Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!
Naslovna Blog Stranica 29

Tim Reprezentacija pobednik takmičenja KAKTUS Talents (powered by DExpress)!

Tim Reprezentacija pobednik je petog takmičenja KAKTUS Talents (powered by DExpress). Tim je radio u sastavu Ana Zlatanov i Kristina Belomarković iz agencije Represent Communications.

Drugoplasirani tim ovogodišnjeg takmičenja su Bodljice, koji je radio u sastavu Jovana Daljević i Isidora Petrović iz agencije Friday Finally. Pored njih, u finalu takmičenja bili su i tim TMR ALK, koji su činili Tamara Jevremović i Aleksa Odabašić iz agencije DRV; tim CTA, koji su činili Marko Zorić i Ilija Siljanović iz agencije SVA; tim Leopard.net, koji su činili Miloš Jovanović i Mladen Milanović iz agencije Leo Burnett Beograd i tim Vrisak, koji su činili Luka Zdravković i Miroslav Dešić iz agencije smartpoint adria.

Nagrada KAKTUS Rising Star pripala je Luki Zdravkoviću iz agencije smartpoint adria.

Na takmičenje se prijavilo čak 20 timova mladih talenata iz agencija u Srbiji, starosti do 32 godine, a imali su zadatak da odgovore na brief udruženja LiceUlice.

Ove godine mladi talenti pokazali su svoju kreativnost i inovativnost u okviru kategorije Kreativna upotreba medija, odnosno imali su zadatak da odgovore na brief u roku od 48 sati.

Žiri KAKTUS Talents Award činilo je 15 uglednih profesionalaca iz kompanija, kreativnih, PR i digitalnih agencija iz Srbije, kao i predstavnik udruđenja PROSTOR. Ove godine žiri, na čelu sa Nikolom Riznićem, CEO kompanije DExpress, radio je u sastavu: Nataša Pavlović, Chief Marketing Officer, Mercator-S; Predrag Petrović, Head of Business Development and Marketing, Belodore / DP Lux Group; Miroslav Miljenović, Creative Director, SIVO; Milica Šljivančanin, Marketing Manager, Henkel Consumer Brands; Milan Perić, Marketing and Communications Director, Carlsberg Srbija; Marija Arsić, Digital Manager, Delta Holding; Luka Đukanović, Marketing Manager, Atlantic Grupa; Ivan Westerveen, Co-Founder & Creative Director, Creative Disorder Studio; Dunja Dejanović, Marketing Manager SEE, Visa; Dijana Vučković, Digital Communications Manager, Forma Ideale; Darko Soković, Managing Partner, Strategy & Development, Propulsion; Bojana Savić, PR & Digital Manager, MPC Properties; Aleksandra Stevović, Media & Connections Planning Manager SEE and Baltics, Pepsico i Aleksandra Kosanović Strižak, direktorka marketinga i komunikacija, Erste Banka Srbija.

Dobitnici će nagrada biti uručena na festivalu KAKTUS 2023 by Shoppster Srbija, koji se održava 1. i 2. novembra u Beogradu. 

Više informacija o takmičenju i festivalu možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

Od sada McCann i u Ljubljani

Agencija Ginger Hub Ljubljana dobila je lokalnu afilijaciju McCann za slovenačko tržište i od sada će poslovati pod brendom McCann Ljubljana. Nova agencija predstavlja sinergiju najbolje prakse svetske mreže McCann, lokalnog talenta i poslovaće uz snažnu podršku agencija u sastavu I&F Grupe.

McCann Ljubljanu vodiće Žiga Anžlovar. „Drago mi je što sam dobio priliku da vodim agenciju McCann u Ljubljani. Cilj nam je da na slovenačko tržište donesemo najbolje znanje u kreativnoj industriji kroz regionalnu podršku u sinergiji sa našim lokalnim talentom i stručnošću“, ističe Žiga Anžlovar, generalni direktor McCann Ljubljana i dodaje: „U McCann Ljubljana verujemo u partnerstva i saradnju koja donosi vrhunska rešenja. Svet se stalno kreće i zato McCann ne kreira samo kampanje, već platforme i ekosisteme koji se mogu menjati i transformisati tokom vremena. U našoj kancelariji upoznaćete entuzijastičan, posvećen, radoznao i pripremljen tim posvećen novim izazovnim projektima.”

