradi njih 12, koji su u 2022/23. ostavili trag na tržištu Srbije.

U kategoriji Chief Marketing of the Year nagrada je pripala Aleksandri Kosanović Strižak, direktorki Sektora marketinga i komunikacija u Erste banci, dok je Milan Perić, direktor marketinga i komunikacija u kompaniji Carlsberg (Srbija, Crna Gora, BIH, Albanija), dobitnik priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year – Multi Country.

Milica Gajić, marketing menadžerka (Najlepše želje i Menaž) u kompaniji Atlantic Grupa, proglašena je dobitnicom u kategoriji Brand Manager of the Year. Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću u kompaniji NIS, istakao se u kategoriji PR/Corporate Communications Manager of the Year, a Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager u kompaniji Mars UBBAI, dobitnica je u kategoriji Internal Communications Manager of the Year.

Employer Branding Manager of the Year je Ivana Eror Bauk, Head of People Engagement and Culture u Delhaize Serbia. Digital Marketing Manager of the Year je Una Zabunov, šef Službe za digitalne marketing komunikacije u kompaniji Telekom Srbija, a CSR/ESG Manager of the Year je Dušan Stojaković, Senior Manager Global Sustainability u STADA Arzneimittel AG (Hemofarm AD).

Filip Đorović, Marketing Director u kompaniji Shoppster Srbija & Slovenija, osvojio je nagradu u kategoriji Rising Star of the Year, za marketing profesionalce do 30 godina. Luka Đukanović, Marketing menadžer (Bananica, Štark) u Atlantic Grupi, osvojio je titulu Brand Innovator of the Year, dok je Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director u kompaniji The Fun&Fit Company, dobitnica u kategoriji Super Hero of the Year, za marketare koji su, uprkos brojnih krizama i izazovima tržišta hrabro nastavili sa komunikacijom ka potrošačima.

Na predlog članova žirija, Ivanu Žagaru, Senior Brand Manager u kompaniji Jaffa Crvenka, dodeljeno je Specijalno priznanje za lični doprinos razvoju struke u Srbiji.

Žiri Mark Awards činilo je 15 uglednih profesionalaca – direktora kompanija, direktora kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i jedan predstavnik organizatora, odnosno strukovnog medija iz Srbije. Ove godine žiri je radio u sastavu – Vlastimir Vuković, CEO – President of Executive Board, NLB Komercijalna banka; Branka Pudrlja Durbaba, glavna direktorka za prodaju i zadovoljstvo korisnika, A1 Srbija; Goran Sorak, direktor, Gorenje; Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO; Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, SmartPoint Adria; Katarina Pribićević, Managing Director, McCann Beograd; Ksenija Karić, CEO, Schneider Electric za Srbiju i Crnu Goru; Ljiljana Ahmetović, CEO, Shoppster Srbija & Slovenija; Marina Hadrović, Managing Director za Adria region i Bugarska, Mondelēz International; Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications; Olivera Nikodijević, Managing Director, Havas Adriatic; Violeta Kovačević, CEO, Mercator-S; Predrag Milinčić, General Manager, MARS Balkans; Sanja Milaković Kolundžija, Principal, Executive Group i Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreža.

Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije, Mark Awards nagrade dodeljuju se pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.

Više informacija i spisak dobitnika sa biografijama i obrazloženjima članova žirija dostupno je na sajtu https://mark-awards.rs/dobitnici/

Srebrni sponzor Mark Awards projekta je agencija Cheil Centrade Adriatic. Bronzani sponzor je agencija SmartPoint Adria. Sponzori su Mercator-S, Carlsberg Srbija i Generali osiguranje. Agencija partner je Ovation BBDO.

