Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 29

Gen Z želi digitalnu i autentičnu banku

Mladog čoveka od dvadesetak godina nije lako dovesti na šalter banke da obavi neki posao. Ali ne moramo ni težiti tome. Pripadnici generacije Z prvi su koji su rođeni u digitalnom svetu (digital natives), i ne znaju kako stvari funkcionišu drugačije. Zato su banke te koje treba da uđu u njihov svet što pre, uz što bolje uslove, i prilagode usluge njihovim zahtevima i očekivanjima.

Ono što je za bankarske marketere i produkt menadžere veoma važno jeste da u slučaju kreiranja ponude i komunikacije namenjene ovoj generaciji, imaju u vidu ionako ozbiljan jaz u razmišljanjima i ponašanjima između generacija i da se uopšte ne rukovode svojim ličnim pogledima, već da istraže i uključe ovu publiku u sam proces njihovog stvaranja.

Takođe, u uspostavljanju i izgradnji odnosa između banke i generacije Z, treba uzeti u obzir sledeće činjenice:

• Digitalni, odnosno mobilni pristup je najvažniji za mlade. Oni su navikli da im informacije i usluge budu na dohvat ruke, u bilo koje doba dana. Za razliku od starijih ljudi, oni ne osećaju nikakvu potrebu da fizički posete filijale. Za njih bi bilo idealno da se sve može brzo obaviti preko samog mobilnog, počevši od otvaranja računa. Banke stoga moraju da obezbede besprekorno i bezbedno iskustvo digitalnog bankarstva. A njihovi bankovni „šalteri“ za finansijske ponude i super herojsku korisničku podršku, trebalo bi da razmotre da ih postave i učine stalno dostupnim u interaktivnom obliku na brojnim onlajn platformama – društvenim, gejming, šoping, striming itd. Odličan primer ovakvog pristupa imamo u našoj Halk grupaciji, odnosno u digitalnim rešenjima i trendovima koji se postavljaji u matičnoj banci – Halkbank AŠ Turkije.

• Personalizacija je kraljica! Generacija Z uživa u ličnom pristupu. Banke mogu da koriste analitiku podataka i veštačku inteligenciju da ponude prilagođene finansijske proizvode i usluge. Ovo je ključno da mladi ljudi steknu kvalitetno korisničko iskustvo i može biti ključna odluka zašto biraju vašu banku. Ali, komunikacija mora biti dvosmerna.

Mladi biraju brendove koji slušaju njihove probleme i očekivanja, i prilagođavaju se u skladu sa tim. Oni jednostavno žele da osete da kompanija, sa kojom su izabrali da rade, ceni njihovo mišljenje.

• Finansijsko obrazovanje, takođe, igra važnu ulogu za Gen Z. Mladi ljudi sa kojima sam razgovarala priznaju da nisu baš upoznati sa prednostima i rizicima kreditiranja, štednje i drugih bankarskih usluga. I nije da ne bi želeli da se obrazuju u tom pravcu, ali im trenutno dostupne informacije i komunikacija na ovu temu deluje dosadno. S obzirom da je za banke važna i finansijska pismenost klijenata, treba raditi na njenom kreiranju i edukaciji na način koji bi bio prihvatljiv i koristan za svaku ciljnu grupu.

• Inovacija je jedna od popularnih reči 21. veka. I zato uopšte nije iznenađujuće što Gen Z želi da bude deo nečeg novog i zanimljivog. Banke bi trebalo da ponude moderne pogodnosti kao što su digitalni novčanici, peer-to-peer opcije plaćanja i integracija sa popularnim finansijskim aplikacijama. A bilo bi dobro organizovati i hakatone za nove finansijske servise, na kojima će se naći upravo oni za koje pišemo ovaj tekst.

