Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 28

Da li odnosi sa medijima imaju sve manje udela u PR-u?

Da bi savremena kompanija uspešno poslovala, i u sklopu toga izgrađivala svoj prepoznatljiv imidž, ona mora u svom poslovanju da, sa jedne strane, vodi računa o svojim interesima, a sa druge strane o interesima i potrebama medija.

Zato odnosi s medijima, kao deo odnosa s javnošću, predstavljaju jedan vrlo složeni skup aktivnosti koje se preduzimaju u kompaniji radi uspostavljanja i održavanja uzajamno korisnih veza i odnosa između kompanije i medija. Кoliko neka kompanija ulaže u odnose s medijima, toliko od njih i dobija, jer je za izgradnju dobrih odnosa neophodno posvetiti punu pažnju kako samoj strukturi procesa komuniciranja s medijima, tako i kvalitetu i verodostojnosti informacija.

U interesu kompanije, novinara i medija, je bliska i jasna međusobna komunikacija i saradnja, kako bi se na bazi objektivnog informisanja i izveštavanja, izgradilo obostrano poverenje i razumevanje. Ovo je dugotrajan i složen proces koji zahteva punu posvećenost, pre svega stručnjaka iz kompanija koji se bave odnosima sa medijima.

U prethodnom periodu imali smo prilike da pročitamo rezultate mnogih istraživanja koja pokazuju da odnosi sa medijima više nisu jedna od najvažnijih delatnosti sektora odnosa s javnošću. Perspektiva izgradnje odnosa sa medijima je dinamična i podložna promenama, s obzirom na brzi razvoj digitalnih tehnologija i promene u medijskom pejzažu, ali i smene generacija.

Ono što se ipak čini da je konstanta jeste da se PR stručnjaci ipak najviše referišu na tradicionalne medije i održavanje bliskih odnosa sa njima. Postoji nekoliko ključnih faktora koji mogu uticati na perspektivu izgradnje odnosa sa medijima u narednom periodu:

1. Digitalna transformacija: Digitalne tehnologije i društvene mreže nastavljaju da transformišu medijski pejzaž. Kompanije se moraju prilagođavati ovim promenama i integrisati digitalne kanale u svoje strategije odnosa sa medijima. Digitalna tehnologija omogućava ulazak u virtuelni svet gde postoji mnoštvo različitih poruka.

Kreiranje interesantne poruke koja doprinosi poboljšanju imidža i identiteta, ali i ostvaruje ciljeve odnosa s javnošću sada zahteva i digitalnu pismenost, uz novu vrstu kreativnosti. Interakcija, komunikacija sa klijentima, obraćanje različitim javnostima, uključivanje velikog broja medija, postali su uobičajeni ciljevi modernih odnosa s javnošću. To uključuje aktivno korišćenje društvenih mreža, praćenje i analizu digitalnih metrika, kao i prilagođavanje komunikacijskih taktika za digitalnu publiku. Takođe, ovo je još jedan od kanala plasiranja različitih poruka koje kompanija želi da saopšti.

2. Transparentnost i odgovornost: Izgradnja odnosa sa medijima zasnovana na transparentnosti, integritetu i odgovornosti može pomoći kompanijama da izgrade poverenje kod publike i novinara.

3. Novi modeli saradnje: Tradicionalni modeli saradnje između kompanija i medija mogu se menjati. Kompanije sve više koriste sopstvene kanale komunikacije, poput blogova, web stranica i društvenih mreža, kako bi direktno komunicirale sa publikom. Ovo može uticati na dinamiku odnosa sa medijima, ali istovremeno otvara mogućnosti za saradnju na novim projektima, istraživanjima ili sadržajima. Poslednjih godina imamo prilike da pratimo i veliki broj konferencija u organizaciji medija i kompanija na kojima se međusobno razmenjuju iskustva i informacije u cilju bolje informisanosti.

