Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 28

Dodeljene nagrade KAKTUS 2023 najuspešnijim projektima, timovima i pojedincima!

Marketing mreža nagradila je sinoć organizacije, kompanije, institucije i agencije za najkvalitetnije i najprofesionalnije pojedinačne i integrisane kampanje na 9. festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija. Za nagrade ove godine konkurisalo je čak 207 projekta.

Kampanja „Najvažniji poziv u životu“, koju je osmislila i realizovala agencija Jazavac i Utorak za klijenta Hemofarm Fondacija,  proglašena je Integrisanom kampanjom godine – Grand Prix.

Sa ukupno 14 finalista od čega dva dobitnika, kompanija A1 Srbija proglašena je sedmu godinu za redom Oglašivačem godine. Agencija Ovation BBDO, sa 17 finaliste od čega 4 dobitnika proglašena je Agencijom godine.

Agencija Ovation BBDO osvojila je nagrade u kategorijama – Pojedinačni radovi – TV i Cross media integrisana kampanja za projekat „Štark – I osmeh je tu“ za klijenta Atlantic Grupa – Štark; Pojedinačni radovi – Radio za projekat „Tako fina, Patelina“ za klijenta Neoplanta; Pojedinačni radovi – Influencer marketing za projekat “Doritos Vrh trougao” za klijenta PepsiCo.

Agencija Jazavac i Utorak osvojila je nagrade u kategorijama – Pojedinačni radovi – Outdoor, Društveno odgovorna integrisana kampanja i Integrisana kampanja godine – Grand Prix za projekat “Najvažniji poziv u životu”, koji je realizovan za klijenta Hemofarm Fondacija.

Agencija McCann Beograd osvojila je nagrade u kategorijama Pojedinačni radovi – Print za projekat “Na dobrom putu” za klijenta Beogradska filharmonija i Pojedinačni radovi – Social Media za projekat “Kad pijem ne vozim” za klijenta Apatinska pivara.

Agencija SIVO osvojila je nagrade u kategorijama Pojedinačni radovi – BTL i Pojedinačni radovi – Direktni marketing za kampanju “Hoćeš da menjamo mesta?” za klijenta LIDL Srbija.

Kompanija PepsiCo osvojila je nagradu u kategoriji Pojedinačni radovi – PR za kampanju “Plus za planetu – promena počinje od tebe!”, dok je kompanija Mercator-S osvojila nagradu u kategoriji Pojedinačni radovi – Interne komunikacije za projekat “Zajedno za nas”.

Kompanija A1 Srbija osvojila je nagradu u kategoriji Pojedinačni radovi – Event za projekat “A1 Kinoteka letnji bioskop”, kao i nagradu zajedno sa agencijom Leo Burnett Beograd u kategorijima Profitna integrisana kampanja za projekat “Dobar start”.

Kompanija Shoppster Srbija osvojila je nagrade u kategorijama Pojedinačni radovi – E-commerce i Digitalna integrisana kampanja za projekat “Sve na jednom mestu”.

Agencija Why Not osvojila je nagrade u kategorijama Pojedinačni radovi – Video za projekat “Josh! Crna ribica – Neam vremena“ za klijenta Bambi i Inovativna integrisana kampanja za projekat “Realno Matis” za klijenta Matis.

Agencija Friday Finally osvojila je nagradu u kategoriji Pojedinačni radovi – Content marketing za projekat #NIJEKROFNA za klijenta Jaffa Crvenka.

Agencija SmartPoint Adria osvojila je nagradu u kategoriji Pojedinačni radovi – TikTok za projekat “HelloWorld video revolucija” za klijenta HelloWorld.

Agencija Executive Group osvojila je nagradu u kategoriji Pojedinačni radovi – Media za projekat “dm podkast” za klijenta dm drogerie markt.

Agencija Represent Communications osvojila je nagradu u kategoriji Pojedinačni radovi – Execution (Dizajn) za projekat “AI oglas za posao”, dok je kompanija SBB osvojila nagradu u kategoriji Pojedinačni radovi – Execution (Produkcija) za projekat “Kad imaš izbor, biraš SBB”.

Agencija Spellcaster osvojila je nagradu u kategoriji Brand awareness integrisana kampanja za projekat “Tvrd spolja, mekan iznutra” za klijenta Frikom.

Creative Disorder Studio osvojio je nagradu u kategoriji Integrisana kampanja kreirana za drugo tržište za projekat “Manifesto in the sky” za klijenta One Albania.

Agencija LUNA\TBWA Belgrade osvojila je nagradu u kategoriji Employer branding integrisana kampanja za projekat “Počinjem iz Meka” za klijenta McDonald’s Srbija.