Slavimir Stojanović Futro redizajnirao logotip SC

Sava Centar simbol Beograda i mesto dešavanja najznačajnijih političkih, privrednih, kulturnih i stučnih skupova posle dve godine temeljne rekonstrukcije primiće prve posetioce početkom novembra. Autentični spoljašnji izgled i enterijer, pratio je logotip koji je urezan u sećanje brojnih generacija. Rekonstrukcijom je objekat modernizavan, ali je  očuvana njegova spoljašnja i unutrašnja prepoznatljivost. Samim tim javila se potreba sa osvežavanjem logotipa, ali tako da bude savremen uz očuvanje vizuelnog identita. Posao je poveren priznatom i najboljem regionalnom grafičkom dizajneru, čiji ime je poznato u svetskim okvirima, Slavimiru Stojanoviću Futru.

U razgovoru za portal Marketing Mreža  Slavimir Stojanović kaže da je inspiraciju za novi logotip našao u samoj arhitekturi objekta, karakterističnoj dijagonalnoj konturi koja dominira prostorom. „Najbolji dizajn je onaj koji je spontan, koji dolazi nepretenciozno iz istine samog projekta, a istina Sava Centra je da je on po svojoj arhitekturi prepoznatljiv u čitavom regionu. Takozvana pozitivna dijagonala, iz donjeg levog u gornji desni ugao, kao obris Sava Centra, pronašla je svoje mesto u kvadratu iza ispisa SC. Prepoznatljive trapezoidne staklene površine dobile su prirodan nastavak u vizuelnim komunikacijama u vidu sekundarne grafike, koja ilustrativno podržava estetiku i kompoziciju celokupnog vizuelnog identiteta“ istakao je Futro.

Slavimir Stojanović je radio za značajne klijente, brendove kao što su Sony, Mercedes Benz, Coca-Cola i brojne druge. Kada se radi o takvim logotipima kao što je i SC koji su toliko „odomaćeni“ i prepoznatljivi postavlja se pitanje koliko dizajner ima slobode da ga menja. Slavimir kaže da su obično na početku prisutni veliki entuzijazam i sagorevanje, a sve u želji da se napravi radikalan odmak od postojećeg rešenja, kako u menadžmentu brenda tako i kod izvođača kreativnih radova i dodaje: „Vrlo ubrzo, već posle inicijalnih skica, stiče se prava slika u kom pravcu redizajn nužno mora da ide, iako se naš nagon za radikalnim iskorakom žilavo bori da izdominira. U slučaju Sava Centra stvar je poprilično jasan jer je njegova skraćenica SC toliko prepoznatljiva da je bilo samo pitanje kakav oblik i boju mu dati, a bonus koji se dogodio u procesu kreacije je pomenuta kontura fasade u okviru logotipa“.

Sava Centar postao je ono čemu svi brendovi teže – lovemark, sinonim za instituciju koja se voli ističe Slavimir Stojanović i dodaje da za njega lično SC zauzima sam vrh kulturne vertikale i kao takav izaziva opravdano strhopoštovanje pri kreativnim naporima: „Sve što je bio moj zadatak je da ispričam pomenutu istinu, da mu bojama i formom udahnem savremenost, energiju i toplinu, da ga ne skrenem sa puta, već da mu otvorim novi prostor za komunikaciju u budućnosti na istoj liniji“.

Ovaj objekat zauzima posebno mesto u životima mnogih Beograđana, među njima je i Slavimir koji se priseća osećaja udobnosti u plavim sedišta poznate Plave dvorane i gledanja filmova na FEST-u, slušanja koncerata domaćih i svetskih zvezda, “Uvek sam se u Sava Centru osećao na par sati transportovanim u neko bolje, pravo vreme, koje zaslužujem, ali sanjam“ zaključuje Futro, srećan što će ponovo uživati u istom osećaju u obnovljenom Sava Centru.

Unilever predstavio bilbord koji svira muziku kada pada kiša

SVET – Unilever je predstavio interaktivni bilbord na jugu Indije, čime je postavio Ginisov rekord za najveći interaktivni ekološki bilbord. Postavljena u gradu Vijayawada, instalacija je predstavljena u susret sezoni monsuna i sadrži strune koje proizvode tonove kada ih dodirne kapljica kiše.

Ti tonovi zatim proizvode tradicionalnu indijsku pesmu „Raag Megh Malhar“, koja ima za cilj proslavu kišne sezone.