McCann Worldgroup jedna je od najvećih svetskih agencijskih mreža, sa preko 20.000 zaposlenih u više od 100 zemalja. Agencije McCann kreirale su neke od najpoznatijih i najprepoznatljivijih kampanja koje su osvojile brojne prestižne nagrade.

Na TikTok-u će i u 2024. fokus biti na kreiranju atraktivnog sadržaja

0

U okviru ovogodišnjeg Mark Awards programa, agencija smartpoint adria održaće masterclass i radionicu pod nazivom “Formula za prvi milion organskih pregleda na TikTok-u” i već je jasno da je reč o temi koja se ne propušta.

Tim povodom, razgovarali smo sa Markom Anđelkovićem, Digital Team Leader-om, kako o važnosti ove platforme za podršku i razvoj brendova na današnjem tržištu, tako i o svemu što nas očekuje 23. oktobra od 11:30h.

Postoje brendovi koji se i dalje “opiru” TikTok-u – šta misliš da je razlog za to?

Glavni razlozi zašto se određeni brendovi još uvek nisu upustili u kreiranje sadržaja za TikTok najviše su još uvek popularna verovanja da njihova publika nije na ovoj mreži i da su na njoj samo najmlađi, kao i verovanje da određeni proizvodi ne mogu da se promovišu na TikTok-u.

Naravno, sigurno da nije svima ni tako lako da se organizaciono upuste u kreiranje novog kanala za svoj brend ali više su razlozi mitovi da su samo mladi na ovoj platformi, da je na TikTok-u samo zabavan sadržaj bez ikakve promocije proizvoda i verovanje da nije moguće svaki brend predstaviti i na pomalo zabavan način sa minimalnim ili bez ikakve komunikacije o proizvodu. Mi smo srušili te mitove u proteklih godinu dana.

Hajde da finalno zaključimo: zašto je poželjno priključiti se ovoj platformi koja je daleko više od društvene mreže?

Poželjno je priključiti se TikTok-u zato što je kratki video format postao najpopularniji na svim platformama i ta strategija je mnogo šira od samog TikTok-a. Video sadržaji koji se snimaju za TikTok ne samo da su upotrebljivi i primenjivi, već često i dobro ili čak bolje prolaze na nekim od ostalih društvenih mreža. U vremenu u kom tražimo rešenja za naša pitanja što brže i efikasnije i gde i u zabavi nemamo vremena za duge sadržaje, format kratkog video sadržaja je savršeno rešenje za potrebe publike, bilo da je reč o zabavi ili o edukaciji i informisanju.

TikTok za određeni deo populacije koji je u potrazi za “tips and tricks” ili “how to” sadržajima, predstavlja novi YouTube i mnogo šire od toga, novi pretraživač rešenja, dakle novi Google.

Ne treba nikako zaboraviti činjenicu da na većini tržišta Balkana (pogotovo na Ex-YU teritorijama) plaćeno oglašavanje za TikTok još uvek nije omogućeno i algoritam je još uvek naklonjen isključivo organskim tj. neplaćenim pregledima. Ovo je dokaz da još uvek sa dobrom strategijom i kreativnom idejom možete ostvariti milionske preglede bez ikakvog plaćenog oglašavanja.

U čemu se ogleda najveća prednost TikTok-a u odnosu na Instagram ili YouTube kada je reč o plasiranju video sadržaja? Šta on može da donese brendovima?

Neizostavna prednost je svakako ta da se na TikTok-u stiže do milionskih pregleda organski bez ulaganja sredstava u oglašavanje, dok je do skoro, za ostale platforme važilo uverenje da se viralnost dostiže samo uz finansijska ulaganja.

Dodatna prednost TikTok-a je zapravo to što je sadržaj sa ove platforme primenjiv i za Instagram i za YouTube pa i za ostale društvene mreže. Kreiranjem sadržaja inicijalno za TikTok, zapravo dobijate kreativu za sve platforme koja vremenom donosi rekordan broj video pregleda.