4. Uticaj influensera: Uz rast influencer marketinga, influenseri na društvenim mrežama postaju sve važniji kanal za komunikaciju sa publikom. Kompanije se sve češće uspostavljaju odnose sa influenserima kako bi plasirale svoje poruke i proizvode, posebno među mlađom publikom. Ovo zahteva prilagođavanje strategija odnosa sa medijima i uključivanje influensera u komunikacijske planove.

5. Potreba za kvalitetnim sadržajem: U eri informacija i digitalnih medija, kvalitetan sadržaj postaje ključan za privlačenje pažnje publike. Kompanije koje mogu da pruže relevantan, informativan i zanimljiv sadržaj imaju veće šanse da privuku medijsku pažnju i izgrade odnose sa medijima. Ovo može uključivati kreiranje originalnih priča, istraživanja, infografika ili video sadržaja. Dodatno, sve veći broj kompanija na svojim web stranicama ima posebno odvojenu sekciju za novinare, gde im je uvek dostupan ažuriran materijal za korišćenje za sve aktuelne teme.

Ukratko, perspektiva izgradnje odnosa sa medijima u našoj zemlji podložna je promenama usled digitalne transformacije, potrebe za transparentnošću i odgovornošću, novih modela saradnje, uticaja influensera i potrebe za kvalitetnim sadržajem. Kompanije koje prate ove trendove i prilagođavaju svoje strategije odnosa sa medijima mogu ostvariti uspešnu komunikaciju sa javnošću i ostvariti svoje ciljeve, naravno uz kontinuirano održavanje tradicionalnih bliskih odnosa sa medijima.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Željka Ćirić Jakovljević, Direktor za komunikacije, UniCredit Bank Srbija

Spoj ljudske kreativnosti i mašinske efikasnosti

Tehnologija se menja svakodnevno. AI je postao centralni deo te promene. U svakom uglu industrije, naročito u marketingu, AI ostavlja trag. Dok neki tvrde “AI će preuzeti sve”, stvarnost je drugačija. Da, AI ubrzava i automatizuje, ali je samo alat u našim rukama. Pomislimo na ljudsku intuiciju, kreativnost, empatiju – sve to je nezamenjivo. Bez obzira na sve inovacije, ljudski dodir i razumevanje ostaju esencijalni.

Pogledajmo marketing kao primer. Tu AI alati kao ChatGPT dolaze do izražaja. Unosimo kriterijume i dobijamo reklamne ideje u sekundi. Ali, to ne znači da je ljudska kreativnost zastarela. Naprotiv. AI nam pomaže da oslobodimo više vremena za strategiju, brainstorming i inovacije. Testiramo različite pristupe, brže donosimo odluke, ispravljamo greške. U kombinaciji sa ljudskim dodirom, AI postaje ne samo koristan, već i revolucionaran za industriju.

U nastavku, demonstriraćemo moć ChatGPT-a u praksi – kako ovaj AI alat može brzo i efikasno da generiše predloge TVC-a na osnovu zadatih kriterijuma.

Creating Effective Ad Copy ChatGPT Promt:

Can you provide examples of effective ad copy based on the below criteria?

Product: Zdravoljub Cream by Imlek
Zdravoljub Cream is a delightful dessert product by the company Imlek. Primarily aimed at children, it’s a treat that many adults cherish too. This dessert comprises multiple layers:
• Chocolate Cream Layer: A rich, smooth chocolate cream delivering an intense chocolate flavor.
• Milky Cream Layer: A creamy, velvety milk layer that complements the chocolate perfectly.

Packaged in convenient small cups, it’s perfect for snacking on the go, as a school lunch treat, or an after-dinner dessert. The combination of milk and chocolate makes Zdravoljub kids cream a creamy dream for those who crave a sweet delight.