Kampanja je lansirana sa ciljem promocije Taj Mahal čaja, a iza kampanje stoji agencija Ogilvy India.

Iz kompanije dodaju da je instalacija sa razlogom postavljena u gradu Vijayawada, jer ovaj grad sam čini 10% ukupne konzumacije ovog brenda u državi, sa penetracijom od 90%.

Većina domaćinstava u ovom gradu konzumira Taj Mahal i to već decenijama, pri čemu ovaj brend nije ograničen ni na jednu ekonomsku klasu. Zato je ovo zaista kampanja za sve stanovnike, rekao je Harshad Rajadhyaksha, glavni kreativni direktor u Ogilvi India.

Izvor: InStore

PepsiCo lansirao kampanju „Gde je Chipsy, tu je fudbal“

PepsiCo je, u saradnji sa UEFA Ligom Šampiona, lansirao globalnu kampanju „Gde je Chipsy, tu je fudbal“. Kampanja podrazumeva seriju reklama u kojima se, između ostalog, pojavljuju i fudbaleri poput Lionela Mesija i Dušana Tadića.

„Lansirali su novu Chipsy fudbalsku kampanju zasnovanu na PepsiCo partnerstvu sa UEFA Lansirali smo novu Chipsy fudbalsku kampanju zasnovanu na PepsiCo partnerstvu sa UEFA Champions League i obnovili saradnju sa našim kapitenom i jednim od najboljih asistenata na svetu – Dušanom Tadićem. Ovoga puta nam je asistirao da napravimo neočekivanu posetu fudbalskim fanovima i proverimo da li su spremni za gledanje utakmice uz Chipsy“, rekao je Marko Margan, Senior Brand Manager Chipsy-ja za PepsiCo, na svom LinkedIn proflu.

U reklamama možemo videti ove sportiste kako idu od vrata do vrata i traže „sa kim će gledati utakmicu“, pri čemu biraju domove koji imaju Chipsy.

Reklama za tržište Zapadnog Balkana je kreirana uz pomoć Ovation Belgrade i OMD Media Belgrade.

Izvor: Instore

Srpski talenat na mapi sveta

U vremenu kreativnih industrija, gde inovacija, maštovitost i strast igraju ključnu ulogu, Srbija postaje sve značajniji akter na mapi sveta. Advertajzing agencije iz Beograda kreiraju globalne brendove od nule, radovi naših fotografa su deo kampanja internacionalnih kompanija, dok domaći gejmeri stvaraju neke od najpopularnijih igara širom planete. O tome kako kontinuiranom evolucijom u ovom segmentu srpski talenat već uveliko parira svetskom, ali ga i nadmašuje, diskutovaće sledeći panelisti, zajedno sa moderatorkom Martinom Petrović, Marketing Communications Director, A1 Srbija.

DUŠICA MATIJAŠEVIĆ, Director of Advertising and Strategy, Executive Group – Znanje o strateškom planiranju i advertising-u stiče u prestižnoj Miami Ad School (San Francisko), kao i u poslovnoj praksi. Prethodno je radila kao strateški planer u Energy BBDO u Čikagu, gde je bila deo integrisanih kampanja vodećih kompanija iz različitih industrija: Wrigley, SC Johnson, Bayer, Papermate itd. Svoje bogato internacionalno iskustvo donela je u Executive Group, koje se pokazalo kao dragoceno u vođenju globalnih klijenata.

IGOR SIMIĆ, CEO & Creative Director, Demagog Studio – Po struci filmski režiser i filozof sa Kolumbija univerziteta u Njujorku, a osnivač je gejming start up-a Demagog Studio. Kreator nekoliko video igara, od kojih je Golf Club: Wasteland nagrađivana širom sveta. Na ideju za istu uticao je razvoj tehnologije, kao i Tramp koji se bavio i pravljenjem terena za golf, te doveo do zaključka da ruševine u post-apokaliptičnom svetu mogu biti dobro igralište za bogate, preseljene na Mars. Sa druge strane, Highwater, koju takođe potpisuje studio koji vodi, postaće prva srpska igrica na Netflix-u.