Koji koraci su ključni za ostvarivanje dobrih rezultata i postizanje viralnosti na for you page-u? Možemo li mi uopšte da “kontrolišemo” algoritam?

Kada je priprema samog videa u pitanju, on na početku mora da ima dovoljno jaku poruku da privuče gledaoce da ostanu što duže, zatim da publici reši dilemu ili ponudi rešenje zbog čega su ostali da gledaju video i na kraju da pozove sve gledaoce na određenu akciju. Ceo ovaj postupak ne treba da bude predugačak ali mora biti efikasan.

Ako pričamo o tipovima sadržaja, ljude delom privlači poistovećivanje sa sadržajem kao i prikaz rešenja za svakodnevne situacije u kojima se svi mi nalazimo, ali više o konkretnim koracima kao i konkretnoj strategiji za viralnost pričaćemo na Mark Awards, 23. oktobra od 11:30h.

Kakvo je tvoje predviđanje budućnosti TikTok-a? Da li možemo da očekujemo neke bitne promene u toku naredne godine, kako u pogledu sadržaja, tako i u pogledu oglašavanja?

U toku naredne godine će sigurno i dalje u fokusu biti kreativna ideja ispred plaćenog oglašavanja, zato što je za oglašavanje na našim tržištima još uvek rano. Sigurno je da će i u 2024. u prednosti biti dobre ideje za klipove, praćenje i “kačenje” na momentalne trendove i kreiranje sadržaja u kojima se ljudi poistovećuju i pozivaju na interakciju.

Kada budemo pričali o očekivanjima za 2025. dosta ćemo više informacija imati o mogućnostima za plaćeno oglašavanje na TikTok-u i tada će se verovatno menjati i pristup ali za sada i u narednoj godini, “content is the king” na TikTok-u.

Na kraju, zašto ne bi trebalo da propustimo smartpoint radionicu na Mark Awards-u?

Ne bi trebalo da propustite smartpoint radionicu zato što ćemo, potpuno transparentno, prikazati strategiju za viralnost kao i pojasniti koji su to tačno sadržaji najpopularniji, ali ćemo i predstaviti ostvarene rezultate u proteklih godinu dana koji opravdavaju celu strategiju.

Osim brojki i priče o strategiji, posetioce očekuje i zanimljiva radionica u kojoj mogu da se zabave ali i nauče dosta.

Mercator-S pokrenuo kampanju „Nema cenu“

U trgovini i životu sve ima svoju cenu. Samo zdravlje nema cenu. Zato je, u mesecu borbe protiv raka dojke, kompanija Mercator-S, u partnerstvu sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije i Društvom Srbije za borbu protiv raka, predstavila projekat „Nema cenu“, koji skreće pažnju javnosti na prevenciju ove bolesti.

Ovaj projekat obuhvata 20 pažljivo odabranih IDEA, Roda i Mercator prodavnica, u kojima će se u posebno dizajniranim roze kutijama, kupcima ponuditi kupovina dve jabuke, koje nemaju cenu, ali mnogo vrede, a vrednosni iznos će odabrati sami kupci, od 3 ponuđene opcije.

Kao simboličnu podršku kampanji, prve jabuke kupile su prof. dr Danica Grujičić, ministarka zdravlja u Vladi Republike Srbije, dr sc. med. dr Jelena Bokun, predsednica Društva Srbije za borbu protiv raka, i Violeta Kovačević, generalna direktorka kompanije Mercator-S, u okviru koje posluju IDEA prodavnice, Roda marketi i Mercator hipermarketi.

Iako kampanja nosi naziv „Nema cenu“, ceo projekat je izuzetno važan za sve koji se bore sa ovom bolešću, jer će ceo prihod od prodaje jabuka biti doniran Društvu Srbije za borbu protiv raka.