Web Media Agency osvojila je nagradu u kategoriji Integrisana kampanja na temu medijske i digitalne pismenosti za projekat “Internet bonton od A do Š” za klijenta Telekom Srbija.

O tome ko će dobiti ovogodišnje KAKTUS nagrade odlučivao je stručni žiri koji su činili priznati i ugledni profesionalci iz kompanija, kreativnih, PR, digitalnih agencija i produkcijskih kuća iz Srbije i regiona. Žiri iz Srbije ove godine radio je u sastavu: Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director, The Fun&Fit Company; Arsenije Krnjajski, Creative Director, Why Not Agency; Đorđe Đukanović, Creative Director, Havas Adriatic; Dušica Matijašević, Director of Advertising and Strategy, Executive Group; Filip Đorović, Marketing Director, Shoppster Srbija & Slovenija; Maja Uzelac, Chief Marketing & Digital Officer, L’oréal Adria-Balkan; Marija Kojčić, Head of PR, Lidl Srbija; Marko Anđelković, Digital Team Leader, Smartpoint Adria; Miodrag Marinković, Brand Development Director Adriatics, Frikom; Nevena Balšić, Creative Director, Leo Burnett; Nikoleta Pavlović, Head of Social Media, DRV; Una Zabunov, Šef službe za digitalne marketing komunikacije, Telekom Srbija; Vladimir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO; Vladimir Simić, Creative Director, Mccann Beograd; Zorana Ćirica, Digital Associate Creative Director, Fullhouse Ogilvy.

Regionalni žiri ove godine činio je: Drago Mlakar, Regional Creative Director, Futura DDB (Hrvatska); Elena Božinova, Head of Creative & Design, Idea+ Communications (Severna Makedonija); Eva Gradišnik, Creative Director, SHIFT Agency (Slovenija); Jelena Doderović, Marketing Director, Mercator-CG (Crna Gora); Jurica Ćorluka, Head Of Creative, Señor (Hrvatska); Luka Mavretić, Creative Director, Imago Ogilvy (Hrvatska); Mirka Modrinić, Executive Creative Director, Pristop (Slovenija); Oliver Noveski, Partner & Media Director, Brand Union (Severna Makedonija); Robert Škunca, Managing Director SEE, Grayling (Hrvatska); Sara Grepo, Social Media Team Leader, Bruketa&Žinić&Grey (Hrvatska); Simona Mladenović, Head of Advertising, NLB Group (Slovenija); Stella Bogovac, Creative Director, I TO NIJE SVE! (Hrvatska); Tibor Trupec, Creative Director, Kontra Agency (Hrvatska); Tomislav Rašković, Tiktok Strategist, Degordian (Hrvatska); Uroš Svenšek, Head of Digital, Agencija 101 (Slovenija).

Nagradu KAKTUS Talents (powered by DExpress) osvojio je tim Reprezentacija, koji su činili Ana Zlatanov i Kristina Belomarković iz agencije Represent Communications.

DODELJENA KAKTUS ALL STARS PRIZNANJA

Pored tradicionalnih KAKTUS nagrada, Marketing mreža, i ove godine, dodelila je priznanja najuspešnijim stručnjacima iz agencija u Srbiji – KAKTUS All Stars u 11 kategorija.

Cilj KAKTUS All Stars nagrade jeste da podstakne i motiviše stručnjake iz agencija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente i kreativnost. Ovom nagradom, Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju kreativne industrije u Srbiji.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije koje nagrađuju najuspešnije timove i projekte, među kojima su i tradicionalne KAKTUS nagrade, KAKTUS All Stars nagrađuje i ističe pojedince iz agencija koji svojim radom, kreativnošću, znanjem i veštinama svakoga dana pomeraju granice na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji. Nominovani za KAKTUS All Stars priznanja bili su svi stručnjaci iz agencija u Srbiji koji prijave svoje radove za tradicionalne KAKTUS 2023 nagrade.

KAKTUS POWER RANGER je Tia Dokmanović iz agencije Leo Burnett, koja je, zajedno sa svojim timom radila na kampanjama kompanije A1 Srbija.

Priznanje KAKTUS SUPERSTAR pripalo je Suzani Đorđević iz Hemofarm Fondacije, koja je, zajedno sa svojim timovima, radila na kampanji Najvažniji poziv u životu.

Priznanje KAKTUS CMF pripalo je Vladimiru Mitroviću iz agencije Ovation BBDO, koji je zajedno sa timovima radio na kampanjama brendova Patelina, Štark, Clipsy i Doritos.