• Autentičnost, transparentnost i odgovornost. Mladi žele iskrenu i otvorenu komunikaciju bez skrivenih marketinških trikova. Navikli su da brzo primaju i biraju informacije. Zbog toga banke moraju imati jasne, precizne i lako dostupne informacije o svojim politikama i principima poslovanja. Gen Z je društveno svesnija nego što mislimo, posebno po pitanju životne sredine i socijalnih pitanja. Banke koje su posvećene održivosti, etičkim praksama i podršci zajednice sigurno će dobiti barem nekoliko pluseva u njihovim očima.

Banke koje se uspešno prilagođavaju, odgovaraju na jedinstvena očekivanja i komuniciraju sa generacijom Z, imaju dobar potencijal da u budućnosti osvoje zadovoljavajuću tržišnu poziciju.

A budućnost bankarstva je sada i treba je prihvatiti kao takvu.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Maja Naumovska Saveska, Head of Corporate & Marketing Communications,
Halk Banka Skopje

Logistika igra ključnu ulogu u razvoju e-trgovine

Nikola Riznić, CEO kompanije DExpress, govorio je za treće izdanje Marketing mreža magazina u kojoj meri je logistika ključna karika za dalji razvoj e-commerca u Srbiji.

Logistika je danas oblast koja se sve više oslanja na podatke i tehnologiju. U kojoj meri su nove tehnologije transformisale logistiku i šta možemo da očekujemo u narednom periodu?
Logistika se danas značajno oslanja na podatke i tehnologiju, što je dovelo do unapređenja načina poslovanja. Nove tehnologije omogućile su bolje praćenje svih procesa, optimizaciju ruta, smanjenje troškova kao i veću brzinu i efikasnost. U narednom periodu možemo očekivati dodatnu automatizaciju magacinskih procesa uključivanjem robota, što će svakako uticati na efikasnost i ubrzati obradu paketa u magacinu. Takođe, očekuje se veći fokus na održivost i ekološki aspekt logistike.

U kojoj meri je logistika ključna karika za dalji razvoj e-commerca u Srbiji?
Logistika i e-commerce su neraskidivo povezani, jer logistika igra ključnu ulogu u razvoju e-trgovine. Efikasna i pouzdana isporuka direktno utiče na korisničko iskustvo i povećava poverenje kupaca u online kupovinu. Očekivanje kupaca nije samo transparentna, pouzdana i brza isporuka, već i brzo preuzimanje i isporuka povrata.

U kojoj meri DExpress ulaže u inovativne modele dostave robe i šta pod time podrazumevamo?
DExpress konstantno ulaže u inovativne modele dostave robe kako bi ispunili očekivanja korisnika. To uključuje praćenje pošiljke u realnom vremenu, mogućnost predikcije vremena isporuke i povećanje brzine isporuke. DExpress paketomati su novina na tržištu koju su kupci sa zadovoljstvom prihvatili, jer se ovaj vid isporuke fleksibilan i kupac sam bira vreme kada će preuzeti svoj paket. Plaćanje otkupnine platnom karticom kod kurira takođe je novina koju su kupci nestrpljivo čekali i možemo se pohvaliti da je DExpress prva kurirska služba u Srbiji koja je omogućila ovu uslugu.

COVID-19 je ubrzano promenio navike mnogih korisnika, kao i frekvenciju poručivanja “iz fotelje”. U kojoj meri je logistika uspela da isprati ovako velike promene za relativno kratko vreme?
Što se tiče ovog perioda, imali smo veoma kratak rok da se prilagodimo aktuelnoj pandemiji, a organizaciju poslovanja smo prilagođavali odlukama kriznog štaba. Naša kompanija zapošljava preko 1.200 ljudi i prvi izazov sa kojim smo se susreli, kada je redukovan gradski prevoz i uveden policijski čas, jeste kako da organizujemo zaposlenima dolazak na posao, jer nismo želeli da korisnici naših usluga osete posledice. COVID-19 je stvorio izazove, ali i prilike za logistiku. Brzo smo prilagodili naše procese kako bismo ispratili iznenadni ogroman rast e-trgovine. Logistika je uspela da se prilagodi relativno brzo zahvaljujući fleksibilnosti i upotrebi tehnologije, ali i velikoj pažnji usmerenoj na novonastalu situaciju.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

Budžeta svakako nikad dosta

Olivera Nikodijević, Managing Director u agenciji Havas Adriatic, govorila je za treće izdanje Marketing mreža magazina o poslovanju agencija u Srbiji.