„Ova kampanja je izuzetno lepo prezentovana i zaista se nadam da će biti uspešna. Društvo Srbije za borbu protiv raka osnovano je s početka 20. veka, pre gotovo 100 godina, kao četvrto društvo takve vrste u svetu. Mi nismo društvo zdravstvenih radnika i pacijenata, nego svih građana, i svaki građanin može da bude naš član”, rekla je dr sc. med. dr Jelena Bokun, predsednica Društva Srbije za borbu protiv raka, i dodala: „Želimo da modernizujemo način rada i finansiranja, i zato se zahvaljujemo Ministarstvu zdravlja i Merkatoru na ovoj kampanji, i pomoći da unapredimo naš rad i približimo se široj javnosti.”

Iako u trgovini sve ima svoju cenu, Mercator-S je prvi put pokrenuo kampanju koja “nema cenu”, ali ima veliku vrednost za sve kojima ovakav vid podrške znači.

„Mi godinama vodimo računa o zdravlju naših zaposlenih, i sada smo želeli da pokrenemo kampanju koja će i široj javnosti skrenuti pažnju na brigu o zdravlju. Pošto 65% naših zaposlenih čine žene, odlučili smo se da projekat ‘Nema cenu’ pokrenemo baš u oktobru, kada se obeležava mesec borbe protiv raka dojke. Celokupan prihod od prodaje jabuka, koje su simbol zdravlja, biće preusmeren na Društvo Srbije za borbu protiv raka“, rekla je Violeta Kovačević, generalna direktorka kompanije Mercator-S, i dodala: „Želela bih da, u ime svih mojih koleginica, a ima nas gotovo 6.000, izrazim veliku zahvalnost ministarki Danici Grujičić i doktorki Jeleni Bokun, što su svojim prisustvom i profesionalnim autoritetom, pomogle promociju jednog ovako divnog projekta.”

To je velika ljubav – novi slogan i vizuelni identitet Pet centra

0

Aleksandra Parezanović, Marketing Manager u kompaniji Pet Network International, specijalno za Marketing mrežu govori o novom identitetu i konceptu Pet centra, ali i kako se on odražava na preferencije današnjih kupaca.

Pet centar menja logo, ceo vizuelni identitet i komuniakciju. Možete li nam reći više o novom vizuelnom identitetu i konceptu Pet centra?

Novi vizuelni identitet i koncept Pet centra je rezultat šestomesečnog istraživanja i želje da bolje razumemo potrebe današnjeg kupca i da budemo tamo gde je za njega relevantno.

Pet centar brend posluje na tržištu Srbije punih 15 godina, i prepoznat je po širokom asortimanu hrane i opreme za kućne ljubimce, kao i po poverenju koji je izgradio sa kupcima kroz stručno osoblje i odgovore na svako pitanje. Možemo reći da je za mnoge ljubimce Pet centar tu ceo njihov život.

Krenuvši od te osnove, kao jednog lepog nasleđa, naš put je bio uobličavanje i modernizacija izgleda brenda, kao i komunikacije. Želeli smo pokažemo da je Pet centar više od pet shop-a.  Pet centar je pet partner koji olakšava život na svakom koraku odrastanja ljubimca.

Novi vizuelni identitet i koncept ste nedavno predstavili u novoj prodavnici u Belgrade Waterfront naselju. Kako novi izgled prodavnice odražava preferencije današnjih kupaca i njihovih kućnih ljubimaca?

Da, u subotu 14.10. otvorili smo prvu prodavnicu u novom izgledu u Belgrade Waterfront naselju, zgrada Aurora, bulevar Vudroa Vilsona 8v.

Novi koncept donosi potpuno svež i moderan dizajn, stvarajući udobno i prijatno okruženje za kupce. U 200 metara kvadratnih prodajnog prostora, smešten je pažljivo biran asortiman hrane i opreme za pse, mačke, ribice, ptice i ostale ljubimce. U cilju još boljeg instore experience-a primenili smo jasno i čisto označavanje kategorija, kako bi kupci što lakše i bezbrižnije pronašli sve po šta su došli i obavili kupovinu. Deo prodvnice je i veterinarska apoteka, a tu je i naš doktor veterinarske medicine, za savete i izdavanje lekova uz recept.

Na koji deo Belgrade Waterfront prodavnice ste naročito ponosni?