Priznanje KAKTUS ORIGIN pripalo je Dušanu Kosanoviću, koji je u prethodnom periodu, zajedno sa timovima Ovation BBDO radio na kampanjama brendova Štark i Patelina.

Priznanje KAKTUS FIRE STARTER pripalo je Ani Pupovac iz agencije Jazavac i Utorak, koja je radila na kampanji Najvažniji poziv u životu.

Priznanje KAKTUS BIG PICTURE pripalo je Ognjenu Zdravkoviću iz agencije Jazavac i Utorak, koji je zajedno sa timom radio na projektu Najvažniji poziv u životu.

Priznanje KAKTUS PANTONE pripalo je Sari Mandić iz agencije Jazavac i Utorak, koja je zajedno sa timovima, radila na projektu Najvažniji poziv u životu.

Priznanje KAKTUS LIKE-SHARE-SUBSCRIBE pripalo je Anđeli Tanasković iz agencije Jazavac i Utorak, a koja je zajedno sa timom radila na projektu Najvažniji poziv u životu.

Priznanje KAKTUS FIRST IMPRESSION pripalo je Nikoli Parunu iz agencije Ovation BBDO, a koji je zajedno sa timom radio na kampanjama brendova Patelina, Chipsy, Doritos i drugima.

Priznanje KAKTUS BIG SEEN pripalo je Ani Pupovac iz agencije Jazavac i Utorak, a koja je zajedno sa timom radila na projektu Najvažniji poziv u životu.

Priznanje KAKTUS RISING STAR pripalo je Luki Zdravkoviću iz agencije SmartPoint Adria. Ulazak u finale KAKTUS Talents takmičenja doneo joj je 1 bod, a dodatna 3 boda dobila je od članova žirija na javnim prezentacijama, koje su održane 20. oktobra.

Festival KAKTUS 2023 podržalo je preko 50 medijskih kuća iz celog regiona, kao i kompanije Mercator-S, Jaffa Crvenka, Grand kafa, Frikom, Belodore, Knjaz Miloš, Imlek i Neoplanta. Platinum sponzor festivala je Shoppster Srbija, zlatni sponzor festivala je DExpress, srebrni sponzori su Forma Ideale i PepsiCo, dok su ove godine bronzani sponzori SmartPoint Adria i Generali osiguranje. Prijatelj festivala je Propulsion. Partneri festivala su agencije – Ovation BBDO, DRV Agency, Info Media Group, Alma Quattro i DPC Networks. Festival su podržali i Direct Media United Solutions, Fusion Communications, Havas Adriatic, Executive Group, Nova Communications i Cheil Centrade Adriatic.

Više informacija o festivalu možete pronaći na sajtu, kao i spisak finalista i dobitnika sa prosečnim ocenama https://kaktus.rs/

Ko gori u marketinškom paklu?

U marketinškom paklu, 8. krug rezervisan je za one koji imaju sopstveni brend ili im u potpisu mejla piše da su za brend zaduženi, i ne znaju šta (da) rade.

Oni ne mogu u 9. krug, jer tamo su najveći grešnici: oni koji su sve školski uradili, istražili svoj identitet, utvrdili arhetip brenda, napisali nadahnjujući manifest, odštampali i na zidove okačili božanstvenu viziju i misiju – i onda – otišli na godišnji odmor.

Prečesto se zaboravlja ono što se govori na radionicama brend arhetipa. Sve što se na njima ispriča i definiše, potrebno je spustiti na operativni nivo i razraditi akcioni plan koji treba da dođe do svakog zaposlenog.

Vi što ulazite, ostavite svaku nadu!

Praksa pokazuje da razgovori o brendu ne izađu iz prvog kruga marketinškog tima, a u najboljem slučaju dođu do jednog broja donosilaca odluka. A šta je sa onima koji brend najviše predstavljaju u javnosti? Koliko se uloži napora da im se objasni šta je brend i zašto je važno negovati ga?

To su najčešće naše kolege na hijerarhijski „slabije vrednovanim“ pozicijama, udaljeni, ne samo od značajnijih benefita, već, što je sasvim neverovatno, i od suštine brenda čiji su deo.

Razmislite samo, sa koliko ljudi (i kojih) tokom dana komunicira generalni direktor? Koliki je stvaran domet direktora marketinga? Sa druge strane, koliko ljudi u danu ima kontakt sa radnicom na kasi, recepcionerom, točiocem na pumpi, operaterom u korisničkom centru?

Ko više, češće, i u praksi tačnije predstavlja kompaniju i/ili brend?

Brend nije još jedna proceduralna forma i bavljenje brendom nije samo još jedna radionica da brže prođe dan.