IVAN I BOJAN ZAMUROVIĆ, Founders, Zamurović Brothers – Jedni od najpoznatijih stock fotografa na globalu, koji su pokazali da talenat ne poznaje granice. Njihov zaštitni znak su inspirišuće, bestseler fotografije jarkih boja, koje su bile deo kampanja velikih brendova poput Microsofta, Samsunga, Walmarta, Adidasa i drugih. Na putovanjima se neretko susreću i sa onima koji krase zidove brojnih svetskih tržnih centara, restorana, poslastičarnica. Jedna od najvećih obožavateljki braće Zamurović je i Britni Spirs, koja često objavljuje njihove fotografije na Instagramu.

Kroz razmenu iskustva, kritičkih mišljenja, panelisti će se baviti i prednostima i preprekama domaće kreative, pitanjem da li imidž Srbije utiče na stvaranju predrasuda o našem radu u inostranstvu, kao i koliko je promena načina rada nakon korone izbrisala granice i otvorila put ka svetu.

Koliko je srpska kreativnost vrednovana u svetu i šta to sve mi stvaramo za globalno tržište saznajte na panelu pod pokroviteljstvom agencije Executive Group – МAДЕ ИН СЕРБИА ФОР ТХЕ ВОРЛД: SRPSKI TALENAT ZA SVETSKO TRŽIŠTE, koji će biti održan 2. novembra na festivalu KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija. Dovoljno je razloga da ne propustite ovaj dinamični business talk i pridružite nam se na istom. Vidimo se na Kaktusu!

Sve što treba da znate o Challenger pitch projektu!

Danka Trbojević, Managing Director i Zdravko Kevrešan, Creative Director u agenciji DRV govore za Marketing mrežu o novom Challenger pitch projektu.

Kada pričamo o Challengerima, vi ste se nedavno rebrandirali u DRV, šta za vas znači biti Challenger i kakve vi to klijente tražite?

Od sredine aprila, kada smo postali DRV i transformisali se u full service agenciju sa dubokim ukorenjenjem u digitalu, primetili smo značajne promene u našoj tržišnoj poziciji. Ovakva strategija je omogućila da se istaknemo i jasnije komuniciramo našu stručnost kao i širok spektar usluga koje sada pružamo.

Postajući izazivačka agencija, DRV je usmerila svoj fokus na stvaranje ideja koje su hrabrije, inovativnije i koje provociraju promene. Naša misija je ne samo da pratimo trendove, već i da ih postavljamo, da budemo predvodnici u transformaciji brendova, ljudi i kulture.

Naši kreativni koncepti teže da istraže granice, da budu sveži i da izazovu promišljanje kako klijenata, tako i njihovih ciljnih grupa.

Što se tiče klijenata, radujemo se što možemo reći da imamo sve više partnera koji su spremni da sa nama zakorače u zonu izazova. Razumejući da kreativnost čini suštinsku razliku u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, ovi klijenti prepoznaju da je zona izazova mesto gde se rađaju ne samo originalne ideje, već i istinski uspeh. Oni koji su dovoljno hrabri da menjaju stvari na način na koji ostali brendovi ne umeju ili ne žele.

Kako ste došli na ideju da preokrenete ustaljenu praksu gde klijenti pozivaju agencije na pitch, da promenite uloge i vi kao agencija pozovete klijente na Pitch?

Do sada smo navikli da su klijenti ti koji pozivaju agencije na pitch i mislimo da je pravi trenutak da agencija izabere klijenta po svojoj meri – želimo da pronađemo svoj „perfect match“ i izaberemo challenger brendove sa kojima ćemo raditi.

Koliko je teško danas pronaći klijente koji pomeraju granice i izazivaju status quo? Da li mislite da se ovim pozivom menja način na koji klijenti vide kreativne agencije?

Znamo da postoje brendovi i ljudi koji, kao i mi, ne pristaju na status kvo. Takođe, znamo da to nije uvek lako, ali smo tu da budemo podrška i inspiracija brendovima kako bismo zajedno stvarali ideje koje pomeraju granice i stvaraju uspeh!