Posebno smo ponosni na deo koji je deo posebnog experience-a, butik. Butik je izdvojeni deo prodavnice, specifičnog dizajna i ambijenta. U butiku ljubimci i vlasnici mogu pronaći najrazličitije aksesoare i opremu, a i birati sve po svojoj meri. Moguće je isprobavanje kaputića, kabanica, trenerki, odeće, kao i aksesoara i kako bi izabrali svoje “top“outfite.

Kako Pet centar planira da obezbedi da kućni ljubimci i vlasnici osećaju ljubav i podršku u novom okruženju?

Mi verujemo da kućni ljubimci zaslužuju svet u kojem će se osećati voljeni i cenjeni. Naš cilj je da budemo tu za njih, baš kao što su uvek tu za nas. Pet centar nastoji da obezbedi podršku i ljubav na svakom koraku njihovog putovanja. Odatle je nastao i naš novi slogan: To je velika ljubav.

Kako se sve ovo odražava na način na koji poslujete i pristupate kupcima?

Naša ponuda i iskustvo razvijaće se kako bi se bolje odgovorilo potrebama kućnih ljubimaca i njihovih vlasnika na svakom koraku. Veliki akcenat stavljamo na omnichannel experience i personalizaciju kako bismo kupcu olakšali svakodnevnicu na svakom koraku – bilo da je to iskustvu u našim prodavnicama, kroz online kupovinu, loyalty aplikaciju za dodatne popuste i pogodnosti ili Glovo uslugu kupovine.

Koje dalje korake planirate da preduzmete kako biste ostali verni svojoj misiji da budete podrška i ljubav za kućne ljubimce i vlasnike?

Naša namera je da kontinuirano evoluiramo i unapređujemo naše usluge i ponudu kako bismo ostali dosledni svojoj misiji. Slušaćemo povratne informacije naših kupaca, pratiti njihove potrebe i nastaviti da radimo na inovacijama kako bismo pružili najbolju podršku vlasnicima kućnih ljubimaca i njihovim ljubimcima u njihovim svakodnevnim avanturama.

Kako smo od Munch-a napravili igračku?

Pre nekoliko dana izašla je kampanja na kojoj je tim brenda Munchmallow vredno radio od marta ove godine i za koju su jedva čekali da je svima pokažu – kao deca roditeljima savršenu kulu od peska na moru!

„Kada bismo jednom rečenicom objasnili šta smo to uradili, rekli bismo: u unutrašnjost Munch kutije postavili smo rasklope koji se kada se iseku, zalepe i sastave pretvaraju u igračku! I to ne bilo kakvu, već u malog robotića. I to čitavo RoboMunch pleme!“, navode u timu brenda Munchmallow, i dodaju: „Početna zamisao nam je bila ideja da pripremimo starim našim folijantima uputstvo za pravljenje raznih oblika koje će stajati u kutiji. Ali je naša ideja rasla kao loptica folije u reklamnom filmu Priča za sebe i odlučili smo da iskoristimo ne samo foliju već i ostale delove pakovanja-karton, sam slatkiš, spoljašnjost i unutrašnjost kutije. Nismo radili prema briefu, već smo ga kao naše figurice krojili, seckali, sastavljali u hodu, i uklapali u planove za ovu godinu, kako ovu kampanju nismo imali u planu. Znali smo da je moramo uraditi, jer je naredna logična i prirodna stvar za Munch.“

Munch je brend koji se asocira sa igrom, maštom, kreativnom slobodom. Poželi su da poruče odraslima da na svet gledaju iz ugla deteta i da u predmetima svakodnevice vide nešto drugačije, a deci da ih inspirišu da ostanu u tom pogledu na svet što duže: odatle od kutije igračka!

„Naša kampanja je namenjena svima i KPI nam je da u što više ljudi probudimo decu, ali i da zabavimo što više klinaca makar koliko je nama bilo zabavno da radimo na ovoj kampanji. Nadamo se da će sklapanje robotića postati možda porodična aktivnost roditelja i dece ili da će se kolege u kancu menjati ili takmičiti ko će skupiti prvi svih 15 i podetinjiti makar deo dana!“

Da bi proces olakšali tako da bilo ko ko sklapa može imati osećaj postignuća, na svaku kutiju postavili su i QR kod koji vas vodi ka tutorijalu kako da najbrže sklopite svog robotića.