Havas Adriatic uspešno opstaje na tržištu od 2015. Šta je tajna uspeha u agencijskom biznisu?
Poslednje decenije su, u svetu i kod nas, donele brojne dramatične promene koje su uticale značajno i na način života i na način poslovanja. Život nam se ubrzao u svim svojim aspektima. Ono što je samo do pre neku godinu bila naučna fantastika, sada postaje realnost sa kojom živimo i kojoj smo se brzinski prilagodili. Naravno, neki više, neki manje. I kao i u svemu drugom, promene su se dešavale svih ovih godina i u agencijama. Višestruki su razlozi. Sa jedne strane, klijenti i njihova očekivanja su se promenila, uslovljena izazovima koje su doneli globalni ekonomski tokovi, svetske krize, razvoj tehnologije… Sa druge strane, veliki agencijski sistemi su postali glomazni, složeni, ustrojeni procedurama i skuplji. To je dovelo do toga da su se klijenti okrenuli manjim specijalizovanim agencijama koje su zadovoljavale njihov promenjen pristup advertajzingu (veći fokus na trade marketing aktivnosti, smanjenje budžeta za oglašavanje i velika sponzorstva, značajan rast udela digitalnog oglašavanja). Manje agencije su u nekim aspektima poslovanja bile brže i agilnije i manje su koštale. Nasuprot njima, velike agencije mogu da odgovore drugačijim izazovima koji su potrebni klijentima. Poslednjih godina došlo je do konsolidacije velikih sistema, svesnih da nema budućnosti ukoliko se radi po starim principima. Ubrzali smo se reorganizovali, ali smo zadržali one ključne vrednosti koje su bile važne klijentima – konsolidovano, konzistentno i koherentno hendlovanje klijenata po svim nivoima.

HAVAS Adriatic deo je jedne od najvećih globalnih agencija HAVAS, sa sedištem u Francuskoj. Sama ova činjenica mogla bi biti dovoljan razlog za dugogodišnje trajanje, jer podrazumeva podršku velikog sistema koji se ogleda u zajedničkom hendlovanju globalnih klijenata, primeni globalnih standarda i metodologija, edukaciji zaposlenih, umrežavanju čiju je pravu vrednost zapravo i nemoguće izmeriti, lansiranju i primeni novih tehnologija. Drugi važan faktor su ljudi. Kroz našu agenciju je prošao značajan broj profesionalaca. Svako od njih tada, i nas sada, dao je svoj doprinos ovom trajanju. Kada se sve sabere i oduzme, svede se na tri ključna faktora: posvećenost, kreativnost i otvorenost (za nove ideje, za nove tehnologije, za nove pristupe).

Havas Adriatic deo je globalne komunikacijske grupacije Havas Worldwide. Šta to konrektno znači za agenciju i vaše zaposlene u Srbiji?
Havas Adriatic se može pohvaliti činjenicom da, pripadanjem globalnoj agenciji HAVAS, pripada još većem sitemu, a to je VIVENDI Group, u čiji sastav ulaze i francuska CANAL+ grupacija, GAMELOFT, VIVENDI Village i DAILYMOTION. Vivendi je, takođe, vlasnik dela akcija UNIVERSAL MUSIC. Biti deo ovakvih sistema omogućava agenciji da svojim klijentima obezbedi usluge, kontakte, znanja i iskustva koja mogu značajno da doprinesu zajedničkom uspehu. Nekada je to zaista “just a phone call away“ i naši klijenti mogu dobiti informaciju ili uslugu koje će im doneti željeni rezultat i koje će im pomoći da se pozicioniraju na tržištu kako žele. Izvanredna je to korist i za zaposlene u agenciji, jer imaju jedinstvenu priliku da se razvijaju učeći iz programa za edukaciju, kroz razmenu uspešnih praksi i intelligence data.

