SVET – Uprkos porastu popularnosti novih medija, Evropljani i dalje najviše veruju radiju, zaključak je istraživanja Evropske radiodifuzne unije (EBU).
Društveni mediji su najkorišćeniji izvor informacija u Evropi, ali im se i najmanje veruje, zaključak je godišnjeg istraživanja „Poverenje u medije 2016“.
Od 33 ispitane zemlje, samo stanovnici Albanije imaju visoko poverenje u društvene mreže, dok stanovnici Velike Britanije, Švedske i Luksemburga najmanje veruju informacijama plasiranim na taj način. Poverenje u internet uopšte na niskom je nivou i pozitivno je ocenjeno samo u 12 zemalja, većinom u jugoistočnoj Evropi.
Poverenje u štampane medije nije na puno većem nivou – rezultati iz 13 zemalja pokazuju pozitivno poverenje u štampane medije, i to uglavnom u zemljama Beneluksa, gde novine još uvek uživaju ugled.
Kao najverodostojniji medij ocenjen je radio kojem, iako je inače doživeo pad poverenja, najviše veruju građani u čak 20 ispitanih zemalja, posebno u Švedskoj, Danskoj i Finskoj.
Na drugom mestu po poverenju građana nalazi se televizija, koje je i dalje najkorišćeniji izvor informacija u 11 zemalja, ali je doživela i najveći pad poverenja od prošlogodišnjeg istraživanja.
„Nije iznenađujuće da zemlje sa visokim nivoom finansiranja za javne RTV servise imaju i viši nivo poverenja u medije generalno – oni proizvode kvalitetan sadržaj i vredan su izvor informacija za društvo„, kaže Roberto Suárez Candel, rukovodilac EBU-ovog odeljenja za medijske analize za Guardian.
Istraživanje je takođe pokazalo da zemlje sa snažnim javnim RTV servisima imaju višu stopu izlaska na izbore, bolje medijske slobode, manje desničarkog ekstremizma i uopšteno zdraviji demokratski sistem.
Izvor i foto: media.ba