Language: Serbian
Duration: 30 seconds
Value: Care & nurture with joy
Personality: Fun and caring
Insight: I want to be sure that my child will grow healthy, and that for him/her discovering life will be full of pleasure, happiness and fun.
Reasons to believe:
Enriched with calcium and vitamin D, rich in proteins from milk Imlek’s dairy expertise.
Emotional benefit: I am a good mother – I know that my child will grow healthy and happy.
Rational benefit: I offer to my child the healthiest nutriments it needs, and at the same time the best taste and fun that he/she enjoys.
Frame of reference: Kids dairy products (flavoured milk, fruit yoghurts, duo creams).
Target: Mothers of kids 2-6 years, open minded and deeply engaged in caring for their child’s health.
Slogan: Grow happily, eat deliciously! Zdravoljub krem

Za Marketing mreža magazin teksta napisao:
Jovan Bugarčić, Marketing Director, Imlek

foto by Vladimir Milivojević Boogie

Oni žele sve posebno, jer su oni jednostavno posebni

Generacija baby boomera bila je poznata kao “me” generacija, a njihova deca, milenijalsi, poznati su kao “me, me, me” generacija. Milenijalsi za sebe smatraju da su iznad proseka u svakom pogledu, od svojih liderskih veština preko akademskih dostignuća, do želje da uspeju.

Generalno, milenijalsi su jednostavno narcisoidniji od prethodnih generacija, jer korišćenje društvenih medija može navesti ljude da gledaju na sebe pozitivnije. A znamo koliko milenijalsi vole društvene medije.

Oni komuniciraju ceo dan, ali skoro upotpunosti preko ekrana. Sedamdeset odsto njih svakih sat vremena proverava svoje telefone i u stalnoj su potrazi za dozom dopamina koja dolazi nakon što se nekome dopao njihov status ili slika! Tako da na pitanje da li je „me, me, me“ kupac budućnosti, odgovor je – on je kupac budućnosti i kupac sadašnjosti.

Milenijalsi svake zemlje su različiti, ali zbog globalizacije, društvenih medija, izvoza zapadne kulture i brzine promena, milenijalsi širom sveta sličniji su jedni drugima nego starijim generacijama unutar svojih nacija. Čak i kod nas gde je porodična povezanost veća nego u drugim, zapadnijim delovima Evrope, internet, urbanizacija i politika stvorili su generaciju preterano samouverenu i okrenutu sebi.

I ovo nisu samo problemi bogate dece. Siromašni milenijalsi imaju još veće stope narcizma, materijalizma i zavisnosti od tehnologije u svojim „fantastičnim“ životima.

Pored toga, generacija koja je odrasla gledajući rijaliti programe, optrećena je poznatima, estradom i brendovima. Oni veruju suštinski njima nepoznatim ljudima, koji su im, međutim, poznati sa društvenih mreža. I to sada već nisu više samo milenijalsi, to su i generacija Z i generacija Alpha.

Mi smo u DIS-u proteklih godinu dana, u saradnji sa npr. dečijom YouTube zvezdom Dex Rockom, kreirali proizvode, čokolade i kroasane, čije estimirane količine prosto nisu mogle da zadovolje potrebe i to niko nije mogao da predvidi.

Takođe, kod nas se u marektima pojavio prvi put na tržištu poznati snack Cheetos, za koji su svi klinci i milenijalsi znali u Srbiji, iako se nikada pre toga nije reklamirao i nikada ga kod nas nije bilo. Cheetos je razgrabljen u roku od nedelju dana.

Na vreme smo prepoznali da, ono što oni žele, više nije nešto što svako može da ima, oni žele „posebne proizvode“, oni žele „posebnu komunikaciju“, oni žele sve posebno, jer su oni jednostavno posebni.

Da ne zvučim suviše osuđujuće prema ovoj mlađoj generaciji, oni su međusobno mnogo više povezani nego bilo koja generacija pre njih, oni su hipersvesni globalnih događaja i okrenuti su dobrobiti društva kao celine, i to ih naročito izdvaja.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Olivera Papestijević, Marketing Director, DIS

Užitak koji ne treba čekati

REGION – Kraš je nedavno predstavio redizajniranu Bajaderu, koju prati nova kreativna kampanja.