Havas je od nedavno započeo novi program koji nudi klijentima – Havas Market. O kakvom programu je reč?
Havas Market je program u okviru kompanije koji je bio „inspirisan“ i započet u vreme COVID krize. Preusmeravanje na online kupovinu, u trenutku kada se svet zaključao u kuće, mnoge kompanije je zatekao nespremnim. Neki klijenti su se tome brže prilagodili, neki još uvek nisu. Ono što sigurno jeste da je e-commerce promenio trendove u kupovini, čini se nepovratno. Havas Market ima misiju da osnaži potrošače na njihovom novom putu kupovine, da njihovo iskustvo učini smislenim i da generiše rast za brendove. Ovaj naš program sakupio je sva relevantna znanja i iskustva, i pretočio ih u pet faza u kojima se definisanim procesima rešavaju brojne PAIN POINTS (bolne tačke) za kompanije u upostavljanju, realizaciji i učenjima vezano za ovaj tip kupovine. Fokus je stavljen na tri ključne tačke: fizičku dostupnost ponude, prodaju koju inače klijent ne bi mogao drugačije da ostvari, i građenje vrednosti održivog e-commerce eko sistema.

Kako biste ocenili stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji, iz agencijskog ugla?
Dobro je to što su klijenti sve mlađi, što su umreženi i lokalno i globalno, i što prate savremene tokove komunikacije, aktivacije i brendiranja, pa je agencijama lakše da sa klijentima nađu zajednički jezik oko bitnih tema i ideja. Pojava AI možda je najbolji primer za to. AI polako postaje sastavni deo briefova i očekivanja klijenata, a agencijama, koje umeju da ga koriste, daje mogućnost da svoje ideje prikažu na najbolji i najkreativniji način. Ono što bi svakako trebalo promeniti, jer dugoročno ne donosi dobro nikome, jeste dalji pad vrednosti rada agencija. Klijenti su nekako ušli u “mode” da za iste novce uvek očekuju više i bolje. Agencije, da bi zadržale klijente, ponekada idu i u minus. To nije rešenje i zato mislim da bi konsolidacija agencija i njihov esnafski zajednički stav prema klijentima mogao doprineti smanjenju ovog problema. Osim ovoga, verujem da je od izuzetne važnosti edukacija, kako klijenata o načinima saradnje sa agencijama, tako i agencijama o načinima saradnje sa klijentima.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

WANNABE DIGITAL AWARDS 2023: Sada možete da glasate za vaše omiljene influensere iz celog regiona

Još malo vremena je ostalo do WANNABE DIGITAL AWARDS, jedinstvene dodele nagrada za online influensere, koja se ove godine održava peti put zaredom, 23. novembra u Beogradu. Sada možete da glasate za vaše omiljene influensere iz Srbije i celog regiona – a evo i kako!

WANNABE DIGITAL AWARDS: THE STAGE IS YOURS 2023 po prvi put okuplja najpoznatije influensere regiona na jednom mestu – kreatore sadržaja iz Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije.

Glas vašem omiljenom influenseru ili influenserki možete dati na sajtu WANNABE DIGITAL AWARDS, a evo u kojim kategorijama će se ove godine nadmetati nominovani  iz čitavog regiona!

Kreatori online sadržaja iz Srbije nominovani su u 13 uzbudljivih kategorija, dok za influensere iz Hrvatske, možete pogledati nominovane i glasati za omiljene ličnosti u 10 kategorija. Influenseri iz BiH se takođe nadmeću u 10 kategorija, a slovenački kreatori online sadržaja biće nominovani u 8 kategorija. Influenseri iz Crne Gore nominovani su u 5 kategorija.

O dobitnicima priznanja će, kao i do sada, odlučivati vaši glasovi, uz mnogobrojni žiri koji čine regionalni stručnjaci iz različitih oblasti marketinga i komunikacija, kao i predstavnici renomiranih kompanija koje su prisutne širom Balkana. Spisak svih članova žirija pogledajte na linku.