Danas su to robotići, ali sutra ko zna, poruka je nedvosmislena: možeš da kreiraš bilo šta što zamisliš i izmaštaš!

Zajedno sa timom brend Munch radile su i agencije Žiška, Level4, Smurfit, DreamDust i HomePage.

Pad broja zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za tržišne komunikacije u Srbiji za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.

Nakon poslovno veoma neizvesne 2021, prošla godina donela je ohrabrenje i novu energiju za veliki broj agencija za tržišne komunikacije u Srbiji. Većina agencija uspela je pozitivno da završi poslovnu godinu i zadrži svoju poziciju na rang listi. Ipak, broj zaposleni zabeležio je pad u 2022. godini.

MMS COMMUNICATIONS/PUBLICIS ONE nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu i na sedmom mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2022. godini zabeležila rast poslovnog prihoda za 14,84%, pad neto dobiti za 1,66% i rast broja zaposlenih za 11,11%. Takođe, treba napomenuti da u je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije MMS Communications registrovan kao pravno lice u okviru koga posluje sedam ogranaka, među kojima su i agencije Leo Burnett i Saatchi&Saatchi.

Na drugom mestu po poslovnom prihodu i na 17. po neto dobiti nalazi se agencija NEW MOMENT NEW IDEAS COMPANY. Ova agencija zabeležila je u 2022. rast poslovnog prihoda za 32,68%, rast neto dobiti za 95,09%, a broj zaposlenih se nije menjao.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu nalazi se agencija REAL GRUPA RGS. Ova agencija je u 2022. zabeležila rast poslovnog prihoda od 0,33%, pad neto dobiti za 41,22% i rast broja zaposlenih za 19,05%.

Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji SMART VISION. Ova agencija zabeležila je u 2022. godini rast poslovnog prihoda za 74,43% i pad neto dobiti za 13,58%. Broj zaposlenih opao je za 5,26%.

Peto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji MCCANN BEOGRAD, koja je zabeležila rast od 5,89%. Neto dobit opala je za 595,13%, kao i broj zaposlenih za 19,12%.

U TOP 10 agencija po poslovnom prihodu iz 2022. godine nalaze se i agencije: FULLHOUSE OGILVY, OVATION BBDO, STUDIO NEXUS, EXECUTIVE GROUP i CHEIL CENTRADE ADRIATIC. Na samom vrhu liste po neto dobiti, četvrtu godinu za redom, našla se agencija OPEN MIND.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 131 pravno lice koje se primarno bave tržišnim komunikacijama (nudeći, pre svega, uslugu integrisanih komunikacija).

Ukupan poslovni prihod agencija za tržišne komunikacije u 2022. povećan je za 16,92%, kao i neto dobit za 56,20%. Broj zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije opao je za 0,62%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

Da li je brendovima lakše u eri digitalnih medija?

Generacija Z nameće promene u načinu na koji brendovi dolaze do svojih potrošača. Broj korisnika digitalnih platformi iz godine u godinu raste, ali podaci kompanije Meta pokazuju da je mogući doseg u oglašavanju na Instagram platformi u 2023. godini niži za 9,8% u odnosu na prethodnu.[1]

S druge strane, istraživanje kompanije za kreativne transformacije WPP, pokazuje da 61% potrošača veruje preporuci influensera u odnosu na 38% njih koji veruju sadržaju koji generišu brendovi. Globalno gledajući, 60% brendova, radi sa preko 10 influensera na godišnjem nivou[2], a primer brenda koji prati svetske trendove jeste Grand Black’n’Easy. Njegova ciljna grupa vodi moderan i užurban način života, a brend kontinuirano prati promene u konzumaciji medija, naročito među mlađom publikom.

Potrošači, tehnologija i trendovi primoravaju brendove da transformišu poznate marketinške strategije novom digitalnom ekosistemu kako bi došli do svojih potrošača.

KAKO?

Odavno znamo da je preporuka ljudi uvek prisutna i važna kada su brendovi u pitanju, što pokazuje i istraživanje brenda Grand Black’n’Easy za 2020. godinu gde se vidi da potrošači ovu kafu najčešće počinju da piju na preporuku drugih, jer su generalno jako zadovoljni proizvodom.[3] Ta preporuka sada lakše i jednostavnije stiže do većeg broja ljudi zahvaljujući mogućnostima koje pružaju digitalni mediji.

