today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U Hrvatskoj blogeri sarađuju uglavnom sa jednim brendom!

REGION – Danas su na DIABLOG-u, prvoj hrvatskoj konferenciji o blogerima i blogerskoj zajednici, predstavljeni rezultati prvog istraživanja o hrvatskoj blogerskoj sceni kojeg je sprovela agencija Dialog komunikacije.

Istraživanje je pokazalo da su većina hrvatskih blogera žene, kao i njihovi čitaoci, da većina piše blog dve do tri godine, da u kontinuitetu sarađuju s jednim brendom i da većina saradnji uključuje određenu vrstu kompenzacije. Kao najveći problem blogerske scene ističu neplaćene saradnje, kao top trend video blog, a brendovima predlažu personalizovan pristup svakom od njih.

Istraživanje je sprovedeno u oktobru ove godine na uzorku od 203 blogera s ciljem mapiranja hrvatske blogerske scene, a obuhvatilo je četiri kategorije: socio-demografske podatke, podatke o blogu, saradnju s brendovima te stavove i razmišljanja blogera. Socio-demografski podaci otkrili su da su čak 91% blogera žene, da njih 56% ima između 25 i 35 godina i visoku stručnu spremu (44%), žive većinom u Zagrebu (41%) i zaposleni su stalno (43%) ili honorarno (20%).

Blog ili online kanal na koji objavljuju sadržaj blogeri smatraju hobijem (80%) i 59% ne zarađuje putem njega. Od blogera koji zarađuju putem bloga, zaradu najviše ostvaruju plaćenim kampanjama i recenzijama. Zanimljivo je da čak 68% blogera ne objavljuje video, ali su zato prisutni na većini društvenih mreža, najviše na Facebooku (94%), Instagramu (82%) i YouTubeu (42%). Najviše sadržaja objavljuju na hrvatskom jeziku, dok ih gotovo 30% piše/objavljuje i na engleskom. Najzastupljenije kategorije su lepota (67%), moda (37%), gastro (29%) i putovanja (28%). Većina blogera nema dugi blogerski staž i pišu blog dve do tri godine (34%), uglavnom objavljuju više od pet blog postova mesečno (32%), a većina njihovih čitalaca su žene (80%).

Po pitanju saradnje s brendovima, više od dve trećine blogera sarađuje s brendovima – većinu blogera (57%) brendovi kontaktiraju sami, dok samo 14% direktno, proaktivno kontaktira brendove. Blogeri najviše u kontinuitetu sarađuju s jednim brendom, a većina saradnji uključuje određenu vrstu kompenzacije.

Kao top trendove na blogerskoj sceni izdvojili su video blog/vlog, miks sadržaja i društvene mreže. Iako blogeri prepoznaju video format kao vodeći komunikacijski trend još uvek većina nije počela s implementacijom. Najveće probleme blogerske scene smatraju neplaćene saradnje, podcenjivanje blogera i nespremnost brendova na saradnju. Blogeri su u istraživanju istakli kako žele personalizovani pristup, više plaćenih saradnji i priznanje za svoj rad.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!