Pametniji i mudriji odavno su rekli da je brend obećanje. A obećanje ima tu dosadnu osobinu da traži da bude ispunjeno. Jer ko izda…

Duboko verujem da se brend živi. Da se oseća u sebi, da se ispoljava u svakom segmentu života. To važi podjednako za korporativne brendove, za komercijalne brendove, ali i za lični stil.
Kako bi se smanjio ovaj jaz između onoga što ostavljamo u zapisima sa radionica, šta pišemo za sajtove i društvene mreže, pripremamo kao PR materijale, i onoga što uistinu živimo u stvarnom životu, slobodna sam da dam sugestiju.

Ne crtajte idealnu ličnost, jer to niste.
Ne usvajajte tuđe uzvišene mantre, jer vam ne stoje. Ne uzimajte ono što nije vaše.

Kada kreirate brend pokušajte da on bude najbliži onome što zaista jeste. U šta verujete, iza čega ste spremni da stanete. To je jedini način da živite brend, da mu budete verni, a da on isto tako verno oslikava ono što vi treba da budete.

Da ispunite obećanje.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Tanja Vasojević, Chief Growth Officer, Why Not.

Sa Oskarom do Effie Europe

REGION – Addiko banka i agencija Bruketa&Žinić&Grey plasirali su se u finale renomiranog takmičenja Effie Europe sa komunikacijskom platformom Hrčak – novi šef banke koji uvodi promene. Effie Europe nagrađuje najefikasnije komunikacijske projekte u Evropi. Žiri radove ocenjuje na osnovu kreativnosti rešenja i ostvarenih rezultata, a takmičenje organizuje Evropsko udruženje komunikacijskih agencija (EACA).

Addiko banka trebala je da izgradi jasnu diferencirajuću poziciju u svesti potrošača. Kao manja banka, ne može konkurisati velikima i njihovim ponudama, pa je zato odlučila zauzeti poziciju specijaliste za brze i jednostavne gotovinske kredite. Ova je nova pozicija vezana i uz novu komunikacijsku platformu sa novim brend likom – hrčkom Oskarom. Addiko je novom pozicijom i komunikacijom privukao nove klijente i ostvario povećanje volumna gotovinskih kredita.

Jelena Fiškuš nova predsednica HURA-e!

REGION – Na izbornoj sednici održanoj 19. oktobra 2023. u Rovinju, Skupština Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA), vodeće strukovnog udruženja u sektoru tržišnih komunikacija u Hrvatskoj, izglasala je novi sastav Upravnog odbora.

Po isteku mandata sadašnjoj Upravi, u sledećem četverogodišnjem mandatu Upravom će predsedavati Jelena Fiškuš, najnagrađivanija domaća kreativna direktorka i suosnivač Studio Sonda.

Uz nju će novu Upravu činiti i Rajna Cuculić, direktorica globalne medijske agencije GroupM za Hrvatsku i Sloveniju, Mario Frančešević, osnivač SeekandHita, Kristina Laco, suosnivač Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri i u regiji savetnica za krizni komunikacijski menadžment i Marko Šesnić, istaknuti kreativac i nagrađivani dizajner koji niz godina deluje kroz Studio Šesnić&Turković.

Uručena prestižna Mark Awards 2023 priznanja!

Dobitnicima prestižnih Mark Awards priznanja uručene su nagrade na svečanoj ceremoniji, u organizaciji Marketing mreže. Priznanja su uručena stručnjacima iz kompanija u Srbiji za lične poslovne i profesionalne uspehe.

Za priznanja ove godine bilo je nominovano čak 43 stručnjaka, a stručni žiri doneo je odluku da nagradi njih 12, koji su u 2022/23. ostavili trag na tržištu Srbije.

U kategoriji Chief Marketing of the Year nagrada je pripala Aleksandri Kosanović Strižak, direktorki Sektora marketinga i komunikacija u Erste banci, dok je Milan Perić, direktor marketinga i komunikacija u kompaniji Carlsberg (Srbija, Crna Gora, BIH, Albanija), dobitnik priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year – Multi Country.

Milica Gajić, marketing menadžerka (Najlepše želje i Menaž) u kompaniji Atlantic Grupa, proglašena je dobitnicom u kategoriji Brand Manager of the Year. Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću u kompaniji NIS, istakao se u kategoriji PR/Corporate Communications Manager of the Year, a Vanja Vagić, Corporate Affairs Manager u kompaniji Mars UBBAI, dobitnica je u kategoriji Internal Communications Manager of the Year.