„Bajadera je brend koji simbolizuje sam Kraš. Imajući na umu njenu prepoznatljivost i reputaciju među potrošačima, redizajnu i kampanji pristupili smo sa posebnom pažnjom. Zadržavajući kvalitet ukusa, Bajaderu približavamo i novim generacijama, sa željom da i oni otkriju koliko je dobra. Poruka kampanje je ono što Bajadera zaista jeste – užitak koji ne treba čekati“, rekao je Nikša Farac, direktor marketinga Kraša.

Redizajn i kampanja napravljeni su u susret 70. rođendana Bajadere koji se obeležava sledeće godine. Odvažne promene u dizajnu ambalaže, koje idu ukorak sa savremenim estetskim normama, potpisuje agencija Bruketa&Žinić&Grey.

Kreativni koncept kampanje potpisuje Saatchi & Saatchi, dok je za njegovo sprovođenje zadužena agencija Šanavala Concept Store. Za novu kampanju napravljen je i televizijski spot u realizaciji Val produkcije.

Publicis Groupe Croatia ekskluzivni GWI partner za Adriatic region

REGION – Publicis Groupe Croatia objavio je ulazak u eksluzivno partnerstvo sa Global Web Index (GWI), globalnim liderom u pružanju uvida u ponašanje potrošača.

Kako je na LinkedIn-u objavila Aleksandra Dilevska, CEO Publicis Grouo za Severnu Makedoniju i Hrvatsku, Publicis ima ekskluzivan pristup podacima o Hrvatskoj dostupnim u GWI-u tokom prvog talasa nakon njegovog lansiranja, zahvaljujući sponzorstvu Publicisa i ekskluzivnosti koja traje od izlaska u Q3 2023, sredinom novembra, do Q4 2023 odnosno sredinom februara 2024. To znači da GWI ne može pružiti pristup podacima o lokalnom tržištu Hrvatske ni jednoj nezavisnoj ili mrežnoj agenciji do sredine februara sledeće godine.

Kako navodi, partnerstvom Publicis Groupe Croatia i GWI-a, postavljen je temelj za novo razdoblje strateške izvrsnosti i inovacija u hrvatskom marketingu.

Više informacija pročitajte ovde.

Dodeljene SoMo Borac 2023 nagrade!

REGION – Održana je jedanaesta dodela nagrada SoMo Borac powered by Httpool koja je organizovana u partnerstvu sa Hrvatskom udrugom digitalnih izdavača (HUDI), a koja nagrađuje najbolje digitalne radove u regiji.

Dobitnici ovogodišnjeg Somo Borca su:

MEDIA STREAM:
1. DIGITAL PRODUCT OF THE YEAR
Večernji list: ‘Novi vecernji.hr – redizajn portala’ – glavni dobitnik
CTRL+ALT+DEL Media Inc.: ‘ITLogs.com’
RTL Hrvatska: ‘VOYO – Nova streaming platforma’

2. BEST STORYTELLING
Telegram Media Grupa i Udruga ‘Životna linija’: ‘Depra’ – glavni dobitnik
NewsBar i Addiko Bank Hrvatska: ‘Meštar’
Hanza media, Jutarnji List: ‘Velika škrtica’

3. DIGITAL DESIGN OF THE YEAR
AFTER5: ‘Dizajn portala After5.hr’ – glavni dobitnik
CTRL+ALT+DEL Media Inc.: ‘ITLogs.com’
Tportal: ‘Tportal redesign’

4. SOMO NATIVE
Index.hr i Prvo plinarsko društvo – PPD: ‘Ne zaboravi na domove’ – glavni dobitnik
NewsBar i Addiko Bank Hrvatska: ‘Meštar’
Telegram Media Grupa i Hrvatski Telekom: ‘Svijet istih mogucnosti’

ADVERTISING STREAM:

1. SOMO SOCIAL
Imago Ogilvy i Pipi Pipi Beverages: ‘#bolimepipi uvik i zauvik’ – glavni dobitnik
DROM agency i Atlantic Grupa: ‘Cockta: Always on communication on Instagram’
Degordian i Jamnica plus: ‘Senzacija na društvenim mrežama’ (Sensation)

2. SOMO CONTENT
Imago Ogilvy i Studenac: ‘EVERYBODY GUC GUC’ (Studena) – glavni dobitnik
CTA komunikacije i Cistoca Split: ‘Odvoji, lako je’
ViaMedia i Bingo Group: ‘U Bingu sam’

3. TIK TOK
Agencija 101 i Ministry of Agriculture, Forestry and Food, Slovenia: ‘Lepo je biti kmet’ – glavni dobitnik
404 i Croatia osiguranje: ‘Pavle Pauq TikTok profil’
CVOKE i Kaufland Hrvatska: ‘Kaufland TikTok’

4. DIGITALNA AKTIVACIJA
ViaMedia i Bingo Group: ‘U Bingu sam’ (Bingo) – glavni dobitnik
Ovation BBDO i Atlantic Grupa: ‘PrihvatamKolacice.rs’ (Najlepše želje)
Agencija 101 i Podravka: ‘AI.VAR’ (AJVAR)

5. DIGITALNI MIX
ViaMedia i Bingo Group: ‘U Bingu sam’ – glavni dobitnik
Imago Ogilvy i Studenac: ‘EVERYBODY GUC GUC’ (Studena)
Imago Ogilvy i RBA – Raiffeisenbank Hrvatska: ‘Financijska pocetnica: Oni od place do place’

6. SOMO TECH
Futura DDB i Skateistan: ‘#Playforskateistan’ – glavni dobitnik
Luna\TBWA i Atlantic Grupa: ‘Argeta Junior’s Storyteller’
Bruketa&Žinic&Grey i Croatia osiguranje: ‘LAQO Insurance Museum’

7. SOMO WEB
EuroART93 i AutoZubak: ‘AutoZubak – Webstranica’ – glavni dobitnik
Renderspace i Telekom Slovenije: ‘telekom.si Website Renovation’
Renderspace i Lisca: ‘Lisca – online store renovation’

8. SOMORITANAC
Jazavac i Utorak d.o.o. Beograd i Hemofarm fondacija: ‘Najvažniji poziv u životu’ – glavni dobitnik
Futura DDB i Skateistan: ‘#Playforskateistan’
Imago Ogilvy i RBA – Raiffeisenbank Hrvatska: ‘Kampanja financijskog opismenjavanja’

9. SOMO GROWTH
ViaMedia i Bingo Group: ‘U Bingu sam’ – glavni dobitnik
Imago Ogilvy i Studenac: ‘EVERYBODY GUC GUC’ (Studena)
Ovation BBDO i Marbo Produkt: ‘Doritos Vrh trougao’ (Doritos)

10. SOMO GLOBAL
SeekandHit i Valamar: ‘Valamar ongoing campaigns’ – glavni dobitnik
Futura DDB i Skateistan: ‘#Playforskateistan’
Infobip/ShiftMag: ‘Infobip Dev Content’

11. DIGITAL OOH
Go2Digital, Ernst & Young Savjetovanje i HZTM – Hrvatski zavod za transfuzijsku medicinu: ‘Krv = Život’ – glavni dobitnik
AV studio i SPAR: ‘LISTEN TO YOUR STYLE’
Minus Minus Agency i Erste Bank: ‘Kad štedimo prirodne resurse, štedimo i novac’

Uz ukupno 15 kategorija SoMo Borac nagrada, dodeljena je i Special Mention by Httpool nagrada koju je osvojio SeekandHit i Valamar: ‘Valamar ongoing campaigns’.