Ove godine, brend Grand Black’n’Easy i agencija SIVO, prateći trendove u korišćenju digitalnih kanala, realizovali su “Travel” kampanju na tržištima Srbije i Bosne i Hercegovine. Cilj je bio pomoći potrošačima da uživaju u svojoj omiljenoj kafi i na putovanju, a sve što treba da urade je da ponesu Grand Black’n’Easy, koji pruža ukus prave turske kafe, gde god da su.

Da je Grand Black’n’Easy spremna za putovanja, potrošači su mogli da vide na bilbordima, POS materijalima i PR člancima. U digitalnoj kampanji ostvarena je saradnja sa 4 kreatora sadržaja i čak 14 influensera, koji su podsetili ljubitelje prave turske kafe, da ne moraju da se odreknu svog omiljenog napitka čak ni tokom godišnjeg odmora.

Tako je snimak novog putovanja i obaveznog rituala ispijanja kafe influenserke Jelene Stefanović dosegao preko 1,5 miliona ljudi, dok je video uživanja u pravoj turskoj kafi u udaljenim delovima sveta kreatorke sadržaja Marije Piroški stigao do više od milion gledalaca. Sumarno gledano, digitalna kampanja je na tržištu Srbije dosegla je 80% target grupe, u odnosu na ciljanih 60%. Ostvarila je preko 2,3 miliona interakcija, što u postotku iznosi blizu 45% u poređenju sa 25% planiranih.

Iako se povremeno može čuti da doba Instagrama prolazi, podaci upućuju na to da je u pitanju platforma koju ne smemo zanemariti. Na njoj influenseri imaju odličnu konekciju sa pratiocima, pa nije čudno što u marketingu ova platforma nudi najveći ROI, [4] a ne iznenađuje ni podatak da 90% marketara veruje da su influenseri efektivan kanal komunikacije.[5]

Prema predviđanjima, do 2040. godine skoro cela globalna populacija će imati pametni telefon, a blizu 90% će koristiti Internet[6]. To nas ostavlja da aktivno pratimo duh vremena i životne navike potrošača u novom digitalnom ekosistemu. Na brendovima je da i dalje budu bliski svojim potrošačima, a na kreativnim agencijama da osmisle načine kako da taj odnos neguju.

Agencija SIVO

 

[1] Meta Planning tool, January 2023
[2] The State of Influencer Marketing 2023, Influencer MarketingHub
[3] Black’n’Easy, How to grow?, Deep Dive, April 2020
[4] Navigating Influencer Marketing, WPP
[5] Navigating Influencer Marketing, WPP
[6] Euromonitor International

Golden Drum završen dodelom nagrada, agencija godine LePub

REGION – Festival Golden Drum završen je dodelom nagrada najboljima u struci. Žiri je dodelio 50 bronzanih, 37 srebrnih, 29 zlatnih i 12 Grand Prix nagrada u različitim grupama i kategorijama.

Prestižna titula Agencije godine dodeljena je LePub, dok je McCann Worldgroup sakupila najviše poena i proglašena za Mrežu godine.

Najbolji brend koji je ostavio trag i dobio Grand Prix Brend je Mastercard. Marcin Sosiński, McCann Poland, kreativni direktor koji stoji iza kampanje „Where to Settle“, dobio je prestižnu titulu Kreativni Direktor Godine, by Elan.

Titulu Nezavisne agencije godine, podržanu od strane Allfred.io, dobila je agencija THIS IS LOCCO iz Bratislave.

Produkcijska agencija godine postala je izraelska agencija Mud production, dok je titula Digitalne agencije godine pripala MRM Romania. Ove godine je prvi put proglašena Medijska agencija godine uz podršku BH Telecoma, a nagradu je dobila agencija UM Romania.