Employer Branding Manager of the Year je Ivana Eror Bauk, Head of People Engagement and Culture u Delhaize Serbia. Digital Marketing Manager of the Year je Una Zabunov, šef Službe za digitalne marketing komunikacije u kompaniji Telekom Srbija, a CSR/ESG Manager of the Year je Dušan Stojaković, Senior Manager Global Sustainability u STADA Arzneimittel AG (Hemofarm AD).

Filip Đorović, Marketing Director u kompaniji Shoppster Srbija & Slovenija, osvojio je nagradu u kategoriji Rising Star of the Year, za marketing profesionalce do 30 godina. Luka Đukanović, Marketing menadžer (Bananica, Štark) u Atlantic Grupi, osvojio je titulu Brand Innovator of the Year, dok je Aleksandra Milačić Jelača, Marketing Director u kompaniji The Fun&Fit Company, dobitnica u kategoriji Super Hero of the Year, za marketare koji su, uprkos brojnih krizama i izazovima tržišta hrabro nastavili sa komunikacijom ka potrošačima.

Na predlog članova žirija, Ivanu Žagaru, Senior Brand Manager u kompaniji Jaffa Crvenka, dodeljeno je Specijalno priznanje za lični doprinos razvoju struke u Srbiji.

Žiri Mark Awards činilo je 15 uglednih profesionalaca – direktora kompanija, direktora kreativnih, PR i digitalnih agencija, kao i jedan predstavnik organizatora, odnosno strukovnog medija iz Srbije. Ove godine žiri je radio u sastavu – Vlastimir Vuković, CEO – President of Executive Board, NLB Komercijalna banka; Branka Pudrlja Durbaba, glavna direktorka za prodaju i zadovoljstvo korisnika, A1 Srbija; Goran Sorak, direktor, Gorenje; Nataša Filipović, Managing Director, Ovation BBDO; Milivoj Đorđić, General Manager Adria Region, SmartPoint Adria; Katarina Pribićević, Managing Director, McCann Beograd; Ksenija Karić, CEO, Schneider Electric za Srbiju i Crnu Goru; Ljiljana Ahmetović, CEO, Shoppster Srbija & Slovenija; Marina Hadrović, Managing Director za Adria region i Bugarska, Mondelēz International; Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications; Olivera Nikodijević, Managing Director, Havas Adriatic; Violeta Kovačević, CEO, Mercator-S; Predrag Milinčić, General Manager, MARS Balkans; Sanja Milaković Kolundžija, Principal, Executive Group i Ivana Parčetić Mitić, Founder & CEO, Marketing mreža.

Cilj Mark Awards nagrade jeste da podstakne i motiviše marketing i komunikacijske stručnjake iz kompanija u Srbiji, ali i ukaže stručnoj javnosti na njihove potencijale, talente, kreativnost i sposobnost za postizanje vrhunskih poslovnih rezultata i prepoznatljivost brenda. Mark Awards je nagrada kojom strukovni portal Marketing mreža želi da promoviše profesionalne uzore, ali i da svoj doprinos unapređenju i razvoju struke u Srbiji.

Za razliku od drugih strukovnih nagrada na tržištu Srbije, Mark Awards nagrade dodeljuju se pojedincima za lične poslovne i profesionalne uspehe, odnosno pojedincima koji su ostavili trag na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji u prethodnom periodu.

Više informacija i spisak dobitnika sa biografijama i obrazloženjima članova žirija dostupno je na sajtu https://mark-awards.rs/dobitnici/

Srebrni sponzor Mark Awards projekta je agencija Cheil Centrade Adriatic. Bronzani sponzor je agencija SmartPoint Adria. Sponzori su Mercator-S, Carlsberg Srbija i Generali osiguranje. Agencija partner je Ovation BBDO.

Slavimir Stojanović Futro redizajnirao logotip SC

Sava Centar simbol Beograda i mesto dešavanja najznačajnijih političkih, privrednih, kulturnih i stučnih skupova posle dve godine temeljne rekonstrukcije primiće prve posetioce početkom novembra. Autentični spoljašnji izgled i enterijer, pratio je logotip koji je urezan u sećanje brojnih generacija. Rekonstrukcijom je objekat modernizavan, ali je  očuvana njegova spoljašnja i unutrašnja prepoznatljivost. Samim tim javila se potreba sa osvežavanjem logotipa, ali tako da bude savremen uz očuvanje vizuelnog identita. Posao je poveren priznatom i najboljem regionalnom grafičkom dizajneru, čiji ime je poznato u svetskim okvirima, Slavimiru Stojanoviću Futru.