Želja nam je da pronađemo klijente koji se ne plaše da stvari rade drugačije i koji, kao i mi, znaju da se najbolje ideje rađaju kada izađemo iz zone komfora. Praksa nam je pokazala da kada radimo sa brendovima koji slično razmišljaju, postižemo vrhunske rezultate koji ostaju zapaženi u regionu.

Danka da li je pored agencije potrebno imati partnera i na drugoj strani koji je sklon nekovencionalnom razmišljanju. Kako se “outside the box” razmišljanje uklapa sa vašom agencijom?

Mi u DRV verujemo da može biti drugačije, hrabrije i da se najbolje stvari dešavaju van „safe“ zone. Naša strast prema kreativnosti i inovacijama nas vodi ka neprestanom istraživanju novih horizonata, osmišljavanju nekonvencionalnih pristupa i prepoznavanju prilika koje drugi možda ne bi ni razmotrili.

Što se tiče naših klijenata, oni razumeju da kreativnost čini suštinsku razliku u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, ovi klijenti dele našu viziju hrabrog i inovativnog pristupa. Njihova spremnost da se suoče sa izazovima, razmišljaju ’outside the box’, razbiju ustaljene obrasce i dopuste da kreativnost preuzme vođstvo, rezultirala je veoma plodonosnom saradnjom.

Ovi klijenti prepoznaju da je zona izazova mesto gde se rađaju ne samo originalne ideje, već i istinski uspeh. Njihova podrška omogućava nam da stvaramo kampanje i projekte koji ne samo da privlače pažnju, već i dublje povezuju brendove sa njihovim ciljnim grupama, postižući autentičnu i dugotrajnu vrednost.

Vi ste kreativna agencija, vama je biti kreativan urezan u DNK. Zdravko da li misliš da će vam kreativnost agenciji doneti prave challenger klijente?

Mislim da najbolja kreativna rešenja nastaju kada izađemo iz ustaljenih šablona i kada se klijenti upuste u neočekivano sa agencijom koja deli njihove vrednosti.

Na prezasićenom tržištu, kreativnost je možda i jedina razlika koja omogućava biznisima da se istaknu od svojih konkurenata. Ova diferencijacija može značajno privući kupce i povećati udeo na tržištu.

Poziv na pitch traje do 27.10.2023. a više o njemu i prijavi možete saznati putem sajta: drv.agency/pitch ili na pitch@drv.agency

Tim Reprezentacija pobednik takmičenja KAKTUS Talents (powered by DExpress)!

Tim Reprezentacija pobednik je petog takmičenja KAKTUS Talents (powered by DExpress). Tim je radio u sastavu Ana Zlatanov i Kristina Belomarković iz agencije Represent Communications.

Drugoplasirani tim ovogodišnjeg takmičenja su Bodljice, koji je radio u sastavu Jovana Daljević i Isidora Petrović iz agencije Friday Finally. Pored njih, u finalu takmičenja bili su i tim TMR ALK, koji su činili Tamara Jevremović i Aleksa Odabašić iz agencije DRV; tim CTA, koji su činili Marko Zorić i Ilija Siljanović iz agencije SVA; tim Leopard.net, koji su činili Miloš Jovanović i Mladen Milanović iz agencije Leo Burnett Beograd i tim Vrisak, koji su činili Luka Zdravković i Miroslav Dešić iz agencije smartpoint adria.

Nagrada KAKTUS Rising Star pripala je Luki Zdravkoviću iz agencije smartpoint adria.

Na takmičenje se prijavilo čak 20 timova mladih talenata iz agencija u Srbiji, starosti do 32 godine, a imali su zadatak da odgovore na brief udruženja LiceUlice.

Ove godine mladi talenti pokazali su svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imali su zadatak da odgovore na brief u roku od 48 sati.