WANNABE DIGITAL AWARDS: THE STAGE IS YOURS 2023 u prvi plan stavlja autentičnost i zajedništvo, ali i odgovornost influensera u regionu, da pažljivo i promišljeno odaberu način na koji stvaraju, komuniciraju i koje vrednosti promovišu.

 

Razgovor sa kreatorima kampanje „Kontroliši se malo“

Početkom novembra Beograđane i Banjalučane iznenadili su bilbordi i plakati sa srednjim prstom, kojem kao da nešto fali; ispostaviće se – falio im je jedan testis, a u pitanju je bila kampanja agencije Ovation iz Beograda i udruženja Superbrke iz Banjaluke. O ovoj kampanji razgovaramo sa Zoranom Šišićem (Superbrke BL) i kreativnim direktorom Ovationa Vladimirom Mitrovićem.

Superbrke se godinama unazad bave rakom prostate i rakom testisa. Koliko je teško prići muškarcima i podstaći ih na preglede?

Zoran Šišić: Izuzetno teško, jer mi muškarci smatramo da smo jači pol i da se nama ništa ne može dogoditi i često odbijamo da radimo samopreglede, ali i kontrolne preglede. Danas, nakon 10 godina realizovanja akcije pomjerili smo se sa mrtve tačke, ali smatram da ima još mnogo posla kako bi muškarci prilikom tuširanja jednom mjesečno uradili samopregled i kako bi to ušlo u naviku. Nekad imam osjećaj da se muškarci malo u novembru trgnu i osvjeste se, ali već za koji mjesec taj entuzijazam opadne, te je zbog toga jako važno pričati cijelu godinu o samopregledima, ali i o mentalnom zdravlju kao i drugim problemima kada je zdravlje muškaraca u pitanju.

Kancer testisa je velika tema o kojoj se malo priča. Da li je to bio jedini motiv za bavljenje njome?

Vladimir Mitrović: Kancer testisa jeste ozbiljna i važna tema, o kojoj se eto baš obiljno ćuti. Nenormalno je da postoji toliko veliki raskorak u dizanju svesti u našoj populaciji o važnosti samokontrole i pregleda kod osoba muškog i ženskog pola. Nema baš ni jedan razlog za to, jer je u pitanju zdravlje. Baš to “zataškavanje” i nebavljenje je bio glavni razlog za ovu kampanju. Izabrali smo ideju koja je direktna i koja te na simboličan način suočava sa cenom “busanja u muške grudi” i odbijanja da se pozabaviš svojim zdravljem.

Poznati ste u Banjaluci po kreativnim kampanjama na ove teme; da li je bilo teško sakriti o čemu se radi kada su tizer bilbordi preplavili grad?

Zoran Šišić: Ova kampanja je bila drugačija u odnosu na ostale, jer smo i mi izašli iz svojih okvira iako smo uvijek imali zanimljive kampanje koje su privlačile pažnju. Zbog toga, bilo je teško sakriti da smo to mi, jer nama bliski ljudi su već sumnjali, a morali smo ćutati. Takođe, bilo je poziva i sa nekih medija koji su tražili ekskluzivu da objave da mi stojimo iza bilborda, pa smo i to morali prećutati.

Isto tako, provajdere bilborda su kontaktirali da im otkriju o čemu se radi, da li je neka politička konotacija. Ipak, sve je ostalo u tajnosti i sa reveal-om napokon je svima sada jasno i mislim da smo postigli vrhunski efekat ove godine i zakucali sebi ozbiljan zadatak za narednu godinu.

Saradnja sa ekipom iz Ovation-a bila je vrhunska i zaista se nadam da je ovo samo prva u nizu kampanja koje ćemo raditi zajedno.

Nedostaje li našem tržištu čistokrvnog advertajzinga, što na komercijalne, što na neprofitne teme?

