today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Društvene mreže mogu da donesu novac, ali indirektno!

Kada se postavlja digitalna komunikacija, veoma je važno da se jasno postavi njen cilj. Merljivost digitala realno jeste veća, brža i trenutno mogu da se dobiju brojevi, uporedo dok se kampanja odvija.

Zapravo vi iz minute u minut možete da pratite broj prikaza, klikova, konverziju itd, ali je suština kako ćemo te brojeve tumačiti. To što će neko kliknuti na baner govori nam da je on bio privlačan za oko ili da je bio neobičan na tom sajtu na kom se pojavio i „ispao je iz šablona“ koji smo navikli da gledamo. Takođe, to ne znači da će neko automatski i kupiti proizvod koji je na baneru, ali isto tako ne znači ni to da ako niko nije kliknuo da neće kupiti.

„Merenje rezultata na društvenim mrežama znači sve, a opet i ništa. Osnovne metrike (like, reach, engagement, talking about, clicks, impressions…) su nam samo indikatori koji nas usmeravaju u dalju analizu i merenje performansi kampanja. Oni su samo delić prodajnog levka (sales funnel) na društvenim mrežama. Najbitnija star je da znamo krajnji cilj našeg klijenta. Veća interakcija ili broj klikova može da nam pokaže koliko je sadržaj koji plasiramo ljudima dobar i koliko dobro ‘hvatamo’ našu target grupu. Svi mi znamo da je content ono što pravi razliku na društvenim mrežama i možemo ozbiljan novac da potrošimo u promociju i da ne napravimo posao jer sadržaj nije dobar“, rekao je za Marketing mrežu Aleksandar Radukin, Co-Founder & Social Media Manager u agenciji Homepage. Prema njegovim rečima, u zavisnosti od cilja klijenta i dobro prilagođenog contenta tom cilju na dobrom smo putu. „Onda ostaje da pratimo šta nam kažu metrike i spram njih usmeravamo dalji plasman sadržaja. Napominjem da uvek moramo imati na umu da postoje neki šabloni za koje znamo da će pobuditi veću interakciju i uticati na viralnost objava. To su, na primer, sladunjave fotografije ljubimaca ili beba u nekim simpatičnim situacijama. Interakcija i izmereni rezultati na ovakvom sadržaju sigurno ne bi imali velik značaj (jedino ukoliko nismo stranica ljubitelja životinja).“

Na pitanje da li svaki like ili share danas može da se konvertuje u novac, Radukin kaže da veruje da mogu da donesu novac, ali indirektno. „Naime, ukoliko imamo više klikova, like-ova ili share-ova ostvarićemo veći prikaz (reach) za isti uloženi novac. Samim tim, više ljudi će videti našu poruku i time je veća verovatnoća da će doći do željene konverzije. Meni je odličan primer reklama za online shop odevnih predmeta koja je za isti novac plasirana odvojeno ženskoj i muškoj populaciji u Srbiji. Posle 7 dana kampanje oglas plasiran ženama imao je 10 puta veću interakciju nego onaj namenjen muškarcima. Kao posledica toga povećan je broj prikaza oglasa, a kao krajnji rezultat i prodaja ženske galanterije u tih 7 dana je bila 8-10 veća nego muške.“

Još uvek u Srbiji klijenti na digital gledaju kao na trošak, ali, s druge strane, čuje se i rečenica „svi su online, pa i mi ćemo, moramo“. Radukin smatra da apsolutno treba da ste na internetu ili vas vrlo brzo neće biti, međutim ono o čemu morate da razmišljate je kako i na koji način predstaviti sebe i svoju kompaniju online. „U Srbiji direktori kompanija, brend menadžeri ili vlasnici firmi ne poznaju dobro digital rezultate i to im u velikoj meri predstavlja izlazak iz zone komfora. Samim tim imaju i strah od toga. Zbog takve situacije mi se konstantno trudimo da edukujemo ljude i objasnimo im poentu onoga čime se bavimo. Jedna dobra stvar interneta i digitalnih tehnologija je što se relativno brzo usvajaju i klijentima nije potrebno mnogo vremena da shvate šta mi to radimo i koje efekte postižemo. Opet razumevanje i poverenje su ovde takođe presudni faktori koji vode do pobede“.

Ipak, ima i klijenata koji su već odavno „uskočili u digitalni voz“ i trude se da svojim sadržaj privuku ciljanu publiku. „Imajući u vidu naše proizvode i kome se obraćamo, komunikacija putem društvenih mreža nam je izuzetno važna i imamo u tom segmentu jasno postavljene ciljeve. Pre svega, prioritet nam je da izgradimo navike i podstaknemo ljude da mese kod kuće, a zatim i da promovišemo naše brendove. Takođe, prednost korišćenja ovih kanala je dvosmerna komunikacija sa našim potrošačima i prilika da od njih dobijemo uvid u to koje su njihove navike i potrebe kada mese kod kuće, šta je to što ih pokreće da se odluče za naš proizvod, šta najčešće mese, zašto i za koga to najradije čine. Pored toga, putem društvenih mreža promovišemo i naše druge marketing i PR aktivnosti, događaje, promocije, aktivnosti na mestu prodaje, sa ciljem da svoje poruke plasiramo što široj publici“, rekla je za Marketing mrežu Milena Obradović, Marketing Manager B2C&B2B u kompaniji LESAFFRE RS, u čijem je vlasništvu Facebook stranica Mesimo zajedno.

Ona kaže da rezultati prilično zavise od ambicija i entuzijazma koje imamo. „Sigurno da je potrebno uložiti izvesna sredstva, ali je mnogo važnije napraviti razuman odnos između ulaganja i učinka, pre nego ponositi se skromnim rezultatima proisteklim bez i jednog uloženog dinara. Takođe, jako je važno iz svakog rezultata izvući pouku i iskoristiti je za dalje unapređenje komunikacije. I lošiji rezultati su povratna informacija – pokazuju na šta zajednica reaguje, a šta im nije dovoljno zanimljivo“, zaključila je naša sagovornica.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!