Žiri KAKTUS Talents Award činilo je 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije, kao i predstavnik udruđenja PROSTOR. Ove godine žiri, na čelu sa Nikolom Riznićem, CEO kompanije DExpress, radio je u sastavu: Nataša Pavlović, Chief Marketing Officer, Mercator-S; Predrag Petrović, Head of Business Development and Marketing, Belodore / DP Lux Group; Miroslav Miljenović, Creative Director, SIVO; Milica Šljivančanin, Marketing Manager, Henkel Consumer Brands; Milan Perić, Marketing and Communications Director, Carlsberg Srbija; Marija Arsić, Digital Manager, Delta Holding; Luka Đukanović, Marketing Manager, Atlantic Grupa; Ivan Westerveen, Co-Founder & Creative Director, Creative Disorder Studio; Dunja Dejanović, Marketing Manager SEE, Visa; Dijana Vučković, Digital Communications Manager, Forma Ideale; Darko Soković, Managing Partner, Strategy & Development, Propulsion; Bojana Savić, PR & Digital Manager, MPC Properties; Aleksandra Stevović, Media & Connections Planning Manager SEE and Baltics, Pepsico i Aleksandra Kosanović Strižak, direktorka marketinga i komunikacija, Erste Banka Srbija.

Dobitnici će nagrada biti uručena na festivalu KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija, koji se održava 1. i 2. novembra u Beogradu. 

Više informacija o takmičenju i festivalu možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

Od sada McCann i u Ljubljani

Agencija Ginger Hub Ljubljana dobila je lokalnu afilijaciju McCann za slovenačko tržište i od sada će poslovati pod brendom McCann Ljubljana. Nova agencija predstavlja sinergiju najbolje prakse svetske mreže McCann, lokalnog talenta i poslovaće uz snažnu podršku agencija u sastavu I&F Grupe.

McCann Ljubljanu vodiće Žiga Anžlovar. „Drago mi je što sam dobio priliku da vodim agenciju McCann u Ljubljani. Cilj nam je da na slovenačko tržište donesemo najbolje znanje u kreativnoj industriji kroz regionalnu podršku u sinergiji sa našim lokalnim talentom i stručnošću“, ističe Žiga Anžlovar, generalni direktor McCann Ljubljana i dodaje: „U McCann Ljubljana verujemo u partnerstva i saradnju koja donosi vrhunska rešenja. Svet se stalno kreće i zato McCann ne kreira samo kampanje, već platforme i ekosisteme koji se mogu menjati i transformisati tokom vremena. U našoj kancelariji upoznaćete entuzijastičan, posvećen, radoznao i pripremljen tim posvećen novim izazovnim projektima.”

McCann Worldgroup jedna je od najvećih svetskih agencijskih mreža, sa preko 20.000 zaposlenih u više od 100 zemalja. Agencije McCann kreirale su neke od najpoznatijih i najprepoznatljivijih kampanja koje su osvojile brojne prestižne nagrade.

Na TikTok-u će i u 2024. fokus biti na kreiranju atraktivnog sadržaja

0

U okviru ovogodišnjeg Mark Awards programa, agencija smartpoint adria održaće masterclass i radionicu pod nazivom “Formula za prvi milion organskih pregleda na TikTok-u” i već je jasno da je reč o temi koja se ne propušta.

Tim povodom, razgovarali smo sa Markom Anđelkovićem, Digital Team Leader-om, kako o važnosti ove platforme za podršku i razvoj brendova na današnjem tržištu, tako i o svemu što nas očekuje 23. oktobra od 11:30h.

Postoje brendovi koji se i dalje “opiru” TikTok-u – šta misliš da je razlog za to?

Glavni razlozi zašto se određeni brendovi još uvek nisu upustili u kreiranje sadržaja za TikTok najviše su još uvek popularna verovanja da njihova publika nije na ovoj mreži i da su na njoj samo najmlađi, kao i verovanje da određeni proizvodi ne mogu da se promovišu na TikTok-u.