U razgovoru za portal Marketing Mreža  Slavimir Stojanović kaže da je inspiraciju za novi logotip našao u samoj arhitekturi objekta, karakterističnoj dijagonalnoj konturi koja dominira prostorom. „Najbolji dizajn je onaj koji je spontan, koji dolazi nepretenciozno iz istine samog projekta, a istina Sava Centra je da je on po svojoj arhitekturi prepoznatljiv u čitavom regionu. Takozvana pozitivna dijagonala, iz donjeg levog u gornji desni ugao, kao obris Sava Centra, pronašla je svoje mesto u kvadratu iza ispisa SC. Prepoznatljive trapezoidne staklene površine dobile su prirodan nastavak u vizuelnim komunikacijama u vidu sekundarne grafike, koja ilustrativno podržava estetiku i kompoziciju celokupnog vizuelnog identiteta“ istakao je Futro.

Slavimir Stojanović je radio za značajne klijente, brendove kao što su Sony, Mercedes Benz, Coca-Cola i brojne druge. Kada se radi o takvim logotipima kao što je i SC koji su toliko „odomaćeni“ i prepoznatljivi postavlja se pitanje koliko dizajner ima slobode da ga menja. Slavimir kaže da su obično na početku prisutni veliki entuzijazam i sagorevanje, a sve u želji da se napravi radikalan odmak od postojećeg rešenja, kako u menadžmentu brenda tako i kod izvođača kreativnih radova i dodaje: „Vrlo ubrzo, već posle inicijalnih skica, stiče se prava slika u kom pravcu redizajn nužno mora da ide, iako se naš nagon za radikalnim iskorakom žilavo bori da izdominira. U slučaju Sava Centra stvar je poprilično jasan jer je njegova skraćenica SC toliko prepoznatljiva da je bilo samo pitanje kakav oblik i boju mu dati, a bonus koji se dogodio u procesu kreacije je pomenuta kontura fasade u okviru logotipa“.

Sava Centar postao je ono čemu svi brendovi teže – lovemark, sinonim za instituciju koja se voli ističe Slavimir Stojanović i dodaje da za njega lično SC zauzima sam vrh kulturne vertikale i kao takav izaziva opravdano strhopoštovanje pri kreativnim naporima: „Sve što je bio moj zadatak je da ispričam pomenutu istinu, da mu bojama i formom udahnem savremenost, energiju i toplinu, da ga ne skrenem sa puta, već da mu otvorim novi prostor za komunikaciju u budućnosti na istoj liniji“.

Ovaj objekat zauzima posebno mesto u životima mnogih Beograđana, među njima je i Slavimir koji se priseća osećaja udobnosti u plavim sedišta poznate Plave dvorane i gledanja filmova na FEST-u, slušanja koncerata domaćih i svetskih zvezda, “Uvek sam se u Sava Centru osećao na par sati transportovanim u neko bolje, pravo vreme, koje zaslužujem, ali sanjam“ zaključuje Futro, srećan što će ponovo uživati u istom osećaju u obnovljenom Sava Centru.

Unilever predstavio bilbord koji svira muziku kada pada kiša

SVET – Unilever je predstavio interaktivni bilbord na jugu Indije, čime je postavio Ginisov rekord za najveći interaktivni ekološki bilbord. Postavljena u gradu Vijayawada, instalacija je predstavljena u susret sezoni monsuna i sadrži strune koje proizvode tonove kada ih dodirne kapljica kiše.

Ti tonovi zatim proizvode tradicionalnu indijsku pesmu „Raag Megh Malhar“, koja ima za cilj proslavu kišne sezone.

Kampanja je lansirana sa ciljem promocije Taj Mahal čaja, a iza kampanje stoji agencija Ogilvy India.

Iz kompanije dodaju da je instalacija sa razlogom postavljena u gradu Vijayawada, jer ovaj grad sam čini 10% ukupne konzumacije ovog brenda u državi, sa penetracijom od 90%.

Većina domaćinstava u ovom gradu konzumira Taj Mahal i to već decenijama, pri čemu ovaj brend nije ograničen ni na jednu ekonomsku klasu. Zato je ovo zaista kampanja za sve stanovnike, rekao je Harshad Rajadhyaksha, glavni kreativni direktor u Ogilvi India.

Izvor: InStore

PepsiCo lansirao kampanju „Gde je Chipsy, tu je fudbal“

PepsiCo je, u saradnji sa UEFA Ligom Šampiona, lansirao globalnu kampanju „Gde je Chipsy, tu je fudbal“. Kampanja podrazumeva seriju reklama u kojima se, između ostalog, pojavljuju i fudbaleri poput Lionela Mesija i Dušana Tadića.

