Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 297

Effie Worldwide pokreće nagradu za najefkasniju ideju na svetu

0

SVET – Effie Worldwide pokreće inauguralnu nagradu Global Best of the Best Effie Awards, koja slavi najefikasnije marketinške kampanje na svetu.

Kreativno mentorstvo

0

Godine 1941. švajcarski inženjer George de Mestral na izletu primetio je biljku koja se lepi za dlaku njegovog psa. Uvežbanim istraživačkim „nosom“ počeo je proučavati uočivši sićušne kuke kojima se lako zakači na različite površine. Radilo se, naravno, o čičku koji ga je inspirisao da proizvede čičak-traku, često tretiranu kao slučajan izum.

Nije vreme za umiranje

0

SVET – Kompanija HMD Global, dom Nokia telefona, najavila je zvanično partnerstvo sa 25. filmom o Džejmsu Bondu, pod nazivom Nije vreme za umiranje. Video reklama, u kojoj glumica Lašana Linč (Lashana Lynch) tumači ulogu agentkinje Nomi, inspirisana je filmom i režirala ju je Ama Asante (Amma Asante [Pulse Films]), dobitnica BAFTA nagrade. Reklama je deo najveće globalne marketinške kampanje kompanije HMD Global ikada i prikazuje Nokia telefone kao „Jedini gedžet koji vam je potreban”.

Brzina nije samo broj, već simbol ličnog napretka

0

SVET – Šta za današnje trkače predstavlja brzina? Zašto trče? Kako bi našao odgovore na ova pitanja, poznati brend adidas pozvao je trkače širom sveta da postanu zvezde kampanje Faster Than___ i podele priče o ličnom napretku, kako bi inspirisali druge.

Brendovi i slengovi – How do you do, fellow kids?

0

Bio sam i ja mlad, nije to bilo baš tako davno, baki sine. A i dalje sam mlad duhom. Ne možeš baš da tek tako da zaboraviš kakav si bio kad si bio klinja, tebreks. Gluvario sam i ja po kraju, startovali su i nas cajkani bez razloga. Klinjama samo treba da pokažeš da nisi neki smarač i da ih kontaš, kapiš? Da umeš da se ponašaš laganeze.

Godina prođe, PR nikada

0

Ako su vam okolnosti dodelile da radite sa samo jednim klijentom, koji je pritom vrlo zahtevan, loše se izražava, često menja mišljenje, a još češće mišljenje ni nema, vrlo verovatno je u pitanju jedna od dve situacije – ili baš niste imali sreće u agencijskoj podeli, ili ste na porodiljskom odsustvu. Moj „zahtevni klijent“ me je na godinu dana udaljio od agencijskih dešavanja i suživota sa kolegama, ali me je naučio mnogo toga o odnosima sa javnošću, zbog čega mi danas, po povratku sa odsustva, taj čuveni client relations deluje nemerljivo lakše nego ranije.

  1. Ako je content kralj, neverbalna komunikacija je bog – iako sam verovala da sam master čitanja pogleda i pokreta ruku ispod stola, jedan „klijent“ koji o verbalnoj komunikaciji ništa ne zna, naučio me je da se svaki pokret računa, svako kme ima svoje značenje, a skretanje pogleda jednako je raskidu ugovora
  2. I loš brif je brif – tek kada ste suočeni sa potpunim odsustvom brifa, počnete da cenite onih par rečenica koje vam je klijent napisao u žurbi, najčešće u poruci
  3. 24/7 ne znači to što i piše – Za razliku od ovog jednog „klijenta“ koga imate 24h dnevno, čak i u najvećoj krizi, ni jedan agencijski klijent neće tražiti vašu pažnju svaki dan, ceo dan, tokom celog trajanja ugovora
  4. Feedback – ona najgora opcija, kada feedback potpuno izostane, bolja je od opcije prečestog negativnog feedback-a ili još gore, nizanja novih zahteva, bez osvratanja na prethodno završene zadatke
  5. Rok „do kraja dana“ je sasvim ok – i daje vam baš puno prostora da se razmašete, za razliku od roka „odmah, sada ili malo pre“

I kad to zvono za kraj odsustva odzvoni, po povratku na posao najčešće će vas dočekati okolnosti koje su se promenile do neprepoznavanja, a koje ćete vi, zahvaljujući prethodnom drilu, veoma lako prihvatiti.

  1. Za godinu dana u agencijskom životu, neminovno je da su se promenili ljudi – klijenti i saradnici. Zahvaljujući novostečenom zen pristupu životu i želji da razmenite smislenu rečenicu sa odraslim bićem, svi će vam biti beskrajno zanimljivi i inspirativni
  2. Nove usluge – Iako se PR već godinama menja i gubi obrise koje je imao pre 10+ godina, posle duže pauze, sigurno će vas iznenaditi količina vizuelnog u vašem zanimanju, broj native tekstova naspram broja intervjua i saopštenja, kao i priprema događaja koji se ravnaju sa lansiranjem u svemir (ne šalim se)
  3. Nove teme – kada sam odlazila na odsustvo, o 4. industrijskoj revoluciji pričali su genijalci na Davosu, danas smo svi eksperti za integraciju ljudi i mašina. Digitalizacija je passe, za neobaveštene.
  4. TikTok to me – tamo su klinci, razumem, ali izgleda i mi ozbiljni ljudi. Iako je mojoj generaciji intuitivniji FB i vizuelno najprijemčiviji Pinterest, sumnjam da ćemo se tamo zadržavati dugo – uostalom, najbolje savete kao nova mama dobili ste na Instagramu, pa ćete samo nastaviti da tamo boravite – poslom.
  5. I kad smo kod Instagrama – influenseri – kategorija koja je od jednog kanala postala institucija, a od budžetske mrvice značajna porcija, postaju kontakti koje dodajete u favorites, a prepiske u DM smatrate službenim dopisom.