Naravno, sigurno da nije svima ni tako lako da se organizaciono upuste u kreiranje novog kanala za svoj brend ali više su razlozi mitovi da su samo mladi na ovoj platformi, da je na TikTok-u samo zabavan sadržaj bez ikakve promocije proizvoda i verovanje da nije moguće svaki brend predstaviti i na pomalo zabavan način sa minimalnim ili bez ikakve komunikacije o proizvodu. Mi smo srušili te mitove u proteklih godinu dana.

Hajde da finalno zaključimo: zašto je poželjno priključiti se ovoj platformi koja je daleko više od društvene mreže?

Poželjno je priključiti se TikTok-u zato što je kratki video format postao najpopularniji na svim platformama i ta strategija je mnogo šira od samog TikTok-a. Video sadržaji koji se snimaju za TikTok ne samo da su upotrebljivi i primenjivi, već često i dobro ili čak bolje prolaze na nekim od ostalih društvenih mreža. U vremenu u kom tražimo rešenja za naša pitanja što brže i efikasnije i gde i u zabavi nemamo vremena za duge sadržaje, format kratkog video sadržaja je savršeno rešenje za potrebe publike, bilo da je reč o zabavi ili o edukaciji i informisanju.

TikTok za određeni deo populacije koji je u potrazi za “tips and tricks” ili “how to” sadržajima, predstavlja novi YouTube i mnogo šire od toga, novi pretraživač rešenja, dakle novi Google.

Ne treba nikako zaboraviti činjenicu da na većini tržišta Balkana (pogotovo na Ex-YU teritorijama) plaćeno oglašavanje za TikTok još uvek nije omogućeno i algoritam je još uvek naklonjen isključivo organskim tj. neplaćenim pregledima. Ovo je dokaz da još uvek sa dobrom strategijom i kreativnom idejom možete ostvariti milionske preglede bez ikakvog plaćenog oglašavanja.

U čemu se ogleda najveća prednost TikTok-a u odnosu na Instagram ili YouTube kada je reč o plasiranju video sadržaja? Šta on može da donese brendovima?

Neizostavna prednost je svakako ta da se na TikTok-u stiže do milionskih pregleda organski bez ulaganja sredstava u oglašavanje, dok je do skoro, za ostale platforme važilo uverenje da se viralnost dostiže samo uz finansijska ulaganja.

Dodatna prednost TikTok-a je zapravo to što je sadržaj sa ove platforme primenjiv i za Instagram i za YouTube pa i za ostale društvene mreže. Kreiranjem sadržaja inicijalno za TikTok, zapravo dobijate kreativu za sve platforme koja vremenom donosi rekordan broj video pregleda.

Koji koraci su ključni za ostvarivanje dobrih rezultata i postizanje viralnosti na for you page-u? Možemo li mi uopšte da “kontrolišemo” algoritam?

Kada je priprema samog videa u pitanju, on na početku mora da ima dovoljno jaku poruku da privuče gledaoce da ostanu što duže, zatim da publici reši dilemu ili ponudi rešenje zbog čega su ostali da gledaju video i na kraju da pozove sve gledaoce na određenu akciju. Ceo ovaj postupak ne treba da bude predugačak ali mora biti efikasan.

Ako pričamo o tipovima sadržaja, ljude delom privlači poistovećivanje sa sadržajem kao i prikaz rešenja za svakodnevne situacije u kojima se svi mi nalazimo, ali više o konkretnim koracima kao i konkretnoj strategiji za viralnost pričaćemo na Mark Awards, 23. oktobra od 11:30h.

Kakvo je tvoje predviđanje budućnosti TikTok-a? Da li možemo da očekujemo neke bitne promene u toku naredne godine, kako u pogledu sadržaja, tako i u pogledu oglašavanja?

U toku naredne godine će sigurno i dalje u fokusu biti kreativna ideja ispred plaćenog oglašavanja, zato što je za oglašavanje na našim tržištima još uvek rano. Sigurno je da će i u 2024. u prednosti biti dobre ideje za klipove, praćenje i “kačenje” na momentalne trendove i kreiranje sadržaja u kojima se ljudi poistovećuju i pozivaju na interakciju.