Vladimir Mitrović: A ne znam sad baš šta je to, “čistokrvni advertajzing”, ali sigurno bi bilo lepše da poruke uvek budu takve da vam pokreću mozak, maštu, empatiju, da vas zasmeju ili zapitaju. Jednostavnost i iskrenost je najteže postići ali ih publika najlakše prepozna i najbolje odreaguje…ako je ideja dobra, naravno.

Puno ljudi nam se javilo da nam kaže koliko ih je naša kampanja dirnula, trgla ili uplašila, i to i jeste bio cilj, ali pravi rezultat je da se bar jedna osoba, koja to do sad nije radila, samopregleda ili zakaže redovni pregled kod urologa. To bi bio profit ove neprofitne kampanje.

WANNABE DIGITAL AWARDS 2023 sredinom novembra u Beogradu

WANNABE DIGITAL AWARDS, jedinstvena dodela nagrada za online influensere se ove godine održava peti put zaredom, 23. novembra u Pozorištu na Terazijama u Beogradu. Ovogodišnji WDA ima regionalni karakter i po prvi put okuplja najpoznatije influensere na jednom mestu – kreatore sadržaja iz Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije.

WANNABE DIGITAL AWARDS: THE STAGE IS YOURS 2023 u prvi plan stavlja autentičnost i zajedništvo, ali i odgovornost influensera u regionu, da pažljivo i promišljeno odaberu način na koji stvaraju, komuniciraju i koje vrednosti promovišu.

U misiji da se postave standardi i uspostave dobre prakse kada su rad i kreativnost influensera u pitanju, dodeljuju se nagrade u više od 10 kategorija, prilagođenih samoj influence sceni na svakom od 5 tržišta, kroz različite social media platforme. Osim priznanja u standardnim kategorijama, priznanja će biti dodeljena i Influenserima godine po izboru žirija i Influenserima godine po izboru publike, a takođe i specijalne nagrade za kreiranje društveno-odgovornog sadržaja i sadržaja sa temom “body positivity”.

O dobitnicima priznanja će, kao i do sada, odlučiti mnogobrojni žiri koji čine regionalni stručnjaci iz različitih oblasti marketinga i komunikacija, kao i predstavnici renomiranih kompanija koje su prisutne širom Balkana. Spisak svih članova žirija pogledajte na linku.

WANNABE MAGAZINE, najposećeniji fashion & lifestyle web magazin, 2018. godine je pokrenuo jedinstveni projekat WANNABE DIGITAL AWARDS. Već 5 godina zaredom, WDA iznova redefiniše i postavlja nove standarde u oblasti influensa, dok budno prati regionalnu scenu i sve njene uzbudljive promene.

WANNABE DIGITAL AWARDS: THE STAGE IS YOURS 2023 su podržali partneri Maybelline New York, La Roche-Posay, Lidl, Dove, Milka i Nivea.

Medijski partneri projekta: BIZ Life, Marketing Mreža, Beauty Desk, Naxi, Radio IN, TOP FM, Bonjour.ba, Ultra magazin, Grazia Slovenia, Ženski recenziRAJ, Super1.

 

Pop Culture Challenge – budite deo ovog izazova

Verujete u moć pop kulture i želite da pomoću nje pozitivno utičete na društvo u kome živite? Imate ideju kako to da ostvarite, ali vam je potrebna pomoć? Centar E8 je otvorio novi poziv namenjen svima onima koji kroz pop kulturu žele da promovišu demokratske vrednosti, aktivizam i civilno društvo.

„Demokratija je pitanje koje se tiče svih nas. Nažalost, možemo da primetimo da realnost nije baš takva. Naša ideja je da ovim projektom pokažemo da ljudi mogu i treba da se bore protiv društvenih problema koji ih okružuju, a mi ćemo im pružiti neophodnu pomoć i resurse da to učine na kreativne i inovativne načine.”, ističe Vojkan Arsić, direktor Centra E8.

