today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Meeker: 7 trendova koji će oblikovati digital u budućnosti

SVET – Godišnji izveštaj o internet trendovima Mary Meeker jedan je od najpraćenijih izveštaja u tehnološkoj industriji, a ovogodišnje izdanje podvlači rast mobile, posebno na društvenim platformama koje sada kontrolišu većinu trošenja na oglašavanje i vreme provedeno od strane korisnika.

1. Prihodi od desktop oglašavanja relativno stagniraju, dok mobile vrtoglavo raste
Oglašivačima je dojadilo da slušaju o „godini mobilnog“, ali prezentacija Mary Meeker pokazuje da mobile zaista daleko nadmašuje prihode oglašavanja na desktop uređajima. Prihodi od internet oglašavanja su u 2015. godini dostigli 60 milijardi USD, što je povećanje od više od 20 odsto u odnosu na 2014. godinu. Prihodi mobilnog oglašavanja su porasli za više od 66 odsto, dok je povećanje za desktop uređaje samo 5 odsto. Potrošači troše 25 odsto svog vremena na mobilnim uređajima, na koje otpada ukupno 12 odsto oglašivačkih budžeta. Po proceni Meekerove, to znači da je u igri 21 milijarda USD neiskorištenih prilika za brendove iz Sjedinjenih Američkih Država da sustignu načine na koje ljudi konzumiraju medije.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja4

2. Ovo je igra u kojoj Google i Facebook pobeđuju
Sviđalo se to nekom ili ne, Mark Zuckerberg je stvorio juggernauta oglašavanja. Između 2014. i 2015. godine, oglašivački prihodi Facebooka porasli su za 59 odsto, a većina oglasa je plasirana na mobilnim uređajima. U međuvremenu, Googleovi prihodi od oglašavanja su porasli za 18 odsto u odnosu na isti period. Iako Googleovo povećanje može izgledati skromno u odnosu na Facebook, treba uzeti u obzir da su svi ostali digitalni igrači zajedno povećali prihode od oglasa za 13 odsto. Zajedno, Facebook i Google kontrolišu 76 odsto internet oglašavanja.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja3

3. Potrošače nerviraju online oglasi
Prezentacija Mary Meeker uključuje i podatke iz video kompanije Unruly, koji pokazuju da procvat online oglašavanja nije baš omiljen kod potrošača. Čak 92 odsto od 3.200 ispitanih korisnika interneta izjavilo je da su razmišljali o korištenju programa za blokiranje oglasa, a 62 odsto je izjavilo da im smetaju preroll oglasi. Studija je takođe pokazala da je zvuk isključen na 81 odsto video oglasa i zahteva od potrošača da kliknu kako bi pustili zvuk.

4. Mobile prednjači u blokiranju oglasa
Govoreći o blokiranju oglasa, Meeker je predstavila i nova istraživanja iz PageFair-a, iz kojih se vidi da više od 400 miliona korisnika globalno blokira oglase koji se poslužuju na mobilnom webu, u odnosu na 200 miliona korisnika desktop uređaja. Ove rezultate međutim treba uzeti sa dozom sumnje, s obzirom da PageFair prodaje tehnologiju koja pomaže izdavačima da zaobiđu ad blokere, te zbog činjenice da je blokiranje oglasa na mobilnim uređajima prisutno tek godinu dana.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja2

5. Kraće je bolje
Meekerova je skrenula pažnju na dve prošlogodišnje Snapchat kampanje, jednu za Spotify i drugu za Furious 7 Universal Pictures-a, kao primere kako kratki video sadržaj funkcioniše na mobilnim uređajima. Universal Pictures je sponzorisao Live Story za Ultra Music Festival Miami u martu 2015. koji je generisao više od 14 miliona pregleda. U decembru, Spotify je povećao namere za pretplatu za 30 odsto kada su proveli kampanju u sekciji Discover, gdje su promovisali svoje top umjetnike godine.

6. Milenijalsi su i dalje na Facebook-u
Uprkos stalnim izveštajima da Facebook više nije cool za tinejdžere i mlade, ova društvena platforma i dalje dostiže do najviše milenijalasa, prema podacima comScore-a. U podacima su merene prosečne mesečne minute po posetiocu, gde su Facebook, Instagram i Snapchat imali najveći doseg. Zanimljivo, Yahoo-ov Tumblr dostiže tek nešto više od 20 odsto korisnika između 18 i 34 godine, ali ima prosek od 200 minuta provedenih po korisniku mesečno. Twitter s druge strane ima doseg od 50 odsto milenijalasa, ali ima znatno manje prosečno provedeno vreme.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja1

7. U chatu je budućnost
Brendovi sve više prihvataju botove i chat-marketing, i to s dobrim razlogom. Grafikon ispod prikazuje brzi uspon platformi WhatsApp, Facebook Messenger i WeChat u proteklih šest godina, u odnosu na Instagram, Twitter i LinkedIn koji su bazirani na sajtovima.

7-trendova-koji-oblikuju-buducnost-digitalnog-oglasavanja

Više informacija na portalu AdWeek.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!