Kada budemo pričali o očekivanjima za 2025. dosta ćemo više informacija imati o mogućnostima za plaćeno oglašavanje na TikTok-u i tada će se verovatno menjati i pristup ali za sada i u narednoj godini, “content is the king” na TikTok-u.

Na kraju, zašto ne bi trebalo da propustimo smartpoint radionicu na Mark Awards-u?

Ne bi trebalo da propustite smartpoint radionicu zato što ćemo, potpuno transparentno, prikazati strategiju za viralnost kao i pojasniti koji su to tačno sadržaji najpopularniji, ali ćemo i predstaviti ostvarene rezultate u proteklih godinu dana koji opravdavaju celu strategiju.

Osim brojki i priče o strategiji, posetioce očekuje i zanimljiva radionica u kojoj mogu da se zabave ali i nauče dosta.

Mercator-S pokrenuo kampanju „Nema cenu“

U trgovini i životu sve ima svoju cenu. Samo zdravlje nema cenu. Zato je, u mesecu borbe protiv raka dojke, kompanija Mercator-S, u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije i Društvom Srbije za borbu protiv raka, predstavila projekat „Nema cenu“, koji skreće pažnju javnosti na prevenciju ove bolesti.

Ovaj projekat obuhvata 20 pažljivo odabranih IDEA, Roda i Mercator prodavnica, u kojima će se u posebno dizajniranim roze kutijama, kupcima ponuditi kupovina dve jabuke, koje nemaju cenu, ali mnogo vrede, a vrednosni iznos će odabrati sami kupci, od 3 ponuđene opcije.

Kao simboličnu podršku kampanji, prve jabuke kupile su prof. dr Danica Grujičić, ministarka zdravlja u Vladi Republike Srbije, dr sc. med. dr Jelena Bokun, predsednica Društva Srbije za borbu protiv raka, i Violeta Kovačević, generalna direktorka kompanije Mercator-S, u okviru koje posluju IDEA prodavnice, Roda marketi i Mercator hipermarketi.

Iako kampanja nosi naziv „Nema cenu“, ceo projekat je izuzetno važan za sve koji se bore sa ovom bolešću, jer će ceo prihod od prodaje jabuka biti doniran Društvu Srbije za borbu protiv raka.

„Ova kampanja je izuzetno lepo prezentovana i zaista se nadam da će biti uspešna. Društvo Srbije za borbu protiv raka osnovano je s početka 20. veka, pre gotovo 100 godina, kao četvrto društvo takve vrste u svetu. Mi nismo društvo zdravstvenih radnika i pacijenata, nego svih građana, i svaki građanin može da bude naš član”, rekla je dr sc. med. dr Jelena Bokun, predsednica Društva Srbije za borbu protiv raka, i dodala: „Želimo da modernizujemo način rada i finansiranja, i zato se zahvaljujemo Ministarstvu zdravlja i Merkatoru na ovoj kampanji, i pomoći da unapredimo naš rad i približimo se široj javnosti.”

Iako u trgovini sve ima svoju cenu, Mercator-S je prvi put pokrenuo kampanju koja “nema cenu”, ali ima veliku vrednost za sve kojima ovakav vid podrške znači.

„Mi godinama vodimo računa o zdravlju naših zaposlenih, i sada smo želeli da pokrenemo kampanju koja će i široj javnosti skrenuti pažnju na brigu o zdravlju. Pošto 65% naših zaposlenih čine žene, odlučili smo se da projekat ‘Nema cenu’ pokrenemo baš u oktobru, kada se obeležava mesec borbe protiv raka dojke. Celokupan prihod od prodaje jabuka, koje su simbol zdravlja, biće preusmeren na Društvo Srbije za borbu protiv raka“, rekla je Violeta Kovačević, generalna direktorka kompanije Mercator-S, i dodala: „Želela bih da, u ime svih mojih koleginica, a ima nas gotovo 6.000, izrazim veliku zahvalnost ministarki Danici Grujičić i doktorki Jeleni Bokun, što su svojim prisustvom i profesionalnim autoritetom, pomogle promociju jednog ovako divnog projekta.”