Ukoliko govorimo o promociji demokratije i njenom jačanju u Srbiji, tradicionalne strategije ostvaruju sve manje uspeha. Zbog toga je Centar E8 u partnerstvu sa DT Institutom lansirao Pop Culture Challenge sa ciljem da kroz kreativne ideje i pop-kulturne formate podstakne ljude da podrže demokratiju u najširim društvenim krugovima: van zone komfora, pa čak i među onim delovima društva koji joj nisu naklonjeni.

Poziv je otvoren za sve pojedince_ke, studente_kinje, formalne ili neformalne kolektive, organizacije civilnog društva, nezavisne medije, kreatore sadržaja, umetnike_ce i kreativce iz Srbije da shvatajući pop kulturu najšire moguće počevši od muzike, filma, kratkih video-klipova, podkasta do grafita, stripova, animacija, video-igara i različitih umetničkih performansa osmisle ideju i prijave se za drugu sezonu Pop Culture Challenge-a.

Najuspešnije ideje će imati priliku da prođu kroz mentorski proces, upoznaju druge timove, razmene iskustva i naprave detaljan plan za realizaciju svoje ideje. Na kraju procesa, timovi čiji projekti ispune zahteve i očekivanja stručne komisije dobiće nagradu: novčana sredstva za podršku u implementaciji plana.

Rok za prijave je 30. novembar, a više informacija i način prijave možete saznati na zvaničnom sajtu: https://popculture.rs/

Agencija Dentsu Hrvatska proslavila lansiranje novih AI usluga

REGION – Agencija Dentsu Hrvatska bila je domaćin događaja na kome je predstavila svoju veliku novost – kreativne AI usluge.

Kako se svet marketinga neprestano razvija u digitalnom dobu, integracija veštačke inteligencije i kreativnosti postala je jedan od ključnih činilaca uspeha. Dentsu Hrvatska prepoznao je ovu potražnju i odgovorio uvođenjem svojih novih kreativnih AI usluga. Njihovo predstavljanje pokazalo je vizionarski pristup iskorištavanja AI tehnologije za nastanak uverljivog i personalizovanog kreativnog sadržaja.

Vjeko Srednoselec, Chief Operating Officer iz dentsu Hrvatska rekao je: „Uvođenjem kreativnih AI usluga, mi se ne samo prilagođavamo promenama i trendovima, nego ih i stvaramo. Ovo je manifestacija naše predanosti da budemo korak ispred u praćenju trendova i da našim klijentima pružimo najuticajnija i najefikasnija rešenja.“

Jedna od zanimljivosti eventa bila je demonstracija kreativne platforme koja se temelji na AI, a koja prikazuje konkretne mogućnosti primene generativne veštačke inteligencije u kreativnim uslugama i produkciji sadržaja. Prikazane su i AI izložbe koje su pokazale mogućnosti generativnog AI-ja i njegove primene.

Sara Šalov – nova članica Sonda tima!

REGION – U Sondin kreativni tim stiže pojačanje u redove tekstopisaca. Sara Šalov, nakon gotovo 5 godina provedenih u BBDO Zagreb, ukupno 7 godina iskustva u industriji oglašavanja, te projekata odrađenih za velike brendove poput IKEA, Molson Coors, Dukat, A1, WWF Adria, dolazi kao iskusna senior copywriterica i spremna je podeliti svoje ideje sa velikim svetom iz male Vižinade u Istri. Svoj zanat je brusila radeći na raznim kreativnim rešenjima za domaće i međunarodne klijente te će zajedno sa kreativnim timom nastaviti sprovoditi Sondinu misiju razvoja kreativnog društva kroz konkretne projekte.

“Od kako radim u industriji, upoznata sam sa radom Sonde. Nadahnuta njihovim idejama koje doprinose industriji i zajednici, kao i činjenicom da su stvorene u tako jedinstvenom okruženju, njihov poslovni pristup, stil i način razmišljanja, nešto su sa čime se mogu poistovetiti. Vrlo sam uzbuđena što postajem deo ovog tima, što ću od njih učiti te što ću doprineti nekim svojim razmišljanjima i idejama.“ – kaže Sara prilikom dolaska u Sondu.