Šalu na stranu, kao i u mnogim drugim oblastima života, deca vam daju duboke i neprocenjive uvide, koje – ako ste iole skloni generalizaciji – možete primeniti kad god su vam potrebni. Godina je dug period, za to vreme se cela jedna strategija spremi i sprovede, a ova strategija biće jedna od retkih koju ćete sprovesti od korice do korice. Na kraju dana, nakon svih razlika u radu sa samo jednim ili velikim brojem klijenata, satisfakcija nakon dobro obavljenog posla jednako se ceni. Još kad je začinjena osmehom od uva do uva, lako se podsetite zašto ste od početka i ušli u tu igru.

Autor teksta: Ivana Pavlović, Account Director (Represent Communications)

Marko Kolbl – oglašivačka ličnost godine u Sloveniji

0

REGION – Oglašivačka ličnost godišnja je nagrada koju dodeljuje Slovenska oglašivačka komore za izuzetno postignuće u oblasti oglašavanja u protekloj godini ili za kontinuirani doprinos razvoju slovenske oglašivačke struke u dužem vremenskom periodu.

Mobilna transformacija

0

Mobilni telefoni su odavno postali neizbežni deo svakodnevnog života. Koristimo ih za organizaciju, zabavu, povezivanje sa prijateljima i porodicom. Navikli smo da ih koristimo kako bismo sebi olakšali život i završili sve obaveze u pokretu, pa tako imamo aplikacije preko kojih poručujemo hranu, organizujemo putovanja, kupujemo (namirnice, garderobu, automobile…), gledamo omiljene serije… U tom procesu olakšanja naših života, mobilni telefoni su transformisali skoro svaki deo industrije i postali glavni faktor za osvajanje mušterija i korisnika.

Oblasti koje su u najvećoj meri fokus prebacile ka mobilnim telefonima su gejming industrija, bankarstvo, maloprodaja, video sadržaj, komunikacija (porast postojećih i pojavljivanje novih društvenih mreža i aplikacija za komunikaciju).

Tokom prošle godine, na svetskom nivou, na igrice za mobilne telefone potrošeno je 86 milijardi dolara, što je 25% više nego što je potrošeno u svim ostalim segmentima gejminga zajedno (desktop, laptop, konzole…). Predviđa se da će u 2020. godini ova cifra biti veća od 100 milijardi dolara.

Baza korisnika mobilnog bankarstva iz godine u godinu raste za 20%. Glavni razlozi su lak pristup i jednostavnost korišćenja. Zanimljivo je da globalno gledano zvanične aplikacije banaka nisu toliko popularne koliko aplikacije “fintech” kompanija, koje godišnje po korisniku beleže 52 korišćenja više, što predstavlja milione potencijalnih transakcija.
Tokom 2019. godine na svetskom nivou preuzeto je više od 5.4 milijarde aplikacija za shopping. Osim direktne kupovine kroz aplikaciju, veliki broj korisnika koristi mobilni za istraživanje i upoređivanje proizvoda, a zatim samu kupovinu izvrši u radnji. Istraživanje je pokazalo jaku vezu između vremena provedenog u aplikaciji i porasta ukupne prodaje (online i u radnji). Zato ne čudi da veliki broj kompanija sve više ulaže u svoje aplikacije i načine da ih personalizuje i što više približi korisnicima.
Broj aplikacija i platformi za gledanje i plasiranje video sadržaja je u konstantnom porastu i potreba za klasičnom televizijom se sve više gubi. Postojećim velikim streaming platformama Netflix, Amazon Prime Video, HBO GO i HBO NOW, prošle godine pridružile su se Disney+ i AppleTV+, a predviđeno je da im se tokom 2020. godine pridruže i HBO Max i Peacock.

Čak 50% vremena koje ljudi provode koristeći mobilne telefone odvojeno je za aplikacije za društvene mreže i komunikaciju, kao što su Facebook, Instagram, WhatsApp, Viber i ostale. Poslednji svetski hit, aplikacija TikTok pokazala je da ima prostora za inovacije i nove igrače na tržištu. Tokom 2019. godine postojeći i novi korisnici proveli su 210% više vremena u ovoj aplikaciji nego prethodne godine. Zanimljivo je da najveću popularnost TikTok ima u Kini i Indiji, mada raste i baza korisnika iz ostatka sveta.

MediGroup osvojio nagradu za kampanju „U dobrim rukama“

0

Privatni zdravstveni sistem MediGroup dobitnik je nagrade Eskulap za marketinšku kampanju „U dobrim rukama“ koja je posvećena važnosti prevencije. Reč je o nagradi koju je dodelila Asocijacija privatnih zdravstvenih ustanova i privatnih praksi Srbije i to u kategoriji „Izuzetan doprinos i društveno angažovanje u promociji i zaštiti javnog zdravlja“.

Treba li brend da bude životni tutor?

0

Treba li brend da bude životni tutor? Nepregledan je niz kampanja u kojima se brendovi ponašaju kao moralne vertikale.