Nagradu, Best of Genius Loci, koju dodeljuje Sekcije All Juries dodelila je agencija McCann Poland, to je nagrada koja slavi lokalna dela koja predstavljaju njihov prepoznatljiv lokalni duh, za „Where to Settle“, napravljenu za klijenta Mastercard. Žiri nije dodelio nagrade Best of Social Good award i Game Changer award, powered by Telemach Slovenia.

Najuspješnija agencija Jadranske regije, koja je dobila specijalnu nagradu Adriatic Agency of the Year, powered by Zavarovalnica Triglav, je Via Media iz Bosne i Hercegovine sa “Bingom”.

Najnoviji član Hall of Fame je Catalin Dobre Co-CEO and Chief Creative Officer, McCann Worldgroup Romania, & Regional Creative Director, McCann CEE. Sada se pridružuje cenjenoj kohorti kreativnih vizionara koji su ne samo inspirisali, već su duboko uticali na svet kreativnosti kakav poznajemo.

Najbolje kreativno rešenje za brief takmičenja Young Drummers, powered by Slovenian Tourist Organization is “When it’s a Match!” je kreirao Paul Schneider Schneider.Studio, Yerevan, Jermenija.

Pobednici su kući odneli održive trofeje napravljene od ekološki prihvatljivih materijala.

Čestitamo svim pobedničkim idejama, pojedincima i timovima koji stoje iza njih!

Dobitnici nagrada: goldendrum.com/showcase

Glovo pokreće nove opcije oglašavanja – Glovo Ads

Glovo, platforma za više kategorija koja nudi pristup širokom spektru proizvoda, lansira nove opcije oglašavanja i usluge za partnere i brendove, integrisane u novu ponudu – Glovo Ads.

Velikim multinacionalnim brendovima, kao i malim nezavisnim restoranima i prodavnicama, na raspolaganju su alati koje nudi ‘Glovo Ads’, a kojima će moći da ubrzaju svoj rast u okviru aplikacije i povećaju vidljivost među njenim korisnicima.

Kroz ‘Glovo Ads’, kompanija ima za cilj da razvije saradnju sa brendovima i kompanijama kako bi ih podržala u širenju njihove grupe potrošača, izgradnji lojalnosti korisnika i povećanju prodaje unutar same Glovo aplikacije.

Konkretno, ‘Glovo Ads’ platforma nudi različite alate za oglašavanje u okviru Glovo aplikacije, gde se, pored ostalih, nalaze i sponzorisane pretrage, programski oglasi, kreiranje prilagođenih sekcija ili banera ponuda i promocija. Pored toga, informacije se ažuriraju u realnom vremenu, omogućavajući brendovima da vide učinak svojih kampanja, kako bi došli do najrelevantnijih kupaca i garantovali povraćaj ulaganja.

Već u prvoj fazi lansiranja, na globalnom planu – više od 5.000 Glovo partnerskih preduzeća i više od 350 brendova iz različitih industrija, od FMCG do finansijskog sektora, koristi ove alate za pokretanje integrisanih reklamnih kampanja u aplikaciji i povezivanje sa svojom ciljnom publikom.

Jedan od ovih brendova je Plazma, sa kojom je Glovo upravo potpisao ugovor o partnerstvu, omogućavajući Plazmi na srpskom tržištu da iskoristi prednosti Glovo maloprodajnih medijskih ponuda na licu mesta i van nje, kao što su sponzorisana pretraživanja ili funkcije za povećanje prodaje (kao što su pop-up baneri prilikom završetka porudžbine).

„Drago nam je što Plazma ima bogatu mrežu kvalitetnih partnera koji su prepoznali vrednost našeg brenda. Radujemo se budućoj saradnji i svim inovativnim rešenjima koja ćemo zajedno postići.” , rekao je Miloš Ćušić, brend menadžer u Plazmi.

„Integracija reklamnih rešenja u jednu vertikalu predstavlja dalji korak u našoj čvrstoj posvećenosti da postanemo vodeći digitalni partner za sve brendove, restorane i prodavnice koji su nam poklonili svoje poverenje. Kroz Glovo Ads, pružamo širok spektar alata za podršku brendovima i kompanijama, uz priliku da rastu i približe se svojim klijentima“, rekao je Rodrigo Alier, izvršni direktor za partnere i brendove u Glovu.