Nova Mastercard evropska kampanja u saradnji sa McCann Beograd

Plaćanje putem pametnih uređaja dostupno je korisnicima u Srbiji, a kako bi što većem broju ljudi približili ovu praktičnu platnu metodu, Mastercard i McCann Beograd osmislili su novu kreativnu kampanju, za tržište Srbije i Evrope.

Kreativni tim agencije McCann Beograd imao je pred sobom veliki zadatak, da osmisli komunikacionu strategiju, dizajn i TVC za tržište Srbije, ali i ostatak Evrope, a sve sa ciljem da se potrošači ohrabre da plaćanja vrše pomoću svojih pametnih uređaja. Kroz kreativna rešenja u okviru kampanje predstavljene su različite svakodnevne situacije u kojima plaćanjem na ovaj način odmah prelazimo na najbolji deo –trenutak kada uživamo, obradujemo dragu osobu, delimo kolač ili uzbuđenje. Sve situacije do kojih možemo mnogo brže da stignemo kada imamo Mastercard karticu u svom mobilnom novčaniku život čine neprocenjivim.

„Velika je stvar kada malo tržište, kao što je Srbija, ima priliku da osmisli i napravi kampanju koju će koristiti cela Evropa. Ponosna sam što smo zajedno sa našom agencijom McCann Beograd, uspeli da postavimo kreativnu kampanju koja je dovoljno univerzalna za tržišta različitog stepena tehnološkog razvoja, a koja se temelji na jednoj univerzalnoj istini: da krajnji korisnici, bez obzira na to gde žive, imaju ista očekivanja od tehnologija koje koriste – da im put ka omiljenim aktivnostima učine bržim, sigurnijim i praktičnijim. Ovo je jedna od retkih lokalnih kreativa koju će kroz različite kanale i formate, od tradicionalnog TVC-ja do savremenih reels i social media formata, videti desetine miliona ljudi i nadam se da ćemo imati prilike da ovo poverenje opravdamo i u nekim narednim prilikama“, izjavila je Milena Đorić Gudurić, direktorka marketinga za Srbiju, Crnu Goru i BiH u kompaniji Mastercard.

Kampanja je za cilj imala promovisanja mobilnih plaćanja u Srbiji i Evropi, kao i edukaciju potrošača o glavnim benefitima poput lakoće, sigurnosti i brzine koju sa sobom nosi ovaj vid plaćanja. Dodatni podsticaj potrošačima da probaju, koriste i na kraju plaćanje mobilnim novčanikom pretvore u naviku jeste podsticaj u vidu keš-beka koji se dobija nakon izvršenih transakcija kod odabranih trgovaca.
„Sa najvećim izazovom prilikom postavljanja kampanje susreli smo se na samom početku pri kreiranju koncepta. Izazov se ogledao u tome što smo na ljudski, emotivan način želeli da predstavimo jednu vrlo mehaničku i funkcionalnu stvar. Kada smo došli do ideje da ustvari mobilno plaćanje prikažemo kao sredstvo koje nas brže spaja sa stvarima koje volimo, koje želimo da podelimo ili sa kojima želimo nekoga da obradujemo ostalo je samo da odmah pređemo na najbolji deo i raspišemo TVC. Iskoristili smo prepoznatljive momente u kojima bi mobilno plaćanje zaista bilo jednostavnije i brže rešenje i spojili ih u jedan običan, ali neprocenjiv dan naše junakinje“, rekao je Marko Simikić, Senior Copywriter ru agenciji McCann Beograd.

Kreativni tim:
Jana Savić Rastovac, Executive Creative Director
Vladimir Simić, Creative Director
Lidija Milovanović, Head of art
Aleksandar Milojević, Strategy Director
Marko Simikić, Senior Copywriter
Lazar Rajković, Senior Designer
Produkcija: Tuna Fish studio