„Lansirali su novu Chipsy fudbalsku kampanju zasnovanu na PepsiCo partnerstvu sa UEFA Lansirali smo novu Chipsy fudbalsku kampanju zasnovanu na PepsiCo partnerstvu sa UEFA Champions League i obnovili saradnju sa našim kapitenom i jednim od najboljih asistenata na svetu – Dušanom Tadićem. Ovoga puta nam je asistirao da napravimo neočekivanu posetu fudbalskim fanovima i proverimo da li su spremni za gledanje utakmice uz Chipsy“, rekao je Marko Margan, Senior Brand Manager Chipsy-ja za PepsiCo, na svom LinkedIn proflu.

U reklamama možemo videti ove sportiste kako idu od vrata do vrata i traže „sa kim će gledati utakmicu“, pri čemu biraju domove koji imaju Chipsy.

Reklama za tržište Zapadnog Balkana je kreirana uz pomoć Ovation Belgrade i OMD Media Belgrade.

Izvor: Instore

Srpski talenat na mapi sveta

U vremenu kreativnih industrija, gde inovacija, maštovitost i strast igraju ključnu ulogu, Srbija postaje sve značajniji akter na mapi sveta. Advertajzing agencije iz Beograda kreiraju globalne brendove od nule, radovi naših fotografa su deo kampanja internacionalnih kompanija, dok domaći gejmeri stvaraju neke od najpopularnijih igara širom planete. O tome kako kontinuiranom evolucijom u ovom segmentu srpski talenat već uveliko parira svetskom, ali ga i nadmašuje, diskutovaće sledeći panelisti, zajedno sa moderatorkom Martinom Petrović, Marketing Communications Director, A1 Srbija.

DUŠICA MATIJAŠEVIĆ, Director of Advertising and Strategy, Executive Group – Znanje o strateškom planiranju i advertising-u stiče u prestižnoj Miami Ad School (San Francisko), kao i u poslovnoj praksi. Prethodno je radila kao strateški planer u Energy BBDO u Čikagu, gde je bila deo integrisanih kampanja vodećih kompanija iz različitih industrija: Wrigley, SC Johnson, Bayer, Papermate itd. Svoje bogato internacionalno iskustvo donela je u Executive Group, koje se pokazalo kao dragoceno u vođenju globalnih klijenata.

IGOR SIMIĆ, CEO & Creative Director, Demagog Studio – Po struci filmski režiser i filozof sa Kolumbija univerziteta u Njujorku, a osnivač je gejming start up-a Demagog Studio. Kreator nekoliko video igara, od kojih je Golf Club: Wasteland nagrađivana širom sveta. Na ideju za istu uticao je razvoj tehnologije, kao i Tramp koji se bavio i pravljenjem terena za golf, te doveo do zaključka da ruševine u post-apokaliptičnom svetu mogu biti dobro igralište za bogate, preseljene na Mars. Sa druge strane, Highwater, koju takođe potpisuje studio koji vodi, postaće prva srpska igrica na Netflix-u.

IVAN I BOJAN ZAMUROVIĆ, Founders, Zamurović Brothers – Jedni od najpoznatijih stock fotografa na globalu, koji su pokazali da talenat ne poznaje granice. Njihov zaštitni znak su inspirišuće, bestseler fotografije jarkih boja, koje su bile deo kampanja velikih brendova poput Microsofta, Samsunga, Walmarta, Adidasa i drugih. Na putovanjima se neretko susreću i sa onima koji krase zidove brojnih svetskih tržnih centara, restorana, poslastičarnica. Jedna od najvećih obožavateljki braće Zamurović je i Britni Spirs, koja često objavljuje njihove fotografije na Instagramu.

Kroz razmenu iskustva, kritičkih mišljenja, panelisti će se baviti i prednostima i preprekama domaće kreative, pitanjem da li imidž Srbije utiče na stvaranju predrasuda o našem radu u inostranstvu, kao i koliko je promena načina rada nakon korone izbrisala granice i otvorila put ka svetu.

Koliko je srpska kreativnost vrednovana u svetu i šta to sve mi stvaramo za globalno tržište saznajte na panelu pod pokroviteljstvom agencije Executive Group – МAДЕ ИН СЕРБИА ФОР ТХЕ ВОРЛД: SRPSKI TALENAT ZA SVETSKO TRŽIŠTE, koji će biti održan 2. novembra na festivalu KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija. Dovoljno je razloga da ne propustite ovaj dinamični business talk i pridružite nam se na istom. Vidimo se na Kaktusu!

Sve što treba da znate o Challenger pitch projektu!

Danka Trbojević, Managing Director i Zdravko Kevrešan, Creative Director u agenciji DRV govore za Marketing mrežu o novom Challenger pitch projektu.

