REGION – Danas su na DIABLOG-u, prvoj hrvatskoj konferenciji o blogerima i blogerskoj zajednici, predstavljeni rezultati prvog istraživanja o hrvatskoj blogerskoj sceni kojeg je sprovela agencija Dialog komunikacije.
Istraživanje je pokazalo da su većina hrvatskih blogera žene, kao i njihovi čitaoci, da većina piše blog dve do tri godine, da u kontinuitetu sarađuju s jednim brendom i da većina saradnji uključuje određenu vrstu kompenzacije. Kao najveći problem blogerske scene ističu neplaćene saradnje, kao top trend video blog, a brendovima predlažu personalizovan pristup svakom od njih.
Istraživanje je sprovedeno u oktobru ove godine na uzorku od 203 blogera s ciljem mapiranja hrvatske blogerske scene, a obuhvatilo je četiri kategorije: socio-demografske podatke, podatke o blogu, saradnju s brendovima te stavove i razmišljanja blogera. Socio-demografski podaci otkrili su da su čak 91% blogera žene, da njih 56% ima između 25 i 35 godina i visoku stručnu spremu (44%), žive većinom u Zagrebu (41%) i zaposleni su stalno (43%) ili honorarno (20%).
Blog ili online kanal na koji objavljuju sadržaj blogeri smatraju hobijem (80%) i 59% ne zarađuje putem njega. Od blogera koji zarađuju putem bloga, zaradu najviše ostvaruju plaćenim kampanjama i recenzijama. Zanimljivo je da čak 68% blogera ne objavljuje video, ali su zato prisutni na većini društvenih mreža, najviše na Facebooku (94%), Instagramu (82%) i YouTubeu (42%). Najviše sadržaja objavljuju na hrvatskom jeziku, dok ih gotovo 30% piše/objavljuje i na engleskom. Najzastupljenije kategorije su lepota (67%), moda (37%), gastro (29%) i putovanja (28%). Većina blogera nema dugi blogerski staž i pišu blog dve do tri godine (34%), uglavnom objavljuju više od pet blog postova mesečno (32%), a većina njihovih čitalaca su žene (80%).
Po pitanju saradnje s brendovima, više od dve trećine blogera sarađuje s brendovima – većinu blogera (57%) brendovi kontaktiraju sami, dok samo 14% direktno, proaktivno kontaktira brendove. Blogeri najviše u kontinuitetu sarađuju s jednim brendom, a većina saradnji uključuje određenu vrstu kompenzacije.
Kao top trendove na blogerskoj sceni izdvojili su video blog/vlog, miks sadržaja i društvene mreže. Iako blogeri prepoznaju video format kao vodeći komunikacijski trend još uvek većina nije počela s implementacijom. Najveće probleme blogerske scene smatraju neplaćene saradnje, podcenjivanje blogera i nespremnost brendova na saradnju. Blogeri su u istraživanju istakli kako žele personalizovani pristup, više plaćenih saradnji i priznanje za svoj rad.