Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Da li odnosi sa medijima imaju sve manje udela u PR-u?

Da bi savremena kompanija uspešno poslovala, i u sklopu toga izgrađivala svoj prepoznatljiv imidž, ona mora u svom poslovanju da, sa jedne strane, vodi računa o svojim interesima, a sa druge strane o interesima i potrebama medija.

Zato odnosi s medijima, kao deo odnosa s javnošću, predstavljaju jedan vrlo složeni skup aktivnosti koje se preduzimaju u kompaniji radi uspostavljanja i održavanja uzajamno korisnih veza i odnosa između kompanije i medija. Кoliko neka kompanija ulaže u odnose s medijima, toliko od njih i dobija, jer je za izgradnju dobrih odnosa neophodno posvetiti punu pažnju kako samoj strukturi procesa komuniciranja s medijima, tako i kvalitetu i verodostojnosti informacija.

U interesu kompanije, novinara i medija, je bliska i jasna međusobna komunikacija i saradnja, kako bi se na bazi objektivnog informisanja i izveštavanja, izgradilo obostrano poverenje i razumevanje. Ovo je dugotrajan i složen proces koji zahteva punu posvećenost, pre svega stručnjaka iz kompanija koji se bave odnosima sa medijima.

U prethodnom periodu imali smo prilike da pročitamo rezultate mnogih istraživanja koja pokazuju da odnosi sa medijima više nisu jedna od najvažnijih delatnosti sektora odnosa s javnošću. Perspektiva izgradnje odnosa sa medijima je dinamična i podložna promenama, s obzirom na brzi razvoj digitalnih tehnologija i promene u medijskom pejzažu, ali i smene generacija.

Ono što se ipak čini da je konstanta jeste da se PR stručnjaci ipak najviše referišu na tradicionalne medije i održavanje bliskih odnosa sa njima. Postoji nekoliko ključnih faktora koji mogu uticati na perspektivu izgradnje odnosa sa medijima u narednom periodu:

1. Digitalna transformacija: Digitalne tehnologije i društvene mreže nastavljaju da transformišu medijski pejzaž. Kompanije se moraju prilagođavati ovim promenama i integrisati digitalne kanale u svoje strategije odnosa sa medijima. Digitalna tehnologija omogućava ulazak u virtuelni svet gde postoji mnoštvo različitih poruka.

Kreiranje interesantne poruke koja doprinosi poboljšanju imidža i identiteta, ali i ostvaruje ciljeve odnosa s javnošću sada zahteva i digitalnu pismenost, uz novu vrstu kreativnosti. Interakcija, komunikacija sa klijentima, obraćanje različitim javnostima, uključivanje velikog broja medija, postali su uobičajeni ciljevi modernih odnosa s javnošću. To uključuje aktivno korišćenje društvenih mreža, praćenje i analizu digitalnih metrika, kao i prilagođavanje komunikacijskih taktika za digitalnu publiku. Takođe, ovo je još jedan od kanala plasiranja različitih poruka koje kompanija želi da saopšti.

2. Transparentnost i odgovornost: Izgradnja odnosa sa medijima zasnovana na transparentnosti, integritetu i odgovornosti može pomoći kompanijama da izgrade poverenje kod publike i novinara.

3. Novi modeli saradnje: Tradicionalni modeli saradnje između kompanija i medija mogu se menjati. Kompanije sve više koriste sopstvene kanale komunikacije, poput blogova, web stranica i društvenih mreža, kako bi direktno komunicirale sa publikom. Ovo može uticati na dinamiku odnosa sa medijima, ali istovremeno otvara mogućnosti za saradnju na novim projektima, istraživanjima ili sadržajima. Poslednjih godina imamo prilike da pratimo i veliki broj konferencija u organizaciji medija i kompanija na kojima se međusobno razmenjuju iskustva i informacije u cilju bolje informisanosti.

4. Uticaj influensera: Uz rast influencer marketinga, influenseri na društvenim mrežama postaju sve važniji kanal za komunikaciju sa publikom. Kompanije se sve češće uspostavljaju odnose sa influenserima kako bi plasirale svoje poruke i proizvode, posebno među mlađom publikom. Ovo zahteva prilagođavanje strategija odnosa sa medijima i uključivanje influensera u komunikacijske planove.

5. Potreba za kvalitetnim sadržajem: U eri informacija i digitalnih medija, kvalitetan sadržaj postaje ključan za privlačenje pažnje publike. Kompanije koje mogu da pruže relevantan, informativan i zanimljiv sadržaj imaju veće šanse da privuku medijsku pažnju i izgrade odnose sa medijima. Ovo može uključivati kreiranje originalnih priča, istraživanja, infografika ili video sadržaja. Dodatno, sve veći broj kompanija na svojim web stranicama ima posebno odvojenu sekciju za novinare, gde im je uvek dostupan ažuriran materijal za korišćenje za sve aktuelne teme.

Ukratko, perspektiva izgradnje odnosa sa medijima u našoj zemlji podložna je promenama usled digitalne transformacije, potrebe za transparentnošću i odgovornošću, novih modela saradnje, uticaja influensera i potrebe za kvalitetnim sadržajem. Kompanije koje prate ove trendove i prilagođavaju svoje strategije odnosa sa medijima mogu ostvariti uspešnu komunikaciju sa javnošću i ostvariti svoje ciljeve, naravno uz kontinuirano održavanje tradicionalnih bliskih odnosa sa medijima.

Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Željka Ćirić Jakovljević, Direktor za komunikacije, UniCredit Bank Srbija

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!