Kada pričamo o Challengerima, vi ste se nedavno rebrandirali u DRV, šta za vas znači biti Challenger i kakve vi to klijente tražite?

Od sredine aprila, kada smo postali DRV i transformisali se u full service agenciju sa dubokim ukorenjenjem u digitalu, primetili smo značajne promene u našoj tržišnoj poziciji. Ovakva strategija je omogućila da se istaknemo i jasnije komuniciramo našu stručnost kao i širok spektar usluga koje sada pružamo.

Postajući izazivačka agencija, DRV je usmerila svoj fokus na stvaranje ideja koje su hrabrije, inovativnije i koje provociraju promene. Naša misija je ne samo da pratimo trendove, već i da ih postavljamo, da budemo predvodnici u transformaciji brendova, ljudi i kulture.

Naši kreativni koncepti teže da istraže granice, da budu sveži i da izazovu promišljanje kako klijenata, tako i njihovih ciljnih grupa.

Što se tiče klijenata, radujemo se što možemo reći da imamo sve više partnera koji su spremni da sa nama zakorače u zonu izazova. Razumejući da kreativnost čini suštinsku razliku u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, ovi klijenti prepoznaju da je zona izazova mesto gde se rađaju ne samo originalne ideje, već i istinski uspeh. Oni koji su dovoljno hrabri da menjaju stvari na način na koji ostali brendovi ne umeju ili ne žele.

Kako ste došli na ideju da preokrenete ustaljenu praksu gde klijenti pozivaju agencije na pitch, da promenite uloge i vi kao agencija pozovete klijente na Pitch?

Do sada smo navikli da su klijenti ti koji pozivaju agencije na pitch i mislimo da je pravi trenutak da agencija izabere klijenta po svojoj meri – želimo da pronađemo svoj „perfect match“ i izaberemo challenger brendove sa kojima ćemo raditi.

Koliko je teško danas pronaći klijente koji pomeraju granice i izazivaju status quo? Da li mislite da se ovim pozivom menja način na koji klijenti vide kreativne agencije?

Znamo da postoje brendovi i ljudi koji, kao i mi, ne pristaju na status kvo. Takođe, znamo da to nije uvek lako, ali smo tu da budemo podrška i inspiracija brendovima kako bismo zajedno stvarali ideje koje pomeraju granice i stvaraju uspeh!

Želja nam je da pronađemo klijente koji se ne plaše da stvari rade drugačije i koji, kao i mi, znaju da se najbolje ideje rađaju kada izađemo iz zone komfora. Praksa nam je pokazala da kada radimo sa brendovima koji slično razmišljaju, postižemo vrhunske rezultate koji ostaju zapaženi u regionu.

Danka da li je pored agencije potrebno imati partnera i na drugoj strani koji je sklon nekovencionalnom razmišljanju. Kako se “outside the box” razmišljanje uklapa sa vašom agencijom?

Mi u DRV verujemo da može biti drugačije, hrabrije i da se najbolje stvari dešavaju van „safe“ zone. Naša strast prema kreativnosti i inovacijama nas vodi ka neprestanom istraživanju novih horizonata, osmišljavanju nekonvencionalnih pristupa i prepoznavanju prilika koje drugi možda ne bi ni razmotrili.

Što se tiče naših klijenata, oni razumeju da kreativnost čini suštinsku razliku u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, ovi klijenti dele našu viziju hrabrog i inovativnog pristupa. Njihova spremnost da se suoče sa izazovima, razmišljaju ’outside the box’, razbiju ustaljene obrasce i dopuste da kreativnost preuzme vođstvo, rezultirala je veoma plodonosnom saradnjom.

Ovi klijenti prepoznaju da je zona izazova mesto gde se rađaju ne samo originalne ideje, već i istinski uspeh. Njihova podrška omogućava nam da stvaramo kampanje i projekte koji ne samo da privlače pažnju, već i dublje povezuju brendove sa njihovim ciljnim grupama, postižući autentičnu i dugotrajnu vrednost.

Vi ste kreativna agencija, vama je biti kreativan urezan u DNK. Zdravko da li misliš da će vam kreativnost agenciji doneti prave challenger klijente?

Mislim da najbolja kreativna rešenja nastaju kada izađemo iz ustaljenih šablona i kada se klijenti upuste u neočekivano sa agencijom koja deli njihove vrednosti.

Na prezasićenom tržištu, kreativnost je možda i jedina razlika koja omogućava biznisima da se istaknu od svojih konkurenata. Ova diferencijacija može značajno privući kupce i povećati udeo na tržištu.

Poziv na pitch traje do 27.10.2023. a više o njemu i prijavi možete saznati putem sajta: drv.agency/pitch ili na pitch@drv.agency