Amat Victoria Curam: Ključ uspeha za Black Friday kampanje u Srbiji

Voleo bih da zapravo znam latinski, ali moram priznati da sam frazu „Amat Victoria Curam“ prvi put čuo u filmu „Mechanic“ sa Jasonom Stathamom! U svakom slučaju, savršeno se uklapa u kontekst pripreme za Black Friday. Ovaj latinski izraz se prevodi kao „Pobeda voli pripremu“.

Analiza tržišta i pozicioniranje

Da bi bila uspešna, svaka Black Friday kampanja mora početi temeljnom analizom. Postavite sebi sledeća pitanja kako biste razumeli svoj položaj na tržištu:

  • Koliko smo kao prodavnica poznati tržištu?
  • Imaju li potrošači poverenja u naš sajt?
  • Koliko su naši proizvodi interesantni potencijalnim kupcima?
  • Da li postoji konkurencija i koliko su realno jači od nas?
  • Koliko smo fleksibilni u prilagođavanju ponudi konkurencije?
  • Gde je naša ciljna publika najaktivnija?

SEO optimizacija za Black Friday

Uzimajući u obzir važnost online prisustva, važno je da vaša kampanja bude optimizovana za pretraživače. Koristite ključne reči kao što su „Black Friday Srbija“, „popusti“ i „online prodaja“ kako bi vaša kampanja bila vidljiva ciljnoj publici koja traži ove termine.

Strategija digitalnog marketinga

Pretpostavimo da:

  • Imate dobre odgovore na gore navedena pitanja.
  • Tehnički ste spremni za praćenje rezultata kampanje.
  • Svesni ste konkurencije i spremni ste za investiranje u oglašavanje.

Vaša strategija treba da obuhvata:

  • Dinamički remarketing: Ovo je ključni element vaše strategije. Pravilno postavljen data feed na Facebook Ads-u omogućava vam da se automatski prilagođavate potrebama i interesima kupaca.
  • Akvizicija korisnika preko društvenih mreža: Fokusirajte se na društvene mreže. YouTube koristite samo ako imate značajan budžet.
  • Google Search kampanje: Ove kampanje treba da prate strukturu vašeg sajta i održavaju visok Ad Rank.
  • Budžetiranje: Budite fleksibilni u raspodeli budžeta među kampanjama.

Analiza efikasnosti i prilagođavanje

Ne procenjujte efikasnost platforme pojedinačno. Razmislite o različitim kupovnim putanjama vaših kupaca. Neko će možda odmah kupiti nakon što vidi vašu reklamu na društvenim mrežama, dok će drugi možda prvo pretraživati Google. Pratite učestalost (Frequency) i budite spremni da se prilagodite.

Poziv na akciju

Ako ste inspirisani ovim savetima i želite profesionalnu pomoć u realizaciji vaših marketinških ciljeva, ne čekajte više. Kontaktirajte agenciju smartpoint adria. Naš tim stručnjaka za digitalni marketing je spreman da vam pomogne u svakom aspektu vaše kampanje, od SEO optimizacije do dinamičkog remarketinga i analize efikasnosti. Tu smo kako bismo zajedno kreirali strategiju koja će vašem poslovanju doneti merljive rezultate. Smartpoint adria je vaš partner za uspeh u digitalnom svetu!

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Stefan Arsić, Digital E-commerce Team Coordinator, smartpoint adria

Sve ima bolji ukus sa Vegetom

REGION – Vegeta je neizostavan dodatak jelima svake kuhinje i uz nju su odrasle i dalje odrastaju generacije potrošača na ovim prostorima.

Kroz novu kampanju, Vegeta je pokazala kako je moderan brend koji je uz svoje potrošače, gde god oni bili, i koji ih prati u kulinarskim avanturama, kakve god one bile. Sve ima bolji ukus sa Vegetom, ključna je poruka kampanje koju potpisuje agencija Bruketa&Žinić&Grey.

 

Aplauz za šampione roditeljstva

Koliko puta ste se koristili raznim trikovima ne bi li vaše dete pojelo brokoli ili šargarepu iz tanjira? Koliko puta vas je izdalo strpljenje, ali ste bili uporni, jer znate da je to dobro za vaše dete?

Kompanija Nestle Srbija zna koliko je teško istrajati i pružiti deci temelj za pravilan rast i razvoj. I zato u novoj kampanji poručuju – „aplauz za sve vas šampione roditeljstva, jer ne gubite veru i strpljenje, iznova ste kreativni i verujete u uravnotežene obroke kao i mi. Vi ste bili naša inspiracija za kreiranje knjige recepata ZdravoKlopajmo kuvar za sva čula u kojoj je svaki nutritivno bogat obrok predstavljen kao pravo umetničko delo na tanjiru.“

Marketing u službi izbora – šta pobeđuje?

U današnjem modernom društvu, gde smo neprestano izloženi obilju reklamnih poruka, marketinški stručnjaci se suočavaju sa izazovom pronalaženja najboljeg načina za privlačenje i zadržavanje pažnje potrošača. Pitanje koje se postavlja jeste da li je ključ uspeha u marketingu – kreativnost, komunikacija koja budi emocije ili interakcija sa potrošačima?

U periodu konstantnih promena i neophodnosti brzog prilagođavanja, čini se da je sve više brendova koji su odlučni da kreativnosti daju veću šansu, koji su spremni da realizuju “out of the box” ideje, da koriste drugačiji marketing sadržaj i prihvate rizik po cenu izdvajanja u moru sličnih brendova. Kreativnost daje tu neverovatnu moć brendu da privuče našu pažnju, da nas zaintrigira i podstakne na dublje razmišljanje.

Sa druge strane, kampanje koje bude emocije mogu imati značajan uticaj na brendove i njihove pozicije na tržištu. Kada potrošači osećaju da brend razume njihove vrednosti, povezuju se sa tim brendom na dubljem nivou, što može pomoći u povećanju svesti o brendu, izboru baš tog brenda na mestu prodaje, kao i građenju lojalnosti.

Takođe, komunikacija koja podstiče emociju češće će biti deljena na društvenim mrežama, što će rezultirati povećanjem vrednosti zarađenih medijskih objava (earned media).

Važan aspekt u celom nastojanju da se zadobije poverenje jeste prisustvo na mestima na kojima su potrošači i interakcija sa njima. Digitalni mediji umnogome olakšavaju interakciju i komunikaciju sa današnjim potrošačima. Putem brojnih kanala možemo da im se predstavimo, pružimo odgovor ili objašnjenje i kreiramo tu dodatnu vrednost.

Iako ulaganja u digital i e-commerce rastu iz godine u godinu, za brendove u oblasti robe široke potrošnje prisustvo i dobro pozicioniranje na mestu prodaje zadržavaju najviši prioritet. I dok nas je pandemija korona virusa u najvećoj mogućoj meri usmerila ka digitalnim tehnolgijama i digitalnoj sferi marketinga, protekla i ova godina svedoče o vraćanju na neophodnost direktnog, fizičkog iskustva i kontakta sa brendom.

Da bismo kontinuirano zadržavali epitet voljenog brenda kome se potrošači vraćaju, nije pitanje za šta ćemo se opredeliti – za kreativnost, emociju ili interakciju, već da li smo i koliko spremni da pomeramo granice u kreativnosti i originalnosti, želimo li da priču našeg brenda ispričamo kroz čistu emociju, koliko smo spremni da ulažemo u kvalitetnu interakciju i osluškujemo naše potrošače.

I baš kao što i naša kampanja za omiljeni Milka ukus kaže – uvek postoje neki ukusi, a ja ću dodati i neki brendovi, koje za nijansu više volimo i koji su nam za nijansu draži. A često je upravo i sama strategija tih brendova zasnovana na sinergiji ova tri elemenata, pravilno doziranih i odmerenih da jedan drugog ne isključuju nego, naprotiv, osnažuju i iznova inspirišu.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Kristina Dimitrijević, Marketing Manager za Adria regiju i Bugarsku, Mondelēz International